Is ook een kwestie van ervaring natuurlijk, met SARS/vogelgriep en zo hebben ze al behoorlijk wat ervaring vergeleken met de milde virusjes die ons over het algemeen troffen..quote:Op donderdag 2 december 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eén van de redenen waarom het in veel (Oost-)Aziatische landen beter ging (en gaat) is omdat ze daar al langer geaccepteerd hebben dat luchtwegvirussen milde aanpassingen van hun leefstijl vragen.
Al die jaren hebben we gelachen om al die Aziaten in Amsterdam met hun mondkapjes. Maar anno 2021 kunnen we wel stellen dat zij wat dat betreft wel echt beter zijn in het bestrijden van dit soort virussen. Niet alleen de reactie vanuit de regering is kordater, ook de bevolking werkt beter mee. En nee, daar hoef je niet per se Chinese toestanden voor te hebben.
denk 26K incl de storing van gisteren.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:33 schreef Oriente het volgende:
En wat denken we, vandaag weer storing?
25k?
Of toch maar weer de standaard saaie 22-23k?
Sub 20k?
OVER 9000!?
En dat is dus exact een probleem wat de politiek wel op moet lossen. Dan heb ik het uiteraard niet over de Jonge als persoon, maar goede CAO's, goede wet- en regelgeving, innovaties in de zorg, ga zo maar door.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel maar de vraag in deze is wel in hoeverre de politiek er toe in staat is die capaciteit te vergroten als er amper personeel te krijgen is. Denk je niet dat als ze door een X aantal miljard vrij te maken te IC-capaciteit substantieel hadden kunnen vergroten ze dat niet al gedaan hadden?
Nog los van het verhaal van Direstraits waarin hij stelt dat de medische kaders door meer capaciteit zullen veranderen waardoor je spoedig 2600 IC-bedden nodig hebt en de discussie weer van vooraf aan begint....
Zie je, daar gaat het mis,quote:Op donderdag 2 december 2021 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, omdat we geen Italiaanse les (met 8 man inclusief docente) in een klaslokaal mogen doen 'savonds, hadden we het gisterenavond bij iemand thuis. In een leeg schoolgebouw is het 'savond namelijk erg gevaarlijk. Veel beter ook, er was koffie, iets lekkers erbij en een glaasje wijn. En het duurde meteen een uurtje langer. Van mij mogen ze dat er in houden!
We hebben onze zaken niet op orde.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:30 schreef Johannes788 het volgende:
Jeroen Pauw legt even haarfijn uit hoe het zit.
Held
https://www.ad.nl/video/p(...)-wordt-gelegd-267770
Zorgmedewerker, had een prima conditie.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:25 schreef noodgang het volgende:
[..]
Goed dat je zelf al doorhebt dat het aan de besmetting ligt en niet aan de vaccinatie. Als die persoon al twee vaccinaties én een booster heeft gehad dan was de gezondheid al niet al te best lijkt me?
Het idee van de vervroegde sluitingstijd is dan ook het verminderen van contacten, juist omdat verplaatsen naar de middag niet altijd mogelijk is.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, omdat we geen Italiaanse les (met 8 man inclusief docente) in een klaslokaal mogen doen 'savonds, hadden we het gisterenavond bij iemand thuis. In een leeg schoolgebouw is het 'savond namelijk erg gevaarlijk. Veel beter ook, er was koffie, iets lekkers erbij en een glaasje wijn. En het duurde meteen een uurtje langer. Van mij mogen ze dat er in houden!
En voor mensen die gaan zeggen, zie je, daar gaat het mis, in een vol schoolgebouw overdag met dezelfde groep had het wel gemogen.
Ik denk eerlijkheidshalve dat het ook wel jarenlang aan de politieke wil heeft ontbroken om echt water bij de wijn te gaan doen. Al dan niet gesteund door een electoraat dat al ging (en gaat) steigeren als de zorgpremie met 10 euro per maand omhoog gaat.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:34 schreef Elan het volgende:
Dat zal allemaal wel maar de vraag in deze is wel in hoeverre de politiek er toe in staat is die capaciteit te vergroten als er amper personeel te krijgen is. Denk je niet dat als ze door een X aantal miljard vrij te maken te IC-capaciteit substantieel hadden kunnen vergroten ze dat niet al gedaan hadden?
Een golf als deze valt niet te bedwingen met mondkapjes. Hoe het nu oploopt in Zuid-Korea lijkt me ook een prima voorbeeld. Als dit niet is wat je bedoelt kun je mijn opmerking negeren overigens.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat is dus precies het probleem.
Tuurlijk, maar zij hebben die omslag ook ooit gemaakt. Waarom zouden wij dat niet kunnen?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook een kwestie van ervaring natuurlijk, met SARS/vogelgriep en zo hebben ze al behoorlijk wat ervaring vergeleken met de milde virusjes die ons over het algemeen troffen..
In 5 minuten meer kritische vragen dan 2 jaar Op1 en Jinekquote:Op donderdag 2 december 2021 14:30 schreef Johannes788 het volgende:
Jeroen Pauw legt even haarfijn uit hoe het zit
Ja. Op straat poepen was een recht. Dat stond zo in de voorloper van de Grondwet.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar zij hebben die omslag ook ooit gemaakt. Waarom zouden wij dat niet kunnen?
Er was ook ooit een tijd dat iedereen nog gewoon op straat poepte. Zouden ze zich toen ook in hun vrijheid aangetast gevoeld hebben toen ze op een toilet hun behoefte moesten gaan doen?
Het plan van @Za komt steeds dichterbijquote:Op donderdag 2 december 2021 14:39 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)bestrijding-a4067685
Het RIVM adviseert om de sneltesten gratis beschikbaar te stellen. Ze zijn weliswaar minder betrouwbaar, maar er wordt dan zoveel meer getest dat je netto toch meer opspoort.
Zelftesten heb ik echt weinig vertrouwen in, ze worden matig tot slecht uitgevoerd.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:39 schreef trein2000 het volgende:
Het RIVM adviseert om de sneltesten gratis beschikbaar te stellen. Ze zijn weliswaar minder betrouwbaar, maar er wordt dan zoveel meer getest dat je netto toch meer opspoort.
in theorie allemaal leuk maar als je (stel) 1500 verpleegkundigen nodig hebt en er komen er elk jaar maar 800 van school dan kom je hoe dan ook tekort.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is dus exact een probleem wat de politiek wel op moet lossen. Dan heb ik het uiteraard niet over de Jonge als persoon, maar goede CAO's, goede wet- en regelgeving, innovaties in de zorg, ga zo maar door.
Dat er geen mensen gevonden kunnen worden is geen excuus niets te doen. Sterker nog, dat zou juist een sterkere motivatie op moeten leveren om te proberen te innoveren zodat je meer efficiëntie hebt.
Dan krijg je toch geen controlestreepje?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelftesten heb ik echt weinig vertrouwen in, ze worden matig tot slecht uitgevoerd.
ja, stuur maar op!quote:Op donderdag 2 december 2021 14:39 schreef trein2000 het volgende:
Gewoon schuiven met die knaken maat. Geef ons meer geld.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
in theorie allemaal leuk maar als je (stel) 1500 verpleegkundigen nodig hebt en er komen er elk jaar maar 800 van school dan kom je hoe dan ook tekort.
Kun je wel als een idioot met geld gaan strooien of betere CAO's formuleren maar daar los je het feit dat er amper mensen te krijgen zijn niet mee op.
Zo dacht ik er ook over. Maar, ik denk dat we zo langzamerhand wel een omslagpunt hebben bereikt. De hoeveelheid mensen die naar de GGD gaat is zo laag dat iets beter is dan niets.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelftesten heb ik echt weinig vertrouwen in, ze worden matig tot slecht uitgevoerd.
Niet alleen, maar dan kom je op het gatenkaasmodel. Het is een opeenstapeling van meerdere maatregelen. En in essentie moet je een bevolking heeft die snapt wat er grofweg nodig is om een luchtwegvirus enigszins te beteugelen. Wat dat betreft hebben ze dat beter door in (Oost-)Azië. Al dan niet door jarenlange ervaring.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Een golf als deze valt niet te bedwingen met mondkapjes. Hoe het nu oploopt in Zuid-Korea lijkt me ook een prima voorbeeld. Als dit niet is wat je bedoelt kun je mijn opmerking negeren overigens.
Dan moet je het opleidingstraject aantrekkelijker maken, kosten vergoeden, betere secundaire arbeidsvoorwaarden, wat dan ook.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
in theorie allemaal leuk maar als je (stel) 1500 verpleegkundigen nodig hebt en er komen er elk jaar maar 800 van school dan kom je hoe dan ook tekort.
Kun je wel als een idioot met geld gaan strooien of betere CAO's formuleren maar daar los je het feit dat er amper mensen te krijgen zijn niet mee op.
Zonder mondkapje lopen is een recht? Staat ook expliciet vermeld?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Op straat poepen was een recht. Dat stond zo in de voorloper van de Grondwet.
Maar is dat ook echt zo?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vraag me dus of mensen dus zo weinig naar GGD gaan, juist vanwege die zelftesten.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo dacht ik er ook over. Maar, ik denk dat we zo langzamerhand wel een omslagpunt hebben bereikt. De hoeveelheid mensen die naar de GGD gaat is zo laag dat iets beter is dan niets.
Geen respect voor jou, maat. Dat is het.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zie je, daar gaat het mis,
Eigenlijk een 2G+++quote:Op donderdag 2 december 2021 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)neerden-gevaccineerd
Duitsland gaat voor 2G+ icm een vaccinatieplicht. Dat is dus gevaccineerd of genezen + test + afstand + FFP2-kapjes + maximumaantallen bezoekers.
Gratis geld genot. Moet je alleen wel mee oppassen. Het is wachten tot andere sectoren gaan staken omdat ze ook bonussen willen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gewoon schuiven met die knaken maat. Geef ons meer geld.
Nee, kabinet is er niet voor.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Is dat sporten na 17u nu definitief van tafel eigenlijk? Had eigenlijk wel een statement vanuit KNVB verwacht voor de amateurteams.
33% nog.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vraag me dus of mensen dus zo weinig naar GGD gaan, juist vanwege die zelftesten.
Lijkt me prima toch, waarom zou je nog naar de GGD moeten gaan als je alleen maar een snotneus hebt?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vraag me dus of mensen dus zo weinig naar GGD gaan, juist vanwege die zelftesten.
Ook voor de grootschalige beschikbaarheid van zelftesten was de testbereidheid niet heel hoog.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zou je je dan nog laten vaccineren? Als je je toch telkens moet laten testen?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:43 schreef Za het volgende:
[..]
Eigenlijk een 2G+++
Eigenlijk is dit het enig juiste om de transmissie een halt toe te roepen.
Zou men hier in NL ook toe overgaan, wat denkt men hier?
Ik hoop het iig.
Voor mij is even een sneltest doen veel laagdrempeliger dan bij de GGD een test laten doen. Wanneer die sneltest positief is zou ik meteen een afspraak maken bij de GGD. Ik kan me voorstellen dat dit voor meer mensen geldtquote:Op donderdag 2 december 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ongeveer 2500-3000 extra. Maar kan minder zijn omdat DPL wel op niveau was gisteren.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:33 schreef Oriente het volgende:
En wat denken we, vandaag weer storing?
25k?
Of toch maar weer de standaard saaie 22-23k?
Sub 20k?
OVER 9000!?
Wiet is super belangrijk, dus die blijven open tot 20.00. Evenals de MCDonalds, ook heel erg belangrijk!quote:Op donderdag 2 december 2021 14:44 schreef Leonos het volgende:
Gangsters, hoe laat sluiten nu de coffeeshops? Normaal gaan die hier om 17:00 open, maarja, alles moet dan sluiten
Allen die zich in Nederland bevinden, hebben in gelijke gevallen het recht hun ontlasting te lozen aan de stoepkant van de straat. Discriminatie wegens dunne, dikke, stinkende of kleurloze ontlasting op welke grond ook is verboden.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zonder mondkapje lopen is een recht? Staat ook expliciet vermeld?
De vraag die je had moeten stellen: waarom zou je je alleen laten vaccineren zodat je niet meer hoeft te testen?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zou je je dan nog laten vaccineren? Als je je toch telkens moet laten testen?
Top!quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wiet is super belangrijk, dus die blijven open tot 20.00. Evenals de MCDonalds, ook heel erg belangrijk!
Iedereen moet zoveel geld aan de zorg gaan geven dat iedereen zo goed als blut is, dan kan je niet meer uit eten, sporten etc, vermindert het aantal contacten en zwemmen ze in de zorg in het geldquote:Op donderdag 2 december 2021 14:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gewoon schuiven met die knaken maat. Geef ons meer geld.
Aan de andere kant hebben de Chinezen wel een collectieve smetvrees terwijl ze de hele dag in een stad rond sjouwen die bruin staat van de smog en iedereen er rookt als een schoorsteen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eén van de redenen waarom het in veel (Oost-)Aziatische landen beter ging (en gaat) is omdat ze daar al langer geaccepteerd hebben dat luchtwegvirussen milde aanpassingen van hun leefstijl vragen.
Al die jaren hebben we gelachen om al die Aziaten in Amsterdam met hun mondkapjes. Maar anno 2021 kunnen we wel stellen dat zij wat dat betreft wel echt beter zijn in het bestrijden van dit soort virussen. Niet alleen de reactie vanuit de regering is kordater, ook de bevolking werkt beter mee. En nee, daar hoef je niet per se Chinese toestanden voor te hebben.
Maar wat jij eigenlijk betoogt is dat we alsnog moeten overstappen op een containmentstrategie. Geen zero covid, maar wel de verspreiding remmen met maatregelen. Gedurende meerdere jaren.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet alleen, maar dan kom je op het gatenkaasmodel. Het is een opeenstapeling van meerdere maatregelen. En in essentie moet je een bevolking heeft die snapt wat er grofweg nodig is om een luchtwegvirus enigszins te beteugelen. Wat dat betreft hebben ze dat beter door in (Oost-)Azië. Al dan niet door jarenlange ervaring.
Zo vaak testen kunnen we hier niet eens joh, die capaciteit is er niet.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:43 schreef Za het volgende:
[..]
Eigenlijk een 2G+++
Eigenlijk is dit het enig juiste om de transmissie een halt toe te roepen.
Zou men hier in NL ook toe overgaan, wat denkt men hier?
Ik hoop het iig.
Natuurlijk is het laagdrempeliger, maar wat mij betreft ook een stuk foutgevoeliger doordat je het zelf doet.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef noodgang het volgende:
[..]
Voor mij is even een sneltest doen veel laagdrempeliger dan bij de GGD een test laten doen. Wanneer die sneltest positief is zou ik meteen een afspraak maken bij de GGD. Ik kan me voorstellen dat dit voor meer mensen geldt
Voor sommigen mensen blijkbaar een belangrijk iets. Vriend van mij vaccineert ook omdat hij 'geen stok in de neus' wil. Achja, ieder z'n motivatie blijkbaar.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De vraag die je had moeten stellen: waarom zou je je alleen laten vaccineren zodat je niet meer hoeft te testen?
Met alleen een test kom je niet binnen hè, het is én gevaccineerd/genezen én een negatieve testuitslag kunnen tonen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zou je je dan nog laten vaccineren? Als je je toch telkens moet laten testen?
Ah kijk, nu houdt Hugo zich opeens keurig aan de laatste adviezen. Zo zie je maar, als je lang genoeg niks doet, lossen problemen zichzelf vaak opquote:Op donderdag 2 december 2021 14:46 schreef THEFXR het volgende:
WHO urges countries to delay booster vaccines after emergence of new Omicron variant
https://news.sky.com/stor(...)rus-skynews-12469075
Het moet ook geen 1-op-1 kopie zijn. Maar we kunnen na anderhalf jaar ook wel beginnen met erkennen dat we ook bepaalde zaken kunnen leren van landen die op een aantal vlakken hun zaken beter op orde hebben dan wij in Europa.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben de Chinezen wel een collectieve smetvrees terwijl ze de hele dag in een stad rond sjouwen die bruin staat van de smog en iedereen er rookt als een schoorsteen.
En om heel eerlijk te zijn wil ik ook geen voorbeeld nemen aan Japan.
Je kunt ze tegemoet komen met maatregelen, geld en inspraak maar je komt per saldo gewoon mensen tekort. Dit probleem speelt letterlijk overal, niet alleen de zorg kampt met werkdruk en personeelstekorten.. Treinen die kunnen niet op tijd rijden, bouwprojecten komen niet af.... leerkrachten zijn niet te vinden.... horeca die sluit omdat er geen personeel is, politiemensen die overspannen thuiszitten... .Er is letterlijk overal een gigantisch tekort aan arbeidskrachten. Er staan twee vacatures en er is een persoon om deze te vervullen, dat valt niet op te lossen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan moet je het opleidingstraject aantrekkelijker maken, kosten vergoeden, betere secundaire arbeidsvoorwaarden, wat dan ook.
Door te zeggen: "Mensen zijn niet te vinden dus we doen niets" ontsla je jezelf niet van de verplichting het op te lossen. BTW, mijn tweede alinea ging er juist op in.
Om één of andere reden werkt dat nooit zo met belastingaangiftes, tenzij je geld terugkrijgt.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah kijk, nu houdt Hugo zich opeens keurig aan de laatste adviezen. Zo zie je maar, als je lang genoeg niks doet, lossen problemen zichzelf vaak op
Om dat vraagstuk weg te halen gaan ze gewoon over naar verplichte vaccinatie op een gegeven moment.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Klinkt als een uitstekend plan.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Iedereen moet zoveel geld aan de zorg gaan geven dat iedereen zo goed als blut is, dan kan je niet meer uit eten, sporten etc, vermindert het aantal contacten en zwemmen ze in de zorg in het geld
Behalve als je personeel bent. Ik zie straks een hoop evenementen die draaien op 'vrijwilligers'.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Met alleen een test kom je niet binnen hè, het is én gevaccineerd/genezen én een negatieve testuitslag kunnen tonen.
Ajax kijken tegen een degradatieclubjequote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Leonos het volgende:
Vanavond weer lekker hier alle huiskamers vol om Ajax te kijken, handig om de stadions te sluiten![]()
Klopt. Maar het enige wat niet acceptabel is om te doen is zeggen: "Ja we kunnen geen mensen vinden dus we doen niets"quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt ze tegemoet komen met maatregelen, geld en inspraak maar je komt per saldo gewoon mensen tekort. Dit probleem speelt letterlijk overal, niet alleen de zorg kampt met werkdruk en personeelstekorten.. Treinen die kunnen niet op tijd rijden, bouwprojecten komen niet af.... leerkrachten zijn niet te vinden.... horeca die sluit omdat er geen personeel is, politiemensen die overspannen thuiszitten... .Er is letterlijk overal een gigantisch tekort aan arbeidskrachten.
Maar dit gesprek hebben we van de week al een keer gevoerd.
Heb ik ook nietquote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ajax kijken tegen een degradatieclubje
Dan heb je echt niks beters te doen.
Het is 10 voor 3 's middags en we zitten met zijn allen op Fok! Dat is toch wel een antwoord op je opmerking? Nee, niets betersquote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
beter komen ze niet opdagen, gewoon 3-0 en klaarquote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat 'maatregelen' als zodanig een containerbegrip geworden is. Een avondklok is een maatregel. Een mondkapje in het ov ook. En thuisblijven bij klachten in feite ook.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wat jij eigenlijk betoogt is dat we alsnog moeten overstappen op een containmentstrategie. Geen zero covid, maar wel de verspreiding remmen met maatregelen. Gedurende meerdere jaren.
Dit zijn dus de (serieuzere) maatregelen die we proberen te voorkomen. En dat kan (mogelijk/hopelijk) door een betere naleving van de maatregelen in combinatie met (her)vaccinatie.quote:Ik vraag me af hoe je de exitstrategie dan voor je ziet. Of is dat gewoon de maatregelen permanent maken, en dus bijvoorbeeld de vrijetijdssector alleen in de zomer en grote bijeenkomsten nooit meer toestaan (even long shot)?
Serieuze vraag.
Vrijwillig naar Ajax kijken, bestaan die mensen?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Leonos het volgende:
Vanavond weer lekker hier alle huiskamers vol om Ajax te kijken, handig om de stadions te sluiten![]()
Ook als het wel vol zat dan was dat nog steeds het geval. De meeste mensen kijken thuis.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Leonos het volgende:
Het verbaasde mij ook dat iedereen er voor in was. Deze groep is namelijk altijd heel erg volgens de regels etc. We hadden wel allemaal vantevoren een thuistestje gedaan. En allemaal gevaccineerd.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het idee van de vervroegde sluitingstijd is dan ook het verminderen van contacten, juist omdat verplaatsen naar de middag niet altijd mogelijk is.
Met acht man thuiszitten is ook tegen de adviezen in. Natuurlijk is daar verder geen handhaving op, maar als iedereen recalcitrant z'n kont tegen de krib gooit en de adviezen aan z'n laars lapt, is het niet zo raar dat de maatregelen weinig effect sorteren. Het enige resultaat hiervan zijn zwaardere maatregelen in de toekomst.
Ook goed, liever gamen o pde bank met vrienden en bier drinken dan die kut pot kijken.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
beter komen ze niet opdagen, gewoon 3-0 en klaar
Grappig, dat had de Gezondheidsraad eerder ook geadviseerd. Om mogelijk te wachten op nieuwe versies van het vaccin.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:46 schreef THEFXR het volgende:
WHO urges countries to delay booster vaccines after emergence of new Omicron variant
https://news.sky.com/stor(...)rus-skynews-12469075
wat probeer je te zeggen?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ook als het wel vol zat dan was dat nog steeds het geval. De meeste mensen kijken thuis.
Ze moeten meer inloopteststraten openen. Daar ligt de drempel om er naartoe te gaan een stuk lager. Geen gedoe met bellen voor een afspraak en gewoon in je eigen stad.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe groot is jouw huis dat je meerdere huiskamers hebt?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Leonos het volgende:
Het scheelt natuurlijk al behoorlijk wanneer je in een land niet eens een mondkapjesadvies hoeft te geven omdat de bevolking toch wel snapt dat het effectieve dingen zijn.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het moet ook geen 1-op-1 kopie zijn. Maar we kunnen na anderhalf jaar ook wel beginnen met erkennen dat we ook bepaalde zaken kunnen leren van landen die op een aantal vlakken hun zaken beter op orde hebben dan wij in Europa.
Ik zie weinig heil in het verplicht houden van een mondkapje, ik denk dat de mensen die een mondkapje uit vrije wil dragen hem beter dragen dan de mensen die zo'n ding op de kin hebben 'want het is verplicht'.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat 'maatregelen' als zodanig een containerbegrip geworden is. Een avondklok is een maatregel. Een mondkapje in het ov ook. En thuisblijven bij klachten in feite ook.
In de nabije toekomst voorzie ik niet dat maatregelen als 'thuisblijven bij klachten' weg zullen gaan. Ook verwacht ik dat het mondkapje nog wel een tijdje zal blijven (al dan niet alleen wanneer de R in de maand zit).
Prima idee. Voor Willem II uitstekend voor het doelsaldo. Ajax bespaart het eventuele blessures.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
beter komen ze niet opdagen, gewoon 3-0 en klaar
Of wanneer het een advies is dat 10% ze draagt en als het verplicht wordt opeens 90%.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:52 schreef dycto het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk al behoorlijk wanneer je in een land niet eens een mondkapjesadvies hoeft te geven omdat de bevolking toch wel snapt dat het effectieve dingen zijn.
Er zijn dit jaar anders aardig wat bonussen uitgedeeld hoor, opleiding tot verpleegkundigen word bijna overal volledig vergoed door de werkgever. Jij denkt dat men niks doet maar dat is onzin. Alleen de meest eenvoudige oplossing (namelijk meer mensen zodat de werkdruk daalt) is gewoon niet voorhanden.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klopt. Maar het enige wat niet acceptabel is om te doen is zeggen: "Ja we kunnen geen mensen vinden dus we doen niets"
Al het andere is beter dan dat.
En maar klagen dat we het zo druk hebben.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is 10 voor 3 's middags en we zitten met zijn allen op Fok! Dat is toch wel een antwoord op je opmerking? Nee, niets beters
Nou ja, alles is dicht om 17:00 dus dat klopt wel dat men niks beters te doenquote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is in het buitenland ook vaak. Zag ik in Italië veel, gewoon in een dorpje of stad locaties waar je zo binnen kon lopen om te testen. Ook bij apotheken. Werkt wel drempelverlagend lijkt mij zo en het gaat sneller.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze moeten meer inloopteststraten openen. Daar ligt de drempel om er naartoe te gaan een stuk lager. Geen gedoe met bellen voor een afspraak en gewoon in je eigen stad.
Er wordt te weinig structureels gedaan, anders was de instroom wel hoger geweest. Die bonussen zijn natuurlijk leuk, maar we zitten ook in een uitzonderlijke situatie.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn dit jaar anders aardig wat bonussen uitgedeeld hoor, opleiding tot verpleegkundigen word bijna overal volledig vergoed door de werkgever. Jij denkt dat men niks doet maar dat is onzin. Alleen de meest eenvoudige oplossing (namelijk meer mensen zodat de werkdruk daalt) is gewoon niet voorhanden.
Het is vooral hopen op 1 van de volgende 2 scenario’s denk ik:quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat 'maatregelen' als zodanig een containerbegrip geworden is. Een avondklok is een maatregel. Een mondkapje in het ov ook. En thuisblijven bij klachten in feite ook.
In de nabije toekomst voorzie ik niet dat maatregelen als 'thuisblijven bij klachten' weg zullen gaan. Ook verwacht ik dat het mondkapje nog wel een tijdje zal blijven (al dan niet alleen wanneer de R in de maand zit).
[..]
Dit zijn dus de (serieuzere) maatregelen die we proberen te voorkomen. En dat kan (mogelijk/hopelijk) door een betere naleving van de maatregelen in combinatie met (her)vaccinatie.
De realiteit is echter dat het lastig voorspellen is. We hadden gehoopt dat vaccinatie op zichzelf een eindstation zou zijn, maar dat lijkt vooralsnog niet het geval. Maar mogelijk ook weer wel. Misschien is het wel genoeg als 95% gevaccineerd is, misschien zijn er volgende winter genoeg mensen natuurlijk besmet. Wie zal het zeggen?
Misschien zijn mensen ook eerder geneigd hun eigen regels te gaan verzinnen als het beleid wispelturig en onlogisch overkomt. Sowieso is de steun voor het kabinetsbeleid flink gekelderd de afgelopen weken, dus dat dat gevolgen heeft voor de naleving is ook niet zo raar.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het verbaasde mij ook dat iedereen er voor in was. Deze groep is namelijk altijd heel erg volgens de regels etc. We hadden wel allemaal vantevoren een thuistestje gedaan. En allemaal gevaccineerd.
FF terugspoelen naar 2020.. DNA naast het chimpansee woord heeft hier inhoudelijk geen enkele betekenis.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je weet dat de mens 98% DNA met chimpansees deelt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Men gebruikt een adeno-virus (hier het bekende ChAd) als vector om het Corona vaccin in onze cellen te krijgen dat voor antilichamen moet gaan zorgen.
De hoofdreden van deze ChAd vector, al langer gebruikt voor andere zaken, is naast zeer mild dat (toen, Covid19 de kop opstak) in verhouding niet veel mensen waren die resistent waren voor dit verkoudheidsvirus.
Nu er inmiddels vele 100'den miljoenen mensen zijn ingespoten met ChAdOx1-nCov19 maakt ook dit vaccin minder waardevol omdat het (samengevat) als vector maar één keer gebruikt kan worden. Verder dingetje dat is onderbelicht, dat ChAdOx1 vanwege haar wat "natuurlijker/lichaamseigen" gedrag dit de selectiedruk van virus varianten kan beïnvloeden.
Naast dat men nooit moet vaccineren tijdens een rondwarende epidemie (ivm uitlokken/veroorzaken mutatie condities), is het ook onduidelijk of -en in welke mate hervaccinatie met een "mRNA" vaccin voor (welke) issues zorgen bij mensen die hun eerste doses hadden via een AdenoVector.
Het is als een vertrouwde Peugot (vector) repareren met onderdelen van Mercedes (mRNA) en dan maar hopen of de benzine-injectie het altijd blijft doen als er een andere brandstof (variant) wordt getankt. Kan goed gaan maar ook zorgen voor allerlei vage storingen aan zeg de recyclage en uitstoot....,."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Zijn er eigenlijk ook zelfstandige IC-verplegers? Of zoiets als je in de IT ziet, met extern ingehuurde krachten wanneer een project daarom vraagt?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er wordt te weinig structureels gedaan, anders was de instroom wel hoger geweest. Die bonussen zijn natuurlijk leuk, maar we zitten ook in een uitzonderlijke situatie.
Zolang de uitstroom in de zorg harder gaat dan de instroom en de medewerkers zelf aangeven dat dat is vanwege futiele regels en geen inspraak hebben in hun werk zijn daar echt wel dingen te verbeteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Uh nee er is gewoon een gebrek aan mensen. Letterlijk. Noem mij eens een sector publiek of bedrijfsleven waar ze op dit moment zwemmen in het personeel?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er wordt te weinig structureels gedaan, anders was de instroom wel hoger geweest.
Zeer benieuwd hoe dat gaat werken in de praktijk. Hoe gaat de handhaving werken? Geldt het ook voor boosters? Etc.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS: Duitsland wil vaccinatieplicht per februari.
Maar gezien de omstandigheden is het beleid van het kabinet toch niet zo ontzettend onlogisch geweest? Zo'n beetje alles en iedereen was, en is, het er over eens dat de maatregelen toch vooral niet zwaarder mogen zijn dan strikt noodzakelijk is op dat moment, dan is het toch vrij logisch dat ze al snel gaan afschalen? Iets waar op dat moment trouwens ook zo'n beetje iedereen achter stond.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien zijn mensen ook eerder geneigd hun eigen regels te gaan verzinnen als het beleid wispelturig en onlogisch overkomt. Sowieso is de steun voor het kabinetsbeleid flink gekelderd de afgelopen weken, dus dat dat gevolgen heeft voor de naleving is ook niet zo raar.
Oke die strepen we ook af als bestemming.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dat Ierland vanaf 3 december ook een testverplichting eist bovenop vaccinatie.
Reizen wordt echt lastiger en lastiger straks...quote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dat Ierland vanaf 3 december ook een testverplichting eist bovenop vaccinatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |