SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Toch wel vrij hard gelachen hierom, bedankt voor het delenquote:Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk liever in lang houdbare maatregelen. Ik zag gisteren een leuk twitter-draadje.
[ twitter ].
![]()
Tsja. Wat zullen we zeggen. Zonder lockdown. En 75% van de bevolking zonder de zo noodzakelijke vaccinaties. Laat staan de inmiddels eveneens onontbeerlijke boosters. In één van de meest vergrijsde landen van het continent.quote:Bulgaria has managed to reverse the epidemic without entering a lockdown. In many places in Europe, there is currently a complete closure. This was explained in the studio of "Hello, Bulgaria" by the Minister of Health Dr. Stoycho Katsarov.
Regarding the high mortality rate in our country, he stated the following:
"The health authorities do not treat, they treat the medical institutions. We only monitor the organization. Every patient has access to medical care. Everything has been planned since the summer. Mortality must be analyzed in detail. 90% of the dead are over 60 years of age and have not been immunized. That is why I called on the elderly to be vaccinated, "Katsarov explained.
According to him, immunization should remain voluntary.![]()
Een lockdown light ja, maar geen lockdown. Daarnaast zie je gewoon heel veel sectoren die door de 5 tot 5 maatregel op papier eigenlijk "dicht" zouden moeten gaan, hun shit verplaatsen waardoor je je complete doel als overheid voorbij schiet. Goed over nagedacht welquote:Op maandag 6 december 2021 10:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, want sectoren zijn praktisch gesloten en/of beperkt in hun normale bedrijfsvoering.
Het is een lockdown-light.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Buiten dat het een totaal niet inhoudelijk antwoord was wat van Dissel gaf, vond ik dat 'hardhollen' zoals hij het noemde iets denigrerends van uitgaan.quote:Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Afgelopen woensdag begon hij over het sluiten van sporten na vijf uur dat 'drie weken prima te overzien is' en dat je nog altijd 'lekker buiten kunt hollen'. Behalve dat het laatste argument ongelooflijk dom is heb je ook wel een bord voor je kop als je nog de bijbehorende tijd van de maatregel als argument kan gebruiken voor de proportionaliteit, aangezien nog geen enkele maatregel níét verlengd is.
Maar het wel op een vage manier bij de mensen gooien want als we ons gewoon aan de basisregels houden zouden de maatregelen niet nodig zijn. Om maar te maskeren dat de verzonnen maatregelen gewoon niet effectief zijn.I'll give you something to do![]()
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 10:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Buiten dat het een totaal niet inhoudelijk antwoord was wat van Dissel gaf, vond ik dat 'hardhollen' zoals hij het noemde iets denigrerends van uitgaan.![]()
Stel dat je er voor de veiligheid vanuit gaat dat het vaccin niet werkzaam is tegen de variant die heden over de wereld raast.
Hoe ziet men hier de situatie dan voor zich?![]()
Haha eens, wat een verzameling lulkoek.quote:Op maandag 6 december 2021 10:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Toch wel vrij hard gelachen hierom, bedankt voor het delen.
![]()
Ja eens, maar ik vergeef het hem vaak wel. Van politici vind ik het veel erger.quote:Op maandag 6 december 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.![]()
Fijne testmaandag! Hoe was de uitslag vanmorgen ouwe reus?quote:Op maandag 6 december 2021 10:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha eens, wat een verzameling lulkoek.![]()
Als je dit al geen lockdown meer noemt...quote:Op maandag 6 december 2021 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we dit al een lockdown gaan noemen..![]()
![]()
Deuren dichtlassen en elk uur van de dag een test nemenquote:Op maandag 6 december 2021 10:53 schreef Za het volgende:
Stel dat je er voor de veiligheid vanuit gaat dat het vaccin niet werkzaam is tegen de variant die heden over de wereld raast.
Hoe ziet men hier de situatie dan voor zich?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Over pakweg 6 weken zitten we met een gedrocht van een dominante variant, die natuurlijke immuniteit omzeilt dus vaccin verkregen immuniteit waarschijnlijk eveneens.quote:Op maandag 6 december 2021 10:45 schreef dycto het volgende:
Tsja. Wat zullen we zeggen. Zonder lockdown. En 75% van de bevolking zonder de zo noodzakelijke vaccinaties. Laat staan de inmiddels eveneens onontbeerlijke boosters. In één van de meest vergrijsde landen van het continent.
Wat valt er dan te boosteren?
Beter kopen we groot bloedverdunners in.![]()
Negatief! Kreeg hem zaterdag alquote:Op maandag 6 december 2021 10:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Fijne testmaandag! Hoe was de uitslag vanmorgen ouwe reus?![]()
![]()
Ik kan dit in de verste verte geen lockdown noemen inderdaad. Zeker niet in deze fase waarbij je dus al sinds 8 weken in een stijgende lijn zit qua besmettingen en opnames en je de afgelopen 3 weken een half miljoen besmettingen constateert en je tegen een tekort aan bedden schuurt op de IC's.quote:Op maandag 6 december 2021 10:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je dit al geen lockdown meer noemt...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die run op de booster zal o.a. met de Omicron-variant te maken hebben, niemand wil snotterend, ook al is het onschuldig, aan de kerstdis, want een ander weet niet of het de ernstige of minder ernstige variant is.![]()
De enige houdbare maatregel die werkt is de zorgcapaciteit te verhogen, te vaccineren bij iedereen die wil en een pil op de markt te zetten die werkt.quote:Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk liever in lang houdbare maatregelen. Ik zag gisteren een leuk twitter-draadje.
[ twitter ]
Maatschappelijke, sociale en economische maatregelen werken niet. Brengen alleen maar schade toe aan de samenleving.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Raar, aangezien het dat wel is.quote:Op maandag 6 december 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan dit in de verste verte geen lockdown noemen inderdaad.Dus het effect van maatregelen bepalen of iets een lockdown is? Of begrijp ik je dan verkeerd?quote:Zeker niet in deze fase waarbij je dus al sinds 8 weken in een stijgende lijn zit qua besmettingen en opnames en je de afgelopen 3 weken een half miljoen besmettingen constateert en je tegen een tekort aan bedden schuurt op de IC's.
Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.![]()
Dit.quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Raar, aangezien het dat wel is.
[..]
Dus het effect van maatregelen bepalen of iets een lockdown is? Of begrijp ik je dan verkeerd?
Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.
Wat het virus heb ik nauwelijks last. Niks.
Van de maatregelen, daar wordt je gek en ongezond van.
Paradox much'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Van Dissel begrijpt er echt helemaal niks van inderdaad. Ontzettend dwarse man ook.quote:Op maandag 6 december 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.Makkelijk eerste![]()
Dit ja, doordeweeks is het gewoon een lockdown.quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Dus het effect van maatregelen bepalen of iets een lockdown is? Of begrijp ik je dan verkeerd?
Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.![]()
Nee de maatregelen bepalen de mate waarin het een lockdown te noemen valt. Ik vind dit geen lockdown als je doel is 'bewegingen en contacten zo veel mogelijk voorkomen'. En ik zit in hetzelfde schuitje als jou hoor, maar ik mis vanuit de overheid de urgentie om dit SNEL de kop in te drukken. Dat zie je ook in het aantal besmettingen en opnames vooralsnog, er gebeurt eigenlijk amper iets omdat juist alles nog heel erg toegankelijk en open is.quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En werkt nauwelijks.quote:Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, doordeweeks is het gewoon een lockdown.
Iedereen is echt klaar met dat zwalkbeleid. Hugo nemen we al lang niet meer serieus.
En terecht.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Niet voor mij, ik heb het geluk dat ik sowieso weinig gebruik maakte van die sectoren die na 17:00 gesloten zijn. Ik kan nu nog steeds naar vrienden enzovoort dus ik heb geluk. Die avondklok vond ik vele malen erger, maar ik snap dat er veel mensen zijn voor wie het de facto weinig verschil maakt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, doordeweeks is het gewoon een lockdown.![]()
Gelukkig niet zeg.quote:Op maandag 6 december 2021 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En werkt nauwelijks.
Iedereen is echt klaar met dat zwalkbeleid. Hugo nemen we al lang niet meer serieus.
En terecht.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Snel de kop indrukken bestaat wel, alleen kom je er dan tot mei niet meer van af. Stel dat we alles dichtknallen tot 1 januari... wat dan... grootste gedeelte weer open op 1 januari waarna we 1 februari weer 3 weken alles dicht moeten doen?quote:Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee de maatregelen bepalen de mate waarin het een lockdown te noemen valt. Ik vind dit geen lockdown als je doel is 'bewegingen en contacten zo veel mogelijk voorkomen'. En ik zit in hetzelfde schuitje als jou hoor, maar ik mis vanuit de overheid de urgentie om dit SNEL de kop in te drukken. Dat zie je ook in het aantal besmettingen en opnames vooralsnog, er gebeurt eigenlijk amper iets omdat juist alles nog heel erg toegankelijk en open is.![]()
Lucky you.quote:Op maandag 6 december 2021 11:10 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Niet voor mij, ik heb het geluk dat ik sowieso weinig gebruik maakte van die sectoren die na 17:00 gesloten zijn. Ik kan nu nog steeds naar vrienden enzovoort dus ik heb geluk.
Voor een ander is dat anders. Als je overdag moet werken en je savonds je sociale/sport activiteiten had, ben je in de aap gelogeerd. Zijn er niet weinig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Klopt, ik wil ook absoluut niet impliceren dat die mensen niet genaaid zijn hoor. Ik vind het vooral belachelijk dat sport voor zoveel mensen weer onmogelijk gemaakt wordt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lucky you.
Voor een ander is dat anders. Als je overdag moet werken en je savonds je sociale/sport activiteiten had, ben je in de aap gelogeerd. Zijn er niet weinig.![]()
Of je het een lockdown noemt of niet lijkt mij verder compleet niets van doen te hebben met de mate van viruscirculatie en zorgdruk. Alsof als de situatie maar erg genoeg is, je een lockdown geen lockdown meer mag noemen?quote:Op maandag 6 december 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan dit in de verste verte geen lockdown noemen inderdaad. Zeker niet in deze fase waarbij je dus al sinds 8 weken in een stijgende lijn zit qua besmettingen en opnames en je de afgelopen 3 weken een half miljoen besmettingen constateert en je tegen een tekort aan bedden schuurt op de IC's.I'll give you something to do![]()
Daarom ook dat bericht op nu dat de sluiting van 1700 tot 0500 eigenlijk voor geen flikker werkt omdat velen de openingstijden naar voren halen. Of je nu mensen tegenkomt om 2100 of om 1500 uur, je komt ze tegen.quote:
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Exactquote:Op maandag 6 december 2021 11:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Klopt, ik wil ook absoluut niet impliceren dat die mensen niet genaaid zijn hoor. Ik vind het vooral belachelijk dat sport voor zoveel mensen weer onmogelijk gemaakt wordt.
Juist datgene waar je conditie en weerstand opgebouwd wordt. Juist datgene wat mensen preventief uit de zorg kan houden, schijnbaar.
Klopt geen hout van.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wel even correct spellen, beetje respect tonen aub.quote:Op maandag 6 december 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom ook dat bericht op nu dat de sluiting van 1700 tot 0500 eigenlijk voor geen flikker werkt omdat velen de openingstijden naar voren halen. Of je nu mensen tegenkomt om 2100 of om 1500 uur, je komt ze tegen.
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.I'll give you something to do![]()
Die heb ik al!quote:Op maandag 6 december 2021 10:57 schreef Za het volgende:
[..]
Over pakweg 6 weken zitten we met een gedrocht van een dominante variant, die natuurlijke immuniteit omzeilt dus vaccin verkregen immuniteit waarschijnlijk eveneens.
Wat valt er dan te boosteren?
Beter kopen we groot bloedverdunners in.![]()
Het geeft vooral aan dat mensen binnen de mogelijkheden die geboden worden blijven functioneren en participeren aan de maatschappij.quote:Op maandag 6 december 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom ook dat bericht op nu dat de sluiting van 1700 tot 0500 eigenlijk voor geen flikker werkt omdat velen de openingstijden naar voren halen. Of je nu mensen tegenkomt om 2100 of om 1500 uur, je komt ze tegen.
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Van Dissel is dan het hoofd van het RIVM en wetenschapper, zolang hij zijn kennis op het vakgebied op orde heeft is de rest niet zo relevant, denk ik.quote:Op maandag 6 december 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.![]()
Mijn zoontje kan nu naar zwemtraining op donderdag om 06:00 ipv om 18:00quote:Op maandag 6 december 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.![]()
![]()
Oh ik dacht juist dat je als je tot 17.00 uur werkt in de aap gelogeerd was red.quote:Op maandag 6 december 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geeft heel goed aan dat het moraal om de maatregelen op te volgen echt heeeeeeeeeeeel hoog is sandman, not.
Die miljoenen amateursporters sporten niet ineens om 15.00 uur 's middags. Die horecagangers gaan echt niet allemaal om 11.00 uur aan de borrel. Wat je er ook van denkt, hoe je er ook in staat, nou niet doen alsof het leven verschoven is.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Als je geen ochtendmens bent word je nu wel gedwongen om het te zijn.
Doordeweeks kan je het best vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan.
Kan je tenminste nog sporten voor werk.![]()
Dat geeft de burger moedquote:Op maandag 6 december 2021 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat mensen binnen de mogelijkheden die geboden worden blijven functioneren en participeren aan de maatschappij..
![]()
Dat is wel relevant als zijn expertise gebonden wordt aan dingen waar hij geen snars verstand van heeft.quote:Op maandag 6 december 2021 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van Dissel is dan het hoofd van het RIVM en wetenschapper, zolang hij zijn kennis op het vakgebied op orde heeft is de rest niet zo relevant, denk ik.Makkelijk eerste![]()
De ziekenhuizen liggen vol. Maar, er liggen ook een heleboel mensen thuis met zuurstof, omdat de ziekenhuizen vol liggen.
Als er minder besmettingen waren, dan lagen die 'thuis' patienten in het ziekenhuis en lag het ziekenhuis ook gewoon vol.![]()
Eens. Sport is belachelijk.quote:Op maandag 6 december 2021 11:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Klopt, ik wil ook absoluut niet impliceren dat die mensen niet genaaid zijn hoor. Ik vind het vooral belachelijk dat sport voor zoveel mensen weer onmogelijk gemaakt wordt.
Het stond ook niet in het OMT advies, het is een verzwaring vanuit de overheid bovenop het advies.
Kijk, geen wedstrijden meer had ik een logisch besluit gevonden, dan beperk je in elk geval de verplaatsingen van de ploegen, echter bij veel buitensport was er sowieso al een winterstop aanstaande.
Maar de avondtrainingen die met je eigen ploegje die niet meer kunnen, vind ik oprecht heel vervelend.
En nu krijg je op de sportscholen een averechts effect, ze gaan vroeger open, en moeten meer mensen proppen in de tijden die ze hebben (en ook nog eens op 1,5 meter met QR controle)
Terwijl spreiding van drukte veel beter helpt. Net zoals met winkels, zeg liever dat ze elke dag tot 21u open mogen, dan je ze een uur eerder dichtgooit.
De horeca heeft de zoveelste trap na gekregen
Maar aan alles merk je dat ze eigenlijk geen zin hebben in nog verder gaande maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat ben ik niet met je eens, zijn advies en dat van het OMT is niet bindend, OMT adviseert maar vanuit een optiek en dat is bestrijding van het virus, dat is hun enige taak. Het is aan de regering om alle andere belangen en adviezen af te wegen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat is wel relevant als zijn expertise gebonden wordt aan dingen waar hij geen snars verstand van heeft.![]()
Wat ik lees over die Omicron-variant, is dat het slechts milde symptomen geeft.
Bijvoorbeeld hier: https://www.japantimes.co(...)icron-mild-symptoms/
Dat is eigenlijk toch goed nieuws, want nu kun je iedereen besmet laten raken en natuurlijk immuniteit krijgen, zonder ernstige symptomen.
Dus: Alles open en feesten!!![]()
Nu ze 2G laf in de ijskast hebben gezet zullen we voorlopig wel in deze maatregelen blijven hangen.
Arme horeca, evenementen en cultuursector. Gegijzeld door partijen die liever een hele samenleving op slot houden dan er pragmatisch naar te kijken.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Zolang er niet fatsoenlijk getraind kan worden kun je wedstrijden bij de amateurs tot half februari ook wel op je buik schrijven.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens. Sport is belachelijk.
Het stond ook niet in het OMT advies, het is een verzwaring vanuit de overheid bovenop het advies.
Kijk, geen wedstrijden meer had ik een logisch besluit gevonden, dan beperk je in elk geval de verplaatsingen van de ploegen, echter bij veel buitensport was er sowieso al een winterstop aanstaande.
Maar de avondtrainingen die met je eigen ploegje die niet meer kunnen, vind ik oprecht heel vervelend.
En nu krijg je op de sportscholen een averechts effect, ze gaan vroeger open, en moeten meer mensen proppen in de tijden die ze hebben (en ook nog eens op 1,5 meter met QR controle)
Terwijl spreiding van drukte veel beter helpt. Net zoals met winkels, zeg liever dat ze elke dag tot 21u open mogen, dan je ze een uur eerder dichtgooit.
De horeca heeft de zoveelste trap na gekregen
Maar aan alles merk je dat ze eigenlijk geen zin hebben in nog verder gaande maatregelen.
En tegen die tijd moeten we natuurlijk echt nog even op slot blijven vanwege Omikron, carnaval, terugkerende wintersporters en noem maar op.![]()
Stel je eens voor! Dat zou fantastisch zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 11:27 schreef Gia het volgende:
Dat is eigenlijk toch goed nieuws, want nu kun je iedereen besmet laten raken en natuurlijk immuniteit krijgen, zonder ernstige symptomen.
Dus: Alles open en feesten!!![]()
Minder dan 10% van de bevolking is daar ouder dan 60 jaar. Dat kan een belangrijke factor zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 11:27 schreef Gia het volgende:
Dus: Alles open en feesten!!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In dat geval zou het OMT uberhaupt niet over maatregelen moeten adviseren en zou de 'scholendiscussie' nooit bij het OMT mogen komen te liggen, ze hebben niet geadviseerd om de scholen te sluiten wegens 'maatschappelijke gevolgen' (iets waar ik het overigens mee eens ben, maar goed) terwijl vanuit puur virusbestrijdingsperspectief de scholen zo snel mogelijk dicht zouden moeten.quote:Op maandag 6 december 2021 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, zijn advies en dat van het OMT is niet bindend, OMT adviseert maar vanuit een optiek en dat is bestrijding van het virus, dat is hun enige taak. Het is aan de regering om alle andere belangen en adviezen af te wegen.
Het advies van het OMT is niet bindend maar dat wordt het wel gemaakt door het kabinet, bijvoorbeeld toen Denk vragen stelde over het verbieden van sporten was de reactie van Rutte 'ja maar dan duiken we onder het advies van het OMT en dat moeten we niet willen', en zo is werkelijk iedere discussie over de maatschappelijke implicaties van de maatregel van de tafel geveegd. Dat maakt de manier van hoe we het virus bestrijden compleet onzinnig omdat het OMT aan expertise ontbreekt op bepaalde vlakken (terwijl hun wetenschappelijke inzichten ook niet veel meer dan natte vingerwerk zijn) en het kabinet zich zonder discussie hier achter verschuilt en enkel de proportionaliteit beoordeelt, niet de maatschappelijke effectiviteit.Makkelijk eerste
Forum Opties Forumhop: Hop naar: