abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202407485
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Juist nu valt het toch wel mee?
Winkels dicht, sportscholen dicht, kappers dicht, horeca dicht. Scholen zijn ook niet open na 17:00. Alleen essentiële winkels nog tot 20:00, toch?

Wat is er op dit moment niet eerlijk aan?
Dat het doel volksgezondheid is en dat je dat niet bereikt door sport te beperken. Bovendien zijn religieuze bijeenkomsten nog wel mogelijk waar blijkbaar een groter risico voor de volksgezondheid is. Het is een beetje alsof jij niet meer mag auto rijden omdat je buurman te hard rijdt.
pi_202407489
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:04 schreef S95Sedan het volgende:
2G komt er dus, aanvaard door de eerste kamer.

Voor: 50Plus, CDA, VVD, GL, PvdA, D66, CU
Tegen: SGP, Nanninga, FvD, Otten, SP, PVV, PvdD
het land gaat echt naar de klote
pi_202407490
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
Anyway, another day vanuit sunny paradise.

En de cijfers lijken op een mooi plateau te zitten, niet? Dus vandaag, zoals gevraagd:

Een platte taart! :D

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202407493
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
2G gaat totaal geen zin hebben op dit moment.

Hooguit ergens in maart of april als de cijfers heel erg laag zijn. Dan lijkt het net alsof het werkt (tot september/oktober) en gaan ze weer niet vooruit plannen/denken. Ergens in november 2022 zijn ze dan weer verrast hoe het toch zo snel is gegaan, ondanks 2G.
Wat er nu is heeft ook geen zin. En meer willen we toch ook niet. Dus laat het maar lekker 2G worden. Ik ken nog best wat mensen die dan wel overstag zouden gaan qua vaccineren.
pi_202407496
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Popcorn al in huis gehaald voor het debat in de TK morgen?
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:11:40 #231
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202407508
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Moet je eerst de vraag beantwoorden of we dat nog wel een keer willen met z’n allen. Je kunt niet eeuwig in lockdown. Wanneer staken we de strijd?
100 kudo´s voor deze vraag :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_202407520
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:58 schreef jigggy het volgende:

[..]
Amen
Leuk dat u zo maatschappelijk begaan bent maar gaan we niet doen.

Mvg,
Hugo
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202407522
quote:

[..]
Hooguit ergens in maart of april als de cijfers heel erg laag zijn. Dan lijkt het net alsof het werkt (tot september/oktober) en gaan ze weer niet vooruit plannen/denken. Ergens in november 2022 zijn ze dan weer verrast hoe het toch zo snel is gegaan, ondanks 2G.
En wat als de cijfers ondanks 2G én de strenge maatregelen van nu niet laag genoeg gaan?

We kunnen immers geen jaren in een kapotte plaat van preventie en lockdown blijven. Intelligent of niet. Vroeg of laat moeten we accepteren dat de samenleving belangrijker is dan de covid-slachtoffers die het veroorzaakt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:12:54 #234
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202407527
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:13:09 #235
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202407531
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
100 kudo´s voor deze vraag :)
Zodra de ziekenhuizen niet meer overlopen worden door coronapatienten?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 17:13:21 #236
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202407534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Los van mijn mening over dit alles vind ik het verschil tussen sporten en bijvoorbeeld de horeca, winkels en evenementen gigantisch in het feit dat sporten heel belangrijk is voor de fysieke gezondheid van mensen, in sommige gevallen zelfs essentieel. Das een heel andere discussie.
Ik ben het daar mee eens hoor, maar het is zo lastig om onderscheid te maken en/of uitzonderingen toe te laten. Het is al gestoord dat moskeeën en kerken niet aan de regels gebonden zijn (al zal het daar na 17:00 ook wel meevallen). Als je dan nu amateursporten toelaat, waar men toch ook met veel man in een kleedkamer komt te zitten, dan willen sportscholen ook en dan volgt de rest ook.

Het is gewoon heel lastig en daarom kan je bijna niet anders dan alles op één hoop gooien.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 17:14:19 #237
416575 crew  Evenstar
pi_202407547
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat er nu is heeft ook geen zin. En meer willen we toch ook niet. Dus laat het maar lekker 2G worden. Ik ken nog best wat mensen die dan wel overstag zouden gaan qua vaccineren.
Dat gaat enige voordeel zijn inderdaad. Zullen vast wel een paar extra vaccins gezet worden, maar het gaat echt weinig helpen tegen verspreiding op dit moment.
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:15:49 #238
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202407570
Urk _O_
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_202407584
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik ben het daar mee eens hoor, maar het is zo lastig om onderscheid te maken en/of uitzonderingen toe te laten. Het is al gestoord dat moskeeën en kerken niet aan de regels gebonden zijn (al zal het daar na 17:00 ook wel meevallen). Als je dan nu amateursporten toelaat, waar men toch ook met veel man in een kleedkamer komt te zitten, dan willen sportscholen ook en dan volgt de rest ook.

Het is gewoon heel lastig en daarom kan je bijna niet anders dan alles op één hoop gooien.
Kleedkamers zijn al gesloten geweest om sporten door te kunnen laten gaan. Dat hoeft dus geen belemmering te zijn. Bovendien kan de bar van een sport gelegendheid nu wel open zijn van 9:00-17:00. In het kader van gezondheid zou ik dan eerder de kleedkamer en de bar dichthouden en de uren langer. Wel is dat natuurlijk lastiger handhaven.
pi_202407588
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Heeft dat vaccineren nog wel echt zin met het oog op die oprukkend nieuwe variant? :?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202407601
quote:

[..]
2G gaat totaal geen zin hebben op dit moment.

Ik vrees dat we dan ook heel lang vast gaan zitten aan 2G. :{ Tot einde crisis gok ik, wanneer dat ook moge zijn.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202407622
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:17 schreef Galvez het volgende:

[..]
Heeft dat vaccineren nog wel echt zin met het oog op die oprukkend nieuwe variant? :?
Dat hoorde je ook toen Delta de kop op stak, en uiteindelijk beschermen ze nog steeds goed tegen heel ziek worden.

En zo nodig kunnen ze het mRNA vaccin aanpassen aan de nieuwe variant, maar dan zijn we wel weer een jaar verder gok ik.
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:19:29 #243
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202407623
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:06 schreef StephanL het volgende:

[..]
Lachen :D waar allemaal of is dat voor de Tweede kamer?
Nou, laten we nog meer grondrechten afbreken voor beperkingen die 0 effect hebben...

Dit was de eerste kamer, stemming voor uitbreiding van het wetsvoorstel.
"coronatoegangsbewijzen bij niet-essentiële detailhandel en dienstverlening op publieke plaatsen."

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Helaas wel ja.

Dat debat gevolgd in de eerste kamen maar wat een machtsgeile idioot is Hugo de Jonge, en ook op niks antwoord geven of nergens inzicht in geven. Of statistieken van weken terug gebruiken. Of het is van; ja dat is al openbaar, zoek het zelf maar op.

:r
pi_202407624
quote:

[..]
Pfizer gaf aan dat ze dachten dat hun vaccin ook goed bescherming tegen ziekenhuisopnames oplevert voor deze variant. Lijkt me wel dus.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 17:19:50 #245
416575 crew  Evenstar
pi_202407631
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:18 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Ik vrees dat we dan ook heel lang vast gaan zitten aan 2G. :{ Tot einde crisis gok ik, wanneer dat ook moge zijn.
Persoonlijk denk ik dat er vroeg of laat een soort van vaccinatieplicht gaat komen. Misschien nog niet in de winter van 21/22, maar het zou mij niet verbazen als men er klaar mee is einde van volgend jaar.
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:20:01 #246
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202407632
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Sportscholen horen daar dan toch ook gewoon bij? Ik vind het een vrij makkelijke uitzondering eigenlijk. Sportlocaties vormen ongeveer 1% van de besmettingen, maak daar niet zo'n punt van. De kans dat je dat uiteindelijk terug gaat zien in de IC's is miniem, en je boekt er bij mensen fysiek en mentaal enorme winst mee door ze open te laten.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202407644
quote:

[..]
Ja.
pi_202407647
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Persoonlijk denk ik dat er vroeg of laat een soort van vaccinatieplicht gaat komen. Misschien nog niet in de winter van 21/22, maar het zou mij niet verbazen als men er klaar mee is einde van volgend jaar.
Komt hier nooit! Gelukkig zijn ze nog nuchter daar in.
pi_202407658
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:18 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Zal me echt een worst wezen. Als alles dan maar weer kan draaien en open kan. Onbeperkt in tijd.
pi_202407668
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik gok dat ze wachten tot landen als Duitsland het in gaan voeren, en dan gebruiken ze dat als schild om achter te schuilen. En ze zullen ook wel afwachten wat de resultaten uit Oostenrijk zijn.

Gaat denk ik wel rellen opleveren. Goed voor het reltopic dus :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')