SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee of er nog ergens een schuld is bij de crowd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Looptijd was 6 jaar, zal er dus om spannen of de lening af is betaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:44 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de link van het cafetaria@ Jaco078 bedankt voor de link. Voor 4,8% laat ik deze graag aan andere over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
Hier de link van het cafetariaTnx Jaco!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga deze meenemen. Jammer van de direct-kosten maar ik denk dat deze investering weinig zorgen zal opleveren. Een cafetaria verdient altijd wel geld, ook in corona tijd, en met Chinese ondernemers hebben we over het algemeen goede ervaringen. Met de eerste hypotheek op het pand lijkt het risico op de hoofdsom niet al te groot te zijn.Pecunia non olet
Hier de link van het cafetariaDankjewel Jaco078, als basis meegenomen i.v.m. de relatief lage netto rente.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens. Hoge eigen inbreng stelt mij eveneens gerust.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Tnx Jaco!
Ik ga deze meenemen. Jammer van de direct-kosten maar ik denk dat deze investering weinig zorgen zal opleveren. Een cafetaria verdient altijd wel geld, ook in corona tijd, en met Chinese ondernemers hebben we over het algemeen goede ervaringen. Met de eerste hypotheek op het pand lijkt het risico op de hoofdsom niet al te groot te zijn.
Zonder risico geen rendement.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:48 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
@ Jaco078 bedankt voor de link. Voor 4,8% laat ik deze graag aan andere over.
Hier de link van het cafetariaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:46 schreef Tjalala het volgende:
Zag net nog dit nieuwsartikel voorbijkomen, meende dat deze onderneming ook redelijk sterk gecrowdfund was:Manif*sto had een lening via GvE, waar ik ook in zat, en waar 1 of 2 aflossingsvrije periodes ingelast zijn. Uiteindelijk is er na een looptijd van een jaar of 4 geherfinancierd, en is de GvE lening vervroegd afgelost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee of er nog ergens een schuld is bij de crowd.
Eens, dan val je buiten de direct leningen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:49 schreef Incitatus3 het volgende:
Bij het cafetaria is Colin helder in wat HA nog inhoudt nadat de eigen inleg in de zaak is ingelegd: "Na de overname met een forse eigen inbreng zijn er geen aanvullende vermogensbestanddelen aanwezig." Nu ben ik geen typische ondernemer, maar ook als investeerder zie ook toch liever iets van een (persoonlijke) financiële buffer voor het geval er tegenvallers zijn. Leg zelf dan 20.000 minder in en vermeld dat in de pitch. Mij zou dat meer geruststellen.
1e schijf = WOZ, verbouwing 44,5k, lijkt me ook wel nodig (verwarming?, keuken, badkamer etc), vandaar de looptijd v e jaar, tijd & ¤ om de hut te verbouwen en dan herfinan.quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:48 schreef VDF het volgende:
Nieuwe SIG met rare verhouding eerste schijf vs WOZ https://investeren.sameningeld.nl/project/rotterdam-pleinweg-83-d
Schippersdreef 6 B toch?quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:10 schreef flexion het volgende:
Morgen aflossing schippersdreef 9D. Volgens schema staat in de mail...
Ja klopt idd. 6B. :-)quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:31 schreef markmangler het volgende:
[..]
Schippersdreef 6 B toch?
"Het project Schippersdreef 6 B is vanwege de einddatum afgelost. Je investering en eventuele rentevergoeding zullen worden overgemaakt in je e-Wallet. Vanaf morgen is dit zichtbaar voor jou."
Volgens mij is het 7 december 2020 gestart, dus klopt precies (op 1 dag na).
O, had hier toevallig al een paar keer last van afgelopen dagen met Safari, en week dan juist uit naar Chrome om weer in mijn omgeving te kunnen...quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Storing Collin, via Chrome browser.
Voor wie met Chrome browser werkt en problemen ervaart om de eigen omgeving te zien of om in te loggen. Ctrl F5 op het toetsenbord ingeven en dan komt alles weer te voorschijn. Wordt aan gewerkt om het weer normaal te krijgen.
Andere browsers schijnen geen problemen te geven
Bij mij ook 2 nabetalingen op afgeboekte leningen:quote:Op dinsdag 7 december 2021 21:29 schreef obligataire het volgende:
Gisteren kwam er een nabetaling binnen van Funding Circle, en daarvan is vandaag een specificatie beschikbaar.
Tot mijn vreugde kwam er nogmaals een bedragje binnen van Van Zuijle* Viswinkels, waardoor dit project inmiddels in de plus is geëindigd. Staat toch leuker in de statistiek
Ik had gisteren ook een nabetaling: op 2 projecten die default zijn weer wat ontvangen (pizza bakker, en eyeliner bedrijfje). Daarnaast ook 3 termijnen van de kaas fondue, die hiermee weer op schema is.quote:Op dinsdag 7 december 2021 21:29 schreef obligataire het volgende:
Gisteren kwam er een nabetaling binnen van Funding Circle, en daarvan is vandaag een specificatie beschikbaar.
Tot mijn vreugde kwam er nogmaals een bedragje binnen van Van Zuijle* Viswinkels, waardoor dit project inmiddels in de plus is geëindigd. Staat toch leuker in de statistiek
De deurwaarder van FNC doet het een stuk beter dan die van Geld voor Elkaarquote:Op dinsdag 7 december 2021 21:51 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik had gisteren ook een nabetaling: op 2 projecten die default zijn weer wat ontvangen (pizza bakker, en eyeliner bedrijfje). Daarnaast ook 3 termijnen van de kaas fondue, die hiermee weer op schema is.
De deurwaarder zit er goed op. Behoorlijk wat projecten die wel betaalde maar met HEEL veel achterstand. Ze lopen langzaam in.quote:Op dinsdag 7 december 2021 21:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
De deurwaarder van FNC doet het een stuk beter dan die van Geld voor Elkaar
Nu is het wel zo dat deze dossiers kreeg waarvan de meesten toch al gewoon betaalden. Het is dus niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Tsja bij mij nu ook ...quote:Op woensdag 8 december 2021 08:35 schreef obligataire het volgende:
CRE heeft Buitenveldert Amsterdam afgelost, stond vanochtend op de rekening.
Bijna 20 maanden te vroeg en zonder boete, maar dat is bekend.
Gelukkig hebben ze nieuwe projecten met wel 4% rente![]()
Meer rente kunnen ze niet geven. Ze hebben het geld nodig om te adverteren in de pauzes bij Harry Mens.quote:Op woensdag 8 december 2021 09:37 schreef fok321 het volgende:
[..]
Tsja bij mij nu ook ...
De rente en de kosten staan vast, de looptijd kan langer of korter zijn zonder enige vorm van boete![]()
Zolang er elders projecten zijn met een betere rente en betere voorwaarden hoef ik iig niet na te denken over nieuwe CRE projecten![]()
Is er gecommuniceerd over deze aflossing ? (ik ontvang helaas nooit berichten over mijn lopende projecten bij CRE)
Ik ontvang normaal wel berichten, maar hiervoor geen bericht gehad, alleen de inleg ontvangen.quote:Op woensdag 8 december 2021 09:37 schreef fok321 het volgende:
[..]
Tsja bij mij nu ook ...
De rente en de kosten staan vast, de looptijd kan langer of korter zijn zonder enige vorm van boete![]()
Zolang er elders projecten zijn met een betere rente en betere voorwaarden hoef ik iig niet na te denken over nieuwe CRE projecten![]()
Is er gecommuniceerd over deze aflossing ? (ik ontvang helaas nooit berichten over mijn lopende projecten bij CRE)
Weer horeca, sla over.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin: I Love Sushi https://www.collincrowdfund.nl/i-love-sushi/ met 2* 1 ste hypotheek en LTV 100%
Dit is toch wel een iets ander verhaal als een normaal horeca project. Ik zie dit meer als een OG project met horeca verhuur. Zit ook in net CC project enschede met 1 ste hypotheek en 7% rente, wat naar ik in de pitch lees dus afgelost gaat worden. Ik doe graag mee met dit project van deze succesvolle ondernemer. Dus als er een linkje is graag.quote:
Leuke pitch. Zeer goed lopend bedrijf met comfort door 2x eerste hypotheek.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin: I Love Sushi https://www.collincrowdfund.nl/i-love-sushi/ met 2* 1 ste hypotheek en LTV 100%
😋😋quote:Op woensdag 8 december 2021 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik blijf ver uit de buurt met ondernemingen die zich met Harry Mens associëren. Voor mijn gevoel zijn daar vaker dan gemiddeld projecten geweest die achteraf niet zo goed voor de investeerders uitpakten. Dus naast de relatief lage rente een extra reden om bij CRE weg te blijven.quote:Op woensdag 8 december 2021 09:40 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Meer rente kunnen ze niet geven. Ze hebben het geld nodig om te adverteren in de pauzes bij Harry Mens.
Ik vind dat niet zo bezwaarlijk. Als je de verwachting hebt dat je over 7 jaar ook nog wel met crowdfunding bezig bent, dan maakt het toch niets uit? Bovendien zijn het de rustigste projecten en de ondernemer heeft een soepele maandlast dus dat vergroot ook weer de kans op succes.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:10 schreef leolinedance het volgende:
Die 84 maanden termijn van cafetaria Sun is wel lang zeg. Ik sla een keer over.
Enschede en Hoorn zijn niet echt om de hoek. Om nou 200 km te rijden om een bakkie sushi te halenquote:Op woensdag 8 december 2021 11:24 schreef impact9 het volgende:
[..]
Leuke pitch. Zeer goed lopend bedrijf met comfort door 2x eerste hypotheek.
Jammer van de ontbrekende incentive;)
" Love Sushi heeft momenteel 64 vestigingen door heel Nederland"quote:Op woensdag 8 december 2021 11:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Enschede en Hoorn zijn niet echt om de hoek. Om nou 200 km te rijden om een bakkie sushi te halen
Klein meegenomen, heb nog wel getwijfeld over een dubbele inleg.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:47 schreef Gijsbertus het volgende:
Wat vinden jullie van het komende project op HCN?
Project Sparta
Redelijk trackreckord, niet afhankelijk van de inkomsten..
Wel weer een restaurant in Leischendam. Volgens mij heb ik daar er al een paar lopen.
Ik twijfel. Ook ik zit in het CC project en zou dat in principe graag doorrollen, maar 6% rente voor 100% LTV op bedrijfsmatig OG vind ik toch wel laag.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin: I Love Sushi https://www.collincrowdfund.nl/i-love-sushi/ met 2* 1 ste hypotheek en LTV 100% bij start en 70 % na 5 jaar
Hoe werkt het bij CC eigenlijk met vervroegde aflossingen? Ik kan er niets over vinden in de projectinformatie en algemene voorwaarden. En een specifieke leningsovereenkomst van dit of andere CC projecten kan ik ook niet vinden, noch in mijn CC account, noch in mijn eigen administratie (maar misschien kijk ik er overheen).quote:Op woensdag 8 december 2021 11:28 schreef obligataire het volgende:
Wel jammer van dat CC/Enschede project. Toch een verschraling van de cf porto, minder rente en hogere LTV voor hetzelfde object.
Maar van zijn kant uit kan ik het wel begrijpen.
De communicatie zojuist ontvangen:quote:Op woensdag 8 december 2021 09:37 schreef fok321 het volgende:
[..]
Tsja bij mij nu ook ...
Tao: maki 24 stuks 15,-quote:Op woensdag 8 december 2021 11:47 schreef boriq het volgende:
Ik twijfel een beetje over I Love Sushi, want woon er praktisch om de hoek. In vergelijking met de andere sushi-boeren in/rond het centrum hebben ze slechte recensies, maar als ik er langs loop is er wel altijd wat te doen met bezorgers, dus ergens gaat het wel goed. Daarnaast is het kleine pand waar ze in zitten weer prima verder te verhuren aan een andere afhaal-toko als er een kink in de kabel komt. Ik denk dat ik hem uiteindelijk klein meeneem.
toptipje hier: Tao zit 50m verderop en heeft heerlijke sushi
Plus het verlies in 2020. En de current ratio < 1 (en dan tellen we het onderhanden werk nog mee).quote:Op woensdag 8 december 2021 12:57 schreef InVestEerder het volgende:
Ik neig in principe naar meedoen met Sjoerd Tjepkema bij Collin. Wat me nog een klein beetje tegenhoudt zijn de zeer slechte ervaringen die ik ooit heb gehad met een Infra bedrijf bij AygoDutch. Maar daar moet ik mezelf maar overheen zetten. Dus.... als iemand een linkje weet te bemachtigen, dan houd ik me aanbevolen.
Bedankt voor het delenquote:Op woensdag 8 december 2021 12:51 schreef markmangler het volgende:
[..]
De communicatie zojuist ontvangen:
"Na het vrijgeven van de gelden is het object van deze propositie volledig verbouwd en sinds enkele maanden volledig verhuurd. Een bank heeft zich derhalve bereid verklaard het object tegen gunstige condities te herfinancieren. De mogelijkheid tot vervroegd aflossen was bij deze propositie opgenomen in de desbetreffende Crowdrealestate Voorwaarden.
Vanochtend is de propositie 'Buitenveldert Amsterdam' dan ook afgelost. De notaris heeft uw inleg reeds teruggeboekt en de laatste rentevergoeding wordt volgende week aan u uitbetaald. Dit betreft de rente over de maand november 2021 en van december 2021 t/m de aflossingsdatum."
Over die in Den Haag; Deze huurprijs haal je alleen als je er meerdere oostblokkers in zet. Dat gebeurt dan ook vrij veel in die wijkquote:Op woensdag 8 december 2021 11:30 schreef Hanzul2 het volgende:
Jammer dat de twee nieuwe projecten bij SIG, weer maar voor 1 of 2 jaar zijn. Heb liever toch projecten met een wat langere looptijd. Hopelijk komrn die er ook nog. Al zal het voor SIG, niet veel uitmaken, komen toch wel vol.
Ik had laatst een vervroegde aflossing bij CC (een Personel Fitness vestiging) en daar kreeg ik niks nada noppes aan boeterente. Ook geen enkele communicatie, alleen aanpassing van het betaalschema en een uitbetaling onder activiteiten. Aan het begin van de Corona crisis kreeg ik voor een vervroegde aflossing nog wel een mail, maar ook geen boeterente.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:23 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Hoe werkt het bij CC eigenlijk met vervroegde aflossingen? Ik kan er niets over vinden in de projectinformatie en algemene voorwaarden. En een specifieke leningsovereenkomst van dit of andere CC projecten kan ik ook niet vinden, noch in mijn CC account, noch in mijn eigen administratie (maar misschien kijk ik er overheen).
Wie zegt dat hij een vergunning heeft of krijgt om de aanlegplaatsen te realiseren?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Plus het verlies in 2020. En de current ratio < 1 (en dan tellen we het onderhanden werk nog mee).
Hij splitst de vlottende activa netjes uit maar wat voor dirt er onder de financiële vaste activa zit moet je maar raden (zou zomaar een vette vordering op de directie kunnen zijn).
Als hij er verder goed voor zou staan, zou ik dat project als een mooi melkkoetje zien. Grou is een leuk plaatsje met veel waterrecreatie dus de aanlegplekken krijgt hij wel verhuurd.
De bouw van het eigen pand lijkt me verre toekomst met dergelijke cijfers. Ik vraag me af hoe makkelijk verhandelbaar zo'n stukje grond is mocht het fout gaan?
Vraag het aan Collin, zou ik zeggenquote:Op woensdag 8 december 2021 16:09 schreef Cernydul het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij een vergunning heeft of krijgt om de aanlegplaatsen te realiseren?
Nu ook het belage project van geldvoorelkaar. Dat is weer een grote herfinanciering geweest met leningen van Colin, CRE en gvequote:Op woensdag 8 december 2021 08:35 schreef obligataire het volgende:
Lijkt mij dat Collin het zou vermelden als er een aanvraag was aangevraagd of dat hiervoor een vergunning voor afgegeven is/word.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vraag het aan Collin, zou ik zeggen
Maar als ik mocht raden: de grond wordt aangekocht van de gemeente. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er dan niet over de plannen zou zijn gesproken en tevens voorlopige goedkeuring zou zijn verkregen.
En zo is mijn portefeuille bij CrE uitgedund tot een aantal HPI gerelateerde projecten (40% uitstaand bedrag), en 2 Estea projecten.quote:Op woensdag 8 december 2021 08:35 schreef obligataire het volgende:
Je moest eens weten hoe vaak er relevante zaken niet vermeld wordenquote:Op woensdag 8 december 2021 16:40 schreef Cernydul het volgende:
[..]
Lijkt mij dat Collin het zou vermelden als er een aanvraag was aangevraagd of dat hiervoor een vergunning voor afgegeven is/word.
Voor deze krijgen we iiig nog 6 maanden rente meequote:Op woensdag 8 december 2021 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nu ook het belage project van geldvoorelkaar. Dat is weer een grote herfinanciering geweest met leningen van Colin, CRE en gve
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij Harry Mens .....quote:Op woensdag 8 december 2021 09:40 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Meer rente kunnen ze niet geven. Ze hebben het geld nodig om te adverteren in de pauzes bij Harry Mens.
Bij mij in totaal 4 (van de 6) van Berlage afgelost. Projecten 22487, 22102, 21472 en 21179. De eerste 2 met 6 maanden boeterente en de laatste 2 zonder. Van Serkan/SIG is ook 1 afgelost (wel netjes volgens schema) en van CRE vervroegd geld terug. Schiet niet echt op zo.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:47 schreef Crowdyfunder het volgende:
En nog 1 bij GVE
U heeft geïnvesteerd in het project 22487 | Vastgoedfonds Berlag* C.V. V (IV).
Van dit project zijn reeds 14 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten het restant van deze lening vervroegd af te lossen. Dit conform artikel 7 van de Overeenkomst Lening met 6 maanden rentevergoeding. Het betaalschema is hierop aangepast en terug te vinden in uw eigen omgeving op onze website.
De reguliere termijn 15 en de slotbetaling, termijn 37, worden binnen enkele dagen aan u uitbetaald. Dit gaat met een tussentijdse verzamelbetaling. Hierover ontvangt u apart bericht.
Ik moest het twee keer lezen, dacht eerst dat er een link was tussen Infra Union debacle en dit nieuwe project. Maar het enige is dus de branche begrijp ik?quote:Op woensdag 8 december 2021 12:57 schreef InVestEerder het volgende:
Ik neig in principe naar meedoen met Sjoerd Tjepkema bij Collin. Wat me nog een klein beetje tegenhoudt zijn de zeer slechte ervaringen die ik ooit heb gehad met een Infra bedrijf bij AygoDutch. Maar daar moet ik mezelf maar overheen zetten. Dus.... als iemand een linkje weet te bemachtigen, dan houd ik me aanbevolen.
Er wordt gesproken over de eigen woning in box 3, en nu zou opeens CF juist daarvan vrijgesteld worden?quote:Op woensdag 8 december 2021 14:35 schreef dyna18 het volgende:
Collin Crowdfund CEO heeft de 2e kamer opgeroepen om CF financieringen vrij te stellen van box3 vermogensrendementsheffing.
Zou mooi zijn als het lukt, maar ik schat de kans klein in dat de overheid cadeautjes gaat geven aan vermogende mensen....
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2021A05765
Je zou best een gelijk kunnen hebben.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er wordt gesproken over de eigen woning in box 3, en nu zou opeens CF juist daarvan vrijgesteld worden?
Gaat niet gebeuren natuurlijk.
De kans is zeer klein, maar zeg nooit nooit.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er wordt gesproken over de eigen woning in box 3, en nu zou opeens CF juist daarvan vrijgesteld worden?
Ik zal Collin wel even een mailtje sturen om het na te vragen.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:09 schreef Cernydul het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij een vergunning heeft of krijgt om de aanlegplaatsen te realiseren?
Je hebt ook een verhoogde vrijstelling voor groene beleggingen/deposito's. Kan me best voorstellen dat bv. bepaalde mkb of groene leningen zo een klein beetje gestimuleerd worden omdat dit ten goede komt aan de doelstellingen van de overheid.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25141quote:Op woensdag 8 december 2021 11:17 schreef Cernydul het volgende:
Morgen ook sushi bij geld voor elkaar 8% 60 mnd
Ja die groene beleggingen heb ik in het verleden ook gehad. Geen enkele rendeerde op den duur meer voldoende om het box 3 voordeel interessant te maken. Zeker nu de vrijstelling in box 3 is verhoogd is het minder aantrekkelijk geworden.quote:Op woensdag 8 december 2021 23:13 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Je hebt ook een verhoogde vrijstelling voor groene beleggingen/deposito's. Kan me best voorstellen dat bv. bepaalde mkb of groene leningen zo een klein beetje gestimuleerd worden omdat dit ten goede komt aan de doelstellingen van de overheid.
Als je als 60+ ers 25k moet lenen heb je in het verleden iets niet goed gedaan volgens mij. Zou er nooit instappen.quote:Op woensdag 8 december 2021 23:57 schreef TechLight het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25141
Wordt weinig over gesproken hier. Ziet er toch best aardig uit. Geen zekerheden, maar kleine overzichtelijke lening en prima rente. Wel wat hoge BKR notering, en ondernemers zijn al 60+. Maar lijkt een goede zaak (goede reviews) met trouwe klanten, stabiele cijfers, duidelijk verhaal… En nog een incentive ook.
Lijkt me toch wel aardig project alles bij elkaar. Als er een linkje is… Vrijdagochtend gaat ie anders live.
Position Paper rondetafelgesprek Bedrijfsfinancieringquote:Op woensdag 8 december 2021 23:13 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Je hebt ook een verhoogde vrijstelling voor groene beleggingen/deposito's. Kan me best voorstellen dat bv. bepaalde mkb of groene leningen zo een klein beetje gestimuleerd worden omdat dit ten goede komt aan de doelstellingen van de overheid.
quote:Dit position Paper is geschreven uit naam van Jeroen ter Huurne, oprichter en CEO van Collin Crowdfund. Jeroen ter Huurne heeft ruim 40 jaar ervaring in de financiële sector. Hiervan heeft hij meer dan 20 jaar ervaring in directiefuncties van het traditionele bankwezen en inmiddels acht jaar als moderne bankier (lees: crowdfinance). Ook is Jeroen voorzitter van de branchevereniging Nederland Crowdfunding.
Middels dit voorstel willen wij de crowdfinancebranche en de bijbehorende mogelijkheden toegankelijker maken voor eenieder.
Dit in het belang van de financierbaarheid van het Nederlandse MKB.
Collin Crowdfund Collin Crowdfund is een deskundig, toegankelijk en transparant crowdfinance platform voor kredietwaardige MKB-bedrijven die financiering zoeken voor hun ambities. Serieuze investeerders bereiken via Collin mooie rendementen tegen verantwoorde risico’s.
Collin is actief in de jonge maar snelgroeiende crowdfinancebranche. Collin is de afgelopen jaren hard gegroeid en sinds ongeveer twee jaar is Collin dan ook de (trotse) marktleider van de Nederlandse crowdfinancebranche.
Collin kent een zeer hoge klanttevredenheid onder haar twee klantengroepen zijnde investeerders en geldleners. Collin heeft op de onafhankelijke review website Trustpilot een gemiddelde klantscore van 4,3 uit de 5 sterren met bijna 800 reviews.
Ongelijk speelveld
De opstart en aanzienlijke groei van Collin is verwezenlijkt zonder enige vorm van overheidssteun. Dit in tegenstelling tot vele andere initiatieven in de non-bancaire financieringsmarkt.
Om het MKB te ondersteunen met bedrijfsfinanciering is een gelijkwaardig speelveld tussen banken en non-bancaire financiers een voorwaarde. Dit is op dit moment niet het geval.
Bijvoorbeeld in het kader van en de staatsgarantieregeling valt de non-bancaire sector grotendeels buiten de boot. Dit geldt ook voor aantrekkelijke funding vanuit bijvoorbeeld EZ, ECB, InvestNL, etc.
Daarnaast wordt het zekerhedenrecht door de banken zodanig gebruikt dat vanaf de eerste financiering alle (soms ook toekomstige) zekerheden veelal in hun handen zijn. Dit zorgt ervoor dat de toekomstige financierbaarheid bij andere kredietverstrekkers complexer wordt, omdat het vestigen van zekerheden hierdoor wordt bemoeilijkt. Hiermee wordt een rem gezet op kredietverstrekking aan het Nederlandse MKB.
Daarbovenop wordt de crowdfinancebranche fiscaal “vergeten”. Fiscale regelingen vergroten de keuzevrijheid van MKB-bedrijven en betekenen een verbreding van de financieringsmarkt.
Voorstel Concreet roepen wij naast bovenstaande punten met name op tot de volgende aanpassing:
Fiscale pré voor de crowdfinance investeerders Dit wil zeggen: vrijstelling voor de vermogensrendement heffing voor alle investeringen in crowdfinance. Nederlandse particulieren hebben in totaal voor ruim 487 miljard euro aan spaargeld. Een immens bedrag wat kan worden aangewend om de ambities van het Nederlandse MKB te stimuleren.
Een betere financierbaarheid van het MKB betekent meer werkgelegenheid en toegevoegde waarde voor de Nederlandse samenleving.
quote:Op woensdag 8 december 2021 16:09 schreef Cernydul het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 december 2021 16:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vraag het aan Collin, zou ik zeggen
Maar als ik mocht raden: de grond wordt aangekocht van de gemeente. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er dan niet over de plannen zou zijn gesproken en tevens voorlopige goedkeuring zou zijn verkregen.
quote:Op woensdag 8 december 2021 16:40 schreef Cernydul het volgende:
[..]
Lijkt mij dat Collin het zou vermelden als er een aanvraag was aangevraagd of dat hiervoor een vergunning voor afgegeven is/word.
quote:Op woensdag 8 december 2021 16:45 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak er relevante zaken niet vermeld worden
Dat hoeft trouwens doorgaans niet te betekenen dat het project niet deugt, maar het zou wel geruststellend zijn als het er stond, zeker in een geval als dit. Blijkbaar zitten er bij Collin mensen die zich niet vooraf al kunnen inleven in de vragen die zouden kunnen komen.
Al snel een reactie ontvangen:quote:Op woensdag 8 december 2021 21:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zal Collin wel even een mailtje sturen om het na te vragen.
Als ik antwoord heb zal ik het hier delen.
quote:De omgevingsvergunning voor het inrichten van het terrein en het realiseren van de haven is rond. De melding voor het graven zal worden gedaan na aankoop van de kavel.
Een reden waardom Collin's pleidooi voor een algemene vrijstelling voor crowdfunding me kansloos lijkt, is dat de aard van crowdundingprojecten daarvoor veel te divers is. Voor leningen aan start-ups of MKB'ers zijn het misschien nog wel redelijke argumenten, maar voor leningen aan snelle vastgoedjongens die in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk woningen tot hokjes willen vertimmeren om zo snel mogelijk rijk te worden? Lijkt me niet. Dan zou je dus per project moeten gaan beoordelen of het wel of niet voor zo'n vrijstelling in aanmerking komt. Of per platform, maar dan zou er weer heel strikt toezicht moeten zijn dat ze geen projecten aanbieden die niet aan de voorwaarden voldoen.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Position Paper rondetafelgesprek Bedrijfsfinanciering
Jeroen ter Huurne, CEO Collin Crowdfund d.d. 25-11- ‘21
[..]
eens, het alternatief (verhuren voor 2k/maand is verlieslatend.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:59 schreef Zeghomaar het volgende:
SIG Kleine Gracht 9
Na verkrijgen vergunning beginnen we met eigen middelen aan het transformeren naar 6 tot 9 appartementen.
Dan maar hopen dat ze de vergunning krijgen.
Ik laat deze lopen.
“Zij dragen bij aan een oplossing voor het tekort op de woningmarkt omdat ze voldoen aan een vraag uit de markt 😇”quote:Op donderdag 9 december 2021 10:23 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Een reden waardom Collin's pleidooi voor een algemene vrijstelling voor crowdfunding me kansloos lijkt, is dat de aard van crowdundingprojecten daarvoor veel te divers is. Voor leningen aan start-ups of MKB'ers zijn het misschien nog wel redelijke argumenten, maar voor leningen aan snelle vastgoedjongens die in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk woningen tot hokjes willen vertimmeren om zo snel mogelijk rijk te worden? Lijkt me niet. Dan zou je dus per project moeten gaan beoordelen of het wel of niet voor zo'n vrijstelling in aanmerking komt. Of per platform, maar dan zou er weer heel strikt toezicht moeten zijn dat ze geen projecten aanbieden die niet aan de voorwaarden voldoen.
Volstrekt kansloos voorstel, lijkt me.
Ze zijn in 2014 begonnen met deze zaak.quote:Op donderdag 9 december 2021 00:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je als 60+ ers 25k moet lenen heb je in het verleden iets niet goed gedaan volgens mij. Zou er nooit instappen.
En met fiscale voordelen voor de crowdfunders, kan de rente op hun leningen omlaag, zodat zij niet zulke hoge huren aan hun huurders hoeven te vragen.quote:Op donderdag 9 december 2021 10:40 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
“Zij dragen bij aan een oplossing voor het tekort op de woningmarkt omdat ze voldoen aan een vraag uit de markt 😇”
(Verder wel eens hoor. Ik zie het ook niet gebeuren)
Het eerste stukje klopt....dat wordt gewoon verdisconteerd.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:21 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
En met fiscale voordelen voor de crowdfunders, kan de rente op hun leningen omlaag, zodat zij niet zulke hoge huren aan hun huurders hoeven te vragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twijfel zelf nog om hem klein mee te nemen.
[ Bericht 3% gewijzigd door markmangler op 09-12-2021 14:32:26 (gve) ]
Pandrecht is niet echt een zekerheid. De boedel is vaak al lang weg als er stront aan de knikker is.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:30 schreef markmangler het volgende:
Belangrijkste zekerheden: Pandrecht (1e rang) op Bedrijfsinventaris (exclusief leaseapparatuur) van DE Koffiecafé B.V.
De koffiemeneer mag het in Enschede zonder mij gaan proberen. Zeven ton investeren in, met alle respect, een 'koffietentje' en dan zonder serieuze zekerheden de helft crowdfunden. Van de Pijpenstraat word ik ook niet heel vrolijk, al ben ik lokaal verder niet bekend. Iemand het exacte adres al gevonden? Kijk ik daar zo snel overheen? Nr. 4 of nr. 20 vermoed ik - 20 lijkt met beste pand uit de straat. Nr 4 heeft bijna een jaar leeg gestaan, zo lijkt het.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:30 schreef markmangler het volgende:
Twijfel zelf nog om hem klein mee te nemen
Het complex is vziw van Veldboom vastgoed, een grote speler in Enschede. Zij hebben de focus op de appartementen verhuren en minder op de winkel/horeca-ruimtes, dat is volgens mij een extratje,quote:Op donderdag 9 december 2021 16:39 schreef Incitatus3 het volgende:
[..]
De koffiemeneer mag het in Enschede zonder mij gaan proberen. Zeven ton investeren in, met alle respect, een 'koffietentje' en dan zonder serieuze zekerheden de helft crowdfunden. Van de Pijpenstraat word ik ook niet heel vrolijk, al ben ik lokaal verder niet bekend. Iemand het exacte adres al gevonden? Kijk ik daar zo snel overheen? Nr. 4 of nr. 20 vermoed ik - 20 lijkt met beste pand uit de straat. Nr 4 heeft bijna een jaar leeg gestaan, zo lijkt het.
Kijk eens bij BVA wat bedrijfsinvertaris oplevert....bijna Nada....waardevolste is van DE.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:43 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Pandrecht is niet echt een zekerheid. De boedel is vaak al lang weg als er stront aan de knikker is.
Bootje uit 1926quote:Op donderdag 9 december 2021 15:04 schreef dyna18 het volgende:
Crowdpartners project ms Felicitas II is live
https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0163
[ afbeelding ]
Vrachtschip met een LTV van 105%.
8% rente, 1e hypotheek
Zelf vind ik hem te risicovol met deze hoge LTV.
Ik pak liever deze met een wat lager risico en een rente die nauwelijks lager is.
https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0165
Hij heeft haast. We zijn vast geen eerste keuze voor de financiering.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:51 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op zakelijk onroerend goed en een 2e hypotheek op een woonhuis.
Alan Zakelijke Dienstverlening
https://www.collincrowdfund.nl/alan-zakelijke-dienstverlening/
https://www.fundainbusine(...)562-boxbergerweg-20/
Een lage rente maar ik ben wel geïnteresseerd in een linkje![]()
Zal waarschijnlijk maandag pas beschikbaar komen voor funding en woensdag uitboekingquote:Deze lening zal op 15 december definitief worden in het kader van de overeengekomen passeerdatum.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 9 december 2021 17:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hij heeft haast. We zijn vast geen eerste keuze voor de financiering.
[..]
Ik lees niets over betrokkenheid transportbedrijf:quote:Op donderdag 9 december 2021 18:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ook als je in ogenschouw neemt dat de Verkoopdatum 27 oktober was.
Verder weinig te vinden over de tolk werkzaamheden en boekhoudkantoor. Ik wil deze ook wel meenemen als er een linkje is, maar ik ga maandag niet achter de knoppen zitten.quote:De Kamer van Koophandel heeft recent in de Staatscourant de volgende zes mededelingen openbaar gepubliceerd over MMT transport BV:
⚌ 2021-11-23: Wijziging: Per 1-10-2021 is Bestuurder Alan Jafar uit functie getreden.
⚌ 2021-10-04: Wijziging: Per 1-10-2021 is Bestuurder Alan Jafar in functie getreden.
⚌ 2021-02-09: Wijziging: Per 1-1-2021 is Bestuurder Alan Jafar uit functie getreden.
⚌ 2020-10-01: Nieuwe inschrijving: Per 25-9-2020 is Bestuurder Alan Jafar in functie getreden.
https://drimble.nl/bedrijf/zwolle/46812180/mmt-transport-bv.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |