abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 december 2021 @ 18:55:37 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202423430
Oei dat maakt het wel lastiger ja, ik ging uit van een kraan gemonteerd aan een van de muren.
Kun je niet gewoon een waterpunt aanvragen op de plek van de muur waar je (aan de andere kant) je kraan wil hebben?
Zal ook wle het nodige kosten, maar die loze leidingen heb je ook weinig aan, daar komen weer loodgieter kosten bij...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202425702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:55 schreef daNpy het volgende:
Oei dat maakt het wel lastiger ja, ik ging uit van een kraan gemonteerd aan een van de muren.
Kun je niet gewoon een waterpunt aanvragen op de plek van de muur waar je (aan de andere kant) je kraan wil hebben?
Zal ook wle het nodige kosten, maar die loze leidingen heb je ook weinig aan, daar komen weer loodgieter kosten bij...
Ja dat kan voor 595 euro, en dan heb ik een probleem met mijn keukenkast. Die staat dan voor de extra kraan in de keuken.
BlaBlaBla
pi_202425833
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:27 schreef XanderH het volgende:

[..]
Nee dat is dit topic. De waterleiding in de keuken zit niet bij de muur, maar in een eiland. Met door de muur boren ben je er dus nog niet, want waar ga je met je leiding dan naartoe?
Oeps, de text en de tekening komen niet overeen. Tja, dan is het wel een gok waar er een waterleiding en afvoer lopen richting kookeiland, Tien tegen een gaat dat toch naar de gele lijntjes op de tekening maar je kan er niet bij zonder breken dus zit TS wel aan die 600 euro vast met extra kosten achteraf voor een wasbakje.

Of je moet het uit de meterkast of wc trekken en de afvoer naar dat wc fonteintje. Maar dan is die 600 euro ondanks dat het veel geld dus dus wel te overwegen.
pi_202425917
@TS, waar loopt de riool standpijp van boven naar beneden? Of te wel waar is de badkamer boven?
pi_202425970
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:52 schreef qajariaq het volgende:
Of je moet het uit de meterkast of wc trekken en de afvoer naar dat wc fonteintje. Maar dan is die 600 euro ondanks dat het veel geld dus dus wel te overwegen.
Ik heb geen warm water in de meterkast of het toilet. ;)

Ik zou die ¤595 betalen en er niet meer over na denken... Ja het staat in geen verhouding tot de werkelijke kosten, maar dat is met alle opties in een nieuwbouwwoning zo...
pi_202426032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:58 schreef XanderH het volgende:

[..]
Ik heb geen warm water in de meterkast of het toilet. ;)

Ik zou die ¤595 betalen en er niet meer over na denken... Ja het staat in geen verhouding tot de werkelijke kosten, maar dat is met alle opties in een nieuwbouwwoning zo...
Maar er gaat wel ergen warm water naar boven.
pi_202426186
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar er gaat wel ergen warm water naar boven.
Gokje: In die schuine hoek van de trap, mooi dicht bij de warmtepomp.

Of misschien een stukje door de dekvloer en dan in die schacht achter het toilet omhoog.

Beide opties heb je niet zo veel aan. Of je moet vanuit de trapkast onder de grond buitenom naar de garage gaan. Maar dat lijkt me ook niet handig.
  woensdag 1 december 2021 @ 21:44:26 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202426734
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:45 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Ja dat kan voor 595 euro, en dan heb ik een probleem met mijn keukenkast. Die staat dan voor de extra kraan in de keuken.
Deze snap ik even niet?

Dat extra "waterpunt" bouw je natuurlijk om naar een waterpunt in je garage voor de keuken wordt gezet.
Muurtje dicht smeren, niemand gezien.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202429985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:44 schreef daNpy het volgende:

[..]
Deze snap ik even niet?

Dat extra "waterpunt" bouw je natuurlijk om naar een waterpunt in je garage voor de keuken wordt gezet.
Muurtje dicht smeren, niemand gezien.
Eigenlijk niet eens een verkeer idee. Dan ben je ook beter voorbereid om over tien jaar het dan hopeloos verouderde concept van een kookeiland om te bouwen naar een kookkuststrook langs de muur.
pi_202430330
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:44 schreef daNpy het volgende:

[..]
Deze snap ik even niet?

Dat extra "waterpunt" bouw je natuurlijk om naar een waterpunt in je garage voor de keuken wordt gezet.
Muurtje dicht smeren, niemand gezien.
Oke, zo handig ben ik nu ook weer niet, ik moest gelijk aan een kraan denken.

De afbeelding in de startpost is niet up to date, hieronder wel. Wat zou een logische en praktische plek zijn voor een wasbak?
Ik twijfel nu soms ook wel of het niet too much is, 3/4 stappen lopen en ik sta alweer in de keuken... Ik weet ook niet wat gaat werken in de praktijk :+

BlaBlaBla
  donderdag 2 december 2021 @ 11:30:07 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202431668
Plek 4
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:36:56 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202431807
Ik weet trouwens niet hoe ver je huis al is, maar bij ons liggen water, afvoer en stroom naar het kookeiland (en andere plekken) onder de werkvloer :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202432177
Komt je vaatwasser en evt wasmachine ook in het eiland?

Voor gebruik is plek 4 zonder meer het handigste maar als je er ook aan de keukenkant ooit gebruik van wilt maken voor een vaatwas, wasmachine of een exotische koffiemaker dan is 3 of 6 weer handiger.

Ik hoop dat er in je keuken wel wat meer stopcontacten komen dan er nu getekend zijn, zeker op dat eiland.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:57:51 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202432199
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:56 schreef qajariaq het volgende:
Komt je vaatwasser en evt wasmachine ook in het eiland?

Voor gebruik is plek 4 zonder meer het handigste maar als je er ook aan de keukenkant ooit gebruik van wilt maken voor een vaatwas, wasmachine of een exotische koffiemaker dan is 3 of 6 weer handiger.

Ik hoop dat er in je keuken wel wat meer stopcontacten komen dan er nu getekend zijn, zeker op dat eiland.
Je kan in een keuken nooit genoeg stopcontacten hebben.
  donderdag 2 december 2021 @ 12:32:48 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202432796
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je kan in een keuken nooit genoeg stopcontacten hebben.
Dit :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 2 december 2021 @ 12:39:18 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202432886
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:32 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dit :Y
En als je dan toch overal stroom legt, leg dan ook overal Ethernet
  donderdag 2 december 2021 @ 12:42:54 #67
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202432935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En als je dan toch overal stroom legt, leg dan ook overal Ethernet
Dat is wel evident ja.
En ook dubbel uitvoeren trouwens.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202432937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En als je dan toch overal stroom legt, leg dan ook overal Ethernet
Of her en der wat loze buizen door je huis, als je die in vloerputjes laat uitkomen vlak langs de muur dan kan je ze onder de vloerbedekking wegstoppen maar wel opgraven als het nodig is.

Kan je utp in stoppen maar ook luidsprekerkabels of wat ze in de toekomst nog verzinnen.
  donderdag 2 december 2021 @ 12:45:22 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202432959
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Of her en der wat loze buizen door je huis, als je die in vloerputjes laat uitkomen vlak langs de muur dan kan je ze onder de vloerbedekking wegstoppen maar wel opgraven als het nodig is.

Kan je utp in stoppen maar ook luidsprekerkabels of wat ze in de toekomst nog verzinnen.
Jep, en ook ff nadenken waar de TV aan de muur komt, zodat je een sleuf daar kan frezen met een dikke buis er in en die weer wegstucken behalve de in en uitgang zodat alle kabels naar de TV onzichtbaar zijn. Is zoveel mooier dan een groot scherm aan de muur waar dan wat kabeltjes onder bungelen.
  donderdag 2 december 2021 @ 12:53:43 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202433126
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jep, en ook ff nadenken waar de TV aan de muur komt, zodat je een sleuf daar kan frezen met een dikke buis er in en die weer wegstucken behalve de in en uitgang zodat alle kabels naar de TV onzichtbaar zijn. Is zoveel mooier dan een groot scherm aan de muur waar dan wat kabeltjes onder bungelen.
Ja dat heb ik dus.

En binnen een jaar moest de TV van de vrouw toch op een andere plek :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 2 december 2021 @ 12:57:27 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202433197
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:53 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja dat heb ik dus.

En binnen een jaar moest de TV van de vrouw toch op een andere plek :{
En? Moet die altijd maar haar zin krijgen?
  donderdag 2 december 2021 @ 13:17:00 #72
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202433493
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En? Moet die altijd maar haar zin krijgen?
Jij hebt geen vrouw? :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202442885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:36 schreef daNpy het volgende:
Ik weet trouwens niet hoe ver je huis al is, maar bij ons liggen water, afvoer en stroom naar het kookeiland (en andere plekken) onder de werkvloer :X
Nu nog een akkerveldje. Waar moeten ze het anders aanbrengen?

Over de stopcontacten, stopcontact in het blad, en rechts achter 2 WCD in de nis.
Zou voor een keuken toch voldoende moeten zijn?
BlaBlaBla
pi_202445411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 22:50 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Nu nog een akkerveldje. Waar moeten ze het anders aanbrengen?

Over de stopcontacten, stopcontact in het blad, en rechts achter 2 WCD in de nis.
Zou voor een keuken toch voldoende moeten zijn?
[ afbeelding ]
Ik heb vorig jaar een keuken zelf gebouwd. 10 wcd in het zicht en nog iets van 6 buiten het zich voor apparatuur. Die 10 in het zicht zit nu een co2 meter, koffiezetter, eierkoker, waterkoker, airfryer en broodbakmachine. Vannacht de batterij van mijn nieuwe e-bike ook op het aanrecht opgeladen. Ja, ik had met acht ook prima toegekund achteraf maar voor los spul als staafmixer loopt er nooit een lang (verleng)snoer die je kopjes van het aanrecht omgooit of zo.

Ook voor heel veel niet keuken klusjes is het heerlijk om een werkblad te hebben met voldoende wcd's. Heel veel losse klusjes zoals het test laden van die batterij is gewoon handiger op een werkblad dan in een hoekje onder de bank. Als ik mn slaapkamer ga renoveren dan komen ook iets van zes wcd's verspreid over de muur. Ben ik daar van de meeste losse verdeeldozen af en heb ik ook minder te doen met losse verlengsnoeren.

Begin voor je keuken eens te verzinnen wat er permanent aan de prik moet, dat zijn al snel 5 tot 10 dingen, daarna wil op elk stukje aanrecht met een staafmixer of van mijn part een vacuümsealer aan de gang kunnen. Een dubbelle doos is nauwelijks duurder dan een enkele.

In jouw geval zou ik ook tussen de deur en de kast of juist in de kast nog wat een dubbelle doos willen hebben. Idealiter ook nog tussen de deur en het raam, b.v. vlak boven de vloer. Op het eiland in beide lange zijden vlak onder het blad ook een dubbelle doos. Zeker op dat eiland waar je werkruimte is wil je regelmatig even een staafmixier, koffiemolen of ander klein spul aan de prik hebben. En wat denk je van je stofzuiger op het eiland kunnen inprikken, kan je de hele kamer door zonder te hoeven ompluggen. Ik zou niet zo happig zijn op een doos in het werkblad zelf maar dat is ook omdat ik veel knoei met water. Bovendien trek je dan de afwas van het blad als je ff niet oplet.

Geloof me en een paar anderen. Stopcontacten heb je bijna nooit te veel en zeker nooit gespreid genoeg. Het wordt ook alleen maar meer in de nabije toekomst.

[ Bericht 3% gewijzigd door qajariaq op 03-12-2021 09:23:40 ]
  vrijdag 3 december 2021 @ 10:43:31 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202446303
Stopcontacten voor apparatuur zitten meestal gewoon achter de kasten. Maar die staan ook niet op de tekening idd.
Sowieso naast de deur en meer in het eiland (zijkanten) is makkelijk. Wat qaradinges hierboven al zegt.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 22:50 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Nu nog een akkerveldje. Waar moeten ze het anders aanbrengen?
Als de werkvloer al ligt ben je rijkelijk laat, vandaar de vraag ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')