abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202515111
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij snapt er zelf geen reet van. Lees het anders nog even terug. Jij hebt het erover dat qr code geschrapt kan worden als er een vaccinatieplicht is, maar bij de controle en uitvoering ervan loopt het mis. De manier waarop jij het uitgevoerd wil zien worden helpt het aantal besmettingen niet en is alleen gebaseerd op het straffen van mensen met boetes ipv een effectief middel tegen verspreiden.
ik wil uberhaupt geen qr code of vaccinatie plicht, waar heb je het over?

Ik vind het gewoon debiel om een qr code aan te houden als er een vaccinatie plicht is. Ik vind het ook verbazingwekkend dat er iemand bestaat die en vaccinatie plicht en qr code wilt. Wil je ook nog een 1g systeem daarbovenop? Als je er zo 1 bent die ook niet vind dat de ic opgeschaald moet worden dan breekt me klomp hoor. En vanwege de opkomende inflatie misschien niet zo handig want klompen zijn best prijzig.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:52:51 #252
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202516673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:35 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
ik wil uberhaupt geen qr code of vaccinatie plicht, waar heb je het over?

Ik vind het gewoon debiel om een qr code aan te houden als er een vaccinatie plicht is. Ik vind het ook verbazingwekkend dat er iemand bestaat die en vaccinatie plicht en qr code wilt. Wil je ook nog een 1g systeem daarbovenop? Als je er zo 1 bent die ook niet vind dat de ic opgeschaald moet worden dan breekt me klomp hoor. En vanwege de opkomende inflatie misschien niet zo handig want klompen zijn best prijzig.
Ik wil geen plicht, sta wel achter de QR-code en als ze de zorg in een keer kunnen opschalen dan wil ik dat ook, maar dat gaat echt niet zo snel. Waar haal je de mensen vandaan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_202520359
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik wil geen plicht, sta wel achter de QR-code en als ze de zorg in een keer kunnen opschalen dan wil ik dat ook, maar dat gaat echt niet zo snel. Waar haal je de mensen vandaan?
Je komt met het ic opschalen heeft tijd nodig excuus. ik ga een glazen bol kopen, en een schattig zigeunerin outfit erbij. Bam nieuwe carriere
pi_202521940
quote:

[..]
Misschien moet je de mensen eens fatsoenlijk gaan betalen? Zomaar een idee... Als de crisis zo erg is als men aangeeft, dan is het toch logisch dat er veel vraag is naar goede verpleegkundigen en dat zij dus ook meer gewaardeerd worden met bijpassend gewaardeerd salaris?

En beter nu beginnen, dan hebben we over 5 jaar misschien opgeschaalde zorg. Als we nu niks doen, zitten we over 5 jaar nog van "maar dat is niet zo makkelijk".

Het is een kwestie van willen. We hebben een van de duurste zorgsystemen ter wereld, dus dat moet er heus afkunnen. En anders misschien minder BOA's en dat geld investeren in zorg? BOA's zijn immers symptoombestrijding, terwijl je het bij de kern moet aanpakken. Zomaar een ander idee...
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
pi_202522393
quote:

[..]
Er zijn spoed opleidingen er voor.
Duurt 6 maanden .
Wel moet je een medische achtergrond hebben.
18 maanden is een gewone opleiding.

geld ?
Hier zie je een overzicht wat je kan verdienen.

https://www.werkenbijalri(...)hulp-verpleegkundige
  woensdag 8 december 2021 @ 10:32:30 #256
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202522445
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:29 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Er zijn spoed opleidingen er voor.
Duurt 6 maanden .
Wel moet je een medische achtergrond hebben.
18 maanden is een gewone opleiding.

geld ?
Hier zie je een overzicht wat je kan verdienen.

https://www.werkenbijalri(...)hulp-verpleegkundige
Medische achtergrond, maw die haal je van een andere plek, dat moeten ze dan ook nog eens willen en dan hou je weer ergens anders een plek over.
  woensdag 8 december 2021 @ 10:44:06 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202522654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:00 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Misschien moet je de mensen eens fatsoenlijk gaan betalen? Zomaar een idee... Als de crisis zo erg is als men aangeeft, dan is het toch logisch dat er veel vraag is naar goede verpleegkundigen en dat zij dus ook meer gewaardeerd worden met bijpassend gewaardeerd salaris?

En beter nu beginnen, dan hebben we over 5 jaar misschien opgeschaalde zorg. Als we nu niks doen, zitten we over 5 jaar nog van "maar dat is niet zo makkelijk".

Het is een kwestie van willen. We hebben een van de duurste zorgsystemen ter wereld, dus dat moet er heus afkunnen. En anders misschien minder BOA's en dat geld investeren in zorg? BOA's zijn immers symptoombestrijding, terwijl je het bij de kern moet aanpakken. Zomaar een ander idee...
Ga de politiek of meld je aan om op de IC te gaan werken. Daar verdienen ze al heel erg goed, als je je diploma hebt krijg je meer dan 4000 euro.

Minder BOA's ook zo iets, ze hebben tekort aan politieagenten. Dagelijks worden er heel veel opgeleid, maar de helft haalt het niet wegens niet betrouwbaar of andere redenen. Het is echt niet zo makkelijk als het lijkt. Maar ik begrijp wel dat het vanaf de zijkant een kwestie is van doen, terwijl je er zelf amper wat aan doet. Zelfs moet een opgeschaalde IC hebben we alsnog maatregelen.

Niet iedereen is geschikt er vallen er veel af. Bij de politie bijvoorbeeld werken de meeste mensen van Nederland, de zorg loopt daar niet veel achter. Eigenlijk zouden we met elkaar moeten afspreken de ene helft van Nederland wordt politieagent en de andere helft gaat in de zorg werken. Klaar!

Altijd veel aanmeldingen bij de politie, maar je wil daar betrouwbare mensen, zo ook op de IC. Ik zeg politie omdat ik dat van dichtbij zie. Je krijgt een grondige scan waarbij je hele leven op tafel komt. Ooit aangehouden voor iets? Ooit een blowtje gerookt als puber, dan niet betrouwbaar voor politie. Ook bij IC komt wel wat meer kijken dan meld je aan en na 18 maanden diploma. Je moet het aankunnen (echt niet voor iedereen weggelegd met zoveel druk en leed). Van de groepen van 20 gaan er uiteindelijk maar een paar naar de IC, waar ook weer mensen stoppen met werken (pensioen), mensen ziek uitvallen en na 18 maanden moet je nog steeds een aantal jaren begeleid worden. Die begeleiders moet je dan ook beschikbaar hebben. Net als bij de politie is het niet diploma? Mooi dan kun je doen wat je wil, nee dan krijg je hele intensieve begeleiding van een zeer ervaren persoon. OOk voor de opleidingen zijn ervaren mensen nodig en daarom start er misschien 1x per maand een nieuwe groep, waar de meeste mensen uiteindelijk ook weer afvallen. Je kunt eventueel meer opleidingen gaan geven, maar daar heb je dan ook weer goede trainers en begeleiders bij nodig.

Nee hoor, blijf maar heel naïef denken dat je dat soort dingen gewoon maar effe opschaalt, maar daar komt toch echt meer bij kijken dan wat mensen en geld.
pi_202523207
Genoeg smoesjes om goed te praten waarom we de ic niet kunnen opschalen. Daarom hebben we nu ook minder bedden beschikbaar als eerst, en als we zo doorgaan houden we straks helemaal niks over. Klinkt als een strak plan, kunnen we in lockdown als 1 persoon op de ic beland. Het is potverdikkie de schuld van die ongevaccineerden :|
pi_202524662
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:12 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Volgens mij weten we dat nog helemaal niet zo zeker, het is nog steeds prima mogelijk dat mensen na herhaalvaccinatie, natuurlijk herstel of een combinatie daarvan wel langdurige immuniteit opbouwen.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01557-z
pi_202531399
quote:
Ik heb een aantal van dergelijke artikelen gelezen, maar gezien de mutaties die optreden ben ik er helemaal niet zo zeker van.
Zeker niet voor ouderen/kwetsbaren met een slecht functionerend immunsysteem.

Overigens vind ik het belangrijk dat we beter leren te meten of mensen immuniteit hebben tegen COVID-19, daarom doe ik (vrijwillig) mee aan een onderzoek voor de ontwikkeling van een T-cel test.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')