abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8217517
Vervolg van:
Zwangerschap en kindertjes deel 46
Zwangerschap en kindertjes deel 45
Zwangerschap en kindertjes deel 44
Zwangerschap en kindertjes deel 43
Zwangerschap & kindertjes deel 42
Zwangerschap en kindertjes deel 41
Zwangerschap en kindertjes deel 40
Zwangerschap en kindertjes deel 39
Zwangerschap en kindertjes deel 38
Zwangerschap en kindertjes deel 37!
Zwangerschap en kindertjes deel 36!
Zwangerschap en kindertjes deel 35!
Zwangerschap en Kindertjes deel 34!!!!
Zwangerschap en kindertjes deel 33!
Zwangerschap en Kindertjes deel 32
Zwangerschap en kindertjes..... deel 31
Zwangerschap & kindertjes deel 30
Zwangerschap en kindertjes deel 29!
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 28
zwangerschap en kinderen deel 27
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 26
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 25
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 24
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 23
Zwangerschap en kindertjes....deel 22
Zwangerschap en kindertjes..... deel 21
Zwangerschap en kindertjes..... deel 20
Zwangerschap en kindertjes.....deel 19
Zwangerschap en kindertjes.....deel 18
Zwangerschap en kindertjes.....deel 17
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 16!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 15 (!!!)
Zwangerschap en kindertjes.....deel 14
Zwangerschap en kindertjes ... deel 13!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 12
Zwangerschap en kindertjes deel 11
Zwangerschap en kindertjes.....deel 10
Zwangerschap en kindertjes ... deel 9
Zwangerschap en kindertjes...deel 8
Zwangerschap en kindertjes...deel 7
Zwangerschap en babietjes.......deel 6 !
Zwangerschap en Babietjes...deel 5
Zwangerschap en babies deel 4
Deel drie van de babies dus!
En hoe gaat het met de babies?
Gered uit de crash Met dank aan Arcee
De '"pret"echo ! en andere babyzaken....
Zwangerschap week 17, 18 en 19
In mijn buik..

A.s. papa's en mama's:

19 februari 2003: Karin
22 februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
1 april 2003: CarOnline
6 april 2003: Angel22
11 april 2003: NT-T.Bartman (papa)
16 april 2003: leviathanfd (papa)
22 april 2003: melonovy
12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Sc0rPi0n (papa)
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
4 augustus 2003: Eska
18 augustus 2003: jessie
31 augustus 2003: moussy
5 september 2003: Lois

Babietjes:

12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie

Dreumesjes:

15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama

Peutertjes & Kleutertjes:

17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 05-02-2003 22:09]

pi_8217590
Summertime, je bent maar een bofferd!!

Toevoeging: SWWWWWWWWWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJ!!!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_8217725
Ik kopieer de laatste post maar even...

Ben hier al een heel deeltje niet geweest dus reageren op iedereen zit er even niet in! Ik heb wel alles bijgelezen..

E.T. en Swets, baal er maar ff flink van hoor. He wat rot zeg... ik had het zo gehoopt voor jullie. Ik hoop dat jullie de moed er een beetje in kunnen houden. Het komt vast goed! Dikke knuffel

En ik heb een paar mooie buikkies langs zien komen!

Aan het geluid te horen moet er nu weer even een jongetje omgedraaid worden

Catootje:

pi_8224530
Nou Bo heeft voor het eerst in haar leventje echt in een flink pakkie sneeuw gestaan. En ze vond er eigenlijk niks aan Wij gooien met de sneeuw en dat deed ze ook, maar toen had ze door dat ze het ook kon opeten en dat deed ze met een vies gezicht erbij stug doorgaan
Toen viel ze nog een keer en na 10 minuten had ze het al helemaal gehad. Die kleintjes koelen natuurlijk ook heel snel af. (en dan nog eens die sneeuw op haar hoofdje, want een kappuchon of muts laat ze natuurlijk niet op) Eenmaal binnen flink huilen want ze had tintelende handjes. Echt zielig. Helemaal wapperen met die handjes zo van ga weg jullie. Hopelijk sneeuwt het volgend jaar volop want dan vind ze het denk ik leuker.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_8224677
hahahahah, leuk he kleintjes en sneeuw...

Vandaag heb ik Damey maar binnen gehouden want hij is al zooooooo verkouden en we moeten morgen ook nog naar een kinderfeestje dus ik wil hem wel even beter houden tot morgen iig.
Ik moest er zelf wel nog even uit om nog even snel een kadootje te halen... man man man, wat een ellende zeg.
De dichtsbijzijnde speelgoed winkel zit een goeie 20 minuten lopen hiervandaan en op de fiets durfde ik niet, mijn zwaartepunt ligt nu zo anders dat ik geheid languit ga met de fiets als het een beetje glad is.
Dat ik weer thuiskwam was in helemaal besneeuwd en verkleumd tot op het bot. Ik heb ook lekker een lange hete!!! (vond die frummes in mijn buik niet leuk) douche genomen en heb mijn man een lekkere beker warme chocolademelk laten maken.

pi_8224731
Inderdaad slim om niet te fietsen nu hoor Angel. Uitkijken nu he!!!!!!! Lekker een warme beker choco is dan wel weer errug lekker
Het voelt heerlijk!!!!
pi_8224849
ja absoluut uitkijken nu!!!

Ik ben ook heel bang om te vallen en daardoor doe ik dus gelukkig ook geen domme dingen zoals toch op de fiets stappen.
Ik blijf ook als het ff kan gewoon lekker binnen en stuur mijn man erop uit maar ja dat kon in dit geval dus echt niet...

pi_8224981
Ik ben ook SUPERvoorzichtig zeker door mijn vallen van de trap bij Bo toen. Maar doordat ik zo geforceerd voorzichtig doe, doe ik alles weer zo krampachtig dat ik me soms gewoon verrek ofzo
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zaterdag 1 februari 2003 @ 20:21:31 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8225107
Geweldig wat een weer jongens! Vandaag was het zo verschrikkelijk hard aan het sneeuwen dat het buiten echt niet lekker was maar vanavond na het eten hield het eindelijk op. Eindelijk konden we dan de slee te voorschijn halen die nog van Jeroens broer is geweest (en inmiddels dus al ruim 40 jaar oud). We hebben er een paar weken geleden een zitje op gemaakt voor Eva, dat hadden ze toen nog niet.
We hebben echt genoten, het was helemaal niet meer zo koud en sprookjesachtig donker met lichtjes. Eva heeft haar ogen uitgekeken en genoot met volle teugen op de slee.

Met dank aan Karin voor de digitale opname

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8225133
Wat een schetig plaatje
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 1 februari 2003 @ 21:28:23 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_8226075
Wat een scheetig evaatje zo met dr foppie Vond ze de sneeuw erg leuk of moest ze er niks van hebben en vond ze het op de slee geweldig?

René is niet zo slee-zitterig, maar de hond wel.

Hij is ook al bijna 14 en vond het errug koud, hij zat helemaal te bibberen, dus toen mocht ie van René bij dr op schoot Verder gedraagt ie zich als een jonge hond hoor, maar die kou vind ie niks

Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!fossiel zaterdag 1 februari 2003 @ 23:33:19 #12
2628 Karin
pi_8228720

Wat een lekker stel zo met zijn tweetjes op de slee!
pi_8233135
Heerlijk al die sneeuwfoto's! (ook in het foto-topic)
Jonas vond er geloof ik geen klap aan die sneeuw! Nou ja, volgend jaar maar he!
pi_8235027
Wat een leuke foto met die hond (ook al hou ik helemaaaaaaaaaaal niet van honden brrrr eng) en Rene. Echt grappig hoe Rene kijkt zo van nou vooruit maar, we hebben nou eenmaal een apparte hond en de hond kijkt zo van zo hehe ik heb het voor elkaar
Het voelt heerlijk!!!!
pi_8235119
Grappig hoe de kids allemaal anders reageren. Jorden heeft een tijd lang al "oh-oh-oooh"-end voor het raam gestaan. Afgewisseld met "buituh!"
Buiten gekomen vond hij het wel raar, die sneeuw, maar ook wel leuk. Alleen hard lopen, dat was wel een beetje moeilijk (maar misschien kwam dat ook wel omdat zijn sneeuwlaarsjes een maat te groot waren). Op de slee vond hij ook leuk, alleen viel hij er wel een paar keer vanaf. Maar dat was niet erg, want hij had een mega-dik pak aan. Pijn deed het dus niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 februari 2003 @ 15:10:26 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8237044
Wij hebben ook gesleed gisteren, maar hadden geen camera bij de hand helaas. Christan vond het schitterend, ging helemaal voorover liggen op de slee, lekker hard Leuk al die foto's alleen die troep vandaag, da's minder
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_8239282
de fotookes zijn weer lief hoor!

Zelf zit ik in een gigadip; volgende week moet ik ongesteld worden, en elke week is het weer lastig(er). Ik voel me gewoon niet goed bah! Dit keer heb ik weinig last van zwangerschapsverschijnselen, dus dat is wel weer fijn (aan de andere kant: misschien betekent dat wel dat mijn lijf gewend is aan de hoeveelheid hormonen en dan denk ik dat ik straks zwanger ben en dan is me ei niet eens gesprongen)....alleen maar koud en misselijk en humeurig.

Ik ben al dat gedoe aan mijn lijf zooo beu!!! Komt ook omdat het nu een jaar geleden is dat ik gestopt ben met de pil. Beeeehh!!! Ik ben aan de beurt!! Ik ben lief geweest!! Alle romantiek is uit me maand gegooid en ik voel me alleen maar een fabriekje. En ik werk niet eens!! Dat geklooi met me hormoonhuishouding, dat gefrut daarbeneden de afgelopen tijd en alle toestanden...bah!

DANYEL EN THIJS
pi_8239703
Och Cato... Virtuele hug! En een kusje van Jorden voor die lieve blokkentante!

-edit- en ook ik weet zeker dat het gaat lukken hoor! Moed houden!! 29 oktober gaan we niet redden, maar da's niet erg. 29 november, december, januari... het zijn allemaal prachtige dagen.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 02-02-2003 18:24]

zondag 2 februari 2003 @ 18:11:22 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_8240206
Catootje,

Ik kan me zo voorstellen dat je rot voelt en ik weet helaas ook niks opbeurends te zeggen, behalve dan dat het echt een heel groot feest zal worden op dit forum als jij en E.T. eindelijk zwanger zijn. Want ik ben er echt van overtuigd dat het voor jullie gaat lukken.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 februari 2003 @ 18:19:04 #20
13151 crew  Rewimo
pi_8240318
Catoot, dikke voor jou! Hou vol meiske Het gaat echt gebeuren, ook voor jou.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 februari 2003 @ 20:41:05 #21
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8242731
Vandaag zijn we lekker naar de dierentuin in Emmen geweest. Was heerlijk rustig daar. Dat kwam natuurlijk doordat er regenachtige sneeuw viel. We hebben een abonnement, en volgens mij waren er ook voornamelijk mensen die een abonnement hebben, want anders ga je toch eerder op een zonniger dag. We zijn voornamelijk 'binnen' geweest, daar nemen we anders nooit zo de tijd voor. De prachtige vlindertuin, indrukwekkende skeletten van dinosauriers (W en S noemen ze monsters), dat leuke rattengangetje waar ze doorheen kunnen klauteren (wat ze dus ook tig keer deden). Tristan keek zijn oogjes ook uit bij het eerste dierentuinbezoek in zijn leven. Hij ziet en hoort echt wel dat ie in een andere omgeving is.

Catootje, een heeeeeele dikke knuffel van mij Ik vind je zo dapper! En klagen af en toe is heel gezond Meid, ik duim me een ongeluk voor je hoor. Voor ET trouwens ook! En voor alle anderen die ook zo graag zwanger willen worden.

pi_8243538
Ow Catoot die rot hormonen ook he. .

Moet zelf binnenkort naar een homeopaat want mijn huisarts wilde niet dat ik aldoor aan de primilut zit.
Is ook niet goed he.
Maar ik móet iets hebben voor die hormonen van me.

pi_8243666
Catoot wat een gek*t he met die medicijnen. Ik hoop dat ze je dalijk toch echt iets moois gaan geven joh. Maar ja dat weet je nu wel dat we je dat allemaal wensen heb je nu ook geen reet aan natuurlijk. Dikke kus voor jou En kom maar lekker klagen en kletsen hier hoor!!

Berney wat heb jij dan dat je primilut moest slikken met je hormonen?

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8244549
Nou; Mijn lichaam maakt geen progesteron meer aan.
Ik heb wel een cyclus,maar wordt niet ongi.
Heeeeeeeeeel frustrerend.
In de overgang zit ik niet,vanwege het feit dat ik wél een cyclus heb.
Heb wel als ik ongi moet worden de '' verschijnselen' ervan maar de vloeing zet niet door.

Dit is al zo vanaf Anouk haar geboorte.
In het begin was het zo; ach 4 mnd niet ongi komt vanzelf wel.
Kwam ook wel,maar dan weer 3 mnd niet.Dan weer 2 keer wel.
Dan een half jaar weer niet.
Uitstrijkje verder goed alleen dus dat ik geen progestoron genoeg aanmaak.

Degene die mij gekeurd heeft een paar maand terug vond het heel wazig allemaal dat ik er zo lang mee gelopen heb met die klachten vóór dat er iets aan gedaan werd(werd niet daarvoor gekeurd maar voor mn rug).

Dus aan de primilut omdat ik inmiddels hevige woedeuitbarstingen had en me opgeblazen enz enz voelde.
Niet lekker in mn vel dus.
Nu gaat het goed met die primilut maar wil de dokter 'proberen' of ik zo ongesteld word.

En dat voelt niet goed vanbinnen dus wil ik graag op de homeopatische toer.
Wat hij overigens aanbeveelt.

Ga ik dat eens proberen.

Heerlijk effe mn verhaal kwijt

pi_8244773
Jeetje wat een gedoe joh. Maar die progestron zorgt er dus eigenlijk voor dat je baarmoederslijmvlies los laat (is ongesteld worden) Dat wist ik eigenlijk niet. Word je baarmoederslijmvlies dan ook wel aangemaakt? En zou het gevolgen kunnen hebben als jullie eventueel nog een kleintje willen?
Wat hormomen allemaal met je kunnen doen he, poeh. Kan me voorstellen dat je wel wat wil proberen. Hopelijk slaat iets homeopatisch aan. Want al die medicijnen in je lijf zo lang lijkt me ook niet lekker. Ja en als je het nodig hebt heb je het nodig natuurlijk, maar wie weet is er inderdaad iets milders in de homeopathie. Heb je al iets op het oog? Enne hier ook af en toe lekker stoom afblazen he. Blaas maar lekker met Toot, ET en ieder ander die ff moet blazen. Een dikke voor jou.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_8248387
Hoi hoi !
Eindelijk een berichtje van mij, ik heb me in deel 35 of zo aangemeld en ben daarna er niet meer aan toegekomen om te schrijven. Heb net deel 46 en 47 gelezen (deels)

Mousy : pracht foto ! Ik zie de hond gewoon bibberen !

ET (toch ?) was jij niet degene met overstimulatie ? Ik heb stage gelopen op een ivf afdeling en wist dus dat dat kon, helaas komt het vaak voor.

Alle anderen : als je vragen hebt aan mij stel ze gerust !!!

Alles is hier verder goed : Morten en Jesper zijn 2 grote boeven die elkaar en mamma dus lekker t leven zuur proberen te maken ( we hebben hier een complete lego winkel maar ze willen uiteraard altijd met dat ene blokje spelen dat de ander heeft
T wordt tijd voor de peuterschool voor de ene en basisschool voor de andere......

Oke ik ga ontbijt klaar maken ! Fijne dag en tot later en ik beloof dat ik regelmatiger zal posten en van me laat horen !

Groetjes
Stout

pi_8249299
Het gaat hier alweer ietskes beter! Vandaag gelukkig nog vrij zodat ik kan simmen en er dan mar weer tegenaan. Hetzallukkenooithetzallkukkenooit!!

Berney: heb je soms PCO? Want wat je verteld over je klachten komt mij zeeeeer bekend in de oren. Mijn cyclus is ook wel aanwezig, maar zet ook niet door zonder hulp van Primolut of een fikse dosis hormoon. Overgewicht, schommelende bloedsuikerspiegel, menstruatieklachten, haargroei in gezicht...kan allemaal wijzen op PCO....??

DANYEL EN THIJS
pi_8249325
Stout: welkom terug!!!

PSssssssst Jessie: doe nog es een fotooke?

DANYEL EN THIJS
pi_8250109
terug van het cb

gewichts toename over de afgelopen 2 maand : 175g
lengte toename over de afgelopen 2 maanden : 1.3 cm

brengt ons urretje op 6875 gr bij een lengte van 67.3 cm

FOK!fossiel maandag 3 februari 2003 @ 10:56:25 #30
2628 Karin
pi_8250145
quote:
Op maandag 3 februari 2003 10:54 schreef Knorretje het volgende:
terug van het cb

En waren ze daar tevreden mee of liepen ze er weer over te zeiken?
pi_8250192
quote:
Op maandag 3 februari 2003 10:54 schreef Knorretje het volgende:
terug van het cb

Das idd een ukkie....

Damey was met 6 maanden 70 cm.... en bijna 8 kilo....
Zijn jullie allebei soms ook niet zo groot?

pi_8250471
quote:
Op maandag 3 februari 2003 10:00 schreef Catootje het volgende:
Het gaat hier alweer ietskes beter! Vandaag gelukkig nog vrij zodat ik kan simmen en er dan mar weer tegenaan. Hetzallukkenooithetzallkukkenooit!!

Berney: heb je soms PCO? Want wat je verteld over je klachten komt mij zeeeeer bekend in de oren. Mijn cyclus is ook wel aanwezig, maar zet ook niet door zonder hulp van Primolut of een fikse dosis hormoon. Overgewicht, schommelende bloedsuikerspiegel, menstruatieklachten, haargroei in gezicht...kan allemaal wijzen op PCO....??

Simmen roels. . .
(is goed voor de afleiding).

PCO. ???
Nooit van gehoord.
Het enigiste wat de dokter tegen mij zei was; Wees blij dat je niet elke maand ongesteld wordt,er zouden duizenden jaloers op je zijn. .

Nou geef mij maar elke maand een goeie ongi en dat ik goed in mn vel zit enzo.
Dat begreep ie niet helemaal. .

Haargroei in mn gezicht heb ik niet gelukkig.
Maar die andere symptomen overwicht, : Y . .
schommelende bloedsuikerspiegel; geen idee ,laatste keer met bloedprikken was idd mn suiker iets te hoog.
menstruatie klachten : Minder erg als voordat Anouk geboren was.

En een tweede 'krijgen' zit er bij ons niet in omdat Rob al geholpen is.
(vanwege verschillende redenen).

Maar ik denk dat een 2e er toch niet ingezeten had vanwege die hormoon problemen van me.
Daarom ben ik des te dankbaarder dat wij Anouk hebben.

Ik leef zo ontzettend met jullie mee,juist omdat ik weet wat je doormaakt met die rot hormonen.

Dikke knuffel voor jullie. .

[Dit bericht is gewijzigd door berney op 03-02-2003 11:29]

maandag 3 februari 2003 @ 11:24:02 #33
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8250511
Alicia en Justin zijn bijna even groot!!! Ik denk dat Justin nu 64 cm is (geschat hoor, over 2 weken moeten we weer naar het cb) en hij weegt rond de 6500 gr.

Vanmorgen (11 weken oud):

Knor, zoals je ziet barst de pyama al bijna uit zijn voegen. Hij kan hem nog net aan!

[Dit bericht is gewijzigd door Angelic1 op 03-02-2003 11:29]

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_8250542
Word jij niet heel erg naar van die Primolut Berney? Dat vind ik zulke shit!! (ik had er altijd echt 12 dagen last van)

En die artsen snappen soms niks!! Ik had ook geen menstruatie, maar wel de hormonen en het gezeik van 'neem ik een maandverbandje mee of niet' want had soms het gevoel dat ik elk moment vreselijk kon gaan lekken. Heel frustrerend en niet handig! Zeker niet als je buik opzwelt en je broeken niet meer dichtwillen *Catoot heeft nog foto''s van vorig jaar waar ze opstaat met een dikke -wat-fijn-dat-ik-niet-menstrueerbuik- *

DANYEL EN THIJS
pi_8250558
quote:
Op maandag 3 februari 2003 11:24 schreef Angelic1 het volgende:
Alicia en Justin zijn bijna even groot!!! Ik denk dat Justin nu 64 cm is (geschat hoor, over 2 weken moeten we weer naar het cb) en hij weegt rond de 6500 gr.

Vanmorgen:
[afbeelding]
Knor, zoals je ziet barst de pyama al bijna uit zijn voegen. Hij kan hem nog net aan!

WHAAAAAAAAAAAAA!!! Deze is leuk!! Och, wat een schatje!!! Wat maken jullie toch leuke kindjes!!!
DANYEL EN THIJS
pi_8250593
quote:
Op maandag 3 februari 2003 10:56 schreef Karin het volgende:

[..]

En waren ze daar tevreden mee of liepen ze er weer over te zeiken?

het cb en niet zeiken ? dat gaat niet samen
quote:
Op maandag 3 februari 2003 11:00 schreef Angel22 het volgende:

Zijn jullie allebei soms ook niet zo groot?

1.79 en 1.75 lang
quote:
Op maandag 3 februari 2003 11:24 schreef Angelic1 het volgende:
ik zei vanmorgen al tegen oma als ik direct na alicia weer zwanger had geraakt dan hadden we nu de tweede gehad. Stel dat die wat groter/zwaarder was geweest had het een tweeling kunnen lijken
quote:
Vanmorgen:
[afbeelding]
tijd voor een nieuw pakje dus aan welke maat zit ie nu ??
  FOK!fossiel maandag 3 februari 2003 @ 11:33:05 #37
2628 Karin
pi_8250628
quote:
Op maandag 3 februari 2003 11:30 schreef Knorretje het volgende:

[..]
het cb en niet zeiken ? dat gaat niet samen
[..]

Maar dat heb je dus al lekker naast je neergelegd?
Alicia ziet er hartstikke happy uit, dat zegt veel meer dan een paar grammetjes.
pi_8250629
Ja fijn he die dikkeopgeblazenbuikvannietongiworden. .

Heb jij ook dat mensen dan zeggen: Goh ben je (weer ) zwanger?? (tegen mij dan).

Of ehh zou je er niet eens iets aan gaan doen?
Wat gezonder gaan eten,ble ,ble, ble.
Erg onfatsoenlijk en niet meelevende reacties.

Ik heb wel eens gezegd ;dat ik een bordje maak en als ik de straat op ga die meenemen en erop staat : Pas op! hormoonproblemen. .

T is soms toch niet te geloven de reacties.

[Dit bericht is gewijzigd door berney op 03-02-2003 11:44]

pi_8250689
quote:
Op maandag 3 februari 2003 11:33 schreef Karin het volgende:

[..]

Maar dat heb je dus al lekker naast je neergelegd?
Alicia ziet er hartstikke happy uit, dat zegt veel meer dan een paar grammetjes.

ze wordt door de preken niet spontaan groter/dikker of wat dan ook. Dus geven we nu aan dat we daar niets over willen horen en dat ze zolang ze niet afvalt in onze ogen het prima doet. En dat zij zich beter kunnen richten op de ontwikkeling, ogen, gehoor, heupen, klieren etc. Verder gaan we ook niet meer om de drie/vier weken en volgen we alleen de normale check-ups nog maar.

Het enige wat nog wel gezegd is is dat het te hopen is dat ze straks niet enorm gaat afvallen. Normaal bouwen die hummeltjes een vetreserve op die er afgaat zodra ze gaan lopen en wat moeilijker gaan eten. Die vetreserves heeft alicia totaal niet en gewichtsverlies zou geen goed doen aan haar. Ze ligt nu kwa gewicht en lengte op de lijn van een gemiddeld kind wat 2.7 maand jonger is. En zolang ze verhoudingsgewijs binnen die statestiek stabiel loopt nemen we er met z'n allen genoegen aan hebben we afgesproken met het cb.

pi_8250754
quote:
Op maandag 3 februari 2003 11:33 schreef berney het volgende:
Ja fijn he die dikkeopgeblazenbuikvannietongiworden. .

Heb jij ook dat mensen dan zeggen: Goh ben je weer zwanger?? (tegen mij dan).

Of ehh zou je er niet eens iets aan gaan doen?
Wat gezonder gaan eten,ble ,ble, ble.
Erg onfatsoenlijk en niet meelevende reacties.

Ik heb wel eens gezegd ;dat ik een bordje maak en als ik de straat op ga die meenemen en erop staat : Pas op! hormoonproblemen. .

T is soms toch niet te geloven de reacties.

Nee, en dan familie: Gooooohh, jij wordt wel dik!! (blije ondertoon) En dan met een dikke strakke buik zitten beehh!!! Ik heb die foto's es bekeken pas geleden, maar het is echt net een vijfmaandenzwangerbuik: rond en strak en hard en echt zo onderbuik....
DANYEL EN THIJS
pi_8250808
quote:
Op maandag 3 februari 2003 11:44 schreef Catootje het volgende:

[..]

Nee, en dan familie: Gooooohh, jij wordt wel dik!! (blije ondertoon) En dan met een dikke strakke buik zitten beehh!!! Ik heb die foto's es bekeken pas geleden, maar het is echt net een vijfmaandenzwangerbuik: rond en strak en hard en echt zo onderbuik....

Nou m'n familie die zie ik gelukkig nooit wonen in het westen. .
En Rob z'n moeder durft niet tegen me. zo heb ik die al onder de duim .

Maar die foto's van Anouk toen ze klein was en mij erbij.
Ik leek wel weer zwanger.
Nu vliegen de kilo's er eindelijk af,en krijg ik geen primilut.

Kon ik ook niet goed tegen Catoot,je wordt er een beetje 'zweverig' van.
Maar alles beter dan geen ongi want daar werd ik helemaal niet goed van. .

pi_8252338
It's a girl!

voor één keertje schaamteloos en tegen mijn principes hier dezelfde post als op OOL

Kom net terug van de pretecho, we krijgen een dochter! (ongelofelijk, die man had dat binnen een seconde gezien). Ik had niet zo'n hele sterke voorkeur, maar Max/Voyeur wou erg graag een meisje dus die is vooral heel blij. Verder zag alles er prima uit, ik heb zelfs 10 vingertjes en 10 teentjes kunnen tellen. "t is een erg druk kindje" zei de echo-meneer. Tja, dat had ik inmiddels zelfs ook al door. Enfin, nu kan het namen verzinnen gaan beginnen. Mijn stiefzoon had graag een broertje gehad, om de pijn te verzachten zou een naam als "Shakira" of "Hind" hem erg veel plezier doen, maar daar heb ik toch wel wat moeite mee . Kijken of we een compromis kunnen vinden.

mooi he, alles
  maandag 3 februari 2003 @ 13:22:32 #43
8885 moralia
Grip op je zak
pi_8252648
quote:
Op maandag 3 februari 2003 11:39 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Cb en zeuren verhaal

Ik ben twee weken geleden naar het cb geweest, en bij Zoë is het dus andersom, die is lang en zit tegen de top van de curve aan. Ze is 72cm en met een gewicht van 8080gr wordt ze nu omschreven als "tenger".
Maar de wijkzuster zei dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken, dat is gewoon haar bouw en ze zei ook dat elk kind op zijn/haar eigen tempo en manier groeit.
En als ik jouw verhalen af en toe lees Knor is Alicia een flinke eter, daar kan het dus niet aan liggen, en Zoë is dat niet. Ze eet wel graag maar niet veel.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  maandag 3 februari 2003 @ 13:35:52 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8252986
quote:
Op maandag 3 februari 2003 13:10 schreef phileine het volgende:
It's a girl!
Oh, wat leuk! Thanks for sharing. Ben altijd stik-nieuwsgierig naar dat soort dingen, maar vaak wordt het niet verteld!

Nou, vanaf nu dus alles roze!

pi_8253419
Phileine, wat leuk! Een meisje!
En ook leuk dat je het hier vertelt (maar wat is OOL eik?).
Heb je ook foto's meegekregen? Heel bijzonder hè. Geniet ervan!
pi_8253569
quote:
Op maandag 3 februari 2003 13:22 schreef moralia het volgende:

[..]

Ik ben twee weken geleden naar het cb geweest, en bij Zoë is het dus andersom, die is lang en zit tegen de top van de curve aan. Ze is 72cm en met een gewicht van 8080gr wordt ze nu omschreven als "tenger".
Maar de wijkzuster zei dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken, dat is gewoon haar bouw en ze zei ook dat elk kind op zijn/haar eigen tempo en manier groeit.
En als ik jouw verhalen af en toe lees Knor is Alicia een flinke eter, daar kan het dus niet aan liggen, en Zoë is dat niet. Ze eet wel graag maar niet veel.

het maakt me ook allemaal niet meer uit. Alicia blijft gewoon een urretje. In de buik wou ze al niet goed groeien en nu nog steeds niet, zit dus gewoon in 't aard van het meissie.

Maar zolang ik maar op deze wijze begroet wordt na haar middagslaapje vin ik het allemaal best

net genomen

maandag 3 februari 2003 @ 14:06:11 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8253623
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:03 plaatste Knorretje het volgende:
2 enorm blije foto's
Volgens mij lacht zij echt alleen maar, hè! Echt helemaal geweldig, dat koppie
pi_8253715
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij lacht zij echt alleen maar, hè! Echt helemaal geweldig, dat koppie

je wordt er soms gewoon moe van zoveel lacht ze
(en behoorlijk hard, we hebben hier enkele beglazing en je kunt haar buiten horen)

maar dat mag de pret niet drukken en lachen is gezond

maandag 3 februari 2003 @ 14:13:16 #49
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_8253772
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:03 schreef Knorretje het volgende:

[..]

het maakt me ook allemaal niet meer uit. Alicia blijft gewoon een urretje. In de buik wou ze al niet goed groeien en nu nog steeds niet, zit dus gewoon in 't aard van het meissie.

Maar zolang ik maar op deze wijze begroet wordt na haar middagslaapje vin ik het allemaal best

net genomen

[afbeelding]
[afbeelding]

Hey ... dat komt me bekend voor ... alleen zie ik Kay niet alleen zo na zijn middagslaapje ... maar ook om 1.30 s'nachts ... en om 2.00 s'nachts ... en om 2.30 s'nachts ... etc
IK WIL SLAPEN !!!
Maar goed ... ffies een kleine update ...

Kay zijn zussie (jawel) bleek een beetje te klein te zijn voor de zin van de VK ... dus hebben in de afgelopen weken een paar Echo's laten maken om te zien of het verloop ook navenant is ...
Stomme muts van een Gyn had dus de 2e keer te krap gemeten .. zit je met de zenuwen in je maag ... blijkt na afloop dat het kindje hooguit iets van anderhalve week op de curve achterloopt ...

Nog maar een paar weekjes ... (voor het lijstje : ong 22 Feb is de verwachting)

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_8253872
spannend dice!!!!
  maandag 3 februari 2003 @ 14:34:25 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8254173
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:13 schreef dice het volgende:
(voor het lijstje : ong 22 Feb is de verwachting)
Eindelijk een datum, weg met de vraagtekens!

En ook al een meid! Nou Karin, dan moet jij er wel een mannetje uitgooien want anders raakt de boel uit evenwicht.

FOK!fossiel maandag 3 februari 2003 @ 14:41:47 #52
2628 Karin
pi_8254326
Wat leuk Phileine en dice een meid! En inderdaad wat gedurfd om dat hier te zeggen. Ik zou het bijna ook doen......... maar toch maar niet. We proberen het nog steeds geheim te houden al wordt dat toch echt steeds moeilijker.

Heb je ook nog foto's Phileine? Wij willen ook wel teentjes en vingertjes tellen

pi_8254547
Phileine wauw een meissie, leuk hoor!!! En mooi he zo'n pretecho, dat je alles zo goed kunt zien. Dice ook een meissie, hihi word weer tijd voor knullen dus *buik hevig toespreekt*
Knorretje Alicia ziet er inderdaad stralend uit dus geen zorgen hoor.
An Angelic die ogen!!!!!! Wat een lekker koppie ongeloofelijk.
Karin het begint wel spannend te worden nu he en voor mammadice ook.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_8254610
Bo heeft last van kiesjes en hoektanden zie hier en daar wat boobels en af en toe flinke rode wang. Echt zielig en vermoeiend voor haar en ons. Elek nacht word ze wel 1of 2 keer wakker van de pijn. Ff dentox of chamodent lijkt ook niet meer zo te helpen. Soms komt ze dan lekker tussen in dan slaapt ze wel, alleen wij niet zo

Lois Moussy hoe voelen jullie je? Ik begin me ietsie beter te voelen, iets minder moe enzo. Heb wel weer af en toe die hele pijn in me bil, dat zal ik als ik donderdag naar de verloskundige moet even zeggen, maar verder gaat ie lekker hier. En Dinus hoe is het bij jou daar en je grote buik?

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 3 februari 2003 @ 15:19:18 #55
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8255066
Phil een meisje, wat ontzettend leuk!! Gefeliciteerd.

Dice ook een meisje, wat geweldig. Doe maar bevallen dan op 20 februari, dat is een hele mooie datum. Dat Kay nog steeds zo bijzonder slecht slaapt zeg, dat moet slopend zijn. Inbakeren hielp dus niet?

Nausicaa, OOL is ouders online.

Jessie, op enorme vermoeiheid na en soms nog wat raar in de maag gaat het aardig. Ik ben in ieder geval niet meer aan het afvallen (was in een paar weken 5 kilo kwijt) maar begin zelfs een beetje te groeien. Ik krijg al een heel klein buikje, maar toch groot genoeg om de meeste van mijn broeken niet zo lekker meer te laten zitten.
Ik kan niet wachten tot ik bij de vk ben geweest of een echo heb gezien want ik vergeet nog dagelijks dat ik eigenlijk zwanger ben. Tis dat ik op de wc die groene flessen heb staan van m.v.m. maar ik ben zo geweldig druk met van alles en Eva dat het zwangere gevoel erbij inschiet. Tis toch heel anders als bij de 1e.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_8255150
*doen jullie es meer van die rondjes zwanger-gevoel: heeeerlijk die verhalen!!!*

We krijgen een paar meiden!!! Kom op, mannuh, niet achterblijven!!!

DANYEL EN THIJS
pi_8255531
Zwangere verhalen he...

Ik kreeg gister van mijn man te horen dat ie het vreemd vind dat deze zwangerschap zo anders verloopt dan de eerste .
Kwist ff niet wat ik hoorde... Ja zegt ie alles is anders.... verminderd libido, misselijkheid in de eerste maanden... minder dik dan met Damey...
ok met die eerste hoeft ie niet blij te zijn. Het is wel waar. Ik heb veel minder zin om te vrijen dan dat ik zwanger was van Damey... Dat komt omdat ik ook veel moeier ben, zodra ik mijn kussen ruik ben ik vertrokken. Ken der ook nix aan doen.
+ het feit dat zodra ik ga liggen begint die kleine te schoppen en te beuken (ja het doet nu ook echt zeer af en toe...) en dan zakt het sexpeil bij mij beneden nivo 0 hoor.

Nog maar wat fotows van damey...

† In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 16:51:14 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_8256764
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:56 schreef jessie het volgende:
Lois Moussy hoe voelen jullie je?
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 15:35 schreef moussy het volgende:
Ik kan mn spijkerbroeken ook alleen nog maar aan met een stiekje om de knoop en door een lusje hoor, wil alleen nog niet aan de positiebroeken, dus gaan er lange shirten over heen, ziet niemand dat ik mn broek los-vast heb
Zaterdag heb ik een spijkerbroek gekocht, maatje positie Ik kon hem niet laten hangen, leuk model, niet zo'n irrtant ingezet buikstuk, maar gewoon een spijkerbroekenbuik er in die gewoon hoger is dan je taille, bij V&D helft van de prijs

Verder ben ik helemaal kapot door een voorval van gister Lang verhaal. En verder? Het besef van het zwanger zijn zit er niet in. Ik denk dat dat allemaal wel komt als we de onderzoeken achter de rug hebben.

Knor, er zijn traphekjes bij de Hema in de aanbieding, kosten, geen idee.

Phil en dice, gaaf zeg een meid wil ik stiekumpies ook, en dan een hele gezonde zoals iedereen

maandag 3 februari 2003 @ 17:07:14 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8256967
quote:
Op maandag 3 februari 2003 16:51 schreef moussy het volgende:
Verder ben ik helemaal kapot door een voorval van gister Lang verhaal.
Jeetje Mous, heb het verhaal 'gevonden'. Kan me wel voorstellen dat je dan even helemaal uit het lood geslagen bent.
Sterkte en
pi_8257190
De fotootjes zijn wat onduidelijk deze keer, omdat het kindje zo aan het bewegen was. Maar ze heeft duidelijk een wipneusje:

en voor iedereen die teentjes wil tellen:

mooi he, alles
pi_8257291
Phileine!! Ze zit er echt in hoor, een meidje met wipneus!! Owww, een Janneke!!

(moussy, de vertrouwensarts is echt een aanrader, weet ik uit ervaring)

DANYEL EN THIJS
pi_8257312
zie nu pas Moussy. Moeilijk hoor, machteloosheid... daar heb je veel wijsheid voor nodig. Sterkte .
En natuurlijk krijg jij dit keer een prachtige gezonde dochter of zoon!
mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 februari 2003 @ 17:42:21 #63
13151 crew  Rewimo
pi_8257373
Leuk, 2 meiden op komst Of 3 Karin 't Is een plaatje, Phileine!

Moussy, moeilijke situatie meid... Ik vind Catootjes idee van de vertrouwensarts een hele goede optie. Bel desnoods eens met de kinderbescherming en vraag zonder namen te noemen om raad.

Angel, wat een lekker ding is Damey toch

pi_8257448
Hij vind de webcam die ik eindelijk geinstalleerd heb gekregen (plug en play ) helemaal geweeeeeeeeeeldig. Ik heb vandaag in nog geen kwartier tijd wel 30 foto's gemaakt van em.
pi_8257953
.........en hopen jullie ook steeds op een WinterFreek in je bakje ??
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 18:52:02 #66
7074 moussy
kuttekop
pi_8258189
quote:
Op maandag 3 februari 2003 18:34 schreef Catootje het volgende:
.........en hopen jullie ook steeds op een WinterFreek in je bakje ??

"mevrouw hoe lang moet u nog" Ik geloof dat ik een probleem begin te krijgen als ik het stil wil houden voor de familie die ik zelden zie

pi_8258245
Oei wat een lieve foto's allemaal weer!
Justin is echt een lekker ventje en van Alicia krijgen we ook nooit genoeg. En Damey is stoehoer!!!

Phileine, gefeliciteerd hoor! Klinkt een beetje raar maar goed, je snapt em wel

Wat een gedoe allemaal met die hormonen, da's echt geen pretje....

Dice, wij zijn afgelopen week begonnen met inbakeren. Boekje erover gelezen, geoefend op een knuffel
Maar het werkt dus wel bij ons! Jonas kon eerst echt niet zelf in slaap komen. Je moest hem of op de arm hebben, of aan de borst of met de wagen anders ging hij niet uit zichzelf slapen. En overdag werd hij zo sacherijnig van moeheid omdat hij niet kon slapen. We merken eigenlijk gelijk verbetering. Het is absoluut niet leuk om je kind zo hard te laten brullen maar na een paar minuten (die uren lijken te duren) geeft hij het al op en valt heerlijk in slaap.
Over het algemeen is Jonas een stuk rustiger en ontspannen en dat al na een paar dagen. Maar ik begrijp dat jullie dat al geprobeerd hebben...
Zijn er nog meer mensen hier met inbaker-ervaring?

waar is E.T. eik..
moeilijk verhaal Moussy

pi_8258468
quote:
Op maandag 3 februari 2003 17:33 schreef Catootje het volgende:
... Owww, een Janneke!!
Huh?
O nee, laat maar.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 03-02-2003 19:13]

pi_8258498
Moussy, wat een in- en intriest verhaal. Ik wilde ook reageren met 'vertrouwensarts'. Er wel wat mee doen, denk ik. Overleg anders met je eigen huisarts. Het is niet normaal wat er gebeurde (welke moeder scheldt haar kind trouwens uit voor 'klootzak', dan ben je toch ook al ver heen).
  Jubileum moderator maandag 3 februari 2003 @ 19:21:58 #70
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8258628
Ow Phil dat is toch echt jouw neusje is het niet? Wat lief, en dan die teentjes ! Is het goed bevallen bij het echocentrum? (wat een rare vraag trouwens in dit topic )

Mous, ik sluit me aan bij de vertrouwensarts tips die al gegeven zijn. Als je iets wilt en moet doen voor je gevoel, kun je daar het best terecht.
Bah wat een naar verhaal.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_8258923
Moussy waar kan ik je verhaal lezen. Want ik weet niet waar iedereen het over heeft en kan hier ook niks vinden, of lees ik ergens overheen?

Wat een lekker ventje trouwens die Jonas ik geloof in de andere topic. En wat een mooie echo, ik vind de bovenste wel duidelijk hoor Phileine. Bo had op de echo ook een wipneus, meer rond dan. En die leek op de echo vrij groot, maar was in eht echie een schattig neusje. Doordat je de botten zo goed ziet op een echo valt alles een beetje uit proporties.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8259434
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:42 schreef jessie het volgende:
Moussy waar kan ik je verhaal lezen. Want ik weet niet waar iedereen het over heeft en kan hier ook niks vinden, of lees ik ergens overheen?
Het gemakkelijkst kan je Moussy's verhaal terugvinden door even op Moussy's naam direct boven haar icoon te klikken (linkerkant van de pagina). Dan zie je waar Moussy voor het laatst gepost heeft, en vind je het verhaal meteen (je zult het nu waarschijnlijk moeilijk kunnen vinden omdat het al een slotje heeft).
pi_8259650
Thx Nausicaa

Moeilijk Moussy vooral omdat je dit zelf ook megemaakt hebt en dat natuurlijk gelijk boven komt en je ook schrijft dat je voelt wat hij voelt. Wat zei de moeder op de terugweg? Misschien toch een gesprek met haar aangaan? Zeker als het kennissen zijn waar je nog langer mee door wil (alhoewel me dat na dit voorval heeeel moeilijk lijkt) Of je man dit laten doen, ligt er aan wie het meest met hun heeft/had. Als er ruzie van komt jammer dan dan heb je er voor jezelf nog wat mee gedaan. Aan de andere kant ook weer moeilijk omdat dit wel weer op het ventje afgereageerd kan worden. Maar ja weet helemaal niet of je nog wel op een reaktie zat te wachten.
Waneer zijn de onderzoekjes achter de rug? Want ik hoop dat je snel van je kleine wondertje in je buik kan gaan genieten, dat hoop ik heeeeel erg

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8259815
Zullen we nog es een rondje pasgeborenfotookes doen? (heb hele erge babyverlangens) Awwwww, pleez!!! Hebbik ooit Anouk als pasgeboren gezien? En van Rene (met streepje) weet ik het niet meer, Christan wel maar mag best herhaald en en en...!!!

Lijkt me zo gezellig en nostalgisch! Mag het dan hier? Als 'jubileum'?? Bovendien moeten een aantal moeders-in-spe natuurlijk wel weten wat hen te wachten staat!

DANYEL EN THIJS
pi_8259872
Hallo allemaal...
Al weken beloof ik Phileine dat ik hier eens een postje zal wagen en eindelijk komt het er dan van. Ik had al eens vaker rondgekeken, het ziet er gezellig uit en het gaat nog wel over mijn favoriete onderwerp :^)
Het lijkt me leuk om af en toe mee te schrijven.
Ik heb een zoontje van tweeënhalf en we weten sinds ruim een week dat er dit najaar -als alles goed gaat- nog iemand bij komt! Reuze spannend is het natuurlijk nog. Volgende week heb ik een echo en dan hopen we een hartje te zien.

Groetjes Diede

Moeder van één en een beetje :^)
  maandag 3 februari 2003 @ 20:39:22 #76
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_8259904
Speciaal voor Catootje:

Dat is nu alweer bijna 2 jaar geleden .

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_8259908
quote:
Op maandag 3 februari 2003 20:37 schreef Diede het volgende:
Hallo allemaal...
Al weken beloof ik Phileine dat ik hier eens een postje zal wagen en eindelijk komt het er dan van. Ik had al eens vaker rondgekeken, het ziet er gezellig uit en het gaat nog wel over mijn favoriete onderwerp :^)
Het lijkt me leuk om af en toe mee te schrijven.
Ik heb een zoontje van tweeënhalf en we weten sinds ruim een week dat er dit najaar -als alles goed gaat- nog iemand bij komt! Reuze spannend is het natuurlijk nog. Volgende week heb ik een echo en dan hopen we een hartje te zien.

Groetjes Diede

Oe, wat spannend!! Oe, welkom! Je begrijpt dat we je niet zomaar in deze groep accepteren als er geen fotooke wordt overhandigd?
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 februari 2003 @ 20:39:33 #78
13151 crew  Rewimo
pi_8259910
quote:
Op maandag 3 februari 2003 20:33 schreef Catootje het volgende:
Zullen we nog es een rondje pasgeborenfotookes doen? Christan wel maar mag best herhaald en en en...!!!
Uw wens is mij een bevel Je krijgt meteen de allermooiste ook Christan was hier 2 dagen oud en deze foto hangt levensgroot hier in de kamer

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 03-02-2003 20:41]

pi_8259921
quote:
Op maandag 3 februari 2003 20:33 schreef Catootje het volgende:
Zullen we nog es een rondje pasgeborenfotookes doen? (heb hele erge babyverlangens)
Owkee Catootje, eentje uit de oude doos: vier weken oud (is dat jong genoeg?)

pi_8259928
Wat lief, donzig, schattig zie dat nou!!
DANYEL EN THIJS
pi_8259934
quote:
Op maandag 3 februari 2003 20:40 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Owkee Catootje, eentje uit de oude doos: vier weken oud (is dat jong genoeg?)

[afbeelding]

DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 20:42:56 #82
7074 moussy
kuttekop
pi_8259957
Ik heb geen babymaatje van René op de pc of op internet. Zal wel eens kijken of ik mn buuf zo ver kan krijgen.

knor, de groeilijnen van René zijn opgevraagd bij het cb voor je, ben nu toch echt dr boekie kwijt

maandag 3 februari 2003 @ 20:44:20 #83
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_8259977
quote:
Op maandag 3 februari 2003 20:41 schreef Catootje het volgende:
Wat lief, donzig, schattig zie dat nou!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 februari 2003 @ 21:10:17 #84
13151 crew  Rewimo
pi_8260437
Toot, nog even een in de categorie superschattig:

pi_8260498
paar uurtjes oud

dagje oud met supertrotse papa

klein weekje oud
pi_8260891
baby damey foto's :

trotse pappa!!!!!

lekker liggen bij mams.

Hij is nog geen week oud hier.

FOK!fossiel maandag 3 februari 2003 @ 22:00:24 #87
2628 Karin
pi_8261573
Catoot wat een topidee zo'n rondje pasgeborene
Heerlijk die kleintjes

Welkom Diede. Wanneer ben je precies uitgerekend? Voel je je goed?

maandag 3 februari 2003 @ 22:03:17 #88
37150 livelink
pi_8261627
Oh, wat lief al die babietjes.
En wel grappig om te zien dat sommigen nog zo herkenbaar zijn als je ze vergelijkt met de foto's van nu, zoals Christan en Alicia.
Ik zag nu trouwens heel mooi de tandjes bij Alicia. Katja krijgt nu (13 mnd. oud) eindelijk haar eerste tandje. Ik had al visioenen van een kunstgebit, maar ik voelde gisteren duidelijk een puntje zitten, dus dat komt toch nog goed.
pi_8261722
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:03 schreef livelink het volgende:

Ik zag nu trouwens heel mooi de tandjes bij Alicia. Katja krijgt nu (13 mnd. oud) eindelijk haar eerste tandje.

die tandjes hadden van mij nog wel heel erg lang weg mogen blijven

Onder ging nog wel al was dat wel even door bijten voor me en het afleren bij alicia, maar nu met die twee die er boven doorkomen rollen de tranen zo nu en dan weer flink, maar goed het is de eerste keer gelukt met het min of meer afleren van bijten, zodra ze helemaal doorzijn zal dat een tweede keer ook wel weer lukken (en een derde keer en vierde keer, etc etc)

maandag 3 februari 2003 @ 22:09:41 #90
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8261772
Ik heb geen pas-geboren foto's op mijn pc van de meiden. Maar deze mag toch ook wel Toot? Hier was de oudste (inmiddels alweer bijna 7!), geloof het of niet, slechts 4 maanden! (herken je het pak, Knor?)

Overigens zie ik op die foto heel erg gelijkenis met Justin...

Angelic1 since 2001
pi_8262071
Ahhhh wat een poepies he
Ik heb ook nog wat leuke naar wie mag ik ze mailen om te plaatsen?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 22:27:43 #92
7074 moussy
kuttekop
pi_8262169
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:23 schreef jessie het volgende:
Ahhhh wat een poepies he
Ik heb ook nog wat leuke naar wie mag ik ze mailen om te plaatsen?
naar mij wel hoor arev@538mail.nl
pi_8262377
Thx Moussy ze zijn onderweg.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 23:04:55 #94
7074 moussy
kuttekop
pi_8262964
Bo

ik heb dr even moeten verkleinen ivm de layout

maandag 3 februari 2003 @ 23:16:01 #95
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_8263193
quote:
Op maandag 3 februari 2003 18:55 schreef Sweej het volgende:

waar is E.T. eik..

Hier ben ik

Vandaag dus voor controle naar 't ziekenhuis geweest.
Er is niet direct aanleiding voor de echte gezondheidsrisico's. Moet natuurlijk goed naar m'n lichaam luisteren enzo.. maar 't zag er verder redelijk rustig uit.
Wel waren de eicellen toch nog iets doorgegroeid.. (geen wonder dat ik zo'n 'vol' gevoel heb.. 26 stuks van bijna 2cm. ) Geen vocht in m'n buikholte gelukkig.
Verder doorgaan met het hormoon dat je eigen cyclus stillegt (26 eisprongen tegelijk lijkt me niet echt een goed idee idd) en primolut.. en veel water drinken.
Ik hoef niet meer terug te komen voor controle (tenzij m'n lichaam daar anders over denkt )

Donderdag word ik in het team besproken en 's middags laat wordt ik gebeld met hoe en wat verder. Wanneer ik eventueel weer zou mogen beginnen enzo. (waarschijnlijk over een week of vijf weer).
Ik ben nu overigens geen poging 'kwijt' gelukkig. Ik heb er nog steeds drie te gaan.

En zag ik hier nou allemaal toekomstige meiden voorbij komen! Wat gaaf! Jeroen wil ook zo graag een meisje met blonde krullen

Moussy, lastig parket zit je in.. Sterkte met wat je er ook mee doet.

En verder iedereen succes enzo.. voor wie ik ben vergeten (heb 't topic even snel doorgebladerd)

Enne...Karin.. bereid je je wel alvast voor op je dagelijkse meldplicht.. Die komt er wel bijna aan natuurlijk!

Ow, ja.. Leuke foto's trouwens iedereen.. wat zijn ze toch lief allemaal zo pasgeboren en onschuldig

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_8263521
Jonas drie kwartier oud

Eerste badje

En deze is gewoon zo liev
Die kleine vingertjes om papa's duim...

pi_8265686
Nog even fotootje van een nog heel kleine Esther:

Als ik dan weer even zie hoe ruim die mini-sokkies zaten *smelt*, ze heeft nu zo af en toe al echte "Beespoossies"

Hier gaat alles z'n gangetje, het slapen gaat gelukkig ook weer een ietsje beter.... voor we het weten is het 7 maart

Esther gaat als een trein, haar favoriete woordje is momenteel "KAAAAA! "
Dat betekent zowel kaas als klaar. En klaar zegt ze niet alleen als ze is aangekleed maar ook als ze een fles leegheeft of als ze vindt dat iets wel lang genoeg geduurd heeft. Laatst stond ik bij Appie H. ergens over te twijfelen, "KAAAAAAAAA" klonk het na een poosje luid en duidelijk

Zolang er was is, is er leven.
pi_8266529
Lief al die foto's als Moussy me nu nog een keer uitlegt hoe t moet zal ik ook effe de archieven induiken

Over te cb , die van mij zijn altijd te groot en te zwaar
De oudste is nu 3jr 3 mnd en is 110 cm en 19 kilo (wel lang maar nu ineens te licht voor zijn leeftijd ) en de jongste 91 cm en 14.6 kilo, dus ook geen kleintje.

Flinke kerels maar ja pappa is groot en breed dus wat wil je
Ik maak me er geen zorgen om, elk kind groeit zoals het moet en het cb wat mij betreft.

Groetjes
Stout

dinsdag 4 februari 2003 @ 11:05:22 #99
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8266886
speciaal voor catoot

twee dagen oud

drie dagen oud

vier dagen oud (zie hoe rood hij was, dat heeft wat weken geduurd eer hij normaal van kleur was )

twee maanden oud

E.T. wat rot zeg dat je eitjes overaktief zijn geweest, ik kan me voorstellen dat je je er behoorlijk rot van voelt.

Phileine en dice wat leuk een meisje! Ik hoop er stiekem ook een beetje op hoewel een jongen "vertrouwder"aanvoelt en ik van een jochie uitga.
Phileine hoe is het ondertussen met je misselijkheid trouwens? Voel je je alweer wat beter?

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 11:11:06 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8266970
Dan ook nog maar eens voor Catoot het fotootje van Luke-je

pi_8267047
Geweeeeeeeldig!!! Owwwwwwwww......
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 4 februari 2003 @ 11:17:52 #102
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8267058
Nou, op verzoek van Angel22 post ik ook hier.
Mijn vriendin is op 16-4-2003 uitgeteld. Op het moment dat ze haar scriptie ging inleveren deed ze een test! Die foto hebben we toen meteen gemaild naar kennisen. Alleen niemand snapte die hint.
Bij ons heeft het zwanger worden maar een paar maanden geduurd na het stoppen met de pil. Was elke maand weer de vraag "is het zover?".
We zijn er in ieder geval erg blij mee. En wat jullie zeggen over trappen, ja inderdaad. Ik hoef maar te zeggen "geef je pappa even een trap" en de kleine doet dat. Dat is echt leuk!
Het enige jammere is dat we geen foto van een echo hebben, de pc in het ziekenhuis was kapot.... De enige mogelijkheid is een prive kliniek, maar dat is helaas te duur (100 ¤). We hebben wel het gevoel dat het een meisje wordt.
Hier dan ook nog een foto van de buik en een van ons:

Mijn zus was ook zwanger, helaas ging het daar niet goed.

[Dit bericht is gewijzigd door leviathanfd op 04-02-2003 12:07]

Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_8267102
Heerlijk al die foto's.
Ik kijk mijn ogen uit!
pi_8267317
Welkon nieuwe met moeilijke naam

Moussy bedankt voor het plaatsen!!

Et balen zeg zoveel. En dan weer zolang wachten. Nou ja ook wel weer beter natuurlijk je lijf eheft even rust nodig nu!!

Nou ik weet niet wat Bo heeft hoor volgens mij is ze haar slaap in aan het halen. Vamorgen sliep ze tot half 9. Haar na de tubbies er weer even in gedaan zodat ik me kon douchen en nu slaapt ze nog. Opes teveel gezegd ze word wakker. Maar ja dat mag ook wel nu haha. Heerlijk ik kom gelijk weer een beetje bij. Het ene moment denk ik he lekker de moeheid word minder, om vervolgens weer helemaal moe in te storten. Donderdag naar de verloskundige heb daar zo zin in, voor het eerst spannend!!!

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8268017
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 11:35 schreef jessie het volgende:
Welkon nieuwe met moeilijke naam

Moussy bedankt voor het plaatsen!!

Et balen zeg zoveel. En dan weer zolang wachten. Nou ja ook wel weer beter natuurlijk je lijf eheft even rust nodig nu!!

Nou ik weet niet wat Bo heeft hoor volgens mij is ze haar slaap in aan het halen. Vamorgen sliep ze tot half 9. Haar na de tubbies er weer even in gedaan zodat ik me kon douchen en nu slaapt ze nog. Opes teveel gezegd ze word wakker. Maar ja dat mag ook wel nu haha. Heerlijk ik kom gelijk weer een beetje bij. Het ene moment denk ik he lekker de moeheid word minder, om vervolgens weer helemaal moe in te storten. Donderdag naar de verloskundige heb daar zo zin in, voor het eerst spannend!!!

Wat gaaf Jessie, nog eventjes en dan kan je de kleine zien (of alleen maar horen?)....echt gaaf he? Ik moet bij jou en bijvoorbeeld ook Dinus maar de hele tijd denken aan de moeilijke tijd vooraf...kon je je toen voorstellen dat je ooit twee kinderen zou krijgen? Had je het maar kunnen weten he, dan was de struggle naar dit moment toe wat minder zwaar geweest!
DANYEL EN THIJS
pi_8268036
Psssssssssssssssst, nieuwe! Gefelicietterd hoor, en leuk een vader erbij! Volgens mij zijn jullie net zulke broekies als Angel !!

Offtopic: Hoest met Nausicaatje haar nieuwe baan?

DANYEL EN THIJS
pi_8268257
Ik ben geen broekie!!!!
pi_8268462
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:09 schreef Angelic1 het volgende:
(herken je het pak, Knor?)

echt wel

pi_8268547
hierbij een foto van onze jongste, de oudste heb ik geen foto's van zo klein in de pc.

wie de oudste wil zien, hij is nu ruim 3, meld het maar !

STout

pi_8268610
*meld*

Angel

DANYEL EN THIJS
pi_8268678
* Angel22 meld ook!!!!

enne toot ken wel wat hebben hoor...

pi_8268738
Ik moest gelijk even in het fotoboek kijken, had nog nooit een foto van Angel gezien.
MAAR JEMIG... Catoot... je hebt gelijk... wat een broekie

Sja, beter dan dat je zo'n oud wijf bent als wij!

pi_8268911
ook maar even gegluurd Ik wist dat je jong was maar had nog nooit verder een foto gezien.

Maar wat een achtelijke reacties bij zowel jouw fotoboek als bij die van coolbabe over het jongmoederschap. Krijgen jullie meer weerstand in jullie omgeving ? of blijft het beperkt bij deze pubers.

dinsdag 4 februari 2003 @ 13:01:16 #114
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8269021
Wij hebben in het begin ook wat vreemde reacties gehad. Maar die mensen zijn allemaal bijgetrokken. Ze weten dat het iets is wat wijn heel graag willen.
Maar de reacties in het fotoboek van Angel22 waren echt laag.
Het is een keuze die je maakt. Als je er zelf achterstaat is er toch geen probleem.
Jonge ouders zijn iig geval nog jong als de kinderen tieners zijn. Dat is een voordeel.
En is 22 nou erg jong? Nee, vroeger was dat een normale leeftijd.
Gewoon niet op die reacties letten.
pi_8269272
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:01 schreef leviathanfd het volgende:

En is 22 nou erg jong?

als het aan mij had gelegen was ik nog veel jonger moeder geworden dan 22. (niet dat ik nu opeens oud ben ofzo) Ik zie in een jong moederschap alleen maar voordelen. Ben zelf ook niet anders gewend, zo zijn beide oma's (45 & 47) van alicia ook nog lekker jong en behoorlijk betrokken bij alles en hebben nog zelfs kans op een kleinkleinkind.

Te jong is waarschijnlijk nou ook weer niet ideaal (danny's moeder was net anderhalve maand 16 toen ze beviel en heeft idd veel op moeten geven, maar zo rond je 20 - 22 is zo gek nog niet.

pi_8269301
Zo denk ik er nou ook over levia... alleen ben inmiddels 24 geworden...
In de omgeving hier hoor ik ook wleens eens dat ik mijn jeugd "vergooid" heb, en daar kan ik eik alleen maar om lachen....

Trouwens moussy was ook nog vrij jong geloof ik???

FOK!fossiel dinsdag 4 februari 2003 @ 13:17:07 #117
2628 Karin
pi_8269435
Tja men moet echt af en toe wat te zeiken hebben hoor volgens mij. Ik heb ook gehoord dat ik jong zou zijn om moeder te worden (als Flappie voor volgende week donderdag komt ben ik 26).

Welkom leviathanfd! Leuk weer een vader aanwezig

En ik meld me ook alvast voor alle foto's, erg leuk om te zien!

pi_8269447
Ik vind het trouwens ook wel leuk dat ik dus nu al de jongste moeder op het schoolcrecheplein ben...

je ziet er soms ouders bij lopen ( tis maar net wat je zelf wil natuurlijk) en dan weet ik zelf niet eens of dat nu opa en oma zijn.... of pa en ma...

Trouwens nog een voordeel van mijn eigen ouders... als ik samen met mijn moeder door de stad wandel en Damey is er ook bij dan zie je van die vragende blikken van "is die kleine nou van de een of van de ander" Geweldig vind ik dat!!!

† In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 13:17:38 #119
7074 moussy
kuttekop
pi_8269448
Ik ben ook een snotneusie qua uiterlijk hoor 1.54 werkt daar ook aan mee natuurlijk.

pi_8269580
jeutje.... wat zijn die twee foto's verschillend zeg!!!

Wel heel leuk mous!!!

† In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 13:22:05 #121
7074 moussy
kuttekop
pi_8269600
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:12 schreef Angel22 het volgende:

Trouwens moussy was ook nog vrij jong geloof ik???

nou.. nu niet meer hoor ... 26 Maar ik was 22 dat René geboren werd.
pi_8269613
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:11 schreef Knorretje het volgende:

[..]

als het aan mij had gelegen was ik nog veel jonger moeder geworden dan 22. (niet dat ik nu opeens oud ben ofzo) Ik zie in een jong moederschap alleen maar voordelen. Ben zelf ook niet anders gewend, zo zijn beide oma's (45 & 47) van alicia ook nog lekker jong en behoorlijk betrokken bij alles en hebben nog zelfs kans op een kleinkleinkind.

Te jong is waarschijnlijk nou ook weer niet ideaal (danny's moeder was net anderhalve maand 16 toen ze beviel en heeft idd veel op moeten geven, maar zo rond je 20 - 22 is zo gek nog niet.

achterkleinkind knor... achterkleinkind
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:22 schreef moussy het volgende:

[..]

nou.. nu niet meer hoor ... 26 Maar ik was 22 dat René geboren werd.

ehm... 26 is toch niet oud? boven de dertig wordt al heel oud hoor
dit meen ik niet trouwens dat laatste...
  † In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 13:27:37 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_8269758
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:22 schreef Angel22 het volgende:

ehm... 26 is toch niet oud? boven de dertig wordt al heel oud hoor
dit meen ik niet trouwens dat laatste...

Ik pest Peet er ook regelmatig mee dat ik over 5 jaar hem al in moet ruilen, hij is 30
  † In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 13:34:25 #124
7074 moussy
kuttekop
pi_8269956
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:01 schreef leviathanfd het volgende:
Maar de reacties in het fotoboek van Angel22 waren echt laag.
Het is een keuze die je maakt.
Zo werd het vast niet bedoeld hoor. Dit is het enige topic waar alles kan en we eigenlijk alles tegen elkaar kunnen zeggen
  dinsdag 4 februari 2003 @ 13:35:54 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8269990
Grappig is dat. Ik had echt hele andere leeftijden in gedachten. Ik kijk normaal gesproken nooit naar profielen.

Zeker Moussy No offence, die had ik in gedachten ergens begin dertig zitten en nu blijkt dat ze gewoon een jaartje jonger is dan ik. Niet dat het ertoe doet natuurlijk. Maar je maakt soms hele andere voorstellingen van mensen.

† In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 13:43:14 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_8270194
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Zeker Moussy No offence, die had ik in gedachten ergens begin dertig zitten en nu blijkt dat ze gewoon een jaartje jonger is dan ik. Niet dat het ertoe doet natuurlijk. Maar je maakt soms hele andere voorstellingen van mensen.
Tis dat ik geen foto's heb waar ik normaal en goed op sta met mn gezicht, maar anders had ik wel ff laten zien dat ik echt een broekkie ben

Hebben de jonge moeders dat nou ook? Dat ze je niet als volwaardig nemen bij de psz of bij het cb? De andere moeders dan he. Bij René in de klas zitten allemaal van die kinderen van moeders die rond de leeftijd van een eind 30 begin 40 zitten die me nog steeds eng en besmettelijk vinden

pi_8270213
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:17 schreef Angel22 het volgende:
Trouwens nog een voordeel van mijn eigen ouders... als ik samen met mijn moeder door de stad wandel en Damey is er ook bij dan zie je van die vragende blikken van "is die kleine nou van de een of van de ander" Geweldig vind ik dat!!!
jaaa herkenning

zeker als danny's moeder mee is. Danny lijkt giga veel op zijn moeder kwa uiterlijk, alicia weer op danny en op oma. dus wordt er voor het gemak 9 van de 10 keer aangenomen dat alicia een dochter is van haar (zeker toen ik nog in de rolstoel zat, want zodra je daar in zit ben je niets en kun je zeker geen moeder zijn)

quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:22 schreef Angel22 het volgende:

[..]

achterkleinkind knor... achterkleinkind

ja dat bedoel ik, ik kon er niet op komen maar dacht het is vast duidelijk
  † In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 13:46:51 #128
7074 moussy
kuttekop
pi_8270288
oww... herkenbaar of je met een kind van een ander loopt. Er is aan mij regelmatig de vraag gesteld of ik de oppas had

Mijn oma is trouwens aan het meezwangeren, ze heeft fuiken tentstokken gratis meegeleverd voor me gekocht

pi_8270289
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:43 schreef moussy het volgende:

Hebben de jonge moeders dat nou ook? Dat ze je niet als volwaardig nemen bij de psz of bij het cb? De andere moeders dan he. Bij René in de klas zitten allemaal van die kinderen van moeders die rond de leeftijd van een eind 30 begin 40 zitten die me nog steeds eng en besmettelijk vinden

wat me wel op valt bij het cb is dat zodra ik oma en danny meeneem aan hun het woord gericht word door de andere ouders. dat ze er vanuit gaan dat het hun kind is.

Jessie: waar ga jij heen met Bo (doel op de kruipgroep/spel-o-theek)

† In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 13:47:54 #130
7074 moussy
kuttekop
pi_8270315
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:46 schreef Knorretje het volgende:

[..]

wat me wel op valt bij het cb is dat zodra ik oma en danny meeneem aan hun het woord gericht word door de andere ouders. dat ze er vanuit gaan dat het hun kind is.

ow ja bah, vreselijk, zelfs de verloskundige heeft dat eens gedaan toen mn moeder mee was
  dinsdag 4 februari 2003 @ 13:48:19 #131
12560 dice
pi_8270325
quote:
Op maandag 3 februari 2003 18:55 schreef Sweej het volgende:
Dice, wij zijn afgelopen week begonnen met inbakeren. Boekje erover gelezen, geoefend op een knuffel
Inbakeren doen wij nog steeds ... het probleem is ook niet het in slaap komen, maar in slaap blijven...
Kay gaat om iets van 20.30 naar bed toe (eerder heeft geen zin) en slaapt dan tot een uurtje of 1. Wordt dan dus wakker en is niet meer in slaap te krijgen behalve met een fles met pap. Daarna schrikt hij dus wakker rond en uur of 4. Met een beetje mazzel krijgen we hem wel weer in slaap tot een uurtje of half zeven maar daarna is het wel bekeken.

Howel we wel het idee hebben dat het al beter gaat. Wij hebben iets op OOL gelezen over het suikergehalte van actieve kinderen, na een paar uur is het suikergehalte zo laag dat ze wakker schrikken, dus we zijn nu bezig met het toevoegen van een beetje druivensuiker aan die laatste fles. Dat scheelt al wel een hoop ... Nu wordt hij dus nog maar 1 a 2 keer wakker per nacht ipv 4 tot 5 keer.

Vervelende is dat er altijd wel iets is wat een 'serie' van doorslapen onmogelijk maakt : Tandjes, verkouden, prikken etc ...
Zijn nu aan de hoektanden bezig, dan heeft 'ie in totaal 2 kiezen (boven) 4 tanden boven en 4 tanden onder. En natuurlijk die twee hoekstandjes die nu doorkomen

Laten huilen heeft niet altijd zin, sommige kinderen raken dan zo volledig over hun toeren dat het effect totaal verloren gaat. Wij hebben Kay eens 2,5 (!) uur laten huilen, daarna zijn we een uur bezig geweest om hem rustig te krijgen.

Voor Tootje :
Toen :
Nu :
(edit : foto resizen)

[Dit bericht is gewijzigd door dice op 04-02-2003 14:25]

pi_8270457
Wat een prachtige ogen heeft Kay!
*smelt*
  † In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 13:55:41 #133
7074 moussy
kuttekop
pi_8270525
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:52 schreef Kleintje het volgende:
Wat een prachtige ogen heeft Kay!
*smelt*
en wat heb jij een geweldig gaaf icoontje!! ik zou hem zo van je jatten

Ik vind trouwens dat Kay nu al van die verleiders-ogen heeft

pi_8270683
Dice, heel vervelend lijkt me dat zeg. Als wij een keer een prutnacht hebben balen we als een stekker. Maar over het algemeen slapen we goed en hebben we eigenlijk helemaal niks te klagen. En nu al helemaal niet meer!
Ik kan me best voorstellen dat je er af en toe best flink de balen van hebt!
Bij ons hielp dat laten huilen ook echt niet. Jonas was compleet over de rooie en bijna niet meer te troosten!

Hier nog een jonge moeder! Ik ben 23. Nou scheelt het ook wel een beetje hoe je erbij loopt. Ik woon in een durrepie(wel redelijk groot hoor) waar ook veel zwaar gereformeerden wonen. Als die met 21 jaar al drie kinderen aan hun rokken hebben hangen kijkt niemand raar. Maar als ik met mijn spijkerbroekie door de Zeeman wandel krijg ik regelmatig blikken van ach.. daar gaat weer zo'n alleenstaande tienermoeder. Nou wordt ik ook altijd wel jonger geschat dan ik ben.. ook handig!
Mijn vader en moeder zijn allebei 44, da's ook wel grappig ja als je op stap bent!
Het grappige is wel dat de meeste van die blikken komen van laat ik zeggen de 'oudere' moeders. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze dat allemaal doen he...!!!
Enniewee, ik voel me ook heel vaak niet serieus genomen!

Jonas met mama:

dinsdag 4 februari 2003 @ 14:11:03 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8270926
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:55 schreef moussy het volgende:

[..]

Zoiets zag ik van de week ook al staan, maar ik zie helemaal niets
Ligt dat aan mij? Help, anyone?

sorry voor de off-topic

dinsdag 4 februari 2003 @ 14:20:25 #136
12560 dice
pi_8271191
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:55 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik vind trouwens dat Kay nu al van die verleiders-ogen heeft

Zijn idd errug blauw ... net zoals die van de melkboer ...

Die van mij zijn een beetje donkerder en veranderen van kleur naarmate ik meer of minder buiten ben en aan de hand van het weer ... Die van Kay zijn mammie zijn wat grijzer

[offtopic]
Dat icoontje heb ik al jaren op mijn buroblad staan ... elke opdracht waar ik zit gebruik ik dat.

Om het te stelen ben je (denk ik) net iets te laat.

* dice raakt trouwens ook dit jaar die '2' in het begin van zijn leeftijd kwijt. ..
Was wel grappig, ik scheel 20 jaar met mijn moeder, die scheelt weer 20 jaar met haar moeder
check je mail (er van uitgaande dat je mail in je profile goed it)

pi_8271329
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:20 schreef dice het volgende:

<knipje> Was wel grappig, ik scheel 20 jaar met mijn moeder, die scheelt weer 20 jaar met haar moeder

Dat heb ik met mijn moeder... mijn ma scheelde 25 jaar met haar moeder en ik ook 25 jaar met mijn moeder....
  † In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 14:27:23 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_8271363
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:20 schreef dice het volgende:

[..]

[offtopic]
Dat icoontje heb ik al jaren op mijn buroblad staan ... elke opdracht waar ik zit gebruik ik dat.

Om het te stelen ben je (denk ik) net iets te laat.

Ik bedoelde, deze van Kleintje
  dinsdag 4 februari 2003 @ 14:29:33 #139
12560 dice
pi_8271435
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik bedoelde, deze [afbeelding] van Kleintje

Sowwy, dacht dat je de mijne bedoelde :@:@
  dinsdag 4 februari 2003 @ 14:38:09 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8271683
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik bedoelde, deze [afbeelding] van Kleintje

Nu zie ik hem wel
pi_8271761
Sweej ik denk gelijk aan de minimeeting bij ons thuis dat ik bijna vroeg of je vriendje neit mee naar binnen kwam en het je vader bleek te zijn

Ach ik denk maar zo wat maakt de leeftijd uit. Als het kindje de liefde kan krijgen van zijn ouders, als deze het kinjde kunnen verzorgen/onderhouden. Of de ouder dan 18 is of 40, niet belangrijk hoor. En soms heb je het niet voor het zeggen.

Knorretje wij gaan naar de spelotheek op de mirretuin. (elke maandag ochtend van 9.19 tot 11.15 vrij spelen met ouders) Ik ga niet elke maandag en ben er ook niet altijd precies om 9.15 maar dat hoeft ook niet. Ligt er aan hoe laat Bo wakker is enzo.

Catoot een paar jaar terug nooit kunnen bedenken inderdaad dat wij misschien wel 2 kids zouden hebben/krijgen. Ongeloofelijk ja. Toch moet ik erbij zeggen dat het een moeilijke periode was (het denken dat het niet zou lukken, of in ieder geval niet makkelijk zou lukken) maar dat ik me er toch ook wel bij neer kon leggen. Ik vond mijn eigen gezondheid toen ook wel erg belangrijk (nu nog natuurlijk) Vandaar dat behandelen met medicijnen enzo voor ons toen gee optie was en dan houd het natuurlijk al sneller op. Uiteindelijk niet, maar zo dachten we er toen (nu nog) wel over. Daarom vind ik het soms wel eens moeilijk hier. Ik gun natuurlijk iedereen een kindje met alles wat me lief is, maar wil ook iedereen op het hart drukken dat je er net zo hard over moet denken dat het niet kan lukken. Het kan zijn dat het een leven samen word en ook dat is mooi verlies dat nooit uit het oog, hoe moeilijk ook. Iedereen geeft elkaar hier hoop enzo en dat klinkt mooi en dat doe ik zelf ook, maar tegelijkertijd vind ik het neit altijd even realistisch van mezelf. Ik bedoel ik wil niemands droom in duigen helpen natuurlijk, maar er is meer als kinderen. En ik weet dat dat misschien hard klinkt van iemand die nu toch ineens wel mooi voor de 2e keer zwanger is. Maar echt dit hield ik mezelf ook voor toen het me niet lukte en ik wil dat de anderen ook even voorhouden. Dikke voor iedereen

En Dice wat een ogen die Kay

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8271913
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:40 schreef jessie het volgende:

Knorretje wij gaan naar de spelotheek op de mirretuin. (elke maandag ochtend van 9.19 tot 11.15 vrij spelen met ouders) Ik ga niet elke maandag en ben er ook niet altijd precies om 9.15 maar dat hoeft ook niet. Ligt er aan hoe laat Bo wakker is enzo.

en weet je toevallig ook vanaf welke leeftijden dat is ? of voor alle leeftijden ? en hebben zij ook een uitleenservice ?
pi_8271975
is van 0 tot 2
en je kan speelgoed huren als je lid word
ben he geen lid kost het 50 ct per keer om te komen spelen
lid worden ik dacht 7 euro per jaar
komen jullie ook?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_8272103
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:49 schreef jessie het volgende:
is van 0 tot 2
en je kan speelgoed huren als je lid word
ben he geen lid kost het 50 ct per keer om te komen spelen
lid worden ik dacht 7 euro per jaar
komen jullie ook?
als we dichterbij niets geschikts kunnen vinden wel ja
was jij van plan om as maandag te gaan dan ? kunnen altijd natuurlijk een keertje langskomen daaro

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 04-02-2003 15:00]

dinsdag 4 februari 2003 @ 15:17:32 #145
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8272766
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:33 schreef Knorretje het volgende:

[..]

echt wel

[afbeelding]

Op jouw foto lijkt ie veel feller roze!
Angelic1 since 2001
  dinsdag 4 februari 2003 @ 15:20:10 #146
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8272816
Ik ben "pas" 31... Ik zeg pas, omdat ik als ik bij school sta me echt een broekie voel vergeleken bij al die oude (of ouwelijke) moeders. Ik was 26 toen de eerste werd geboren, maar als het aan mij had gelegen had dat wel 5 jaar eerder mogen zijn hoor! Mijn moeder was 20 toen ze mij kreeg. Ik vind het juist fijn om een jonge moeder te hebben.
Angelic1 since 2001
  dinsdag 4 februari 2003 @ 15:26:44 #147
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8272961
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:56 schreef Knorretje het volgende:
ook maar even gegluurd Ik wist dat je jong was maar had nog nooit verder een foto gezien.

Maar wat een achtelijke reacties bij zowel jouw fotoboek als bij die van coolbabe over het jongmoederschap. Krijgen jullie meer weerstand in jullie omgeving ? of blijft het beperkt bij deze pubers.

Het valt bij mij irl heel erg mee moet ik zeggen. De enige die me niet voor vol aanziet is de huisarts maar aangezien dat een lul is geef ik daar niet om.
Ik krijg wel eens de vraag (vooral van pubertjes) of ik niet vind dat ik mijn leven heb verpest door vroeg aan kindertjes te beginnen maar daar antwoord ik op dat dit mijn leven is en ik er bewust voor heb gekozen om zo te leven.
Ik word meestal ook wat ouder geschat, misschien scheelt dat ook wel...
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 15:30:42 #148
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_8273046
Wat grappig, al die 'jonge' moeders hier!
Veel mensen vonden mij al jong (ik was 24 toen Daan is geboren). Volgens mijn huisarts was dat een voordeel, omdat 'jonge' moeders meestal weinig problemen met een zwangerschap hebben. Ook bij het cb vinden ze dat de gemiddelde leeftijd waarop de meeste dames moeder worden wel wat omlaag mag.

BTW: Ik schrijf 'jonge' tussen aanhalingstekens, omdat ik bij jonge moeders denk aan tienermoeders.

Wie had het ook alweer over 13 mnd. en tandjes krijgen?
Daan was ook al 14 mnd. toen zijn eerste tandje doorbrak. Hij is nu bijna 2 en heeft nu ontzettende last van zijn hoektanden die door moeten komen. Hij heeft nu trouwens alle 8 voortanden en 4 kiezen (rondom).
Ik hoop dat de hoektanden en kiezen nu een beetje gelijktijdig doorkomen, want hij heeft er elke keer veel last van: minder eten, veel slapen, dunne ontlasting, rode billetjes, pijnlijk tandvlees). Hij vindt de pilletjes Chamodent wel erg lekker.

pi_8273108
Hier ook een aanstaande jonge moeder van 23.
Ik merk zoooo goed dat ik JONG wordt gevonden. Als ik bij een infoavond ben, zitten wij twintigers tussen de dertigers en veertigers. En omdat ik ook al amper een buik heb, (toch al bijna 27 weken hooooor!! ) worden we al helemaal niet serieus genomen.

Ik bedenk me trouwens net dat de kraambezoekjes die ik de laatste tijd bij anderen heb afgelegd allemaal bij ouders waren van rond de dertig...
Maakt niet uit natuurlijk...

Ik trek me er nix van aan: wij zijn supergelukkig met elkaar en hartstikke blij dat we ons eerste kindje verwachten en dat alles zo goed gaat. Wat wil je nog meer? Niks toch?

Wel grappig dat jullie het zo merken op de creche enzo... Ik ben benieuwd hoe dat straks bij ons zal zijn.

pi_8273162
Gezellig knorretje
Ik denk dat ik maandag wel ga ja, ik laat het je wel even weten ok.
Bo is momenteel de jongste daar (op eeb baby van 4 maanden na, maar die zit alleen maar op schoot) Dus Alicia zou de jongste zijn. Om 10 uur doen we gezamelijk een sappie of wat je dan ook meeneem (bekertje of flesje met inhoud geef je dan af zodat ze daarmee tegelijkertijd weer mee binnen komen en dan een liedje zingen, koekje/kaakje krijg je van daar, voor ons thee en koffie ook)
De meeste moeders komen alleen heel soms komt er een vader mee, maar die gaan over het algemeen weer eerder weg.
De ruimte is wel erg klein, maar ja het is dan ook geen peuterspeelzaal.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_8273233
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:35 schreef jessie het volgende:
Gezellig knorretje
Ik denk dat ik maandag wel ga ja, ik laat het je wel even weten ok.
Bo is momenteel de jongste daar (op eeb baby van 4 maanden na, maar die zit alleen maar op schoot) Dus Alicia zou de jongste zijn. Om 10 uur doen we gezamelijk een sappie of wat je dan ook meeneem (bekertje of flesje met inhoud geef je dan af zodat ze daarmee tegelijkertijd weer mee binnen komen en dan een liedje zingen, koekje/kaakje krijg je van daar, voor ons thee en koffie ook)
De meeste moeders komen alleen heel soms komt er een vader mee, maar die gaan over het algemeen weer eerder weg.
De ruimte is wel erg klein, maar ja het is dan ook geen peuterspeelzaal.
is prima. In principe kom ik alleen maar kijk niet vreemd op als Danny op het allerlaatste moment toch besluit mee te komen. Dat soort dingen komen bij hem op als poepen.
pi_8275886
he kletsers!!! Ben het trouwens heel erg eens met met ze alle es jonger moeder worden (denk dat dat ook wel zal gebeuren) ik ben nu ruim dertig, maar iedereen zegt 'ach je bent nog jong zat'...nou, ik vind dat niet!! Ik wil ook nog van mijn pensioen genieten . In verlengde daarvan sluit Jessie's verhaal over wel of niet moeder worden aan: Mijn vriend en ik hebben afspraken tot hoever we gaan. En ik hoop dat ik me daaraan kan houden. Moet ik wel zeggen dat ik de luxe heb om nog maar met relatief kleine ingrepen moeder te worden. Voor ET is het bijv. ivf of niets...dan weet ik ook niet wat ik zou doen hoor!! Maar het liefst was ik vijf jaar geleden moeder geworden, lijkt me niks om met een grijs koppie bij het kdv te staan...
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 februari 2003 @ 17:35:08 #153
13151 crew  Rewimo
pi_8276242
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:21 schreef Dinus het volgende:
Als ik dan weer even zie hoe ruim die mini-sokkies zaten *smelt*, ze heeft nu zo af en toe al echte "Beespoossies"
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_8276258
Nou, ik ben dus wel een oude moeder
Over een weekje of anderhalf al weer 34.
maar ze schatten me jonger, telt dat mee?

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 04-02-2003 20:47]

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 februari 2003 @ 17:46:35 #155
13151 crew  Rewimo
pi_8276422
Ikke is een heeeeeeele oude moeder...

Maar alleen volgens de kalender

&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_8277209
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 17:46 schreef Rewimo het volgende:
Ikke is een heeeeeeele oude moeder...

Maar alleen volgens de kalender

Psies! Zo is het maar net!

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 04-02-2003 20:47]

Jubileum moderator dinsdag 4 februari 2003 @ 21:06:12 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8280042
Zo ik ben bijgelezen en wil even verslag doen van een lange dag in het VU ziekenhuis met Eva.
Zoals ik al eerder heb verteld is Eva doorverwezen door de KNO arts voor een spraaktaal onderzoek. Toen Eva in december in het ziekenhuis lag zijn we gebeld door het VU voor een telefonische intake. Om een lang verhaal kort te houden, door die intake was voor de artsen daar erg duidelijk dat wij twijfels hebben over de ontwikkeling van Eva en de ontwikkeling van het gehoor/taal in het bijzonder. Op dit moment loopt er een studie naar die combinatie van dingen in het VU en ze gingen proberen om Eva daarin geplaatst te krijgen ook al was ze veel te jong volgens de criteria. Het voordeel was dat er dan niet alleen naar de spraak/taal ontwikkeling zou worden gekeken maar naar Eva in zijn geheel. Eva is dus uiteindelijk, ondanks haar leeftijd, in die studie geplaatst en vandaag moesten we dus heen voor een ochtendje testen.

Tot zover de inleiding (dit wordt een heel verhaal vrees ik).
Vanmorgen om 9 uur waren we aanwezig en de ochtend begon met een geluidstest. Eva vond het prachtig, na elk geluid waar ze goed op reageerde "kreeg" ze een plaatje van Dick Bruna te zien, op een gegeven moment kreeg ze dat aardig door dus toen hebben ze de plaatjes even gestopt omdat niet duidelijk was of ze nou echt hoorde of dat ze op die plaatjes gericht was.
Daarna was het tijd voor een anderhalf uur durend vraaggesprek met ons terwijl Eva speelde en ondertussen goed geobserveerd werd door de logopediste.
Na een korte pauze moest Eva spelen met Jeroen in een speelkamer terwijl er achter spiegelglas allerhande artsen de situatie observeerden. Daarna was het door naar de KNO arts, de enige arts die weigerde zijn witte jas uit te doen met als gevolg een hysterisch klein meisje. ( we hebben het continue aangegeven dat ze panisch is voor witte jassen en er werd opdeze uitzondering na bijzonder goed naar geluisterd).

Hierna hebben we lekker even buiten gewandeld en een broodje gegeten en kon Eva eindelijk slapen. Doordat normaal kindjes van ong. 3,5 meedoen aan deze studie hadden ze niet verwacht dat dit erg belastend zou zijn voor haar uithoudingsvermogen. Ze was kapot.
Om 1 uur was er de eindbespreking, met de logopediste en de kinderspycholoog. Het begon met goed nieuws: Met haar gehoor is niks mis, de buisjes doen prima hun werk, Eva kan alles horen. Hoera!
Toen kwam het slechte nieuws .
Eva heeft een forse ontwikkelingsachterstand, als ze het voorzichtig en heel positief inschatten zit ze ongeveer op een niveau van een kindje van 12 maanden. Dit alles heeft niks te maken met het vele ziekzijn, dat is een factor die niet heeft meegeholpen maar ze weten wel (uit ervaring) dat dit niet de oorzaak is. Wat de oorzaak wel is moet uit nader onderzoek gaan blijken. Ze wordt nu zo spoedig mogelijk onderzocht door een team van deskundigen om te bepalen op welk niveau ze zit en op welke manier ze dingen kan leren. Ze hebben onder meer kunnen zien dat Eva een mat opklom en daarbij de afstand volledig verkeerd inschatte. Dat deed ze niet 1 keer maar de 5e keer nog steeds. Daaraan kunnen ze afleiden dat er een stoornis is in het leerproces in haar hersentjes. (Het is werkelijk ongelooflijk wat ze uit spelen kunnen afleiden, echt geweldig).
Ze gaan nu dus Eva met spoed bovenaan de wachtlijst zetten voor die test en dan gaat verder bekeken worden wat er allemaal dient te gebeuren om de oorzaak te achterhalen en om oplossingen te bieden.
We gaan hier de deur niet uit voordat we die 2 dingen hebben aldus de arts.
Ondertussen zat ik al behoorlijk te huilen, het is 1 ding om zelf je angsten en vermoedens te hebben, het is een ander om die bevestigd te krijgen. Jeroen was ook geschokt, we hebben altijd aangenomen dat de achterstand door het vele ziekzijn kwam.
Dat is dus niet zo.

Er is nu in koeieletters op Eva's dossier gezet dat ze bang is voor witte jassen, die worden dus in haar nabijheid niet meer gedragen. Ook hebben we nu al gezegd dat we best alles willen onderzoeken maar dat er grenzen zijn. We willen niet met losse flodders gaan schieten, niet zomaar even die en die test doen met haar omdat er een klein vermoeden is dat dat het mischien wel kan zijn. Natuurlijk willen we graag een oorzaak en oplossing maar we willen het ook zo rustig mogelijk voor Eva maken. Dat waren ze gelukkig helemaal met ons eens en ze waren heel blij dat wij al duidelijke grenzen konden aangeven.
Als laatste kregen we te horen, en toen kon ik echt niet meer stoppen met huilen (nog steeds niet trouwens), dat wij het goed doen met Eva. Dat het niet iets is wat wij verkeerd doen of laten, het is echt iets anders en we zouden het niet beter kunnen doen met haar. Liefde, geduld en veiligheid en zo min mogelijk dwang, dat is het devies.

Het is een heel verhaal geworden en ik kan het niet typen zonder te huilen. Dit moet even zakken de komende tijd, ik heb het gevoel dat de bodem onder mijn voeten is weggehaald. Uiteraard zijn er ergere dingen maar dit is voor ons behoorlijk slikken. Ik hink ook steeds op 2 gedachtes, verdriet om de situatie en enorme opluchting dat nu eindelijk onze angsten en vermoedens serieus zijn genomen.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_8280491
Oh God, Lois, wat erg, en wat kan ik me goed voorstellen hoe aangeslagen jullie zijn. Ik weet ook niet wat ik moet zeggen. Eva is zo'n prachtig meisje, en jullie zulke fantastische ouders. Ik mail binnenkort. Alleen weet ik even niet wat ik moet zeggen. Kus, voor jullie alledrie.
pi_8280558
Ook ik weet even niet wat te zeggen.
Dit is niet leuk om te horen.
Maar.. jullie hebben het wel nu al ontdekt, niet pas over een paar jaar waardoor de achterstand misschien nog groter had kunnen worden.

Het zoontje van mijn zus heeft een gigantische achterstand, daar kwamen ze pas op zijn 7e achter omdat het ook allemaal aan zijn ziek zijn werd verweten.

Lieve Lois en Clark... jullie hebben het van deskundigen gehoord. Jullie zijn topouders. Dus wat jullie ook te wachten staat.. jullie slaan je er doorheen. Met zijn viertjes!
Jullie komen er wel! Jullie hebben alles voor jullie liefdesfrummeltje over en die achterstand die halen jullie wel weer in.

Beter nu weten dat er iets is en onderzoeken wat en hoe dan aan blijven rommelen.

Maar nu... nu mag je best even uitgebreid huilen en flink balen

pi_8280821
Lieve lois !

Ook namens mij heel veel sterkte !! We kennen elkaar nog niet goed en niet lang maar je verhaal was er een waarvan ik kippenvel krijg en ik hoop dat Eva alle hulp krijgt die ze nodig heeft

Jullie als ouders heel veel kracht toegewenst en een dikke knuffel voor Eva !

Stouttje

pi_8280886
*lurker alert*

Jemig!!! Het zit jullie ook niet mee he?!
Wat moet dat een onwijze schok voor jullie geweest zijn om dit te horen! Hoop dat ze jullie snel duidelijkheid kunnen geven over hoe het allemaal zit!!!

* Liejannuh geeft Lois, Clark en Eva nog even een hele dikke knuffel!!!

*en weer terug in de lurkstand*

pi_8280981
Jemig Lois........ ik ben ook even sprakeloos. Wat erg...
Huil en scheld maar even flink hoor. Da's wel even goed misschien.
En inderdaad, Eva is een prachtige meid en jullie doen het geweldig!
pi_8280996
Ow Lois, wat een rotnieuws. Jullie hebben al zoveel met Eva meegemaakt, en nu deze conclusie. Een beetje spuit elf misschien, maar kan het niets te maken hebben met het feit dat ze lange tijd slecht kon horen? Mijn moeder is vroeger jarenlang voor zwakbegaafd aangezien, omdat ze door doofheid aan één oor, heleboel mistte en daardoor ook heel onzeker was. Pas toen dat onderkend was, ging het veel beter. Ik kan me herinneren dat Eva opeens veel beter ging lopen toen die buisjes erin zaten. Nou ja, dat zullen die artsen natuurlijk ook wel allemaal weten. Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid is, goede beslissing om niet teveel met dat kind te willen sollen bij elk klein vermoeden. Helpt het om te zeggen dat Eva er in ieder geval als een heel tevreden en blij meisje uit ziet op de fotootjes?
Sterkte de komende tijd, laat je niet teveel op de kop zitten door wat de medische wereld allemaal vindt. Het gaat om jullie gevoel over Eva, dat is denk ik het belangrijkste.
mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 februari 2003 @ 21:55:51 #164
13151 crew  Rewimo
pi_8281166
Och Lois, ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Alleen dat jullie geweldige ouders zijn met een prachtig meiske. En dat jullie er vroeg bij zijn, ouder-instinct bestaat! Jullie hebben het haarfijn aangevoeld, en je bent er achteraan gegaan. Dat is hartstikke goed! Nu kan Eva alle hulp krijgen die ze nodig heeft. Het is toch niet gezegd dat die achterstand blijft? Daar kan vast nog van alles aan gedaan worden.

Huil maar lekker uit, en spui hier je verhaal zo vaak je maar wilt

† In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 22:17:23 #165
7074 moussy
kuttekop
pi_8281673
och lois Ik wil zo veel zeggen, maar kan er niks fatsoenlijks uitbrengen, ik vind zo vreselijk voor jullie.

Dikke knuf en voor jullie

dinsdag 4 februari 2003 @ 22:22:36 #166
37150 livelink
pi_8281842
Lois,

Allemaal verschillende emoties, maar het belangrijkste is wel dat jullie er heel vroeg bij zijn en volgens mij mogen jullie en vooral Eva daar heel erg blij mee zijn. Meestal beginnen ze pas met dit soort onderzoeken als kinderen al op de basisschool zitten en vaak hebben ze dan geen leuke tijd achter de rug. En dit bewijst maar weer dat ouders vaak instinctief precies weten dat er iets is en Eva mag heel blij zijn dat jullie daar ook naar gehandeld hebben. Heel veel sterkte.

dinsdag 4 februari 2003 @ 22:22:55 #167
8885 moralia
Grip op je zak
pi_8281850
Lois wat een verdriet. Je kind wordt er niks minder om maar ik snap dat dit hard aankomt. Wel fijn dat ze jullie nog complimenten maakten, geeft aan dat jullie Eva goed aanvoelen en dat is ook een kunst.

En nog even over de "oudere moeder"........ik herken mezelf eerlijk gezegd helemaal niet in de beschrijvingen die ik hier las hoor.
Ik staar niet naar jonge moeders, let eigenlijk nooit op leeftijd, en ik hoop dat men dat bij mij ook niet doet.

Bovendien is de leeftijd vaak slecht in te schatten. Mijn collega krijgt straks haar derde kind, is 32 maar wordt regelmatig gezien als een jaar of 22..

pretending that I'm deaf
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:23:53 #168
3011 E.T.
pi_8281883
*stilvalt*
Getver! Wat een akelig rotnieuws. Ondanks dat je 't zelf toch al min of meer verwachtte.. de klap komt als een mokerslag aan.

En (misschien wel juist) doordat ik niet zo op de hoogte ben van "dan en dan moeten ze dit en dit kunnen" heb ik dus echt nog nooit wat gemerkt aan Eva, de keren dat ik haar gezien heb en hoe ik haar 'zie' hier. Het is zo'n heerlijk kind!
Wees blij dat je je moedergevoel achterna bent gegaan wie weet wat ze allemaal kunnen nu je er jong bij bent.

Dikke knuffel voor jullie alledrie vanuit huize Swets
ik mis een 'hug-smiley'

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_8281918
*sprakeloos*
pi_8281992
Jeetje! , wat een rotnieuws lois

Ik hoop dat er snel wat uit die onderzoeken gaat komen verder.

Succes!

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_8282034
Lois wat erg

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen

Heel veel sterkte en liefs voor Eva.

#geen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 februari 2003 @ 22:32:49 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_8282167
Een knuf voor Lois en Jeroen.

Maar ik wil WEL kwijt dat toen ik Eva zag een volkomen normaal kind heb gezien. Een jaar niets horen (wat natuurlijk ook invloed op haar evenwicht had, wat weer verband houdt met het inschatten van afstanden e.d.) lijkt mij toch invloed te kunnen hebben.

Anyway, ik hoop dat er snel absolute duidelijkheid komt!

Jubileum moderator dinsdag 4 februari 2003 @ 22:33:13 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8282178
Het is inderdaad voor ons meer een bevestiging van onze angsten dan een bevestiging van vermoedens. We zien hier, en ook in onze omgeving kindjes die volop dit en dat al kunnen. Daarbij komen ook nog de goedbedoelde commentaren van mensen "dat moet ze allang kunnen hoor" en (ook zo'n leuke) "ik snap niet dat ze dat niet allang doet".
Nou ben ik voor mijn gevoel al jaren Eva aan het verdedigen en we hebben het altijd nog, ook om je eigen angst te sussen, op haar vele ziekzijn kunnen schuiven.
Wat bij de artsen vandaag de doorslag gaf was het totale beeld van Eva. Niet alleen haar gehoor liep achter, wat te verwachten is na een periode van slechthorendheid, maar ook haar fijne en grove motoriek.
Wat een absoluut positief punt is is dat het Eva ook mateloos frustreerd. Ze wil graag lopen maar het gaat gewoon niet. Ze kan ook woedend worden als ze iets wil en wij begrijpen haar niet. We kregen hele fijne complimenten dat we zo ingespeeld zijn op haar lichaamstaal en dat we intuitief weten of ze het naar haar zin heeft. Dat klopt ook wel want dat is heel lang Eva's enige vorm van communicatie geweest.
Eva maakt op dit moment een periode door van geweldige eenkenningheid en dat "straffen" we eigenlijk niet af maar behandelen dat met engelengeduld en veel troost en knuffels. Daar hebben we al enorm veel commentaar op gehad maar vandaag kregen we nogmaals de bevestiging dat we dat precies goed doen.
Dat scheelt enorm, dat sterkt je weer tegen alle commentaren.
Eva moet morgen eigenlijk naar het kdv maar ik denk dat ik haar nog een extra dagje plat ga knuffelen. Ik heb daar iig enorm veel behoefte aan.
We zijn dolblij dat ze nu eindelijk in goede handen is en we hopen echt dat met wat extra begeleiding dit helemaal goed gaat komen. En zo niet...... ach dat zien we dan wel weer.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:42:07 #174
8885 moralia
Grip op je zak
pi_8282398
GOOD FOR YOU LOIS!

Gaat gewoon goed komen!

pretending that I'm deaf
pi_8282735
Lieve lieve lieve Lois (en man natuurlijk ook,maar omdat jij altijd schrijf hier richt ik het altijd aan jou, maar is natuurlijk ook voor je mannetje bedoeld)

Uit jouw schrijven over Eva, jouw zien met Eva komt zoveel liefde. En ik vind het zo fijn voor jullie dat door "deskundigen"benoemt is dat jullie als ouders het goed doen. Eva goed aanvoelen, goed inschatte, geduld hebben enz. Mensen kunnen dit niet vaak genoeg zeggen en ik denk dat je dat toch wel een stuk zekerheid geeft. Jullie doen het goed en Eva is heel blij met jullie, met of zonder achterstand. Knap ook dat jullie je eigen intuitie gevolgd hebben en goed jullie eigen grenzen aan geven. Nu is het voor jullie natuurlijk toch wel even de klap verwerken enzo. Ik wens jullie heel veel stertke hiermee en kom gewoon af en toe schelden, vragen kletsen enz he!!!!

Dikke voor jullie van mij

Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:56:30 #176
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_8282766
Lois, veel sterkte. Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen...
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:58:42 #177
593 sjak
Juffie Bloem
pi_8282813
Knuffel maar lekker nog een dagje Lois!
Hier komt ook wel een oplossing voor, geef het vooral de tijd, het komt echt.

Dikke kus

Lekker douchen!
  † In Memoriam † dinsdag 4 februari 2003 @ 22:59:21 #178
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8282830

van spookvrouw voor Lois, Clark en Eva

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Jubileum moderator dinsdag 4 februari 2003 @ 23:04:40 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8282945
Ow god jullie zijn fantastisch!
Bedankt, ook voor alle lieve mails en ecards namens Jeroen en mij.

dit wordt er weer 1 voor het herinneringsboek voor Eef om te printen

Eva ♥ en Iris ♥
pi_8285951
Ik heb even grofweg gelezen wat er aan de hand is Loisje (als ik meer tijd heb...), wat vervelend!! Helemaal niet waar je op zit te wachten, of wat je verwacht als je een kindje krijgt.

Zelf wilde ik in eerste instantie zeggen dat Eef heus wel gelukkig zal worden, maar dat is ook niet waar je op zit te wachten. Dat weet je zelf denk ik ook wel. Zelfs al zou ze minder begaafd zijn (op welk gebied dan ook) dan zijn voor haar de kansen om gelukkig te zijn heel groot: ouders die haar alles willen geven en van haar houden hoe ze is...dat is een groot goed. Maar het idee dat Eefje misschien niet zo goed zal meekomen als andere kinderen staat nu natuurlijk op de voorgrond, inclusief alle tests en onzekerheden die er nu zijn!!

Heel veel succes gewenst voor jou, Clark en kleine Eva (ze zal toch altijd mijn Oer-Evaatje zijn, de vrouw war het allemaal mee begon he)

DANYEL EN THIJS
pi_8285955
sterkte/succes/veel plezier iedereen die nog kinderen moet krijgen of al heeft...
pi_8286008
Lois en Hub. .

Ik voel zo mee met jullie.

Maar komt allemaal goed.

Ik wilde nog een verhaal tikken maar weer weggehaalt

pi_8286083
Net als Jessie zegt Lois, je schrijft het met zoveel liefde voor Eva.. wat er ook gebeurt, het komt wel goed.
Ik hoop maar gewoon dat er snel duidelijkheid is voor jullie. En niet weer vier weken na elke test wachten. Dat lijkt me zo verschrikkelijk.
Enne knuffel Eva maar even helemaal plat hoor! Namens iedereen hier!
pi_8286431
**valt stil hier***

Jeetje lois.... wat moeilijk allemaal, ik kan je eik alleen maar heel veel sterkte toewensen!!!! En clark natuurlijk ook he!!!

woensdag 5 februari 2003 @ 09:21:30 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8286523
Pffff Lois, wat een verhaal zeg!
Het is natuurlijk vreselijk om te horen, maar in ieder geval waren jullie niet gek de afgelopen tijd door aan tegeven aan andere mensen dat het met Eva allemaal niet zo snel ging als bij andere kindjes. Jullie weten dat weliswaar aan de ziektes, maar toch.
Dat constante verdedigen moet heel vermoeiend zijn geweest. Nu is er bevestiging en die bevestiging sterkt jullie waarschijnlijk ook weer in jullie vertrouwen dat jullie heus wel het beste weten wat er goed voor je kindje is. Laat iedereen maar kletsen. Eva is jullie kind en jullie hebben het goed gedaan. De artsten staan ook achter jullie.

Ik hoop van harte dat er snel een eventuele oorzaak gevonden word, maar nog liever hoop ik dat er voor Eva mogelijkheden zijn om de achterstand te beperken of weg te werken. En zo niet? Dan hebben jullie een prachtmeid die, zoals anderen ook al zeiden, voorzover wij het kunnen beoordelen, heel tevreden is met haar leventje een vooral met haar ouders!

voor jullie alledrie

woensdag 5 februari 2003 @ 10:13:31 #186
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8287125
Lieve Lois, ik heb net even bijgelezen (dit topic wordt zo hard volgekletst ) en zag je verhaal over Eva. Dat is verdrietig nieuws, meid Maar wat heerlijk voor Eva dat ze zulke geduldige en lieve ouders heeft! Ik kan me voorstellen dat je even helemaal van slag bent, dit is niet waar je op hoopte. Maar, zoals al eerder door anderen gezegd, jullie hebben het goed aangevoeld met Eva en daardoor krijgt ze al heel vroeg hulp. Ik wens jullie alle sterkte en natuurlijk een hele dikke knuffel (en ga je meisje maar lekker een dagje thuishouden om haar flink te knuffelen, daarvan kan ze nooit genoeg krijgen )

Nog even over dit:

quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:20 schreef Angelic1 het volgende:
Ik ben "pas" 31... Ik zeg pas, omdat ik als ik bij school sta me echt een broekie voel vergeleken bij al die oude (of ouwelijke) moeders. Ik was 26 toen de eerste werd geboren, maar als het aan mij had gelegen had dat wel 5 jaar eerder mogen zijn hoor!
Ik had precies hetzelfde kunnen zeggen
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2003 @ 10:25:26 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_8287275
lois en hub, wat een verschikkelijk nieuws over eva.
ik hoop voor jullie dat alles toch nog mee gaat vallen.
lady is er eigenlijk helemaal stil van.......
pi_8287355
[offtopic] Jessie, nou heb ik wel je adres, maar ben ik je foto's weer kwijt , maar ooit stuur ik ze naar je toe! [/offtopic]
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2003 @ 10:38:21 #189
37843 lady-wrb
kortaf
pi_8287420
knorretje, ik vind alicia best wel goed groeien hoor, laat ze op het cb maar lekker kletsen.
mijn jongste was bij zijn geboorte 52 cm en na een jaar 67 cm. dus ook niet bijster groot. met twee was hij 80 cm en met drie 92cm. nu is hij drie jaar en zeven maanden en hij is 98 cm.
toen hijeen jaar of anderhalf was is er via de kinderarts gekeken hoe lang hij zou worden (er is een foto van zijn handje gemaakt) en daaruit is gekomen dat hij 1,76 m zou worden. niet bijster lang, maar in ieder geval langer dan wij ( 1,65 en 167 m).

en ja... ik ben ook een oudere moeder. mijn eerste kreeg ik toen ik 28 was, na jaren dokteren. voor mij had het ook wel eerder gemogen, maar ja, die eitjes he? clomid heeft toch nog het gewenste resultaat opgeleverd!
en de tweede? na 5 jaar en helemaal nergens meer op gerekend zomaar spontaan zwanger!

o en nog wat, de jongste kampt nu al een maand met benauwdheid en heeft van de dokter ventolin gekregen. het gaat nu wel beter, maar nog steeds heeft hij van die benauwde hoestbuien waarbij hij meteen maar zijn maaginhoud op de grond kiept... is dit normaal? of moet ik terug naar de dokter? hoe lang duurt het voordat zoiets over is?
alvast bedankt

pi_8287448
Lois, meissie, zit met traantjes je berichtje te lezen (ja, ik lees hier af en toe mee).
Ik wil je graag een hart onder de riem steken, want ik herken het een beetje wat mijn oudste betreft.
Ik weet dat je koppie vol zit met zorgen nu, en dat allerlei doemscenario's voorbij ziet komen,
maar probeer niet van het ergste uit te gaan.
Wacht de testen en uitslagen af, en bedenk je dat er heel veel mogelijk is.

De rest zet ik wel in een mail.
Hou je taai, meis.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_8287505
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 10:38 schreef lady-wrb het volgende:
o en nog wat, de jongste kampt nu al een maand met benauwdheid en heeft van de dokter ventolin gekregen. het gaat nu wel beter, maar nog steeds heeft hij van die benauwde hoestbuien waarbij hij meteen maar zijn maaginhoud op de grond kiept... is dit normaal? of moet ik terug naar de dokter? hoe lang duurt het voordat zoiets over is?
alvast bedankt
Herkenbaar hoor, dat spugen met een hoestbui, dat doet Jorden soms ook. Maar ik zou wel teruggaan naar de dokter, om te kijken of er niks aan de hand is, want een maand benauwd vind ik zelf wel lang.
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2003 @ 11:15:29 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_8287912
thnx, ik denk dat ik inderdaad maar morgen even langsga bij de dokter.
is het bij jorden ook zo dat het 's ochtends wel gaat, maar dat het 's avonds pas echt begint en 's nachts net een mexicaanse blafhond is?
want zo gaat dat hier.
en ik vind het zoooooo zielig
pi_8288185
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 11:15 schreef lady-wrb het volgende:
is het bij jorden ook zo dat het 's ochtends wel gaat, maar dat het 's avonds pas echt begint en 's nachts net een mexicaanse blafhond is?
want zo gaat dat hier.
Het wordt wel erger als hij ligt, of bijvoorbeeld net melk heeft gedronken (slijmvorming). Ventolin helpt niet tegen hoesten, dus die doktersafspraak lijkt me zo gek niet. Beterschap!
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2003 @ 11:43:15 #194
7074 moussy
kuttekop
pi_8288307
Ik heb lois net een mailtje gestuurd, maar zal het hier ook even neerzetten.

Er begon mij wat te dagen dat mijn broer en ik ook met van alles laat waren, dus heb ik maar even mijn moeder gebelt. Ik was pas 2 toen ik eens een poging deed om los te lopen. Daarvoor heb ik zelfs nog nooit gekropen, maar alleen maar op mn platte kont gezeten. Praten deden mijn broer en ik pas toen ik 3 was en hij 2½ !!! Tja en zindelijkheid..... ik was pas 6 toen ik helemaal zindelijk was

Ik ga vreselijk duimen dat dit bij Eva ook zo is en dat ze dus niks mankeert, maar gewoon alles op dr eigen tijd en tempo ontwikkeld!!

woensdag 5 februari 2003 @ 11:45:26 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8288350
* duimt heel hard mee!
pi_8288839
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:06 schreef Lois het volgende:
Aangrijpend verhaal
Ben er net als veel anderen ook even stil van, maar zoals Catootje en ook anderen al zeiden, Eva blijft gewoon Eva, een heerlijk kind!
voor jullie
  Jubileum moderator woensdag 5 februari 2003 @ 12:47:55 #197
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8289345
Zow daar ben ik weer even. We hebben nagenoeg geen oog dichtgedaan vannacht en veel gepraat. We zijn er wel achter dat het allemaal veel erger kan en dat het beslist niet hopeloos is met Eefje. We zien haar elke dag nog nieuwe dingen leren en vreselijk genieten. Boordevol vragen zitten we wel maar we hebben besloten geen conclusies meer te trekken tot we meer weten. Je maakt jezelf toch alleen maar gek nu.
Ik heb vanmorgen een lang gesprek gehad met de leidster van het kdv, voor wie het ook geen verrassing was maar toch vreselijk schrok. Ook bij haar vielen er behoorlijk wat antwoorden op zijn plaats. Jeroen en ik hadden het er al over gehad dat Eva over een paar maanden naar de peutergroep zou moeten en dat we dat absoluut niet zagen zitten. Wij vreesden dat ze "verpletterd" zou worden daar tussen al die grote kinderen. Toevallig hadden de leidsters diezelfde gedachte ook en we hebben afgesproken dat we binnenkort, als we meer weten, opnieuw om de tafel gaan om een andere oplossing te zoeken.
Ontzettend bedankt voor jullie meedeleven en positieve verhalen, het helpt enorm! In dit soort gevallen wil je toch zoveel mogelijk lezen en horen dat andere mensen dit hebben meegemaakt en dat het goed is gekomen. Want dat het goed komt met Eva dat geloven wij wel.
Ze was zo blij dat ze naar bed mocht net want al dat knuffelen was eerst wel lekker maar later werd ik toch vervelend. " Mama laat me nou, ik wil gewoon spelen ja!" kon je echt van haar gezicht aflezen.

ladywrb, zoveel hoesten ondanks ventolin is niet goed inderdaad. Ventolin moet juist het hoesten vermakkelijken, het slijm beter ophoestbaar maken. Een bezoekje aan de huisarts lijkt me idd het beste idee. Succes!

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 5 februari 2003 @ 12:50:49 #198
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_8289405
Lieve Lois,

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de voorgaande berichtjes...

Ik wens jullie sterkte en kracht, en Eva heeft een fantastisch stel ouders uitgezocht! Ik hoop dat ze snel resultaten van de testen hebben zodat jullie aan het "werk" kunnen.

Dikke zoen!

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_8289709
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 11:15 schreef lady-wrb het volgende:
want zo gaat dat hier.
Als zware blafhoesten gepaard gaan met overgeven klinkt het erg als kinkhoest. Mijn beide kinderen hebben het gehad, ondanks de inentingen. Vooral de jongste (die was destijds 2 jaar) heeft er heel veel last van gehad en er bijna een half jaar mee rondgelopen. Ik zou het zeker na laten kijken, want hoewel er weinig aan te doen is is het wel erg besmettelijk.
pi_8289970
Even iets heel anders... hoe is het met Gaoxing en Iris?
Tijd niets van gehoord.
Ze is toch weer terug in Guam??

Just me? Weet jij meer???

pi_8290271
Lois, zoals je zelf al zegt, 't komt gewoon helemaal goed met jullie lieve meid.
Eva is nog zo jong, zit volop in haar ontwikkeling, heeft fantastische ouders, dat moet toch gewoon goed komen !!

En wat ontzettend fijn dat jullie Eva zo goed aanvoelen en hier precies op in weten te spelen, dit kan alleen maar een positieve uitwerking hebben op haar.

voor jullie 4-tjes..

pi_8293577
Ja, ik wil fotookes van Irisje!! En, ehmmm dit klinkt effe raar en half-half, er was iemand die een zus had die net een miskraam had gehad. Stom om niet de naam van die persoon te onthouden, maar toch wil ik graag weten hoe het met haar gaat!!
DANYEL EN THIJS
pi_8294212
Er is al een centraal topic over, weet ik..maar ik moest het hier even kwijt...

Gisteren was op Yorin de documentaire over het leven van Michael Jackson te zien. Hierin ging het ook over zijn drie kinderen waarvan de jongste overigens Dekentje heet. Ik was toch wel lichtelijk geschokt door de beelden waar hij hem een flesje geeft met een sjaal over zijn hoofdje..... Ik kreeg er een naar gevoel van in mijn onderbuik.

pi_8294292
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 16:37 schreef Sweej het volgende:

Gisteren was op Yorin de documentaire over het leven van Michael Jackson te zien. Hierin ging het ook over zijn drie kinderen waarvan de jongste overigens Dekentje heet. Ik was toch wel lichtelijk geschokt door de beelden waar hij hem een flesje geeft met een sjaal over zijn hoofdje..... Ik kreeg er een naar gevoel van in mijn onderbuik.

Die gozer is gewoon niet goed bij zn 'hoofd'.

Vind het echt zielig voor die kinderen van hem. .

pi_8294402
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 16:41 schreef berney het volgende:

'hoofd'.

pi_8294908
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 16:41 schreef berney het volgende:

[..]

'hoofd'.

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 februari 2003 @ 17:26:16 #207
13151 crew  Rewimo
pi_8295102
Toot: hormonennieuws!!! Onze oppas is gisteravond bevallen Het is een meisje, ze heet Melina en ze is 3610 gram bij 47 cm

De bevalling was een kopie van de mijne Urenlang weeën, onvoldoende ontsluiting en om 11 uur 's avonds een keizersnee.

Verder gaat alles prima, de bv is al goed op gang gekomen en ze mogen waarschijnlijk zondag naar huis

pi_8295106
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:13 schreef Catootje het volgende:

[..]

Ik moet het toch een beetje netjes houden hiero. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 februari 2003 @ 17:27:42 #209
13151 crew  Rewimo
pi_8295128
quote:
Gisteren was op Yorin de documentaire over het leven van Michael Jackson te zien. Hierin ging het ook over zijn drie kinderen waarvan de jongste overigens Dekentje heet.
Dekentje is zijn bijnaam trouwens Maar inderdaad, die gozer is zwaar gestoord. Weet je dat geen van zijn kinderen via sex is ontstaan?
pi_8295266
Wat onzettend erg Lois. En wat fijn dat ze toch met die onderzoeken mee kon doen. Alvst sterkte met het lange traject dat nu nog gaat komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_8295548
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 10:38 schreef lady-wrb het volgende:
knorretje, ik vind alicia best wel goed groeien hoor, laat ze op het cb maar lekker kletsen.
mijn jongste was bij zijn geboorte 52 cm en na een jaar 67 cm. dus ook niet bijster groot. met twee was hij 80 cm en met drie 92cm. nu is hij drie jaar en zeven maanden en hij is 98 cm.
toen hijeen jaar of anderhalf was is er via de kinderarts gekeken hoe lang hij zou worden (er is een foto van zijn handje gemaakt) en daaruit is gekomen dat hij 1,76 m zou worden. niet bijster lang, maar in ieder geval langer dan wij ( 1,65 en 167 m).
het is ook niet echt de lengte waar ze "moeilijk" over doen maar meer het gewicht. Alicia komt tussen de 150 en 200gr aan per 2 maanden de laatste tijd en das weinig, heel erg weinig. haar lengte loopt redelijk op, ze was immers een urret bij de geboort 46cm.
pi_8295635
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:26 schreef Rewimo het volgende:
Toot: hormonennieuws!!! Onze oppas is gisteravond bevallen Het is een meisje, ze heet Melina en ze is 3610 gram bij 47 cm

De bevalling was een kopie van de mijne Urenlang weeën, onvoldoende ontsluiting en om 11 uur 's avonds een keizersnee.

Verder gaat alles prima, de bv is al goed op gang gekomen en ze mogen waarschijnlijk zondag naar huis

jjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaa, hormonencollega gefeliciteerd!!!! Was ze toch teveel in je buurt geweest Rewimo, met dat bevallen en zo?
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 februari 2003 @ 18:13:15 #213
13151 crew  Rewimo
pi_8295854
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:58 schreef Catootje het volgende:

[..]

jjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaa, hormonencollega gefeliciteerd!!!! Was ze toch teveel in je buurt geweest Rewimo, met dat bevallen en zo?

Mja, ik denk dat ik te veel enthousiaste verhalen had opgehangen over keizersneden en zo
pi_8296019
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:53 schreef Knorretje het volgende:

[..]

het is ook niet echt de lengte waar ze "moeilijk" over doen maar meer het gewicht. Alicia komt tussen de 150 en 200gr aan per 2 maanden de laatste tijd en das weinig, heel erg weinig. haar lengte loopt redelijk op, ze was immers een urret bij de geboort 46cm.

Ach Knor laat ze maar lullen bij cb. .
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2003 @ 19:08:26 #215
37843 lady-wrb
kortaf
pi_8296873
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:26 schreef berney het volgende:

[..]

Ach Knor laat ze maar lullen bij cb. .

helemaal mee eens hoor! ze doen maar wat daar. bij de oudste ook: 3 x gehoortest overgedaan en: ja hoor hij hoort prima, niks aan de hand en dan met 2 jaar blijkt dat kind dus nauwelijks te horen. na de buisjes kostte me dat 4 jaar logopedie om de verslapte mondspieren weer enigszins op peil te krijgen. praat me niet over het cb!!!! ik kan er nog boos over worden.
  woensdag 5 februari 2003 @ 21:56:14 #216
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8301092
quote:

Nou, inderdaad! Ik heb eigenlijk het hele programma door met mijn mond open gezeten, maar van dat fragment werd ik inderdaad niet goed! Wat een imbeciel zeg! Die moeten ze meteen zijn kinderen afnemen. Dat zouden ze volgens mij bij ieder ander niet bekend persoon toch ook doen na het zien van zulke beelden. En dat in die dierentuin dan... tssS!

Maar even weer een beetje on-topic wat kindertjes betreft... Ik ben beretrots!!! Ik heb zojuist een kinderkleding winkeltje op het Internet geopend. Ik weet dat ik niet mag spammen (duh!), dus wie wil weten waar ie te zien is stuur maar even een mailtje (angel@fok.nl) Dan weten jullie meteen waarom ik zo stil was de afgelopen week.

Angelic1 since 2001
pi_8301314
Hallo, hier dolgelukkig nieuws van Rosie.

Op dinsdagmiddag 4 februari om 13.52 uur is geboren een dochter.

Babet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3386 gram.

Op medisch indicatie geboren in het ziekenhuis i.v.m. te weinig vruchtwater.
Was op maandag bij vk op controlle en werd gelijk doorgestuurd naar gyn.(had nog nooit eerder een gyn gezien)
idd te weinig vruchtwater, maar ctg was goed.
Moesten dinsdagochtend terug komen voor inleiding.
Had al 4 cm?? ontsluiting, dus vliezen werden gebroken om 8.00 uur.
Geen ww.
Om 12 uur nog geen echte ww, dus infuus......
Na 1,5 uur heftige ww werd ze dan eindelijk geboren om 13.52 uur.
Kerngezond!!
Inpakken en wegwezen, waren om 16.30 uur weer thuis om met het hele gezin Babet te kussen en knuffelen en nooit meer los te laten.

Was wel even anders dan mijn vorige bevallingen!!!!
Het duurde veel langer, en de ww waren veel pijnlijker, maar het resultaat telt, en dat mag er wezen!!!

Wil graag een foto posten, maar weet zelf niet hoe die op internet te zetten, .....dus......wie.......????????

Nou, ik ga nu kruikje maken en voeding geven,,,,post later wel weer.

U kijkt toch ook?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 februari 2003 @ 22:07:01 #218
13151 crew  Rewimo
pi_8301387
Rosie, wat geweldig! Gefeliciteerd met Babet Wat was je snel weer thuis zeg, heerlijk lijkt me dat Nu maar lekker genieten hoor
  FOK!fossiel woensdag 5 februari 2003 @ 22:08:18 #219
2628 Karin
pi_8301424
Rosie van harte gefeliciteerd met de geboorte van Babet alweer een meid
Blij dat alles goed gegaan is, en wat waren jullie weer lekker snel thuis!

Stuur die foto maar naar karin@fok.nl, ik ben retenieuwsgierig.

pi_8301439
Rosa van harte gefeliciteerd met jullie dochter Babet. Wat een leuke naam zeg.
Een lange bevalling zeg je, mag ik er even voor tekenen voor die paar uurtjes
Rust maar lekker uit, laat je vertroetelen en knuffel maar lekker met Babet.
Jammer genoeg kan ik geen foto plaatsen dus ik hoop dat een ander het snel voor je wil doen want ik ben reuze benieuwd.

Dikke knuf voor jou en Babet

Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 5 februari 2003 @ 22:09:55 #221
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8301480
Gefeliciteerd Rosie!
Angelic1 since 2001
  FOK!fossiel woensdag 5 februari 2003 @ 22:10:42 #222
2628 Karin
pi_8301504
OMG ik sta bovenaan de lijst
  woensdag 5 februari 2003 @ 22:12:30 #223
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8301543
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 22:10 schreef Karin het volgende:
Jeetje! Bij jou lijkt de tijd te vliegen! Ik kan me nog herinneren dat je vertelde zwanger te zijn en nu sta je al op springen!
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 februari 2003 @ 22:12:44 #224
13151 crew  Rewimo
pi_8301549
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 22:10 schreef Karin het volgende:
Ja, hup nou eens een keer met dat schaapje van je. Hoog tijd dat ie eruit komt ('t moet nou wel een jongen worden hoor, met al die meiden hier)
  Jubileum moderator woensdag 5 februari 2003 @ 22:18:59 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8301707
Rosie van harte gefeliciteerd met Babet en ook ik wacht met smart op de foto's.

Wij hebben vandaag bedacht dat dat schapie van Karin er dinsdag uitkomt, dinsdag is het nl. offerfeest.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_8301787
Haha wat je allemaal wel niet bedenkt he Lois. Maar ik vind 14 febr ondanks dat ze dan nog ff moet wachten ook wel een erg mooie datum hoor!!

Enne waar blijven de foto's!!!

*vreselijk ongeduldig is*

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8301905
Babet!!! Nou, leuke naam hoor!! Echt leuk!! Heeeeeel veel fotookes he Rosie, en de bevallingsverhalen even mailen naar Karin (offerfeest hehe) Rosie, van harte, ik ben even kwijt hoeveel kindjes je nu hebt (alle verhalen gaan geloof ik gekluts mijn hoofd in)?

*wacht op mooie babyfotookes*

DANYEL EN THIJS
  FOK!fossiel woensdag 5 februari 2003 @ 22:47:37 #228
2628 Karin
pi_8302410
helaas nog geen foto van Babet in mijn mailboxje

14 feb vind ik niets hoor Jessie, ik ben zelf de 13e jarig dus graag een paar dagen ertussen zou wel fijn zijn. En Lois is de 20e jarig dus dat is ook niets. Eigenlijk lijkt mij morgen wel leuk, dan zit er precies een week tussen mijn en Flappies verjaardag en dan weer een week naar Lois' verjaardag.

Ach het kan nog wel 4 weken duren........

En dat heb ik bij anderen ook Angelic, dat het lijkt alsof het hartstikke snel gaat. Maar bij jezelf, pfff komt geen eind aan (maar daar weet jij al helemaal van alles van natuurlijk).

Kunnen we misschien een rondje "mijn kindje was 2 weken te vroeg" doen? Kan wel wat van dat soort verhalen gebruiken .

pi_8302595
Ik dacht heeee daar zijn de foto's, maar nee hoor, komt Karin met zo'n grappig verhaal dat ze morgen wel wil bevallen Ik was 13 dagen overtijd. En inderdaad leuk is anders,maar was best te doen. Alleen ik ging er wel op wachten. Durfde niet echt ver van huis meer en dat soort dingen. En kijk Rosa eens die is eerder bevallen en zou zullen er vast nog wel een paar zijn.
Ga nog ff lkker een keer uit eten, lekker lang onder de douche, lekker lang op de plee zitten. Nog ff uitgebreid naar de kapper, Nog ff lekker tutten met maskertjes enz. Want geloof me dat intreseert je dalijk niet en als het je weer gaat intresseren heb je er geen tijd meer voor. Dus niet zeuren geniet van je vrije tijd.......... grapje natuurlijk, zeur maar lekker
Het voelt heerlijk!!!!
pi_8302626
Rosie, van harte!
Kom maar op met de foto's!
  woensdag 5 februari 2003 @ 22:59:43 #231
3011 E.T.
pi_8302718
leuke naam, Babet!!
Feli Rosie.. Ik begon net van de week te bedenken dat we je al een tijd niet gehoord hadden en dat 't tijd werd voor 'n update

Karin, als 't een jongetje is, doe dan maar 12 februari en geef 'm als tweede naam 'jan' ofzo Dan vergeet ik z'n verjaardag in elk geval noooooooooooit meer (verjaardag van mijn vader)
Neem 't er nog ff van zo lang 't nog kan (net als jessie zegt). Vanaf nu kan je leven per minuut radicaal omgegooid worden

Vanaf wanneer ging die dagelijkse meldplicht ook alweer in?

woensdag 5 februari 2003 @ 23:03:43 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_8302809
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 22:47 schreef Karin het volgende:

Maar bij jezelf, pfff komt geen eind aan (maar daar weet jij al helemaal van alles van natuurlijk).

Kunnen we misschien een rondje "mijn kindje was 2 weken te vroeg" doen? Kan wel wat van dat soort verhalen gebruiken .

Vijf weken ook goed?
Karin, het komt op als onweer, dus hou jezelf maar voor dat iedere dag de laatste kan zijn.

Ow, en echt..... lees en forum alsof je leven er vanaf hangt, want heus, hierna kom je een stuk minder riant in je tijd te zitten

Tootepoot, ik wil jou best een winterfreekje/pasgeboren Freekje sturen, mail dan ff je adres naar leah1969@hotmail.com, dan overspoel ik je met updates!

Freek en ik zijn op en af allebei ziek geweest met als hoogtepunt bij Freek 4 doorkomende boventanden (tegelijk!) gecombineerd met blafhoest en de 6e ziekte.
Het was een waar feest......
Maar zelfs met al deze ellende sliep het mannetje 's nachts door

Vandaar dat jullie me ff een poosje niet gezien hebben, heb wel alles meegelezen en zal hopelijk weer wat vaker een al dan niet zinnige reactie posten.

Dikke zoen voor jullie allemaal!

woensdag 5 februari 2003 @ 23:05:44 #233
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_8302869
Sorry, sorry, sorry! Vergeet ik Rosie!

Gefeliciteerd, geniet lekker van je kraamtijd!

pi_8302915
Leah, wat zal Freek last gehad hebben zeg, 4 tanden hoesten en de 6e ziekte. Wat een modelkereltje om dan snachts nog gewoon door te slapen. Die rust kon je vast wel gebruiken als je overdag zo extra loopt te zorgen en ook nog eens zelf ziek bent.
Dikke terug
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2003 @ 23:14:01 #235
7074 moussy
kuttekop
pi_8303079
Rosie en meneer Rosie en kindertjes rosie, gefeliciteerd En wat een mooie naam zeg. Kom maar op met die foto's!!

-edit- Jeetje Leah, kan jouw kind niks volgens de boekjes doen Dat kind krijgt gewoon in eens 4 tanden, komt als een beer ter wereld met zn 5 weken te vroeg, dat belooft nog wat

ik ben toch echt zwanger, Peet is naar de mac gestuurd

pi_8303132
Hahaha Moussy erg he die onbewingbare trek in iets. Ik zit aan het mierzoete turks fruit, wat ik alleen maar at met mijn vorige zwangerschap en nu. Oh ja morgen eerst naar de verloskundige en smiddags naar de dieetiste
*snel zakje opeet*
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 5 februari 2003 @ 23:27:46 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_8303344
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 23:14 schreef moussy het volgende:

-edit- Jeetje Leah, kan jouw kind niks volgens de boekjes doen Dat kind krijgt gewoon in eens 4 tanden, komt als een beer ter wereld met zn 5 weken te vroeg, dat belooft nog wat

ik ben toch echt zwanger, Peet is naar de mac gestuurd

Hij heeft er onder ook al 4, maar rolt pas sinds twee weken om, dus 't is wel een luie beer. Overigens is ie wat aan de tengere kant inmiddels, maar wel erg lang.

Hij drinkt trouwens bijna geen melk meer (heeft sowieso altijd slecht gedronken) krijg er met moeite 400cc in per dag. Het enige wat ie wel wil is zoethoutthee. Iemand enig idee of dat slecht voor hem is, die zoethoutthee? Is wel alleen maar zoethout, geen thee erbij in.

[sub] lekker hè? Ik had dat met ijs, veel èn van Haagen Dasz [sub]

pi_8303721
In eerste instantie: gefeliciteerd alle zwangeren en bevallenen(en) (is dat een woord)?

Ik lees hier niet iedere dag en wil eerst reageren op de pasgeborenen foto's van een paar dagen geleden:

hier een foto van mijn hoogzwangere buik (feb 2001: 87 kilo: 1.80m : 37 weken zwanger) oh ja schoenmaat 41

en een 5 dagen oude Damon (geboren 11 maart; 3270 gram)

Verder: Voor mij is dit topic (ook omdat ik hier niet iedere dag kan komen) echt bijna niet te volgen. Het gaat hier om zwangerschap (of niet) en kindertjes. Dit is zo uiteenlopend topic dat het voor mij onmogelijk is om fatsoenlijk op iedereen te kunnen reageren. Het vliegt van zwangerschap tot IVF tot hormonen tot pasgeborenen tot foto's tot niet eten tot luiers tot depressies tot problemen met kinderen tot tot tot....

Is het echt niet mogelijk om een apart subforum te verwezenlijken? of vinden jullie (de vaste posters) dit echt niks?

[Dit bericht is gewijzigd door lily op 06-02-2003 09:07]

pi_8306292

Rosie en familie !! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter !
Wat een fijne bevalling meid !
Veel geluk samen en een onwijs fijne kraamtijd gewenst !

Stout !!:W

pi_8306353
Rosie van harte! Wat een prachtige naam Babet Doe maar lekker genieten..

Mijlpaaltje: Jonas heeft vannacht van 7 tot 7 geslapen.... Da's voor het eerst zo lang achter elkaar. Ik ben helemaal trots op mijn ventje!

donderdag 6 februari 2003 @ 08:24:03 #241
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8306553
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 22:47 schreef Karin het volgende:

En dat heb ik bij anderen ook Angelic, dat het lijkt alsof het hartstikke snel gaat. Maar bij jezelf, pfff komt geen eind aan (maar daar weet jij al helemaal van alles van natuurlijk).

Dan helpen mijn verhalen je wel uit de droom Alle kindertjes om en nabij 2 weken TE LAAT!
Angelic1 since 2001
pi_8306682
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 23:47 schreef lily het volgende:

[...]
Is het echt niet mogelijk om een apart subforum te verwezenlijken? of vinden jullie (de vaste posters) dit echt niks?

Top idee. .
Alleen de meesten willen dat hier niet helaas. .

Mooie foto's hoor. .

† In Memoriam † donderdag 6 februari 2003 @ 09:03:24 #243
7074 moussy
kuttekop
pi_8306883
quote:

Ik hoop het niet Dan is de formule van dit topic weg
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2003 @ 09:07:02 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_8306928
gefeliciteerd rosie!

(enne karin, mijn eerste kind was 2 weken te vroeg!
(de tweede overigens, twee weken te laat )

donderdag 6 februari 2003 @ 09:07:50 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8306941
quote:

Verder: Voor mij is dit topic (ook omdat ik hier niet iedere dag kan komen) echt bijna niet te volgen. Het gaat hier om zwangerschap (of niet) en kindertjes. Dit is zo uiteenlopend topic dat het voor mij onmogelijk is om fatsoenlijk op iedereen te kunnen reageren. Het vliegt van zwangerschap tot IVF tot hormonen tot pasgeborenen tot foto's tot niet eten tot luiers tot depressies tot problemen met kinderen tot tot tot....

Lily, lees anders dit Apart forum voor het zwangerschaps&kids gebeuren? topic eens.
Daar is deze discussie al gevolgd en een voorlopig besluit genomen.
Waar ik in ieder geval blij mee ben
  donderdag 6 februari 2003 @ 10:22:55 #246
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8307956
Rosie, van harte gefeliciteerd!!!

En voor Catootje, dat was mijn zus. Het kinndje was in de 7e week al overleden, maar ze merkten het pas op mijn verjaardag (1 januari, 11 weken). Het heeft een tijdje geduurd, maar nu gaat het beter. Ze heeft aardig wat bloed verloren maar is er nu bovenop.
Hier bijbehorende links:
http://www.kindjeopkomst.nl/vlindertuin/ritueel33.html
http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=162593
Het gaat hier om Julia.
Ik ben er echter wel van overtuigd dat het bij haar ook nog wel komt!

pi_8308322
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
Lily, lees anders dit Apart forum voor het zwangerschaps&kids gebeuren? topic eens.
Daar is deze discussie al gevolgd en een voorlopig besluit genomen.
Waar ik in ieder geval blij mee ben
ja, ik heb de discussie wel gevolgd maar ik probeerde het gewoon weer
  Jubileum moderator donderdag 6 februari 2003 @ 11:00:04 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8308549
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 10:46 schreef lily het volgende:

[..]

ja, ik heb de discussie wel gevolgd maar ik probeerde het gewoon weer

Ik denk dat we al een heel eind gekomen zijn met het aparte fototopic, dat scheelt enorm. Ik vind het prima dat je de discussie opnieuw aanzwengeld maar dan wel in dat andere topic. Nu wordt er ook weer hier op gereageerd en dat maakt het sowieso niet overzichterlijker voor anderen.
Dus graag evt. opmerkingen in dat andere topic of via mail.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8309827
Karin, fotokes in je mailbox,

Groet, Rosie

U kijkt toch ook?
pi_8310140
Rosie, gefeliciteerd met Babet!!!! En natuurlijk je man ook, en je andere kinderen met hun kleine zusje!!
pi_8310271
DIIIIINUUSSSS!!!

NAAAAAAAAAAAAUSICAAAAAAAAAAAAAA!!!

L:LLLLLLOOOOOWWWWIIIIISS!!!!!!

DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator donderdag 6 februari 2003 @ 12:49:35 #252
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8310296
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 12:47 schreef Catootje het volgende:
DIIIIINUUSSSS!!!

NAAAAAAAAAAAAUSICAAAAAAAAAAAAAA!!!

L:LLLLLLOOOOOWWWWIIIIISS!!!!!!

Ja ja je hebt mail
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 6 februari 2003 @ 12:55:19 #253
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8310401
Deze gaat dicht jongens want de foto's van Babet verdienen een eigen topic.

Klein momentje, dan komen ze eraan.

Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 6 februari 2003 @ 12:56:58 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8310433
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')