Nee, Hollanders gaan op vakantie in Zuid Afrika en gaan vlak voordat het vliegverkeer stil wordt gelegd terug naar Nederland, het virus meenenend, houden zich vervolgens niet allemaal stipt aan de quarantaine...quote:
Als 10% besmet is vanuit dat soort landen dan moeten we niet meer onderzoeken wat daar mis gaat.quote:Op zaterdag 27 november 2021 10:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Als je vanuit Afrika naar Nederland vliegt moet je je laten testen. Bij sneltest zelfs max 6 uur voor de vlucht. Kortom, heel dicht erop.
Het verbaasd me dan inderdaad dat er zoveel positief getest worden. Hoe is dat mogelijk?
Of de tests in Zuid Afrika zijn ontoereikend
Of de bestemming is in 20 uur tot uiting gekomen..
Zeg het maar...
Dat is een oplossing. De vraag is echter hoe dit in godsnaam kan, als iedereen voor de vlucht getest is.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als 10% besmet is vanuit dat soort landen dan moeten we niet meer onderzoeken wat daar mis gaat.
Dan moeten we hier een 100% controle uitvoeren. Niet alleen ZuidAfrika maar alle landen in die regio.
Blijlbaar strooit het dorpshoofd een blauwe steen omhoog. Als ie omlaag komt ben je corona-vrij en krijg je een vertificaat.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:29 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is een oplossing. De vraag is echter hoe dit in godsnaam kan, als iedereen voor de vlucht getest is.
Sneltests zijn flutproducten met een hele lage betrouwbaarheid bij asymptomatische gevallen. De overheid weet dat allang maar deze facade wordt opgehouden zodat de luchtvaart kan doordraaien.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:29 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is een oplossing. De vraag is echter hoe dit in godsnaam kan, als iedereen voor de vlucht getest is.
Bron?quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Sneltests zijn flutproducten met een hele lage betrouwbaarheid bij asymptomatische gevallen. De overheid weet dat allang maar deze facade wordt opgehouden zodat de luchtvaart kan doordraaien.
De lagere betrouwbaarheid is ondertussen een feit van algemene bekendheid. Dat is ook de reden dat je na een positieve sneltest naar ze GGD moet voor bevestiging. Ze zijn niet zo betrouwbaar als de PCR en als je dit soort verhalen leest zelfs in de verste verte niet.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bron?
En daarbij, die test in Nederland van de GGD zijn ook sneltests
Het gaat niet om een zelftest hé, dit is een PCR-test met resultaat binnen 3 uur. Kortom - je argument slaat kant nog wal. Bij vliegvelden zijn laboratoria ingericht om dus snel te kunnen testen, en dat moet ook vanuit een vlucht uit Johannesburg bijvoorbeeld. Een zelftest is dus niet voldoende, net als een antigeen-test. Het moet echte en PCR zijn.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
De lagere betrouwbaarheid is ondertussen een feit van algemene bekendheid. Dat is ook de reden dat je na een positieve sneltest naar ze GGD moet voor bevestiging. Ze zijn niet zo betrouwbaar als de PCR en als je dit soort verhalen leest zelfs in de verste verte niet.
Vervolgens plaats je de oproep zelf niet...quote:Op zaterdag 27 november 2021 14:35 schreef 5thencounter het volgende:
Wereldwijde oproep uitgevaardigd door het WHO, voor alle Virologen..
Varianten Verzinners Gevraagd.. er dreigt Code Zwart
Bevestigt toch precies mijn punt. We vliegen doodleuk de wereld over en zijn verbaasd dat overal virussen + mutaties opduiken. Beter dus beginnen met vliegverkeer aan pakken ipv dat het land op de schop moet.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Hollanders gaan op vakantie in Zuid Afrika en gaan vlak voordat het vliegverkeer stil wordt gelegd terug naar Nederland, het virus meenenend, houden zich vervolgens niet allemaal stipt aan de quarantaine...
Tja, wat wil je dan, alle Nederlanders in Nederland opsluiten?quote:Op zaterdag 27 november 2021 22:34 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Bevestigt toch precies mijn punt. We vliegen doodleuk de wereld over en zijn verbaasd dat overal virussen + mutaties opduiken. Beter dus beginnen met vliegverkeer aan pakken ipv dat het land op de schop moet.
Bijna, iedereen 14 dagen in quarantaine bij binnenkomst / terugkeer.quote:Op zaterdag 27 november 2021 23:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, wat wil je dan, alle Nederlanders in Nederland opsluiten?
Het was ook een flauw grapje, natuurlijk heeft het WHO voldoende VariantenNamen in voorraad.. Omikron is wel mooi gevonden, klinkt bijna Buitenaards zo mooi. Ik verbaas me wel dat ze dus goed in staat zijn om zeer snel varianten op te sporen in mensen, maar ik hoor niets over aangepaste vaccinsquote:Op zaterdag 27 november 2021 17:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vervolgens plaats je de oproep zelf niet...
Nieuw vaccin nodig door omikron? 'Virus is waarschijnlijk resistenter'quote:Op zaterdag 27 november 2021 23:39 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Het was ook een flauw grapje, natuurlijk heeft het WHO voldoende VariantenNamen in voorraad.. Omikron is wel mooi gevonden, klinkt bijna Buitenaards zo mooi. Ik verbaas me wel dat ze dus goed in staat zijn om zeer snel varianten op te sporen in mensen, maar ik hoor niets over aangepaste vaccins
Dat zal toch een keer ter sprake moeten komen, virussen muteren continue, het is wel een leuk spelletje Wie Heeft De Nieuwste, maar met een 1½ jaar oud AlfaSapje alle varianten te blijven aanpakken lijkt me steeds zinlozer wordenquote:Op zaterdag 27 november 2021 23:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nieuw vaccin nodig door omikron? 'Virus is waarschijnlijk resistenter'
Zo werkt dat volgens mij niet met virussen. Ook een virus probeert te overleven, een mildere variant werkt niet goed genoeg tegen het menselijke afweersysteem, en zal het dus niet gaan overleven. Enn besmettelijkere variant die meer mensen ziekmaakt,overleeft juist wel en wordt uiteindelijk dan de dominante mutatie van een virus.quote:Op vrijdag 26 november 2021 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ook is niet bekend of het daadwerkelijker gevaarlijker is. Stel dat het minder gevaarlijk is? Daar wachten we toch juist steeds op? Mutaties naar een milde variant net zoals met de griep gebeurde.
Natuurlijk klinkt het buitenaards. Omicron Persei is een bekende groep sterren van het sterrenbeeld Perseus.quote:Op zaterdag 27 november 2021 23:39 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Het was ook een flauw grapje, natuurlijk heeft het WHO voldoende VariantenNamen in voorraad.. Omikron is wel mooi gevonden, klinkt bijna Buitenaards zo mooi. Ik verbaas me wel dat ze dus goed in staat zijn om zeer snel varianten op te sporen in mensen, maar ik hoor niets over aangepaste vaccins
Daar wordt veel onderzoek naar gedaan. Je kan virussen idd ook in je voordeel gebruiken.quote:Op zondag 28 november 2021 01:03 schreef 5thencounter het volgende:
Nu nog die Variant die het menselijk leven met 50 jaar verlengt.. waarom zou een virus alleen dodelijk moeten zijn..![]()
Hoe snel die farmaceuten dan een wél een oplossing hebben laat zich raden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |