abonnement Unibet Coolblue
pi_202366963
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Daar staat ook "weird shit" op.
:D
pi_202366985
Consumentenbond niet geschikt voor gemiddelde consument.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 27 november 2021 @ 18:16:48 #28
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202367496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:43 schreef Raw85 het volgende:
RuneScape
_O_

mooiste periode van mijn leven geweest serieus
  zaterdag 27 november 2021 @ 18:29:11 #29
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202367603
En water is nat.
pi_202368371
wat ik met name storend vind aan youtube is dat kinderen videos van puppies of kittens vertederend vinden en er in die funniest homevideos met dieren soms gewoon tot zekere mate mishandeling zit.
pi_202369474
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Daar staat ook "weird shit" op.
Ik geloof het niet, naar mijn weten wordt alles gemodereerd (alles wat te zien is moet zijn goedgekeurd voor de ingestelde doelgroep). Geweldige uitvinding, mijn zoontje kijkt naar hamster maze filmpjes zodat ik even in alle rust mijn ding kan doen
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:04:21 #32
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202369654
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 04:33 schreef marc0871 het volgende:
Godver _O-
En daar zijn ze nu al achter :') :')

Het zijn al geen veilige platforms voor volwassenen, laat staan voor kinderen.

Hun hele verdienplan is profielen van gebruikers opstellen.
Als ze dat uit de apps en sites slopen, hebben ze precies geen bestaansrecht meer.
DIT. Eigenlijk zou de uitkomst moeten zijn: sociale media zijn ongeschikt voor kinderen, digibeten en ouderen. Enkel computerdeskundigen weten wat de gevaren zijn en kunnen hier afdoende op inspelen, de rest NIET.
Kortom: werk je niet in de ICT en/of heb je niet voldoende opleiding in ICT gehad, blijf dan uit de buurt van sociale media, want je weet er te weinig van en daardoor loop je gevaar.
En ik wou dat ik hiermee overdreef, maar dit is gewoon hartstikke waar. Ik zie het dagelijks.
Gevaccineerd.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:05:48 #33
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202369680
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:07 schreef HSG het volgende:
Die conclusie had ik al jaren geleden getrokken.
Oh helemaal eens. Ze zijn een jaar of 20 (!!) te laat hiermee, ja. :|W
Gevaccineerd.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:06:21 #34
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202369690
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:15 schreef asco het volgende:

[..]
Ergens ten tijde van Hyves.
Ja klopt. Toen al. Ook toen ging het al vaak genoeg mis.
Gevaccineerd.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:11:17 #35
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202369785
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:20 schreef Het_Bokje het volgende:
Consumentenbond niet geschikt voor gemiddelde consument.
Dat klopt ook, maar in dit geval zit er een flinke kern van waarheid in. Het gaat gewoon te vaak fout, puur door onkunde, onwetendheid, onoplettendheid, onbenul. Meestal omdat er niemand is die ze waarschuwt voor de gevaren, want de meeste ouders snappen er zelf ook geen hol van. Dus is het wachten tot het fout gaat. De enige manier waarop ze het leren. Hard, maar het is niet anders.
Gevaccineerd.
pi_202369857
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:11 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Dat klopt ook, maar in dit geval zit er een flinke kern van waarheid in. Het gaat gewoon te vaak fout, puur door onkunde, onwetendheid, onoplettendheid, onbenul. Meestal omdat er niemand is die ze waarschuwt voor de gevaren, want de meeste ouders snappen er zelf ook geen hol van. Dus is het wachten tot het fout gaat. De enige manier waarop ze het leren. Hard, maar het is niet anders.
Dat is waar. Wellicht hebben de meeste ouders geen idee waar hun kroost naar kijkt. (die waren tenslotte vroeger alleen de NPO gewend, of een verdwaalde aflevering van 'Faces of Death' :D )

Wellicht dan toch goed dat 'autoriteit' De Consumentenbond er nog even de aandacht op vestigt.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:22:00 #37
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202369985
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:16 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dat is waar. Wellicht hebben de meeste ouders geen idee waar hun kroost naar kijkt. (die waren tenslotte vroeger alleen de NPO gewend, of een verdwaalde aflevering van 'Faces of Death' :D )

Wellicht dan toch goed dat 'autoriteit' De Consumentenbond er nog even de aandacht op vestigt.
Eens. Maar het zou beter zijn als diezelfde consumentenbond met een oplossing zou komen door bijvoorbeeld te wijzen op een site die de gevaren voor dergelijke digibeten op een rijtje zet en punt voor punt verduidelijkt, zodat die diegibete ouders er iets van opsteken. Maar misschien ben ik te optimistisch hiermee. Ik kan me voorstellen dat een vader die in de bouw werkt als metselaar helemaal geen flauw benul heeft van computers, dus die zal never nooit op zo'n site gaan kijken. Bij voorbaat kansloos dus. En in deze tijd reddeloos verloren zodra hij een mailtje met ransomware op zijn mobiel krijgt.
Gevaccineerd.
pi_202370344
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:22 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Eens. Maar het zou beter zijn als diezelfde consumentenbond met een oplossing zou komen door bijvoorbeeld te wijzen op een site die de gevaren voor dergelijke digibeten op een rijtje zet en punt voor punt verduidelijkt, zodat die diegibete ouders er iets van opsteken. Maar misschien ben ik te optimistisch hiermee. Ik kan me voorstellen dat een vader die in de bouw werkt als metselaar helemaal geen flauw benul heeft van computers, dus die zal never nooit op zo'n site gaan kijken. Bij voorbaat kansloos dus. En in deze tijd reddeloos verloren zodra hij een mailtje met ransomware op zijn mobiel krijgt.
Verrek ja. De CB geeft aan dat Sociale Media niet voor kids is, maar geeft niet echt aan WAAROM niet. (of lees ik niet goed?)
En ergens gaat het meer om de schrik om 'gegevensvergaring' dan gedrag volgend uit Social Media Content (Tide-pod-challenge, Planking was maar een houterig gebeuren) :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 28 november 2021 @ 14:52:39 #39
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202378327
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Verrek ja. De CB geeft aan dat Sociale Media niet voor kids is, maar geeft niet echt aan WAAROM niet. (of lees ik niet goed?)
En ergens gaat het meer om de schrik om 'gegevensvergaring' dan gedrag volgend uit Social Media Content (Tide-pod-challenge, Planking was maar een houterig gebeuren) :)
Het schrikeffect ja. Dat heb je goed gezien. De Consumentenbond had best meer kunnen doen vind ik.
Het is namelijk niet bepaald een klein clubje: jaarlijkse omzet meer dan 41 miljoen, 255 man personeel, de directeur vangt 2 ton per jaar. Kijk, dan mag je meer verwachten dan wat loos geblaat zonder verdere inhoud, nietwaar?
Maar goed, precies dit is voor mij ook de reden geweest jaren geleden om mijn abbo op hun blaadje op te zeggen toendertijd. De artikelen bleken keer op keer uiterst beperkt qua inhoud. Ook de tests. Dus na een reeks teleurstellingen was ik het zat en heb opgezegd. Nooit spijt van gehad. Maar blijkbaar zijn er heel veel mensen die niet zelf na kunnen denken en het wel nuttig vinden. En daar draaien ze op. :)
Gevaccineerd.
pi_202378390
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:52 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Het schrikeffect ja. Dat heb je goed gezien. De Consumentenbond had best meer kunnen doen vind ik.
Het is namelijk niet bepaald een klein clubje: jaarlijkse omzet meer dan 41 miljoen, 255 man personeel, de directeur vangt 2 ton per jaar. Kijk, dan mag je meer verwachten dan wat loos geblaat zonder verdere inhoud, nietwaar?
Maar goed, precies dit is voor mij ook de reden geweest jaren geleden om mijn abbo op hun blaadje op te zeggen toendertijd. De artikelen bleken keer op keer uiterst beperkt qua inhoud. Ook de tests. Dus na een reeks teleurstellingen was ik het zat en heb opgezegd. Nooit spijt van gehad. Maar blijkbaar zijn er heel veel mensen die niet zelf na kunnen denken en het wel nuttig vinden. En daar draaien ze op. :)
Idd. Ik heb een oom die een aantal jaar lid is geweest. Geen domme gozer, die had exact hetzelfde. De kwaliteit/technische diepgang ging achteruit oid, en hij ging inzien dat de CB in veel zaken niks in de melk te brokkelen had. :)

Edit: En heeft de CB de 'digitale' kennis wel? Of is het een clubje wat tegen t pensioen aanhikt, en op digitaal niks weet. (zoals die loze waarschuwingen voor wel/niet updaten van modemrouters etc. Die komen toch altijd te laat. :D En in geval van KPN: zelfs gedistribueerde updates gaan momenteel mis :') )

[ Bericht 13% gewijzigd door Het_Bokje op 28-11-2021 15:05:06 (digitale crap) ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202378801
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:47 schreef Fugazi_ het volgende:
Social Media zijn het vergif van onze samenleving.

Zie kinderen en wappies…
Naja feitelijk gezien zijn bepaalde mensen het vergif, maar social media geeft ze een podium om dat gif te verspreiden en zo te versterken.
  zondag 28 november 2021 @ 16:20:49 #42
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202379318
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:00 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Idd. Ik heb een oom die een aantal jaar lid is geweest. Geen domme gozer, die had exact hetzelfde. De kwaliteit/technische diepgang ging achteruit oid, en hij ging inzien dat de CB in veel zaken niks in de melk te brokkelen had. :)

Edit: En heeft de CB de 'digitale' kennis wel? Of is het een clubje wat tegen t pensioen aanhikt, en op digitaal niks weet. (zoals die loze waarschuwingen voor wel/niet updaten van modemrouters etc. Die komen toch altijd te laat. :D En in geval van KPN: zelfs gedistribueerde updates gaan momenteel mis :') )
Haha ja, ik vermoed het laatste. Net als de HCC een bejaardenclub voor bejaarden, die op technisch vlak ho-pe-loos achterlopen en die achterstand nooit meer gaan inhalen. _O-
Gevaccineerd.
  zondag 28 november 2021 @ 16:24:48 #43
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202379387
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Naja feitelijk gezien zijn bepaalde mensen het vergif, maar social media geeft ze een podium om dat gif te verspreiden en zo te versterken.
Ja klopt. En dat geldt voor alle media. Precies hierom heeft de regering een meerderheidsbelang in alle media in Nederland genomen. Hierdoor maken ze de dienst uit en bepalen ze wat wij mogen weten. Dit is in de jaren 80 gebeurd, toen de PVDA oppermachtig was en op een grote pot met geld zat. Tot op de dag van vandaag maakt de regering hier dankbaar gebruik van, maar het neigt meer en meer naar misbruik.
Gevaccineerd.
pi_202384349
Met de komst van de sociale media zijn goed en kwaad vervallen tot een anarchie.
pi_202384659
Volgens de Consumentenbond stond dat op feestboek
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')