SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Toch wel vrij hard gelachen hierom, bedankt voor het delenquote:Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk liever in lang houdbare maatregelen. Ik zag gisteren een leuk twitter-draadje.
[ twitter ].
![]()
Tsja. Wat zullen we zeggen. Zonder lockdown. En 75% van de bevolking zonder de zo noodzakelijke vaccinaties. Laat staan de inmiddels eveneens onontbeerlijke boosters. In één van de meest vergrijsde landen van het continent.quote:Bulgaria has managed to reverse the epidemic without entering a lockdown. In many places in Europe, there is currently a complete closure. This was explained in the studio of "Hello, Bulgaria" by the Minister of Health Dr. Stoycho Katsarov.
Regarding the high mortality rate in our country, he stated the following:
"The health authorities do not treat, they treat the medical institutions. We only monitor the organization. Every patient has access to medical care. Everything has been planned since the summer. Mortality must be analyzed in detail. 90% of the dead are over 60 years of age and have not been immunized. That is why I called on the elderly to be vaccinated, "Katsarov explained.
According to him, immunization should remain voluntary.![]()
Een lockdown light ja, maar geen lockdown. Daarnaast zie je gewoon heel veel sectoren die door de 5 tot 5 maatregel op papier eigenlijk "dicht" zouden moeten gaan, hun shit verplaatsen waardoor je je complete doel als overheid voorbij schiet. Goed over nagedacht welquote:Op maandag 6 december 2021 10:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, want sectoren zijn praktisch gesloten en/of beperkt in hun normale bedrijfsvoering.
Het is een lockdown-light.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Buiten dat het een totaal niet inhoudelijk antwoord was wat van Dissel gaf, vond ik dat 'hardhollen' zoals hij het noemde iets denigrerends van uitgaan.quote:Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Afgelopen woensdag begon hij over het sluiten van sporten na vijf uur dat 'drie weken prima te overzien is' en dat je nog altijd 'lekker buiten kunt hollen'. Behalve dat het laatste argument ongelooflijk dom is heb je ook wel een bord voor je kop als je nog de bijbehorende tijd van de maatregel als argument kan gebruiken voor de proportionaliteit, aangezien nog geen enkele maatregel níét verlengd is.
Maar het wel op een vage manier bij de mensen gooien want als we ons gewoon aan de basisregels houden zouden de maatregelen niet nodig zijn. Om maar te maskeren dat de verzonnen maatregelen gewoon niet effectief zijn.I'll give you something to do![]()
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 10:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Buiten dat het een totaal niet inhoudelijk antwoord was wat van Dissel gaf, vond ik dat 'hardhollen' zoals hij het noemde iets denigrerends van uitgaan.![]()
Stel dat je er voor de veiligheid vanuit gaat dat het vaccin niet werkzaam is tegen de variant die heden over de wereld raast.
Hoe ziet men hier de situatie dan voor zich?![]()
Haha eens, wat een verzameling lulkoek.quote:Op maandag 6 december 2021 10:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Toch wel vrij hard gelachen hierom, bedankt voor het delen.
![]()
Ja eens, maar ik vergeef het hem vaak wel. Van politici vind ik het veel erger.quote:Op maandag 6 december 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.![]()
Fijne testmaandag! Hoe was de uitslag vanmorgen ouwe reus?quote:Op maandag 6 december 2021 10:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha eens, wat een verzameling lulkoek.![]()
Als je dit al geen lockdown meer noemt...quote:Op maandag 6 december 2021 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we dit al een lockdown gaan noemen..![]()
![]()
Deuren dichtlassen en elk uur van de dag een test nemenquote:Op maandag 6 december 2021 10:53 schreef Za het volgende:
Stel dat je er voor de veiligheid vanuit gaat dat het vaccin niet werkzaam is tegen de variant die heden over de wereld raast.
Hoe ziet men hier de situatie dan voor zich?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Over pakweg 6 weken zitten we met een gedrocht van een dominante variant, die natuurlijke immuniteit omzeilt dus vaccin verkregen immuniteit waarschijnlijk eveneens.quote:Op maandag 6 december 2021 10:45 schreef dycto het volgende:
Tsja. Wat zullen we zeggen. Zonder lockdown. En 75% van de bevolking zonder de zo noodzakelijke vaccinaties. Laat staan de inmiddels eveneens onontbeerlijke boosters. In één van de meest vergrijsde landen van het continent.
Wat valt er dan te boosteren?
Beter kopen we groot bloedverdunners in.![]()
Negatief! Kreeg hem zaterdag alquote:Op maandag 6 december 2021 10:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Fijne testmaandag! Hoe was de uitslag vanmorgen ouwe reus?![]()
![]()
Ik kan dit in de verste verte geen lockdown noemen inderdaad. Zeker niet in deze fase waarbij je dus al sinds 8 weken in een stijgende lijn zit qua besmettingen en opnames en je de afgelopen 3 weken een half miljoen besmettingen constateert en je tegen een tekort aan bedden schuurt op de IC's.quote:Op maandag 6 december 2021 10:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je dit al geen lockdown meer noemt...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die run op de booster zal o.a. met de Omicron-variant te maken hebben, niemand wil snotterend, ook al is het onschuldig, aan de kerstdis, want een ander weet niet of het de ernstige of minder ernstige variant is.![]()
De enige houdbare maatregel die werkt is de zorgcapaciteit te verhogen, te vaccineren bij iedereen die wil en een pil op de markt te zetten die werkt.quote:Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk liever in lang houdbare maatregelen. Ik zag gisteren een leuk twitter-draadje.
[ twitter ]
Maatschappelijke, sociale en economische maatregelen werken niet. Brengen alleen maar schade toe aan de samenleving.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Raar, aangezien het dat wel is.quote:Op maandag 6 december 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan dit in de verste verte geen lockdown noemen inderdaad.Dus het effect van maatregelen bepalen of iets een lockdown is? Of begrijp ik je dan verkeerd?quote:Zeker niet in deze fase waarbij je dus al sinds 8 weken in een stijgende lijn zit qua besmettingen en opnames en je de afgelopen 3 weken een half miljoen besmettingen constateert en je tegen een tekort aan bedden schuurt op de IC's.
Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.![]()
Dit.quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Raar, aangezien het dat wel is.
[..]
Dus het effect van maatregelen bepalen of iets een lockdown is? Of begrijp ik je dan verkeerd?
Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.
Wat het virus heb ik nauwelijks last. Niks.
Van de maatregelen, daar wordt je gek en ongezond van.
Paradox much'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Van Dissel begrijpt er echt helemaal niks van inderdaad. Ontzettend dwarse man ook.quote:Op maandag 6 december 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.Makkelijk eerste![]()
Dit ja, doordeweeks is het gewoon een lockdown.quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Dus het effect van maatregelen bepalen of iets een lockdown is? Of begrijp ik je dan verkeerd?
Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.![]()
Nee de maatregelen bepalen de mate waarin het een lockdown te noemen valt. Ik vind dit geen lockdown als je doel is 'bewegingen en contacten zo veel mogelijk voorkomen'. En ik zit in hetzelfde schuitje als jou hoor, maar ik mis vanuit de overheid de urgentie om dit SNEL de kop in te drukken. Dat zie je ook in het aantal besmettingen en opnames vooralsnog, er gebeurt eigenlijk amper iets omdat juist alles nog heel erg toegankelijk en open is.quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En werkt nauwelijks.quote:Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, doordeweeks is het gewoon een lockdown.
Iedereen is echt klaar met dat zwalkbeleid. Hugo nemen we al lang niet meer serieus.
En terecht.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Niet voor mij, ik heb het geluk dat ik sowieso weinig gebruik maakte van die sectoren die na 17:00 gesloten zijn. Ik kan nu nog steeds naar vrienden enzovoort dus ik heb geluk. Die avondklok vond ik vele malen erger, maar ik snap dat er veel mensen zijn voor wie het de facto weinig verschil maakt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, doordeweeks is het gewoon een lockdown.![]()
Gelukkig niet zeg.quote:Op maandag 6 december 2021 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En werkt nauwelijks.
Iedereen is echt klaar met dat zwalkbeleid. Hugo nemen we al lang niet meer serieus.
En terecht.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Snel de kop indrukken bestaat wel, alleen kom je er dan tot mei niet meer van af. Stel dat we alles dichtknallen tot 1 januari... wat dan... grootste gedeelte weer open op 1 januari waarna we 1 februari weer 3 weken alles dicht moeten doen?quote:Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee de maatregelen bepalen de mate waarin het een lockdown te noemen valt. Ik vind dit geen lockdown als je doel is 'bewegingen en contacten zo veel mogelijk voorkomen'. En ik zit in hetzelfde schuitje als jou hoor, maar ik mis vanuit de overheid de urgentie om dit SNEL de kop in te drukken. Dat zie je ook in het aantal besmettingen en opnames vooralsnog, er gebeurt eigenlijk amper iets omdat juist alles nog heel erg toegankelijk en open is.![]()
Lucky you.quote:Op maandag 6 december 2021 11:10 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Niet voor mij, ik heb het geluk dat ik sowieso weinig gebruik maakte van die sectoren die na 17:00 gesloten zijn. Ik kan nu nog steeds naar vrienden enzovoort dus ik heb geluk.
Voor een ander is dat anders. Als je overdag moet werken en je savonds je sociale/sport activiteiten had, ben je in de aap gelogeerd. Zijn er niet weinig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Klopt, ik wil ook absoluut niet impliceren dat die mensen niet genaaid zijn hoor. Ik vind het vooral belachelijk dat sport voor zoveel mensen weer onmogelijk gemaakt wordt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lucky you.
Voor een ander is dat anders. Als je overdag moet werken en je savonds je sociale/sport activiteiten had, ben je in de aap gelogeerd. Zijn er niet weinig.![]()
Of je het een lockdown noemt of niet lijkt mij verder compleet niets van doen te hebben met de mate van viruscirculatie en zorgdruk. Alsof als de situatie maar erg genoeg is, je een lockdown geen lockdown meer mag noemen?quote:Op maandag 6 december 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan dit in de verste verte geen lockdown noemen inderdaad. Zeker niet in deze fase waarbij je dus al sinds 8 weken in een stijgende lijn zit qua besmettingen en opnames en je de afgelopen 3 weken een half miljoen besmettingen constateert en je tegen een tekort aan bedden schuurt op de IC's.I'll give you something to do![]()
Daarom ook dat bericht op nu dat de sluiting van 1700 tot 0500 eigenlijk voor geen flikker werkt omdat velen de openingstijden naar voren halen. Of je nu mensen tegenkomt om 2100 of om 1500 uur, je komt ze tegen.quote:
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Exactquote:Op maandag 6 december 2021 11:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Klopt, ik wil ook absoluut niet impliceren dat die mensen niet genaaid zijn hoor. Ik vind het vooral belachelijk dat sport voor zoveel mensen weer onmogelijk gemaakt wordt.
Juist datgene waar je conditie en weerstand opgebouwd wordt. Juist datgene wat mensen preventief uit de zorg kan houden, schijnbaar.
Klopt geen hout van.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wel even correct spellen, beetje respect tonen aub.quote:Op maandag 6 december 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom ook dat bericht op nu dat de sluiting van 1700 tot 0500 eigenlijk voor geen flikker werkt omdat velen de openingstijden naar voren halen. Of je nu mensen tegenkomt om 2100 of om 1500 uur, je komt ze tegen.
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.I'll give you something to do![]()
Die heb ik al!quote:Op maandag 6 december 2021 10:57 schreef Za het volgende:
[..]
Over pakweg 6 weken zitten we met een gedrocht van een dominante variant, die natuurlijke immuniteit omzeilt dus vaccin verkregen immuniteit waarschijnlijk eveneens.
Wat valt er dan te boosteren?
Beter kopen we groot bloedverdunners in.![]()
Het geeft vooral aan dat mensen binnen de mogelijkheden die geboden worden blijven functioneren en participeren aan de maatschappij.quote:Op maandag 6 december 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom ook dat bericht op nu dat de sluiting van 1700 tot 0500 eigenlijk voor geen flikker werkt omdat velen de openingstijden naar voren halen. Of je nu mensen tegenkomt om 2100 of om 1500 uur, je komt ze tegen.
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Van Dissel is dan het hoofd van het RIVM en wetenschapper, zolang hij zijn kennis op het vakgebied op orde heeft is de rest niet zo relevant, denk ik.quote:Op maandag 6 december 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.![]()
Mijn zoontje kan nu naar zwemtraining op donderdag om 06:00 ipv om 18:00quote:Op maandag 6 december 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.![]()
![]()
Oh ik dacht juist dat je als je tot 17.00 uur werkt in de aap gelogeerd was red.quote:Op maandag 6 december 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.
Die miljoenen amateursporters sporten niet ineens om 15.00 uur 's middags. Die horecagangers gaan echt niet allemaal om 11.00 uur aan de borrel. Wat je er ook van denkt, hoe je er ook in staat, nou niet doen alsof het leven verschoven is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als je geen ochtendmens bent word je nu wel gedwongen om het te zijn.
Doordeweeks kan je het best vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan.
Kan je tenminste nog sporten voor werk.![]()
Dat geeft de burger moedquote:Op maandag 6 december 2021 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat mensen binnen de mogelijkheden die geboden worden blijven functioneren en participeren aan de maatschappij..
![]()
Dat is wel relevant als zijn expertise gebonden wordt aan dingen waar hij geen snars verstand van heeft.quote:Op maandag 6 december 2021 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van Dissel is dan het hoofd van het RIVM en wetenschapper, zolang hij zijn kennis op het vakgebied op orde heeft is de rest niet zo relevant, denk ik.Makkelijk eerste![]()
De ziekenhuizen liggen vol. Maar, er liggen ook een heleboel mensen thuis met zuurstof, omdat de ziekenhuizen vol liggen.
Als er minder besmettingen waren, dan lagen die 'thuis' patienten in het ziekenhuis en lag het ziekenhuis ook gewoon vol.![]()
Eens. Sport is belachelijk.quote:Op maandag 6 december 2021 11:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Klopt, ik wil ook absoluut niet impliceren dat die mensen niet genaaid zijn hoor. Ik vind het vooral belachelijk dat sport voor zoveel mensen weer onmogelijk gemaakt wordt.
Het stond ook niet in het OMT advies, het is een verzwaring vanuit de overheid bovenop het advies.
Kijk, geen wedstrijden meer had ik een logisch besluit gevonden, dan beperk je in elk geval de verplaatsingen van de ploegen, echter bij veel buitensport was er sowieso al een winterstop aanstaande.
Maar de avondtrainingen die met je eigen ploegje die niet meer kunnen, vind ik oprecht heel vervelend.
En nu krijg je op de sportscholen een averechts effect, ze gaan vroeger open, en moeten meer mensen proppen in de tijden die ze hebben (en ook nog eens op 1,5 meter met QR controle)
Terwijl spreiding van drukte veel beter helpt. Net zoals met winkels, zeg liever dat ze elke dag tot 21u open mogen, dan je ze een uur eerder dichtgooit.
De horeca heeft de zoveelste trap na gekregen
Maar aan alles merk je dat ze eigenlijk geen zin hebben in nog verder gaande maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat ben ik niet met je eens, zijn advies en dat van het OMT is niet bindend, OMT adviseert maar vanuit een optiek en dat is bestrijding van het virus, dat is hun enige taak. Het is aan de regering om alle andere belangen en adviezen af te wegen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat is wel relevant als zijn expertise gebonden wordt aan dingen waar hij geen snars verstand van heeft.![]()
Wat ik lees over die Omicron-variant, is dat het slechts milde symptomen geeft.
Bijvoorbeeld hier: https://www.japantimes.co(...)icron-mild-symptoms/
Dat is eigenlijk toch goed nieuws, want nu kun je iedereen besmet laten raken en natuurlijk immuniteit krijgen, zonder ernstige symptomen.
Dus: Alles open en feesten!!![]()
Nu ze 2G laf in de ijskast hebben gezet zullen we voorlopig wel in deze maatregelen blijven hangen.
Arme horeca, evenementen en cultuursector. Gegijzeld door partijen die liever een hele samenleving op slot houden dan er pragmatisch naar te kijken.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Zolang er niet fatsoenlijk getraind kan worden kun je wedstrijden bij de amateurs tot half februari ook wel op je buik schrijven.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens. Sport is belachelijk.
Het stond ook niet in het OMT advies, het is een verzwaring vanuit de overheid bovenop het advies.
Kijk, geen wedstrijden meer had ik een logisch besluit gevonden, dan beperk je in elk geval de verplaatsingen van de ploegen, echter bij veel buitensport was er sowieso al een winterstop aanstaande.
Maar de avondtrainingen die met je eigen ploegje die niet meer kunnen, vind ik oprecht heel vervelend.
En nu krijg je op de sportscholen een averechts effect, ze gaan vroeger open, en moeten meer mensen proppen in de tijden die ze hebben (en ook nog eens op 1,5 meter met QR controle)
Terwijl spreiding van drukte veel beter helpt. Net zoals met winkels, zeg liever dat ze elke dag tot 21u open mogen, dan je ze een uur eerder dichtgooit.
De horeca heeft de zoveelste trap na gekregen
Maar aan alles merk je dat ze eigenlijk geen zin hebben in nog verder gaande maatregelen.
En tegen die tijd moeten we natuurlijk echt nog even op slot blijven vanwege Omikron, carnaval, terugkerende wintersporters en noem maar op.![]()
Stel je eens voor! Dat zou fantastisch zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 11:27 schreef Gia het volgende:
Dat is eigenlijk toch goed nieuws, want nu kun je iedereen besmet laten raken en natuurlijk immuniteit krijgen, zonder ernstige symptomen.
Minder dan 10% van de bevolking is daar ouder dan 60 jaar. Dat kan een belangrijke factor zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 11:27 schreef Gia het volgende:
Dus: Alles open en feesten!!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In dat geval zou het OMT uberhaupt niet over maatregelen moeten adviseren en zou de 'scholendiscussie' nooit bij het OMT mogen komen te liggen, ze hebben niet geadviseerd om de scholen te sluiten wegens 'maatschappelijke gevolgen' (iets waar ik het overigens mee eens ben, maar goed) terwijl vanuit puur virusbestrijdingsperspectief de scholen zo snel mogelijk dicht zouden moeten.quote:Op maandag 6 december 2021 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, zijn advies en dat van het OMT is niet bindend, OMT adviseert maar vanuit een optiek en dat is bestrijding van het virus, dat is hun enige taak. Het is aan de regering om alle andere belangen en adviezen af te wegen.
Het advies van het OMT is niet bindend maar dat wordt het wel gemaakt door het kabinet, bijvoorbeeld toen Denk vragen stelde over het verbieden van sporten was de reactie van Rutte 'ja maar dan duiken we onder het advies van het OMT en dat moeten we niet willen', en zo is werkelijk iedere discussie over de maatschappelijke implicaties van de maatregel van de tafel geveegd. Dat maakt de manier van hoe we het virus bestrijden compleet onzinnig omdat het OMT aan expertise ontbreekt op bepaalde vlakken (terwijl hun wetenschappelijke inzichten ook niet veel meer dan natte vingerwerk zijn) en het kabinet zich zonder discussie hier achter verschuilt en enkel de proportionaliteit beoordeelt, niet de maatschappelijke effectiviteit.Makkelijk eerste![]()
Met 2G had je die sectoren nu ook niet kunnen open houden gok ik, maar wel mee eens ja.quote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Nu ze 2G laf in de ijskast hebben gezet zullen we voorlopig wel in deze maatregelen blijven hangen.
Arme horeca, evenementen en cultuursector. Gegijzeld door partijen die liever een hele samenleving op slot houden dan er pragmatisch naar te kijken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
2G komt naar je toe deze zomer, dat is echt nog niet wegquote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Arme horeca, evenementen en cultuursector. Gegijzeld door partijen die liever een hele samenleving op slot houden dan er pragmatisch naar te kijken.![]()
wel langer als je het meteen ingevoerd had op alle plekken waar 3G wasquote:Op maandag 6 december 2021 11:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met 2G had je die sectoren nu ook niet kunnen open houden gok ik, maar wel mee eens ja.![]()
Nu misschien niet, maar over een paar weken hopelijk wel, had perspectief geboden. Maar nee, we schuiven deze hete aardappel maar weer een keer voor ons uit zodat we in januari/februari alsnog deze discussie moeten voeren en er weer kostbare tijd verloren gaat.quote:Op maandag 6 december 2021 11:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met 2G had je die sectoren nu ook niet kunnen open houden gok ik, maar wel mee eens ja.
Dat CU en CDA hier vanuit hun religieuze achterban problemen mee hebben kan ik ergens nog begrijpen, maar partijen als GL en PvdA vallen me hier echt vies tegen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het is wel eenduidig. Na 17u in principe even nauwelijks tot geen sociale contacten.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef _serial_ het volgende:
Eens. Sport is belachelijk.
Ik geef het het kabinet te doen. Als ze één lijn trekken is er geen ruimte voor maatwerk. Wordt er maatwerk geleverd is de kritiek weer dat het een onduidelijk zwalkbeleid is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Nee, maar we schuiven het wel weer lekker voor ons uit, soms haat ik dit polderland echt om hun gebrek aan daadkracht.quote:Op maandag 6 december 2021 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
2G komt naar je toe deze zomer, dat is echt nog niet wegOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ja maar we zijn er gewoon klaar mee dus geen reden meer voor nuance.quote:Op maandag 6 december 2021 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is wel eenduidig. Na 17u in principe even nauwelijks tot geen sociale contacten.
Ik geef het het kabinet te doen. Als ze één lijn trekken is er geen ruimte voor maatwerk. Wordt er maatwerk geleverd is de kritiek weer dat het een onduidelijk zwalkbeleid is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op maandag 6 december 2021 11:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Wel even correct spellen, beetje respect tonen aub.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar stel, je had sport toegestaan. Zie je het al voor je?
'Ik mag dus wel lekker hutjemutje voetballen zonder anderhalve meter, maar ik mag niet op anderhalve meter een biertje doen in de plaatselijke dorpskroeg?'
'Tijdens de training mag ik met al mijn teamgenoten knuffelen, maar daarna mag ik niet met diezelfde mensen een biertje doen?'
We hebben deze discussie letterlijk gehad toen sport voor het eerst als uitzondering kwam, omdat het 'zo belangrijk was'. De horeca stond vooraan om te klagen dat bier drinken goed is voor de mentale gezondheid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Dit is wel een heel makkelijke manier om te verdedigen dat ze op dit moment prutwerk afleveren. Dat het eenduidig is betekent niet dat het ook maar ergens op slaat of effectief is.quote:Op maandag 6 december 2021 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is wel eenduidig. Na 17u in principe even nauwelijks tot geen sociale contacten.
Ik geef het het kabinet te doen. Als ze één lijn trekken is er geen ruimte voor maatwerk. Wordt er maatwerk geleverd is de kritiek weer dat het een onduidelijk zwalkbeleid is.Makkelijk eerste![]()
"Het kabinet constateert dat met de hoogte van de infectiedruk en de aanhoudende druk op de zorg de verwachting is dat er niet op korte termijn ruimte ontstaat om (delen van) sectoren waar sprake is van een omgeving met een hoog risico, met het gebruik van coronatoegangsbewijs op basis van 2G te kunnen openen"
Zeg dan gewoon nu meteen dat we minimaal nog in deze ellende zitten tot eind maart. Elke keer dat gedraai en gekut komt mij echt de strot uit.![]()
bedank CU maar, Hugo wilde het al eerder invoeren maar werd tegen gehoudenquote:Op maandag 6 december 2021 11:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee, maar we schuiven het wel weer lekker voor ons uit, soms haat ik dit polderland echt om hun gebrek aan daadkracht.![]()
Ik vraag me ook af wat de theorie dan zou moeten zijn achter de mildere symptomen. Zoveel verschil omicron nu ook weer niet van de oorspronkelijke variant en het is nog steeds hetzelfde virus. Als het inderdaad zo is dat het gerecombineerd is met een bestaand verkoudheidsvirus kan ik me voorstellen dat bestaande immuniteit er beter mee overweg kan en dat het daardoor minder problemen geeft. Maar voor de ouderen en zwakkeren blijft het dan nog steeds een probleem.quote:Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Minder dan 10% van de bevolking is daar ouder dan 60 jaar. Dat kan een belangrijke factor zijn.Never explain, never apologize.![]()
Zou wel lachen zijn wanneer in de horeca opeens de lunches vol zouden zitten met dit weerquote:Op maandag 6 december 2021 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat mensen binnen de mogelijkheden die geboden worden blijven functioneren en participeren aan de maatschappij.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Komt nooit meer terug.quote:Op maandag 6 december 2021 11:33 schreef Tarado het volgende:
2G komt naar je toe deze zomer, dat is echt nog niet weg
Grootste fail gedurende deze pandemie.![]()
Er is altijd wel iemand die voor eigen parochie preekt en claimt dat het in zijn geval nergens op slaat, want activiteit X kan toch gewoon veilig? Allemaal uit eigen belang.quote:Op maandag 6 december 2021 11:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat het eenduidig is betekent niet dat het ook maar ergens op slaat of effectief is.
Zolang mensen zich niet als probleemeigenaar gaan gedragen houden we dit soort maatregelen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja laten we op basis van zeer beperkte data en ook experts die gewoon nog heel voorzichtig zijn (May) alles maar gewoon open gooien.quote:Op maandag 6 december 2021 11:27 schreef Gia het volgende:
Geeft voor mij vooral aan dat ze zich aanpassen en gaan blijven doen wat ze deden.quote:Op maandag 6 december 2021 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat mensen binnen de mogelijkheden die geboden worden blijven functioneren en participeren aan de maatschappij.
Sport na 1700 verbieden is willen dat iedereen niet meer gaat sporten en de contacten willen vermijden. Dat er dan toch mensen creatief om gaan met de regels en hun dagen aanpassen, gaan sporten op momenten dat ze dat niet deden, geeft mij aan dat ze de wil van hugo niet willen opvolgen. Want ze zoeken het contact wel op. Of het nu om 600 uur smorgens is of om 2100 savonds, maakt geen kut uit. Je ziet die mensen.
En wat sport betreft: terecht.
Wat betreft de retail: terecht.
Zo kan ik wel een tijdje doorgaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja maar ook met CU was er in de 1e kamer waarschijnlijk geen meerderheid geweest, omdat GL en PvdA daar wel voor zouden gaan liggenquote:Op maandag 6 december 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
bedank CU maar, Hugo wilde het al eerder invoeren maar werd tegen gehoudenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat is helemaal niet laf in de ijskast gezet. Het is al meermaals aangegeven door experts dat 2G geen alternatief is voor de huidige maatregelen en 2G het aantal besmettingen niet naar een acceptabel niveau gaat brengen. 2G kan hooguit (hopelijk) de infectiedruk op een bepaald niveau houden.quote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Nu ze 2G laf in de ijskast hebben gezet zullen we voorlopig wel in deze maatregelen blijven hangen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoe gaat het eigenlijk met de boostershots? Bij welk jaar zijn we nu?
Ik geloof niet dat we alle 60 plussers dit jaar nog kunnen boosteren, zoals het laatste streven.
Ja, hard gewerkt door ons als overheid maar ja, personeelstekort he!
Edit: 1942. We moeten dóór tot 1962. Als je iedere dag een jaar vrijgeeft haal je het al niet eens, met de feestdagen en de tijd tussen het maken van een afspraak en het werkelijke zetten.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
1942 is aan de beurt!quote:Op maandag 6 december 2021 11:43 schreef Arizona het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de boostershots? Bij welk jaar zijn we nu?
Ik geloof niet dat we alle 60 plussers dit jaar nog kunnen boosteren, zoals het laatste streven.
Ja, hard gewerkt door ons als overheid maar ja, personeelstekort he!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zolang je daar de oplossing zoekt zullen we inderdaad blijven voortkabbelen met maatregelen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
Zolang mensen zich niet als probleemeigenaar gaan gedragen houden we dit soort maatregelen.![]()
Er komt gewoon een vaccinatieplicht.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Totdat er acceptatie gaat plaats vinden (liefst gecombineerd met verbeteringen in de zorg) zullen die sectoren altijd als eerste de sjaak zijn helaas. We blijven er geld tegenaan gooien; kosten die het volk uiteindelijk moet betalen uiteraard; terug naar het oude normaal gaat voorlopig niet meer gebeuren helaas imo.quote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Arme horeca, evenementen en cultuursector. Gegijzeld door partijen die liever een hele samenleving op slot houden dan er pragmatisch naar te kijken.![]()
komt echt wel terug hoor, dus je kan er gewoon verwachten dat er versoepelingen komen met 2Gquote:Op maandag 6 december 2021 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Komt nooit meer terug.
Grootste fail gedurende deze pandemie.![]()
Je bent gewoon ontzettend vervelend aan het doen. Ja, er zullen altijd wel mensen zijn die hun leed afzetten tegenover die van een ander en ik ben het ermee eens dat het in veel gevallen geen argument is. Maar jij gebruikt het nu als argument de andere kant op en dat is minstens net zo fout. Wat je in principe nu insinueert is dat we geen kritiek mogen hebben op de maatregelen omdat er altijd kritiek zou zijn en ontwijkt op die manier iedere inhoudelijke discussie.quote:Op maandag 6 december 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand die voor eigen parochie preekt en claimt dat het in zijn geval nergens op slaat, want activiteit X kan toch gewoon veilig? Allemaal uit eigen belang.
Zolang mensen zich niet als probleemeigenaar gaan gedragen houden we dit soort maatregelen.Makkelijk eerste![]()
Het gros sport gewoon niet hoor, vooral de teamsport ligt vrijwel helemaal plat doordeweeks.quote:Op maandag 6 december 2021 11:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geeft voor mij vooral aan dat ze zich aanpassen en gaan blijven doen wat ze deden.
Sport na 1700 verbieden is willen dat iedereen niet meer gaat sporten en de contacten willen vermijden. Dat er dan toch mensen creatief om gaan met de regels en hun dagen aanpassen, gaan sporten op momenten dat ze dat niet deden, geeft mij aan dat ze de wil van hugo niet willen opvolgen. Want ze zoeken het contact wel op. Of het nu om 600 uur smorgens is of om 2100 savonds, maakt geen kut uit. Je ziet die mensen.
En wat sport betreft: terecht.
Wat betreft de retail: terecht.
Zo kan ik wel een tijdje doorgaan.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het coronatoegangsbewijs is nooit bedoeld voor de situaties waarvoor het nu wordt ingezet en in de praktijk blijkt ook dat het niet werkt. Dat gaat met 2G niet veranderen. Dat Hugo graag wil dat het wél werkt, zich daar helemaal blind op staart en het met oneigenlijke argumenten probeert door te drukken maakt het nog niet waar. Ik hoop inderdaad dat de CU zijn poot stijf blijft houden.quote:Op maandag 6 december 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
bedank CU maar, Hugo wilde het al eerder invoeren maar werd tegen gehoudenNever explain, never apologize.![]()
Nee, dissel is hoofd infectieziekten bestrijding. Hoofd rivm is Hans Brug.quote:Op maandag 6 december 2021 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van Dissel is dan het hoofd van het RIVM en wetenschapper, zolang hij zijn kennis op het vakgebied op orde heeft is de rest niet zo relevant, denk ik.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Inderdaad, de leuke filmpjes bij de NOS zijn echt de uitzonderingsgevallen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gros sport gewoon niet hoor, vooral de teamsport ligt vrijwel helemaal plat doordeweeks.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dat had gekund maar de 1e vertraging was in het kabinet zelfquote:Op maandag 6 december 2021 11:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar ook met CU was er in de 1e kamer waarschijnlijk geen meerderheid geweest, omdat GL en PvdA daar wel voor zouden gaan liggen![]()
Goeie manier om een inhoudelijke discussie te vermijden.quote:Op maandag 6 december 2021 11:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je bent gewoon ontzettend vervelend aan het doen.
Waar het kan en er alleen in de avond maar niet in het weekend gesport werd is sport nu verplaatst naar het weekend.quote:Op maandag 6 december 2021 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, de leuke filmpjes bij de NOS zijn echt de uitzonderingsgevallen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wat eigenlijk al aangeeft dat ook 2G niet gaat helpen. Als ze 2G echt betrouwbaar hadden gevonden hadden ze sectoren 's avonds gewoon open kunnen houden met 2G.quote:Op maandag 6 december 2021 11:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met 2G had je die sectoren nu ook niet kunnen open houden gok ik, maar wel mee eens ja.
Gaat ze niet tegenhouden om het weer in te voeren als de cijfers laag zijn in de lente/zomer. Want ja, het systeem is er toch al. Gewoon voor de zekerheid. Waarna de cijfers in de herfst en winter gewoon wéér gaan stijgen omdat er nog steeds niet lange termijn gedacht is![]()
![]()
Ik zag het inderdaad, ik heb zelf ook maar even gegoogledquote:![]()
Schiet niet genoeg op...You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Je wordt gewoon aangesproken op je gedrag.quote:Op maandag 6 december 2021 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Goeie manier om een inhoudelijke discussie te vermijden.Makkelijk eerste![]()
Merk er weinig van. Zal wel wat effect hebben, maar hier staan de lichten aan op dinsdag en donderdag ochtend bij de plaatselijke voetbalvereniging ipv savonds.quote:Op maandag 6 december 2021 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gros sport gewoon niet hoor, vooral de teamsport ligt vrijwel helemaal plat doordeweeks.
De dorpen hier omheen hetzelfde. Voordat je begint met 'dat zal bij jou in de buurt zo zijn n=1 = n=geen, daarom zie je zoveel berichten er over in de landelijke media verschijnen.
Nee, het heeft niet het beoogde effect wat hugo gedacht had. En terecht.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja nou en? Dan zeggen we gewoon dat horeca en sport niet dezelfde dingen zijn. Wat hou je je toch veel bezig met dingen die helemaal niet aan de orde zijn zegquote:Op maandag 6 december 2021 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar stel, je had sport toegestaan. Zie je het al voor je?
'Ik mag dus wel lekker hutjemutje voetballen zonder anderhalve meter, maar ik mag niet op anderhalve meter een biertje doen in de plaatselijke dorpskroeg?'
'Tijdens de training mag ik met al mijn teamgenoten knuffelen, maar daarna mag ik niet met diezelfde mensen een biertje doen?'
We hebben deze discussie letterlijk gehad toen sport voor het eerst als uitzondering kwam, omdat het 'zo belangrijk was'. De horeca stond vooraan om te klagen dat bier drinken goed is voor de mentale gezondheid..
![]()
Even sprekend voor mijn tennisclub: vrijwel alle leden hebben een nieuw tijdstip gevonden voor hun training danwel speeluurtje in de hal, doordeweeks of in het weekend. Aldus de trainer.quote:Op maandag 6 december 2021 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gros sport gewoon niet hoor, vooral de teamsport ligt vrijwel helemaal plat doordeweeks.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
het is er al doorheenquote:Op maandag 6 december 2021 11:44 schreef Lurf het volgende:
[..]
Het coronatoegangsbewijs is nooit bedoeld voor de situaties waarvoor het nu wordt ingezet en in de praktijk blijkt ook dat het niet werkt. Dat gaat met 2G niet veranderen. Dat Hugo graag wil dat het wél werkt, zich daar helemaal blind op staart en het met oneigenlijke argumenten probeert door te drukken maakt het nog niet waar. Ik hoop inderdaad dat de CU zijn poot stijf blijft houden.![]()
Maar ook in veel mindere mate dan normaal. Je kunt om te beginnen al niet de veldindeling van een hele week in het weekend proppen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waar het kan en er alleen in de avond maar niet in het weekend gesport werd is sport nu verplaatst naar het weekend.
Feit is dat het allergrootste deel van de teamsporters nu winterstop heeft. Of dat goed is, is een ander verhaal, maar die verhalen dat toute sportend Nederland dat nu op andere momenten doet en dus alsnog die contacten heeft zijn gewoon fabels. Zeker in combinatie met eerdere opmerkingen van dezelfde personen dat je overdag niets kunt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee hoor, dat geeft het helemaal niet aan.quote:Op maandag 6 december 2021 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat eigenlijk al aangeeft dat ook 2G niet gaat helpen. Als ze 2G echt betrouwbaar hadden gevonden hadden ze sectoren 's avonds gewoon open kunnen houden met 2G.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik ben niet per se tegen 2G, maar wij gaan het waarschijnlijk pas inzetten als het weinig waarde meer heeft (voorjaar/zomer als alles sowieso wel redelijk veilig open kan)quote:![]()
Ja dat denk ik ook, met 3G ging het ook zo. Het werd ingeruild voor de 1,5 meter. Die er dus later alsnog weer bovenop kwamquote:Op maandag 6 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben niet per se tegen 2G, maar wij gaan het waarschijnlijk pas inzetten als het weinig waarde meer heeft (voorjaar/zomer als alles sowieso wel redelijk veilig open kan).
![]()
Zou men dit nu echt niet doorhebben?quote:Op maandag 6 december 2021 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
maar die verhalen dat toute sportend Nederland dat nu op andere momenten doet en dus alsnog die contacten heeft zijn gewoon fabels. Zeker in combinatie met eerdere opmerkingen van dezelfde personen dat je overdag niets kunt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wat al aangeeft dat het stoppen van sporten nauwelijks bijdraagt aan het indammen van de besmettingen, want vooralsnog blijven we op hetzelfde niveau hangen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar ook in veel mindere mate dan normaal. Je kunt om te beginnen al niet de veldindeling van een hele week in het weekend proppen.
Feit is dat het allergrootste deel van de teamsporters nu winterstop heeft. Of dat goed is, is een ander verhaal, maar die verhalen dat toute sportend Nederland dat nu op andere momenten doet en dus alsnog die contacten heeft zijn gewoon fabels. Zeker in combinatie met eerdere opmerkingen van dezelfde personen dat je overdag niets kunt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hier zie je bij de voetbal ook dat jeugdleden nu op een half veld trainen ipv een heel veld, zodat er meer teams nog kunnen trainen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Merk er weinig van. Zal wel wat effect hebben, maar hier staan de lichten aan op dinsdag en donderdag ochtend bij de plaatselijke voetbalvereniging ipv savonds.
De dorpen hier omheen hetzelfde. Voordat je begint met 'dat zal bij jou in de buurt zo zijn n=1 = n=geen, daarom zie je zoveel berichten er over in de landelijke media verschijnen.
Nee, het heeft niet het beoogde effect wat hugo gedacht had. En terecht.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Da's wel zonde, kan ook prima zonder lichten overdag.quote:Op maandag 6 december 2021 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Merk er weinig van. Zal wel wat effect hebben, maar hier staan de lichten aan op dinsdag en donderdag ochtend bij de plaatselijke voetbalvereniging ipv savonds.
Nee, het heeft niet het beoogde effect wat hugo gedacht had. En terecht.
Het zijn uitzonderingen, niet meer dan dat. Ja, eerste elftallen proberen wellicht door te trainen. Lagere elftallen, en die zijn met heel veel meer, hebben gewoon winterstop. Trainen wellicht zaterdagmiddag nog een keertje. Voor de jeugd zal wat geprobeerd worden, gaat ook lang niet in alle gevallen. En dus heeft het altijd effect, punt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat moet het toch heerlijk zijn om te denken dat een land besturen zo eenvoudig is.quote:Op maandag 6 december 2021 11:46 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja nou en? Dan zeggen we gewoon dat horeca en sport niet dezelfde dingen zijn. Wat hou je je toch veel bezig met dingen die helemaal niet aan de orde zijn zeg.
Heldquote:Op maandag 6 december 2021 08:32 schreef BBach het volgende:
[..]Ik ken ook heel veel charmante Nederlanders!
Dat sommigen Belgen horken vinden is omdat ze waarschijnlijk in contact komen met Antwerpenaren, die door de medebelgen als enorm arrogant worden beschouwd. Daar zit wel een grond van waarheid in, gezien de Antwerpenaren zelf beweren dat er maar 1 stad is en de rest parking. Voor echte gezelligheid moet je trouwens in West-Vlaanderen of Limburg zijn. Al zal het West-Vlaamse accent wel lastig zijn voor de meeste Nederlanders.
![]()
Veel plezier in mijn geboortestad Gent bij jouw volgende bezoek. Wel momenteel even de buurt rond de Overpoort vermijden, want daar schijnen de laatste maanden redelijk wat daterapes voor te vallen. Al val jij als 38jarig moedertje wel buiten de studentendoelgroep die daar rondhangt. Voor de rest: parkeren in de ondergrondse parking aan Gent Zuid (vlotste parking aan het eind van de snelweg), en dan doorwandelen naar de graslei, wat het historische centrum is. Het gravensteen is ook een bezoek waard. Daar dichtbij is mijn favoriete cafe 'Waterhuis aan de Bierkant'.
Wbt Coronamaatregelen, als je up to date wil blijven kan je bv kijken op
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/
Of hier
https://www.vlaanderen.be/maatregelen-tijdens-de-coronacrisis
Mijn vrouw heeft btw vorige week al haar boosterprik gekregen, ik hoop snel aan de beurt te komen, maar ben zelf ook 2x gevaccineerd.![]()
![]()
Ik kon álles zonder ondertiteling verstaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zal uit de buurt van Overpoort blijven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)-voorlopig-niet-doorquote:"Het kabinet constateert dat met de hoogte van de infectiedruk en de aanhoudende druk op de zorg de verwachting is dat er niet op korte termijn ruimte ontstaat om (delen van) sectoren waar sprake is van een omgeving met een hoog risico, met het gebruik van coronatoegangsbewijs op basis van 2G te kunnen openen", aldus De Jonge.
Kortom: van heropening is voorlopig toch geen sprake, dus aan 2G heb je ook niet zoveel.![]()
Correlatie =/= causaliteit.quote:Op maandag 6 december 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat al aangeeft dat het stoppen van sporten nauwelijks bijdraagt aan het indammen van de besmettingen, want vooralsnog blijven we op hetzelfde niveau hangen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik ben ook bang dat we het dan nog maar houden als extraatje, voor de veiligheid.quote:Op maandag 6 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben niet per se tegen 2G, maar wij gaan het waarschijnlijk pas inzetten als het weinig waarde meer heeft (voorjaar/zomer als alles sowieso wel redelijk veilig open kan)
Verder ben ik heel benieuwd hoelang we aan de internationale QR code vastzitten en hoeveel boosters we daarvoor binnen welke tijd moeten halen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hugo gooide het op ''de kamer heeft meer tijd nodig''; ik las dat ook als ''we wachten even tot de cijfers dalen; dan voeren we het in en dan gooien we de verdere daling op de invoering van 2G''. Het moet en zal een succes worden en zelfs hij heeft wel door dat 2G niet werkt; al helemaal niet goed genoeg om een flinke daling in de cijfers te veroorzaken.quote:Op maandag 6 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben niet per se tegen 2G, maar wij gaan het waarschijnlijk pas inzetten als het weinig waarde meer heeft (voorjaar/zomer als alles sowieso wel redelijk veilig open kan)![]()
Hoe dodelijker een virus is, hoe eerder het zonder gastheer zit. Een milde variant wordt minder snel opgemerkt en krijgt daardoor meer kans te verspreiden. Een virus muteert, denk ik, eerder naar een mildere variant om te overleven dan naar een dodelijkere variant.quote:Op maandag 6 december 2021 11:39 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat de theorie dan zou moeten zijn achter de mildere symptomen. Zoveel verschil omicron nu ook weer niet van de oorspronkelijke variant en het is nog steeds hetzelfde virus. Als het inderdaad zo is dat het gerecombineerd is met een bestaand verkoudheidsvirus kan ik me voorstellen dat bestaande immuniteit er beter mee overweg kan en dat het daardoor minder problemen geeft. Maar voor de ouderen en zwakkeren blijft het dan nog steeds een probleem.![]()
Europese onderzoeken hebben uitgewezen dat 2G juist in no time de aanjagers zijn gebleken van de enorme aantallen besmettingen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:44 schreef Tarado het volgende:
komt echt wel terug hoor, dus je kan er gewoon verwachten dat er versoepelingen komen met 2G
Kijk om je heen.
Kijk naar Oslo met die gevaccineerden parties, waar 120 van de 160 gasten besmet zijn geraakt met Omicron. TvT is gewoon wat moet gebeuren, 2G++++ zoals in Duitsland, mocht het doel zijn de besmettingen te beteugelen.
De UK heeft alles losgelaten en gedacht dat vaccinaties en een vrijelijk rap rondgaande Delta de oplossing zou brengen.
Nu hebben ze al meer vastgestelde Omicron gevallen dan Zuid Afrika, en met een beetje pech beginnen ze weer van voren af aan, maar dan zonder werkende vaccins en pillen.![]()
Yes hier ook. Wel allemaal met overal een, twee mannetjes minder. Ik denk, dus aanname, dat het de overheid overigens om de grotere teamsporten gaat maar dat ze geen jij wel jij niet verhaal ervan wilden maken.quote:Op maandag 6 december 2021 11:47 schreef Arizona het volgende:
[..]
Even sprekend voor mijn tennisclub: vrijwel alle leden hebben een nieuw tijdstip gevonden voor hun training danwel speeluurtje in de hal, doordeweeks of in het weekend. Aldus de trainer.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Precies mijn gedachte. Dit is voorsorteren op het slecht nieuws gesprek van volgende week.quote:Op maandag 6 december 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-voorlopig-niet-door
Kortom: van heropening is voorlopig toch geen sprake, dus aan 2G heb je ook niet zoveel.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ik vind het ook mosterd na de maaltijd en een verkapte vaccinatieplicht, neemt niet weg dat als het ipv 3G meteen was ingevoerd we dat zorginfarct later hadden gehad.quote:Op maandag 6 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben niet per se tegen 2G, maar wij gaan het waarschijnlijk pas inzetten als het weinig waarde meer heeft (voorjaar/zomer als alles sowieso wel redelijk veilig open kan)![]()
Dat kunnen we a nog lang niet zeggen en b draagt het altijd bij omdat contacten verminderen en het dus nog meer had kunnen zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat al aangeeft dat het stoppen van sporten nauwelijks bijdraagt aan het indammen van de besmettingen, want vooralsnog blijven we op hetzelfde niveau hangen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De personen/teams die niet meer of minder sporten zie je natuurlijk niet.quote:Op maandag 6 december 2021 11:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Het zijn uitzonderingen, niet meer dan dat.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wel eerst even je boostertje halen natuurlijk, anders mag je in april ook met 2G niet meer meedoen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hugo gooide het op ''de kamer heeft meer tijd nodig''; ik las dat ook als ''we wachten even tot de cijfers dalen; dan voeren we het in en dan gooien we de verdere daling op de invoering van 2G''. Het moet en zal een succes worden en zelfs hij heeft wel door dat 2G niet werkt; al helemaal niet goed genoeg om een flinke daling in de cijfers te veroorzaken.![]()
Wel grappig dat de media als argument wordt ingeschakeld nu het uitkomt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De personen/teams die niet meer of minder sporten zie je natuurlijk niet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
3 wekenquote:Op maandag 6 december 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-voorlopig-niet-door
Kortom: van heropening is voorlopig toch geen sprake, dus aan 2G heb je ook niet zoveel.
Zeg die ONZIN dan niet[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Toegegeven, die had ik niet verwachtquote:Op maandag 6 december 2021 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat moet het toch heerlijk zijn om te denken dat een land besturen zo eenvoudig is.. Blijft toch bijzonder.
![]()
Zeg ik toch ook dat het wel effect heeft, maar lang niet het beoogde effect wat hugo voor ogen had.quote:Op maandag 6 december 2021 11:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da's wel zonde, kan ook prima zonder lichten overdag.
Het zijn uitzonderingen, niet meer dan dat. Ja, eerste elftallen proberen wellicht door te trainen. Lagere elftallen, en die zijn met heel veel meer, hebben gewoon winterstop. Trainen wellicht zaterdagmiddag nog een keertje. Voor de jeugd zal wat geprobeerd worden, gaat ook lang niet in alle gevallen. En dus heeft het altijd effect, punt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Welk gesprek?quote:Op maandag 6 december 2021 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte. Dit is voorsorteren op het slecht nieuws gesprek van volgende week.![]()
Maar als het een keer over long covid gaat zijn het allemaal uitzonderingen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel grappig dat de media als argument wordt ingeschakeld nu het uitkomt.
En een heerlijke oneliner om iedere vorm van discussie te ontwijken. Sterkquote:Op maandag 6 december 2021 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat moet het toch heerlijk zijn om te denken dat een land besturen zo eenvoudig is.
Makkelijk eerste![]()
Precies dit jaquote:Op maandag 6 december 2021 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
3 weken
Zeg die ONZIN dan nietOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Welk beoogde effect had Hugo voor ogen dan?quote:Op maandag 6 december 2021 11:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg ik toch ook dat het wel effect heeft, maar lang niet het beoogde effect wat hugo voor ogen had.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De persco a.s. vrijdag of volgende week dinsdag.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kom op jongens, drie weken valt te overzien.quote:Op maandag 6 december 2021 11:55 schreef Wereldgozer het volgende:
Ah, het "korte lockdown, daarna 2G" plan is ook alweer in zee geflikkerd.
Je verwacht het niet.Makkelijk eerste![]()
Oh ja, 14 december toch? Waarom zou dat slecht nieuws zijn?quote:Op maandag 6 december 2021 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De persco a.s. vrijdag of volgende week dinsdag.![]()
Je moet wat als er alleen maar ongefundeerde stellingen geponeerd worden.quote:Op maandag 6 december 2021 11:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En een heerlijke oneliner om iedere vorm van discussie te ontwijken. SterkCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik vind dat valse beloftes. Zeg dan gewoon eerlijk 'we weten nog niet hoe lang het nodig is, maar we zullen de maatregelen stopzetten zodra het kan'quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hoezo moet ik jou dat uitleggen? Dat is toch al lang duidelijk als je zegt dat na 1700 de hekken dicht moeten en je weet dat teamsport vooral savonds plaatsvindt voor de volwassenen?quote:Op maandag 6 december 2021 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Welk beoogde effect had Hugo voor ogen dan?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je verwacht versoepelingen?quote:Op maandag 6 december 2021 11:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Oh ja, 14 december toch? Waarom zou dat slecht nieuws zijn?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hier nog 3 weken. Valt toch wel mee op een mensenleven!quote:Op maandag 6 december 2021 11:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Kom op jongens, drie weken valt te overzien.
Inmiddels 2 jaar verder.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nutteloos als het vaccin niet werkt tegen de omicron-variant.quote:Op maandag 6 december 2021 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er komt gewoon een vaccinatieplicht.![]()
Niet per se, ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee wat ik moet verwachten. Maar wat verwacht jij dan?quote:![]()
Dat werken ze wel.quote:Op maandag 6 december 2021 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Nutteloos als het vaccin niet werkt tegen de omicron-variant.
En het is gezegd dat het er absoluut niet komt. Echt niet. Geen denken aan. Gaan we niet doen.
Dus komt het er.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omdat ik er naar vraag? Wat is het beoogde effect wat Hugo voor ogen had?quote:Op maandag 6 december 2021 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo moet ik jou dat uitleggen? Dat is toch al lang duidelijk als je zegt dat na 1700 de hekken dicht moeten en je weet dat teamsport vooral savonds plaatsvindt voor de volwassenen?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dit zag echt helemaal niemand aankomen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
3 weken
Zeg die ONZIN dan nietVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Voortzetting huidige maatregelen pakket met eventueel nog een kleine aanscherping / verandering her en der.quote:Op maandag 6 december 2021 11:59 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Niet per se, ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee wat ik moet verwachten. Maar wat verwacht jij dan?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Iedereen overal voor laten testen.... hebben we de capaciteit niet eens voor joh. Is niet te doen. Totaal niet praktisch ook. Meermaals per week langs de teststraat. Je vaccinatie bereidheid daalt ook alleen maar als je je toch overal voor moet laten testen - dan heeft het voor jongeren nog minder zin om zich te laten vaccineren. Tot het einde der tijden (enigszins overdreven, maar Corona is echt niet weg de komende jaren) lekker TvT; dat mensen dat oprecht willenquote:Op maandag 6 december 2021 11:51 schreef Za het volgende:
[..]
Europese onderzoeken hebben uitgewezen dat 2G juist in no time de aanjagers zijn gebleken van de enorme aantallen besmettingen.
Kijk om je heen.
Kijk naar Oslo met die gevaccineerden parties, waar 120 van de 160 gasten besmet zijn geraakt met Omicron. TvT is gewoon wat moet gebeuren, 2G++++ zoals in Duitsland, mocht het doel zijn de besmettingen te beteugelen.
De UK heeft alles losgelaten en gedacht dat vaccinaties en een vrijelijk rap rondgaande Delta de oplossing zou brengen.
Nu hebben ze al meer vastgestelde Omicron gevallen dan Zuid Afrika, en met een beetje pech beginnen ze weer van voren af aan, maar dan zonder werkende vaccins en pillen.![]()
![]()
Van mij mag het, maar dan wel de QR-code weg. Want die is dan overbodig.quote:Op maandag 6 december 2021 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat werken ze wel.
En het is gezegd dat het er absoluut niet komt. Echt niet. Geen denken aan. Gaan we niet doen.
Dus komt het er.![]()
Zelfs Vincent Bijlo en Stevie Wonder zagen dit al weken aankomen ja, maar dat maakt het niet minder abject.quote:Op maandag 6 december 2021 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit zag echt helemaal niemand aankomen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En dat is slecht nieuws?quote:Op maandag 6 december 2021 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voortzetting huidige maatregelen pakket met eventueel nog een kleine aanscherping / verandering her en der.![]()
Bij een vaccinatieplicht wordt die QR-code dan voor 1G ingezet. Die gaat echt niet zomaar verdwijnen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Van mij mag het, maar dan wel de QR-code weg. Want die is dan overbodig.![]()
Welke onzin? Wie heeft gezegd dat de maatregelen na drie weken teruggedraaid zouden worden dan?quote:Op maandag 6 december 2021 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
3 weken
Zeg die ONZIN dan nietCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is sowieso geen goed nieuws voor de mensen die hadden gehoopt dat de maatregelen maar een paar weken nodig zouden zijn, zoals het kabinet aanvankelijk insinueerde.quote:![]()
Maar als je toch moet testen, waarom zouden de wappies zich dan nog laten vaccineren?quote:Op maandag 6 december 2021 12:02 schreef Bliksem92 het volgende:
Bij een vaccinatieplicht wordt die QR-code dan voor 1G ingezet. Die gaat echt niet zomaar verdwijnen.![]()
Dat gelul over het 'ja maar het zou maar drie weken duren'. Hier, de tekst uit de persco in eenvoudige taal. Misschien helpt dat:quote:Deze regels gelden tot en met 18 december.
Op 14 december kijkt het kabinet hoe het gaat.
En welke regels dan nodig zijn.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Omdat er dan een plicht is in die situatie héquote:Op maandag 6 december 2021 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als je toch moet testen, waarom zouden de wappies zich dan nog laten vaccineren?.
![]()
Uiteraard. Vaccinatie + nieuwste booster + 2G + alsnog mondkapjes en evt andere maatregelen. Met een beetje pech zijn we tegen die tijd op het punt dat we ook in eigen land een eigen test nodig hebben bovenop vaccinatie.quote:Op maandag 6 december 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel eerst even je boostertje halen natuurlijk, anders mag je in april ook met 2G niet meer meedoen.
Kleine moeite allemaal, toch?![]()
De media waarschijnlijkquote:Op maandag 6 december 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welke onzin? Wie heeft gezegd dat de maatregelen na drie weken teruggedraaid zouden worden dan?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bij de laatste persco was het inderdaad volgens mij wel duidelijk dat dit voor langere tijd ging duren. Het was vooral de persco daarvoor waarin werd gezegd "we gaan even een harde klap uitdelen gedurende 3 weken en daarna gaat de boel met 2G weer open". Daar is dus niet zoveel van terecht gekomen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat gelul over het 'ja maar het zou maar drie weken duren'. Hier, de tekst uit de persco in eenvoudige taal. Misschien helpt dat:
[..]![]()
Gisteren sprak ik tijdens een verjaardag mijn zwager. Eerst rant ie ongeveer een half uur over de maatregelen, dat het niet streng genoeg is, dat het helemaal misgaat, en alle ongevaccineerd zijn ongeveer de duivel.
5 minuten later: Ja, ik heb nu voor oud&nieuw 12 volwassenen uitgenodigd. Vorig jaar ook geen feestje, nu is het wel een keer klaar.
![]()
![]()
Ook daar niet, al is daar wel inderdaad meer de nadruk gelegd op die 2G. Maar ook daar is gewoon gezegd op datum X kijken we hoe de situatie dan is. Zoals altijd. Dat anderen daar 'het duurt maar drie wekenquote:Op maandag 6 december 2021 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij de laatste persco was het inderdaad volgens mij wel duidelijk dat dit voor langere tijd ging duren. Het was vooral de persco daarvoor waarin werd gezegd "we gaan even een harde klap uitdelen gedurende 3 weken en daarna gaat de boel met 2G weer open". Daar is dus niet zoveel van terecht gekomen.' van maken, tja.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
We gaan nog lang in deze ellende zitten:https://www.telegraaf.nl/(...)-verlenging-lockdownquote:Kabinet stuurt aan op verlenging lockdown
De Tweede Kamer zou deze week meerdere wetsvoorstellen behandelen, onder meer over de uitbreiding van de coronapas naar de werkvloer en 2G, dat bezoekers aan drukke evenementen en horeca alleen maar toegang geeft als ze genezen of gevaccineerd zijn. De meer gerichte maatregelen zouden moeten volgen op de huidige lockdown vanaf 17 uur.
Maar het kabinet vraagt de Kamer de behandeling van de wetsvoorstellen over het kerstreces heen te tillen, waardoor behandeling pas volgend jaar kan plaatsvinden. Sowieso werkt 2G alleen bij een lagere infectiegraad, redeneert minister De Jonge (Volksgezondheid) in een brief aan de Kamer.
Het achterlijke 2G speeltje gaat toch wel ingezet worden, dus we gaan nog langer in deze onwerkelijke samenleving blijven hangen. Doe maar 1G of lockdown trouwens, dat 2G gaat niks opleveren.![]()
Nee nee,quote:Op maandag 6 december 2021 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Van mij mag het, maar dan wel de QR-code weg. Want die is dan overbodig.
Er komt alleen maar bij er gaat niks voor in de plaats. Als dat al is gaat het eerdere in de ijskast om 2 weken later alsnog te voorschijn te komen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De boel gaat niet dicht maar 2G wordt straks toch wel ingevoerd. Ze hebben het toch niet voor niets bedachtquote:Op maandag 6 december 2021 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij de laatste persco was het inderdaad volgens mij wel duidelijk dat dit voor langere tijd ging duren. Het was vooral de persco daarvoor waarin werd gezegd "we gaan even een harde klap uitdelen gedurende 3 weken en daarna gaat de boel met 2G weer open". Daar is dus niet zoveel van terecht gekomen.![]()
![]()
Ik vind het ergens grappiger dat er nog steeds mensen zijn die verrast zijn als ze het niet bij ''drie weken'' houden. Of ''twee weken''. Ondertussen zou je (niet jij persoonlijk, ''je'' in het algemeen) toch moeten weten dat maatregelen makkelijk ingevoerd, maar dat ze altijd lekker de tijd nemen om iets op te heffen. Rond de lente zullen de eerste versoepelingen pas aangekondigd worden imo.quote:Op maandag 6 december 2021 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
3 weken
Zeg die ONZIN dan niet![]()
Nee, doe maar een vaccinatieplicht voor 50+ dan. 1G is sowieso kansloos.quote:Op maandag 6 december 2021 12:08 schreef leolinedance het volgende:
We gaan nog lang in deze ellende zitten:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-verlenging-lockdown
Het achterlijke 2G speeltje gaat toch wel ingezet worden, dus we gaan nog langer in deze onwerkelijke samenleving blijven hangen. Doe maar 1G of lockdown trouwens, dat 2G gaat niks opleveren.![]()
waarom is @Lenny_Leonard monddood gemaakt?quote:Op maandag 6 december 2021 12:02 schreef Oriente het volgende:
Zijn er al nieuwe ziekenhuiscijfertjes?
@:oliver23
@:Lenny_Leonard is helaas monddood gemaakt
Ziekenhuiscijfers nog niet bekend.![]()
Kunnen ze mooi meeliften op het warmere weer straks en claimen dat 2G de oplossing was. Net als toen met de vaccins in hartje zomer.quote:Op maandag 6 december 2021 12:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De boel gaat niet dicht maar 2G wordt straks toch wel ingevoerd. Ze hebben het toch niet voor niets bedacht![]()
2g is alleen maar om ongevaccineerden te pesten. En de makers er van te kontkussen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het achterlijke 2G speeltje gaat toch wel ingezet worden, dus we gaan nog langer in deze onwerkelijke samenleving blijven hangen. Doe maar 1G of lockdown trouwens, dat 2G gaat niks opleveren.
Gaat niets positiefs bijdragen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat is er kansloos aan 1G? Is de beste manierquote:Op maandag 6 december 2021 12:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, doe maar een vaccinatieplicht voor 50+ dan. 1G is sowieso kansloos.
Verplichten is nooit acceptabel.![]()
Dat laatste is op de vorige persconferentie weer gezegd. Maar blijkbaar kon Hugo geen meerderheid organiseren oid…quote:Op maandag 6 december 2021 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij de laatste persco was het inderdaad volgens mij wel duidelijk dat dit voor langere tijd ging duren. Het was vooral de persco daarvoor waarin werd gezegd "we gaan even een harde klap uitdelen gedurende 3 weken en daarna gaat de boel met 2G weer open". Daar is dus niet zoveel van terecht gekomen.zie email 27 oktober![]()
Zullen wel een stijging van 100 ofzo laten zien door lage uitstroom.quote:Op maandag 6 december 2021 12:09 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
waarom is @:Lenny_Leonard monddood gemaakt?
Ziekenhuiscijfers nog niet bekend.![]()
Omdat de capaciteit dat nooit aan kan.quote:Op maandag 6 december 2021 12:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is er kansloos aan 1G? Is de beste manier
Verplichten is nooit acceptabel.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hoeveel testen zijn dat wel niet? Boosters krijgen ze al niet van de grond laat staan al die testen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Schijnheilig de zomer door. 2g werkt echt, kijk maar.quote:Op maandag 6 december 2021 12:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kunnen ze mooi meeliften op het warmere weer straks en claimen dat 2G de oplossing was. Net als toen met de vaccins in hartje zomer.
En vervolgens weer in de herfst in de paniekmodus schieten als de besmettingen weer omhoog gaan en de ziekenhuizen weer vol raken.
En dan is het te laat om het af te schaffen, want 'niet het juiste signaal'.
Wedden?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Altijd op maandagen de laatste tijd.quote:Op maandag 6 december 2021 12:11 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zullen wel een stijging van 100 ofzo laten zien door lage uitstroom.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk dat het pas weer relevant wordt op het moment dat ze wel zaken willen heropenen. Dus misschien rond maart ofzo.quote:Op maandag 6 december 2021 12:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De boel gaat niet dicht maar 2G wordt straks toch wel ingevoerd. Ze hebben het toch niet voor niets bedacht![]()
Wat fantastisch is het toch dat we nu een maand aan het rommelen zijn in de marge om wat mogelijk proberen te maken, om vervolgens te concluderen dat het rommelen in de marge geen reet heeft geholpen (wat vele malen gezegd is) en er dus niets mogelijk is (goh, wat een verrassing!) en dus gaan we vrijdag nog wat meer rommelen in de marge, zodat we lekker door blijven modderen (straks in de sneeuw gelukkig) in de marge, zodat we in januari misschien wat minder hoeven te rommelen in de marge, en misschien als Omikron de redding blijkt, we rommelend naar het einde van de crisis gaan.
Oja, niet te vergeten: kut ongevaccineerden!!!1!!111![]()
Het is reteirritant. Het kost heel veel capaciteit, die je dan elders wegtrekt en het kost een godsvermogen. Bijzonder onzalig plan.quote:Op maandag 6 december 2021 12:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Verplichten is nooit acceptabel.zie email 27 oktober![]()
In Nederland nemen ze lekker de tijd om maatregelen op te heffen?quote:Op maandag 6 december 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ondertussen zou je (niet jij persoonlijk, ''je'' in het algemeen) toch moeten weten dat maatregelen makkelijk ingevoerd, maar dat ze altijd lekker de tijd nemen om iets op te heffen.
Zeg dat even tegen een persoon uit een willekeurig ander West-Europees land en je wordt vierkant uitgelachen.
Nee.quote:Op maandag 6 december 2021 12:12 schreef Scrummie het volgende:
Oja, niet te vergeten: kut ongevaccineerden!!!1!!111
Kutpolitiek die hun zaakjes niet op orde hebben, continu achter de feiten aanlopen en in de ongevaccineerden een zondebok zien.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Engelandquote:Op maandag 6 december 2021 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Nederland nemen ze lekker de tijd om maatregelen op te heffen?
Zeg dat even tegen een persoon uit een willekeurig ander West-Europees land en je wordt vierkant uitgelachen.. Denemarken. Zweden.
![]()
2G is letterlijk één keer genoemd in de vorige persconferentie.quote:Op maandag 6 december 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste is op de vorige persconferentie weer gezegd. Maar blijkbaar kon Hugo geen meerderheid organiseren oid…
https://www.rijksoverheid(...)nge-26-november-2021Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat was cynisch.quote:Op maandag 6 december 2021 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Kutpolitiek die hun zaakjes niet op orde hebben, continu achter de feiten aanlopen en in de ongevaccineerden een zondebok zien.![]()
Zonder die kut ongevaccineerden was de druk op de zorg vele malen lichter geweest. Dus ondanks falend beleid van de overheid en gerommel in de marge blijft de kritiek op ongevaccineerden legitiem.quote:Op maandag 6 december 2021 12:12 schreef Scrummie het volgende:
Oja, niet te vergeten: kut ongevaccineerden!!!1!!111Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Als dat deze maandag ook weer gebeurt is het toch overduidelijk dat er van versoepelingen nog geen sprake kan zijn?quote:Op maandag 6 december 2021 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Altijd op maandagen de laatste tijd.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Noted.quote:
Cynisme is soms wat moeilijk te lezen scrummie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat 1G wat zo ongeveer een paar honderd miljoen per week zou gaan kosten, als het al organisatorisch haalbaar is?quote:Op maandag 6 december 2021 12:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het achterlijke 2G speeltje gaat toch wel ingezet worden, dus we gaan nog langer in deze onwerkelijke samenleving blijven hangen. Doe maar 1G of lockdown trouwens, dat 2G gaat niks opleveren.
Totaal onrealistischOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Maandag altijd een dikke stijging, gevolgd door een kleine daling op dinsdag, en dan een enorme daling op woensdag.quote:Op maandag 6 december 2021 12:11 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zullen wel een stijging van 100 ofzo laten zien door lage uitstroom.![]()
Wat heeft een lage ziekenhuisuitstroom in het weekend nou weer met versoepelingen te makenquote:Op maandag 6 december 2021 12:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als dat deze maandag ook weer gebeurt is het toch overduidelijk dat er van versoepelingen nog geen sprake kan zijn??
![]()
Als de instroom onder de 300 blijft wel ja. Laten we het hopenquote:Op maandag 6 december 2021 12:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Maandag altijd een dikke stijging, gevolgd door een kleine daling op dinsdag, en dan een enorme daling op woensdag..
![]()
Net zelftest gedaan en ik heb corona, jippie. Met dank aan het openhouden van de scholen... Dank Hugo!
Ik was niet perse van plan om naar de GGD te gaan, alleen als dit impact heeft op het langer geldig zijn van mijn qr-code zodat ik geen boosterprik hoef. Hoe werkt dit precies?![]()
Polder nederland zal er wel een soort van tussenoplossing komen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat 1G wat zo ongeveer een paar honderd miljoen per week zou gaan kosten, als het al organisatorisch haalbaar is?
Totaal onrealistisch
3g bij niet essentiele winkels
2g om te sporten
2g++ (1g) in de horeca
En gooi nog ergens wel/geen verplichte 1,5 meter/mondkapjes erbij.![]()
Als de cijfers dalen komt dat dan inderdaad door het fantastische 2G systeem en de andere maatregelen (seizoenseffect en een natuurlijke curve van het virus vergeten ze dan even) en als de cijfers stijgen is het ''foei'' richting het volk. Vooral niet toegeven dat het gewoon nutteloos is, want dan moet er serieus worden nagedacht over acceptatie en een lange termijn plan en dat willen ze niet. Ze worden immers beoordeeld op de korte termijn.quote:Op maandag 6 december 2021 12:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schijnheilig de zomer door. 2g werkt echt, kijk maar.
En vervolgens weer in de herfst in de paniekmodus schieten als de besmettingen weer omhoog gaan en de ziekenhuizen weer vol raken.
En dan is het te laat om het af te schaffen, want 'niet het juiste signaal'.
Wedden?![]()
En leg die landen nu eens langs de Nederlandse lat. Dus hoe reageren die landen als ze de Nederlandse cijfers zouden hebben?quote:
Uitgezonderd het VK, waar ze toch al een belabberde planbare zorg krijgen, grijpen die landen stuk voor stuk eerder in.
Ter vergelijking: in Denemarken liggen nu 60 man op de IC. Dat is, naar rato, vier keer zo weinig als hier.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik ben trouwens ook wel zuur over het idee dat ze de eindexamens dit jaar weer volgens de normale regels willen houden. Dus zonder extra herkansing en zonder extra tijdvak.
Ik hoop dat ministerie luistert naar de VO raad en deze versoepelingen wel houdt.
De leerachterstanden zijn nog lang niet ingelopen, sterker nog, die blijven gewoon in stand. Kinderen zitten zelf vaak in quarantaine vanwege een besmetting in hun huishouden of er gaan lessen niet door omdat er weer een docent ziek of in quarantaine thuis zit. Online lessen worden nu niet of nauwelijks gegeven, te intensief voor de scholen omdat er ook weer fulltime fysiek onderwijs gegeven moet worden.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Terecht.quote:Op maandag 6 december 2021 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
en in de ongevaccineerden een zondebok zien.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ze zijn voortvarender met het afschaffen van maatregelen. Doelpalen verschuiven is een veel te goedkope trucquote:Op maandag 6 december 2021 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En leg die landen nu eens langs de Nederlandse lat. Dus hoe reageren die landen als ze de Nederlandse cijfers zouden hebben?
Uitgezonderd het VK, waar ze toch al een belabberde planbare zorg krijgen, grijpen die landen stuk voor stuk eerder in.
Ter vergelijking: in Denemarken liggen nu 60 man op de IC. Dat is, naar rato, vier keer zo weinig als hier..
![]()
Het is geen natuurwet dat er op maandag een bezettingstoename van 100 man is. Als je beperkingen instelt verwacht je dat de bezetting op een gegeven moment af gaat nemen, hè.quote:Op maandag 6 december 2021 12:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat heeft een lage ziekenhuisuitstroom in het weekend nou weer met versoepelingen te maken?
Ga nou maar gewoon naar de GGD.quote:Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef Blik het volgende:
Ik was niet perse van plan om naar de GGD te gaan, alleen als dit impact heeft op het langer geldig zijn van mijn qr-code zodat ik geen boosterprik hoef. Hoe werkt dit precies?
Beterschap! Voel je je ziek?quote:Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef Blik het volgende:
Net zelftest gedaan en ik heb corona, jippie. Met dank aan het openhouden van de scholen... Dank Hugo!
Ik was niet perse van plan om naar de GGD te gaan, alleen als dit impact heeft op het langer geldig zijn van mijn qr-code zodat ik geen boosterprik hoef. Hoe werkt dit precies?
Geen idee hoe het zit met een booster halen na besmetting, interessante vraag
Was je wel volledig gevaccineerd?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Wat voor redenatie is dit dan? Omdat ze in het buitenland dezelfde fouten maken mag er niet worden opgemerkt dat het hier in eigen land ook een rommeltje is?quote:Op maandag 6 december 2021 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Nederland nemen ze lekker de tijd om maatregelen op te heffen?
Zeg dat even tegen een persoon uit een willekeurig ander West-Europees land en je wordt vierkant uitgelachen.![]()
Juist de wappies die nu op de IC liggen zijn direct debet aan de maatregelen nu. Vaccineren is the way. Iedereen en zoveel mogelijk.quote:Op maandag 6 december 2021 12:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Zonder die kut ongevaccineerden was de druk op de zorg vele malen lichter geweest. Dus ondanks falend beleid van de overheid en gerommel in de marge blijft de kritiek op ongevaccineerden legitiem.
Als mensen dat gaan inzien, komen we hier sneller uit.![]()
Er is wel degelijk een weekpatroon in de toe- of ofname te bespeuren hoor.quote:Op maandag 6 december 2021 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is geen natuurwet dat er op maandag een bezettingstoename van 100 man is. Als je beperkingen instelt verwacht je dat de bezetting op een gegeven moment af gaat nemen, hè.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die ongevaccineerden lossen inderdaad verdomd weinig op, daardoor blijven de problemen wel bestaan ja.quote:Op maandag 6 december 2021 12:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of het nou wel of niet terecht is; het lost verdomd weinig op, vind je ook niet?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Leuk antwoord om geen antwoord te geven.quote:Op maandag 6 december 2021 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die ongevaccineerden lossen inderdaad verdomd weinig op, daardoor blijven de problemen wel bestaan ja.![]()
Dit is echt gewoon quatsch. Nederland wordt door vrijwel ieder ander land met de nek aangekeken, omdat we zo vroeg versoepelen. Het is ook de meest genoemde kritiek van zo'n beetje alle experts. Ik vind het echt lachwekkend om ook maar te suggereren dat Nederland hoegenaamd te traag zou zijn met versoepelen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:19 schreef Bliksem92 het volgende:
Ze zijn voortvarender met het afschaffen van maatregelen.
Waarom zou je dan nog een boosterprik halen als je jong en gezond bent? Daar heb je weinig voordeel van als je toch elke keer moet testen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bedankt.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Natuurwet heb ik niet gezegd. Je moet echt eens ophouden met die stromannetjes steeds hoorquote:Op maandag 6 december 2021 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is geen natuurwet dat er op maandag een bezettingstoename van 100 man is. Als je beperkingen instelt verwacht je dat de bezetting op een gegeven moment af gaat nemen, hè..
Verder heeft de toename op maandag niets te maken met het eventuele afnemen van de bezetting op langere termijn. Het is een administratief effect en er worden in het weekend gewoon minder mensen ontslagen. Dát is waar we het over hadden.![]()
Toch gaan we die kant op denk ik. Duitsland sowieso al. Internationaal zal het ook wel met 1G gaan werken volgend jaar. Als ze het echt willen zijn die capaciteit problemen zo opgelost.quote:Op maandag 6 december 2021 12:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is reteirritant. Het kost heel veel capaciteit, die je dan elders wegtrekt en het kost een godsvermogen. Bijzonder onzalig plan.![]()
Een rommeltje is wat anders dan suggereren dat Nederland traag is met versoepelen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat voor redenatie is dit dan? Omdat ze in het buitenland dezelfde fouten maken mag er niet worden opgemerkt dat het hier in eigen land ook een rommeltje is?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En die zou nu om moeten buigen naar een afname. Dat kan ook een relatieve afname zijn. Als het met dezelfde aantallen stijgt als voorgaande weken zul je verdere beperkingen moeten invoeren.quote:Op maandag 6 december 2021 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een weekpatroon in de toe- of ofname te bespeuren hoor.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het lijkt mij dat voor alle landen 1G een veels te dure oplossing is.quote:Op maandag 6 december 2021 12:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch gaan we die kant op denk ik. Duitsland sowieso al. Internationaal zal het ook wel met 1G gaan werken volgend jaar. Als ze het echt willen zijn die capaciteit problemen zo opgelost.![]()
Ik denk dat we van een koude kermis thuis komen als we er maar vanuit blijven gaan dat een 100% vaccinatiegraad ons gaat helpen en maatregelen gaat voorkomen. Onderbuikgevoel vooral hoor, maar ik heb het gevoel dat die maatregelen sowieso ingevoerd zouden zijn; er is altijd wel een excuus.quote:Op maandag 6 december 2021 12:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Zonder die kut ongevaccineerden was de druk op de zorg vele malen lichter geweest. Dus ondanks falend beleid van de overheid en gerommel in de marge blijft de kritiek op ongevaccineerden legitiem.![]()
2GPlus bij de Duitsers he. Én gevaccineerd zijn, én testen. Voor de kerstmarktquote:Op maandag 6 december 2021 12:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch gaan we die kant op denk ik. Duitsland sowieso al. Internationaal zal het ook wel met 1G gaan werken volgend jaar. Als ze het echt willen zijn die capaciteit problemen zo opgelost.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Beterschap!quote:Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef Blik het volgende:
Ik was niet perse van plan om naar de GGD te gaan, alleen als dit impact heeft op het langer geldig zijn van mijn qr-code zodat ik geen boosterprik hoef. Hoe werkt dit precies?![]()
Als je cijfers minder hoog laat oplopen, dan kun je inderdaad ook eerder versoepelen wanneer het de goede kant opgaat.quote:Op maandag 6 december 2021 12:19 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ze zijn voortvarender met het afschaffen van maatregelen. Doelpalen verschuiven is een veel te goedkope truc.
![]()
Je kunt ook stellen dat Nederland te traag is met versoepelen zónder naar andere landen te kijken. Dat haalde jij er nota bene zelf bij, de originele stelling die je quote deed dat niet eens. Je stijl van beargumenteren is echt heel onzuiver. En die eindeloze steken onder water naar andere users en dit topic helpen daar ook niet bij.quote:Op maandag 6 december 2021 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is echt gewoon quatsch. Nederland wordt door vrijwel ieder ander land met de nek aangekeken, omdat we zo vroeg versoepelen. Het is ook de meest genoemde kritiek van zo'n beetje alle experts. Ik vind het echt lachwekkend om ook maar te suggereren dat Nederland hoegenaamd te traag zou zijn met versoepelen.![]()
Nee hoor. Gewoon nog 2G in grote regio's als Nordrhein-Westfalen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
2GPlus bij de Duitsers he. Én gevaccineerd zijn, én testen. Voor de kerstmarkt'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Even serieus, waarom zou ik nu naar de GGD gaan en het systeem nodeloos te belasten, we zitten met het hele gezin toch al de hele week in quarantaine. Dan kan ik toch beter over 5 dagen een test doen en hopelijk negatief te testen?quote:Op maandag 6 december 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga nou maar gewoon naar de GGD.![]()
We zien al dagen een minder hoge instroom.quote:Op maandag 6 december 2021 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die zou nu om moeten buigen naar een afname. Dat kan ook een relatieve afname zijn. Als het met dezelfde aantallen stijgt als voorgaande weken zul je verdere beperkingen moeten invoeren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je moet toch wat. Het virus (zelf) kun je moeilijk verwijten gaan lopen makenquote:Op maandag 6 december 2021 12:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of het nou wel of niet terecht is; het lost verdomd weinig op, vind je ook niet?
Sowieso hebben die deelstaten veel autonomie en kun je daardoor eigenlijk nooit van "de maatregelen in Duitsland" spreken.quote:Op maandag 6 december 2021 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon nog 2G in grote regio's als Nordrhein-Westfalen.![]()
Kijk nu maar naar de cijfers van eerdere maandagen. Dan niet de maandagen van afgelopen maanden (waarin het aantal besmettingen steeds opliep), maar de maandagen rondom de afbuiging waarna de ziekenhuisbezetting ging dalen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:21 schreef Bliksem92 het volgende:
Verder heeft de toename op maandag niets te maken met het eventuele afnemen van de bezetting op langere termijn. Het is een administratief effect en er worden in het weekend gewoon minder mensen ontslagen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Beetje grieperig, maar niks ernstigs. Ben gevaccineerd. MIjn vrouw niet en die is nog steeds negatiefquote:Op maandag 6 december 2021 12:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Beterschap! Voel je je ziek?
Geen idee hoe het zit met een booster halen na besmetting, interessante vraag
Was je wel volledig gevaccineerd?![]()
![]()
Het zou fijn zijn als dat zo blijft, als het weer ver over de 300 gaat zal ik het teleurstellend vinden.quote:Op maandag 6 december 2021 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We zien al dagen een minder hoge instroom.![]()
Dan zou je vandaag dus geen toename van 100 man verwachten.quote:Op maandag 6 december 2021 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We zien al dagen een minder hoge instroom.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is wel vaker zo met vrouwen..quote:Op maandag 6 december 2021 12:27 schreef Blik het volgende:
[..]
MIjn vrouw niet en die is nog steeds negatief“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je kunt ook alles te letterlijk nemen, man man hou hier eens mee op zeg..quote:Op maandag 6 december 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zou je vandaag dus geen toename van 100 man verwachten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Voor de boosterprik zal het weinig uitmaken.quote:Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef Blik het volgende:
Ik was niet perse van plan om naar de GGD te gaan, alleen als dit impact heeft op het langer geldig zijn van mijn qr-code zodat ik geen boosterprik hoef. Hoe werkt dit precies?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Want Nederland is niet traag met versoepelen? Ik vind van wel. Zal iedereen anders zien.quote:Op maandag 6 december 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een rommeltje is wat anders dan suggereren dat Nederland traag is met versoepelen.![]()
Voor jezelf: dan is je positieve test geregistreerd (en weet je zeker dat het geen vals positief is).quote:Op maandag 6 december 2021 12:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Even serieus, waarom zou ik nu naar de GGD gaan en het systeem nodeloos te belasten, we zitten met het hele gezin toch al de hele week in quarantaine. Dan kan ik toch beter over 5 dagen een test doen en hopelijk negatief te testen?
Voor de GGD/RIVM: zij hebben meer data en dus beter zicht op de verspreiding.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
We hebben ook maandagen met 0 gemelde uitstroom gehad. We hebben het primair over uitstroom, let even goed op.quote:Op maandag 6 december 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zou je vandaag dus geen toename van 100 man verwachten.![]()
Kun je stellen, ja. Het klopt alleen niet.quote:Op maandag 6 december 2021 12:24 schreef Bliksem92 het volgende:
Je kunt ook stellen dat Nederland te traag is met versoepelen zónder naar andere landen te kijken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat mag je vindenquote:Op maandag 6 december 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kun je stellen, ja. Het klopt alleen niet.. Maar ga daar dan op in en verzin niet allerlei andere onzin er omheen.
![]()
Het is goed met je.quote:Op maandag 6 december 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt ook alles te letterlijk nemen, man man hou hier eens mee op zeg..
Gewoon het volk laten betalen. Of sectoren weer openen zodat ze minder steunpakketten hoeven te betalen; kunnen die kosten naar meer testen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat voor alle landen 1G een veels te dure oplossing is.
Waar een wil is is een weg.![]()
1943 is aan de beurt voor de booster vanaf 13u
Nee klopt, maar zolang je geen plicht hebt (wat ik niet wil overigens) kan je beter je mond houden over mensen die een vrijwillige keuze maken alsof zij het probleem kunnen oplossen. En daarnaast denk ik dat je met een 100% vaccinatiegraad je op termijn tegen dezelfde problemen aan zult lopen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je moet toch wat. Het virus (zelf) kun je moeilijk verwijten gaan lopen maken
Het punt is gewoon dat zolang je focus ligt op een klein groepje ongevaccineerden, het wel lekker is dat je het daadwerkelijke probleem niet aan hoeft te pakken. Gewoon telkens naar een zondebok schoppen, zonder resultaat, waarschijnlijk alleen averechts zelfs.![]()
Per deelregio kan het strenger zijn. Hier net over de grens. 2Gplus voor de kerstmarkt (Nordhorn / Bad Bentheim).quote:Op maandag 6 december 2021 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon nog 2G in grote regio's als Nordrhein-Westfalen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dit is je eigen quote:quote:Op maandag 6 december 2021 12:29 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
We hebben ook maandagen met 0 gemelde uitstroom gehad. We hebben het primair over uitstroom, let even goed op.Het gaat primair over een stijging van de ziekenhuisbezettingen, de (verwachte) lage uitstroom is daar een argument voor.quote:Op maandag 6 december 2021 12:11 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zullen wel een stijging van 100 ofzo laten zien door lage uitstroom.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het 1 is het effect van het ander.quote:Op maandag 6 december 2021 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want Nederland is niet traag met versoepelen? Ik vind van wel. Zal iedereen anders zien.
Traag/te laat ingrijpen = traag versoepelen.![]()
Goed zo. En dus niet de instroomquote:Op maandag 6 december 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is je eigen quote:
[..]
Het gaat primair over een stijging van de ziekenhuisbezettingen, de (verwachte) lage uitstroom is daar een argument voor..
![]()
Ze moeten ook wel ongeveer een tempo van een geboortejaar per dag aanhouden als ze willen dat alle 60+ers voor de kerst een afspraak hebben kunnen maken.quote:Op maandag 6 december 2021 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
1943 is aan de beurt voor de booster vanaf 13u![]()
Omdat je dan kan zeggen dat je in de cijfers bent meegeteldquote:Op maandag 6 december 2021 12:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Even serieus, waarom zou ik nu naar de GGD gaan en het systeem nodeloos te belasten, we zitten met het hele gezin toch al de hele week in quarantaine. Dan kan ik toch beter over 5 dagen een test doen en hopelijk negatief te testen?![]()
Andere reden heb ik ook niet.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik heb het woord "instroom" letterlijk niet gebruikt.quote:Op maandag 6 december 2021 12:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Goed zo. En dus niet de instroom.
Nog maar 19 jaargangen te gaan deze maand voor alle 60 plussers aan de beurt zijnquote:Op maandag 6 december 2021 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
1943 is aan de beurt voor de booster vanaf 13u
Appeltje eitje, twee vingers in de neus
Het is geen vals positief, mijn zoontje had eind vorige week corona. Ik heb weinig behoefte om met mijn grieperige besmettelijke kop naar een testlocatie te reizen, enkel en alleen om een datapuntje toe te voegen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor jezelf: dan is je positieve test geregistreerd (en weet je zeker dat het geen vals positief is).
Voor de GGD/RIVM: zij hebben meer data en dus beter zicht op de verspreiding.![]()
De persoon die je quote wel, en dan zeg je dat je daarom geen stijging van 100 zou kunnen verwachten. Ik ga echt niet alles zo voor je blijven oplepelen hoorquote:Op maandag 6 december 2021 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het woord "instroom" letterlijk niet gebruikt..
Ik hou er over op, toch allemaal speculatie tot die ziekenhuiscijfers er straks gewoon zijn.![]()
Niet met het huidige kabinet en OMTquote:Op maandag 6 december 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Totdat er acceptatie gaat plaats vinden (liefst gecombineerd met verbeteringen in de zorg) zullen die sectoren altijd als eerste de sjaak zijn helaas. We blijven er geld tegenaan gooien; kosten die het volk uiteindelijk moet betalen uiteraard; terug naar het oude normaal gaat voorlopig niet meer gebeuren helaas imo.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Johquote:Op maandag 6 december 2021 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent af en toe best irritant aan het discussiëren, betweterig vooral en dat is niet heel prettig.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Idd. Sowieso is dat probleem veel groter dan enkel NL; in vrijwel heel west Europa grijpen we maar al te graag naar beperkingen. Ik ben oprecht benieuwd wie ze de schuld gaan geven als blijkt dat ook een 100% vaccinatiegraad niet genoeg gaat zijn om de cijfers laag genoeg te houden. 1G is ook niet voldoende; want ook testen zijn verre van waterdicht. Tja.quote:Op maandag 6 december 2021 12:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet met het huidige kabinet en OMT
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2021 12:38:07 ]![]()
Overal beperken ze behoorlijk. Heb je Azië gezien, of Australië?quote:Op maandag 6 december 2021 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idd. Sowieso is dat probleem veel groter dan enkel NL; in vrijwel heel west Europa grijpen we maar al te graag naar beperkingen. Ik ben oprecht benieuwd wie ze de schuld gaan geven als blijkt dat ook een 100% vaccinatiegraad niet genoeg gaat zijn om de cijfers laag genoeg te houden. 1G is ook niet voldoende; want ook testen zijn verre van waterdicht. Tja.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Is dat zo?quote:Op maandag 6 december 2021 12:02 schreef Oriente het volgende:
Zijn er al nieuwe ziekenhuiscijfertjes?
@:Lenny_Leonard is helaas monddood gemaaktwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Misschien kondigen ze dan ook eindelijk eens een nieuw kabinet aan.quote:Op maandag 6 december 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het ergens grappiger dat er nog steeds mensen zijn die verrast zijn als ze het niet bij ''drie weken'' houden. Of ''twee weken''. Ondertussen zou je (niet jij persoonlijk, ''je'' in het algemeen) toch moeten weten dat maatregelen makkelijk ingevoerd, maar dat ze altijd lekker de tijd nemen om iets op te heffen. Rond de lente zullen de eerste versoepelingen pas aangekondigd worden imo.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zijn er eigenlijk binnen (west)europa uberhaubt andere visies op corona?quote:Op maandag 6 december 2021 12:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet met het huidige kabinet en OMT
Engeland wijkt af maar ik ken geen 1 ander land wat structureel op een andere manier naar corona aan het kijken is.
Alle west-europese regeringen stapelen maatregels op maatregels.![]()
Ja, daarom zei ik ook dat het probleem groter is dan enkel NL. Ook groter dan West Europa ja, maar West Europa is het meest relevant voor ons imo.quote:Op maandag 6 december 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Overal beperken ze behoorlijk. Heb je Azië gezien, of Australië?![]()
Een ''nieuw kabinet''; aka praktisch precies hetzelfde kabinet als nuquote:Op maandag 6 december 2021 12:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien kondigen ze dan ook eindelijk eens een nieuw kabinet aan.![]()
![]()
Je krijgt een herstelbewijs, maar of je er straks wat aan hebt in het buitenland is uiterst onzeker, omdat landen een booster gaan vereisen, en nog niets bekend is over geldigheid van herstelbewijzen. Daar is men nog over aan het kissebissen in de EUquote:Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef Blik het volgende:
Zou die test bij GGD overigens wel doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Denemarken en Zweden doen het wel iets anders wat mij betreft. Maar ook dat soort landen zijn niet vrij van angststuipen en jojo-beleid. Dat is wellicht zelfs fundamenteel onvermijdbaar in een democratie.quote:Op maandag 6 december 2021 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk binnen (west)europa uberhaubt andere visies op corona?
Engeland wijkt af maar ik ken geen 1 ander land wat structureel op een andere manier naar corona aan het kijken is.
Alle west-europese regeringen stapelen maatregels op maatregels.![]()
Zullen ze wel zo lang mogelijk uitstellen, zodra ze beëdigd zijn hebben ze weer verantwoording af te leggen..quote:Op maandag 6 december 2021 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een ''nieuw kabinet''; aka praktisch precies hetzelfde kabinet als nu![]()
Ik denk dat je gewoon een nieuw herstelbewijs kan ophalen, en nieuwe QR, ben hier ook wel benieuwd naar!quote:Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef Blik het volgende:
Ik was niet perse van plan om naar de GGD te gaan, alleen als dit impact heeft op het langer geldig zijn van mijn qr-code zodat ik geen boosterprik hoef. Hoe werkt dit precies?Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek![]()
Helemaal eens, omdat de politiek geen knoop durft door te hakken, 'want we zijn demissionair en we willen geen tweedeling en het virus staat het niet toe en we moeten nog politiek scoren bij de formatie' tonen we geen daadkracht en laten we het lekker polderend nog een paar maanden op zijn beloop tot het lente is. Kansloos en kut met peren.quote:Op maandag 6 december 2021 11:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee, maar we schuiven het wel weer lekker voor ons uit, soms haat ik dit polderland echt om hun gebrek aan daadkracht.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
ik heb liever nieuwe verkiezingen al zitten we dan misschien met BBB als grootste partijquote:Op maandag 6 december 2021 12:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien kondigen ze dan ook eindelijk eens een nieuw kabinet aan.![]()
Weet niet hoe het werkt, maar ik kan me voorstellen dat de vaccinaties meer "waard" zijn als een herstelbewijs.quote:Op maandag 6 december 2021 12:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je krijgt een herstelbewijs, maar of je er straks wat aan hebt in het buitenland is uiterst onzeker, omdat landen een booster gaan vereisen, en nog niets bekend is over geldigheid van herstelbewijzen. Daar is men nog over aan het kissebissen in de EU![]()
Dat zal wel meevallen, zoveel boeren zijn er nou ook weer niet.quote:Op maandag 6 december 2021 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb liever nieuwe verkiezingen al zitten we dan misschien met BBB als grootste partij![]()
Dit.quote:Op maandag 6 december 2021 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een ''nieuw kabinet''; aka praktisch precies hetzelfde kabinet als nu
Daarnaast zal nederland wel min of meer meegaan in het stramien van de EU/andere west europese landen.
Dus tenzij er op EU niveau ineens een andere visie ontstaat (a la engeland?) blijven we dit houden.
Want in heel west europa (en zeker de landen die de dienstuitmaken) stapelen we graag maatregelen op elkaar.![]()
Reden te meer om toch eens te kijken hoe het gaat met minder maatregelen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idd. Sowieso is dat probleem veel groter dan enkel NL; in vrijwel heel west Europa grijpen we maar al te graag naar beperkingen. Ik ben oprecht benieuwd wie ze de schuld gaan geven als blijkt dat ook een 100% vaccinatiegraad niet genoeg gaat zijn om de cijfers laag genoeg te houden. 1G is ook niet voldoende; want ook testen zijn verre van waterdicht. Tja.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat klopt, omdat men gewend is dat maatregelen werken, en vervolgens kijkt men naar elkaar.quote:Op maandag 6 december 2021 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alle west-europese regeringen stapelen maatregels op maatregels.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat hebben we gezien in Oktober toch?quote:Op maandag 6 december 2021 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Reden te meer om toch eens te kijken hoe het gaat met minder maatregelen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De grote vraag is of dat heel veel anders was geweest met maatregelen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien in Oktober toch?
Iedereen dook in october massaal van buiten naar binnen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waren er in oktober minder maatregelen dan augustus?quote:Op maandag 6 december 2021 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien in Oktober toch?![]()
Kunnen ze nog een keer dramatisch aftreden en demissionair worden. Om daarna weer rustig herkozen te wordenquote:Op maandag 6 december 2021 12:42 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Zullen ze wel zo lang mogelijk uitstellen, zodra ze beëdigd zijn hebben ze weer verantwoording af te leggen..![]()
![]()
''Ja, maar de zorg?!''quote:Op maandag 6 december 2021 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Reden te meer om toch eens te kijken hoe het gaat met minder maatregelen.
Discussie dood.![]()
Absoluut. In augustus zaten we nog midden in de naweeën van dansen-met-Janssen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Waren er in oktober minder maatregelen dan augustus?I'll give you something to do![]()
Za, niks van wat jij zegt snijdt hout.quote:Op maandag 6 december 2021 11:51 schreef Za het volgende:
[..]
Europese onderzoeken hebben uitgewezen dat 2G juist in no time de aanjagers zijn gebleken van de enorme aantallen besmettingen.
Kijk om je heen.
Nu hebben ze al meer vastgestelde Omicron gevallen dan Zuid Afrika, en met een beetje pech beginnen ze weer van voren af aan, maar dan zonder werkende vaccins en pillen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het blijft altijd lastig om de relatie tussen maatregelen en besmetting exact te bepalen.
Dat een significante vermindering van wisselende interacties met andere mensen er toe leidt dat het aantal besmettingen uiteindelijk daalt is de onderliggende wetmatigheid, maar de grote onzekere factor is vooral de mate waarin maatregelen dat ook daadwerkelijk bereiken.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja want de 1,5m ging er afquote:Op maandag 6 december 2021 12:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Waren er in oktober minder maatregelen dan augustus?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
maar wel burgers, alleen beweging lijkt ze niet aan te doen die Carolinequote:Op maandag 6 december 2021 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, zoveel boeren zijn er nou ook weer niet.![]()
Wanneer gaan de scholen dicht?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Maar in augustus kon je nog de kroeg in zonder QR.quote:Op maandag 6 december 2021 12:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Absoluut. In augustus zaten we nog midden in de naweeën van dansen-met-Janssen.![]()
Behalve dan dat het niet zo gegaan is...quote:Op maandag 6 december 2021 12:35 schreef Bliksem92 het volgende:
De persoon die je quote wel, en dan zeg je dat je daarom geen stijging van 100 zou kunnen verwachten.
Quote 1:Jouw reactie:quote:Op maandag 6 december 2021 12:02 schreef Oriente het volgende:
Zijn er al nieuwe ziekenhuiscijfertjes?quote:Op maandag 6 december 2021 12:11 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zullen wel een stijging van 100 ofzo laten zien door lage uitstroom.quote:Op maandag 6 december 2021 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Altijd op maandagen de laatste tijd.Kortom, het ging vanaf het begin af aan al over de ziekenhuisbezetting en de stijgingen van ~100 op de laatste maandagen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als dat deze maandag ook weer gebeurt is het toch overduidelijk dat er van versoepelingen nog geen sprake kan zijn?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Maar daar tegenover stond een verscherping van de QR-code, en de naleving van die 1,5 meter was sowieso moeilijk te bepalen.quote:![]()
Vanwege lage uitstroom jaquote:Op maandag 6 december 2021 12:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet zo gegaan is...
Quote 1:
[..]
Jouw reactie:
[..]
[..]
[..]
Kortom, het ging vanaf het begin af aan al over de ziekenhuisbezetting en de stijgingen van ~100 op de laatste maandagen.. En alleen deze maandag. Het is echt niet zo moeilijk hoor
.
![]()
Het zit je hoog he?quote:Op maandag 6 december 2021 12:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet zo gegaan is...
Quote 1:
[..]
Jouw reactie:
[..]
[..]
[..]
Kortom, het ging vanaf het begin af aan al over de ziekenhuisbezetting en de stijgingen van ~100 op de laatste maandagen.
Er is dan ook nauwelijks verschil, behalve dat sommige landen wat opportunistischer zijn en eerder en meer versoepelen, waaronder Nederland.quote:Op maandag 6 december 2021 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alle west-europese regeringen stapelen maatregels op maatregels.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Doen ze iig wel aan recyclingquote:Op maandag 6 december 2021 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kunnen ze nog een keer dramatisch aftreden en demissionair worden. Om daarna weer rustig herkozen te worden![]()
![]()
Alleen normaliter had je ook een hoge instroom, dus kreeg een relatief grote stijging in de bezetting. Nu je een lagere instroom hebt verwacht je dus ook geen of een lagere stijging in de bezetting.quote:Op maandag 6 december 2021 12:49 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vanwege lage uitstroom ja. Het is echt niet zo moeilijk hoor
.
De lagere uitstroom op maandag wordt deels gecompenseerd door de lagere instroom als gevolg van de maatregelen. Als dat niet het geval is, is dat een teken dat de maatregelen niet goed (genoeg) werken.
Dus ja, als de bezetting net zo hard stijgt als vorige maandagen is dat niet een kwestie van "ach, zo zijn alle maandagen".Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Klopt, goed puntquote:Op maandag 6 december 2021 12:49 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar daar tegenover stond een verscherping van de QR-code, en de naleving van die 1,5 meter was sowieso moeilijk te bepalen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als je mij persoonlijk gaat aanvallen o.b.v. onjuistheden zeg ik daar wat van, ja.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik vind het heel moeilijk om te bepalen welke maatregelen nou welke effecten hebben, ook achteraf. Soms wordt daar te makkelijk over gedaan, wat mij betreft. Was de situatie echt anders geweest als we geen QR uitbreiding hadden gehad maar wel de 1,5 meter hadden aangehouden? Zeg het maar...quote:![]()
Maar dat is helemaal niet waar ik op doelde. En zo is de cirkel weer rondquote:Op maandag 6 december 2021 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen normaliter had je ook een hoge instroom, dus kreeg een relatief grote stijging in de bezetting. Nu je een lagere instroom hebt verwacht je dus ook geen of een lagere stijging in de bezetting.
De lagere uitstroom op maandag wordt deels gecompenseerd door de lagere instroom als gevolg van de maatregelen. Als dat niet het geval is, is dat een teken dat de maatregelen niet goed (genoeg) werken.
Dus ja, als de bezetting net zo hard stijgt als vorige maandagen is dat niet een kwestie van "ach, zo zijn alle maandagen"..
![]()
Omikron nog even laten doorsudderen tot januari zorgt ervoor 'dat we het virus beter leren kennen' en vooral weer geen knopen hoeven doorhakken.quote:Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als de cijfers dalen komt dat dan inderdaad door het fantastische 2G systeem en de andere maatregelen (seizoenseffect en een natuurlijke curve van het virus vergeten ze dan even) en als de cijfers stijgen is het ''foei'' richting het volk. Vooral niet toegeven dat het gewoon nutteloos is, want dan moet er serieus worden nagedacht over acceptatie en een lange termijn plan en dat willen ze niet. Ze worden immers beoordeeld op de korte termijn.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Kan het afgelopen zijn met allerlei kinderachtige opmerkingen en welles-nietes spelletjes?
Toch geen kleuters hier?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Verlenging van de lockdown, omdat de vrienden van Za niet worden aangepakt door de ChristenUnie.
viesmad- verwijderd door admin -![]()
Nee.quote:
Voor de politieke besluiten daar omheen weel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omikron komt gewoon weer prachtig op tijd om maatregelen te kunnen verlengen. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op maandag 6 december 2021 12:56 schreef popje het volgende:
[..]
Omikron nog even laten doorsudderen tot januari zorgt ervoor 'dat we het virus beter leren kennen' en vooral weer geen knopen hoeven doorhakken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zal vast. Een stijging van +100 is vergelijkbaar met vorige maandagen. Als we die lijn doortrekken stemt dat niet hoopgevend voor het vermeende effect van de maatregelen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:56 schreef Bliksem92 het volgende:
Maar dat is helemaal niet waar ik op doelde.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Een klein beetje. Banger voor de onvoorspelbaarheid van de maatregelen en de duur daarvan.quote:You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Laat je niet opnaaien door de politiek veroorzaakte 2deling.quote:Op maandag 6 december 2021 12:56 schreef groenen het volgende:
Verlenging van de lockdown, omdat de vrienden van Za niet worden aangepakt door de ChristenUnie.
viesmad
Dat is juist wat ze willen veroorzaken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016
Forum Opties Forumhop: Hop naar: