Bij mijn nieuwe baan zou ik helemaal moeten wennen wanneer ik weer naar kantoor zou moeten. Al ben ik in de lente gestart. Nu reis ik wel weer geregeld voor het werk, maar het kantoor heb ik een handvol keren gezien.quote:Op zondag 5 december 2021 00:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn werkgever wil dat ik zoveel mogelijk thuis werk, ik kan wel naar kantoor, maar dat is min of meer allen als de muren op mijn afkomen, of andere persoonlijke redenen.
Thats fine, en af en toe boek ik ook wel een dagje kantoor, maar het is niet dat ik zomaar naar kantoor kan.
Tot een maand geleden kon ik 2 dagen per week, en dat gaf een hele positieve vibe aan het teamgevoel, elkaar eens niet zien via de Webcam en slap auwehoeren bij koffie apparaat.
En dat het inmiddels overal weer tering druk is.quote:Op zondag 5 december 2021 01:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Eigenlijk bizar dat we inmiddels alweer bijna 2 jaar hiermee bezig zijn.
Het besef begint er eindelijk te komen voor mensen.quote:Op zondag 5 december 2021 01:03 schreef Evenstar het volgende:
Kinderen vaccineren is een maatregel om verspreiding tegen te gaan. Ik ben ondertussen van mening dat geen enkele manier om verspreiding tegen te gaan (of flink te vertragen) gaat helpen om maatregelen te voorkomen. Vroeg of laat krijg je weer te maken met maatregelen. Je gaat iets wat dusdanig exponentieel groeit niet tegenhouden en ook niet hard genoeg vertragen.
Denk echt dat wij het moeten zoeken in het beschermen van diegenen die het het hardst nodig hebben en de zorg het hardst belasten. Desnoods verplicht. Kinderen vaccineren is alsof je een slagaderlijke bloeding probeert te stoppen met een simpel pleistertje.
Je zou toch denken dat het met bijna 200.000 besmettingen per week (ruim genomen) wel een stukje rustiger zou zijn. Al zitten daar ook kinderen tussen, maar die ouders zullen in afwachting van hun eigen tests ook wel thuis blijven.quote:Op zondag 5 december 2021 01:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dat het inmiddels overal weer tering druk is.
Had je het anders verwacht dan? Je merkt dat mensen nu steeds meer de regels omzeilen dan dat ze zich eraan houden of inderdaad een stapje terug doen.quote:Op zondag 5 december 2021 01:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Allemaal gevaccineerden.quote:Op zondag 5 december 2021 01:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi.quote:Op zondag 5 december 2021 02:26 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Allemaal gevaccineerden.
Dus niets aan de hand.
Tja, binnen dicht. Ergens wel logisch.quote:Op zondag 5 december 2021 01:21 schreef _serial_ het volgende:
Nieuwe coronaregels: Belgische Plopsa-pretparken moeten speelattracties sluiten
Sja. spelende kinderen zijn ook al gevaarlijk tegenwoordig
Wat is hier nieuws aan?quote:Op zondag 5 december 2021 03:15 schreef THEFXR het volgende:
Triple Vaccinated Doctor Gets Omicron — Then Passes It Onto Another Person
https://www.thegatewaypun(...)onto-another-person/
Dat die spuit geen reet helpt ..... Maar inderdaad, niks nieuws.quote:
had ie zn 4e injectie nog niet gehad? misschien was het dan niet gebeurd.quote:Op zondag 5 december 2021 03:15 schreef THEFXR het volgende:
Triple Vaccinated Doctor Gets Omicron — Then Passes It Onto Another Person
https://www.thegatewaypun(...)onto-another-person/
Ik denk dat het ook indirect wel de transmissie helpt terug te brengen. De gevaccineerde wordt vaker minder ziek en zal dus ook minder vaak en lang besmettelijk zijn.quote:Op zondag 5 december 2021 04:29 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dat die spuit geen reet helpt ..... Maar inderdaad, niks nieuws.
Ligt hij in het ziekenhuis dan?quote:Op zondag 5 december 2021 04:29 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dat die spuit geen reet helpt ..... Maar inderdaad, niks nieuws.
Het lastige vind ik hiervan dat het in uitzonderlijke casussen het dus wel kan schaden, zeker bij jonge mensen.quote:Op zondag 5 december 2021 01:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zit even te zoeken naar het bezwaar. Ik zou zeggen baat het niet dan schaadt het niet.
Verspilde moeite dit.quote:
Zo lang we de verspreiding willen tegenhouden zitten we vast aan maatregelen, in welke vorm dan ook. Het is allang duidelijk dat covid tot structureel hogere zorgvraag zal leiden. Maak daar werk van. En zorg dat de groep mensen dat een beroep doet op covidzorg zo klein mogelijk is.quote:Op zondag 5 december 2021 01:03 schreef Evenstar het volgende:
Kinderen vaccineren is een maatregel om verspreiding tegen te gaan. Ik ben ondertussen van mening dat geen enkele manier om verspreiding tegen te gaan (of flink te vertragen) gaat helpen om maatregelen te voorkomen. Vroeg of laat krijg je weer te maken met maatregelen. Je gaat iets wat dusdanig exponentieel groeit niet tegenhouden en ook niet hard genoeg vertragen.
Denk echt dat wij het moeten zoeken in het beschermen van diegenen die het het hardst nodig hebben en de zorg het hardst belasten. Desnoods verplicht. Kinderen vaccineren is alsof je een slagaderlijke bloeding probeert te stoppen met een simpel pleistertje.
Er is juist een crisismindset, maar naar goed Nederlands gebruik in een silo. Het wordt nog steeds gezien als puur een zorgcrisis wat opgelost kan worden door er zakken geld tegenaan te smijten. Er wordt veel te weinig breed gekeken wat de impact van iets is, de normale structuur is volledig overboord voor de crisis.quote:Op zondag 5 december 2021 08:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo lang we de verspreiding willen tegenhouden zitten we vast aan maatregelen, in welke vorm dan ook. Het is allang duidelijk dat covid tot structureel hogere zorgvraag zal leiden. Maak daar werk van. En zorg dat de groep mensen dat een beroep doet op covidzorg zo klein mogelijk is.
Daarvoor mogen best heilige huisjes sneuvelen. Vaccinatieplicht of ongevaccineerden achteraan in de rij moet imo gewoon bespreekbaar worden.
Overheid lijkt maar niet in de crisismindset te komen. Alles moet volgens het boekje, liefst nog via de polder. Maar zo lang geld lenen zo goedkoop is, zijn lockdowns een makkelijkere escape dan naar een structurele oplossing werken.
Heb je gelijk in hoor maar ik doelde op het feit dat steeds als het gaat om het uitbreiden van de zorgcapaciteit, de discussie dood slaat met “kan niet”.quote:Op zondag 5 december 2021 08:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is juist een crisismindset, maar naar goed Nederlands gebruik in een silo. Het wordt nog steeds gezien als puur een zorgcrisis wat opgelost kan worden door er zakken geld tegenaan te smijten. Er wordt veel te weinig breed gekeken wat de impact van iets is, de normale structuur is volledig overboord voor de crisis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |