abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:05:33 #151
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202451871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je bent toch al geprikt, bedoel, je kan typen achter je PC, ik ga er idd vanuit dat je geen zware gezondheidsklachten hebt.
[..]
Waar haal je die angst vandaan joh?
[..]
Jeuwww rustig, je kansen daarop zijn echt niet lager geworden.
[..]
Wie heeft jou die angst aangepraat....
[..]
Je schat het gevaar van dit virus onterecht na vaccinatie na jarenlange natuurlijke immuniteit groter in dan de normale risico's - ex covid -.
Kijk eens wat het het medische personeel waarneemt en zegt. En stop een met je misinformatie dogmatisch/mantra gewauwel. En ga gewoon je covid prik halen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202451903
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:05 schreef Megumi het volgende:

[..]
Kijk eens wat het het medische personeel waarneemt en zegt. En stop een met je misinformatie dogmatisch/mantra gewauwel.
Sorry hoor maar jij bent hier degene die met grote angstige praat aan het praten is.

Zoek eens uit wat de IFR van Covid is voor gevaccineerde gezonde mensen, want laatste keer dat ik het hoorde zijn er daar letterlijk 0 van op de IC's.

Dus hoe is dat dodelijker dan de griep?

Onee, jij bent geen RetepV, ik was met iemand anders in gesprek.
Geen idee wat jou gePavlovt heeft maar je maakt nogal een mispeer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202451936
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef Questular het volgende:

[..]
Nou geef dan eens aan wat er wel gedaan moet worden, en kom niet met de zorg opschalen want dat riedeltje is al bekend.
"is bekend, doen we niks mee" is niet echt acceptabel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:13:28 #154
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202451991
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Sorry hoor maar jij bent hier degene die met grote angstige praat aan het praten is.
Ik heb allen hoogte vrees en heb verder nergens angst voor. :') En ben niet bang voor covid en dergelijke dus je doet weer een foute aanname over mij. De dood hoort ook bij het leven tenslotte daar ben ik niet bang voor wel jammer dat wappies zo als jij dat voor wat mensen dichterbij willen brengen door even geen prikje te willen halen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202452033
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:13 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ben nergens bang voor behalve dat ik hoogte vrees heb. :') Maar ben niet bang voor covid en dergelijke dus je doet weer een foute aanname over mij. De dood hoort ook bij het leven tenslotte daar ben ik niet bang voor wel jammer dat wappies zo als jij dat voor wat mensen dichterbij willen brengen door even geen prikje te willen halen.
Haal vooral een prik als je die wilt halen uit eigen initiatief en overweging.

Maar als iemand bang is dat zijn sterfterisico rond 65 dermate hoog is dat de kans "groot is" dat iemand rond die leeftijd overlijdt... Van Covid.... Dat is niet waarmee we te maken hebben gewoon, gewoon niet, dat is ongefundeerde angst, het staat gigantisch ver van de werkelijkheid af.

Maar misschien dat jij het begrip "groot" verward met "misschien een klein beetje verhoogd, mogelijkerwijs"
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:18:56 #156
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202452052
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Haal vooral een prik als je die wilt halen uit eigen initiatief en overweging.

Maar als iemand bang is dat zijn sterfterisico rond 65 dermate hoog is dat de kans "groot is" dat iemand rond die leeftijd overlijdt... Van Covid.... Dat is niet waarmee we te maken hebben gewoon, gewoon niet, dat is ongefundeerde angst, het staat gigantisch ver van de werkelijkheid af.

Maar misschien dat jij het begrip "groot" verward met "misschien een klein beetje verhoogd, mogelijkerwijs"
Echt stop eens met herhalen van jou dogmatische en foutieve mantra. :W En lees je klassiekers eens en dan zou moeten weten dat een een meer pragmatische aanpak beter werkt om een samenleving te redden. Het verplichten van maatregelen als dat nodig is. Met wellicht de dood als gevolg. Wat jou ook ook zelfs de mogelijk geeft om je misinformatie te posten zelfs. Een beetje jammer natuurlijk. :P Want de computer is tenslotte ook een uitvinding vanwege een ramp/oorlog. Wat jou posten mogelijk maakt. :P En die van mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 03-12-2021 17:39:40 ]
pi_202452314
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:04 schreef ludovico het volgende:
Ik heb liever dat we wat rationeler in die pandemie zitten, dat angstige gedoe ben ik geen fan van.
Ontkennen dat de oversterfte bij COVID vele malen hoger ligt dan bij influenza heeft niets met rationaliteit te maken. Dat is gewoon de feiten verdraaien en misinformatie verspreiden.
pi_202452347
quote:
Zoek eens uit wat de IFR van Covid is voor gevaccineerde gezonde mensen, want laatste keer dat ik het hoorde zijn er daar letterlijk 0 van op de IC's.

Dus hoe is dat dodelijker dan de griep?
En dan is je definitie van "gezond persoon" zeker iemand die niet aan covid overlijdt? :')
pi_202452350
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ontkennen dat de oversterfte bij COVID vele malen hoger ligt dan bij influenza heeft niets met rationaliteit te maken. Dat is gewoon de feiten verdraaien en misinformatie verspreiden.
Tuurlijk joh, definieer "velen malen" en wat ga je met elkaar vergelijken dan?
pi_202452354
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En dan is je definitie van "gezond persoon" zeker iemand die niet aan covid overlijdt? :')
Geen onderliggend lijden. Maaaaaaaaaaaaar ach, succes, houdoe.
pi_202452377
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geen onderliggend lijden. Maaaaaaaaaaaaar ach, succes, houdoe.
Er liggen genoeg gevaccineerden zonder onderliggende comorbiditeiten op de ic.
pi_202452404
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tuurlijk joh, definieer "velen malen" en wat ga je met elkaar vergelijken dan?
De IFR van covid-19 ligt een aantal factoren hoger dan die van influenza. Dat is feitelijk, in tal van studies, aangetoond. Je moet echt een behoorlijke plaat voor je kop hebben om dat te ontkennen.

Sowieso is het nogal lachwekkend, want we hebben nu ondanks alle beperkingen meer doden door COVID-19 dan in alle voorgaande jaren door influenza, zonder ook maar enige beperking. Veel duidelijker ga je het niet krijgen. 8)7
pi_202452419
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er liggen genoeg gevaccineerden zonder onderliggende comorbiditeiten op de ic.
Oh dacht dat laatste gezegd werd praktisch 0. Praten we wel over 70- oid.
pi_202452428
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:
De IFR van covid-19 ligt een aantal factoren hoger dan die van influenza. Dat is feitelijk, in tal van studies, aangetoond. Je moet echt een behoorlijke plaat voor je kop hebben om dat te ontkennen.

Ik heb het dan ook over NA vaccinatie, en NA natuurlijke immuniteit, maar je kan verdomme wel op mijn reageren en zelf woordjes typen maar verdomme ff lezen is te moeilijk?

LEES als je reageert, thx! Zo, genoeg Fok voor mij vandaag.
pi_202452436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:04 schreef ludovico het volgende:
Dat benoem ik dan ook nog specifiek.
Dat jij dat straal negeert vind ik het volgende van:
Ik negeer het niet. Het slaat alleen nergens op. Influenza zorgt niet het hele jaar voor doden, dus het slaat nergens op om te speculeren op een 'wat als' vraag. Daarnaast is afgelopen winter half Europa in lockdown gegaan. En desondanks was de oversterfte ruimschoots hoger dan het gemiddelde aantal influenzadoden in de winters daarvoor.
pi_202452439
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Sowieso is het nogal lachwekkend, want we hebben nu ondanks alle beperkingen meer doden door COVID-19 dan in alle voorgaande jaren door influenza, zonder ook maar enige beperking.
Beperkingen waarvan jij mijn god niet weet, hoeveel effect ze hebben.
pi_202452446
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik negeer het niet. Het slaat alleen nergens op. Influenza zorgt niet het hele jaar voor doden, dus het slaat nergens op om te speculeren op een 'wat als' vraag. Daarnaast is afgelopen winter half Europa in lockdown gegaan. En desondanks was de oversterfte ruimschoots hoger dan het gemiddelde aantal influenzadoden in de winters daarvoor.
Allemaal leuk maar je negeert vollop.
Die post, heel direct, en nu ook die volgende laat je het weer zien.
pi_202452449
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Beperkingen waarvan jij mijn god niet weet, hoeveel effect ze hebben.
Compleet irrelevant voor het argument.
pi_202452458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh dacht dat laatste gezegd werd praktisch 0. Praten we wel over 70- oid.
Je kunt dit soort cijfers gewoon opzoeken, hè. Was je ook maar zo kritisch op je eigen onderzoeksvermogen.
pi_202452462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Compleet irrelevant voor het argument.
Ok ook nog eens niet rationeel kunnen redeneren, dan is een intellegent gesprek sowieso uitgesloten.
pi_202452475
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je kunt dit soort cijfers gewoon opzoeken, hè. Was je ook maar zo kritisch op je eigen onderzoeksvermogen.
Note bene nog in het nieuws geweest deze week "praktisch geen gevaccineerde mensen op de IC zonder onderliggend lijden" maar ik mag de cijfers opzoeken die helemaal niet zo open en bloot worden gegeven.

Tijd voor wat anders.
pi_202452483
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ok ook nog eens niet rationeel kunnen redeneren, dan is een intellegent gesprek sowieso uitgesloten.
De neveneffecten van eventuele beperkingen zijn totaal irrelevant wanneer je je afvraagt of influenza dodelijker is dan covid. Die beperkingen veranderen namelijks niet aan de dodelijkheid van de virussen. Alleen aan het aantal mensen dat gedood wordt.
pi_202452501
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:59 schreef ludovico het volgende:
Note bene nog in het nieuws geweest deze week "praktisch geen gevaccineerde mensen op de IC zonder onderliggend lijden" maar ik mag de cijfers opzoeken die helemaal niet zo open en bloot worden gegeven.
Dit is dus niet:
quote:
want laatste keer dat ik het hoorde zijn er daar letterlijk 0 van op de IC's.
"praktisch geen" is niet hetzelfde als "letterlijk 0".
pi_202452547
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is dus niet:
[..]
"praktisch geen" is niet hetzelfde als "letterlijk 0".
Ter illustratie:

Als er slechts 5 gevaccineerden op de IC liggen zonder comorbiditeiten zou je kunnen zeggen dat er "praktisch geen" van zijn. Dat is dus niet 0. Voor een vergelijking met influenza is het echter nodig om te kijken hoeveel er van diezelfde groep met influenza op de IC zouden belanden. Als dat er slechts eentje zou zijn, kun je stellen dat COVID-19 liefst vijf keer zo gevaarlijk is. En over die orde van grootten hebben we het.
pi_202452629
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Intellegent is zeker uitgesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')