Het geeft in beide gevallen een vertekend beeld. Overgewicht, een van de grote risicofactoren, wordt niet meegenomen als onderliggende aandoening. Het kan dus goed dat het merendeel van deze mensen, ongeacht vaccinatiestatus, overgewicht heeft. Dit is ook continue het terugkerende beeld op de IC's, afgaande op de rapporten van stichting NICE.quote:Op maandag 29 november 2021 16:39 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Het grootste deel van de ongevaccineerden heeft juist geen onderliggend lijden:
[ afbeelding ]
Kom je wel van terug als jij of iemand waar je heel veel van houdt acuut ziek wordt en er is code zwart.quote:Op maandag 29 november 2021 17:16 schreef Sureahcamidd het volgende:
Lekker gesport net van 4 tot 5, ik was niet de enige haha.
Laat alles maar kapot gaan nu. Klaar mee.
Ik weet niet of de regels inmiddels weer anders zijn, maar toen ik in oktober door Frankrijk reed, verbaasde het me dat je geen QR-code hoefde te tonen bij hotels. Ook niet voor de ontbijtzaal.quote:Op maandag 29 november 2021 17:16 schreef Oriente het volgende:
Gelukkig heb ik mijn tweede prik pas eind augustus gehad dus ik kan tot eind maart naar Frankrijk!
Zin in Spanje
Ik ben van een generatie die is opgegroeid met winkels die om zes uur dicht gingen en een complete lockdown op zondag. Ik zie echt het probleem nietquote:Op maandag 29 november 2021 17:17 schreef GemMagic het volgende:
Het was even flink doorrijden om na het werk op tijd in de sportschool te zijn. Ik ben benieuwd hoe het de rest van de week is, maar sporten was wel gezellig druk. Wel iets creatiever moeten zijn, want sommige apparatuur had een kleine wachtrij. Dit geeft wel het idee dat je het samen doet, want iedereen zit in hetzelfde schuitje en wil snel nog even essentiele beweging meepakken na de werkdag.
Ik denk dat ik wel kan wennen aan de 0500-1700 maatschappij. Het geeft je namelijk ook heerlijk moment van rust 's in de avond.
Via internet gaat het sneller.quote:Op maandag 29 november 2021 16:38 schreef Jazeg het volgende:
Dochter van 6 heeft op school zowel naast als achter zich een kindje zitten dat positief is getest. Vanochtend opgestaan zonder stem en met een blafhoest.
Ik heb vanaf vanochtend al meer dan 40 (!!!) keer de afsprakenlijn gebeld voor een test. Zwaar overbelast dus.
Vriendinnetje naast haar was negatief op de zelftest. Flink ziek en hardstikke positief op de test van de ggd.
Ik kan me wel voorstellen dat er zo een hoop afhaken. Niet te doen gewoon.
Ja, die norm is in mijn beleving samen met de digitalisering en het mobiele tijdperk langzaam opgekropen tot een 0700-2300 bereikbaar 7 dagen per week druk systeem. Niet dat ik daar m'n draai niet in kan vinden, maar ik zie deze situatie ook een beetje als een sabbatical van de reguliere dagelijkse hectiek.quote:Op maandag 29 november 2021 17:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben van een generatie die is opgegroeid met winkels die om zes uur dicht gingen en een complete lockdown op zondag. Ik zie echt het probleem niet
Vergeet alleen niet dat die 900-1700 samenleving prima werkte in een maatschappij waarbij elk gezin één kostverdiener had, en de ander thuis bleef voor de kinderen en de boodschappen.quote:Op maandag 29 november 2021 17:21 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, die norm is in mijn beleving samen met de digitalisering en het mobiele tijdperk langzaam opgekropen tot een 0700-2300 bereikbaar 7 dagen per week druk systeem. Niet dat ik daar m'n draai niet in kan vinden, maar ik zie deze situatie ook een beetje als een sabbatical van de reguliere dagelijkse hectiek.
Dan gaan we dus gewoon weer verder grenzen sluiten als cases hard oplopen.quote:Op maandag 29 november 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat geen enkel land meer een mutatie gaat doorgeven
In deze samenleving heb je ook nog dat je online je boodschappen kan bestellen die netjes bij je thuis worden bezorgd. Ik denk echt dat het probleem groter wordt gemaakt dan dat het is.quote:Op maandag 29 november 2021 17:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat die 900-1700 samenleving prima werkte in een maatschappij waarbij elk gezin één kostverdiener had, en de ander thuis bleef voor de kinderen en de boodschappen.
Bij tweeverdieners is die brede winkelopeningstijd eigenlijk bijna noodzaak geworden, althans voor de essentiële voorzieningen.
En als je geen auto hebt?quote:Op maandag 29 november 2021 17:24 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon online doen. Geen gezeik.
Ik zou morgenochtend al binnen 20 minuten rijden ergens terecht kunnen.
Hangt van regio af hoor (en hoe druk het is).quote:Op maandag 29 november 2021 17:24 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon online doen. Geen gezeik.
Ik zou morgenochtend al binnen 20 minuten rijden ergens terecht kunnen.
25% is daar maar gevaccineerd, dus ik durf wel een gokje te wagen.quote:Op maandag 29 november 2021 17:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gevaccineerd vs ongevaccineerd?
Even een keer goed roggelen en neus snuitenquote:Op maandag 29 november 2021 17:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hangt van regio af hoor (en hoe druk het is).
Vorige week konden wij online geen afspraak maken voor mijn vrouw en dochter en via telefoon kon het pas over drie dagen.
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt (online) voor morgen. Het is gewoon druk.
Moet nog steeds een keer negatief testen ... morgen officieel laatste dag op werk, maar kan niet eens afscheid nemen zonder negatief testje
Zou er in het geval van ZA wel mee oppassen, in een samenleving die zo extreem ongelijk is wordt dat beeld al heel snel vertekend door externe factoren.quote:Op maandag 29 november 2021 17:27 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
25% is daar maar gevaccineerd, dus ik durf wel een gokje te wagen.
Hoe toegankelijk is de gezondheidszorg eigenlijk voor de minder bedeelden? Kan me zo voorstellen dat er wel enige correlatie is tussen gevaccineerd zijn en überhaupt toegang tot goede zorg hebben. Ergo: zou er niet op voorhand vanuit gaan dat deze opnamen vooral ongevaccineerden betreffen. Maargoed, ook hier weer afwachten wat de data zegt.quote:Op maandag 29 november 2021 17:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou er in het geval van ZA wel mee oppassen, in een samenleving die zo extreem ongelijk is wordt dat beeld al heel snel vertekend door externe factoren.
Dat is geen expert maar gewoon een ontzettende engnekquote:Op maandag 29 november 2021 17:33 schreef Oliver23 het volgende:
Telegraaf kopt: “expert waarschuwt over milde ziekteverschijnselen nieuwe variant”
Blijkt de expert Marino te zijn…
Voor sommigen zal dat een issue zijn, maar essentiële winkels blijven op hè. De rest vslt wel een mouw aan te passen. Wij gingen bijvoorbeeld nooit meubels kopen op maandag avond.quote:Op maandag 29 november 2021 17:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat die 900-1700 samenleving prima werkte in een maatschappij waarbij elk gezin één kostverdiener had, en de ander thuis bleef voor de kinderen en de boodschappen.
Bij tweeverdieners is die brede winkelopeningstijd eigenlijk bijna noodzaak geworden, althans voor de essentiële voorzieningen.
Voor een zesjarige moet je bellen. Buiten het feit dat ik geen digid heb voor een kind van 6.quote:Op maandag 29 november 2021 17:19 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Via internet gaat het sneller.
Uiteraard, hoe kan het ook anders.quote:Op maandag 29 november 2021 17:33 schreef Oliver23 het volgende:
Telegraaf kopt: “expert waarschuwt over milde ziekteverschijnselen nieuwe variant”
Blijkt de expert Marino te zijn…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |