abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202333568
Ennn toen was hij ineens dicht.

Hier verder!
pi_202333579
Mijn laatste post, over het vaccineren van kinderen:
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:57 schreef lunapuella het volgende:
Oh, ik sta juist te springen om een vaccinatie voor mijn oudste. Dat kinderen meestal minder ziek worden van corona heb ik niet zo'n boodschap aan eigenlijk. Mazelen verloopt ook meestal mild en daar vaccineren we ook tegen.

Net als bij volwassenen draait een vaccinatie niet alleen om jezelf, maar ook om de kwetsbaren die je kan besmetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door lunapuella op 25-11-2021 14:49:17 ]
pi_202333670
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 08:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja maar dat is juist het punt. Ik vraag me af of die gevallen zo exceptioneel zijn. Dat zie je er van buiten toch niet aan af?
Ik heb ook een suffe kantoorbaan en ik kan fantastisch thuis werken, ik doe niet anders. Maar ik breng mijn ene naar de noodopvang omdat ik mijn leven in normale tijden al nauwelijks overleef door de problemen met de andere. Omdat hij die normale interactie nodig heeft om een enigszins normaal referentiekader te krijgen. En dat weet op zijn school vrijwel niemand (hi Club :W). Omdat ik geen zin heb om ALTIJD mijn drama tentoon te spreiden.

Dus wij kregen in de vorige lockdowns ook die geïrriteerde blikken van andere ouders. Want wie denken we wel dat we zijn, met maar 1 ouder in een essentieel beroep en de ander riant thuis, ook nog met een deeltijd contract, ons kind wegbrengen. Dus dan denk ik, als ik er zo een ben, wie ben ik dan om te oordelen over een ander, weet ik veel hoeveel van die andere ouders waarvan ik dénk dat het aso profiteren is, hebben ook hun eigen shit thuis? Misschien zijn het er wel veel meer dan ik denk. Misschien zijn het er veel minder. Als ze irl net zo graag hun drama aan de wereld laten zien als ik, kom ik er niet zomaar achter.
Ik gok dat jij (men, de wereld) net zo min weet om welke aantallen dat gaat als ik.

En ondertussen bereid ik me alvast voor op hetzelfde gezeik op een nieuwe school.
Ik heb er de vorige keer niets over gehoord van mensen. Maar geen idee wat er op het schoolplein wel of niet gezegd werd want daar kwam ik niet tijdens de sluiting ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 25 november 2021 @ 14:06:58 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202333676
Ik zou mijn kinderen ook laten vaccineren als dat het advies is. Ben niet bang voor lange termijneffecten en als ze daardoor geen covid krijgen, kunnen ze het ook niet doorgeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemijn op 25-11-2021 14:24:52 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202333689
Wel of niet vaccineren van B bespreek ik met zijn kinderarts in het ziekenhuis. Op basis van dat gesprek en hoe we erbij voelen, nemen we de beslissing.
pi_202333704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:06 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook laten vaccineren als dat het advies is. Ben niet bang voor lange termijneffecten en ze daardoor geen covid krijgen, kunnen ze het ook niet doorgeven.
Dat ja :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202333746
Ik denk dat ik N ook wel zou laten vaccineren,
Al is mazelen toch iets heel anders dan Covid... vroeger overleden er enorm veel kinderen aan mazelen. Covid is een heel ander soort virus, dat voor kinderen een stuk minder dodelijk is.
Maar als je er schoolsluitingen mee kan voorkomen, wat bewezen superschadelijk is voor kinderen én ouders, doe dan maar een vaccinatie voor mijn kind.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2021 @ 14:20:12 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202333825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:58 schreef exode het volgende:

[..]
Klopt hoor, het is ook naief van mij om te roepen dat iedereen zich gewoon eens aan de maatregelen moet houden. Je kind verkouden, testen en thuishouden. Zelf verkouden, testen en thuisblijven. Echt daar gaat al zoveel mis.

Limburg is nu de grootste brandhaard van West Europa, 2 weken na 11-11. Ik ben echt enorm fan van alles wat met Carnaval te maken heeft, maar echt....
Ehm… alles was afgelast hier?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_202334141
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:06 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook laten vaccineren als dat het advies is. Ben niet bang voor lange termijneffecten en als ze daardoor geen covid krijgen, kunnen ze het ook niet doorgeven.
Ik ook. Ze leven niet in een vacuüm: ze geven een besmetting door aan anderen die er ernstig ziek van kunnen worden, onder wie hun familieleden. Op menig school heeft het onderwijs zwaar te lijden onder de vele besmettingen. En daar komt bij dat allerlei andere activiteiten die belangrijk zijn voor hun ontwikkeling nu niet door kunnen gaan. Kinderen hebben er mijns inziens zelf ook belang bij dat de verspreiding sterk wordt gereduceerd. En daarnaast vind ik het niet gek dat ze leren dat je soms iets niet voor jezelf doet maar voor het grotere geheel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202334228
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ehm… alles was afgelast hier?
Bij jullie misschien wel, maar niet overal. Ik ga normaal ook, maar dan in Brabant. Er waren feesten te over om uit te kiezen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2021 @ 14:55:57 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202334292
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:51 schreef exode het volgende:

[..]
Bij jullie misschien wel, maar niet overal. Ik ga normaal ook, maar dan in Brabant. Er waren feesten te over om uit te kiezen.
ik kan me inderdaad de foto’s van Den Bosch herinneren.
Maar goed, het zal inderdaad aan Limburg in het algemeen en carnaval in het bijzonder liggen.
En het zal verder ook helemaal niks te maken hebben met het feit dat het een en al grensgebied is…
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_202334312
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:51 schreef exode het volgende:

[..]
Zullen we het veilige schoolsluitingsvaarwater verlaten voor een discussie over welk carnaval écht carnaval is? })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202334345
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zullen we het veilige schoolsluitingsvaarwater verlaten voor een discussie over welk carnaval écht carnaval is? })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha die mogen jullie lekker voeren. Die discussie heb ik nooit begrepen.
pi_202334384
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]
ik kan me inderdaad de foto’s van Den Bosch herinneren.
Maar goed, het zal inderdaad aan Limburg in het algemeen en carnaval in het bijzonder liggen.
En het zal verder ook helemaal niks te maken hebben met het feit dat het een en al grensgebied is…
Nou, ik was altijd ziek na carnaval. Dan lag het aan mij ;)
  donderdag 25 november 2021 @ 15:32:33 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202334748
Ik heb een boerenkiel hoor :7 ergens
pi_202334767
mbt vaccinatie ik weet het nog niet. Ik hoor toch wel verhalen mbt menstruatieproblemen en geen idee of dat waar is. Ik zei tegen mijn man wij zitten zelf in een makkelijke fase er komen geen kinderen meer. Onze gezondheid is goed geen probleem om mij te laten vaccineren maar voor mijn jonge meiden vind ik het toch lastiger.

Aob en veel schoolstichtingen zijn tegen een sluiting. Ik ben benieuwd
pi_202334774
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:01 schreef exode het volgende:

[..]
Nou, ik was altijd ziek na carnaval. Dan lag het aan mij ;)
Ik ook en ik vierde het niet maar werkte wel als puber die dagen kreeg het dan vast van iemand op het werk of een klant.

En ik denk dat veel kinderen een besmettingen hebben opgelopen bij de intocht.
pi_202334857
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

SPOILER
Ik pleit voor geen verdere splitsing tussen het toch al dunbevolkte carnavaleske gebied. Ieder op zijn manier, maar allemaal carnaval O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202334973
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef F_r het volgende:
mbt vaccinatie ik weet het nog niet. Ik hoor toch wel verhalen mbt menstruatieproblemen en geen idee of dat waar is.
Hier 1 ronde van slag geweest maar menstruaties kunnen ook van slag raken van een stevige verkoudheid of griep. Dat lijkt niet perse een vaccinatie dingetje maar meer dat je lichaam even andere prioriteiten heeft.
pi_202335051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef F_r het volgende:
mbt vaccinatie ik weet het nog niet. Ik hoor toch wel verhalen mbt menstruatieproblemen en geen idee of dat waar is. Ik zei tegen mijn man wij zitten zelf in een makkelijke fase er komen geen kinderen meer. Onze gezondheid is goed geen probleem om mij te laten vaccineren maar voor mijn jonge meiden vind ik het toch lastiger.

Aob en veel schoolstichtingen zijn tegen een sluiting. Ik ben benieuwd
Mijn dochter merkt totaal geen verschil met voor en na vaccinatie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202335057
Mhmm, vriendin van mij is sinds haar tweede prik nog niet ongesteld geweest. Acupuncturist zei iets in de trant van 'jouw lichaam is al moe en heeft de energie die er is nu gestoken in de vaccinatie verwerken, waardoor die energie niet meer beschikbaar is om je cyclus op gang te houden'.

Maar persoonlijk zou ik daar toch stevig van balen, dus ben wel een beeeetje huiverig voor een booster.
pi_202335086
We polderen nog even door in Nederland:
https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html

En nee, ik weet niet wat de oplossing dan wel is.
  donderdag 25 november 2021 @ 16:07:36 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_202335192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:59 schreef exode het volgende:
We polderen nog even door in Nederland:
https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html

En nee, ik weet niet wat de oplossing dan wel is.
Ja hoor, weer zo'n natte tosti maatregel :')_! Sjongejongejonge. Ben benieuwd wat voor wetenschap daar weer achter zit _O-
disclaimer
pi_202335211
Ik begin inmiddels wel wat te voelen voor een échte lockdown, Chinese of Noord-Koreaanse stijl :+

Iedereen krijgt 2 dagen de tijd om zichzelf ergens op te sluiten, met wie je wil (met een max. groepsgrootte) en niemand mag de deur uit, 3 weken lang.
pi_202335302
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:09 schreef twist02 het volgende:
Ik begin inmiddels wel wat te voelen voor een échte lockdown, Chinese of Noord-Koreaanse stijl :+

Iedereen krijgt 2 dagen de tijd om zichzelf ergens op te sluiten, met wie je wil (met een max. groepsgrootte) en niemand mag de deur uit, 3 weken lang.
Heb ik al gedaan vorig jaar drie maanden in Spanje. Was niet veel te kiezen alleen. Wij hebben dat als gezin niet als vervelend ervaren maar we hadden ook een heel groot huis daar.
Veel van mijn vrienden hebben met hun gezin echt problemen gehad met drie maanden nergens heen. 'Vluchten' was er niet meer bij.
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')