Ik ga lid worden van ftm. Vind het belangrijk dat ze dit blijven doen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik heb het artikel echt met verbazing zitten lezen.
Ik denk dat ze dat doen, juist omdat ze hun mening niet in het advies hebben weten te krijgen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Probleem is wel dat die lui in het OMT regelmatig in de media luidkeels hun mening verkondingen, die soms haaks staat op het advies.
Hier ben ik het wel roerend mee eens. 2g heeft een andere cynische reden vrees ik.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:32 schreef Za het volgende:
Het zal nooit meer 2G zijn.
Het feit dat men als gevaccineerde nu al aan banden is gelegd, niet meer in de avond de horeca kan bezoeken, geen sportevent meer mag bijwonen, en weer verplicht een mondkap op moet zegt genoeg, dat experiment is helaas mislukt.
Las gister dat er in Zuid Afrika tot dat moment 0 doden waren gelinkt aan Omnikron.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:04 schreef Anton91 het volgende:
+388% in een week in Zuid Afrika... we gaan er allemaal aan.
Weet niet of het onwil is van hem of onkunde van de politici maar de communicatie loopt niet lekker.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:08 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Sommige (de meeste) vragen van de politici zijn dan ook gewoon inhoudsloos of onmogelijk om te beantwoorden.
Ja maar dat is toch precies de bedoeling? Een adviesorgaan zal een advies uitgeven dat altijd een compromis is. Achteraf boos gaan doen dat je jouw mening niet hebt weten door te drukken vind ik zwak.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat doen, juist omdat ze hun mening niet in het advies hebben weten te krijgen.
Het OMT spreekt alles behalve met een stem en je krijgt de indruk dat het regelmatig voorkomt dat er leden zijn die niet achter het gegeven advies staan.
Ik vind die briefings anders machtig interessant, tussen het domme politieke gelul door.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weet niet of het onwil is van hem of onkunde van de politici maar de communicatie loopt niet lekker.
En we worden er al bij al weinig wijzer van.
Dat is niet erg, daar zijn het wetenschappers voor. Dat ze vervolgens de modellen van een lobbyclub gebruiken om beleid te bepalen vind ik een stuk ernstiger.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook geen rocket science. Kijk gewoon naar het buitenland. Al dat gekut met modellen die een uurtje eerder dichtgaan simuleren zijn volstrekt onbetrouwbaar.
Ook zij hebben allemaal een mening en polderen zich naar een advies waarop Hugo zich weer in het kabinet verder poldert naar maatregelen, zit het mee dan is het polderen klaar, zit het tegen moet het nog een keertje door de 2ekamer gepolderd worden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Probleem is wel dat die lui in het OMT regelmatig in de media luidkeels hun mening verkondingen, die soms haaks staat op het advies.
Tja, ik weet niet of het zwak is. Misschien is het wel zwak dat de voorzitter van het OMT de kritiek van deze leden niet serieuzer neemt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:10 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch precies de bedoeling? Een adviesorgaan zal een advies uitgeven dat altijd een compromis is. Achteraf boos gaan doen dat je jouw mening niet hebt weten door te drukken vind ik zwak.
Hoe is de bevolkingsopbouw daar. Hebben ze wel 80+'ers rondlopen daar?quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Las gister dat er in Zuid Afrika tot dat moment 0 doden waren gelinkt aan Omnikron.
Hebben we hier de cynische achtergrond van qr codes?quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:28 schreef Donaldson het volgende:
"Er komen tribunalen!"
Regering en OMT onderbouwen QR-code met onbetrouwbare modellen
Goed artikel van FTM.Zoals bijna alles in deze plandemie draait het om de centen. Sywert van Lienden was een kleine krabbelaar.
Mja, dat weet ik niet zo. De UK doet minder aan polderen maar verder werkt het soortgelijk als hier. Een onafhankelijk adviesorgaan (SAGE) en een regering die dan voor de oppositie hun beslissingen daarmee verantwoordt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook zij hebben allemaal een mening en polderen zich naar een advies waarop Hugo zich weer in het kabinet verder poldert naar maatregelen, zit het mee dan is het polderen klaar, zit het tegen moet het nog een keertje door de 2ekamer gepolderd worden.
De landen waar het beter gaat hebben een militaire aanpak, dat willen we niet en dan krijg je dit.
Maar wel dit:quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Las gister dat er in Zuid Afrika tot dat moment 0 doden waren gelinkt aan Omnikron.
Gelukkig kan zo'n stijging in ziekenhuisbezetting hier niet, want zoveel bedden zijn er helemaal nietquote:
Dikgedrukte is enorm subjectief en ik kan wel raden aan welke kant jij staat.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet of het zwak is. Misschien is het wel zwak dat de voorzitter van het OMT de kritiek van deze leden niet serieuzer neemt.
Uiteindelijk is OMT-lid ook geen fulltime job natuurlijk, dus de leden voelen wellicht ook niet zoveel loyaliteit richting het OMT. Ze zijn uiteindelijk individuen met een eigen kijk op de zaak. Ik zou niet weten waarom die mensen niet bij een talkshow zouden mogen aanschuiven om te vertellen hoe zij de zaken zien.
#omdenkenquote:Op vrijdag 3 december 2021 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig kan zo'n stijging in ziekenhuisbezetting hier niet, want zoveel bedden zijn er helemaal niet![]()
Het punt is dus dat deze OMT-leden niet het gevoel hebben dat hun mening daadwerkelijk gereflecteerd wordt in het advies.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:17 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dikgedrukte is enorm subjectief en ik kan wel raden aan welke kant jij staat.
Maar kun je echt niet bedenken waarom het een slecht idee is als experts die door de overheid geraadpleegd worden in talkshows het advies gebaseerd op mede hun bijdrage gaan zitten ondermijnen?
Dit is wel het nachtmerrie scenario voor Nederland.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:06 schreef Za het volgende:
Het wonder van Portugal (98% gevaccineerd)
Alwaar op 1 december de noodtoestand opnieuw is ingegaan.
Gevaccineerde mensen moeten een negatieve test laten zien om sportlocaties en culturele evenementen te betreden, ondanks de hoge vaccinatiegraad van het land, zei premier António Costa. Portugal "is niet zo goed" als ik wilde, voegde hij eraan toe.
Op donderdag, de ministerraad besloten om nieuwe maatregelen te nemen om de pandemie onder controle te nemen als gevolg van een toename van het aantal nieuwe COVID-19 gevallen.
In een persconferentie zei Costa dat de verslechterende situatie had geleid tot meer ziekenhuisopnames en sterfgevallen.
Het is tijd om "nieuwe maatregelen" aan te nemen waarbij burgers, gezinnen, bedrijven en alle overheidsinstanties betrokken zijn, waarbij wordt opgemerkt dat het vasteland van Portugal op 1 december voor de tweede keer dit jaar de noodtoestand ingaat.
Het gebruik van maskers wordt opnieuw verplicht in alle besloten ruimtes en er zullen negatieve tests moeten worden getoond bij het betreden van sport- en culturele evenementen, zelfs voor gevaccineerde mensen. Op dit moment hebben sportevenementen geen toeschouwerslimiet en vereisen ze alleen het voorleggen van een COVID-certificaat of een negatieve test.
Het COVID-certificaat wordt opnieuw verplicht voor toegang tot restaurants, toeristische etablissementen, lokale accommodaties en sportscholen. Voor toegang tot verzorgingstehuizen, zorginstellingen en grote culturele of sportevenementen is een negatief SARS-CoV-2-testresultaat vereist, zelfs voor gevaccineerden.
Als de technische commissie de vaccinatie goedkeurt, zullen vanaf 20 december vaccins beschikbaar zijn voor kinderen van 5-11 jaar. Costa bevestigde dat de overheid pediatrische vaccins had gecontracteerd met Pfizer voor meer dan 600.000 kinderen in deze leeftijdsgroep.
Werken op afstand wordt opnieuw aangeraden en verplicht tussen 2-9 januari, een week van contactbeperking na de kerst- en eindejaarsfeesten. Op 1 oktober werd telewerken niet meer aanbevolen.
Volgens het Nationaal Instituut voor de Statistiek (INE) bedroeg het aandeel van de bevolking dat werkzaam was op afstand 12,7% in het derde kwartaal, wat overeenkomt met 617.600 mensen.
Costa vertelde op de persconferentie ook dat de terugkeer naar school na de kerstvakantie met vijf dagen zou worden uitgesteld tot 10 januari. Deze vijf dagen zouden worden gecompenseerd “door de carnavalsvakantie met twee dagen te verkorten en de paasvakantie met drie dagen, zei hij, eraan toevoegend dat de extra vertragingen kruisbesmetting na de vakantieperiode zouden voorkomen.
De premier maakte donderdag ook bekend dat luchtvaartmaatschappijen die passagiers vervoeren zonder een negatieve test een boete van 20.000 euro per persoon krijgen.
"De tests zijn nu verplicht voor elke binnenkomst in Portugal, ongeacht wie ze zijn of waar ze vandaan komen", zei Costa.
"Alle luchtvaartmaatschappijen mogen alleen mensen toestaan aan boord te gaan van vluchten naar Portugal die bewijzen dat ze goed zijn getest en mogen niemand vervoeren die niet goed is getest", voegde hij eraan toe.
https://www.euractiv.com/(...)gh-vaccination-rate/
Overzichtje, veel meer besmettingen dan vorig jaar rond deze tijd, ondanks de hoogste vaccinatiegraad ter wereld:
[ afbeelding ]
in het VK heb je geen coalitie plus een kleinere oppositie, dan is het makkelijker beslissingen nemen, de Zweedse situatie ken ik niet maar daar is ook genoeg fout gegaan, probleem hier vind ik juist dat er veel te veel overleg is en te weinig daadkrachtquote:Op vrijdag 3 december 2021 12:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Mja, dat weet ik niet zo. De UK doet minder aan polderen maar verder werkt het soortgelijk als hier. Een onafhankelijk adviesorgaan (SAGE) en een regering die dan voor de oppositie hun beslissingen daarmee verantwoordt.
In Zweden hebben ze het anders gedaan, voor zover ik weet is daar gewoon iemand op de plek van Hugo gezet die zeer gerespecteerd is en daadwerkelijk oog voor strategie heeft.
Maar sinds begin november loopt het aantal besmettingen weer gestaag op in het Zuid-Europese land. Van gemiddeld zo'n duizend nieuwe meldingen per dag, naar gemiddeld bijna drieduizend per dag in de afgelopen week, op een bevolking van 10,3 miljoen mensen. Onder de nieuwe infecties zitten veel ongevaccineerde kinderen en jongeren.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is wel het nachtmerrie scenario voor Nederland.
Is het dat? Het lijkt er namelijk op dat dat nachtmerriescenario een stuk minder beperkingen kent dan onze huidige maatregelen waarvan we trouwens ook nog maar moeten hopen dat ze niet nog strenger worden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is wel het nachtmerrie scenario voor Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |