abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202417625
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]
En dat niet alleen, als je beademd moet worden, moet je ook op je buik liggen. De baby drukt dan op je longen. Op tv was een dame wiens kindje daarom eerder gehaald moest worden met de keizersnee. Komt ook voor dat een baby gehaald wordt, terwijl de moeder nog 2 weken in coma aan de beademing ligt.
En alleen maar omdat ze de prik niet willen.
Toen mijn vriendin 30 weken zwanger was kreeg ze corona. Omdat zo'n grote baby al aardig op je longen drukt heb je al minder inhoud, en dan komt daar nog eens covid overheen. Tel daarbij op dat zij ook nog eens een redelijk sterke astma heeft en het resultaat is dat ademhalen echt heel lastig ging. Gelukkig volstond een zuurstofslangetje in een regulier ziekenhuis bed maar ik heb wel echt 5 dagen in spanning thuis gezeten (mocht niet op bezoek omdat ik zelf ook corona had). Toevallig kreeg ze net op de eerste opnamedag in het ziekenhuis haar uitnodiging om in verband met haar astma een vaccinatie te komen halen. Achteraf gezien hadden we die graag net 2 weken eerder gehad.
pi_202417648
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 06:15 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
In SA praten ze over extremely mild, alleen de rest van de wereld paniekeert . Lijkt erop dat omicron inmiddels al in 2/3 vd wereld is verspreid( was net op cnn) dus we gaan het zien. Maar zou goed kunnen dat het allemaal snel voorbij is straks
Vol in de paniekmodus voor een besmettelijkere maar minder ziekmakende mutatie.
Overheden staan vol in de paniekmodus, omdat ze straks de controlemaatregelen weer los moeten laten. Net nu ze op het punt staan de qr code overal en voor de moeder te willen invoeren.

Ja...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202417650
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Een langere incubatietijd of een langere tijd dat iemand klachten krijgt maar wel eerder besmettelijk is?
Dat het milder verloopt zou kunnen komen doordat het zich minder snel dupliceert in het lichaam, waardoor iemand misschien wel besmettelijk is, maar er langer over doet om klachten te ontwikkelen.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:24:40 #94
3542 Gia
User under construction
pi_202417653
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Toen mijn vriendin 30 weken zwanger was kreeg ze corona. Omdat zo'n grote baby al aardig op je longen drukt heb je al minder inhoud, en dan komt daar nog eens covid overheen. Tel daarbij op dat zij ook nog eens een redelijk sterke astma heeft en het resultaat is dat ademhalen echt heel lastig ging. Gelukkig volstond een zuurstofslangetje in een regulier ziekenhuis bed maar ik heb wel echt 5 dagen in spanning thuis gezeten (mocht niet op bezoek omdat ik zelf ook corona had). Toevallig kreeg ze net op de eerste opnamedag in het ziekenhuis haar uitnodiging om in verband met haar astma een vaccinatie te komen halen. Achteraf gezien hadden we die graag net 2 weken eerder gehad.
Dat geloof ik onmiddellijk. Goh, wat moet dat zenuwslopend zijn geweest. Heeft ze de zwangerschap nog helemaal kunnen voldragen? Of is de baby hierdoor ook vroeger geboren?
pi_202417654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De eerste case in Belgie ontwikkelde pas 11 dagen na terugkomst uit Egypte symptomen, en had geen andere kritische contacten dan haar huisgenoten. 11 dagen is opmerkelijk lang, dus misschien is het niet zozeer besmettelijker, maar eerder dat iemand langer ongemerkt besmettelijk is.
shit ik heb afgelopen vrijdag in een volgepakte kroeg gezeten en dacht dat ik nu wel safe was, maar ik kan het dus alsnog krijgen :X :X :X

(niet dat ik daar dagelijks bij stil sta overigens).
pi_202417661
We hebben weer een nieuwe:

De sinterklaaspiek.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)abesmettingen-corona

Bang moet je zijn, hoor je me, wees bang!
1947-2016
pi_202417674
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat geloof ik onmiddellijk. Goh, wat moet dat zenuwslopend zijn geweest. Heeft ze de zwangerschap nog helemaal kunnen voldragen? Of is de baby hierdoor ook vroeger geboren?
zeker, na 4 of 5 nachten in het ziekenhuis mocht ze weer naar huis en daarna is ze eigenlijk vrij rap hersteld. de eerste dagen was ze al helemaal uitgeput als ze de trap op was gelopen (we dachten even: shit straks is dit zo'n geval van long covid) maar dat trok gelukkig ook snel helemaal weg. dochter is met bijna 42 weken geboren.
pi_202417684
Nog even een belangrijk punt:

quote:
Overigens zit de testcapaciteit volgens Van Dissel nog niet aan het maximum, iets wat de GGD gisteren ook benadrukte tegenover de NOS.
Dat misverstand is nu ook de wereld uitgeholpen. Er is dus daadwerkelijk een plateau bereikt met besmettingscijfers, wat sommige posters hier dan ook zeggen :P.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:27:51 #99
3542 Gia
User under construction
pi_202417687
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
zeker, na 4 of 5 nachten in het ziekenhuis mocht ze weer naar huis en daarna is ze eigenlijk vrij rap hersteld. de eerste dagen was ze al helemaal uitgeput als ze de trap op was gelopen (we dachten even: shit straks is dit zo'n geval van long covid) maar dat trok gelukkig ook snel helemaal weg. dochter is met bijna 42 weken geboren.
Gelukkig, en nog gefeliciteerd!
pi_202417698
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:27 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat misverstand is nu ook de wereld uitgeholpen. Er is dus daadwerkelijk een plateau bereikt met besmettingscijfers, wat sommige posters hier dan ook zeggen :P.
Moet de website en de telefoonlijnen het nog wel aankunnen
pi_202417709
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
shit ik heb afgelopen vrijdag in een volgepakte kroeg gezeten en dacht dat ik nu wel safe was, maar ik kan het dus alsnog krijgen :X :X :X

(niet dat ik daar dagelijks bij stil sta overigens).
Dit is wel een n=1 waarneming natuurlijk, en procentueel gezien zal nog steeds 99%+ van de besmettingen in Nederland Delta zijn.
pi_202417723
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De eerste case in Belgie ontwikkelde pas 11 dagen na terugkomst uit Egypte symptomen, en had geen andere kritische contacten dan haar huisgenoten. 11 dagen is opmerkelijk lang, dus misschien is het niet zozeer besmettelijker, maar eerder dat iemand langer ongemerkt besmettelijk is.
Is al bekend of die huisgenoten ook besmet zijn geraakt?
pi_202417733
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het wel allemaal goed is afgelopen met de moeder en de kleine? Kan me voorstellen dat je je dan nogal machteloos voelt als je thuiszit.
pi_202417746
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:27 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar de afspraak-maak-capaciteit zit wel aan het maximum. Mensen kunnen momenteel vaak geen afspraak maken en haken dan af.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_202417766
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:32 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]
Maar de afspraak-maak-capaciteit zit wel aan het maximum. Mensen kunnen momenteel vaak geen afspraak maken en haken dan af.
Dat lijkt me niet, het aantal tests per dag heeft de afgelopen week records gebroken. Sommige dagen meer dan 100k per dag.
pi_202417768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Werkdruk is overal krankzinnig hoog op het moment, personeel is amper te krijgen door krapte op de arbeidsmarkt. Wat kan een overheid daaraan veranderen?
Niet alleen de overheid, veel moet uit de ziekenhuizen zelf komen. Er kan in elk geval wel gekaderd worden om te kijken of er dingen op een andere manier gedaan kunnen worden. De ziekenhuizen hebben al vaker aangegeven centrale sturing te missen, regie te missen. Die rol zou VWS momenteel kunnen spelen om zo wat meer te stroomlijnen.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:34:14 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202417781
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:

De sinterklaaspiek.

Wie is er nog bang dan? De IC's puilen uit met niet bange mensen
pi_202417787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:

De sinterklaaspiek.

Is er eigenlijk ooit wel eens zo'n piek uitgekomen? Ikea piek, Pasenpiek, mooi weer in het park piek?
pi_202417788
quote:
11s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:33 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet, het aantal tests per dag heeft de afgelopen week records gebroken. Sommige dagen meer dan 100k per dag.
Die 100K geteste personen zijn alleen de mensen die wel een afpraak konden krijgen.
Onder de mensen die geen afspraak konden krijgen, zitten ook positieven.
Naamtopic.
pi_202417791
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wie is er nog bang dan? De IC's puilen uit met niet bange mensen
Je snapt volgens mij echt wel wat ik bedoel hier.
1947-2016
pi_202417793
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Is er eigenlijk ooit wel eens zo'n piek uitgekomen? Ikea piek, Pasenpiek, mooi weer in het park piek?
Hemelvaartpiek...

Alleen de dansenmetjansendoorhugo-piek. Rest is met de noorderzon vertrokken.
1947-2016
pi_202417796
quote:

[..]
Nee eigenlijk nooit. Soms is er een lichte stijging ergens te zien en dan wordt er dan zo'n labeltje op geplakt. Maar causaliteit is vrijwel nooit aan te tonen.

Het komt ook vaak voor dat het na zo'n evenement juist omlaag gaat, maar daar hoor je dan ook niemand over natuurlijk.
pi_202417802
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]
Die 100K geteste personen zijn alleen de mensen die wel een afpraak konden krijgen.
Dat lijkt me nogal logisch :P.
pi_202417805
quote:
11s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:36 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat lijkt me nogal logisch :P.
Zie edit.
Naamtopic.
pi_202417808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:36 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]
Zie edit.
Ok.
pi_202417809
Blijft merkwaardig, dat de data uit Nijmegen zo afwijkt van de landelijke data.

quote:
Opmerkelijk is wel dat het aandeel gevaccineerde patiënten snel toeneemt binnen de groep opgenomen covid-patiënten, naar nu dus bijna 70%. Dat kan wijzen op een afnemende vaccineffectiviteit, omdat de vaccinatiegraad onder de risicogroepen de afgelopen maanden nagenoeg gelijk is gebleven’, zegt Walk. ‘Dat onderschrijft het belang van een snelle boosterprik aanbieden in kwetsbare groepen en een bredere aanpak van de coronacrisis.’
twitter

https://www.cwz.nl/over-c(...)e-nieuws-over-covid/
pi_202417812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]
Onder de mensen die geen afspraak konden krijgen, zitten ook positieven.
Elke keer als ik belde ging het prima, soms wel even in de wacht maar altijd netjes een afspraak. Hier bij de jaarbeurs XXL lokatie kun je ook zonder afspraak terecht. De telefoonlijnen doen het in ieder geval prima (6 afspraken in de afgelopen 2 weken gemaakt).
pi_202417819
quote:

[..]
Vorig jaar was er een gigantische stijging na sinterklaas, met kerst bleef uit maar toen was de situatie ook compleet anders.
blablablabla
pi_202417823
quote:

[..]
We hadden wel een discopiek. Alleen die had niemand in die mate voorspeld volgens mij :X
I'll give you something to do
  woensdag 1 december 2021 @ 12:39:36 #120
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202417825
We kunnen het beste hopen op een snelle boosterpiek ;(

Hallo Hugo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')