Dat vond ik midden jaren '90 als 12/13-jarige al helemaal niks. In de brugklas nieuwe vrienden gemaakt, ging bij eentje voor het eerst op bezoek, en het was er echt wanstaltig kaal, heel minimalistisch en kil. Zelf heb ik het lekker gezellig vol staan in huis, maar een ander zal dat wellicht weer te druk of chaotisch vindenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:41 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En de te strak gestileerde crematoria/tandartspraktijken waar veel mensen tegenwoordig zo graag in wonen.
Het helpt ze aan likes, of op z'n minst de goedkeuring van buren en andere bekenden. Het geeft zo'n aura van 'goede verfijnde smaak'.
Heel druk hoeft niet, want het moet ook nog schoon gehouden worden. Maar wel graag warm en huiselijk. Met wat kleur hier en daar.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat vond ik midden jaren '90 als 12/13-jarige al helemaal niks. In de brugklas nieuwe vrienden gemaakt, ging bij eentje voor het eerst op bezoek, en het was er echt wanstaltig kaal, heel minimalistisch en kil. Zelf heb ik het lekker gezellig vol staan in huis, maar een ander zal dat wellicht weer te druk of chaotisch vinden
Scheelt me weer typen, wilde precies hetzelfde zeggen. Vooral die zwartstalen deuren met glas, blegh.quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:14 schreef Scriptascripta het volgende:
Visgraatvloeren, zwartstalen deuren, zwarte keukens en van die brede zwarte luxaflex (en dat bijna altijd in één en hetzelfde huis gecombineerd)!
Met deze tafeltjesquote:Op woensdag 21 januari 2026 15:14 schreef Scriptascripta het volgende:
Visgraatvloeren, zwartstalen deuren, zwarte keukens en van die brede zwarte luxaflex (en dat bijna altijd in één en hetzelfde huis gecombineerd)!
Sad Beige Moms iddquote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:13 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Heel druk hoeft niet, want het moet ook nog schoon gehouden worden. Maar wel graag warm en huiselijk. Met wat kleur hier en daar.
Kleuren, vormen en materialen doen al heel veel.
Tegenwoordig lees je het woord 'performative' weleens: jezelf bewust zo presenteren om de goedkeuring van anderen te krijgen. Google het woord maar eens. Het gebeurt vaak in relatie tot social media. Hoe je woont is er onderdeel van, met als resultaat die overdosis aan correcte, kleurloze interieurs (inclusief beige kinderkamers).
Dit is hoe je spierwitte Jan des Bouvrie er na een jaartje of twee uit ziet. Helemaal als je kinderen hebt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Eigenlijk een actuele trend, bij vtwonen zie je het veel langskomen. Huiskamers die volledig in beige en/of vaalroze tinten zijn uitgevoerd. Alsof die mensen liever kleurenblind waren geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is prachtigquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Eigenlijk een actuele trend, bij vtwonen zie je het veel langskomen. Huiskamers die volledig in beige en/of vaalroze tinten zijn uitgevoerd. Alsof die mensen liever kleurenblind waren geweest.
[ afbeelding ]
Mijn opa en oma hadden dat al zolang ik weet. Zal wel in de jaren 70 geplaatst zijn.quote:Op donderdag 25 november 2021 07:31 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]
Het karrewiel in de muur! Op willekeurige plaatsen maar zeker de mooiste zijn de ingemetselde wielen in de muur tussen keuken en huiskamer.
VT WONEN...quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:14 schreef Scriptascripta het volgende:
Die heb ik al sinds 2017 voordat het hip werd. Maar wil idd andere.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:24 schreef Soury het volgende:
[..]
Met deze tafeltjes
[ link | afbeelding ]
Ik heb dat met een Pastoe landscape opgelost en met haakse stekkers past daar een NAD t758 V3i in.quote:Op woensdag 28 januari 2026 13:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb al jaren van die vierkante IKEA-lacktafeltjes met daaronder een langgerekte lack met opbergruimte. Ooit omdat ze goedkoop waren, maar ook vooral omdat ze kleurrijk zijn. Maar nu zijn ze er alleen nog in saaie kleurtjesEn dat is symbolisch voor de rest van de markt.
Inmiddels heb ik besloten dat ik een échte salontafel wil. Maar ze verkopen overal hetzelfde: van dat grove hout met zwart staal. Of van dat saaie Japondi. Of, doe eens gek, van die setjes met drie bijzettafels in onhandige vormen. Geen opbergruimte ook. Waar leggen mensen hun afstandsbediening, tijdschrift of boeken?
Kortom: de allerlaatste Lack in Petrolkleur staat hier nog even. Ook al is ie inmiddels gammel en bekrast.
Ik wil gewoon een niet te lompe salontafel in een kek kleurtje, en een plank of lade voor mijn rotzooi.
(Ik moet er ook een bijpassend tvmeubel bij maar daar wil ik het niet over hebben. Blijkbaar heeft alles tegenwoordig dezelfde standaard maten en daar past ons audiosysteem niet in.)
Wat is dan die standaard maat, want ik heb een Marantz SR7015, en die is volgens mij 41cm diep maar het meubel is iets van 60 diep. Dus het apparaat past daar makkelijk in, maar vervolgens heb ik alsnog achterin een gat met een diameter van 15cm ofzo geboord/gezaagd, want die kabels moeten ook er uit/in kunnen.quote:Op woensdag 28 januari 2026 13:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb al jaren van die vierkante IKEA-lacktafeltjes met daaronder een langgerekte lack met opbergruimte. Ooit omdat ze goedkoop waren, maar ook vooral omdat ze kleurrijk zijn. Maar nu zijn ze er alleen nog in saaie kleurtjesEn dat is symbolisch voor de rest van de markt.
Inmiddels heb ik besloten dat ik een échte salontafel wil. Maar ze verkopen overal hetzelfde: van dat grove hout met zwart staal. Of van dat saaie Japondi. Of, doe eens gek, van die setjes met drie bijzettafels in onhandige vormen. Geen opbergruimte ook. Waar leggen mensen hun afstandsbediening, tijdschrift of boeken?
Kortom: de allerlaatste Lack in Petrolkleur staat hier nog even. Ook al is ie inmiddels gammel en bekrast.
Ik wil gewoon een niet te lompe salontafel in een kek kleurtje, en een plank of lade voor mijn rotzooi.
(Ik moet er ook een bijpassend tvmeubel bij maar daar wil ik het niet over hebben. Blijkbaar heeft alles tegenwoordig dezelfde standaard maten en daar past ons audiosysteem niet in.)
Ikea Stockholm een optie? Voor zowel salontafel als tvmeubel. Wij hebben het audiosysteem in en op de buffetkast en ook het tvmeubel. Wel in de oude walnootvariant, de nieuwe versie 2025 vind ik spuuglelijkquote:Op woensdag 28 januari 2026 13:23 schreef _Arual_ het volgende:
quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is prachtigDat is zo ongeveer hoe het hier is.
Nee! Ik kan gewoon thuis weg wanneer ik w....bijna altijd wann...ehh...hm.quote:Op woensdag 28 januari 2026 17:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Nou ja ieder zijn ding dan maar. Ik vind het verschrikkelijk, net een gesloten inrichting
Het is ook zo handig als je huisdieren en/of jonge kinderen hebt.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:13 schreef hoechst het volgende:
Alles wit!!!!!
Gadverdamme, als er iets smaakloos en iq loos is….
Zoiets, ja.quote:Op woensdag 28 januari 2026 16:54 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ben klaar met wit, beige, greige, grijs, en alle varianten op kleurloos.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |