abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202348586

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; Coingecko. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Doe je eigen onderzoek.

Ok. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
http://forum.fok.nl/topic/2399122

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: http://forum.fok.nl/topic/2408251/1/400#p175313682

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt gentroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoin Information & Resources
Bitcoin-Only (NL)
Bitcoinstart (NL)

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van bitcoin
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van een wallet. Betaal met iDeal.
- HODL = win

Starten met het kopen van Altcoins
- Open een account op bijv. Binance.
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Bitcoin. Kopieer het wallet-adres.
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in bitcoin op Binance. Via de Exchanges kan je bitcoin kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
pi_202348634
Ben wel benieuwd naar een echte bearmarket. Staat dan alles een heel jaar lang superlaag zonder beweging naar onderen of naar boven?
blablablabla
pi_202349017
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:03 schreef fathank het volgende:
Lol

Bloedbad overal en het wordt hier met de minuut gezelliger
$PYR _O_
pi_202349023
Die Req gewoon 290% plus
pi_202349100
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:07 schreef amp25 het volgende:
Die Req gewoon 290% plus
Die heb ik ook nog, goed dat je het zegt :D ff wat winst weer vanaf pakken
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 13:44:00 #6
18653 crew  D.
pi_202349449
Even wat geveegd

Jullie wedstrijdje verplassen doe je maar via PM of DM :Y
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:46:12 #7
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202349476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:44 schreef D. het volgende:
Even wat geveegd

Jullie wedstrijdje verplassen doe je maar via PM of DM :Y
Het liefst wil ik nooit meer met hem discussieren over "wie beter is met trading", vandaar die challenge (hij typte "bear market" hier in dit topic. Als hij daarachter staat, en ik zei dat er nog geen bearmarket is, is het toch voor eens en altijd voorbij? In ieder geval lekker rustig totaan 31 December en daarna eindconclusie :)
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:52:02 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202349532
Dit boeit echt niemand
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 14:38:50 #10
4530 crew  Crazy Harry
pi_202350210
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
$PYR _O_
Ik ben gisteren ingestapt doordat ik eindelijk eens wat Matic overhad *O*

EU for the win! *O* _O_
https://www.reddit.com/r/(...)ce_of_regulation_on/
Geen crypto-liefhebber kan nog anti-EU zijn als dit inderdaad doorgaat
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:58:19 #11
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202350479
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:33:24 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202350980
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:52 schreef fathank het volgende:
Dit boeit echt niemand
Dit boeit mensen die graag overal hun gelijk willen halen tot het zeer vervelende aan toe. Doet me denken aan iemand die vooraan stond om te vieren dat Zandvoort niet door ging in 2020.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:35:43 #13
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202351020
Is ING een cryptovriendelijke bank?
pi_202351122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:35 schreef Sureahcamidd het volgende:
Ik heb ING en crypto, wat is je vraag?
pi_202351130
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit boeit mensen die graag overal hun gelijk willen halen tot het zeer vervelende aan toe. Doet me denken aan iemand die vooraan stond om te vieren dat Zandvoort niet door ging in 2020.
Kap eens met dit kinderachtige gezeik heletijd over wie er gelijk heeft :')
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 15:48:27 #16
4530 crew  Crazy Harry
pi_202351182
quote:
Op reddit kwam een tijdje geleden iemand voorbij die door ING gesommeerd was om te stoppen met z'n crypto-activiteiten. Maar die deed dan ook arbitrage in crypto waar hij die bankrekening voor gebruikte (waarom een normale bankrekening mag Joost weten)
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_202351284
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
$PYR _O_
De PYR trein heb ik helaas gemist, die blijft maar doorgaan
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:56:34 #18
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202351289
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:43 schreef Leonos het volgende:

[..]
Ik heb ING en crypto, wat is je vraag?
Wil er wat geld op parkeren. Niet dat ze opeens geld in beslag nemen ofzo.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:58:34 #19
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202351315
twitter
pi_202351335
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:56 schreef Sureahcamidd het volgende:

[..]
Wil er wat geld op parkeren. Niet dat ze opeens geld in beslag nemen ofzo.
raar, waarom zouden ze dat doen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 16:03:15 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202351365
quote:

[..]
Je quote de verkeerde :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202351415
quote:
Ik laat deze gaan, meer vanwege het principe om niet op ATH te kopen. Ik zit o.a. in NAKA en TOWER, die zijn nog klein
pi_202351417
quote:
Wat is je target?
  vrijdag 26 november 2021 @ 16:11:38 #24
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202351457
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:08 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Wat is je target?
Heb ik niet.
pi_202351545
quote:

[..]
Gelijk in wat? Ik ben niet diegene die een topic openmaakt waarin staat "dit was de top, 2 jaar berenmarket". Ik ben het hier mee oneens, maar ik kan het mis hebben. Ik weet het niet zeker en zal nooit een topic maken met zo'n titel. Dus je kunt beter bij TS zijn
  vrijdag 26 november 2021 @ 16:51:11 #26
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202352038
quote:
Je advies aannemen van een notoire scammer, google hem eens op :')
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  vrijdag 26 november 2021 @ 16:52:04 #27
157922 fathank
pi_202352050
quote:
Ik heb nog geen vragen gehad en zo'n 40k gecashed. Ook heb ik een wekelijkse overschrijving naar crypto.com (een rekening in Letland of Litouwen, haal die altijd door elkaar). Ook nog geen vragen over gehad.
  vrijdag 26 november 2021 @ 16:57:05 #28
157922 fathank
pi_202352125
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:51 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
Lol

Denk dat hij Dima z'n advies heeft overgenomen

Ere wie ere toekomt
  vrijdag 26 november 2021 @ 16:58:41 #29
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202352149
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:52 schreef fathank het volgende:

[..]
Ik heb nog geen vragen gehad en zo'n 40k gecashed. Ook heb ik een wekelijkse overschrijving naar crypto.com (een rekening in Letland of Litouwen, haal die altijd door elkaar). Ook nog geen vragen over gehad.
Thx maat.
  vrijdag 26 november 2021 @ 16:59:09 #30
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202352158
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:51 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
Boeit mij dat nou. Zolang hij mijn bags maar shilled.
  vrijdag 26 november 2021 @ 17:11:54 #31
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_202352350
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:59 schreef Sureahcamidd het volgende:

[..]
Boeit mij dat nou. Zolang hij mijn bags maar shilled.
Waar had je PYR voor het eerst gevonden? Of speelde je het spel al?
pi_202352396
Heeft hier iemand gehoord van de Boxing Boyz NFT's? Ik was op een beurs in de RAI waar ook een gedeelte gewijd was aan Blockchain. Die Boxing boyz hadden daar een stand met wat patsers en mooie vrouwen (denk modellen) en hadden voor de deur van de Rai een aantal peperdure auto's staan die van de eigenaar waren..

Het kwam bij mij een beetje onguur over allemaal.. Wat bereiken die hiermee? Pump en dump?

Ze hadden nog meer dure auto's dan dit:

Alpha kenny one
  vrijdag 26 november 2021 @ 17:28:33 #33
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202352524
Heads up: Ik heb zojuist wat ADA verkocht en gerealloceerd aan Chainlink, verwacht meer groei potentieel hier.

Verwacht dit weekend dus maar een fixe groei op ADA.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 17:46:46 #34
4530 crew  Crazy Harry
pi_202352756
De discussie naar de voorpagina:
EU begint besprekingen voor crypto-regelgeving
  vrijdag 26 november 2021 @ 17:53:55 #35
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202352838
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 17:11 schreef Plots het volgende:

[..]
Waar had je PYR voor het eerst gevonden? Of speelde je het spel al?
Ik zat eerst in Vechain en en een jaar geleden begon VulcanForged te bouwen op Vechain. Het was een hobbyprojectje van Jamie (CEO) maar het groeide al snel uit tot een beest van een ecosysteem. Ik zag dat Jamie en zijn team veel resultaten boekten en toen ze iets meer dan een half jaar geleden hun eigen muntje lanceerden was ik all-in gegaan omdat ik zeer veel vertrouwen had in Jamie zijn visie en kunde. Daarnaast zag ik dat gaming tokens het toen ook al goed deden t.o.v. de markt en het feit dat Axie Infinity (P2E game) booming is/was tijdens covid in Azi gaf me nog meer vertrouwen dat met gametokens goed geld verdiend kon worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sureahcamidd op 26-11-2021 17:59:01 ]
pi_202353089
Dankzij godencoins SOUL en PYR sta ik maar 4% in de min vandaag
pi_202353706
twitter
pi_202354536
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 17:16 schreef falling_away het volgende:
Heeft hier iemand gehoord van de Boxing Boyz NFT's? Ik was op een beurs in de RAI waar ook een gedeelte gewijd was aan Blockchain. Die Boxing boyz hadden daar een stand met wat patsers en mooie vrouwen (denk modellen) en hadden voor de deur van de Rai een aantal peperdure auto's staan die van de eigenaar waren..

Het kwam bij mij een beetje onguur over allemaal.. Wat bereiken die hiermee? Pump en dump?

Ze hadden nog meer dure auto's dan dit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Godver wat zonde van die lambo
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_202356138
Denk dat PlanB nu wel echt viesmad is
pi_202356199
twitter
pi_202356347
Heeft @Nattekat $PYR vastgehouden ? Zo ja dan is hij slimmer dan ik dacht.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 20:31:10 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202356517
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:23 schreef Scorpie het volgende:
Heeft @:nattekat $PYR vastgehouden ? Zo ja dan is hij slimmer dan ik dacht.
Tuurlijk niet, dan was het keihard gekelderd. Dat gunde ik je niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 20:38:05 #43
4530 crew  Crazy Harry
pi_202356652
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:12 schreef FundsAreSafu het volgende:
Dankzij godencoins SOUL en PYR sta ik maar 4% in de min vandaag
Dankzij verschillende van die reserve coin DAO's (zo noem ik ze maar om ze niet OlympusDAO-forks te noemen, het is toch een bepaalde nieuwe categorie) sta ik in de plus vandaag *O*
pi_202356992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:38 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]
Dankzij verschillende van die reserve coin DAO's (zo noem ik ze maar om ze niet OlympusDAO-forks te noemen, het is toch een bepaalde nieuwe categorie) sta ik in de plus vandaag *O*
Wat is daar het idee achter? Zag laatst ook al dat die coins werden gehyped.
  vrijdag 26 november 2021 @ 21:23:04 #45
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_202357526
Zo, black friday inkopen gedaan. BTC, ETH en ada

De zak begint weer blauw te worden van inhoud :9
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_202357988
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:38 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]
Defi 2.0 _O_
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202357993
$PYR _O_ godencoin
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 22:15:43 #48
18653 crew  D.
pi_202358352
Voor de ver-plassers, en voor alle anderen hier ook :P

BTC / Het grote waarzeggerstopic - editie 2021
pi_202359065
pi_202360527
Misschien moeten het we het opgeven, het kost al zoveel moeite om een normaal Bitcoingrafiek te laten weergeven
pi_202360532
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:13 schreef FundsAreSafu het volgende:
Denk dat PlanB nu wel echt viesmad is
Planb waardeerde ik, totdat hij superwappie werd
pi_202361572
Trouwens, die nieuwe wetgeving over dat je geen rente mag krijgen over stablecoins, betekent dit ook geen rente over het uitlenen van stablecoins?
  Redactie Frontpage zaterdag 27 november 2021 @ 14:43:40 #53
4530 crew  Crazy Harry
pi_202365356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:54 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Wat is daar het idee achter? Zag laatst ook al dat die coins werden gehyped.
Het idee is een coin genereren die gebacked wordt door waarde van andere coins, vaak stables, erin vast te leggen, dus een vaste bodem te creren onder de coin.

Klima vind ik daarin de mooiste, daarin worden co2-rechten in vastgelegd. Haalt dus de CO2-rechten van de globale markt weg, waardoor die schaarser worden. De bodem wordt daarmee op twee manieren omhoog gebracht, door het schaarser worden van de rechten, en door de rechten als waarde in de token vast te leggen. Dus door daarin te investeren maak je niet alleen winst maar komt het ook het klimaat ten goede.
En nu zijn ze nog zo goedkoop dat je alle uitgestootte co2 in je leven wel kan kopen in co2-rechten en op die manier je eigen leven klimaatneutraal maken, en er nog winst op maken ook...
  zaterdag 27 november 2021 @ 15:10:14 #54
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_202365595
$MNG gekocht. Waarschijnlijk ga ik miljonair worden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_202370788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:06 schreef firefly3 het volgende:
Trouwens, die nieuwe wetgeving over dat je geen rente mag krijgen over stablecoins, betekent dit ook geen rente over het uitlenen van stablecoins?
Geen idee.
Maar genoeg waar je het wel krijgt.
En wat willen ze gaan doen als ik ergens neer zet waar ik het wel krijgt ?

EU is gewoon bang dat je gratis geld krijgt via renten die hun niet willen geven.

Stabelcoina verdienen geld met omzetten van coins naar stabelcoina en terug .
De mensen die stabel coins vast houden zorgen juist voor stabiele munt waarde.
Mogen van mij best beloont worden.

Niet dat het wat voor mij gaat uitmaken.
Heb schijt aan onze overheid of de EU namelijk.
Ga ik er toch buiten wonen ?
Pak wel een bank ergens anders .
Misschien wel bij de Bahama's .
Wie weet zie Rutte en co daar nog eens.
  zaterdag 27 november 2021 @ 22:16:04 #56
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_202371312
Zou wel fijn zijn als er een EUR stable coin zou komen. Kan je lekker makkelijk rente trekken terwijl dat nu in een andere valuta moet.
pi_202372180
Over 5 jaar staan we gewoon met z'n allen ingeschreven in Bitcoin City in Venezuela.
pi_202372399
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:48 schreef MaximumRush het volgende:
Over 5 jaar staan we gewoon met z'n allen ingeschreven in Bitcoin City in Venezuela.
Tja als de bank daar betrouwbare was en het land ook.
Dan had ik zo een rekening geopend.
pi_202372822
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:57 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Tja als de bank daar betrouwbare was en het land ook.
Dan had ik zo een rekening geopend.
Waarvoor heb je een bank nodig in Bitcoin City?
pi_202373213
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:17 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Waarvoor heb je een bank nodig in Bitcoin City?
Omdat nu en misschien niet meer in de toekomst , een bank nodig heb voor je salaris of uitkering.
pi_202373735
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:42 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Omdat nu en misschien niet meer in de toekomst , een bank nodig heb voor je salaris of uitkering.
Ik krijg beide niet.
pi_202373817
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:16 schreef hmmmz het volgende:
Zou wel fijn zijn als er een EUR stable coin zou komen. Kan je lekker makkelijk rente trekken terwijl dat nu in een andere valuta moet.
Je kunt EURN staken op waves.exchange
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202374954
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:57 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Geen idee.
Maar genoeg waar je het wel krijgt.
En wat willen ze gaan doen als ik ergens neer zet waar ik het wel krijgt ?

EU is gewoon bang dat je gratis geld krijgt via renten die hun niet willen geven.

Stabelcoina verdienen geld met omzetten van coins naar stabelcoina en terug .
De mensen die stabel coins vast houden zorgen juist voor stabiele munt waarde.
Mogen van mij best beloont worden.

Niet dat het wat voor mij gaat uitmaken.
Heb schijt aan onze overheid of de EU namelijk.
Ga ik er toch buiten wonen ?
Pak wel een bank ergens anders .
Misschien wel bij de Bahama's .
Wie weet zie Rutte en co daar nog eens.
Haha je hebt gelijk.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 10:20:22 #64
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202375397
Eindetijdperk bullrun.

Tot over 4 jaar allen :W
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_202375793
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:20 schreef onlogisch het volgende:
Eindetijdperk bullrun.

Je doet je naam eer aan.
pi_202375877
Als het einde bullrun zou zijn hadden al die vermogensbeheerders en andere whales het verkeerd en hapten de retailers niet :D
  zondag 28 november 2021 @ 11:55:38 #67
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_202376132
Waar kopen jullie je altcoins? Ik nu bij Bitvavo, maar hun aanbod is wel erg beperkt.
pi_202376144
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:20 schreef onlogisch het volgende:
Eindetijdperk bullrun.

Waag het dan ook niet hier nog n keer een voet over de drempel te zetten vlegel!!!
U MAD?
  zondag 28 november 2021 @ 12:12:19 #69
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202376304
quote:
I went to a wedding a couple of weeks ago, and there was this guy there that has been a stock trader for a number of years. He hears I am into crypto, so he tells me he just started getting into it as well. He asked what would I recommend. I told him "Vulcan Forged PYR". He looked at me with a glint in his eye like a man that has great wisdom, and he leaned over and whispered "DOGE and SHIB..... go have a look at those two". He gave me a little smile of parting this wisdom onto me and then walked away.
Firefly?
pi_202378558
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:55 schreef Coelho het volgende:
Waar kopen jullie je altcoins? Ik nu bij Bitvavo, maar hun aanbod is wel erg beperkt.
Binance en coinbase / pro en bitvavo.

Wil alleen zaken doen met bedrijven die betrouwbaar zijn.
Zoals coinbase en bitvavo zijn de enigste die namelijk een bankgarantie hebben als ze omvallen.
Coinbase via Amerika en bitvavo via Nederland .

Binance is een grijs gebied maar ik verwacht daar geen problemen mee.
pi_202379539
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:18 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Zoals coinbase en bitvavo zijn de enigste die namelijk een bankgarantie hebben als ze omvallen.

Bron van bankgarantie bij Bitvavo?
  zondag 28 november 2021 @ 18:01:08 #72
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202380541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 17:28 schreef Kaizen_ het volgende:
Heads up: Ik heb zojuist wat ADA verkocht en gerealloceerd aan Chainlink, verwacht meer groei potentieel hier.

Verwacht dit weekend dus maar een fixe groei op ADA.
Heb LINK al een half jaar en sta nog steeds -30%, meest waardeloze aankoop ever :r
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_202380955
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:36 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Bron van bankgarantie bij Bitvavo?
Wat is Bitvavo?
Bitvavo is een Nederlandse aanbieder op het gebied van cryptovaluta. In het register van de Nederlandse toezichthouder, De Nederlandse Bank (DNB), is Bitvavo geregistreerd als aanbieder van cryptodiensten en bewaarportemonnees, ook wel een crypto-wallet genoemd. Dit houdt in dat je als Nederlandse consument je cryptomunten koopt en veilig kan bewaren bij een cryptobeurs die onder toezicht staat van De Nederlandse Bank.

https://www.yieldt.com/bitvavo-review/

https://www.dnb.nl/openba(...)se-depositogarantie/
pi_202381061
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:07 schreef amp25 het volgende:
Die Req gewoon 290% plus
Godverdomme

Heb dat ding verkocht toen die 3 jaar lang op een 0-punt zat
  zondag 28 november 2021 @ 18:50:50 #75
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_202381184
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:32 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Wat is Bitvavo?
Bitvavo is een Nederlandse aanbieder op het gebied van cryptovaluta. In het register van de Nederlandse toezichthouder, De Nederlandse Bank (DNB), is Bitvavo geregistreerd als aanbieder van cryptodiensten en bewaarportemonnees, ook wel een crypto-wallet genoemd. Dit houdt in dat je als Nederlandse consument je cryptomunten koopt en veilig kan bewaren bij een cryptobeurs die onder toezicht staat van De Nederlandse Bank.

https://www.yieldt.com/bitvavo-review/

Bitvavo staat niet in dat register.
pi_202382864
quote:
13s.gif Op zondag 28 november 2021 18:01 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
Heb LINK al een half jaar en sta nog steeds -30%, meest waardeloze aankoop ever :r
Zag ik ook niet is in zitten.
Maar helaas soms moet je gewoon 1 jaar wachten voor dat er wat gebeurt.

Fort kan ik je aanraden .
Daar heb ik aardige al wat aan verdient.
  zondag 28 november 2021 @ 20:52:03 #78
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_202383105
quote:
Dank. Wanneer ik Bitvavo intyp komt er niks uit het register. :?

edit: het algemene register van De Nederlandse Bank waar Bitvavo instaat lijkt iets anders te zijn dan het depositogarantiestelselregister waar Bitvavo niet in staat.
  zondag 28 november 2021 @ 21:31:39 #79
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202383982
twitter

JaapGOD
pi_202384183
Okee okee, ben ingestapt op PYR. CHOOCHOO MADAFAKKASSS.
  zondag 28 november 2021 @ 22:02:27 #81
157922 fathank
pi_202384460
Nu nattekat zodat iedereen hier nog ff een inkoop momentje krijgt _O-
pi_202384489
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:52 schreef hmmmz het volgende:

[..]
Dank. Wanneer ik Bitvavo intyp komt er niks uit het register. :?

edit: het algemene register van De Nederlandse Bank waar Bitvavo instaat lijkt iets anders te zijn dan het depositogarantiestelselregister waar Bitvavo niet in staat.
Logies ook .
Het is geen bank.
Maar valt onder toezicht DNB .
Dus DNB is eindverantwoordelijk voor bitvavo.
Dus er zijn regels .

https://cryptoprijzen.com/brokers/bitvavo-review/
  zondag 28 november 2021 @ 22:07:06 #83
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_202384546
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 22:03 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Logies ook .
Het is geen bank.
Maar valt onder toezicht DNB .
Dus DNB is eindverantwoordelijk voor bitvavo.
Dus er zijn regels .

https://cryptoprijzen.com/brokers/bitvavo-review/
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:18 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Hier zeg je nog dat ze een bankgarantie hebben. Dat is dus niet zo.
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2021 @ 22:16:16 #84
4530 crew  Crazy Harry
pi_202384712
quote:
Al eens in Den Haag geweest?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Pyr_(schoolgebouw)

Simulatie bevestigd
pi_202384945
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 22:07 schreef hmmmz het volgende:

[..]
[..]
Hier zeg je nog dat ze een bankgarantie hebben. Dat is dus niet zo.
https://ikbenfinancieelvrij.nl/bitvavo-review/

Ze zijn verzekert er voor.
Net als banken die verzekert zijn er voor , verplicht bij wet.
Dus ja je geld staat veilig bij bitvavo ook zijn hun dus niet verplicht bij wet hebben ze wel een verzekering afgesloten.

Alleen banken vallen onder de overheid.
Mog een bank omvallen dan staat de overheid garant voor je verlies via DNB.
Alleen Nederlandse banken.

Misschien verkeer gezegt over bankgarantie omdat ze geen bank zijn.
Maar wel verzekert er tegen .

Voor mij persoonlijk voldoen om juist bij hun te gaan handelen.
  zondag 28 november 2021 @ 22:52:05 #86
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202385217
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:43 schreef MaximumRush het volgende:
Okee okee, ben ingestapt op PYR. CHOOCHOO MADAFAKKASSS.
Oh vandaar de pump
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2021 22:02 schreef fathank het volgende:
Nu nattekat zodat iedereen hier nog ff een inkoop momentje krijgt _O-
:')
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 22:16 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]
Al eens in Den Haag geweest?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Pyr_(schoolgebouw)

Simulatie bevestigd
lol
  zondag 28 november 2021 @ 22:56:54 #87
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202385270
twitter

Wat een visie heeft deze baas.
pi_202385353
twitter
  zondag 28 november 2021 @ 23:03:49 #89
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_202385364
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 23:03 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Waanzin
pi_202385369
Alles word weer groen(er), blij dat ik geen papierenhanden heb...hodl
pi_202385558

Bullish

Ik ga Wonderman Nation spelen wanneer het uitkomt binnenkort, lijkt de meeste hype rond te zijn (wordt gemarket als het Axie Infinity van Phantasma)
pi_202385612
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2021 23:17 schreef FundsAreSafu het volgende:

Bullish

Ik ga Wonderman Nation spelen wanneer het uitkomt binnenkort, lijkt de meeste hype rond te zijn (wordt gemarket als het Axie Infinity van Phantasma)
SOUL is alweer aan het pumpen.
pi_202385628
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 23:22 schreef Gehrman het volgende:

[..]
SOUL is alweer aan het pumpen.
pi_202385798
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2021 22:52 schreef Sureahcamidd het volgende:

[..]
Oh vandaar de pump
[..]
:')
[..]
lol
Klein ingestapt, 275 stuks maar helaas.
  zondag 28 november 2021 @ 23:51:42 #95
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_202385889
Volgens mij heb ik de eerste RFI/Safemoon van NFT's gevonden. Je krijgt hier reflecties van de tokens en van de interactieve NFT's die worden verkocht.
pi_202386012
Die Lunar (LNR) gaat ook lekker, iemand hier had hem aangeraden en ik zit al op 7x mijn inzet. :o
  maandag 29 november 2021 @ 02:14:18 #97
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_202386288
MNG _O_
pi_202386795
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2021 12:12 schreef Sureahcamidd het volgende:

[..]
Firefly?
Hehe
pi_202394792
Bear market voorbij _O_
pi_202395025
Morgen laatste dag van november dus 98k
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')