abonnement Unibet Coolblue
pi_202394038
Zoals ik het begrijp krijg je als K3-member geen BUMA STEMRA. Dat is best wel afzetterij. Normaliter zing je nummers en die komen op Spotify en dan krijg je je leven lang inkomsten, aangezien je de artiest bent van het nummer. Dus 3200 euro of 4000 euro of 500 euro per maand is afzetterij als je ziet hoe vaak die liedjes van K3 worden gestreamed.
pi_202394894
Dat ze niet in de rechten delen vind ik dan weer niet gek, in dit verhaal. Of het moeten liedjes zijn waar ze echt aan mee hebben geschreven. Die muziekrechten hebben te maken met intellectueel eigendom, da's weer een heel vak apart. En K3 meisjes stemmen ermee in dat Studio 100 die rechten vangt en hen netjes betaald voor bewezen diensten. En dáár valt wel wat op af te dingen denk ik. Josje had toch nog een bonusregeling van een best behoorlijk bedrag per platina/gouden plaat ofzo?
't Echte en 't ware!
pi_202395246
VRT meldt net dat de Studio 100 rewind party in het Sportpaleis doorgaat op 3, 4 en 5 december ondanks de verstrengde coronamaatregelen, inclusief een optreden van de 'nieuwe' K3. Maar zou Marthe wel op tijd hersteld zijn? Daar zegt het bericht niets over.
pi_202395549
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:03 schreef Riparius het volgende:
VRT meldt net dat de Studio 100 rewind party in het Sportpaleis doorgaat op 3, 4 en 5 december ondanks de verstrengde coronamaatregelen, inclusief een optreden van de 'nieuwe' K3. Maar zou Marthe wel op tijd hersteld zijn? Daar zegt het bericht niets over.
Goh ja ben benieuwd, ze zou sinds vrijdag nog 10-14 dagen in quarantaine zitten…
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_202395686
Die finale meedoen op scherm lijkt me moeilijker dan een paar liedjes zingen op scherm :P
't Echte en 't ware!
pi_202395830
Ze mag wel een tattoo als ze wil. Roken liever niet!

https://www.ad.nl/show/ta(...)l-aanmeten~a8e2c091/
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_202395844
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:38 schreef Japepk het volgende:
Die finale meedoen op scherm lijkt me moeilijker dan een paar liedjes zingen op scherm :P
Ja, maar zo'n scherm is plat en je kunt het nooit zo doen dat iedereen in het Sportpaleis goed zicht heeft op dat scherm. Dat was in de studio tijdens de finale ook al niet het geval. Ze zouden eigenlijk een soort hologram moeten hebben. Marthe die thuis danst, helemaal volgeplakt met sensoren die dan haar bewegingen registreren en doorsturen zodat haar 3D afbeelding op het podium exact zo beweegt als zij thuis. Het wordt steeds gekker met corona ...
pi_202396844
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat denken jullie? Horen we ooit nog wat van Klaasje?
Die zit waarschijnlijk straks in Expeditie Robinson 2022 of WIDM 2023 :P
Oh en laten we De Slimste Mens in Nederland niet vergeten.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 20:35:10 #159
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202396918
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:48 schreef Riparius het volgende:

[..]
Ja, maar zo'n scherm is plat en je kunt het nooit zo doen dat iedereen in het Sportpaleis goed zicht heeft op dat scherm. Dat was in de studio tijdens de finale ook al niet het geval. Ze zouden eigenlijk een soort hologram moeten hebben. Marthe die thuis danst, helemaal volgeplakt met sensoren die dan haar bewegingen registreren en doorsturen zodat haar 3D afbeelding op het podium exact zo beweegt als zij thuis. Het wordt steeds gekker met corona ...
Vooral arme Marthe, die met griepklachten gaat dansen en zingen en allemaal interviews. Normale mensen zouden in bed liggen.
pi_202396965
Vond Julia wel de beste van de laatste vier deelnemers, terecht gewonnen wel.

Viel mij ook op hoe professioneel Hanne en Marthe waren. Dansen en zingen tegelijk zonder dat het grote moeite kost, althans zo leek het. Heb soms ook meer naar de kandidaten gekeken dan naar hun.
pi_202397138
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:32 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Die zit waarschijnlijk straks in Expeditie Robinson 2022 of WIDM 2023 :P
Oh en laten we De Slimste Mens in Nederland niet vergeten.
Bij de Slimste Mens in Vlaanderen vloog ze er al na één aflevering uit. Ik denk dat ze zich nog wel twee keer bedenkt voordat ze daaraan mee wil doen.
pi_202397779
twitter


[ Bericht 5% gewijzigd door Banaanhangwagen op 29-11-2021 22:23:42 ]
pi_202398206
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat denken jullie? Horen we ooit nog wat van Klaasje?
Koordansen bij Sbs6 :D
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-johan-cruijff-arena
pi_202398612
Die Julia krijgt het wel voor haar kiezen hoor, een week na deze hysterie al het sportpaleis en de sinterklaasshow. Mensen hebben voor minder een zenuwinzinking gekregen denk ik :D
't Echte en 't ware!
pi_202399392
Ik vind het trouwens zo interessant wat er met Amy gebeurd is in die finale. Het leek echt een beetje alsof ze al 'uitgecheckt' was en heel weinig gaf. Dat leek vorige week ook al. Zou het de stress en combi van dans/zang zijn die haar teveel werd?

Het gaf Julia wel meer momentum waardoor ze terecht won :)
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 22:59:38 #166
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202399526
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:49 schreef TeddyOliver het volgende:
Ik vind het trouwens zo interessant wat er met Amy gebeurd is in die finale. Het leek echt een beetje alsof ze al 'uitgecheckt' was en heel weinig gaf. Dat leek vorige week ook al. Zou het de stress en combi van dans/zang zijn die haar teveel werd?

Het gaf Julia wel meer momentum waardoor ze terecht won :)
Ik vraag mij af hoeveel scripted was in de show, wie wel of niet door gingen. Dat H&M Amy redde in de auditieronde, was dat van boven doorgegeven, die moet sowieso doorgaan. Want de auditie zelf was niet zoveel reden, behalve dat ze er leuk uitzag. En nu ook met het kiezen voor Julia, hebben H&M dat echt zelf gekozen of heeft studio 100 en Gertje gewoon gezegd kies voor Julia.
pi_202400514
Als ik zo de reacties van Marthe en Hanne op Julia zag denk ik dat zij meer open staan voor een nieuwe wind in de groep dan dat Kristel en Karen dat deden. Kristel, Karen en Kathleen voelde echt aan als een eenheid. Ik denk dat het voor Josje moeilijk was om een plek te vinden, en ik denk dat het voor Karen en Kristel ook lastig was omdat Josje me toch niet één van de makkelijkste lijkt. Ik vind dat ze het met zijn drieën nog lang hebben volgehouden.
  dinsdag 30 november 2021 @ 06:59:35 #168
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202400552
Drie vrij ingetogen meisjes op een rij (in de kern komt Klaasje over als een EO-stereotype waar weinig kraak of smaak aan zit; de K3-doctrine verhulde het een beetje) was er net eentje teveel. En het is best mogelijk dat H & M dat zelf ook door hadden. Julia lijkt wat wilder; prima.
pi_202401224
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 06:59 schreef Eightyone het volgende:
Drie vrij ingetogen meisjes op een rij (in de kern komt Klaasje over als een EO-stereotype waar weinig kraak of smaak aan zit; de K3-doctrine verhulde het een beetje) was er net eentje teveel. En het is best mogelijk dat H & M dat zelf ook door hadden. Julia lijkt wat wilder; prima.
Yes, heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat Julia voor een prettige verandering kan zorgen.

Ik vond dat Hanne en Julia ondanks het vals zingen van Julia echt spetterden op het podium. Julia heeft net die extra schwung die Klaasje m.i. mist.
pi_202403834
Klaasje was in interviews wel vaak de meest directe/flapuit toch?
Maar ik denk dat ze destijds zeker de 3 meest kneedbare/bleu-e meisjes hebben uitgekozen en er mocht idd wel weer wat pit in
pi_202404254
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:23 schreef Maartel het volgende:
Klaasje was in interviews wel vaak de meest directe/flapuit toch?
Maar ik denk dat ze destijds zeker de 3 meest kneedbare/bleu-e meisjes hebben uitgekozen en er mocht idd wel weer wat pit in
Niet dat er heel veel boeiende dingen uit haar mond kwamen. En de enige die er om lachte was ze zelf, heel erg hard.
pi_202404436
Ik moest lachen om tweets van deze gast. Sorry voor de forumvervuiling maar misschien vinden sommigen ze ook geestig.

twitter


twitter


twitter


twitter


twitter
pi_202405462
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:10 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Ik moest lachen om tweets van deze gast. Sorry voor de forumvervuiling maar misschien vinden sommigen ze ook geestig.

Ik zie niet niet wat er grappig is aan die tweet over Natalia. Ik volg haar al 18 jaar en ze was gewoon zichzelf in deze hele reeks, dat is ze altijd. Alleen begreep ik niet zo goed waarom ze op het laatst niet voor Celester maar voor Amy koos en daarmee de finale keuze aan Gert liet. Niet dat het iets uitmaakte, want ik denk dat Hanne en Marthe dan evengoed voor Julia hadden gekozen.
pi_202409511

Beetje zoetsappige antwoorden maar wel leuk.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 19:43:14 #175
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202409602
pi_202411168
Morgen om 17:00 gaan Diede, Celester, Amy & Luca samen live op insta. Voor wie het wil zien :)
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 12:52:44 #178
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202418014
https://www.hln.be/dossie(...)-groot-was~a31b7e7a/

Kan niet helemaal lezen, voor HLN abonnees.
pi_202418070
Luca blikt terug op ‘K2 zoekt K3': “Ze hadden bij de inschrijvingen toch al kunnen zeggen dat ik te groot was?”
Dat Julia (19) uiteindelijk met de overwinning aan de haal ging, hoeven we u niet meer te vertellen, maar de grote verliezer van het ‘K2 zoekt K3’-verhaal is Luca Diez (21) uit Den Haag. Wekenlang leek hij goed op weg om als jongen het vastgeroeste K3-concept om te gooien, maar hij sneuvelde in het zicht van de meet. In dit gesprek vertelt hij over de vele kritiek, de pijnlijke styling, zijn toekomstplannen en de momenten net na zijn afscheid. “Ik zag Hanne helemaal breken en teken doen naar mij: sorry.”
Redactie 30 november 2021, 13:00
Marthe, Luca en Hanne ©VTM

Het was een deerniswekkend beeld, zo helemaal op het einde van die bewuste halve finale van ‘K2 Zoekt K3’. Terwijl presentatoren Tooske en Kürt ­vrolijk afscheid namen van de kijkers, stond Luca tussen hen in, reddeloos verloren en zijn tranen van teleurstelling verbijtend. ­Ondertussen zagen we op z’n gezicht live het besef dagen dat zijn toekomstdroom aan diggelen lag.

“Ik heb daarna wel even in een dip gezeten omdat ik in een leegte terechtkwam”, zegt Luca. “Ik heb een paar dagen vrij genomen van m’n job in een coronateststraat om even te bekomen, om het verdriet wat te verwerken. Maar nu ben ik wel oké. Ik heb nooit gedacht: had ik maar dit of dat gedaan, dan was ik wél doorgegaan.”
Je exit heeft in elk geval heel veel reacties teweeggebracht.

“Ja, dat is een soort rel geworden. (lacht) Ik had niet zien aankomen dat het zo heftig zou zijn. Het heeft me wel goed gedaan dat ­zoveel mensen het voor mij opnamen. Ik was echt wel een fan ­favourite, zeiden fans online. Honderden ­berichtjes heb ik gekregen om me te steunen, dat was een beetje therapie voor mij. Het was ook een bevestiging: oké, ik heb het wél goed gedaan.”
Allerlei media-experts tuimelden over elkaar heen om te zeggen wat een gemiste kans dit wel was om het vastgeroeste concept van K3 eindelijk bij te sturen. Wat vind jij?

“Ik wil niet van een gemiste kans spreken. Er moest niet per se een jongen in de finale staan óm een jongen in de finale te hebben, ik wou dat de beste won. En als dat een blond meisje is, dan is dat maar een blond meisje.”

Ik scheel niet eens zoveel met Marthe, trouwens, een kop of zo. Hanne is wel een stukje kleiner.
Luca

Je werd bij je laatste optreden in de wedstrijd heel hard aangepakt over je lengte. Het was alsof hij Vader Abraham met twee smurfen zag optreden, zei Gert.

“Dat was een beetje bitsig. Ze hadden bij de inschrijvingen voor ‘K2 Zoekt K3’ toch al gezien dat ik bijna twee meter groot ben? Maar er is nooit gezegd: ‘Je mag maar 1 meter 75 zijn’ of zo. Ze hadden het misschien beter wel gezegd, dan hadden ze mij dit verdriet kunnen besparen. Ik scheel niet eens zoveel met Marthe, trouwens, een kop of zo. Hanne is wel een stukje kleiner. Maar voor mij is het de normaalste zaak van de wereld dat iemand kleiner is dan ik, ik ben niet anders gewend.”
Schrok je dat je daar ineens toch op afgerekend werd?

“Nou, Gert had in de eerste studioshow al gezegd dat hij dacht dat het er komisch zou uitzien als ik tussen Hanne en Marthe zou staan, maar dan ga je verder en vergeet je dat weer. Toen het dan zover was, vond ik het wel extra spannend: wat vindt hij? Ergens kan ik wel begrijpen dat Gert het een gek plaatje vindt. Ik heb me ook ingeschreven met het idee van: “Oké, ik ben niets maar dan ook niets wat in de buurt komt van wat K3 was”. Remi zat qua lengte nog goed en was blond, maar ik: bijna 2 meter lang, Spaans, een jongen... het klopte voor geen meter, maar net daarom vond ik het leuk om te laten zien dat het kán. Jammer dat ze die kans niet gegrepen hebben, maar als het voor hen niet goed voelt... dat respecteer ik.”
We lazen commentaren van fans die dachten dat jullie, de twee ­jongens, bewust slecht gestyled waren. Julia bijvoorbeeld blendde volledig met de twee anderen in haar gele ‘Pina Colada’-jurkje.

“We mochten onze pakjes wel op voorhand zien en goedkeuren. Ik heb helemaal geen verstand van mode, dus ik heb altijd volledig op het oordeel van die mensen vertrouwd. Ik zag ook wel dat het leek of ik een onwijs dikke buik had. ‘Oei, dat is ­jammer’, dacht ik. Maar voor een meisje is het sowieso eenvoudiger, die kan gewoon het jurkje van Klaasje aantrekken.”
Luca en Remi werden in de halve finale naar huis gestuurd. ©VTM
En wat denk je van de complottheorieën op sociale media dat een jongen in de finale niet mocht omdat de kans dan te groot zou zijn dat die zou winnen?

“Ik vind het superlief dat iedereen allerlei theorieën bedenkt, maar ik hoop het niet, want dat zou betekenen dat het niet eerlijk is gegaan.”
Je had een goede klik met Hanne en Marthe, en toch hebben ze je niet gered. Lukte het nog om vriendelijk tegen hen te zijn?

“Tuurlijk. Toen Remi bij ons afscheid nog iets zei, zag ik Hanne helemaal breken en deed ze teken naar mij: sorry. Ik zei: ‘Het is goed zo.’ Hun gevoel was voor iemand anders te kiezen, maar aan mij heeft het niet gelegen. Ik heb voor zover ik weet niet vals gezongen en geen danspasjes verkeerd gedaan. Dat geeft me heel veel rust.”
Bij jouw exit bleef je in beeld, vechtend tegen je tranen, terwijl Tooske en Kürt vrolijk afscheid van de kijker namen. Vond je dat niet pijnlijk?

“Het was heel duidelijk dat ik het moeilijk had, ja. Maar bij de vorige exits bleven de afvallers ook altijd in beeld. En zodra de camera’s stopten, begonnen ze te filmen voor ‘K2 Zoekt Mee’ (op VTM Go, nvdr). Dus ik heb op een gegeven moment gedacht: och, ik laat het maar los, en dan zijn de tranen natuurlijk gekomen. Intussen was ook Amy in mijn armen gevlogen. Dat deed me echt pijn, want we waren de hele wedstrijd bij elkaar geweest, logeerden vier weken samen in een ­hotelkamer, en ineens valt dat weg.”

misschien opent het nog wel andere deuren. Nora Gharib heeft destijds ook niet gewonnen, en zij is nu toch een hele grote naam in België.
Luca

Je valt in een zwart gat.

“Precies. We hadden ook al een planning gekregen van wat er nog allemaal stond te gebeuren. De nieuwe single inzingen, we mochten al wat nummers van het nieuwe ­album horen, optredens die al geboekt waren... je wordt al warm gemaakt voor iets dat dan niet doorgaat. Dat is best pittig. Dan denk je: ‘En nu zijn ze dit aan het doen, of dat...’ Dat voelt heel onwerkelijk.”
Je hebt wel zoveel aandacht gekregen dat het niet allemaal voor niets is geweest, toch?

“Dat hoop ik. In de show zeiden ze al dat ik een eigen programma moest krijgen, of een rol in een musical. Ik hoop van harte dat Studio 100 of VTM mij bellen, ik ben zeker niet rancuneus. Of ­misschien opent het nog wel andere deuren. Nora Gharib heeft destijds ook niet gewonnen, en zij is nu toch een hele grote naam in België.”
Zou je het zien zitten om in België te komen werken?

“Zeker. Ik heb intussen zóveel Vlamingen leren kennen, en dat vond ik heel positief. In Nederland wordt ‘K2 Zoekt K3’ niet zo heel goed bekeken, dus het zal toch meer vanuit Vlaanderen komen, denk ik. En anders blijf ik gewoon werken en focus ik op mijn eindexamens voor mijn musical­opleiding.”
Je maatje Amy gaf haar job in een hotel al op omdat ze dat ineens zo saai vond nu ze geproefd had van de showbizz.

“Dat herken ik helemaal. Ik doe mijn huidige job om de huur te kunnen betalen, maar ik heb nu van dichtbij gezien hoe het werkt en hoe leuk de showbizz is. Ik ga nu elke kans pakken die ik pakken kan.”
pi_202418725


Ik vind dit serieus een veel leukere cover voor Waterval dan de 'echte' die ze gemaakt hebben.
pi_202418940
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:36 schreef Riparius het volgende:

[..]
Josje woont inmiddels wel al 12 jaar in Antwerpen, maar Klaasje hield het inderdaad na iets meer dan 4 jaar voor gezien en verhuisde per 1 februari 2020 naar Rotterdam.
[..]
Julia heeft in een interview (gegeven voordat ze won) gezegd dat ze voorlopig in Bergen op Zoom zou blijven wonen als ze zou winnen, maar ik denk dat ze daar nu snel van terug zal komen. Ze heeft (nog) geen rijbewijs en met de trein vanaf Bergen op Zoom is tegenwoordig tijdrovend omdat er geen intercity meer loopt tussen Roosendaal en Antwerpen. Zou ze zo maar meer dan anderhalf uur onderweg zijn naar Schelle (er gaat wel een directe stoptrein van Roosendaal naar Schelle, en die doet er vijf kwartier over).
Julia wordt door haar vriend met de auto naar Antwerpen gebracht, zie zijn verhaal op insta…
Of ze gaat verhuizen of niet hoop dat ze snel haar rijbewijs haalt
pi_202418963
Is dit trouwens de enige van youtube en die hier op fok is besproken die we bij k2 zoekt k3 konden zien?


quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:44 schreef kippaardkoe99 het volgende: Deze is ook door naar de live audities:
pi_202419708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:04 schreef DikkeSnotneus het volgende:
Is dit trouwens de enige van youtube en die hier op fok is besproken die we bij k2 zoekt k3 konden zien?
[..]

Eline was zooo leuk geweest. Het helpt ook niet dat Hanne en Marthe wat minder drukke personality zijn waardoor meisjes als dit bij voorbaat al 10- achterstaan.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_202419982
quote:
In één van de reacties onder deze video wordt een vraag gesteld die ik me ook al heb gesteld: als Hanne en Marthe vrij hadden mogen kiezen uit de 4 finalistes, hadden ze dan ook Julia gekozen?
pi_202420531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:24 schreef Riparius het volgende:

[..]
In één van de reacties onder deze video wordt een vraag gesteld die ik me ook al heb gesteld: als Hanne en Marthe vrij hadden mogen kiezen uit de 4 finalistes, hadden ze dan ook Julia gekozen?
Daar heb ik al sinds Madelon eruit lag bij de finale van K2 zoekt K3 2009 over nagedacht. Wat als ze haar hadden gewild? Kristel kon het in ieder geval heel goed met haar vinden.

Ik ga er nu wel vanuit dat ze Julia hadden willen kiezen. Ik ging er eigenlijk volledig vanuit dat ze, op basis van leeftijd en persoonlijkheid, liever voor de onervaren Amy wilden gaan dan voor de 19-jarige stuiterbal Julia die het qua niveau toch iets meer kan bijhouden. Wat ik fijn vind is dat deze twee tegenover elkaar kwamen te staan op het laatste moment. Hoewel ik Hanne en Marthe niet ken had ik van tevoren wel een beetje bedacht, op basis van wat ik heb gezien in de afgelopen shows, wie ze hadden gekozen uit de mogelijke combinaties:

Diede / Amy - verwachte uitkomst: Amy
Diede / Celester - verwachte uitkomst: Diede
Diede / Julia - verwachte uitkomst: Julia
Julia / Amy - verwachte uitkomst: Amy
Julia / Celester - verwachte uitkomst: Julia
Celester / Amy - verwachte uitkomst: Amy

Ik vond Celester zelf heel erg leuk en vond haar eigenlijk het best presteren tijdens de finale, maar ik heb niet het idee dat ze zichzelf goed in de markt heeft gezet. Dat ze zo op de achtergrond bleef werd uiteindelijk echt deel van haar identiteit gemaakt binnen dit programma, en dat is helemaal oké, maar is misschien niet waar Hanne en Marthe uiteindelijk voor zouden hebben gekozen.
Diede vond ik erg jong ogen en qua gedrag leek de 21-jarige alsnog een paar jaar jonger dan de jongste kandidate Julia, maar ik kon me ook voorstellen dat zij, tegenover Celester een grote kans maken omdat ze veruit de beste zangeres is van iedereen, vlekkeloze optredens neerzet iedere week en waarschijnlijk iemand is die echt kinderharten kan stelen.
Julia vond ik vanaf het begin een hele logische keuze. Bijna het stereotype van een K3'tje, en je kan niet om haar positieve energie heen. Maar toch had ik het idee dat Amy de absolute voorkeur had van Hanne en Marthe. Vanaf het allereerste moment kreeg zij een subtiele storyline die naar de winst leek te leiden en vrijwel ieder moment wat door Hanne, Marthe en Amy werd gedeeld daarna leek voor mij te bevestigen dat dit "het" was. Het ritje samen in de auto, hun geweldige optreden met Eyo!, het praatje toen Amy vertelde over haar huis en haar verloofde...

Maar zo blijkt maar weer dat ik er eigenlijk helemaal niks vanaf weet en alles speculatie blijft :')
pi_202422370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]
Hoewel ik Hanne en Marthe niet ken had ik van tevoren wel een beetje bedacht, op basis van wat ik heb gezien in de afgelopen shows, wie ze hadden gekozen uit de mogelijke combinaties:
[...]
Julia vond ik vanaf het begin een hele logische keuze. Bijna het stereotype van een K3'tje, en je kan niet om haar positieve energie heen. Maar toch had ik het idee dat Amy de absolute voorkeur had van Hanne en Marthe. Vanaf het allereerste moment kreeg zij een subtiele storyline die naar de winst leek te leiden en vrijwel ieder moment wat door Hanne, Marthe en Amy werd gedeeld daarna leek voor mij te bevestigen dat dit "het" was. Het ritje samen in de auto, hun geweldige optreden met Eyo!, het praatje toen Amy vertelde over haar huis en haar verloofde...
Ik snap wat je bedoelt met die story-line rond Amy. Ik denk dat de finale daarin toch echt bepalend is geweest. Daar kwam alles bij elkaar en was het duidelijk wie van de twee overgebleven finalisten het best presteerde onder druk.

Hanne zei in de persconferentie achteraf dat zij en Marthe eerst op andere favorieten zaten en dat het 'vooral vanavond' duidelijk was dat het Julia moest worden. Ik geloof dat eigenlijk ook wel. Met Amy hadden ze ook overweg gekund, maar ik denk dat ze toch op de valreep inzagen dat de oprechte spontaniteit van Julia the way to go was voor K3. (Maar dat is ook speculatie natuurlijk :) )
pi_202422545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]
Daar heb ik al sinds Madelon eruit lag bij de finale van K2 zoekt K3 2009 over nagedacht. Wat als ze haar hadden gewild? Kristel kon het in ieder geval heel goed met haar vinden.

Ik ga er nu wel vanuit dat ze Julia hadden willen kiezen. Ik ging er eigenlijk volledig vanuit dat ze, op basis van leeftijd en persoonlijkheid, liever voor de onervaren Amy wilden gaan dan voor de 19-jarige stuiterbal Julia die het qua niveau toch iets meer kan bijhouden. Wat ik fijn vind is dat deze twee tegenover elkaar kwamen te staan op het laatste moment. Hoewel ik Hanne en Marthe niet ken had ik van tevoren wel een beetje bedacht, op basis van wat ik heb gezien in de afgelopen shows, wie ze hadden gekozen uit de mogelijke combinaties:

Diede / Amy - verwachte uitkomst: Amy
Diede / Celester - verwachte uitkomst: Diede
Diede / Julia - verwachte uitkomst: Julia
Julia / Amy - verwachte uitkomst: Amy
Julia / Celester - verwachte uitkomst: Julia
Celester / Amy - verwachte uitkomst: Amy

Ik vond Celester zelf heel erg leuk en vond haar eigenlijk het best presteren tijdens de finale, maar ik heb niet het idee dat ze zichzelf goed in de markt heeft gezet. Dat ze zo op de achtergrond bleef werd uiteindelijk echt deel van haar identiteit gemaakt binnen dit programma, en dat is helemaal oké, maar is misschien niet waar Hanne en Marthe uiteindelijk voor zouden hebben gekozen.
Diede vond ik erg jong ogen en qua gedrag leek de 21-jarige alsnog een paar jaar jonger dan de jongste kandidate Julia, maar ik kon me ook voorstellen dat zij, tegenover Celester een grote kans maken omdat ze veruit de beste zangeres is van iedereen, vlekkeloze optredens neerzet iedere week en waarschijnlijk iemand is die echt kinderharten kan stelen.
Julia vond ik vanaf het begin een hele logische keuze. Bijna het stereotype van een K3'tje, en je kan niet om haar positieve energie heen. Maar toch had ik het idee dat Amy de absolute voorkeur had van Hanne en Marthe. Vanaf het allereerste moment kreeg zij een subtiele storyline die naar de winst leek te leiden en vrijwel ieder moment wat door Hanne, Marthe en Amy werd gedeeld daarna leek voor mij te bevestigen dat dit "het" was. Het ritje samen in de auto, hun geweldige optreden met Eyo!, het praatje toen Amy vertelde over haar huis en haar verloofde...

Maar zo blijkt maar weer dat ik er eigenlijk helemaal niks vanaf weet en alles speculatie blijft :')
Ik vraag me af of ze Celester niet eerder hadden moeten vertellen dat ze zich wat meer open mocht stellen, in plaats van pas in de halve finale. Dan had ze denk ik veel meer opgevallen voor het publiek en een grotere kans gemaakt in de finale. Het lijkt me niet iets wat de jury pas toen voor het eerst is opgevallen.
Aan de andere kant, mij heeft het persoonlijk nooit zo gestoord dat ze wat terughoudender was, ik vond dat juist leuk naast de drukte van sommige andere kandidaten. Maar het zorgt er wel voor dat ze er minder bovenuit sprong, en dus vooral voor de meer casual kijkers zal ze niet bovenaan hun lijstje gestaan hebben.
pi_202423270
Ik heb net de 'live' Q&A op instagram gekeken van Luca, Amy, Celester en Diede. Daaruit kwam wel naar voren dat Celester wel wat geframed werd als 'de stille'. Achter de schermen waren de camera's vooral op Amy gericht en Celester lieten ze een beetje links liggen. Na de finale werd ze ook niet gevraagd voor een interview (Diede en Amy wel).

Ook wel opvallend was dat eigenlijk Amy Loko Le zou krijgen, maar omdat Julia een slechte week had gehad door Parel wilde ze haar even laten knallen met Loko Le.

Verder ben ik nog een beetje aan het huilen dat het Diede niet is geworden, maar wel een beetje voorspelbaar ook dat zij de Lauren/Jindra zou worden van deze editie.
pi_202424106
Die live was heel leuk.

Vond het wel apart dat er voor de sing-off in de halve finale maar 3 liedjes waren, teleromeo, ya ya yippie en kuma he. Iedereen kreeg 2 opties zodat ze bij de daadwerkelijke sing-off altijd 3 verschillende liedjes hadden.
pi_202424161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:44 schreef Sieglinde het volgende:
Ik heb net de 'live' Q&A op instagram gekeken van Luca, Amy, Celester en Diede. Daaruit kwam wel naar voren dat Celester wel wat geframed werd als 'de stille'. Achter de schermen waren de camera's vooral op Amy gericht en Celester lieten ze een beetje links liggen. Na de finale werd ze ook niet gevraagd voor een interview (Diede en Amy wel).

Ook wel opvallend was dat eigenlijk Amy Loko Le zou krijgen, maar omdat Julia een slechte week had gehad door Parel wilde ze haar even laten knallen met Loko Le.

Verder ben ik nog een beetje aan het huilen dat het Diede niet is geworden, maar wel een beetje voorspelbaar ook dat zij de Lauren/Jindra zou worden van deze editie.
Diede was eigenlijk in alles de beste keuze. Tot de halve finale waarin ze opeens het plaatje niet vonden kloppen, toen wilde de jury haar niet meer.
pi_202424300
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:06 schreef Danawinter het volgende:

[..]
Ik vraag me af of ze Celester niet eerder hadden moeten vertellen dat ze zich wat meer open mocht stellen, in plaats van pas in de halve finale. Dan had ze denk ik veel meer opgevallen voor het publiek en een grotere kans gemaakt in de finale. Het lijkt me niet iets wat de jury pas toen voor het eerst is opgevallen.
Aan de andere kant, mij heeft het persoonlijk nooit zo gestoord dat ze wat terughoudender was, ik vond dat juist leuk naast de drukte van sommige andere kandidaten. Maar het zorgt er wel voor dat ze er minder bovenuit sprong, en dus vooral voor de meer casual kijkers zal ze niet bovenaan hun lijstje gestaan hebben.
Het lijkt mij plausibeler dat "ze" voor de halve finale hebben besloten dat celester niet de winnaar gaat worden, en dat ze toen zijn gestart met haar te framen.

Ik denk nog sterker dat dit ook het geval was met Amy. Tot de finale hebben ze Julia en Amy hetzelfde charme offensief gegeven, maar voor de finale is besloten dat het Julia ging worden en is Amy tijdens de finale finaal (hihi passend woord) de grond in getrapt.
pi_202424388
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:47 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Ik denk nog sterker dat dit ook het geval was met Amy. Tot de finale hebben ze Julia en Amy hetzelfde charme offensief gegeven, maar voor de finale is besloten dat het Julia ging worden en is Amy tijdens de finale finaal (hihi passend woord) de grond in getrapt.
Ook wel grappig dat alle kandidaten (behalve Amy zelf) Superster het minst leuke nieuwe nummer vonden..hmmm
pi_202424393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:41 schreef Arlique het volgende:

[..]
Diede was eigenlijk in alles de beste keuze. Tot de halve finale waarin ze opeens het plaatje niet vonden kloppen, toen wilde de jury haar niet meer.
Gert wilde Diede vanaf het begin al niet.
Ik begrijp het ergens wel. Samen met H&M zou K3 wel érg schattig worden en ze was te controversieel: groot risico dat BLM K3 zou proberen te cancellen.
pi_202424469
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:44 schreef Sieglinde het volgende:

Ook wel opvallend was dat eigenlijk Amy Loko Le zou krijgen, maar omdat Julia een slechte week had gehad door Parel wilde ze haar even laten knallen met Loko Le.

Bedankt voor deze info. Bevestigt een hoop vermoedens van mij studio 100 heel goed doorhad dat liedjeskeuze erg belangrijk was voor de sturing.
pi_202424572
Voor iedereen die het gemist heeft, iemand is de live in delen aan het uploaden, eerdere live van Diede & Celester staat er ook op. (niet van mij)

https://www.youtube.com/user/gamenmetchelsea/videos
pi_202425973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]
Daar heb ik al sinds Madelon eruit lag bij de finale van K2 zoekt K3 2009 over nagedacht. Wat als ze haar hadden gewild? Kristel kon het in ieder geval heel goed met haar vinden.
De beelden van de finale (en natuurlijk ook de eerdere afleveringen) uit 2009 heb ik al meermaals herbekeken met deze vraag in het achterhoofd, en ik vermoed op grond daarvan dat Kristel destijds een voorkeur had voor Madelon, maar dat Karen wellicht liever Josje had omdat ze Madelon een wat te hoog kleuterjufgehalte vond hebben. Karen zag in ieder geval een Nederlandse in K3 helemaal zitten (lees: Noa wilde ze zeker niet).
quote:
Ik ga er nu wel vanuit dat ze Julia hadden willen kiezen. Ik ging er eigenlijk volledig vanuit dat ze, op basis van leeftijd en persoonlijkheid, liever voor de onervaren Amy wilden gaan dan voor de 19-jarige stuiterbal Julia die het qua niveau toch iets meer kan bijhouden.
De speech op het einde leek duidelijk in de richting van Amy te wijzen, maar dat was om de spanning nog wat op te voeren, net als in 2009 toen de speech van Kristel en Karen even in de richting van Noa leek te wijzen. En het werkte, want ik tuinde er weer in. Ik dacht meteen, goed, ze gaan dus voor Amy. Des te verrassender was de keuze voor Julia. Ik was niet in verwarring, maar realiseerde me wel meteen dat ik me weer op het verkeerde been had laten zetten. Had er wel direct vrede mee, want ik vond Amy van meet af aan niet zo geschikt. Tikkeltje ouwelijk, te weinig zangtalent, geen aantoonbare affiniteit of ervaring met optreden voor of werken met (jonge) kinderen.

Julia is inderdaad een stuiterbal die het niveau en het tempo en de hectiek aankan, de vraag is eerder of Hanne en Marthe haar bij zullen kunnen houden. Voor veel Vlamingen is Julia een prototypische Hollandse meid met een onmiskenbaar randstedelijk accent en te luid en te direct. Aan dat accent is wel wat te doen met wat lessen dictie (nee Klaasje, geen dixi). Maar als Hanne en Marthe dachten dat Klaasje direct was, dan gaan ze met Julia nog wat beleven... Haar voornaam begint in ieder geval met een J en haar achternaam eindigt op -man. Nomen est omen?
quote:
Wat ik fijn vind is dat deze twee tegenover elkaar kwamen te staan op het laatste moment. Hoewel ik Hanne en Marthe niet ken had ik van tevoren wel een beetje bedacht, op basis van wat ik heb gezien in de afgelopen shows, wie ze hadden gekozen uit de mogelijke combinaties:

Diede / Amy - verwachte uitkomst: Amy
Diede / Celester - verwachte uitkomst: Diede
Diede / Julia - verwachte uitkomst: Julia
Julia / Amy - verwachte uitkomst: Amy
Julia / Celester - verwachte uitkomst: Julia
Celester / Amy - verwachte uitkomst: Amy

Interessante analyse waarmee je een ranking Amy-Julia-Diede-Celester impliceert bij Hanne en Marthe. Maar de keuze voor Julia betekent dat dat niet zo was op de avond van de finale, aangenomen dat dit inderdaad hun eigen vrije keuze is geweest.
quote:
Ik vond Celester zelf heel erg leuk en vond haar eigenlijk het best presteren tijdens de finale, maar ik heb niet het idee dat ze zichzelf goed in de markt heeft gezet. Dat ze zo op de achtergrond bleef werd uiteindelijk echt deel van haar identiteit gemaakt binnen dit programma, en dat is helemaal oké, maar is misschien niet waar Hanne en Marthe uiteindelijk voor zouden hebben gekozen.
Celester presteerde verbazingwekkend goed, in aanmerking genomen dat ze voorheen geen enkele ervaring had met zang en dans. Ze is een natuurtalent en ik zou het jammer vinden als ze daar nu verder niets mee doet en weer in de anonimiteit verdwijnt. Ik vond alleen dat ze een wat harde uitstraling had voor K3, maar verder top. Ze piekte in ieder geval op het juiste moment, in de finale.
quote:
Diede vond ik erg jong ogen en qua gedrag leek de 21-jarige alsnog een paar jaar jonger dan de jongste kandidate Julia, maar ik kon me ook voorstellen dat zij, tegenover Celester een grote kans maken omdat ze veruit de beste zangeres is van iedereen, vlekkeloze optredens neerzet iedere week en waarschijnlijk iemand is die echt kinderharten kan stelen.
Je zou niet zeggen dat Diede (17 september 2000) nagenoeg even oud is als Celester (10 augustus 2000) en bijna twee jaar ouder dan Julia (8 juni 2002). Hoewel Diede erg jong oogt vond ik ze toch niet te kinderlijk. Haar zang en optredens waren top en ze had van de vier finalistes de meeste zangervaring én ervaring met het werken voor en met kinderen die ik bij de andere drie finalistes miste. Ik denk ook dat kinderen haar van alle finalistes het gemakkelijkst in hun hart sluiten. Kürt vergeleek haar met Laura Tesoro, en die doet het inderdaad ook erg goed bij kinderen hoewel ze zich met haar (Engelstalige) repertoire niet specifiek op kinderen richt. Diede was ook de enige finaliste met een nagenoeg foutloos parcours en de enige finaliste die nooit gered hoefde te worden. Celester en Amy namen hun verlies betrekkelijk gelaten maar Diede brak, en niet zonder reden. Weten dat je dit kunt, dat je alles in huis hebt, dat dit écht is wat je wil, als enige probleemloos de finale bereiken, en het dan tóch niet worden, dan knapt er iets.
quote:
Julia vond ik vanaf het begin een hele logische keuze. Bijna het stereotype van een K3'tje, en je kan niet om haar positieve energie heen. Maar toch had ik het idee dat Amy de absolute voorkeur had van Hanne en Marthe. Vanaf het allereerste moment kreeg zij een subtiele storyline die naar de winst leek te leiden en vrijwel ieder moment wat door Hanne, Marthe en Amy werd gedeeld daarna leek voor mij te bevestigen dat dit "het" was. Het ritje samen in de auto, hun geweldige optreden met Eyo!, het praatje toen Amy vertelde over haar huis en haar verloofde...
Het kan ook zijn dat de programmamakers gewoon inspeelden op de eerste indrukken van Hanne en Marthe dat Amy het wel eens kon worden en daarom meer aandacht aan haar besteedden.
quote:
Maar zo blijkt maar weer dat ik er eigenlijk helemaal niks vanaf weet en alles speculatie blijft :')


[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 01-12-2021 21:28:09 ]
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 22:59:26 #197
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202427862


Arme meid moet wel meteen een 80 urige werkweek draaien
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 00:00:38 #198
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202428375
twitter
pi_202428530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Diede vond ik erg jong ogen en qua gedrag leek de 21-jarige alsnog een paar jaar jonger dan de jongste kandidate Julia, maar ik kon me ook voorstellen dat zij, tegenover Celester een grote kans maken omdat ze veruit de beste zangeres is van iedereen, vlekkeloze optredens neerzet iedere week en waarschijnlijk iemand is die echt kinderharten kan stelen.....
Maar van Diede worden de papa's niet echt geil. Die hebben dan het idee dat ze het met hun dochter doen of zo.

Vergeet niet, uiteindelijk is K3 op de papa's gericht.
  donderdag 2 december 2021 @ 02:03:19 #200
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_202428736
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit werkt veel beter dan het zou moeten.
Schapen zijn relax.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')