abonnement Unibet Coolblue
pi_202361615
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Puur naar de statistieken gekeken loopt iedereen slechts een klein risico bij een eventuele besmetting. Ook puur naar de statistieken gekeken is de kans op een ernstig verloop van een besmetting voor iedereen tig keer lager wanneer ze gevaccineerd zijn, en is de kans op een ernstige bijwerking van een vaccin vele malen lager dan de kans op een ernstig verloop van een besmetting na vaccinatie. Maar ja, waarschijnlijk zijn dat dan weer statistieken waar je niet naar kijkt.
Die zijn leuk voor het gemiddelde, maar je praat ook over gezonde mensen onder de 40. En dan de afweging dat men er niet zelf over mag beslissen is nog idioter, mijn lijf is niet van de staat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202361627
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:32 schreef ludovico het volgende:
Haha, Covid vaccinatie met enkel spike-eiwit tegen de Alfa variant van December 2019 nemen in december 2021. :') Want de vorige 2 spuiten werkten zo goed. :')
Cijfers laten inderdaad zien dat de 2 eerste vaccin goed werkte.

Cijfers laten ook zien, dat de vaccins minder lang werken dan gehoopt. Zeker bij ouderen, wat medisch ook niet als een verrassing komt.
pi_202361637
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:36 schreef PzKpfw het volgende:
Mijn immuunsysteem boost zichzelf wel als het nodig is.
Klopt, op de IC.... daar krijgt het voldoende ondersteuning om hun werk te doen.
pi_202361641
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:14 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Cijfers laten inderdaad zien dat de 2 eerste vaccin goed werkte.

Cijfers laten ook zien, dat de vaccins minder lang werken dan gehoopt. Zeker bij ouderen, wat medisch ook niet als een verrassing komt.
Kan je wel zeggen natuurlijk, maar dat hele groepsimmuniteit is vanaf het begin helemaal stuk gezaagd door allerhande niet main stream media virologen.

Het OMT hield zich er bewust stil over voor de vaccinatie bereidheid oid.

Ik erger me daar dood aan de niet ethische manier van voorlichting. Veel levens heeft dat ook gekost die covid is de hel propaganda. Zorgmijdende mensen bijv.

Daarnaast is het gewoon wetenschappelijk gezien een schande dat hele long covid geneuzel. Er ligt nog geen goed onderzoek dat de ernst daarvan in kaart brengt. En maar jongeren bang maken..

Puur om ze te vaccineren. Wat nu dus blijkt totaal kansloos is voor de IC bezetting verlagen. De correlatie is er niet.

Vrijwillig alles prima maar er word zoveel gepushed..tis niet vrijwillig, de sfeer is ronduit gallig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 27 november 2021 @ 09:25:35 #30
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202361698
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:15 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Klopt, op de IC.... daar krijgt het voldoende ondersteuning om hun werk te doen.
Als ik oud was en een BMI had van boven de 30 wellicht. Verreweg de meeste mensen zijn prima in staat zelf te herstellen van dit virus.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202361927
Ik heb net mijn Janssen boostershot gehad (niet in Nederland). O+
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:11:52 #32
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202362166
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:45 schreef Speekselklier het volgende:
ik mag morgen ochtend 8:30.
Ben ik de eerste van fok! *O*
en done!

op naar de volgende...
Tot nooit .......
pi_202362282
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In maart al geboosterd (Oxford trial).
Zit er nou technisch verschil tussen die booster shots en een "normale" vaccinatie.
(Ik vind sowieso het begrip dosering lastig met een mRNA (/instructie) vaccin.)
En kreeg je alleen een booostershot of deden ze ook een serologische test?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202362437
Afgelopen woensdag mijn boostershot gehad. Geen klachten van gehad.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_202362494
Kom ik helemaal niet voor aanmerking voor, hoe komen jullie daar aan? Vriendjes van herr Hugo of zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 27 november 2021 @ 11:20:07 #36
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202362855
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Zit er nou technisch verschil tussen die booster shots en een "normale" vaccinatie.
(Ik vind sowieso het begrip dosering lastig met een mRNA (/instructie) vaccin.)
En kreeg je alleen een booostershot of deden ze ook een serologische test?
De Moderna booster is lichter dan de gewone prik. 50 microgram ipv 100. De pfizer is gelijk gebleven, 30.
Tot nooit .......
  zaterdag 27 november 2021 @ 11:22:24 #37
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202362894
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Kom ik helemaal niet voor aanmerking voor, hoe komen jullie daar aan? Vriendjes van herr Hugo of zo?
Van de baas, zorg.
Tot nooit .......
pi_202362913
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
De Moderna booster is lichter dan de gewone prik. 50 microgram ipv 100. De pfizer is gelijk gebleven, 30.
En wat betekent 50 microgram mRNA instructie?
En is de boostershot wel de beste keuze voor mensen bij wie het vaccin slecht aanslaat?
Let wel ik bedoel niet, niet vaccineren maar een andere dosering voor sommigen, alhoewel ik dat met mRNA instructies een lastig begrip vind.
Hoe meet je die waarde, door de hoeveelheid spike-eiwit die je cellen uiteindelijk aanmaken?

Dank trouwens voor je technisch juiste antwoord.

@Bosbeetle
(Sorry dat ik ongevraagd in je brein probeer te peuteren, maar ik zie daar allemaal nuttige terzake kennis.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 11:25:08 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202362934
Ik kon eerder de booster zit erin...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 11:31:11 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202363037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]
En wat betekent 50 microgram mRNA instructie?
En is de boostershot wel de beste keuze voor mensen bij wie het vaccin slecht aanslaat?
Let wel ik bedoel niet, niet vaccineren maar een andere dosering voor sommigen, alhoewel ik dat met mRNA instructies een lastig begrip vind.
Hoe meet je die waarde, door de hoeveelheid spike-eiwit die je cellen uiteindelijk aanmaken?

RNA is gewoon een molecuul,met een gewicht, hoe meer moleculen hoe meer gewicht.

Verder is mRNA inderdaad een instructie waarvan je er heel veel in elke cel hebt, op die RNA staat de aminozuur volgorde van en eiwit gecodeerd in tripletjes. Ar zij 21 aminozuren zo kan de RNA code UGA staan voor aminozuur 1 en bv GGC voor aminozuur 2 RNA UGAUGAGGCUGA maakt dan eiwit 1121. Die triplet codes kun je vinden. Het vaccin zorgt ervoor dat spike eiwit wordt gemaakt door je celen. Het virus zorgt ervoor dat alle virus componenten gemaakt worden, maar het vaccin dus maar 1 component.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202363156
quote:
88s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
RNA is gewoon een molecuul,met een gewicht, hoe meer moleculen hoe meer gewicht.

Verder is mRNA inderdaad een instructie waarvan je er heel veel in elke cel hebt, op die RNA staat de aminozuur volgorde van en eiwit gecodeerd in tripletjes. Ar zij 21 aminozuren zo kan de RNA code UGA staan voor aminozuur 1 en bv GGC voor aminozuur 2 RNA UGAUGAGGCUGA maakt dan eiwit 1121. Die triplet codes kun je vinden. Het vaccin zorgt ervoor dat spike eiwit wordt gemaakt door je celen. Het virus zorgt ervoor dat alle virus componenten gemaakt worden, maar het vaccin dus maar 1 component.
Dank.
Maar uiteindelijk is de hoeveelheid spike-eiwitten die je cellen aanmaken toch de echte dosering qua pathogeen die de immuunreactie veroorzaakt?
(Bij een subunit-vaccin vind ik dit duidelijk (alhoewel adjuvanten daar ook een rol in spelen), maar bij de mRNA- en vector vaccins allerminst.)

Ik neem overigens aan dat de cellen die worden aangezet tot het aanmaken van het spike-eiwit als met het werkelijke virus geïnfecteerde cellen worden behandeld, en door het immuunsysteem worden opgeruimd?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202363283
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:22 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Van de baas, zorg.
Ah zo. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 11:49:03 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202363292
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:39 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dank.
Maar uiteindelijk is de hoeveelheid spike-eiwitten die je cellen aanmaken toch de echte dosering qua pathogeen die de immuunreactie veroorzaakt?
(Bij een subunit-vaccin vind ik dit duidelijk (alhoewel adjuvanten daar ook een rol in spelen), maar bij de mRNA- en vector vaccins allerminst.)

Ik neem overigens aan dat de cellen die worden aangezet tot het aanmaken van het spike-eiwit als met het werkelijke virus geïnfecteerde cellen worden behandeld, en door het immuunsysteem worden opgeruimd?
Zo'n RNA kan meerdere keren afgelezen worden maar gaat op een gegeven moment gewoon stuk, dus ja concentratie bepaald het aantal spike eiwit. Ook de hoeveelheid die uiteindelijk in je cellen komt want het meeste RNA gaat stuk voor het in je cel komt.

En ja als een cel veel spike maakt wordt de betreffende cel opgeruimd door je immuunsysteem.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202363296
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die zijn leuk voor het gemiddelde, maar je praat ook over gezonde mensen onder de 40. En dan de afweging dat men er niet zelf over mag beslissen is nog idioter, mijn lijf is niet van de staat.
Ja, maar de redenatie was 'puur naar de statistieken gekeken'. Ook voor gezonde mensen onder de 40 is 'puur naar de statistieken gekeken' het risico op een ernstig verloop van een besmettingen tig-keer hoger bij een ongevaccineerde dan een gevaccineerde. En de kans op een ernstige bijwerking van een vaccinatie tig-keer kleiner dan de kans op een ernstig verloop van een besmetting. Dus 'puur naar de statistieken gekeken' loop je tig-keer minder risico op een ernstige aandoen wanneer je je laat vaccineren.
pi_202363308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Zit er nou technisch verschil tussen die booster shots en een "normale" vaccinatie.
(Ik vind sowieso het begrip dosering lastig met een mRNA (/instructie) vaccin.)
En kreeg je alleen een booostershot of deden ze ook een serologische test?
Was AZ, dus geen mRNA.
Er zit geen verschil tussen de prikken.
Er werd ook bloed afgenomen voor het onderzoek, en na 1, 3 en 6 maanden ook weer.
pi_202363781
quote:
88s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Zo'n RNA kan meerdere keren afgelezen worden maar gaat op een gegeven moment gewoon stuk, dus ja concentratie bepaald het aantal spike eiwit. Ook de hoeveelheid die uiteindelijk in je cellen komt want het meeste RNA gaat stuk voor het in je cel komt.

En ja als een cel veel spike maakt wordt de betreffende cel opgeruimd door je immuunsysteem.
Dank je voor je toelichting.
Het lijkt me lastig goed te doseren, niet iedereen heeft dezelfde sterkte qua immuunreactie toch?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 12:52:38 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202364106
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dank je voor je toelichting.
Het lijkt me lastig goed te doseren, niet iedereen heeft dezelfde sterkte qua immuunreactie toch?
Sterker nog iedereen heeft een compleet andere reactie... Maakt andere antilichamen etc. Het mooie van het immuunsysteem is dat we de antilichamen al hadden voordat deze corona bestond :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202364340
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Was AZ, dus geen mRNA.
Er zit geen verschil tussen de prikken.
Er werd ook bloed afgenomen voor het onderzoek, en na 1, 3 en 6 maanden ook weer.
Ik ben geneigd de opwekking van de immuunreactie door de lichaamscellen aan te zetten tot de aaanmaak van een eiwit bij mRNA- en vector-vaccins als vergelijkbaar te zien.(Alhoewel verschillend in "aflevering".)
Wellicht ten onrechte?
(Niet dat ik denk dat hele proces daadwerkelijk te snappen hoor, de finesse ontgaat me absoluut, veel te klein referentiekader.)

De dosering is bij AZ dus hetzelfde?
Als de dosering hetzelfde is vind ik de term boostershot onzinnig.
(Ik vind het sowieso klinken als een marketingterm.)
Wordt in het onderzoek ook gekeken naar T-cel immuniteit en krijg jij terugkoppeling van de verschillen in antistoffen en eventuele andere gemeten immuunreacties?
Loopt het onderzoek bij jou door als je een boostershot met een mRNA vaccin krijgt?

Je schreef dat je in maart al was geboosterd, maar was dat een tweede of derde vaccinatie?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202365150
Vanochtend 10.30 uur geboosterd met pfizer.

In maart en april moderna gehad, beide keren ziek.

Ik hoop zo dat het meevalt :7
pi_202365312
Mijn man heeft booster gehad met pfizer gisteren, eerste was met janssen.
Hij heeft nu koorts en voelt zich niet lekker, had hij overigens na janssen ook.
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')