Volgens mij is het rationeel nadenken ook wel een beetje weg waardoor en klauwen met geld weglopen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien het totale gebrek aan perspectief voor een aantal sectoren zou ik overgaan tot uitkoopregelingen.

Die Bayesiaanse waarschijnlijkheidstheorie die ik ooit heb moeten leren is aardig handig voor het relativeren van zulke domme kansen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tuurlijk, be my guest.
Je kunt ook vannacht op de wc een beroerte krijgen en dat ze je pas morgenochtend vinden... Is de zorg ook te laat. Angstaanjagend..

En jij weet nog dingen over begin jaren 90? Hoe oud ben jij dan wel niet?!quote:Op woensdag 24 november 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja serieus? Ik dacht echt begin jaren 90, haha. Oke, dan ben je niet oud.

Je hebt toch wel zo'n bejaarden alarmkastje om je nek dat automatisch de hulpdiensten belt als het 3 minuten horizontaal ligt?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je dit nog veel meer gaat krijgen de komende tijd. Denk dat ook voor veel mensen nog een lockdown zeer lastig gaat worden.
Gelukkig ben ik een echte Fok zolderkamerautist, dus voor mij verandert er niet veel.

Nee. Het OMT is namelijk niet de beslisser. Die moeten input leveren aan een beslissend orgaan. Daar gaat iets mis, dat OMT is te machtig.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Dat OMT is echt gewoon veel te groot, veel te veel meningen, typische polderoplossing. Stel max 6 man en hak knopen door. Daar kun je het eens of oneens mee zijn, maar ik ben die +/- 20 verschillende invalshoeken en belangen spuugzat

Afhankelijk welk jaar we bedoelen in begin jaren 90 was ik ergens tussen de 5 en 10quote:Op woensdag 24 november 2021 22:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En jij weet nog dingen over begin jaren 90? Hoe oud ben jij dan wel niet?!![]()

Weet je het verschil tussen een gulden en een riks? Ja? Nou, dan weet je genoeg!quote:Op woensdag 24 november 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kinderen kunnen ook prima vanaf hun 13e gaan werken, al die scholing is nergens voor nodig.

Het OMT is alleen machtig omdat het kabinet zich er continue achter zit te verschuilen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Het OMT is namelijk niet de beslisser. Die moeten input leveren aan een beslissend orgaan. Daar gaat iets mis, dat OMT is te machtig.

jaren 70's memories, dus stokoud.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En jij weet nog dingen over begin jaren 90? Hoe oud ben jij dan wel niet?!![]()

*geeft lolly.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Afhankelijk welk jaar we bedoelen in begin jaren 90 was ik ergens tussen de 5 en 10

En wat betreft de horeca en evenementen, er popt wel weer een ander op als het zover is. Het zijn geen essentiele zaken voor de economie of voor een land. Zonde om daar nu alweer miljarden in te steken. Kun je beter aan kinderen en scholen besteden.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die Bayesiaanse waarschijnlijkheidstheorie die ik ooit heb moeten leren is aardig handig voor het relativeren van zulke domme kansen.

Sst... wijs is dat toch?quote:Op woensdag 24 november 2021 23:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jaren 70's memories, dus stokoud.

quote:Op woensdag 24 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stranger danger. Stranger danger!

Reanimatie wordt bij niemand gedaan tijdens code zwart. Het doel is niet mensen redden, maar bedden vrij maken.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wacht, staat daar nu dat als iemand op de IC ligt en reanimatie nodig heeft dat ook niet meer gedaan wordt? Heftig.

Kinderen kunnen mondkapjes gaan stikken of handsanitizer gaan brouwen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Sectoren als entertainment, horeca, evenementen enz. zijn in het nieuwe normaal van maximaal vijf lockdownloze maanden per jaar niet meer levensvatbaar. In plaats van dergelijke branches financieel te ondersteunen kan men beter miljarden investeren in vmboa's en andere laagopgeleide Ordnungstruppen die dan gedurende de overige zeven maanden de lockdown met alle macht, die het staatsapparaat tot zijn beschikking heeft, handhaven.

Inderdaad, toerisme heb je niets aan.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat betreft de horeca en evenementen, er popt wel weer een ander op als het zover is. Het zijn geen essentiele zaken voor de economie of voor een land. Zonde om daar nu alweer miljarden in te steken. Kun je beter aan kinderen en scholen besteden.

nog erger dan een oorlogs- situatiequote:Op woensdag 24 november 2021 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Reanimatie wordt bij niemand gedaan tijdens code zwart. Het doel is niet mensen redden, maar bedden vrij maken.

Maar het kan wel voor een groot domino-effect zorgen. verhuurders, toeleveranciers, medewerkers. Dat heeft ook een erg grote impact op de economie.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat betreft de horeca en evenementen, er popt wel weer een ander op als het zover is. Het zijn geen essentiele zaken voor de economie of voor een land. Zonde om daar nu alweer miljarden in te steken. Kun je beter aan kinderen en scholen besteden.

Wat een deprimerende gedachte.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Reanimatie wordt bij niemand gedaan tijdens code zwart. Het doel is niet mensen redden, maar bedden vrij maken.

Tot dit moment zei ik: Zullen we (vredelievend) gaan demonstreren op het Malieveld, maar dat laat ik nog maar even achterwege. Ik sluit me wel weer op in huis.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]

Je wilt vertellen dat de horeca dat niet allemaal zelf doet? Geschokt ben ikquote:Op woensdag 24 november 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het kan wel voor een groot domino-effect zorgen. verhuurders, toeleveranciers, medewerkers. Dat heeft ook een erg grote impact op de economie.

Het enige wat we nodig hebben is voedsel, een huis, opleiding en werk. De rest is allemaal niet essentieel.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Inderdaad, toerisme heb je niets aan.

Horeca niet essentieel voor een economie? Waar denk je dat al die vakantielanden hun centen aan verdienen?quote:Op woensdag 24 november 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |