abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203274731
Jullie zijn waarschijnlijk allang zo ver, maar klein dorp hier, dus geen haast.. maar vandaag hebben we de basisschool maar 'ns gebeld voor het inschrijven. Best een momentje hoor. Over 2,5 maand kunnen we waarschijnlijk een keertje langskomen voor de rondleiding en dan na de zomervakantie beginnen.
pi_203275525
Oh wauw, dat zou hier inderdaad veel te laat zijn.

De jongens zijn hier ingeschreven op school van de oudste toen ze 1 waren en hadden daarmee gegarandeerd een plaatsing. Er starten volgend schooljaar 16 klassen en in januari komt daar nog een kleuterklas bij..
pi_203275981
Officieel mogen scholen inschrijvingen pas accepteren vanaf 3 jaar. Ja, ik weet dat het overal eerder gebeurt, maar dat mag dus gewoon niet!
pi_203276698
Hier was de inschrijving inderdaad voor net voordat L 3 jaar werd. Er is in de gehele gemeente 1 vast inschrijfmoment voor alle kinderen die het volgende schooljaar 4 worden.

Dat vind ik veel logischer dan vanaf 3 jaar want dan kan het zo zijn dat kinderen die aan het einde van het schooljaar 4 worden te horen krijgen dat de school vol zit terwijl een kind dat aan het begin van het schooljaar 4 wordt alle kansen heeft.
pi_203277063
Ik hoorde van mijn nicht die in de MR van de school hier zit dat ze vol zitten voor Bas zijn geboortejaar (2019). Ben blij dat we al aangemeld zijn :@. Ingeschreven zijn we dan nog niet hoor, en ik weet ook van ouders dat ze op meer dan 1 school aangemeld zijn.
pi_203277252
Hier is het beleid dat de instroom bij de kleuters nooit vol is (muv special needs) Zoals ze hier zeggen als er teveel inschrijvingen zijn met de gemeente het maar oplossen. Nu gaat dat vast niet zo gemakkelijk maar ik vind wel dat ze een punt hebben.
In de hogere groepen kunnen ze wel vol zitten en kinderen weigeren.

Li is ook al tijden ingeschreven, maar dat kwam doordat de wachtlijsten bij de bso meer dan een jaar waren. Nu staat Li alleen bij twee bso’s ingeschreven omdat de jongens zijn gewisseld van bso. Even aankijken hoe dit bevalt ;)

Verder is Li waterpok vrij, uit quarantaine en zelfs snotvrij! Gaat goed hier O+
pi_203279209
Wij gaan dinsdag bij de open dag kijken van beide basisscholen hier in het dorpje. En daarna kiezen en inschrijven. De ene school heeft 80 leerlingen en de ander 250 dus bij beide plek genoeg. Wanneer we het over school hebben zegt Sofie nu steeds dat ze niet groot wil worden en dat ze wil blijven zoals ze nu is. Ze hoeft niet naar school vindt ze zelf. Gelukkig hebben we nog tot na de zomervakantie.

De dame die niet groot wil worden wilde wel perse een echte fiets met trappers. Gisteren geoefend en binnen 15 minuten fietste ze weg. Stiekem wordt ze dus echt wel groter O+
pi_203280552
Wat fijn dat het zo goed gaat met Li!

Hier regent het besmettingen om ons heen.. krijgen bijna elke dag wel een bericht van de opvang. En ook gaat nu de klas van de oudste in quarantaine.. zij is de enige die op school mag blijven van de klas, das toch ook zielig haha.
pi_203285073
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:06 schreef aapieannie het volgende:
Oh wauw, dat zou hier inderdaad veel te laat zijn.

De jongens zijn hier ingeschreven op school van de oudste toen ze 1 waren en hadden daarmee gegarandeerd een plaatsing. Er starten volgend schooljaar 16 klassen en in januari komt daar nog een kleuterklas bij..
Bizar joh, al inschrijven met 1.. Toen was ik er echt nog niet mee bezig. :9
Maar 17 klassen groep 1/2? :o
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:33 schreef B.ertha het volgende:
Officieel mogen scholen inschrijvingen pas accepteren vanaf 3 jaar. Ja, ik weet dat het overal eerder gebeurt, maar dat mag dus gewoon niet!
Dat wist ik niet! Typisch wel dat het gewoon gebeurt inderdaad, maar leuke toevoeging wel!
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 22:53 schreef Loj het volgende:
Hier is het beleid dat de instroom bij de kleuters nooit vol is (muv special needs) Zoals ze hier zeggen als er teveel inschrijvingen zijn met de gemeente het maar oplossen. Nu gaat dat vast niet zo gemakkelijk maar ik vind wel dat ze een punt hebben.
In de hogere groepen kunnen ze wel vol zitten en kinderen weigeren.

Li is ook al tijden ingeschreven, maar dat kwam doordat de wachtlijsten bij de bso meer dan een jaar waren. Nu staat Li alleen bij twee bso’s ingeschreven omdat de jongens zijn gewisseld van bso. Even aankijken hoe dit bevalt ;)

Verder is Li waterpok vrij, uit quarantaine en zelfs snotvrij! Gaat goed hier O+
Geloof dat openbare scholen eigenlijk sowieso nooit mogen weigeren. Alleen adviseren ergens anders voor te gaan. :9

Fijn dat Li zich beter voelt! Gewoon een gezond kind joh!
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:44 schreef aapieannie het volgende:
Wat fijn dat het zo goed gaat met Li!

Hier regent het besmettingen om ons heen.. krijgen bijna elke dag wel een bericht van de opvang. En ook gaat nu de klas van de oudste in quarantaine.. zij is de enige die op school mag blijven van de klas, das toch ook zielig haha.
Pfff, hier gelukkig nog niet te veel, zou het benauwend vinden.. Jullie gelukkig dan al gehad.

Maar de oudste zou dan wel mogen doordat ze het al gehad heeft?
pi_203285084
Vorig jaar zaten hier 16 kinderen in groep 1/2, dus ze zijn alleen maar blij met inschrijvingen. *)
  donderdag 20 januari 2022 @ 16:11:33 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203285900
Hier drie klassen 1/2, vond ik nog best te overzien zo :-) Wij gaan de inschrijving deze maand rond maken, ze is van eind november drie. Hier geen strakke deadlines of het risico dat ze vol zitten gelukkig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203286521
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 15:34 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Bizar joh, al inschrijven met 1.. Toen was ik er echt nog niet mee bezig. :9
Maar 17 klassen groep 1/2? :o
[..]
Dat wist ik niet! Typisch wel dat het gewoon gebeurt inderdaad, maar leuke toevoeging wel!
[..]
Geloof dat openbare scholen eigenlijk sowieso nooit mogen weigeren. Alleen adviseren ergens anders voor te gaan. :9

Fijn dat Li zich beter voelt! Gewoon een gezond kind joh!
[..]
Pfff, hier gelukkig nog niet te veel, zou het benauwend vinden.. Jullie gelukkig dan al gehad.

Maar de oudste zou dan wel mogen doordat ze het al gehad heeft?
Haha neee! 17 groepen totaal. 4 kleuterklassen 1/2 en van 3tm8 een a en b variant. En in Januari start dan nog een kleuterklas.

Oudste mag inderdaad naar school omdat ze het al heeft gehad korter dan 8 weken geleden. Ze is nu in de andere groep 4 opgevangen.
  FOK!fotograaf donderdag 20 januari 2022 @ 18:02:18 #238
148247 taxibabe
pi_203287836
Hier hebben Thomas alleen nog maar voor psz aangemeld, maar zo'n beetje ieder kind stroomt automatisch door naar de basisschool van dezelfde organisatie. Ook hier een klein dorp waar je niet zo vroeg je kind hoeft aan te melden.

Met Thomas gaat het gelukkig weer een stuk beter, hij heeft vanavond eindelijk weer zijn hele schaaltje met eten opgegeten! Pff wat kun je dan blij zijn, haha.
Mijn man is ook positief getest, die heeft er behoorlijk last van, vooral moeheid en hij is zijn reuk en smaak kwijt.
pi_203288136
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2022 16:44 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Haha neee! 17 groepen totaal. 4 kleuterklassen 1/2 en van 3tm8 een a en b variant. En in Januari start dan nog een kleuterklas.

Oudste mag inderdaad naar school omdat ze het al heeft gehad korter dan 8 weken geleden. Ze is nu in de andere groep 4 opgevangen.
Ik schrok al. *)

De oudste zal het dan wel gek vinden zoals het nu gaat..
pi_203292116
Als je peuter naar je toe komt met viltstift strepen op haar jurk en vervolgens zegt “ik heb niet op de bank gekleurd… en ook niet op het vloerkleed”… :')

Het was gelukkig weg te boenen en ze vond het zelf heel erg. Ze wilde een schone jurk aan en opa en oma mochten niet in de woonkamer komen totdat we samen de strepen hadden weg geboend. Vol overtuiging zei ze tegen opa en oma “ik ga het nooit meer doen!”. Wat ga je nooit meer doen? “Niets!” O-)
  vrijdag 21 januari 2022 @ 07:27:48 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203295384
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:21 schreef Takkie88 het volgende:
Als je peuter naar je toe komt met viltstift strepen op haar jurk en vervolgens zegt “ik heb niet op de bank gekleurd… en ook niet op het vloerkleed”… :')

Het was gelukkig weg te boenen en ze vond het zelf heel erg. Ze wilde een schone jurk aan en opa en oma mochten niet in de woonkamer komen totdat we samen de strepen hadden weg geboend. Vol overtuiging zei ze tegen opa en oma “ik ga het nooit meer doen!”. Wat ga je nooit meer doen? “Niets!” O-)
Ik moest hier stiekem heel hard om lachen
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203300203
Ik moest er heel onpedagogisch ook om lachen :s)
Het lijkt wel een nieuwe fase te zijn, vanochtend: mama, ik heb niks aan de hond gegeven hoor O-)
Om daarna aan tafel heel schuldbewust te zeggen; wordt je niet boos als ik eerlijk ben? Over wat ik met m’n eten heb gedaan?

Leugentjes volhouden heeft ze nog niet ontwikkeld :P
pi_203386371
Het ging laatst over boekjes lezen, maar ik weet niet meer waar. :P
We hebben boekjes gehaald bij de bieb en hij heeft vandaag voor het eerst zelf 1,5 boekje gelezen. *O*
Halverwege het tweede boekje was hij er weer klaar mee.
Protège moi de mes désirs.
pi_203402045
Ligt het aan mij of is deze periode van de kindjes echt lastig?

Ik word af en toe (lees vaak) zo gestoord van het gedrag van mijn bijna 3-jarige. Constant gezeur, geklieder, niet luisteren, eigenwijs, constant gepraat.

Ik raak zo uitgeput, mijn geduld raakt steeds sneller op. Ik wil bijna de opvangdagen verhogen voor meer rust en voel me daar weer schuldig over.

Ik vind de peuterperiode denk ik niet zo leuk :P
  vrijdag 28 januari 2022 @ 13:38:31 #245
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_203402574
Oh ja, herkenbaar hoor. Lekker in de peuterpuberteit.
Dat ze eerst zeggen dat ze pindakaas op brood willen, en vervolgens boos worden dat er ook echt pindakaas op hun brood zit }:|
Gelukkig is het ook vaak gezellig en leuk :)
  vrijdag 28 januari 2022 @ 14:35:02 #246
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_203403365
Of je boterham niet meer willen omdat hij is “gebroken”. Of je hebt de stukjes niet klein genoeg gesneden. Of te klein.

Ik vind dat constante geklets meestal wel echt hilarisch. Hij wordt wakker en begint te praten en gaat naar bed met de mededeling “Mama als er wat is moet je gewoon roepen hoor! Ik ben hier en ik ga nergens heen!” :')
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 14:37:31 #247
382129 crew  Donna
pi_203403387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:
Jullie zijn waarschijnlijk allang zo ver, maar klein dorp hier, dus geen haast.. maar vandaag hebben we de basisschool maar 'ns gebeld voor het inschrijven. Best een momentje hoor. Over 2,5 maand kunnen we waarschijnlijk een keertje langskomen voor de rondleiding en dan na de zomervakantie beginnen.
Wij hebben begin januari ingeschreven. G. wordt eind maart 4. Was ruim op tijd en ons dorp is niet eens zo heel klein. Gelukkig hier geen heisa dat je een baby al moet inschrijven.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 14:38:40 #248
382129 crew  Donna
pi_203403410
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:07 schreef CaVaBien het volgende:
Ligt het aan mij of is deze periode van de kindjes echt lastig?

Ik word af en toe (lees vaak) zo gestoord van het gedrag van mijn bijna 3-jarige. Constant gezeur, geklieder, niet luisteren, eigenwijs, constant gepraat.

Ik raak zo uitgeput, mijn geduld raakt steeds sneller op. Ik wil bijna de opvangdagen verhogen voor meer rust en voel me daar weer schuldig over.

Ik vind de peuterperiode denk ik niet zo leuk :P
Dit. Ik ben er soms ook echt klaar mee. En dan gaat ze ook nog eens haar zusje bemoederen. :%
pi_203403624
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:38 schreef Ceviche het volgende:
Oh ja, herkenbaar hoor. Lekker in de peuterpuberteit.
Dat ze eerst zeggen dat ze pindakaas op brood willen, en vervolgens boos worden dat er ook echt pindakaas op hun brood zit }:|
Gelukkig is het ook vaak gezellig en leuk :)
Die van mij heeft tegenwoordig een boterham in kwarten met 4 soorten beleg erop. En het zal mij echt een worst wezen, hij eet zonder strijd.

We zitten vooral in de nee-mij fase.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 januari 2022 @ 15:05:54 #250
148247 taxibabe
pi_203403821
Sinds hij corona heeft gehad eet hij wel slechter, vooral bij het avondeten is het vaak 'Neeeeeh'. Gelukkig heeft hij genoeg reserves dus ik probeer er geen strijd van te maken (al is dat wel lastig, je wilt toch dat je kind goed eet :@ ). Ook heeft hij wat meer moeite om zichzelf te vermaken, bijna al het speelgoed is maar 10 minuten leuk en dan wil hij weer wat anders.

En gisteravond heeft hij mij weggestuurd van zijn slaapkamer }:| . Hij ging naar bed en dan lees ik nog wat voor. Maar na 3 zinnen was het 'Mama, mama, mama'.
Ik: 'Ja?;
Hij: 'Mama?'
Ik: 'ja?'
Hij: 'Plapla..' (slapen)
Ik: 'Dus je wil geen verhaaltje?'
Hij: 'Neej..'
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')