abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:38:29 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202460975


Je minst favoriete nummers (en wat verder niet beviel)

Als aanvulling op het andere topic (hier) mag je hier je gal spuwen. Nummers die je niet leuk vond, en wat je verder nog irriteerde aan muziek in 2021.

De tenen trokken, naast de reeks Suzan & Freek-nummers, telkens weer krom van het nummer hieronder (waar trouwens dezelfde producer achter zit). De tekst, de algehele saaiheid.

Maar gezien het aantal clicks/streams is gemiddeld Nederland het niet met me eens. Arno Krabman heeft de succesformule gevonden.



[ Bericht 6% gewijzigd door Eightyone op 05-12-2021 22:21:33 ]
pi_202461724
Vrijwel alles wat Nederlands is zijn mijn minst favoriete nummers. Niet omdat het Nederlands is, maar voornamelijk omdat het kindermuziek is voor het slag kinderen wat moeite heeft met Engels.
Conscience do cost.
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:07:56 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_202463236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:09 schreef ems. het volgende:
Vrijwel alles wat Nederlands is zijn mijn minst favoriete nummers. Niet omdat het Nederlands is, maar voornamelijk omdat het kindermuziek is voor het slag kinderen wat moeite heeft met Engels.
_O-

Hoewel ik het nummer van Snelle en Maan nog niet eens zo heel slecht vond (toch wel catchy) is dit wel een treffende uitspraak. Ik heb even de top 100 van 2021 bekeken, en ondanks dat er veel niet mijn smaak is kom ik ook op een Nederlandstalig nummer uit.


Doet me gelijk weer denken aan de lockdown, thuiswerken, en dan weer op moeten staan om van zender te wisselen.
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:09:21 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202463251
Het zegt me even niets, maar de woorden 'Maan' en 'Vrienden van Amstel LIVE' in één regel doen vermoeden dat ik weinig gemist heb.
pi_202463277
Het enige wat Maan te bieden heeft is dat het wel een geil wijffie is. Snap wel dat Marco Borsato daarover heen is gegaan.
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:23:05 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_202463408
En deze ook eigenlijk wel ...


Ik snap 'm denk ik niet. Mooie stem wel, maar als ik dan weet dat ik weer 3 minuten in deze mineurstemming zit ... nee.
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:32:58 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202463529
Dat meisje is zo'n hype waarvan best te begrijpen is waaróm dat zo is, maar waarvan ik de muziek zelf liever negeer.

Het Avril Lavigne-gehalte in een nummer als Good 4 U is hoog. :{

Hooguit is het positief dat Gen Z zo in contact komt met gitaren, als ingang naar (eventueel) meer.
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:15:32 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202464022
...van de verse kerstsingles van mensen als Og3ne, Ed Sheeran (met Elton John) en Nick & Simon ga ik trouwens ook niet blij worden. Thuis kom je ze, als je niet al te brave radiozenders luistert, vooral tegen in roddelprogramma's en zoetige familieprogramma's. Zodra je de buitenwereld betreedt - wat ook in coronatijden gewoon gebeurt - wordt je ermee om de oren geslagen. :+

Ik trek die artiesten gewoonlijk al slecht, en dan worden ze ook nog in een kerstversie aangeboden. :')
pi_202464065
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:07 schreef Scuidward het volgende:

[..]
_O-

Hoewel ik het nummer van Snelle en Maan nog niet eens zo heel slecht vond (toch wel catchy) is dit wel een treffende uitspraak. Ik heb even de top 100 van 2021 bekeken, en ondanks dat er veel niet mijn smaak is kom ik ook op een Nederlandstalig nummer uit.


Doet me gelijk weer denken aan de lockdown, thuiswerken, en dan weer op moeten staan om van zender te wisselen.
Typhoon vond ik echt hard vroeger, zoals het album tussen Licht en Lucht of Chocolade en features met Opgezwolle. Dan denk ik jeetje wat is gebeurd dat hij nu deze route opgaat :D
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_202464132
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:18 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Typhoon vond ik echt hard vroeger, zoals het album tussen Licht en Lucht of Chocolade en features met Opgezwolle. Dan denk ik jeetje wat is gebeurd dat hij nu deze route opgaat :D
Ja, Typhoon was best wel cool met opgezwolle etc in die tijd. Toen werd het opeens zo'n dude die meningen op TV gaf en elke talkshow aanwezig moest zijn en werd hij een beetje vermoeiend :P
Conscience do cost.
pi_202464175
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:23 schreef ems. het volgende:

[..]
Ja, Typhoon was best wel cool met opgezwolle etc in die tijd. Toen werd het opeens zo'n dude die meningen op TV gaf en elke talkshow aanwezig moest zijn en werd hij een beetje vermoeiend :P
Ja jammer. Naja hij mag zijn menig geven natuurlijk. :P maar toch het is gewoon niet meer hetzelfde en ja mensen veranderen en zijn sound ook.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_202464360
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:23 schreef ems. het volgende:

[..]
Ja, Typhoon was best wel cool met opgezwolle etc in die tijd. Toen werd het opeens zo'n dude die meningen op TV gaf en elke talkshow aanwezig moest zijn en werd hij een beetje vermoeiend :P
Hij is het perfecte voorbeeld van een excuusneger. Heel woke met zijn Afrikaanse roots maar ondertussen wel zo diep mogelijk in de kont van de witte man kruipen.
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:57:36 #13
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_202464567
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:18 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Typhoon vond ik echt hard vroeger, zoals het album tussen Licht en Lucht of Chocolade en features met Opgezwolle. Dan denk ik jeetje wat is gebeurd dat hij nu deze route opgaat :D
Typhoon is niet zozeer het probleem. Meer het hele Live Aid dan wel Kamp Kumaya gevoel wat er omheen hangt. Ik weet niet of dat typisch Nederlands is, met een gitaar een samenzang initiëren bij een kampvuur. In elk geval wel des TROS.
pi_202464581
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:57 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Typhoon is niet zozeer het probleem. Meer het hele Live Aid dan wel Kamp Kumaya gevoel wat er omheen hangt. Ik weet niet of dat typisch Nederlands is, met een gitaar een samenzang initiëren bij een kampvuur. In elk geval wel des TROS.
Het is heel veilig en braaf. Ik vind dat niet echt passend bij Typhoon maar wel bij de rest. Maar ik snap wat je bedoelt idd mee eens met wat je zegt.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_202466231
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:11 schreef dexamfetamine het volgende:
Het enige wat Maan te bieden heeft is dat het wel een geil wijffie is. Snap wel dat Marco Borsato daarover heen is gegaan.
Ik zou de pony er ook wel op willen laten grazen, bohhh
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_202470925
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:57 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Typhoon is niet zozeer het probleem. Meer het hele Live Aid dan wel Kamp Kumaya gevoel wat er omheen hangt. Ik weet niet of dat typisch Nederlands is, met een gitaar een samenzang initiëren bij een kampvuur. In elk geval wel des TROS.
Beetje de knuffelneger van de NPO geworden idd.
afspraak tandarts verzetten
pi_202477837
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:11 schreef dexamfetamine het volgende:
Het enige wat Maan te bieden heeft is dat het wel een geil wijffie is. Snap wel dat Marco Borsato daarover heen is gegaan.
Borsato zit ook aan meerdere dertienjarige meisjes die hij eigenlijk moet coachen voor The Voice Kids.
Die doet niet zo moeilijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202496916
Er is zo veel bagger verschenen in 2021 dat je er haast een boek over kunt schrijven. Probeer langer dan één werkdag naar Q Music te luisteren en je gaat het - als je enige smaak hebt - razendsnel begrijpen.

Waar ik slecht tegen kan:

- Generieke formulepop, met steeds weer dezelfde akkoordenprogressies. De onbetwiste koning in dit genre is de schromelijk overschatte Ed Sheeran. In Nederland zijn Suzan en Freek er erg goed in. Maar vlak ook artiesten als Nielson, Snelle en Maan niet uit.
- Van die zangers (sommige zangeressen kunnen het ook) die vol overgave, met hun stemvolume op standje 10 over de meest generieke backingtracks heen zingen. Voorbeelden zijn o.a Jaap Reesema, Lewis Capaldi en Tom Grennan.
- Het hoge na-aap-gehalte. Denk aan het voortdurend recyclen van muziek uit de 80s en 90s, maar ook andersoortig kopieergedrag, zoals de omlaag gepitchte vocals die ineens in honderden dancetracks klinken.
- Vandie-zangers-diehun-teksen-steevast-zingen-intwee-letter-grepen, met van die korte pauzes ertussen. Alsof je naar een stel zwakbegaafden zit te luisteren.

Aangezien je hiermee zo'n 90 procent van de hedendaagse muziek hebt te pakken die je op de radio hoort, is de ergernis dus groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door DJ11 op 06-12-2021 18:22:12 ]
  maandag 6 december 2021 @ 14:07:05 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202497092
Ik ben tegenwoordig blij als ik eens iemand schaamteloos 'vol overgave' hoor zingen, want je hoort het juist zo weinig. Weinig in de mainstream (o.k., wel Adele en Davina Michelle), maar ook weinig op de stationnetjes met alternatievere keuzes die ik vaak op heb staan.

Ja, wel op punk e.d., wat bijvoorbeeld Radio Béton (staat nog weleens op) regelmatig draait, maar die tracks behoren tot de weinige.

[ Bericht 14% gewijzigd door Eightyone op 06-12-2021 14:23:34 ]
  maandag 6 december 2021 @ 14:32:01 #20
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202497452
Hier heb je trouwens een lijst met 490 Arno Krabman-producties

Link

...de hemel voor doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg-luisteraars. :P
  zaterdag 11 december 2021 @ 09:54:41 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202563823
Nog een ergernis, die er al langer is, maar weer boven komt drijven na het zoveelste nummer-met-potentie (op het eerste gehoor iig boeiend genoeg om te shazammen) dat na nog eens beter luisteren de 2:30 minuten niet blijkt te halen: de overdreven korte nummers van tegenwoordig. :{

In Jpegmafia - What kind of rappin'is this had vast nog wat meer gezeten met een volwaardige intro en opbouw en dergelijke. Het heeft wel iets maar het komt er net niet uit.

Er zijn er wel waarbij het lukt, maar het zijn uiteindelijk toch maar weinig seconden waar alles dan ingepropt moet worden.
  zaterdag 11 december 2021 @ 13:04:53 #22
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_202565895
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 09:54 schreef Eightyone het volgende:
de overdreven korte nummers van tegenwoordig.
Goeie. Ik sta daar dubbel in.

Bij veel rap/hiphop is er een feature, doen ze allebei een verse, en dan is het klaar. Dan snap ik de 2 minuten. Maar aan de andere kant denk ik; als je toch bezig bent, schrijf dan een 2e verse. Qua kwaliteit maakt het niet uit, er kan veel kwaliteit zitten in een nummer van 1:57.
  zaterdag 11 december 2021 @ 13:40:25 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202566325
Helaas is de tekst voor mezelf nou niet het belangrijkste in een nummer (o.k., in de eigen taal wordt het belangrijker omdat 'ie dan meer opvalt). :{

Als dat wat eronder zit nauwelijks meer is dan een +/- 2 minuten durende loop, zonder dat er gaandeweg nog iets meer gebeurt (hoe subtiel ook), vind ik dat toch jammer. Ook als de loop op zich niet lelijk klinkt.
pi_202586452
Amsterdamse meisjesdanspop die lekker semi-sarcastisch is zoals Froukje of Merol.

Meisjes, jongens, rappers en debielen die half in de microfoon staan te fluisteren alsof ze in de woonkamer staan op te nemen terwijl moeders aan het koken is en al 2 keer langs is geweest om te zeggen dat de tekst toch wel erg schunnig is.

Gatverdamme }:|

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 09:54 schreef Eightyone het volgende:
In Jpegmafia - What kind of rappin'is this had vast nog wat meer gezeten met een volwaardige intro en opbouw en dergelijke. Het heeft wel iets maar het komt er net niet uit.
Die zit gewoon helemaal verlept aan de lean als die zijn nummers maakt _O-
afspraak tandarts verzetten
  zondag 12 december 2021 @ 17:12:38 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202586669
Dat gefluister is verwant aan m'n eerdere opmerking in dit topic, over 'vol overgave' zingen.

Het lijkt bij een redelijk deel van de huidige generatie bijna alsof ze bang zijn de microfoon pijn te doen.

Er kunnen best mooie nummers uit deze houding voortkomen, maar toch ben ik onderhand des te blijer met iemand die tegen het valse aan alle frustraties de microfoon in gilt. :P
pi_202587839
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 17:12 schreef Eightyone het volgende:
Er kunnen best mooie nummers uit deze houding voortkomen, maar toch ben ik onderhand des te blijer met iemand die tegen het valse aan alle frustraties de microfoon in gilt. :P
Tijd voor een revival van de stoere vrouw :D
afspraak tandarts verzetten
  zondag 12 december 2021 @ 18:17:13 #27
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202587898
In de laag net onder de mainstream had je de afgelopen jaren wel postpunk en dergelijke, waarin iets agressiever gezongen wordt. Maar dat heeft de grote massa nauwelijks bereikt. Mede door de 'poortwachters' bij de nationale etherzenders, die dat toch een beetje eng vinden allemaal.
pi_202588142
Ben blij dat we met thuiswerken niet meer hoeven te luisteren naar de radio van anderen ;)

Nee ja radio zal altijd wel slappe hap blijven. Jaren 90 waren wel leuk met grunge en hardcore enzo, maar dat zie ik niet zo snel meer terugkomen op de radio op een enkele excentriekeling na (die dan het neukertje van bekende artiest Y blijkt te zijn en daardoor op de radio kon komen :+ ).
afspraak tandarts verzetten
  zaterdag 25 december 2021 @ 09:53:01 #29
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202797497
Etran De L'aïr - Toubouk ine chihoussay vind ik trouwens wel een flinke domper.

In de kern zo'n leuk en goed nummer, veel potentie, alleen hebben ze het opgenomen met de kwaliteit van een mp3 van nog geen 128kbps. Wat dus de enige reden is dat het slechts af en toe op zal staan ipv heel erg vaak. :{

Nu geil ik niet op klinische überperfectie, maar neem je nummers op z'n minst een klein beetje helder op.


...ook op Spotify en Bandcamp is dit trouwens zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 25-12-2021 21:20:27 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')