Ik geloof inderdaad niet in een duister/sinister plan. Totdat het tegendeel bewezen is.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit... duizendmaal dit.
Geen complot, geen sinister plan... er is gewoon géén plan, maar oneindig paniekvoetbal. En het ondanks alles overeind willen houden van het nu toch wel enorm af geserveerde neoliberale maakbaarheidsdenken.

Of het zo is weet ik niet, maar je krijgt het idee dat als ze het voor 50+ verplicht maken dat er dan "discriminatie" gepiep gaat komen. Dus dan maken ze het maar verplicht voor 18+ (of voor niemand).quote:Op donderdag 2 december 2021 11:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Voor 50+ is dat een prima overweging inderdaad. Maar straks wordt het in Europa onmogelijk om te reizen zonder een boosterprik die voor mensen onder de 50 zeer weinig toegevoegde waarde heeft.

Het is me ook wat te makkelijk om maar wat te roepen zonder jezelf verdiept te hebben in de materie. Ik zou zeggen: lees de adviezen van al die buitenlandse Gezondheidsraden die dat geadviseerd hebben.quote:

Het is blijkbaar een heel log orgaan, in het buitenland hebben ze zoiets niet want daar kunnen ze 1,2,3 beginnen als het nodig is.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind ook dat kabinet/ambtelijk apparaat/GGD best daarvoor had kunnen beginnen met voorbereiding. Locaties zoeken, prikkers regelen, transport regelen voor vaccins enzovoorts. Je hoeft daarmee niet te wachten tot gezondeheidsraad hun advies heeft uitgebracht.

OMG @Za heeft serieus in een artikel teksten aangepast en dat vervolgens gepostquote:Op donderdag 2 december 2021 11:24 schreef Fosive het volgende:
[..]
RTL schrijft "chimpanzeevirus"? Of heb je zelf lopen rommelen in de bron.

Soms hoop je er bijna op, dan is er in ieder geval een fokking eindpunt...quote:Op donderdag 2 december 2021 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad niet in een duister/sinister plan. Totdat het tegendeel bewezen is.

Maar is dat ook werkelijk zo? In België zijn ze al sinds september bezig, maar het is niet zo alsof ze daar allang klaar mee zijn. Natuurlijk zijn ze verder dan hier, maar het is niet zo alsof ze daar al klaar zijn met boosteren, verre van zelfs.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:38 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het is blijkbaar een heel log orgaan, in het buitenland hebben ze zoiets niet want daar kunnen ze 1,2,3 beginnen als het nodig is.

Irrelevant. Niet aan teksten sleutelen. Banwaardig gedrag.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:29 schreef KikaDeWaDo het volgende:
Astra Zeneca:
"The AstraZeneca vaccine uses a chimpanzee adenovirus vaccine vector. This is a harmless, weakened adenovirus that usually causes the common cold in chimpanzees."
https://www.health.gov.au(...)e-contain-animal-dna

Een grootschalig complot bedenken en in de praktijk brengen zou kunde en een visie vergen. Dus nee, dat zal het niet zijn.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Soms hoop je er bijna op, dan is er in ieder geval een fokking eindpunt...

Je hebt gelijk, gisteren in het debat kwam ter sprake dat het langer was en dat heb ik voor waarheid aangenomen. De grap is wel, in het verzoek staat:quote:Op donderdag 2 december 2021 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik waar het om ging, want het heeft geen maand geduurd. De aanvraag kwam op 15 oktober, het advies op 2 november.
Het is wel typerend voor overheidsorganen dat het dan ook op die datum komt. Maargoed, je hebt gelijkquote:Vanwege het grote maatschappelijke belang, vraag ik u om deze adviesaanvraag met de hoogste prioriteit te behandelen. In verband met de benodigde voorbereidingstijd voor de uitvoerende partijen van de vaccinatiestrategie, ontvang ik uw reactie graag zo spoedig mogelijk en uiterlijk op 2 november.

Het punt is dat politici zeer gevoelig zijn gebleken voor (publieke) druk. De komende maanden gaan we weer heel vaak medici en virologen horen in de media die gaan roepen dat een booster voor iedere volwassene toch echt nodig is, al is het maar 'baat het niet, dan schaadt het niet'. En dan wordt de druk op politici weer opgevoerd om 'iets te doen' en krijg je uiteindelijk nog meer micromanagement met niet verlengen van QR-codes etc.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind een vaccinatieplicht best te billijken als we daarna van het grootste deel van de maatregelen af zijn. Anders zie ik niet in hoe het proportioneel is. Lichamelijke integriteit bij het vuilnis zonder enige winst op andere fronten is wat mij betreft ook onacceptabel.

Huillachen dan maar.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet of ik nu moet huilen of lachen.

Dat zeg ik...quote:Op donderdag 2 december 2021 11:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een grootschalig complot bedenken en in de praktijk brengen zou kunde en een visie vergen. Dus nee, dat zal het niet zijn.

Het probleem is dat de gezondheidsraad daarvoor steeds vond dat boosteren niet nodig was. Pas toen heel duidelijk in ons omringende landen bleek dat boosteren effect had, ging de gezondheidsraad zijn eigen advies heroverwegen en dat kostte weer twee weken tijd.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, gisteren in het debat kwam ter sprake dat het langer was en dat heb ik voor waarheid aangenomen. De grap is wel, in het verzoek staat:
[..]
Het is wel typerend voor overheidsorganen dat het dan ook op die datum komt. Maargoed, je hebt gelijk

Ik heb wel wat commentaren van experts gelezen en voor omicron was het boosters alleen voor ouderen en zwakkeren maar dat is opeens veranderd zonder extra argumenten behalve dat er vrees is voor die nieuwe variant.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is me ook wat te makkelijk om maar wat te roepen zonder jezelf verdiept te hebben in de materie. Ik zou zeggen: lees de adviezen van al die buitenlandse Gezondheidsraden die dat geadviseerd hebben.
Ik heb ze niet gelezen in ieder geval, want ik vertrouw de experts. Maar ik ben dan ook niet degene die stellig roept dat boosters onder de 50 geen meerwaarde hebben.

In sommige andere landen was de consensus niet anders hoor. Het was veelal een politiek besluit om massaal in te zetten op boosters.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het probleem is dat de gezondheidsraad daarvoor steeds vond dat boosteren niet nodig was. Pas toen heel duidelijk in ons omringende landen bleek dat boosteren effect had, ging de gezondheidsraad zijn eigen advies heroverwegen en dat kostte weer twee weken tijd.

De boomer tijd is over.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Jawel, wij waren het enige land die het lange tijd niet nodig vond.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In sommige andere landen was de consensus niet anders hoor. Het was veelal een politiek besluit om massaal in te zetten op boosters.

Als ze die gast vervangen neem ik ze misschien weer wél serieus.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ze Hugod gaan vervangen neem ik ze niet meer serieus.

Dat is waar. Het VK heeft een aantal shortcuts genomen in de tweede vaccinatie e.d. die gelukkig goed voor ze uitgepakt hebben maar ook voor veel bijwerkingen had kunnen veroorzaken. Door de tijd tussen eerste en tweede vaccinatie zover uit elkaar te trekken dat het buiten het advies van hun gezondheidsraad en de fabrikant viel. Dat zou ik ook geen pretje vinden.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In sommige andere landen was de consensus niet anders hoor. Het was veelal een politiek besluit om massaal in te zetten op boosters.

En daar is alle reden voor.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:43 schreef Questular het volgende:
De Hugo de Jonge fanclub hier op fok heeft zowat een dagtaak aan het bashen van hem

Alleen met een booster raken we uit de crisisquote:Op donderdag 2 december 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het punt is dat politici zeer gevoelig zijn gebleken voor (publieke) druk. De komende maanden gaan we weer heel vaak medici en virologen horen in de media die gaan roepen dat een booster voor iedere volwassene toch echt nodig is, al is het maar 'baat het niet, dan schaadt het niet'. En dan wordt de druk op politici weer opgevoerd om 'iets te doen' en krijg je uiteindelijk nog meer micromanagement met niet verlengen van QR-codes etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De scheidslijn tussen evidence-based, evidence-informed en een educated guess is soms wat dun, ja. En als een educated guess gunstig uitpakt (zie het VK) word je als evidence-based (zie NL) al snel met de nek aangekeken.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar. Het VK heeft een aantal shortcuts genomen in de tweede vaccinatie e.d. die gelukkig goed voor ze uitgepakt hebben maar ook voor veel bijwerkingen had kunnen veroorzaken. Door de tijd tussen eerste en tweede vaccinatie zover uit elkaar te trekken dat het buiten het advies van hun gezondheidsraad en de fabrikant viel. Dat zou ik ook geen pretje vinden.

quote:Op donderdag 2 december 2021 11:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Alleen met een booster raken we uit de crisisEn als de 27ste booster het niet doet, is het wel een andere X die het moet doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de echte oplossing? Dat is natuurlijk onlogische onzin.
Pak die zorg nu een keer aan en begin te werken aan de capaciteit in evenwicht te brengen met de vraag.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016

Waar is Hoekstra eigenlijk gebleven? Die zie je helemaal nergens meer.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

De druk op de zorg.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:27 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Waarom werd het dan eerst alleen aangeraden voor 60+? Wat is er veranderd in de tussentijd?

De echte oplossing is natuurlijk een gezondere leefstijl.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:48 schreef Red_85 het volgende:
Maar de echte oplossing? Dat is natuurlijk onlogische onzin.

Alsof het met een vervanger wel op rolletjes gaat lopen, kijk naar Groningen, Toeslagen affaire, dat Barbertje moet hangen is totaal zinloosquote:Op donderdag 2 december 2021 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Daarom sluit de overheid de sportclubs om 1700 uurquote:Op donderdag 2 december 2021 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De echte oplossing is natuurlijk een gezondere leefstijl.

Overigens is deze pagina daar een prima voorbeeld van.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De scheidslijn tussen evidence-based, evidence-informed en een educated guess is soms wat dun, ja. En als een educated guess gunstig uitpakt (zie het VK) word je als evidence-based (zie NL) al snel met de nek aangekeken.

Nederland is wat meer risicomijdend dan het VK (en vooral ook de VS) tijdens deze pandemie als het gaat om daadwerkelijk beslissingen nemen. Tegelijkertijd lijken ze zich afentoe niet te realiseren dat er ook risico zit in het niet maken van een keuze.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De scheidslijn tussen evidence-based, evidence-informed en een educated guess is soms wat dun, ja. En als een educated guess gunstig uitpakt (zie het VK) word je als evidence-based (zie NL) al snel met de nek aangekeken.

Hij moet ook niet alleen hangen, is zo ongezellig. markie mag hem gezelschap houden tijdens het vervelen.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof het met een vervanger wel op rolletjes gaat lopen, kijk naar Groningen, Toeslagen affaire, dat Barbertje moet hangen is totaal zinloos

Op korte termijn is dat ook geen oplossing. We zitten nu met een acuut probleem. Dat werken aan die gezondere leefstijl is een project voor de langere adem.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom sluit de overheid de sportclubs om 1700 uur![]()
En niet voor de eerste keer...

Kom op, het is je morele plicht.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat het draagvlak voor een vaccinatieplicht heel snel verdampt als duidelijk wordt dat we dan als nog met verplichte testen, mondkapjes en het hele maatregelencircus blijven zitten eerlijk gezegd.

Klopt, maar het is tegelijkertijd wel dubbel. Want daar waar men nu klaagt over de trage boostercampagne, omdat er nog niet genoeg direct bewijs was voor de noodzaak ervan, wordt er aan de andere kant geklaagd dat er te weinig bewijs is voor het effect van de maatregelen (mondkapjes, avondklok, vroegere sluiting horeca etc.).quote:Op donderdag 2 december 2021 11:50 schreef chratnox het volgende:
Tegelijkertijd lijken ze zich afentoe niet te realiseren dat er ook risico zit in het niet maken van een keuze.

Je vergeet een ding: een maatschappij is niet maakbaar. Al doen politici dat je graag geloven, omdat ze vooral in zichzelf geloven.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op korte termijn is dat ook geen oplossing. We zitten nu met een acuut probleem. Dat werken aan die gezondere leefstijl is een project voor de langere adem.

En de tweede kamer is steeds meer en meer onderdeel van het probleem ipv functionele rol in checks and balances.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof het met een vervanger wel op rolletjes gaat lopen, kijk naar Groningen, Toeslagen affaire, dat Barbertje moet hangen is totaal zinloos

als het nut zou hebben zou ik ook voor zijn hoor, maar dat heeft het nietquote:Op donderdag 2 december 2021 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij moet ook niet alleen hangen, is zo ongezellig. markie mag hem gezelschap houden tijdens het vervelen.

Als je huis in de fik staat ga je blussen, later zoek je wel uit hoe je het nog te bouwen huis brandveiliger gaat maken.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Red_85 het volgende:
Je vergeet een ding: een maatschappij is niet maakbaar. Al doen politici dat je graag geloven, omdat ze vooral in zichzelf geloven.
En als het voor de langere adem is (pun intended? vin m wel goed), waarom kap je daar dan continu mee. Iedere keer in de pavlov schieten als je een acuut probleem hebt en de horeca+sport pakken is dus de oplossing niet. Mensen hebben vooral in sport een ritme nodig, dus is het juist slecht voor de langere adem. Heel slecht.

Absence of evidence is not evidence of absence.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het nut zou hebben zou ik ook voor zijn hoor, maar dat heeft het niet

'Vaccineren doe je voor een ander'quote:Op donderdag 2 december 2021 11:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kom op, het is je morele plicht.
Niet zo zeuren om maatregelen. Niet zo egoïstisch doen en in het landsbelang denken![]()
Daarom heet het een SAMENleving.
Doe ik het zo een beetje goed?

Jawel. Dan kan de kast eindelijk open met de stapel lijken. ruttedoctrine...quote:Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het nut zou hebben zou ik ook voor zijn hoor, maar dat heeft het niet

wat? Ik reageer op vervangen Hugoquote:Op donderdag 2 december 2021 11:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Absence of evidence is not evidence of absence.
En anders ben ik wel benieuwd o.b.v. welke onderzoeken je zo categoraal kunt stellen dat het geen nut heeft.

Aha, maar je gaat het pas écht uitzoeken nadat je huis voor de 2e keer in de fik heeft gestaan?quote:Op donderdag 2 december 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je huis in de fik staat ga je blussen, later zoek je wel uit hoe je het nog te bouwen huis brandveiliger gaat maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |