TS vraagt nota bene om niet onaardig te worden.quote:Op maandag 6 december 2021 13:02 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar waarom zou ik nu tactisch moeten zijn.
TS kent me niet en ik hoef niet aardig gevonden te worden en dit is wel zo duidelijk. Je kunt me niet verkeerd begrijpen in ieder geval.
Tactvol is een van de betekenissen van tactisch, dus dat is me om het even.quote:Of bedoelde je tactvol ipv tactisch?
Daar is een zwart gat in zijn cv, vrij centraal ook nog - das de tijd dat ie aan fok kwijt is.quote:
Ik vind dit echt een mooie. Het is mijn veld niet en ik weet niet wat 90% van die icoontjes zijn, maar ik ga ervan uit dat als iemand zich wel hiermee bezig houdt dat hij/zij meteen ziet waarover jij het hebt.quote:Op maandag 6 december 2021 13:26 schreef raptorix het volgende:
Ik heb mijn C.V. als een soort van Infographic gemaakt
[ afbeelding ]
Dank, was ook wel dagje werkquote:Op maandag 6 december 2021 17:01 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een mooie. Het is mijn veld niet en ik weet niet wat 90% van die icoontjes zijn, maar ik ga ervan uit dat als iemand zich wel hiermee bezig houdt dat hij/zij meteen ziet waarover jij het hebt.
Nou ja, bedankt iedereen voor de feedback maar het was mijn idee om elkaar wat te inspireren. Maar er wordt gewoon weer een puur negatief feedback topic van gemaakt.. dat was niet echt het idee achter het topic dus ja. Begrijp de felle reacties ook niet zo, elke keer met een dergelijk C.V. juist uitgenodigd en werk gekregen maar ja.quote:Op maandag 6 december 2021 18:13 schreef Pinuts het volgende:
Mogen we CV van TS niet meer zien? Kan er anders moeilijk over meepraten.
Ik heb overigens zelf vrij standaard indeling. Links een gekleurde kolom (donker blauw) met een foto, persoonlijke info en mijn gegevens. En op de rest gewoon werkervaring en studie.
Dan heb je voor jou vakgebied blijkbaar gewoon een top CV. Niks meer aan doen dusquote:Op maandag 6 december 2021 19:10 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Nou ja, bedankt iedereen voor de feedback maar het was mijn idee om elkaar wat te inspireren. Maar er wordt gewoon weer een puur negatief feedback topic van gemaakt.. dat was niet echt het idee achter het topic dus ja. Begrijp de felle reacties ook niet zo, elke keer met een dergelijk C.V. juist uitgenodigd en werk gekregen maar ja.
Helemaal mooiquote:Op maandag 6 december 2021 19:10 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Nou ja, bedankt iedereen voor de feedback maar het was mijn idee om elkaar wat te inspireren. Maar er wordt gewoon weer een puur negatief feedback topic van gemaakt.. dat was niet echt het idee achter het topic dus ja. Begrijp de felle reacties ook niet zo, elke keer met een dergelijk C.V. juist uitgenodigd en werk gekregen maar ja.
Kun je wel. Kennelijk is de OP aangepast, maar in een reactie staat het origineel nog.quote:Op maandag 6 december 2021 18:13 schreef Pinuts het volgende:
Mogen we CV van TS niet meer zien? Kan er anders moeilijk over meepraten.
Dan is het een CV dat kennelijk past bij het type baan waar jij op solliciteert en bij de organisaties waar jij voor wilt werken. En het is wel écht iets anders. Ik ben heel klassieke CV's gewend en wordt minder enthousiast van het gebruik van symbolen. Maar als je consequent bij ieder kopje één symbool had geplaatst, zou ik dat beslist niet storend hebben gevonden. Misschien zelfs behulpzaam.quote:Op maandag 6 december 2021 19:10 schreef Phoenyx-God het volgende:
Begrijp de felle reacties ook niet zo, elke keer met een dergelijk C.V. juist uitgenodigd en werk gekregen maar ja.
Dat stuk heb ik trouwens wel aangepast want is inderdaad beter om dat wat zelfverzekerd en duidelijk te melden. Rest weinig mee gedaan, taalfoutje weggehaald en een beetje aangepast. Ik zit in de ICT (back-end), bij een functie als manager bijvoorbeeld zou ik het ook wel anders aanpakken maar voor mij werkt dit prima. Weten ze direct dat je niet autist bentquote:Op maandag 6 december 2021 21:17 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Kun je wel. Kennelijk is de OP aangepast, maar in een reactie staat het origineel nog.
[..]
Dan is het een CV dat kennelijk past bij het type baan waar jij op solliciteert en bij de organisaties waar jij voor wilt werken. En het is wel écht iets anders. Ik ben heel klassieke CV's gewend en wordt minder enthousiast van het gebruik van symbolen. Maar als je consequent bij ieder kopje één symbool had geplaatst, zou ik dat beslist niet storend hebben gevonden. Misschien zelfs behulpzaam.
De eerste regel onder het kopje "Vaardigheden" is enerzijds heel eerlijk, maar maakt ook dat ik de rest van dat onderdeel met wat argwaan lees. Ik zou die regel daarom schrappen. Want hoe verder ik in dat onderdeel lees, hoe meer ik mij afvraag of ik nu iets lees dat jij echt beheerst of iets dat jij alleen van naam kent. En dat komt door die eerste regel, want ik weet niets over jouw kennis en kunde.
Succes met solliciteren!
Gewoon standaardformaat met kopjes voor personalia, werkervaring en nevenactiviteiten. Zit in de financiële/zakelijke dienstverlening dus al te frivool is niet handig.quote:Op zondag 5 december 2021 23:27 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Wil je aangeven wat voor (aangepast) C.V. je hebt en om welke branche het gaat?
Hangt er vanaf, was dit verplicht zou ik het niet apart vermelden. Als het unieke kennis is en/of je zelf iets bijzonders hebt gedaan kun je het overwegen. Hangt er ook weer vanaf of het een losse random cursus is of dat je bijvoorbeeld lid bent van een beroepsvereniging waarvoor dit moet. In het laatste geval kan het handig zijn om je focus aan te geven als je bijvoorbeeld een speciaal traject volgde.quote:Op maandag 6 december 2021 23:09 schreef Pinuts het volgende:
Ik zou zelf de zon denk ik sowieso zwart maken. Puur omdat de andere symbolen ook zwart zijn. Of de rest ook een kleur geven, maar dat is denk ik te druk.
Vaardigheden inderdaad zoals hierboven de eerste regel weglaten. Daarnaast vraag ik me af (ook bij mijn eigen cv) of het beter is om veel vaardigheden te benoemen zoals jij hier doet en daarbij of je ze goed/redelijk/matig kan of juist degene uit te lichten waar je echt goed in bent. Aan de ene kant kunnen ze zien dat je vrij breed inzetbaar bent en overal wel wat kennis van hebt. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat recruiters/managers snel denken van er staan zo veel programma's opgesomd, dan zal ze van alles waarschijnlijk maar een klein beetje kunnen. Geen idee of men zo denkt, maar dat zou ik me kunnen voorstellen.
Hoe denken jullie trouwens over online (wel gewoon professionele) cursussen op cv? Wel of niet doen vermelden? Of puur wat je geleerd hebt eventueel bij skills/vaardigheden?
Dit heb ik ook ongeveer. Alleen geen inleiding, weet nooit zo wat ik er in moet zetten en ga er vanuit dat men wel even mijn LinkedIn profiel bekijkt. Wat ook op mijn cv vermeld staat trouwens. Ga volgende keer wel mijn adres eraf halen, altijd uit gewoonte gedaan maar is zo zinloos eigenlijk. Woonplaats is voldoende naar mijn mening.quote:Op maandag 6 december 2021 08:02 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik ga mijn cv niet openbaar zetten, aangezien ik geen tekening ervan heb gemaakt is het niet echt boeiend ook.
Dit het idee
[ afbeelding ]
Al heb ik nog een korte inleiding boven mijn werkervaring sta waarin ik uitleg wat mijn drive is en dat ik een interessante combinatie van ervaring heb. Beetje verkopen natuurlijk.
Owja, mijn functies heb ik ook verder uitgeschreven, regel of 5-6
Als ik mezelf dan even als voorbeeld neem. Ik heb bedrijfskunde gestudeerd en ervaring als product manager. Nu ben ik bijna klaar met een cursus python programmeren. Geen moetje, gewoon vanuit eigen interesse en omdat functies die me in de toekomst wellicht interessant lijken dit soms vragen.quote:Op maandag 6 december 2021 23:40 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, was dit verplicht zou ik het niet apart vermelden. Als het unieke kennis is en/of je zelf iets bijzonders hebt gedaan kun je het overwegen. Hangt er ook weer vanaf of het een losse random cursus is of dat je bijvoorbeeld lid bent van een beroepsvereniging waarvoor dit moet. In het laatste geval kan het handig zijn om je focus aan te geven als je bijvoorbeeld een speciaal traject volgde.
Ik zou het bij de cursus zetten maar (nog) niet bij vaardigheid. Er is natuurlijk geen harde grens tussen die twee, maar een vaardigheid zie ik als iets waar je meer ervaring in hebt opgedaan dan in een enkele cursus. Eventueel kun je de vaardigheid kwalificeren, bijvoorbeeld 'basiskennis'.quote:Op dinsdag 7 december 2021 00:02 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Als ik mezelf dan even als voorbeeld neem. Ik heb bedrijfskunde gestudeerd en ervaring als product manager. Nu ben ik bijna klaar met een cursus python programmeren. Geen moetje, gewoon vanuit eigen interesse en omdat functies die me in de toekomst wellicht interessant lijken dit soms vragen.
Dus nu weet ik niet of ik bijv. het beste die cursus op mijn cv kan zetten of alleen python als skill moet toevoegen.
Nou die zon ga ik nooit zwart maken want ik ben het zonnetje in huisquote:Op maandag 6 december 2021 23:09 schreef Pinuts het volgende:
Ik zou zelf de zon denk ik sowieso zwart maken. Puur omdat de andere symbolen ook zwart zijn. Of de rest ook een kleur geven, maar dat is denk ik te druk.
Vaardigheden inderdaad zoals hierboven de eerste regel weglaten. Daarnaast vraag ik me af (ook bij mijn eigen cv) of het beter is om veel vaardigheden te benoemen zoals jij hier doet en daarbij of je ze goed/redelijk/matig kan of juist degene uit te lichten waar je echt goed in bent. Aan de ene kant kunnen ze zien dat je vrij breed inzetbaar bent en overal wel wat kennis van hebt. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat recruiters/managers snel denken van er staan zo veel programma's opgesomd, dan zal ze van alles waarschijnlijk maar een klein beetje kunnen. Geen idee of men zo denkt, maar dat zou ik me kunnen voorstellen.
Hoe denken jullie trouwens over online (wel gewoon professionele) cursussen op cv? Wel of niet doen vermelden? Of puur wat je geleerd hebt eventueel bij skills/vaardigheden?
Ik doe het allebei; als ik een MOOC volg, vermeld ik die als cursus (met de vermelding dat het een MOOC betreft). Het onderwerp voeg ik toe aan mijn skills-sectie (mits ik daadwerkelijk vind dat ik er na die cursus of MOOC voldoende kennis van heb om te vermelden). Als ik een (al dan niet vanuit de werkgever verplichte) e-learning volg via Studytube (of of soortgelijk), dat veel van mijn werkgevers aanboden, dan laat ik dat weg (vaak omdat het niveau bedroevend is).quote:Op maandag 6 december 2021 23:09 schreef Pinuts het volgende:
Bijzondere aan je opmaak vind ik vooral dat je hobbies veel meer de aandacht trekken door de grote picto's dan je daadwerkelijke skills.quote:Op maandag 6 december 2021 21:57 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Dat stuk heb ik trouwens wel aangepast want is inderdaad beter om dat wat zelfverzekerd en duidelijk te melden. Rest weinig mee gedaan, taalfoutje weggehaald en een beetje aangepast. Ik zit in de ICT (back-end), bij een functie als manager bijvoorbeeld zou ik het ook wel anders aanpakken maar voor mij werkt dit prima. Weten ze direct dat je niet autist bentOok wellicht wel omdat ik aan kan tonen wat ik kan en in een gesprek wel prettig (en eerlijk inderdaad) ben. Dan kom je misschien eerder met wat minder geschikte (maar wel leukere vind ik) C.V.'s weg
Ja dat is toch prima, ik werk zelf niet graag bij een bedrijf dat op basis van wat icoontjes iemand afwijst dus jaquote:Op dinsdag 7 december 2021 09:51 schreef avotar het volgende:
[..]
Bijzondere aan je opmaak vind ik vooral dat je hobbies veel meer de aandacht trekken door de grote picto's dan je daadwerkelijke skills.
Zelf werk ik niet bij een ontwikkelclub maar hebben we wel in-house een vrije grote (man of 10) programmeer-afdeling waarvoor ik regelmatig intakes doe of eerste selecties maak als we nieuwe mensen zoeken.
Ik weet dat ik niet onaardig zou mogen zijn, maar ondanks dat ik zie dat je alle skills hebt die wij normaal gezien zoeken, zou ik je op basis van dit cv niet uitnodigen als ik meer keuze zou hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |