Tis wel zoquote:
Er zijn natuurlijk verschillende posities van waaruit je kunt reageren. Als je een vast inkomen hebt, thuis kunt werken, je eventuele partner idem, het gaat mentaal en fysiek goed met je, je partner en eventuele kinderen, is het veel gemakkelijker om je door deze kutsituatie te slaan. Zeker als het zo lang duurt. Een paar dagen of weken zal de meeste mensen wel lukken, ongeacht bovenstaande, maar bijna twee jaar is wel verdomd lang. Daar mag je ook best een beetje anders naar kijken.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:08 schreef Starhopper het volgende:
Dan kunnen jullie allemaal wel boos worden op mij maar ik kies er ook niet voor dat we in een kutsituatie zitten. Maar probeer wat leuks te zoeken. De hele dag chagrijnig op de bank zitten denkend aan alles wat niet kan, dat is voor niemand goed.
Een groot deel van je salaris aan de overheid afstaan, zodat die je daar de helft van je leven van in je eigen huis kan opsluiten en alles wat ook maar een beetje naar levensvreugde riekt verbieden want "ja maar de zorg". Ik denk niet dat je nog veel mensen overhoudt die zich braaf aan de maatregelen blijven houden...quote:
Ik vind je voorspelling vrij naïef. Deze lockdown is niet voor een paar weken maar een paar maanden. Ik begrijp niet zo goed waarom je zou denken dat het maar voor een par weken zou zijn. Ik dacht dat we daar onderhand niet meer intrapten maar blijkbaar nog wel dus.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:10 schreef tja77 het volgende:
Is toch al duidelijk wat gaat gebeuren?
Morgen gaan ze bekend maken dat alles op slot gaat.
Dat zal minimaal een paar weken duren. Vervolgens gaan ze uitgebreid kijken en ouwehoeren voor wie ze over een x aantal weken bepaalde sectoren weer 1 voor 1 opengooien. 2G/3G? Als alles op slot zit sluiten ze niemand meer uit. Ze gaan straks alleen sectoren opengooien voor 2G waarschijnlijk of zelfs 1G. Dat zal zo duren tot het voorjaar (april schat ik in). Daarna weer een paar maanden alles open, en de volgende winter weer hetzelfde verhaal.
Even volhouden nog!!!
Komende 2 weken zijn cruciaal!!!
Dit is natuurlijk wel een beetje een dooddoener he. Het gaat erom dat we afkoersen op een hele winter binnen zitten. Er is geen enkel uitzicht op dat het volgend jaar anders zal zijn.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:08 schreef Starhopper het volgende:
Dan kunnen jullie allemaal wel boos worden op mij maar ik kies er ook niet voor dat we in een kutsituatie zitten. Maar probeer wat leuks te zoeken. De hele dag chagrijnig op de bank zitten denkend aan alles wat niet kan, dat is voor niemand goed.
Ja, dat fabeltje dat de ongevaccineerden de wereld in hebben proberen te krijgen, klopt niet. Maar dat was voor de meeste mensen al lang duidelijk.quote:Op donderdag 25 november 2021 07:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)echtkomen~a8ab4a370/
Oftewel, neem die prik.
Maar door besluiteloosheid, gebrek aan daadkracht, polderen en slap optreden van de politiek sluiten we liever alles weer.
Nivea: Niet invullen voor een anderquote:Op donderdag 25 november 2021 08:08 schreef Starhopper het volgende:
Nee, voor jou is dat zo.quote:
En dan lijkt cultuur hier toch al moeilijker te liggen dan in de omringende landen. Want: al snel raar, het levert weinig op, enzovoort. Om dat wat er wel is dan ook nog bewust in te perken?quote:Op donderdag 25 november 2021 08:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, voor jou is dat zo.
Een groot deel van de bevolking kan helemaal niks met die "het is wat het is"-houding en krijgt er complete jeuk van. Ik trouwens ook.
Scholen gooien ze echt geen 3-4 maanden dicht, horeca gooien ze echt geen 3-4 maanden dicht. Dus ja, een aantal maatregelen (de strengste) zullen voor een aantal weken zijn. Schoolvakanties bijvoorbeeld rekken ze met 2 weken op.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind je voorspelling vrij naïef. Deze lockdown is niet voor een paar weken maar een paar maanden. Ik begrijp niet zo goed waarom je zou denken dat het maar voor een par weken zou zijn. Ik dacht dat we daar onderhand niet meer intrapten maar blijkbaar nog wel dus.
Cultuur is in Nederland meer iets waar we ons diep voor dienen te schamen en excuses voor moeten maken ja. Zo’n soort patriottisme wat je in de VS of Rusland ziet, daar kunnen we in Nederland niks mee. De meesten kennen de tekst van het volkslied niet eensquote:Op donderdag 25 november 2021 08:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En dan lijkt cultuur hier toch al moeilijker te liggen dan in de omringende landen. Want: al snel raar, het levert weinig op, enzovoort. Om dat wat er wel is dan ook nog bewust in te perken?
We zullen zien. Horeca hebben ze eerder al een half jaar dicht gehad. Scholen hebben ook een paar maanden online les moeten geven.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Scholen gooien ze echt geen 3-4 maanden dicht, horeca gooien ze echt geen 3-4 maanden dicht. Dus ja, een aantal maatregelen (de strengste) zullen voor een aantal weken zijn. Schoolvakanties bijvoorbeeld rekken ze met 2 weken op.
Als jij denkt dat ze 3-4 maanden alles op slot gooien verliezen ze draagvlak voor vaccinaties en boosters.
Ik denk dat als ze alles voor maanden op slot gooien ze draagvlak verliezen voor ALLE maatregelen. Dat zag je tijdens de vorige lange lockdown ook, de maatregelen werden deels opgeheven (kappers etc open) om mensen tevreden te houden.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Scholen gooien ze echt geen 3-4 maanden dicht, horeca gooien ze echt geen 3-4 maanden dicht. Dus ja, een aantal maatregelen (de strengste) zullen voor een aantal weken zijn. Schoolvakanties bijvoorbeeld rekken ze met 2 weken op.
Als jij denkt dat ze 3-4 maanden alles op slot gooien verliezen ze draagvlak voor vaccinaties en boosters.
Het is meer dat kunst & cultuur hier voor veel mensen duidelijk begrijpelijk moet zijn/keurig in een hokje moet passen, en rendabel moet zijn om gewaardeerd te worden. Zie het vele gescheld op subsidies en uitspraken als 'linkse hobby's'. Deze dingen gaan ook nog weleens samen.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Cultuur is in Nederland meer iets waar we ons diep voor dienen te schamen en excuses voor moeten maken ja. Zo'n soort patriottisme wat je in de VS of Rusland ziet, daar kunnen we in Nederland niks mee. De meesten kennen de tekst van het volkslied niet eens
En dat draagvlak is toch ook niet terug gekomen of ervaar jij dat anders? De enige reden dat mensen een mondkapje dragen is omdat ze anders een boete riskeren of bang zijn vuil aangekeken te worden. De basismaatregelen houdt niemand zich meer aan.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze alles voor maanden op slot gooien ze draagvlak verliezen voor ALLE maatregelen. Dat zag je tijdens de vorige lange lockdown ook, de maatregelen werden deels opgeheven (kappers etc open) om mensen tevreden te houden.
Poen om het te compenseren is op.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We zullen zien. Horeca hebben ze eerder al een half jaar dicht gehad. Scholen hebben ook een paar maanden online les moeten geven.
Dat draagvlak voor die paar extra gevaccineeerden was er niet en gaat er nooit meer komen.
Gelukkig kunnen we altijd nog aan op good ol' Texas tank watchingquote:Op donderdag 25 november 2021 08:08 schreef Starhopper het volgende:
Dat valt reuze mee.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Poen om het te compenseren is op.
Dan zie jij wat anders dan ik.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En dat draagvlak is toch ook niet terug gekomen of ervaar jij dat anders? De enige reden dat mensen een mondkapje dragen is omdat ze anders een boete riskeren of bang zijn vuil aangekeken te worden. De basismaatregelen houdt niemand zich meer aan.
Precies @Noek, geniet er van dat je straks mss wel weer maanden thuis moet zittenquote:Op donderdag 25 november 2021 07:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We gaan weer een lockdown in. Daar moeten we eventjes mee zien te leven. Maak er wat van ipv te gaan zitten chagrijnen omdat de biljartclub of voetbalclub dicht is.
Dat het wordt opgelegd wil niet zeggen dat mensen die het op moeten volgen er ook achter staan.quote:Op donderdag 25 november 2021 08:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan zie jij wat anders dan ik.
Bij ons op kantoor zijn de regels over thuiswerken strenger dan een jaar geleden. In supermarkten (waar ik boodschappen doe) draagt 90% van 12+ een mondmasker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |