abonnement Unibet Coolblue
pi_202524371
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:47 schreef boriq het volgende:
Ik twijfel een beetje over I Love Sushi, want woon er praktisch om de hoek. In vergelijking met de andere sushi-boeren in/rond het centrum hebben ze slechte recensies, maar als ik er langs loop is er wel altijd wat te doen met bezorgers, dus ergens gaat het wel goed. Daarnaast is het kleine pand waar ze in zitten weer prima verder te verhuren aan een andere afhaal-toko als er een kink in de kabel komt. Ik denk dat ik hem uiteindelijk klein meeneem.

toptipje hier: Tao zit 50m verderop en heeft heerlijke sushi :Y)
Tao: maki 24 stuks 15,-
I love Sushi: maki 24 stuks 5,-
Alsof je de McDonalds vergelijkt met een sterren restaurant. I love Sushi heeft bijvoorbeeld studenten menu's. Ze richten zich duidelijk op een ander soort klant.
pi_202524395
"De toekomstbestendigheid van Collin en de Crowdfinancebranche"

https://www.collincrowdfu(...)b9df2643ea-233036205
pi_202524573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:57 schreef InVestEerder het volgende:
Ik neig in principe naar meedoen met Sjoerd Tjepkema bij Collin. Wat me nog een klein beetje tegenhoudt zijn de zeer slechte ervaringen die ik ooit heb gehad met een Infra bedrijf bij AygoDutch. Maar daar moet ik mezelf maar overheen zetten. Dus.... als iemand een linkje weet te bemachtigen, dan houd ik me aanbevolen.
Plus het verlies in 2020. En de current ratio < 1 (en dan tellen we het onderhanden werk nog mee).

Hij splitst de vlottende activa netjes uit maar wat voor dirt er onder de financiële vaste activa zit moet je maar raden (zou zomaar een vette vordering op de directie kunnen zijn).

Als hij er verder goed voor zou staan, zou ik dat project als een mooi melkkoetje zien. Grou is een leuk plaatsje met veel waterrecreatie dus de aanlegplekken krijgt hij wel verhuurd.
De bouw van het eigen pand lijkt me verre toekomst met dergelijke cijfers. Ik vraag me af hoe makkelijk verhandelbaar zo'n stukje grond is mocht het fout gaan?
Pecunia non olet
pi_202524642
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:51 schreef markmangler het volgende:

[..]
De communicatie zojuist ontvangen:
"Na het vrijgeven van de gelden is het object van deze propositie volledig verbouwd en sinds enkele maanden volledig verhuurd. Een bank heeft zich derhalve bereid verklaard het object tegen gunstige condities te herfinancieren. De mogelijkheid tot vervroegd aflossen was bij deze propositie opgenomen in de desbetreffende Crowdrealestate Voorwaarden.

Vanochtend is de propositie 'Buitenveldert Amsterdam' dan ook afgelost. De notaris heeft uw inleg reeds teruggeboekt en de laatste rentevergoeding wordt volgende week aan u uitbetaald. Dit betreft de rente over de maand november 2021 en van december 2021 t/m de aflossingsdatum."
Bedankt voor het delen ^O^
pi_202525428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:30 schreef Hanzul2 het volgende:
Jammer dat de twee nieuwe projecten bij SIG, weer maar voor 1 of 2 jaar zijn. Heb liever toch projecten met een wat langere looptijd. Hopelijk komrn die er ook nog. Al zal het voor SIG, niet veel uitmaken, komen toch wel vol.
Over die in Den Haag; Deze huurprijs haal je alleen als je er meerdere oostblokkers in zet. Dat gebeurt dan ook vrij veel in die wijk
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_202525546
Collin Crowdfund CEO heeft de 2e kamer opgeroepen om CF financieringen vrij te stellen van box3 vermogensrendementsheffing.

Zou mooi zijn als het lukt, maar ik schat de kans klein in dat de overheid cadeautjes gaat geven aan vermogende mensen....

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2021A05765
pi_202525687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:23 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Hoe werkt het bij CC eigenlijk met vervroegde aflossingen? Ik kan er niets over vinden in de projectinformatie en algemene voorwaarden. En een specifieke leningsovereenkomst van dit of andere CC projecten kan ik ook niet vinden, noch in mijn CC account, noch in mijn eigen administratie (maar misschien kijk ik er overheen).
Ik had laatst een vervroegde aflossing bij CC (een Personel Fitness vestiging) en daar kreeg ik niks nada noppes aan boeterente. Ook geen enkele communicatie, alleen aanpassing van het betaalschema en een uitbetaling onder activiteiten. Aan het begin van de Corona crisis kreeg ik voor een vervroegde aflossing nog wel een mail, maar ook geen boeterente.

Zelf zit ik bij CC nog in een I Love Sushi project (Uitbreiding Franchiseformule) die loopt tot oktober 2022. Betaalt iedere maand netjes de termijn, met alleen in april 2020 geen aflossing omdat CC toen bij alle projecten de aflossing 1 maand opschortte.
pi_202526647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
Plus het verlies in 2020. En de current ratio < 1 (en dan tellen we het onderhanden werk nog mee).

Hij splitst de vlottende activa netjes uit maar wat voor dirt er onder de financiële vaste activa zit moet je maar raden (zou zomaar een vette vordering op de directie kunnen zijn).

Als hij er verder goed voor zou staan, zou ik dat project als een mooi melkkoetje zien. Grou is een leuk plaatsje met veel waterrecreatie dus de aanlegplekken krijgt hij wel verhuurd.
De bouw van het eigen pand lijkt me verre toekomst met dergelijke cijfers. Ik vraag me af hoe makkelijk verhandelbaar zo'n stukje grond is mocht het fout gaan?
Wie zegt dat hij een vergunning heeft of krijgt om de aanlegplaatsen te realiseren?
pi_202526946
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:09 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Wie zegt dat hij een vergunning heeft of krijgt om de aanlegplaatsen te realiseren?
Vraag het aan Collin, zou ik zeggen :)

Maar als ik mocht raden: de grond wordt aangekocht van de gemeente. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er dan niet over de plannen zou zijn gesproken en tevens voorlopige goedkeuring zou zijn verkregen.
Pecunia non olet
pi_202527012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:35 schreef obligataire het volgende:
CRE heeft Buitenveldert Amsterdam afgelost, stond vanochtend op de rekening.
Bijna 20 maanden te vroeg en zonder boete, maar dat is bekend.

Gelukkig hebben ze nieuwe projecten met wel 4% rente :6
Nu ook het belage project van geldvoorelkaar. Dat is weer een grote herfinanciering geweest met leningen van Colin, CRE en gve
pi_202527073
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:31 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vraag het aan Collin, zou ik zeggen :)

Maar als ik mocht raden: de grond wordt aangekocht van de gemeente. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er dan niet over de plannen zou zijn gesproken en tevens voorlopige goedkeuring zou zijn verkregen.
Lijkt mij dat Collin het zou vermelden als er een aanvraag was aangevraagd of dat hiervoor een vergunning voor afgegeven is/word.
pi_202527129
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:35 schreef obligataire het volgende:
CRE heeft Buitenveldert Amsterdam afgelost, stond vanochtend op de rekening.
Bijna 20 maanden te vroeg en zonder boete, maar dat is bekend.

Gelukkig hebben ze nieuwe projecten met wel 4% rente :6
En zo is mijn portefeuille bij CrE uitgedund tot een aantal HPI gerelateerde projecten (40% uitstaand bedrag), en 2 Estea projecten.
Helaas verwacht ik dat hier niet snel meer spreiding in gaat komen, en met de rentes van het moment laat ik de huidige projecten aan me voorbijgaan.
pi_202527141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:40 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Lijkt mij dat Collin het zou vermelden als er een aanvraag was aangevraagd of dat hiervoor een vergunning voor afgegeven is/word.
Je moest eens weten hoe vaak er relevante zaken niet vermeld worden :)

Dat hoeft trouwens doorgaans niet te betekenen dat het project niet deugt, maar het zou wel geruststellend zijn als het er stond, zeker in een geval als dit. Blijkbaar zitten er bij Collin mensen die zich niet vooraf al kunnen inleven in de vragen die zouden kunnen komen.
Pecunia non olet
pi_202527361
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nu ook het belage project van geldvoorelkaar. Dat is weer een grote herfinanciering geweest met leningen van Colin, CRE en gve
Voor deze krijgen we iiig nog 6 maanden rente mee :)
pi_202527557
Nog 1 bij gve:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202528131
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:40 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Meer rente kunnen ze niet geven. Ze hebben het geld nodig om te adverteren in de pauzes bij Harry Mens.
Bij Harry Mens ..... :X
Nog een reden (naast de lage rente en het boetevrij vervroegd aflossen) om er voorlopig niet meer te investeren.
pi_202528863
En nog 1 bij GVE

U heeft geïnvesteerd in het project 22487 | Vastgoedfonds Berlag* C.V. V (IV).

Van dit project zijn reeds 14 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten het restant van deze lening vervroegd af te lossen. Dit conform artikel 7 van de Overeenkomst Lening met 6 maanden rentevergoeding. Het betaalschema is hierop aangepast en terug te vinden in uw eigen omgeving op onze website.

De reguliere termijn 15 en de slotbetaling, termijn 37, worden binnen enkele dagen aan u uitbetaald. Dit gaat met een tussentijdse verzamelbetaling. Hierover ontvangt u apart bericht.
pi_202529934
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 18:47 schreef Crowdyfunder het volgende:
En nog 1 bij GVE

U heeft geïnvesteerd in het project 22487 | Vastgoedfonds Berlag* C.V. V (IV).

Van dit project zijn reeds 14 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten het restant van deze lening vervroegd af te lossen. Dit conform artikel 7 van de Overeenkomst Lening met 6 maanden rentevergoeding. Het betaalschema is hierop aangepast en terug te vinden in uw eigen omgeving op onze website.

De reguliere termijn 15 en de slotbetaling, termijn 37, worden binnen enkele dagen aan u uitbetaald. Dit gaat met een tussentijdse verzamelbetaling. Hierover ontvangt u apart bericht.
Bij mij in totaal 4 (van de 6) van Berlage afgelost. Projecten 22487, 22102, 21472 en 21179. De eerste 2 met 6 maanden boeterente en de laatste 2 zonder. Van Serkan/SIG is ook 1 afgelost (wel netjes volgens schema) en van CRE vervroegd geld terug. Schiet niet echt op zo.
  woensdag 8 december 2021 @ 20:10:57 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202530242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:57 schreef InVestEerder het volgende:
Ik neig in principe naar meedoen met Sjoerd Tjepkema bij Collin. Wat me nog een klein beetje tegenhoudt zijn de zeer slechte ervaringen die ik ooit heb gehad met een Infra bedrijf bij AygoDutch. Maar daar moet ik mezelf maar overheen zetten. Dus.... als iemand een linkje weet te bemachtigen, dan houd ik me aanbevolen.
Ik moest het twee keer lezen, dacht eerst dat er een link was tussen Infra Union debacle en dit nieuwe project. Maar het enige is dus de branche begrijp ik?

Dat Infra Union project van Han van Rijn (Aygodutch) stonk al vanaf de start. We zijn toen lekkergemaakt met een korting op de investering ofzo. Maar als je vervolgens al na 3 maanden niet meer betaald krijgt...Ik denk dat Han gewoon genaaid is en niet over de capaciteiten bezat om een goede screening uit te voeren en geld terug te halen. Ben ervan overtuigd dat dit met voorbedachten rade is geweest. Heeft mij bijna 500 piek gekost in ieder geval :(
  woensdag 8 december 2021 @ 20:13:44 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202530276
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:35 schreef dyna18 het volgende:
Collin Crowdfund CEO heeft de 2e kamer opgeroepen om CF financieringen vrij te stellen van box3 vermogensrendementsheffing.

Zou mooi zijn als het lukt, maar ik schat de kans klein in dat de overheid cadeautjes gaat geven aan vermogende mensen....

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2021A05765
Er wordt gesproken over de eigen woning in box 3, en nu zou opeens CF juist daarvan vrijgesteld worden?
Gaat niet gebeuren natuurlijk.
pi_202530761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Er wordt gesproken over de eigen woning in box 3, en nu zou opeens CF juist daarvan vrijgesteld worden?
Gaat niet gebeuren natuurlijk.
Je zou best een gelijk kunnen hebben.
Maar zoals een oud gezegde luidt: nooit geschoten is altijd mis. :)
pi_202530967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Er wordt gesproken over de eigen woning in box 3, en nu zou opeens CF juist daarvan vrijgesteld worden?
Gaat niet gebeuren natuurlijk.
De kans is zeer klein, maar zeg nooit nooit.

De oude Tante Agaath regeling of de Vlaamse Win-Win regeling geven aan dat het wel mogelijk is.

Wat in de verschillende presentaties naar voren kwam, dus ook andere dan die van Jeroen van Collin, was dat de banken voor het kleine MKB en de kleine kredieten feitelijk op slot zijn.
De BMKB-C en de KKC regelingen hebben ook aangetoond dat banken nog maar een beperkt contact hebben met de kleine ondernemer.

Gegeven de kritiek dat Den Haag de kleine ondernemers niet meer ziet staan bij regelingen, denk bv aan het niet geven van de TOZO steun terwijl de NOW wel doorgezet wordt, zou dit een goedkoop deurtje kunnen zijn voor Den Haag om toch iets te doen.
pi_202531011
SamenInGeld ; nieuwe projecten
maastricht-kleine-gracht-9 >> de fam Kumas ook vd Scharnerweg 127 & Grote Gracht 35-35D
project/den-haag-goeverneurlaan-132
project/rotterdam-pleinweg-83-d
Blijkbaar zijn Milad & Nayan vd Goeverneurlaan gelinkt aan de Nayan & Eshan van de Pleinweg, en zijn Eshan + Milad vriendjes van Nayan.

[ Bericht 26% gewijzigd door peterc op 09-12-2021 08:30:06 ]
pi_202531285
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:09 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Wie zegt dat hij een vergunning heeft of krijgt om de aanlegplaatsen te realiseren?
Ik zal Collin wel even een mailtje sturen om het na te vragen.
Als ik antwoord heb zal ik het hier delen.
pi_202533612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Er wordt gesproken over de eigen woning in box 3, en nu zou opeens CF juist daarvan vrijgesteld worden?
Gaat niet gebeuren natuurlijk.
Je hebt ook een verhoogde vrijstelling voor groene beleggingen/deposito's. Kan me best voorstellen dat bv. bepaalde mkb of groene leningen zo een klein beetje gestimuleerd worden omdat dit ten goede komt aan de doelstellingen van de overheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 08-12-2021 23:22:38 ]
pi_202533874
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:17 schreef Cernydul het volgende:
Morgen ook sushi bij geld voor elkaar 8% 60 mnd
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25141

Wordt weinig over gesproken hier. Ziet er toch best aardig uit. Geen zekerheden, maar kleine overzichtelijke lening en prima rente. Wel wat hoge BKR notering, en ondernemers zijn al 60+. Maar lijkt een goede zaak (goede reviews) met trouwe klanten, stabiele cijfers, duidelijk verhaal… En nog een incentive ook.

Lijkt me toch wel aardig project alles bij elkaar. Als er een linkje is… Vrijdagochtend gaat ie anders live.
  donderdag 9 december 2021 @ 00:07:16 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202533908
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je hebt ook een verhoogde vrijstelling voor groene beleggingen/deposito's. Kan me best voorstellen dat bv. bepaalde mkb of groene leningen zo een klein beetje gestimuleerd worden omdat dit ten goede komt aan de doelstellingen van de overheid.
Ja die groene beleggingen heb ik in het verleden ook gehad. Geen enkele rendeerde op den duur meer voldoende om het box 3 voordeel interessant te maken. Zeker nu de vrijstelling in box 3 is verhoogd is het minder aantrekkelijk geworden.
  donderdag 9 december 2021 @ 00:10:15 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202533924
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:57 schreef TechLight het volgende:

[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25141

Wordt weinig over gesproken hier. Ziet er toch best aardig uit. Geen zekerheden, maar kleine overzichtelijke lening en prima rente. Wel wat hoge BKR notering, en ondernemers zijn al 60+. Maar lijkt een goede zaak (goede reviews) met trouwe klanten, stabiele cijfers, duidelijk verhaal… En nog een incentive ook.

Lijkt me toch wel aardig project alles bij elkaar. Als er een linkje is… Vrijdagochtend gaat ie anders live.
Als je als 60+ ers 25k moet lenen heb je in het verleden iets niet goed gedaan volgens mij. Zou er nooit instappen.
pi_202535440
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je hebt ook een verhoogde vrijstelling voor groene beleggingen/deposito's. Kan me best voorstellen dat bv. bepaalde mkb of groene leningen zo een klein beetje gestimuleerd worden omdat dit ten goede komt aan de doelstellingen van de overheid.
Position Paper rondetafelgesprek Bedrijfsfinanciering
Jeroen ter Huurne, CEO Collin Crowdfund d.d. 25-11- ‘21

quote:
Dit position Paper is geschreven uit naam van Jeroen ter Huurne, oprichter en CEO van Collin Crowdfund. Jeroen ter Huurne heeft ruim 40 jaar ervaring in de financiële sector. Hiervan heeft hij meer dan 20 jaar ervaring in directiefuncties van het traditionele bankwezen en inmiddels acht jaar als moderne bankier (lees: crowdfinance). Ook is Jeroen voorzitter van de branchevereniging Nederland Crowdfunding.
Middels dit voorstel willen wij de crowdfinancebranche en de bijbehorende mogelijkheden toegankelijker maken voor eenieder.
Dit in het belang van de financierbaarheid van het Nederlandse MKB.
Collin Crowdfund Collin Crowdfund is een deskundig, toegankelijk en transparant crowdfinance platform voor kredietwaardige MKB-bedrijven die financiering zoeken voor hun ambities. Serieuze investeerders bereiken via Collin mooie rendementen tegen verantwoorde risico’s.
Collin is actief in de jonge maar snelgroeiende crowdfinancebranche. Collin is de afgelopen jaren hard gegroeid en sinds ongeveer twee jaar is Collin dan ook de (trotse) marktleider van de Nederlandse crowdfinancebranche.
Collin kent een zeer hoge klanttevredenheid onder haar twee klantengroepen zijnde investeerders en geldleners. Collin heeft op de onafhankelijke review website Trustpilot een gemiddelde klantscore van 4,3 uit de 5 sterren met bijna 800 reviews.

Ongelijk speelveld

De opstart en aanzienlijke groei van Collin is verwezenlijkt zonder enige vorm van overheidssteun. Dit in tegenstelling tot vele andere initiatieven in de non-bancaire financieringsmarkt.
Om het MKB te ondersteunen met bedrijfsfinanciering is een gelijkwaardig speelveld tussen banken en non-bancaire financiers een voorwaarde. Dit is op dit moment niet het geval.
Bijvoorbeeld in het kader van en de staatsgarantieregeling valt de non-bancaire sector grotendeels buiten de boot. Dit geldt ook voor aantrekkelijke funding vanuit bijvoorbeeld EZ, ECB, InvestNL, etc.
Daarnaast wordt het zekerhedenrecht door de banken zodanig gebruikt dat vanaf de eerste financiering alle (soms ook toekomstige) zekerheden veelal in hun handen zijn. Dit zorgt ervoor dat de toekomstige financierbaarheid bij andere kredietverstrekkers complexer wordt, omdat het vestigen van zekerheden hierdoor wordt bemoeilijkt. Hiermee wordt een rem gezet op kredietverstrekking aan het Nederlandse MKB.
Daarbovenop wordt de crowdfinancebranche fiscaal “vergeten”. Fiscale regelingen vergroten de keuzevrijheid van MKB-bedrijven en betekenen een verbreding van de financieringsmarkt.
Voorstel Concreet roepen wij naast bovenstaande punten met name op tot de volgende aanpassing:
Fiscale pré voor de crowdfinance investeerders Dit wil zeggen: vrijstelling voor de vermogensrendement heffing voor alle investeringen in crowdfinance. Nederlandse particulieren hebben in totaal voor ruim 487 miljard euro aan spaargeld. Een immens bedrag wat kan worden aangewend om de ambities van het Nederlandse MKB te stimuleren.

Een betere financierbaarheid van het MKB betekent meer werkgelegenheid en toegevoegde waarde voor de Nederlandse samenleving.
pi_202535519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:09 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Wie zegt dat hij een vergunning heeft of krijgt om de aanlegplaatsen te realiseren?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:31 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vraag het aan Collin, zou ik zeggen :)

Maar als ik mocht raden: de grond wordt aangekocht van de gemeente. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er dan niet over de plannen zou zijn gesproken en tevens voorlopige goedkeuring zou zijn verkregen.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:40 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Lijkt mij dat Collin het zou vermelden als er een aanvraag was aangevraagd of dat hiervoor een vergunning voor afgegeven is/word.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je moest eens weten hoe vaak er relevante zaken niet vermeld worden :)

Dat hoeft trouwens doorgaans niet te betekenen dat het project niet deugt, maar het zou wel geruststellend zijn als het er stond, zeker in een geval als dit. Blijkbaar zitten er bij Collin mensen die zich niet vooraf al kunnen inleven in de vragen die zouden kunnen komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik zal Collin wel even een mailtje sturen om het na te vragen.
Als ik antwoord heb zal ik het hier delen.
Al snel een reactie ontvangen:

quote:
De omgevingsvergunning voor het inrichten van het terrein en het realiseren van de haven is rond. De melding voor het graven zal worden gedaan na aankoop van de kavel.
  donderdag 9 december 2021 @ 09:59:23 #281
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202535611
SIG Kleine Gracht 9

Na verkrijgen vergunning beginnen we met eigen middelen aan het transformeren naar 6 tot 9 appartementen.

Dan maar hopen dat ze de vergunning krijgen.

Ik laat deze lopen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_202535824
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Position Paper rondetafelgesprek Bedrijfsfinanciering
Jeroen ter Huurne, CEO Collin Crowdfund d.d. 25-11- ‘21
[..]

Een reden waardom Collin's pleidooi voor een algemene vrijstelling voor crowdfunding me kansloos lijkt, is dat de aard van crowdundingprojecten daarvoor veel te divers is. Voor leningen aan start-ups of MKB'ers zijn het misschien nog wel redelijke argumenten, maar voor leningen aan snelle vastgoedjongens die in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk woningen tot hokjes willen vertimmeren om zo snel mogelijk rijk te worden? Lijkt me niet. Dan zou je dus per project moeten gaan beoordelen of het wel of niet voor zo'n vrijstelling in aanmerking komt. Of per platform, maar dan zou er weer heel strikt toezicht moeten zijn dat ze geen projecten aanbieden die niet aan de voorwaarden voldoen.
Volstrekt kansloos voorstel, lijkt me.
pi_202535844
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:59 schreef Zeghomaar het volgende:
SIG Kleine Gracht 9

Na verkrijgen vergunning beginnen we met eigen middelen aan het transformeren naar 6 tot 9 appartementen.

Dan maar hopen dat ze de vergunning krijgen.

Ik laat deze lopen.
eens, het alternatief (verhuren voor 2k/maand is verlieslatend.


Het kan best goed gaan, maar tegen deze percentages zijn betere en minder risicovolle projecten
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_202535972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:23 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Een reden waardom Collin's pleidooi voor een algemene vrijstelling voor crowdfunding me kansloos lijkt, is dat de aard van crowdundingprojecten daarvoor veel te divers is. Voor leningen aan start-ups of MKB'ers zijn het misschien nog wel redelijke argumenten, maar voor leningen aan snelle vastgoedjongens die in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk woningen tot hokjes willen vertimmeren om zo snel mogelijk rijk te worden? Lijkt me niet. Dan zou je dus per project moeten gaan beoordelen of het wel of niet voor zo'n vrijstelling in aanmerking komt. Of per platform, maar dan zou er weer heel strikt toezicht moeten zijn dat ze geen projecten aanbieden die niet aan de voorwaarden voldoen.
Volstrekt kansloos voorstel, lijkt me.
“Zij dragen bij aan een oplossing voor het tekort op de woningmarkt omdat ze voldoen aan een vraag uit de markt 😇”

(Verder wel eens hoor. Ik zie het ook niet gebeuren)
pi_202535976
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 00:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Als je als 60+ ers 25k moet lenen heb je in het verleden iets niet goed gedaan volgens mij. Zou er nooit instappen.
Ze zijn in 2014 begonnen met deze zaak.
Er word een klein bedrag gevraagd voor uitbreiding en bezorging,weinig risico lijkt mij.
pi_202536397
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:40 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
“Zij dragen bij aan een oplossing voor het tekort op de woningmarkt omdat ze voldoen aan een vraag uit de markt 😇”

(Verder wel eens hoor. Ik zie het ook niet gebeuren)
En met fiscale voordelen voor de crowdfunders, kan de rente op hun leningen omlaag, zodat zij niet zulke hoge huren aan hun huurders hoeven te vragen. ^O^
pi_202536521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:21 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
En met fiscale voordelen voor de crowdfunders, kan de rente op hun leningen omlaag, zodat zij niet zulke hoge huren aan hun huurders hoeven te vragen. ^O^
Het eerste stukje klopt....dat wordt gewoon verdisconteerd.

Dus voor wie niet in box 3 investeert is het zelfs nadelig!

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 09-12-2021 12:19:15 ]
Pecunia non olet
pi_202538658
Nieuwe GVE innercircle.

Douwe Egberts Café Enschede (25047)
Kredietbedrag: ¤ 350.000,-
Leenvorm: Annuïtaire lening
Looptijd: 60 maanden
Rente: 8,25%
Belangrijkste zekerheden: Pandrecht (1e rang) op Bedrijfsinventaris (exclusief leaseapparatuur) van DE Koffiecafé B.V.

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twijfel zelf nog om hem klein mee te nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door markmangler op 09-12-2021 14:32:26 (gve) ]
pi_202538763
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:30 schreef markmangler het volgende:

Belangrijkste zekerheden: Pandrecht (1e rang) op Bedrijfsinventaris (exclusief leaseapparatuur) van DE Koffiecafé B.V.

Pandrecht is niet echt een zekerheid. De boedel is vaak al lang weg als er stront aan de knikker is.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_202538963
Crowdpartners project ms Felicitas II is live
https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0163



Vrachtschip met een LTV van 105%.
8% rente, 1e hypotheek

Zelf vind ik hem te risicovol met deze hoge LTV.
Ik pak liever deze met een wat lager risico en een rente die nauwelijks lager is.
https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0165
pi_202538981
https://investeren.sameningeld.nl/project/rotterdam-pleinweg-83-d is live.
Nog wat ruimte over in schijf 1A.
pi_202539522
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op zakelijk onroerend goed en een 2e hypotheek op een woonhuis.
Alan Zakelijke Dienstverlening
https://www.collincrowdfund.nl/alan-zakelijke-dienstverlening/

https://www.fundainbusine(...)562-boxbergerweg-20/

Een lage rente maar ik ben wel geïnteresseerd in een linkje :)
pi_202540026
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:30 schreef markmangler het volgende:
Twijfel zelf nog om hem klein mee te nemen
De koffiemeneer mag het in Enschede zonder mij gaan proberen. Zeven ton investeren in, met alle respect, een 'koffietentje' en dan zonder serieuze zekerheden de helft crowdfunden. Van de Pijpenstraat word ik ook niet heel vrolijk, al ben ik lokaal verder niet bekend. Iemand het exacte adres al gevonden? Kijk ik daar zo snel overheen? Nr. 4 of nr. 20 vermoed ik - 20 lijkt met beste pand uit de straat. Nr 4 heeft bijna een jaar leeg gestaan, zo lijkt het.
  donderdag 9 december 2021 @ 16:55:12 #294
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_202540158
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:39 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
De koffiemeneer mag het in Enschede zonder mij gaan proberen. Zeven ton investeren in, met alle respect, een 'koffietentje' en dan zonder serieuze zekerheden de helft crowdfunden. Van de Pijpenstraat word ik ook niet heel vrolijk, al ben ik lokaal verder niet bekend. Iemand het exacte adres al gevonden? Kijk ik daar zo snel overheen? Nr. 4 of nr. 20 vermoed ik - 20 lijkt met beste pand uit de straat. Nr 4 heeft bijna een jaar leeg gestaan, zo lijkt het.
Het complex is vziw van Veldboom vastgoed, een grote speler in Enschede. Zij hebben de focus op de appartementen verhuren en minder op de winkel/horeca-ruimtes, dat is volgens mij een extratje,

Zal wel nr. 4 zijn, 20 is volgens mij Mrs. Brown op de tegenoverliggende hoek. Belangrijk om te weten is ook dat er op 100/200m afstand al drie andere koffie-zaken zitten (Stoet in de bibliotheek, Mrs Brown (tegenover) en Rosy's (richting het van Heekplein). Daarnaast gaat de bibliotheek volgend jaar (incl. Stoet) verhuizen naar het muziekcentrum aan de andere kant van het centrum en het is nog onbekend wat er met het (grote) pand van de bibliotheek gaat gebeuren. De Zuiderhagen (zuidwestkant van het pand) is vooral een straat om van het station naar het van Heekplein te komen (om te winkelen), de Walstraat (aan de noordoostkant), is wel een gezelligere horeca straat.
pi_202540608
quote:
99s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:43 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Pandrecht is niet echt een zekerheid. De boedel is vaak al lang weg als er stront aan de knikker is.
Kijk eens bij BVA wat bedrijfsinvertaris oplevert....bijna Nada....waardevolste is van DE.
En inderdaad veel geld voor koffie tent
pi_202540692
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:04 schreef dyna18 het volgende:
Crowdpartners project ms Felicitas II is live
https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0163

[ afbeelding ]

Vrachtschip met een LTV van 105%.
8% rente, 1e hypotheek

Zelf vind ik hem te risicovol met deze hoge LTV.
Ik pak liever deze met een wat lager risico en een rente die nauwelijks lager is.
https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0165
Bootje uit 1926
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/7258/
pi_202540784
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:51 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op zakelijk onroerend goed en een 2e hypotheek op een woonhuis.
Alan Zakelijke Dienstverlening
https://www.collincrowdfund.nl/alan-zakelijke-dienstverlening/

https://www.fundainbusine(...)562-boxbergerweg-20/

Een lage rente maar ik ben wel geïnteresseerd in een linkje :)
Hij heeft haast. We zijn vast geen eerste keuze voor de financiering.
quote:
Deze lening zal op 15 december definitief worden in het kader van de overeengekomen passeerdatum.
Zal waarschijnlijk maandag pas beschikbaar komen voor funding en woensdag uitboeking
pi_202541840
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hij heeft haast. We zijn vast geen eerste keuze voor de financiering.
[..]

Dat denk ik ook.
Ook als je in ogenschouw neemt dat de Verkoopdatum 27 oktober was.
pi_202544170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dat denk ik ook.
Ook als je in ogenschouw neemt dat de Verkoopdatum 27 oktober was.
Ik lees niets over betrokkenheid transportbedrijf:
quote:
De Kamer van Koophandel heeft recent in de Staatscourant de volgende zes mededelingen openbaar gepubliceerd over MMT transport BV:

⚌ 2021-11-23: Wijziging: Per 1-10-2021 is Bestuurder Alan Jafar uit functie getreden.

⚌ 2021-10-04: Wijziging: Per 1-10-2021 is Bestuurder Alan Jafar in functie getreden.

⚌ 2021-02-09: Wijziging: Per 1-1-2021 is Bestuurder Alan Jafar uit functie getreden.

⚌ 2020-10-01: Nieuwe inschrijving: Per 25-9-2020 is Bestuurder Alan Jafar in functie getreden.
https://drimble.nl/bedrijf/zwolle/46812180/mmt-transport-bv.html
Verder weinig te vinden over de tolk werkzaamheden en boekhoudkantoor. Ik wil deze ook wel meenemen als er een linkje is, maar ik ga maandag niet achter de knoppen zitten.
pi_202545582
Ik zit net mijn overzichten uit te printen va de GVE smulhuisjes. Ik vroeg me af welke logica erachter zit dat bij smulhuisje 1 maandelijks de fee in rekening wordt gebracht en bij smulhuisje 2 jaarlijks ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')