abonnement Unibet Coolblue
pi_202366237
Ik heb een hyundai i20 van april 2019.
Buitenspiegels klappen open en dicht bij deur ontgrendelen of vergrendelen, en ik kan ze ook open en sluiten middels een knopje bij het linkerportier (bv in wasstraat handig).

MAAR ik zou dit automatisch in/uit klappen graag bij deuren open/sluiten (middels autosleutel) in de winter uitzetten.
Dit omdat ik de vorige winter vaker met vastgevroren spiegels heb gezeten; gaan na een nacht vorst niet open of het motortje moet flink werken en wordt geforceerd.

Weet iemand of (en hoe) ik dit uit kan zetten?
In de handleiding staat niks, op internet kan ik voor mijn model niks vinden hierover en de dealer wist het ook niet
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 16:12:41 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202366279
Als de dealer het ook niet weet zou ik bijna zeggen dat het niet kan. Van de andere kant lijkt me raar dat dat niet zou kunnen, juist vanwege het vriezen-argument.

Kun je in de boordcomputer niks vinden m.b.t. die optie? Ik heb het daar wel, maar ik heb geen i20.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202366320
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 16:12 schreef CoolGuy het volgende:
Als de dealer het ook niet weet zou ik bijna zeggen dat het niet kan. Van de andere kant lijkt me raar dat dat niet zou kunnen, juist vanwege het vriezen-argument.

Kun je in de boordcomputer niks vinden m.b.t. die optie? Ik heb het daar wel, maar ik heb geen i20.
In het menu kan ik niks erover vinden.
Dealer had de vraag nog ooit gehoord.
Maar mij lijkt het ook sterk dat het niet kan
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 16:16:45 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202366342
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 16:15 schreef hartloper het volgende:

[..]
In het menu kan ik niks erover vinden.
Dealer had de vraag nog ooit gehoord.
Maar mij lijkt het ook sterk dat het niet kan
De dealer heeft nog nooit de vraag gekregen of je de buitenspiegels-automatisch-inklappen-functie uit kunt zetten? Hmm
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 16:22:48 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202366419
Als ik de juiste handleiding had net staat daar niets in dat het zou kunnen. Er staat dat je ze handmatig in kunt klappen, dat je ze (voor auto wassen) beiden in kunt klappen, maar er staat niets over dat de functie in zijn geheel uit te zetten is.

Dat gecombineerd met dat de dealer het je ook niet kan vertellen zou je bijna gaan denken dat het dus niét kan, want waarom zou het anders niet in het boekje vermeldt staan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202366541
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 16:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
De dealer heeft nog nooit de vraag gekregen of je de buitenspiegels-automatisch-inklappen-functie uit kunt zetten? Hmm
Hij zei van niet.
pi_202368233
Mogelijk een slechte tip maar probeer ze eens met de hand terug te zetten als ze net zijn ingeklapt.
pi_202368358
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 16:12 schreef CoolGuy het volgende:
Als de dealer het ook niet weet zou ik bijna zeggen dat het niet kan. Van de andere kant lijkt me raar dat dat niet zou kunnen, juist vanwege het vriezen-argument.
Bij mijn Ford Focus kan het ook niet uit, dus zo raar is het blijkbaar niet (of het is wel raar maar iig niet uitzonderlijk :+).

Ik heb zo'n canbus naar USB kabel waarmee ik ook van alles in de configuratie kan wijzigen, daarmee krijg ik het wel voor elkaar door de auto wijs te maken dat de spiegels niet elektrisch inklapbaar zijn. Maar dan werkt ook de knop voor handmatig bedienen niet meer... Ook niet handig.

(Ze zijn bij mij nog nooit vastgevroren trouwens)
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 19:40:53 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202368413
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:35 schreef XanderH het volgende:

[..]
Bij mijn Ford Focus kan het ook niet uit, dus zo raar is het blijkbaar niet (of het is wel raar maar iig niet uitzonderlijk :+).

Ik heb zo'n canbus naar USB kabel waarmee ik ook van alles in de configuratie kan wijzigen, daarmee krijg ik het wel voor elkaar door de auto wijs te maken dat de spiegels niet elektrisch inklapbaar zijn. Maar dan werkt ook de knop voor handmatig bedienen niet meer... Ook niet handig.

(Ze zijn bij mij nog nooit vastgevroren trouwens)
Bij mij ook nooit vast gevroren hoor, maar ik ben dan weer gewend dat je dat wel aan/uit kunt zetten. Maar goed, dat er auto's zijn die het (niet) kunnen zal ongetwijfeld zo zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202372450
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:21 schreef qajariaq het volgende:
Mogelijk een slechte tip maar probeer ze eens met de hand terug te zetten als ze net zijn ingeklapt.
Dan denk ik dat ik ze af breek :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:35 schreef XanderH het volgende:
Ze zijn bij mij nog nooit vastgevroren trouwens
Dan heb ik misschien pech met de mijne.
Vorig jaar echt een paar keer.
Vooral als er een laag sneeuw om de spiegel zat die om 06u vastgevroren zat na een nacht stevig vriezen.
Sneeuw zit dan rondom het scharnierpunt.

Misschien moet ik een zak om de spiegel doen of een stukje plastic haha.
pi_202372639
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:35 schreef XanderH het volgende:

[..]
Bij mijn Ford Focus kan het ook niet uit, dus zo raar is het blijkbaar niet (of het is wel raar maar iig niet uitzonderlijk :+).

Ik heb zo'n canbus naar USB kabel waarmee ik ook van alles in de configuratie kan wijzigen, daarmee krijg ik het wel voor elkaar door de auto wijs te maken dat de spiegels niet elektrisch inklapbaar zijn. Maar dan werkt ook de knop voor handmatig bedienen niet meer... Ook niet handig.

(Ze zijn bij mij nog nooit vastgevroren trouwens)
Ook apart, in mn 2008 Fiesta kun je automatisch inklappen aan/uitzetten.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202372789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:59 schreef hartloper het volgende:

[..]
Dan denk ik dat ik ze af breek :)
[..]
Dan heb ik misschien pech met de mijne.
Vorig jaar echt een paar keer.
Vooral als er een laag sneeuw om de spiegel zat die om 06u vastgevroren zat na een nacht stevig vriezen.
Sneeuw zit dan rondom het scharnierpunt.

Misschien moet ik een zak om de spiegel doen of een stukje plastic haha.
Als er al zoiets inzit, zit dat waarschijnlijk daar waar jij niet bij kan. Je dealer (of een garagist met een OBD2 tool) zou eigenlijk de menu die hij op zijn scherm ziet door moeten bladeren, ook al heeft ie er nog nooit van gehoord, kan prima erin zitten.

Op deze manier heb ik de waarschuwingstoon van mijn veiligheidsgordels uit kunnen zetten, vond het heel interessant wat voor opties ik allemaal tegenkwam. Bij een noodstop gaan mijn alarmlichten ff werken bijv. Bij stilstaan gaan mijn ruitenwissers langzamer bewegen. enz enz

Is een raamalufolie niet afdoende om je raam en je spiegels tegelijkertijd af te dekken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2021 23:16:04 ]
pi_202372812
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:21 schreef qajariaq het volgende:
Mogelijk een slechte tip maar probeer ze eens met de hand terug te zetten als ze net zijn ingeklapt.
Heb ff gelachen :D
pi_202373109
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:15 schreef SolidasRock het volgende:
Is een raamalufolie niet afdoende om je raam en je spiegels tegelijkertijd af te dekken?
Die wat ik nu heb niet.
Maar volgens mij bestaan die ook in een versie waar je de spiegels mee inpakt, maar weet niet of het werkt als ze draaien? (op foto's zie ik alleen niet gedraaide spiegels bij dit soort voorraamdekens)
pi_202373373
Misschien kun je er een zekering uit halen of een stekkertje los halen? Misschien niet de mooiste oplossing, naar het kan wel helpen.
pi_202508887
gewoon een afdekhoes kopen voor je hele auto had ik over mijn 308 nooit geen problemen met mijn spiegels in de winter
pi_202611963
gewoon je auto in een verwarmde garage stallen
pi_202810117
Volgens mij kan ik het in m'n Toyota uitzetten door dat knopje lang in te drukken...
pi_202810361
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:29 schreef Ace1 het volgende:
Volgens mij kan ik het in m'n Toyota uitzetten door dat knopje lang in te drukken...
Heb het uitklappen bij m'n Corolla een tijdje terug per ongeluk uitgezet bij het instappen (knop zit vlak bij het handvat) en het duurde even voor ik door had dat het geen defect was :+
pi_202810819
Zo'n bediening? Als je de knop op L of R laat staan zou autofold disabled moeten worden.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202873197
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 23:04 schreef nostra het volgende:
Zo'n bediening? Als je de knop op L of R laat staan zou autofold disabled moeten worden.

[ afbeelding ]
Ik heb geen L R knop
Rest identiek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')