Bier?quote:Op vrijdag 3 december 2021 21:31 schreef D. het volgende:
Nog even iets verzinnen wat ik volgende week inschenk
quote:Op vrijdag 3 december 2021 21:39 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, niet ook een bokbiertje
Zo lekker als de jouwe zal ie niet zijn
Ik heb 'm ook gedaanquote:Op vrijdag 3 december 2021 21:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Italiaanse rode wijn vind ik vaak lekker, leuke aanbieding inderdaad, dus het zou zomaar kunnen dat ik ook een paar flesjes ga halen.
Die test kan je hier doen, ik vond het wel grappig https://www.gall.nl/smaakprofielen/doe-de-test/
Ik kreeg 3 flessen per kleur als adviesquote:Op vrijdag 3 december 2021 21:46 schreef D. het volgende:
[..]
rood: een Pinot Noir uit Nieuw Zeeland.
wit: een Nieuw Zeelandse Sauvignon Blanc
Kennelijk zien ze dat ik niet van wijn houdquote:Op vrijdag 3 december 2021 21:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik kreeg 3 flessen per kleur als advies
Krijg je maar 1 flesquote:Op vrijdag 3 december 2021 21:52 schreef D. het volgende:
[..]
Kennelijk zien ze dat ik niet van wijn houd
Ha grappigquote:Op vrijdag 3 december 2021 21:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Italiaanse rode wijn vind ik vaak lekker, leuke aanbieding inderdaad, dus het zou zomaar kunnen dat ik ook een paar flesjes ga halen.
Die test kan je hier doen, ik vond het wel grappig https://www.gall.nl/smaakprofielen/doe-de-test/
Ja dat snapte ikquote:Op vrijdag 3 december 2021 21:53 schreef D. het volgende:
[..]
1 per kleur
Misschien past er niet zoveel bij mijn smaakprofiel
Bij rood had ik precies dezelfde omschrijving als jijquote:Op vrijdag 3 december 2021 21:54 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ha grappig
Rood:
Kijk, jij houdt nou van echt bijzondere wijnen. Wijnen met een verhaal. Waar je voor wilt gaan zitten, om er rustig van te genieten. Om de wijn te leren begrijpen. Wijnen met een bite, met vulling en waar je veel verschillende dingen in proeft. Geen wonder dat je hoog scoort op smaakintensiteit. De wijnen in dit profiel zijn meestal wat duurder. Wil je wat minder uitgeven? Ga dan voor een Classic Red.
Wit
Je bent een echte zoetekauw. Thuis doe je graag een beetje koffie in je suiker en je kunt jou ’s nachts wakker maken voor een stuk taart. Witte wijn mag voor jou lekker vol en zoet zijn. Jij gaat voor een rijke smaak. Wijnen om je lippen bij af te likken! Denk bijvoorbeeld aan een Bordeaux Moelleux. Of een zoete Loire wijn, bijvoorbeeld een aromatische Vouvray.
Ik zou dat van ellende al niet meer lekker vindenquote:Op vrijdag 3 december 2021 21:56 schreef Prisha het volgende:
Oh nee het kan nog gekker, eentje van 249 euro, toedeledoki
subtiel en beschaafdquote:Op vrijdag 3 december 2021 21:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Bij rood had ik precies dezelfde omschrijving als jij
En wit:
Dit ben jij: Ah, de connaisseur! Jij houdt van de klassieke, verfijnde witte wijn. Niet te zuur en niet te rond en vol. Maar precies er middenin.
Dat verklaart jouw gemiddelde score op de zuurgraad. Een wijn mag voor jou best bijzonder en complex zijn. Je proeft graag verschillende smaaklagen.
Het is duidelijk dat je hoog scoort op smaakcomplexiteit. Maar allemaal wel subtiel en beschaafd. Je bent tenslotte een echte klassieker. Beetje verhaal in het glas, helemaal top. Denk bijvoorbeeld aan een witte Bourgogne (Pouilly-Fuissé of chablis).
ik heb weinig verstand van, weet alleen als ik iets proef of ik het lekker vindt. Die ene die ik postte, die vond ik heel lekker.quote:Op vrijdag 3 december 2021 21:59 schreef D. het volgende:
Oja, kent iemand 'mijn' wijnen, en is het wat voor een niet-wijndrinker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |