abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202493396
quote:
Oostenrijk: vaccinatie-verzuim leidt tot oneindige stapelboetes van ¤2000 euro en max 1 jaar gevangenis op eigen (!) kosten

Eerst leek de boete voor vaccinatieverzuim dus 3600 euro te zijn, vervolgens 7200 euro, maar inmiddels lijkt de escalatieladder weer wat verder betreden. Gister lazen we bij Exxpress ("Für Selberdenker" lol, wiki) het volgende over de conceptwet die vandaag aan het Oostenrijkse parlement voorgelegd wordt en vanaf januari in moet gaan:

1- De boete voor vaccinatieverzuim bedraagt 'slechts' 2000 euro. Echter, "elke overtreding wordt opnieuw bestraft met 2000 euro", ook als deze op dezelfde dag plaatsvinden. Het is vooralsnog niet helemaal duidelijk wat er met "overtreding" bedoeld wordt. Mogelijk is het drieledig: 1) verzuim na vaccinatieoproep. 2) Elke keer dat je de staande lockdown voor ongevaccineerden overtreedt. 3) Zoals de onderstaande Oostenrijker Alexander Tschugguel onderstaand suggereert: "if you're not vaccinated you can get fined 2000 euro, each time you're caught unvaccinated". Dat laatste lijkt erop neer te komen dat de politie je ook gewoon in de buitenlucht kan beboeten terwijl je ongevaccineerd een toegestane woon-werkreis maakt of de benen strekt. Al lijkt Alexander Tschugguel dit zelf ook nog niet zeker te weten.

2- Als je de boete(s) niet betaalt volgt er een gevangenisstraf, waarvan de lengte afhankelijk lijkt van het aantal openstaande boetes. "Waar in eerste instantie een gevangenisstraf van maximaal vier weken mogelijk is, is het kabinet voornemens de maximale duur te verlengen tot een jaar", aldus Exxpress.

Maar, wat vervolgens écht uitzonderlijk lijkt, is dat deze gevangenisstraf volledig op kosten van de ongevaccineerde komt te staan. "In tegenstelling tot andere gedetineerden betaalt de staatskas niet, maar moet de betrokkene zelf de kosten dragen. De dader moet dus ook betalen voor zijn eten en zijn cel." Een jaar lang betalen voor eten, een cel (en het gevangenispersoneel?). Dat komt neer op financiële ruïnering bestraffen met nog meer financiële ruïnering. Worden ongevaccineerden daar defacto rechteloos?

En dat terwijl Portugal, dat per 1 oktober 98% van iedereen boven de 12 volledig (!) gevaccineerd had, op 1 december ook gewoon weer een noodtoestand af moest kondigen. Maar goed hè, schort vooral de grondwet op en ontwricht daarmee je gehele cultuur tot niemand het land nog herkent.
Bron: https://www.geenstijl.nl/5162432/rechteloosheid-heet-dat/#more

Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat dit gewoon de realiteit aan het worden is in Oostenrijk. Wat ik persoonlijk echt vreselijk vind is bijv. het artikel gisteren in het AD over uitgestelde zorg. Deze mensen, met bijv. kanker, kunnen gewoon niet geholpen worden omdat de zorg overbelast is. Pijnlijk, tragisch en machteloos.

Wat ik alleen zo slecht vind is dat er alleen gekeken wordt naar ongevaccineerden. Zij zijn ontegenzeggelijk de grootste groep mensen in het ziekenhuis maar de capaciteit is al jaren afgeschaald, er is niet meer geld naar de zorg gegaan, de bestrijding van de pandemie verloop waardeloos (denk aan de boosterprik faal op dit moment). Er zijn dus meerdere redenen waarom de zorg overbelast is en daar zul je structureel iets aan moeten doen.

Nu kom je dus op het gebied dat de vaccinatiecampagne in vrijwel alle landen zijn max wel heeft bereikt. Echter wil de overheid een hogere vaccinatiegraad en zul je dus over moeten gaan op verplichting. Dit wil Oostenrijk bereiken door te beboeten en zelfs gevangenisstraffen te eisen die de mensen zelf moeten betalen. Laat dit even bezinken. Een moordenaar mag gratis in de cel, iemand die ongevaccineerd is moet financieel helemaal kapotgemaakt worden. Ongelooflijk.

Nog ongelooflijker is dat je dus een groep mensen krijgt die failliet zijn maar wél onderdeel van de maatschappij zijn. Deze mensen hebben schulden, geen inkomen, geen dak boven hun hoofd en inmiddels draaideurcriminelen. Hoe gaan we om met deze mensen? Zien we ze staan voor de deuren van de supermarkt en negeren we ze?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 10:01:17 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202493451
In Duitsland zijn ze daar ook mee bezig. Mijn vrouw ziet bij haar in de praktijk een enorme toename aan mensen die ineens aan de balie staan omdat ze 'nu' een inenting 'moeten' omdat ze 'straks anders niet meer kunnen werken'.

Ja, zo werkt het niet, je hebt je kans gehad, die heb je genegeerd, dus nu moet je gewoon een afspraak maken en dan kom je dus gewoon achteraan de rij, en als dat te laat is voor je, dan heb je pech. Principes gaan snel overboord bij heel veel mensen als keuzes ineens vervelende consequenties blijken te hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202493484
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
In Duitsland zijn ze daar ook mee bezig. Mijn vrouw ziet bij haar in de praktijk een enorme toename aan mensen die ineens aan de balie staan omdat ze 'nu' een inenting 'moeten' omdat ze 'straks anders niet meer kunnen werken'.

Ja, zo werkt het niet, je hebt je kans gehad, die heb je genegeerd, dus nu moet je gewoon een afspraak maken en dan kom je dus gewoon achteraan de rij, en als dat te laat is voor je, dan heb je pech. Principes gaan snel overboord bij heel veel mensen als keuzes ineens vervelende consequenties blijken te hebben.
Hebben ze in Duitsland geen prikken zonder afspraak dan? Hier kun je relatief spontaan een prikje halen, althans dat was zo voor de boostercampagne.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493490
Dus je niet laten vaccineren is nu erger dan welke misdaad dan ook.

Gaan de boetes en gevangenisstraffen ook gelden voor kinderen van 12 jaar?
  maandag 6 december 2021 @ 10:06:04 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493520
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:03 schreef bellamy13 het volgende:
Dus je niet laten vaccineren is nu erger dan welke misdaad dan ook.

Gaan de boetes en gevangenisstraffen ook gelden voor kinderen van 12 jaar?
In Nederland voorlopig nog niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 10:06:07 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202493523
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:03 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Hebben ze in Duitsland geen prikken zonder afspraak dan? Hier kun je relatief spontaan een prikje halen, althans dat was zo voor de boostercampagne.
Geen idee, de mensen die aan de balie staan denken in de praktijk zonder afspraak een inenting te kunnen krijgen maar dat is niet zo. Die afspraken zijn daar al zo'n 4 weken vooruit volgeboekt, dus die mensen moeten wachten. Maar ja, het is niet zo dat ze de kans niet hebben gehad.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202493581
Een jaartje cel vanwege het weigeren van een medische handeling, kon erger.
En als je al geen geld hebt dan betaalt de overheid toch voor je eten, zo slecht zijn de gevangenissen hier nog niet.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202493590
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geen idee, de mensen die aan de balie staan denken in de praktijk zonder afspraak een inenting te kunnen krijgen maar dat is niet zo. Die afspraken zijn daar al zo'n 4 weken vooruit volgeboekt, dus die mensen moeten wachten. Maar ja, het is niet zo dat ze de kans niet hebben gehad.
Kansen genoeg inderdaad, wel jammer voor Duitsland dat ze die mensen niet direct kunnen vaccineren. Kans op verandering van gedachte lijkt mij aannemelijk bij mensen die spontaan besluiten langs te willen komen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493597
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:06 schreef Megumi het volgende:

[..]
In Nederland voorlopig nog niet.
Wat vind je van de situatie in Oostenrijk?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493598
Mooi man, meteen ook hier invoeren. :)

Wel weer genoeg geweest met dat eigenwijze hardleerse volk
pi_202493604
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
In Duitsland zijn ze daar ook mee bezig. Mijn vrouw ziet bij haar in de praktijk een enorme toename aan mensen die ineens aan de balie staan omdat ze 'nu' een inenting 'moeten' omdat ze 'straks anders niet meer kunnen werken'.

Ja, zo werkt het niet, je hebt je kans gehad, die heb je genegeerd, dus nu moet je gewoon een afspraak maken en dan kom je dus gewoon achteraan de rij, en als dat te laat is voor je, dan heb je pech. Principes gaan snel overboord bij heel veel mensen als keuzes ineens vervelende consequenties blijken te hebben.
dit(oostenrijk) gaat wel buitenproportioneel verder dan vervelende consequenties , misdadig gewoon. Tot zwaarste misdaad gemaakt, en erger. Dit moeten we niet willen…
pi_202493605
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:10 schreef pferdfahrer het volgende:
Mooi man, meteen ook hier invoeren. :)

Wel weer genoeg geweest met dat eigenwijze hardleerse volk
Wat zou je doen met de dakloze schuldenaren ten gevolge van het beleid?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 6 december 2021 @ 10:11:14 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493612
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:09 schreef KroketBroodje het volgende:
Een jaartje cel vanwege het weigeren van een medische handeling, kon erger.
En als je al geen geld hebt dan betaalt de overheid toch voor je eten, zo slecht zijn de gevangenissen hier nog niet.
Ik zie maatregelen zoals in Oostenrijk hier niet zo snel gebeuren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 6 december 2021 @ 10:11:33 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493617
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat vind je van de situatie in Oostenrijk?
Niets woon daar niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 10:11:33 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202493618
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Kansen genoeg inderdaad, wel jammer voor Duitsland dat ze die mensen niet direct kunnen vaccineren. Kans op verandering van gedachte lijkt mij aannemelijk bij mensen die spontaan besluiten langs te willen komen.
Die verandering van gedachte wordt vooral getriggered omdat hun keuze ineens vervelende consequenties blijkt te hebben, want als je mensen aan hun centjes komt gaan die zogenaamde principes ineens overboord.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202493619
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik zie maatregelen zoals in Oostenrijk hier niet zo snel gebeuren.
Waarom niet? Wat is het verschil?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493624
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Niets woon daar niet.
Jij hebt geen mening over iets wat buiten jouw huis gebeurt?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493631
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat zou je doen met de dakloze schuldenaren ten gevolge van het beleid?
Dat is dan de consequentie die je draagt, vrijheid stopt immers waar die van de meerderheid in gevaar komt.
pi_202493634
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die verandering van gedachte wordt vooral getriggered omdat hun keuze ineens vervelende consequenties blijkt te hebben, want als je mensen aan hun centjes komt gaan die zogenaamde principes ineens overboord.
Nou ja, dat vind ik te kort door de bocht. Je kunt prima principes hebben en realistisch tegelijkertijd zijn.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493637
Maar even serieus.. of dit nou hier is of ergens anders. Vinden we dit het nieuwe normaal? Willen we in zo een wereld leven?

Mensen mogen niet meer werken
Niet meer de straat op
Moeten de gevangenis in op eigen kosten.
Mogen niet meer naar winkels

Dit kan toch niet langer zo doorgaan. Of je nou wel of niet gevaccineerd bent. Of dit nou hier is of in Duitsland of in Oostenrijk.

We kijken allemaal toe en accepteren het. Veel fokkers hier eisen dit zelfs van de overheid. Wanneer gaan we te ver?
  maandag 6 december 2021 @ 10:13:07 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493645
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:12 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Jij hebt geen mening over iets wat buiten jouw huis gebeurt?
Klopt. Wat mijn huis staat niet in Oostenrijk. Die van jou wel?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202493648
Top land dat Oostenrijk :)

Het gaat echt ver, aan de andere kant gaat de eigenwijsheid/opstandigheid ook heel ver. Het liefst heb je natuurlijk dat het allemaal harmonieus gaat. Maar dat zit er niet meer in in de huidige maatschappij.

Wat mij betreft is de hele staat van de huidige maatschappij nog zorgwekkender dan het Covid virus.
pi_202493649
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:12 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Dat is dan de consequentie die je draagt, vrijheid stopt immers waar die van de meerderheid in gevaar komt.
Dat snap ik, maar wat zou je daarmee doen? Wat moet de overheid hiermee doen? Want die gaan natuurlijk voor veel overlast zorgen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493671
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:13 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar wat zou je daarmee doen? Wat moet de overheid hiermee doen? Want die gaan natuurlijk voor veel overlast zorgen.
Er is vast wel wat ruimte in de polder om een opvangkamp te maken met minimale voorzieningen. Daar kan je dan een wat jaartjes werk doen om je schulden af te betalen.
  maandag 6 december 2021 @ 10:14:50 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493675
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:12 schreef bellamy13 het volgende:
Maar even serieus.. of dit nou hier is of ergens anders. Vinden we dit het nieuwe normaal? Willen we in zo een wereld leven?

Mensen mogen niet meer werken
Niet meer de straat op
Moeten de gevangenis in op eigen kosten.
Mogen niet meer naar winkels

Dit kan toch niet langer zo doorgaan. Of je nou wel of niet gevaccineerd bent. Of dit nou hier is of in Duitsland of in Oostenrijk.

We kijken allemaal toe en accepteren het. Veel fokkers hier eisen dit zelfs van de overheid. Wanneer gaan we te ver?
Een prikje en je mag weer doen wat je wilt. Zo kan je het ook zien. En dat gebeurd dus helaas in Nederland niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202493676
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:13 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt. Wat mijn huis staat niet in Oostenrijk. Die van jou wel?
Oh nee, maar jij geeft aan dat je geen mening hebt over plekken waar je niet woont. Gezien je alleen in jouw huis woont heb je dus ook geen mening over een buurgemeente, de hoofdstad of wat dan ook. Dat is wel opmerkelijk vind ik. :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493686
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 10:14 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Er is vast wel wat ruimte in de polder om een opvangkamp te maken met minimale voorzieningen. Daar kan je dan een wat jaartjes werk doen om je schulden af te betalen.
Tof. Maar dat kost ook weer geld, iets wat wij niet willen investeren in de weigeraars.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493701
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Een prikje en je mag weer doen wat je wilt. Zo kan je het ook zien. En dat gebeurd dus helaas in Nederland niet.
Maar dat willen ze niet. Wat vind je van het feit dat een overheid mag bepalen wat jij in jouw lichaam/met jouw lichaam doet? En wat is voor jou de grens?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493713
Maar even serieus.. of dit nou hier is of ergens anders. Vinden we dit het nieuwe normaal? Willen we in zo een wereld leven?

Mensen mogen niet meer werken
Niet meer de straat op
Moeten de gevangenis in op eigen kosten.
Mogen niet meer naar winkels

Dit kan toch niet langer zo doorgaan. Of je nou wel of niet gevaccineerd bent. Of dit nou hier is of in Duitsland of in Oostenrijk.

We kijken allemaal toe en accepteren het. Veel fokkers hier eisen dit zelfs van de overheid. Wanneer gaan we te ver?
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:10 schreef pferdfahrer het volgende:
Mooi man, meteen ook hier invoeren. :)

Wel weer genoeg geweest met dat eigenwijze hardleerse volk
Wtf. Dus ze moeten strenger gestraft worden dan:
Pedofielen
Moordenaars
Seriemoordenaars
Terroristen
En ga zo maar door.

Oke mensen jullie zijn compleet gehersenspoelt als je er zo over denkt.
pi_202493718
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Tof. Maar dat kost ook weer geld, iets wat wij niet willen investeren in de weigeraars.
Vind dat niet zo erg om daar wat belastincenten heen te sturen, zou het zelf gewoon mooi vinden om te zien als een Willem Engel, Baudet, Isa Kriens, Jensen en consorten daar te zien ploegen en te mijmeren
  maandag 6 december 2021 @ 10:18:05 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493730
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:14 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Oh nee, maar jij geeft aan dat je geen mening hebt over plekken waar je niet woont. Gezien je alleen in jouw huis woont heb je dus ook geen mening over een buurgemeente, de hoofdstad of wat dan ook. Dat is wel opmerkelijk vind ik. :)
Ik heb geen last van de maatregelen die in Oostenrijk worden genomen. Dus waarom moet ik daar wat van vinden? Iets vinden van wat verder onbelangrijk is pas raar?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202493731
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:17 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Vind dat niet zo erg om daar wat belastincenten heen te sturen, zou het zelf gewoon mooi vinden om te zien als een Willem Engel, Baudet, Isa Kriens, Jensen en consorten daar te zien ploegen en te mijmeren
Soort van Gouden Kooi zonder luxe. Met dan elke maand één vaccin die ze mogen verdelen op basis van stemmen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493749
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geen idee, de mensen die aan de balie staan denken in de praktijk zonder afspraak een inenting te kunnen krijgen maar dat is niet zo. Die afspraken zijn daar al zo'n 4 weken vooruit volgeboekt, dus die mensen moeten wachten. Maar ja, het is niet zo dat ze de kans niet hebben gehad.
Ben wel benieuwd welke locatie dat dan is. Want in de meeste regio's is er nog plek zat om snel geprikt te kunnen worden.

Ook prikken zonder afspraak.
pi_202493758
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik heb geen last van de maatregelen die in Oostenrijk worden genomen. Dus waarom moet ik daar wat van vinden? Iets vinden van wat verder onbelangrijk is pas raar?
Jij vind het niet belangrijk wat er aan het gebeuren is in Oostenrijk of zelfs de wereld? Wat ben je ambivalent zeg. Boeit klimaatverandering jou ook niks? Misstanden in Afrika? Concentratiekampen in China voor de Oeigoeren?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493767
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:09 schreef KroketBroodje het volgende:
Een jaartje cel vanwege het weigeren van een medische handeling, kon erger.
Dit inderdaad, je vormt gewoon een gevaar voor de volksgezondheid.

Mag van mij wel erger bestraft worden.
  maandag 6 december 2021 @ 10:21:07 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493776
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:16 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Maar dat willen ze niet. Wat vind je van het feit dat een overheid mag bepalen wat jij in jouw lichaam/met jouw lichaam doet? En wat is voor jou de grens?
Als de volksgezondheid in gevaar komt mag de overheid van mij wel wat harder ingrijpen. Dat mensen onnodig sterven door dat de zorg onevenredig overbelast is door ongevaccineerden covid patiënten is een duidelijke grens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202493780
Er zijn nog wel rechters in Oostenrijk? Zolang die niks beslist heeft hoef je je niet te laten prikken.
pi_202493786
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:20 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Dit inderdaad, je vormt gewoon een gevaar voor de volksgezondheid.

Mag van mij wel erger bestraft worden.
Gevaar voor de volksgezondheid vind ik altijd zo dramatisch. Maar goed, wel een prima frame om buitenproportionele maatregelen goed te praten uiteraard.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493790
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Een prikje en je mag weer doen wat je wilt. Zo kan je het ook zien. En dat gebeurd dus helaas in Nederland niet.
1 prikje? Het zijn er al drie inmiddels. Het is mijn lichaam en wil zelf bepalen wat ik hiermee doe. Daarnaast heb ik en mijn gezin al corona gehad. De kans op ziekenhuisopname was nagenoeg nul. Wat denk je dat er gebeurd is? Geen ziekenhuisopname...
Iemand die 150 kilo weegt en zich WEL laat vaccineren heeft een factor 100 kans om de zorg te overbelasten. Maar die jongere van 18 die er voor kiest om zich niet in te enten mag op eigen kosten de gevangenis in, en failliet gemaakt worden. We zijn helemaal gek geworden.
pi_202493809
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:21 schreef Megumi het volgende:

[..]
Als de volksgezondheid in gevaar komt mag de overheid van mij wel wat harder ingrijpen. Dat mensen onnodig sterven door dat de zorg onevenredig overbelast is door ongevaccineerden covid patiënten is een duidelijke grens.
Helder. Maak eens concreet hoe de overheid ongevaccineerden moet 'doen bewegen' om zich te laten vaccineren.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493812
Ja dat is wel uitzonderlijk daar. In ieder geval effectief. Ik zou echter hopen dat we anderen middelen vinden om de zorg op orde te krijgen. Ik vrees alleen dat wij vroeg of laat ook met die boetes gaan smijten. Het is een een laatste redmiddel. Was niet nodig geweest als de Nederlander niet zo'n kritische zeikerd was maar ja.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202493816
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:21 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Gevaar voor de volksgezondheid vind ik altijd zo dramatisch.
Dat jij het dramatisch vindt wil niet zeggen dat het niet zo is.

Nu is me al wel opgevallen dat jij dingen vaak al wel heel snel dramatisch vindt.

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 06-12-2021 11:16:41 ]
  maandag 6 december 2021 @ 10:23:58 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493836
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:19 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Jij vind het niet belangrijk wat er aan het gebeuren is in Oostenrijk of zelfs de wereld? Wat ben je ambivalent zeg. Boeit klimaatverandering jou ook niks? Misstanden in Afrika? Concentratiekampen in China voor de Oeigoeren?
Dat bak jij er weer van. Maar jij vindt het dus goed dat mensen met kanker en dergelijke dood gaan doordat een ongevaccineerde covid patiënt een IC bed bezet houd boeit jou dus niks. Mag dan ook wel duidelijk zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 10:24:23 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202493845
Ik vind het verder best als mensen niet geprikt willen worden. Maar dan ook niet naar het ziekenhuis als dat griepje toch wat vervelender blijkt te zijn en gezellige dingen als adem halen wat lastig blijkt en zo.

Dan blijven die plekken vrij voor mensen die wél gedaan hebben wat ze konden en dan hoeft de reguliere zorg ook niet afgeschaald te worden. Het is allemaal niet zo ernstig toch? En overdreven en zo. Nou, helemaal prima. Lekker thuis op de bank onder de deken met een kopje muntthee eruit zweten, dat griepje.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202493858
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:21 schreef bellamy13 het volgende:
Het is mijn lichaam en wil zelf bepalen wat ik hiermee doe.
Ja dat denken veel Nederlanders maar zo natuurlijk is dat niet. Ik snap dat je het wilt maar ik snap ook dat de overheid hier voor gaat liggen omdat het landsbelang voorgaat. Jammer voor je :)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202493859
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:23 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Dat jij het dramatisch vindt wil niet zeggen dat het niet zo is.

Nu is me al wel opgevallen dat jij dingen vaak al wel heel snel dramatisch vindt.

Drama Queen.
Klopt, ik heb een hang naar drama.

Los daarvan, is iemand die Corona heeft uiteraard geen gevaar voor de volksgezondheid. Net als iemand die griep heeft niet. Dat staat uiteraard los van het feit dat in beide gevallen je uit de buurt moet blijven van anderen, helemaal uit de buurt van kwetsbare mensen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493873
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:23 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat bak jij er weer van. Maar jij vindt het dus goed dat mensen met kanker en dergelijke dood gaan doordat een ongevaccineerde covid patiënt een IC bed bezet houd boeit jou dus niks. Mag dan ook wel duidelijk zijn.
Als die kankerpatiënten voornamelijk dikke rokers zijn dan zijn ze het ook zelf schuld, heb ik geen medelijde mee
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202493878
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2021 10:22 schreef ThierryPicking het volgende:
Ja dat is wel uitzonderlijk daar. In ieder geval effectief. Ik zou echter hopen dat we anderen middelen vinden om de zorg op orde te krijgen. Ik vrees alleen dat wij vroeg of laat ook met die boetes gaan smijten. Het is een een laatste redmiddel. Was niet nodig geweest als de Nederlander niet zo'n kritische zeikerd was maar ja.
Dat is toch niet helemaal waar? In Portugal lopen besmettingen ook op. Hele punt is gewoon dat de vaccins niet goed genoeg werken en boosters weer eens veel te laat zijn ingezet. Tel daarnaast een overbelaste en onderbezette zorg bij op en je hebt de huidige situatie.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202493881
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:23 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat bak jij er weer van. Maar jij vindt het dus goed dat mensen met kanker en dergelijke dood gaan doordat een ongevaccineerde covid patiënt een IC bed bezet houd boeit jou dus niks. Mag dan ook wel duidelijk zijn.
Zorguitstel is van alle tijden.
pi_202493893
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind het verder best als mensen niet geprikt willen worden. Maar dan ook niet naar het ziekenhuis als dat griepje toch wat vervelender blijkt te zijn en gezellige dingen als adem halen wat lastig blijkt en zo.
Mogen ze ook stoppen met zorgverzekering betalen? En met terugwerkende kracht uiteraard dat geld weer ontvangen.

quote:
Dan blijven die plekken vrij voor mensen die wél gedaan hebben wat ze konden en dan hoeft de reguliere zorg ook niet afgeschaald te worden. Het is allemaal niet zo ernstig toch? En overdreven en zo. Nou, helemaal prima. Lekker thuis op de bank onder de deken met een kopje muntthee eruit zweten, dat griepje.
Ik vind dit allemaal zo slap. Doe dit nou ook met vetkleppen, rokers en sporters. Dan zijn we in ieder geval meteen van de overbelasting af.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')