abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:50:57 #151
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203041956
Heerlijke foto!

Mijn peuter heeft oorontsteking en kan zichzelf niet vermaken 😅 dus we hebben al uno, stratego en een letterspel gespeeld en nu zijn we aan het prikken.

En de baby heeft ook oorontsteking, maar die slaapt eindelijk. Dus even genieten van deze relatieve rust.

Volgende week ook op school kijken, spannend wel. En echt een compleet nieuwe fase. Ik ben er nog niet aan toe, geloof ik...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203042031
Wij zijn allemaal ziek geweest en ik merk dat U. sinds een paar dagen minder goed lijkt te horen. We gaan straks naar de huisarts. Ik hoop dat het gewoon daar aan ligt natuurlijk..

Iemand ervaring hiermee? U. is altijd een orenkindje (geweest)..
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:04:27 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203042210
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:54 schreef arvensis het volgende:
Wij zijn allemaal ziek geweest en ik merk dat U. sinds een paar dagen minder goed lijkt te horen. We gaan straks naar de huisarts. Ik hoop dat het gewoon daar aan ligt natuurlijk..

Iemand ervaring hiermee? U. is altijd een orenkindje (geweest)..
Het is na een oorontsteking niet gek en meestal tijdelijk. Maar effe laten checken is geen gek idee.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203042274
Wij hebben bij Js nog steeds het idee dat hij minder goed kan horen sinds zijn chronische oorontstekingen. We hebben het twee keer laten testen en hij zit binnen de norm..

Verder heb ik hier een waterpok meisje, mijn oliebolletje. Gelukkig heeft ze nog niet heel veel last.

Leuk, avi boekjes Tink! Ow kon ook een paar woordjes lezen rond deze leeftijd. Zo tof! Jesse kon op deze leeftijd allemaal rekensommetjes maken en Li kan nog niet tellen (tot 5), geen letter lezen (maar vertelt wel verhalen na) maar zij kleurt en tekent beter dan de boys. Zo tof hoe kinderen kunnen verschillen.
pi_203043283
Ik weet niet of hij weer oorontsteking heeft gehad. Maar ga er vanuit dat het daar aan ligt.
Of is het gewoon een eigenwijze peuter die niet wíl horen? 🙃

Leuk, due avi-boekjes idd! U. zat laatst naast me te tekenen en te schrijven. Zo schattig. *;
Hij herkent nu bijna alle letters en dus lijkt lezen me de volgende stap. Ik ga ook eens kijken naar boekjes!

Ik deed de ‘s’ en ‘z’ en ‘b’ en ‘d’ vroeger ook altijd verkeerd. :Y)
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:26:35 #156
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203044539
Ha, herkenbare S!

Overigens hier al maanden interesse in letters, maar niet in lezen. En in cijfers herkennen maar niet in rekenen. Dus volgen blijft het devies (ik weet wel dat je dat doet hoor Arvensis maar dus even dat de volgende stap ook best over een jaar of zo pas kan zijn).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203045010
Zeker! Ik forceer niks, maar zorg dat het beschikbaar is voor hem. :)
Rekenen probeert hij wel, maar dat gaat nog niet zo goed. :P
pi_203045075
Lol Jip heeft echt nul interesse in cijfers en letters :') ben daar dus eigenlijk ook helemaal niet mee bezig met hem. Die zit momenteel vooral enorm in z'n fantasiespel en het uitbreiden van z'n dinosauruskennis :')
  FOK!fotograaf woensdag 5 januari 2022 @ 13:03:23 #159
148247 taxibabe
pi_203045228
Hier wel letters, maar geen cijfers. En nu ineens ook in kleuren. Vandaag is echt kutweer buiten, dus ik heb van gekleurd papier bakjes gemaakt en gekleurde vierkantjes geknipt. De halve kamer verbouwd met hindernisbaan naar de gekleurde bakjes _O- . Doolhof van stoelen en kratten naar rood bakje, kussenberg naar groen bakje, kruiptunnel naar blauw bakje. En dan de papiertjes in de juiste kleur bakje doen. :D Thomas weet zich wel ff te vermaken, en ik zit midden in de kamer papiertjes aan te geven _O- ^O^
pi_203045236

Mannetje is echt steeds drukker met van alles tevoorschijn te sleuren uit de kasten en van zolder en weet ik wat nog meer! :')

Hij is dol op op papier krassen (het liefst de punt kapot rammen) en omtrekken van zijn hand maken.
Cijfers vindt hij wel leuk, letters nog niet. Echt tekenen en schrijven zit er sowieso nog niet in.

Hij is hartstikke dol op auto's, en dinosauriërs vliegen hier alleen maar door de kamer heen! :')
Nijntje was een enorme verslaving, die nu weer wat aan het afnemen is.
pi_203046066
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:26 schreef Lemijn het volgende:
Ha, herkenbare S!

Overigens hier al maanden interesse in letters, maar niet in lezen. En in cijfers herkennen maar niet in rekenen. Dus volgen blijft het devies (ik weet wel dat je dat doet hoor Arvensis maar dus even dat de volgende stap ook best over een jaar of zo pas kan zijn).
Ja, er zat hier volgens mij ook wel anderhalf jaar tussen alle letters kennen en ze daadwerkelijk aan elkaar plakken tot een woord dat hij kon lezen.
pi_203046268
Wat een leuke ontwikkelingen allemaal. Prot is nog bezig met dieren en getallen. 'Twaalf, veertien, twintig'. Bijna juist :D
We moeten nog altijd dierengeluiden nadoen, alleen ligt de lat nu wat hoger. 'Mama, dolfijn!' Eeeeeuuuhm :@
Sommige zijn ook nog wat moeilijk qua uitspreken. Bij 'mama, lege baan!' kwam ik er na een hele tijd achter dat het leguaan moest zijn _O-
  woensdag 5 januari 2022 @ 14:16:30 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203046541
Mijn kind is allang een kleuter. Maar toch de volgende anekdote. Hij schrijft graag vellen vol met de letter o, die ik vervolgens moet voorlezen. En hij kent de p. Van parkeren en van poep. Dus ik dacht: ik leer hem poep schrijven. Of natekenen, hoe je het bekijkt. Hij vond het leuk, deed het 1x, draaide het blaadje om en ging lekker tekenen. Was voor mij een mooi voorbeeld dat hij dat écht nog niet doorgrondt of er het nut/de lol van inziet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203047199
L kan zijn naam schrijven maar dat is ook echt nog (na)tekenen ipv bewust schrijven. Maakt niet uit, het is sowieso handig dat hij ergens zijn eigen naam op kan schrijven.
pi_203047952
We zijn bij de HA geweest. Er was niks geks te zien aan z’n oren gelukkig, wss komt het inderdaad doordat hij ziek is geweest. De HA kon wel nog slijm/snot zien achter in z’n keel.

De HA knipte met z’n vingers en U. reageerde daar natuurlijk niet op. Zegt ‘ie “reageert hij daar normaal wel op?”. :') Geen idee meneer, ik roep m’n kind niet alsof ik een hond roep. 8)7
pi_203083561
Wat slecht Arvensis :')

Hebben jullie tips om de overgang naar peuterkamer te vergemakkelijken? De pogingen in het grote bed liepen uit op drama dus nu staat zijn ledikant er tijdelijk naast, maar zelfs dat is een drama tijdens de dutjes. Het behang is drukker, de gordijnen iets minder verduisterend en de kamer ligt aan de straatzijde maar daar kan (en wil) ik niets aan veranderen.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 20:03:31 #167
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203083614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:00 schreef B.ertha het volgende:

Hebben jullie tips om de overgang naar peuterkamer te vergemakkelijken? De pogingen in het grote bed liepen uit op drama dus nu staat zijn ledikant er tijdelijk naast, maar zelfs dat is een drama tijdens de dutjes. Het behang is drukker, de gordijnen iets minder verduisterend en de kamer ligt aan de straatzijde maar daar kan (en wil) ik niets aan veranderen.
Samen een mooie dekbedovertrek uitzoeken, zelf dingen op zijn kamer neerzetten? De autootjes op een bepaalde plek oid..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_203083677
Een rolgordijn erbij hangen zodat het beter verduisterd?
pi_203085122
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:00 schreef B.ertha het volgende:

Beginnen met een verduisterend rolgordijn en als dat er is, zou ik hem mee laten helpen zijn ledikant uit elkaar te schroeven en zijn grote bed op te maken.

Heeft zijn grote bed uitvalbescherming? Onze oudste (met inmiddels een hoogslaper) vindt het heel fijn om daar twee kleinere kussens tegenaan te zetten, voelt dan als een nestje.

Nog een mooi nachtlampje die hij zelf aan mag zetten/in mag stekkeren?
pi_203085247
Verduisterend rolgordijn is geregeld, morgen ophangen ^O^

Hij vindt zijn kamer super leuk, speelt er graag. Dus dat is het niet. Een lampje wat hij tof vindt, heeft hij al. Dat kussen vind ik nog wel een goed idee :)
  vrijdag 7 januari 2022 @ 22:22:56 #171
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_203086184
Mijn zoon ligt wel in een peuterbed, maar nog wel met dezelfde slaapzak. Deels praktisch, maar ook om de overgang minder groot te maken.
pi_203100666
Ik heb sinds vandaag een kleuter dus ik neem afscheid hier :D. Geniet nog van de peutertijd, voor je het weet zijn ze groot en gaan ze opeens naar school. :{w Tot in het volgende topic!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203103472
Gefeliciteerd @LaBelleFleur27…!
Mijn 'baby' werd vandaag 3! Help! Heerlijke behapbare verjaardag met weinig bezoek maar veel aandacht & gesprek mogelijk. Cadeauwinnaar hier:marble rush (ultimate) van Vtech.
Onze fiets werd gelukkig ook acceptabel bevonden ;)
  zondag 9 januari 2022 @ 07:19:37 #174
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_203104844
Gefeliciteerd jarigen!

Tot snel in het kleutertopic, LaBelle :*
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 08:32:01 #175
382129 crew  Donna
pi_203105183
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 15:35 schreef arvensis het volgende:
We zijn bij de HA geweest. Er was niks geks te zien aan z’n oren gelukkig, wss komt het inderdaad doordat hij ziek is geweest. De HA kon wel nog slijm/snot zien achter in z’n keel.

De HA knipte met z’n vingers en U. reageerde daar natuurlijk niet op. Zegt ‘ie “reageert hij daar normaal wel op?”. :') Geen idee meneer, ik roep m’n kind niet alsof ik een hond roep. 8)7
Dat heb je hopelijk echt gezegd he? :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')