abonnement Unibet Coolblue
pi_202375643
https://www.ed.nl/de-peel(...)-meer-open~a54729b6/

Het kasteel van Sinterklaas gaat ook eerder dicht.

}:| }:| }:|
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 28 november 2021 @ 10:54:13 #252
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202375650
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:43 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik heb de neiging om dit af te doen als 'gaat toch nooit gebeuren', maar dat hebben we waarschijnlijk ook ooit gedaan over de situatie die we nu hebben ;(
Ze brengen het allemaal heel geleidelijk. Hele kleine stapjes. Dat is het gevaarlijke; mensen groeien er dan echt in mee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202375660
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:51 schreef Novavax het volgende:

[..]
Nee want in Korea en China draaide zal op volle toeren met lockdowns etc maar dat wist deze expert natuurlijk niet :')

Dan ook nog haar lachwekkende onderzoek met de WHO naar herkomst van het virus _O-
Die landen hebben vaker een lockdown gehad (en leven zowat in iets wat verder reikt dan een intelligente lockdown hier). Ook vanwege ziektes.

Neem bijvoorbeeld het SARS-virus (Heeeeey, klinkt bekend). Buiten de Aziatische landen kwam de rest van de wereld er goed vanaf. Helemaal als je het vergelijkt met nu.

Men leert van het verleden, kan ook niet in de toekomst kijken. Hadden ze meer moeten en kunnen doen? Ja. Maar afgaande op eerdere vergelijkbare zaken liepen we wel enigszins achter de feiten aan.
  zondag 28 november 2021 @ 10:55:51 #254
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202375661
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:52 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.ed.nl/de-peel(...)-meer-open~a54729b6/

Het kasteel van Sinterklaas gaat ook eerder dicht.

}:| }:| }:|
quote:
Voor de bezoekers die een kaartje hadden voor aankomende week, zoekt de organisatie naar een passende oplossing. ,,We zijn er nog niet helemaal uit, maar mogelijk kunnen ze hun kaarten houden voor volgend jaar, ervan uitgaande dat de situatie anders is dan nu. We informeren onze bezoekers daar uiterlijk vrijdag 3 december over.”
Wat dacht je van gewoon het geld teruggeven? :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202375664
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ze brengen het allemaal heel geleidelijk. Hele kleine stapjes. Dat is het gevaarlijke; mensen groeien er dan echt in mee.
Perfecte conditionering, straks als ze de qr zouden willen afschaffen (in 2024 misschien), dan krijg je een opstand van mensen die niet meer zonder wensen.
pi_202375676
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 10:49 schreef Benny het volgende:

[..]
Heel eerlijk. Niemand had januari 2020 kunnen bedenken in wat voor shit we terecht zouden komen.
Dit. En als ze in maart hadden gezegd dat dit jaren zou gaan duren, had iedereen van meet af aan in de fuck you-stand gezeten.
pi_202375678
In Engeland is men bang voor die nieuwe variant dus voeren ze weer mondkapjes in winkels in. Tja.

Dat is een beetje wat ik bedoel met het causaal loskoppelen van vaccins (en de vaccinatiegraad) en maatregelen. Politici opereren op een heel ander niveau, zelfs een nagenoeg perfect vaccin is nog geen garantie dat politici geen rare sprongen meer maken.
  User die overal opduikt 2022 zondag 28 november 2021 @ 11:00:00 #258
186611 Haags
pi_202375683
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Perfecte conditionering, straks als ze de qr zouden willen afschaffen (in 2024 misschien), dan krijg je een opstand van mensen die niet meer zonder wensen.
Je moet toch wel behoorlijk krankjorem in je kop zijn als je die QR wil blijven behouden als dat niet meer nodig is.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 28 november 2021 @ 11:01:29 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202375687
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2021 10:59 schreef Bliksem92 het volgende:
In Engeland is men bang voor die nieuwe variant dus voeren ze weer mondkapjes in winkels in. Tja.

Dat is een beetje wat ik bedoel met het causaal loskoppelen van vaccins (en de vaccinatiegraad) en maatregelen. Politici opereren op een heel ander niveau, zelfs een nagenoeg perfect vaccin is nog geen garantie dat politici geen rare sprongen meer maken.
De gebruikelijke Pavlov.

Sowieso denken dat katoenen lapjes die snel uit een achterzak komen een nog besmettelijkere variant dan Delta zouden tegenhouden :')
pi_202375694
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2021 10:59 schreef Bliksem92 het volgende:
In Engeland is men bang voor die nieuwe variant dus voeren ze weer mondkapjes in winkels in. Tja.

Dat is een beetje wat ik bedoel met het causaal loskoppelen van vaccins (en de vaccinatiegraad) en maatregelen. Politici opereren op een heel ander niveau, zelfs een nagenoeg perfect vaccin is nog geen garantie dat politici geen rare sprongen meer maken.
Het instellen van maatregelen is zo’n Pavlovreactie geworden dat er tegenwoordig al vanuit voorzorg allerlei maatregelen worden ingevoerd, zonder dat duidelijk is of het zoden aan de dijk zet. “Want we moeten iets doen”.
pi_202375698
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2021 10:59 schreef Bliksem92 het volgende:
In Engeland is men bang voor die nieuwe variant dus voeren ze weer mondkapjes in winkels in. Tja.

Dat is een beetje wat ik bedoel met het causaal loskoppelen van vaccins (en de vaccinatiegraad) en maatregelen. Politici opereren op een heel ander niveau, zelfs een nagenoeg perfect vaccin is nog geen garantie dat politici geen rare sprongen meer maken.
Daarom is er dan ook een speciaal plekje in de hel gereserveerd voor politici.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202375699
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Neh, ik denk dat de meeste mensen gewoon door gaan met hun plannen voor december. Thuis is er toch geen controle; ze kunnen zoveel dicht gooien als ze willen (of moeilijker maken); ze zorgen er enkel voor dat de bedrijven geraakt worden en dat de economie gesloopt wordt; mensen blijven elkaar gewoon lekker zien.
Ik denk dat mensen elkaar netto toch minder zien, en in kleinere groepen.
Doorgaans luid ik samen met velen het nieuwe jaar in in een zweterige technokelder. Dat feest - en vele anderen natuurlijk - gaat gewoon niet door. Daarnaast merk ik in mijn omgeving dat mensen toch de adviezen - bijv <4 man thuis - als harde maatregelen zien of ze aangrijpen als excuus om niet te komen.
Dat nu alles naar binnenshuis verschuift is evident omdat daar de zeggenschap van de overheid stopt.
I'll give you something to do
pi_202375701
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De gebruikelijke Pavlov.

Sowieso denken dat katoenen lapjes die snel uit een achterzak komen een nog besmettelijkere variant dan Delta zouden tegenhouden :')
Ik ben allang blij dat wij nooit in die extreme mondkapjesfetish zijn meegegaan. Die beelden uit Frankrijk enzo, kinderen van 5 met mondkapjes op in de klas. Treurig.
pi_202375711
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het instellen van maatregelen is zo’n Pavlovreactie geworden dat er tegenwoordig al vanuit voorzorg allerlei maatregelen worden ingevoerd, zonder dat duidelijk is of het zoden aan de dijk zet. “Want we moeten iets doen”.
Dat, en er is ook altijd het argument dat ach, het is toch een kleine moeite? En dat klopt ook wel, zo'n lapje voor de mond is nou ook niet weer het einde van de wereld. Maar proportionaliteit verdwijnt zo snel op die manier...
pi_202375713
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:00 schreef Haags het volgende:

[..]
Je moet toch wel behoorlijk krankjorem in je kop zijn als je die QR wil blijven behouden als dat niet meer nodig is.
Ik zeg je dit: die QR is here to stay. En die mondkapjes daar komen we ook niet meer vanaf.

“Het is maar een klein offer”.
  zondag 28 november 2021 @ 11:06:13 #266
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202375715
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:00 schreef Haags het volgende:

[..]
Je moet toch wel behoorlijk krankjorem in je kop zijn als je die QR wil blijven behouden als dat niet meer nodig is.
Het zal je verbazen. Er zijn ook mensen die smeken om een avondklok omdat die zo goed werkt. Terwijl het effect van de vorige nog steeds niet uitgelegd is. Vaak hoeft er enkel gezegd te worden dat een maatregel van de strikte noodzaak is en dan is het al goed. Ik zie het oprecht gebeuren dat we over een tijd bang zullen zijn om dat hele QR systeem stop te zetten. ‘Kleine moeite toch’ om er mee door te gaan. Mensen zijn er toch al aan gewend. Kunnen we hem beter gaan uitbreiden met andere vaccinaties/etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  User die overal opduikt 2022 zondag 28 november 2021 @ 11:06:53 #267
186611 Haags
pi_202375721
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zeg je dit: die QR is here to stay. En die mondkapjes daar komen we ook niet meer vanaf.

“Het is maar een klein offer”.
Niet mijn wereld. Optiefen met die onzin.

Vaccineren = okay QR is een nee!
Zonder wrijving geen glans
pi_202375731
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het zal je verbazen. Er zijn ook mensen die smeken om een avondklok omdat die zo goed werkt. Terwijl het effect van de vorige nog steeds niet uitgelegd is. Vaak hoeft er enkel gezegd te worden dat een maatregel van de strikte noodzaak is en dan is het al goed. Ik zie het oprecht gebeuren dat we over een tijd bang zullen zijn om dat hele QR systeem stop te zetten. ‘Kleine moeite toch’ om er mee door te gaan. Mensen zijn er toch al aan gewend. Kunnen we hem beter gaan uitbreiden met andere vaccinaties/etc.
Dit gaat het argument zijn inderdaad. Maar als je er nuchter over nadenkt is het bizar dat deelname aan de samenleving onderhevig is aan gezondheidschecks. Zeker als de pandemie over is.

Maar het wordt allemaal geaccepteerd want we zijn het nu gewend en de infrastructuur ligt er al. Zeker als bioscopen, evenementenlocaties het gaan automatiseren, met scanpoortjes. Dan zijn er miljoenen in geïnvesteerd en blijft het gewoon staan.
pi_202375735
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het zal je verbazen. Er zijn ook mensen die smeken om een avondklok omdat die zo goed werkt. Terwijl het effect van de vorige nog steeds niet uitgelegd is. Vaak hoeft er enkel gezegd te worden dat een maatregel van de strikte noodzaak is en dan is het al goed. Ik zie het oprecht gebeuren dat we over een tijd bang zullen zijn om dat hele QR systeem stop te zetten. ‘Kleine moeite toch’ om er mee door te gaan. Mensen zijn er toch al aan gewend. Kunnen we hem beter gaan uitbreiden met andere vaccinaties/etc.
Zo maakbaar is de wereld niet. Mag toch hopen dat het niet gebeurt.
  zondag 28 november 2021 @ 11:10:35 #270
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202375738
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:03 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen elkaar netto toch minder zien, en in kleinere groepen.
Doorgaans luid ik samen met velen het nieuwe jaar in in een zweterige technokelder. Dat feest - en vele anderen natuurlijk - gaat gewoon niet door. Daarnaast merk ik in mijn omgeving dat mensen toch de adviezen - bijv <4 man thuis - als harde maatregelen zien of ze aangrijpen als excuus om niet te komen.
Dat nu alles naar binnenshuis verschuift is evident omdat daar de zeggenschap van de overheid stopt.
En dat laatste bedoel ik. Thuis is toch geen controle. Maar wel veel besmettingen. Dus de besmettingen zullen echt niet opeens gaan dalen omdat sectoren wat eerder sluiten. In mijn omgeving gaan mensen gewoon door met hun Sinterklaas en kerst plannen; lekker bij mensen thuis. Dus het enige wat ze bereiken is dat die sectoren minder omzet maken; de mensen zien elkaar toch wel. In absolute zin zullen er wellicht iets minder contacten zijn, maar de winst is minimaal; gaat imo niet genoeg zijn om de cijfers te laten dalen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202375741
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit gaat het argument zijn inderdaad. Maar als je er nuchter over nadenkt is het bizar dat deelname aan de samenleving onderhevig is aan gezondheidschecks. Zeker als de pandemie over is.

Maar het wordt allemaal geaccepteerd want we zijn het nu gewend en de infrastructuur ligt er al. Zeker als bioscopen, evenementenlocaties het gaan automatiseren, met scanpoortjes. Dan zijn er miljoenen in geïnvesteerd en blijft het gewoon staan.
En mogen de niet-geboosterde mensen nergens meer heen. Maakt het wat uit joh dat die mensen al heftige bijwerkingen van de 1e, 2e of 3e prik hadden. Die prik zal en moet erin.
  zondag 28 november 2021 @ 11:11:12 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202375743
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:00 schreef Haags het volgende:

[..]
Je moet toch wel behoorlijk krankjorem in je kop zijn als je die QR wil blijven behouden als dat niet meer nodig is.
Eens.

Maar er zullen vast politici zijn die 'er meer voordelen van inzien'.

Zit je met de gebakken peren en je persoonlijk carbon budget ofso.

Fuck dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202375744
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En dat laatste bedoel ik. Thuis is toch geen controle. Maar wel veel besmettingen. Dus de besmettingen zullen echt niet opeens gaan dalen omdat sectoren wat eerder sluiten. In mijn omgeving gaan mensen gewoon door met hun Sinterklaas en kerst plannen; lekker bij mensen thuis. Dus het enige wat ze bereiken is dat die sectoren minder omzet maken; de mensen zien elkaar toch wel. In absolute zin zullen er wellicht iets minder contacten zijn, maar de winst is minimaal; gaat imo niet genoeg zijn om de cijfers te laten dalen.
Straks mag je niet verder dan 5 km van je huis. De camera's zijn er al.
  zondag 28 november 2021 @ 11:12:53 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202375754
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit gaat het argument zijn inderdaad. Maar als je er nuchter over nadenkt is het bizar dat deelname aan de samenleving onderhevig is aan gezondheidschecks. Zeker als de pandemie over is.

Maar het wordt allemaal geaccepteerd want we zijn het nu gewend en de infrastructuur ligt er al. Zeker als bioscopen, evenementenlocaties het gaan automatiseren, met scanpoortjes. Dan zijn er miljoenen in geïnvesteerd en blijft het gewoon staan.
Klopt. Net als flesjes water in het vliegtuig. Iedereen vindt het logisch dat dit niet mag. Terwijl de werkelijke reden dat het ooit is ingevoerd al lang is vergeten door de massa.
pi_202375758
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit gaat het argument zijn inderdaad. Maar als je er nuchter over nadenkt is het bizar dat deelname aan de samenleving onderhevig is aan gezondheidschecks. Zeker als de pandemie over is.

Maar het wordt allemaal geaccepteerd want we zijn het nu gewend en de infrastructuur ligt er al. Zeker als bioscopen, evenementenlocaties het gaan automatiseren, met scanpoortjes. Dan zijn er miljoenen in geïnvesteerd en blijft het gewoon staan.
Vergeet ook niet dat er meer dan een miljard ingestoken is, en dat wordt alleen maar meer. Stoppen met QR betekent dat die investering voor niets is geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')