Ik heb mijn sportschool noodgedwongen maar ingeruild voor dit:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telt dat ook?Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is in heel Nederland 1 sportschool open en toevallig is dat de sportschool van het ziekenhuis waarvan Ernst Kuipers de directeur is![]()
Dit is zo n lariekoek. De maatregelen zijn gericht tegen openstelling voor publiek. Bedrijven of andere organisaties die binnen het eigen bedrijf een sportruimte hebben mogen deze open hebben. De wetgeving is gericht op publieke plaatsen en niet op besloten plaatsen. Dus ja. sportruimtes in ziekenhuizen en ook bijvoorbeeld brandweerkazernes mogen gewoon open blijven. Hetzelfde geldt voor bedrijfskantines, daar hoor je de horeca ook niet over klagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit allemaal eerlijk? Tja, daar kan je over discussiėren. Maar er is geen sprake van een uitzondering. Besloten ruimtes vallen (grotendeels) buiten de reikwijdte van de corona wetgeving. De regels zijn bedoeld om minder verplaatsingen en contacten te genereren en werk en bedrijf moeten zoveel als mogelijk normaal doorgang vinden. Daar is dit dus een gevolg van.Zing met me mee tot morgenvroeg....
Geen uitzondering?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:43 schreef Gerard-Joling het volgende:
DIt
[..]
Dit is zo n lariekoek. De maatregelen zijn gericht tegen openstelling voor publiek. Bedrijven of andere organisaties die binnen het eigen bedrijf een sportruimte hebben mogen deze open hebben. De wetgeving is gericht op publieke plaatsen en niet op besloten plaatsen. Dus ja. sportruimtes in ziekenhuizen en ook bijvoorbeeld brandweerkazernes mogen gewoon open blijven. Hetzelfde geldt voor bedrijfskantines, daar hoor je de horeca ook niet over klagen.
Is dit allemaal eerlijk? Tja, daar kan je over discussiėren. Maar er is geen sprake van een uitzondering. Besloten ruimtes vallen (grotendeels) buiten de reikwijdte van de corona wetgeving. De regels zijn bedoeld om minder verplaatsingen en contacten te genereren en werk en bedrijf moeten zoveel als mogelijk normaal doorgang vinden. Daar is dit dus een gevolg van.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is in heel Nederland 1 sportschool open en toevallig is dat de sportschool van het ziekenhuis waarvan Ernst Kuipers de directeur is![]()
Nope, wij hebben een interne sportschool op kantoor en die is ook gewoon open (als je naar kantoor zou gaan, that is.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Ja die opmerking is niet juist. De regels zijn gericht op publiek toegankelijke locaties. Dat betekent dus dat alle besloten locaties in gebruik mogen blijven. Dus van een specifieke uitzondering is geen sprake. De regels zijn simpelweg niet gericht op besloten sportruimtes binnen bedrijven en overige instellingen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen uitzondering?
Uit het artikel:
Een woordvoerder van het Erasmus MC bevestigt dat de fitnessruimte open is. Dat is volgens hem niet in strijd met de coronaregels, want er geldt ‘een uitzondering voor niet publiek toegankelijke gyms’.
https://www.rijksoverheid(...)1-in-eenvoudige-taalquote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:59 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Ja die opmerking is niet juist. De regels zijn gericht op publiek toegankelijke locaties. Dat betekent dus dat alle besloten locaties in gebruik mogen blijven. Dus van een specifieke uitzondering is geen sprake. De regels zijn simpelweg niet gericht op besloten sportruimtes binnen bedrijven en overige instellingen.
Die zijn open om de reden zoals ik eerder hier heb uitgelegd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)1-in-eenvoudige-taal
Regels voor sporten
- Alle sportscholen zijn dicht.
Dit suggereert dat alle sportscholen, dus ook de besloten varianten gesloten moeten zijn.
https://www.rijksoverheid(...)tgaan-en-sport/sport
Hier nogmaals bevestigd. Binnensportlocaties zijn gesloten.
Dus waarom de sportscholen bij ziekenhuizen nog open zijn is mij een raadsel.
Dat iets mag wil niet zeggen dat je het moet doen. En zeker als Kuipers moet je drie keer nadenken of je iets moet doen. Want alhoewel het mag zorgt het voor rare beeldvorming bij het publiek en onbegrip. Zeker als je dan nog woorden gaat gebruiken als “wij willen graag dat onze mensen fit blijven”…want ja..dat wil de rest van Nederland ook die niet mag sporten.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:14 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Die zijn open om de reden zoals ik eerder hier heb uitgelegd.
Maar geloof mij, vaar niet teveel op de informatie die op Rijksoverheid staat en zeker niet op de infosheets. Deze informatie is vaak niet helemaal volledig en gaat vaak niet in op voor wie bepaalde uitzonderingen gelden of voor wie de regels niet gelden. Dit ziekenhuis doet niks wat tegen de huidige coronaregels ingaat. Dat het voor buitenstaanders vreemd overkomt kan ik overigens wel goed begrijpen.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:05 schreef alopio het volgende:
[..]
Dat iets mag wil niet zeggen dat je het moet doen. En zeker als Kuipers moet je drie keer nadenken of je iets moet doen. Want alhoewel het mag zorgt het voor rare beeldvorming bij het publiek en onbegrip. Zeker als je dan nog woorden gaat gebruiken als “wij willen graag dat onze mensen fit blijven”…want ja..dat wil de rest van Nederland ook die niet mag sporten.
Je krijgt dan ook een tweedeling. Heb jij de luxe dat jouw werkgever een sportruimte heeft dan heb je dus wel de ontspanning en afleiding van sporten. Heb je het niet, dan ben je dus de lul (vaak de mensen met de minder betaalde banen).
Het is hetzelfde als met de winkels op Schiphol. Mag het…ja, is het uit te leggen naar publiek…nee.
Zou mooi zijn. Maar ik heb een beetje moeite om dit verhaal te geloven eerlijk gezegd. Uitgelekte notitie?quote:Op maandag 10 januari 2022 18:32 schreef marcb1974 het volgende:
Eerste signaal dat de sport weer open gaat is er. Nu afwachten hoe serieus het is.
https://www.linkedin.com/(...)an%20het%20slot&sid=(iS&update=urn%3Ali%3Afs_updateV2%3A(urn%3Ali%3Aactivity%3A6886263735682424832%2CBLENDED_SEARCH_FEED%2CEMPTY%2CDEFAULT%2Cfalse)
quote:Ik heb veel waardering voor mijn collega’s uit het OMT, maar over sport en bewegen hebben ze tot nu toe de plank behoorlijk misgeslagen.
Ik begrijp dat overigens wel een beetje: het zijn hardwerkende mensen die af en toe voor de ontspanning een wandeling maken, een glaasje wijn drinken of kijken naar een praatprogramma op tv.
Die hebben er niet zoveel last van dat trainen en wedstrijden nu nagenoeg op slot zitten.
Voor wat het stukje waar is hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Zou mooi zijn. Maar ik heb een beetje moeite om dit verhaal te geloven eerlijk gezegd. Uitgelekte notitie?
Oh, tijdlijn klopt ook niet. De eerste ministerraad is pas na 16:00 vandaag begonnen. Dat is 3 uur geleden.
Dit bericht van LinkedIn is van 6 uur geleden.![]()
En Ernst Kuipers die dit zegt:
[..]![]()
![]()
Nou ja, ik heb me wel vaker verbaasd de afgelopen twee jaar. Doe maar lekker open die gyms.
Sportscholen, opent U.
Ja, zo werkt de wereld. Er zijn genoeg mensen die de luxe en het geld hebben dat ze thuis een gym met aardig wat apparatuur kunnen bouwen. Moet je dat dan ook verbieden? Exact hetzelfde principe namelijk, achter de voordeur.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:05 schreef alopio het volgende:
Je krijgt dan ook een tweedeling. Heb jij de luxe dat jouw werkgever een sportruimte heeft dan heb je dus wel de ontspanning en afleiding van sporten. Heb je het niet, dan ben je dus de lul (vaak de mensen met de minder betaalde banen).
Misschien maar wat toestellen in de kerk of moskee neerzetten? Die zijn nog wel open, zonder maatregelen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:22 schreef jigggy het volgende:
Heeft er iemand nog hoop voor de presco vrijdag?
Neequote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:22 schreef jigggy het volgende:
Ja hoorquote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:22 schreef jigggy het volgende:
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja hoorKuipers vindt toch dat het belangrijk dat mensen fit blijven?
Exactquote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:19 schreef PzKpfw het volgende:
Als ze tenminste die tijden eens verruimen... kun je op z'n minst nog buiten sporten bij je sportschool. Als je nu full-time werkt wordt je dubbel genaaid.
Sporten is niet verboden.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 16:04 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Misschien maar wat toestellen in de kerk of moskee neerzetten? Die zijn nog wel open, zonder maatregelen.
Volgens is Nederland ook het enige land ter wereld dat sporten nu verboden heeft?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |