écht volkomen kut, weer een nacht in een heerlijk bed slapenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:10 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Ow wacht.
Maar ik wil niet weg.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:10 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Ow wacht.
Ah, dat is altijd wel een mooi gezicht. Welke vliegtuigen zijn er bezig? F-16's? En zijn het bommen met plof?quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, ben nu op de Vliehors. Kijken naar 500 ponders die afgeworpen worden.
Vanochtend twee dikke ploffen. Volgens mij vliegen ze vanaf Leeuwarden, dus JSF.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:10 schreef Recce het volgende:
[..]
Ah, dat is altijd wel een mooi gezicht. Welke vliegtuigen zijn er bezig? F-16's? En zijn het bommen met plof?
Wordt er op het eiland geklaagd over de JSF? Rond Leeuwarden wel in ieder geval. Het ding maakt veel meer lawaai dan een F-16.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vanochtend twee dikke ploffen. Volgens mij vliegen ze vanaf Leeuwarden, dus JSF.
Nee, dat soort dingen spelen hier niet, volgens mij. Toeristen zijn verbaasd over de oefeningen maar voor de eilanders is de aanwezigheid van defensie een gegeven.quote:Op donderdag 27 januari 2022 17:37 schreef Recce het volgende:
[..]
Wordt er op het eiland geklaagd over de JSF? Rond Leeuwarden wel in ieder geval. Het ding maakt veel meer lawaai dan een F-16.
Rond Leeuwarden is die aanwezigheid ook een gegeven natuurlijk en daar hebben ze er behoorlijk veel last van nu de F-16 is vervangen door de JSF.quote:Op donderdag 27 januari 2022 20:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, dat soort dingen spelen hier niet, volgens mij. Toeristen zijn verbaasd over de oefeningen maar voor de eilanders is de aanwezigheid van defensie een gegeven.
Relatief gezien is die aanwezigheid hier wel groter. Veel (oud)-militairen hier op het eiland, veel huizen die door defensie gebouwd zijn, etc. Scheelt misschien ook dat de JSF hier niet opstijgt en landt. Boven de Vliehors vliegen ze misschien laag, wij zien ze hier eigenlijk alleen heel hoog. Als je ze hoort moet je echt zoeken aan de westelijke hemel om ze te kunnen waarnemen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 23:08 schreef Recce het volgende:
[..]
Rond Leeuwarden is die aanwezigheid ook een gegeven natuurlijk en daar hebben ze er behoorlijk veel last van nu de F-16 is vervangen door de JSF.
De noordpunt van Texel ligt ook dichterbij de Vliehors dan Oost-Vlieland, zie ik. In het dorp zal het dan wel meevallen. Ik kan me nog van vakanties op Texel herinneren dat er kringen in de soep ontstonden van de bommen op de Vliehors.quote:Op donderdag 27 januari 2022 23:47 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Relatief gezien is die aanwezigheid hier wel groter. Veel (oud)-militairen hier op het eiland, veel huizen die door defensie gebouwd zijn, etc. Scheelt misschien ook dat de JSF hier niet opstijgt en landt. Boven de Vliehors vliegen ze misschien laag, wij zien ze hier eigenlijk alleen heel hoog. Als je ze hoort moet je echt zoeken aan de westelijke hemel om ze te kunnen waarnemen.
Vanmiddag op het strand geweest, veel strand en randen van het duin verdwenen. Vanochtend stormvloed geweest. Morgen wordt windkracht 9 verwacht, dat is geen kattenpis.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:58 schreef Recce het volgende:
[..]
De noordpunt van Texel ligt ook dichterbij de Vliehors dan Oost-Vlieland, zie ik. In het dorp zal het dan wel meevallen. Ik kan me nog van vakanties op Texel herinneren dat er kringen in de soep ontstonden van de bommen op de Vliehors.![]()
Zijn jullie klaar voor de storm? Ik zag dat er op Ameland nu al flinke strandafslag is.
Nee, zeker niet. Ik zag net dat het op Ameland echt niet best is. Misschien is er wel weer een zandsuppletie nodig?quote:Op zondag 30 januari 2022 23:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vanmiddag op het strand geweest, veel strand en randen van het duin verdwenen. Vanochtend stormvloed geweest. Morgen wordt windkracht 9 verwacht, dat is geen kattenpis.
Oei, da's niet bestquote:Op zondag 30 januari 2022 23:38 schreef Recce het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ik zag net dat het op Ameland echt niet best is. Misschien is er wel weer een zandsuppletie nodig?
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Een paar jaar geleden waren ze ook met zandsuppletie bezig bij Buren, dus dat strand was niet zo breed hoor. Maar er is nu wel echt veel verdwenen. Ze moeten eigenlijk een pijpleiding maken van een baggerschip in de vaargeul naar dat strand inderdaad.quote:Op maandag 31 januari 2022 00:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Oei, da's niet best![]()
Normaal gesproken is het strand daar heel breed, volgens mij.
Zandsuppletie is daar niet zo'n ramp, ze hebben daar toch al moeite om de vaargeul open te houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |