bijna 3 maanden toch al ? en ondertussen hebben we alleen de 1.5m weer terug en wat fopmaatregelen.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is geen explosie. Het is een stabiele wekelijkse exponentiële groei die al tijden lang aan de gang is.
Ja want het slaat nergens op.quote:
Je kan ook een heftigere variant krijgen van griep als je nu jan en allemaal weer gaat 'beschermen' middels lockdowns.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die kans bestaat altijd. Wellicht weer een ander leuk virusje met eenzelfde uitwerking.
Maar ik zie ook weinig beweging om de samenleving daarop in te richten in plaats van vingers in de oren en doen of er geen zorginfarct ontstaat.
Als je mensen jarenlang amper blootstelt aan de reguliere virussen is de kans op een nieuwe zware pandemie een stuk reëler.quote:Het kwetsbaarst waren sterk geïsoleerde plaatsen, waar de bevolking niet regelmatig met griepvirussen in aanraking kwam en slechts beperkte toegang had tot medische zorg. Op de eilanden van Tonga in de Grote Oceaan overleed ongeveer 10% van de inwoners, op West-Samoa was dat zelfs 22%. Sommige gemeenschappen kwamen de Spaanse griep nooit meer te boven. In Brevig Mission in Alaska stierf 90% van de Iñupiat bevolking. Slechts een handvol kinderen van 14 en 15 jaar overleefde. Het Yupik gebied rond Bristol Bay verloor ongeveer 40% van zijn bevolking. Dorpen hielden eenvoudig op te bestaan. De overlevende Yupik zouden zich de periode herinneren als de ‘Tuqunarpak’ , het groot dodelijk tijdperk.
Die twee eigenschappen zijn met elkaar in conflict, want iemand met heftiger ziekteverschijnselen valt eerder dood neer, en zal sowieso eerder geneigd zijn om zichzelf in isolatie te zetten.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Tot er weer een Delta Plus Ultra variant met hogere besmettingskans en heftigere ziekteverschijnselen komt die het feestje bederft inderdaad.
Dat valt mooi samen met de vaccinatiecampagne in Japan. Toeval?quote:
Donder eens op met dat soort fake news.quote:
quote:The claims are not true. Japan has continued to administer vaccines and has not authorized ivermectin for treating COVID-19. The drug is used to treat infections of roundworms and other parasites in humans and animals. Many health officials have warned against ivermectin’s use for COVID-19, saying that it could cause harmful side effects and that there’s little evidence it helps.
In theorie zou een medicijn wel verdere verspreiding tegen kunnen gaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja want het slaat nergens op.
Zelfs als het zou werken als medicijn gaat het geen besmettingen tegen.
Je kan wel zeggen, een prima paardemiddel.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:02 schreef aartstyle het volgende:
[..]
EH dit zijn besmettingen toch?
Dus mensen gaan aan de ivermectin al voordat ze besmet zijn? Lijkt me een top idee
6 van de 16 inmiddels.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik wil niet de taalnazi uithangen (pun intended), maar het is kafkaësk.
[..]
Ik vraag me serieus af wat er gaat gebeuren als je dit zou doen, maar ik denk dat de meeste bestuurders dat risico niet durven of willen nemen.
Tevens vraag ik me af in hoeverre mensen (die dit willen) wel in voldoende mate beseffen wat voor impact dit allemaal kan hebben. Buiten uitpuilende ziekenhuizen/IC's, afgeschaalde reguliere zorg en al het leed dat daar bij komt kijken (en de - economische - gevolgen daarvan) krijg je ook te maken met een gigantisch ziekteverzuim (en aldus hoge overheidskosten) en als gevolg daar weer van bijvoorbeeld bedrijven, afdelingen of teams die processen of delen daarvan moeten stilleggen. Producten of diensten die niet meer geleverd (kunnen) worden, etcetera.
Restaurants, winkels of café's die sluiten omdat de helft van het personeel ziek is, de autogarage die je afspraak afmeldt vanwege onvoldoende personeel, achterstanden bij kleinere en grotere organisaties met alle gevolgen van dien.
Ik probeer maar hardop te denken met een soort helicopterview, maar dit kan gaan gebeuren als je het virus maar laat uitrazen. Je ziet het nu al trouwens (afgemelde afspraken). En bij @:Mammietje haar man bijvoorbeeld al 5 van de 16 werknemers ziek (als ik het goed heb); dat is 1/3e van je bedrijf.
In theorie lijkt het me een interessant idee hoor, maar ik denk niet dat we daar mee geholpen zijn eerlijk gezegd. De kosten kunnen nog wel eens (flink) hoger uit gaan vallen dan nu (al) het geval is.
Het rond laten razen is misschien meer iets voor een Stephen King-miniserie.![]()
[..]
Graag.
Naar mijn idee zijn veel mensen het nu meer zat dan vorig jaar. Helemaal na vaccinatie. Als gevaccineerd persoon kan je onbewust toch het gevoel hebben dat je wel goed zit. Waardoor je wat vrijer zal worden weer. Ondertussen wel bekend dat de werking van vaccins snel afneemt; vooral bij ouderen. Als mensen er dan nog wel vanuit gaan dat ze met vaccinatie opeens veilig zijn... kan snel gaan. Plus grote golven bij kinderen die uiteraard nog niet gevaccineerd zijn. Die dan weer meer contact hebben met meer familie e.d.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:57 schreef zoost het volgende:
[..]
Mijn punt is, dat ik niet kan geloven dat de redenen die je hier aanvoert de enorme explosie kunnen verklaren. Ik heb geen bewijs, net als dat jij geen bewijs hebt dat het wel zo is. Ik ga je niet overtuigen. Hier laat ik het bij.
Even serieus. Kunnen moderators mensen die aantoonbaar steeds terugkomen met fake news niet uit dit topic verwijderen/onzichtbaar maken. We willen allemaal denk ik fatsoenlijk in discussie en als je tegen vaccinatie bent is dat in mijn optiek prima. Maar elke keer die fake grafieken en 100x hetzelfde moeten uitleggen aan mensen die toch niet luisteren wordt ik wel een beetje gek van.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Donder eens op met dat soort fake news.
[..]
De eerste serieuze variant vorig jaar was de Britse variant en die kwam pas in december op.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:59 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoor ook amper nog iets over varianten nu in deze tijd dat de circulatie buitengewoon hoog is.
Nee, want dat is censuur en de persvrijheid is absoluut!quote:Op woensdag 24 november 2021 12:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Even serieus. Kunnen moderators mensen die aantoonbaar steeds terugkomen met fake news niet uit dit topic verwijderen/onzichtbaar maken. We willen allemaal denk ik fatsoenlijk in discussie en als je tegen vaccinatie bent is dat in mijn optiek prima. Maar elke keer die fake grafieken en 100x hetzelfde moeten uitleggen aan mensen die toch niet luisteren wordt ik wel een beetje gek van.
Sterker nog dat zie ik nu in de bouw en zorg al. Groot tekort aan mensen en daarbovenop ook nog veel steeds in quarantaine/ziek.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik wil niet de taalnazi uithangen (pun intended), maar het is kafkaësk.
[..]
Ik vraag me serieus af wat er gaat gebeuren als je dit zou doen, maar ik denk dat de meeste bestuurders dat risico niet durven of willen nemen.
Tevens vraag ik me af in hoeverre mensen (die dit willen) wel in voldoende mate beseffen wat voor impact dit allemaal kan hebben. Buiten uitpuilende ziekenhuizen/IC's, afgeschaalde reguliere zorg en al het leed dat daar bij komt kijken (en de - economische - gevolgen daarvan) krijg je ook te maken met een gigantisch ziekteverzuim (en aldus hoge overheidskosten) en als gevolg daar weer van bijvoorbeeld bedrijven, afdelingen of teams die processen of delen daarvan moeten stilleggen. Producten of diensten die niet meer geleverd (kunnen) worden, etcetera.
Restaurants, winkels of café's die sluiten omdat de helft van het personeel ziek is, de autogarage die je afspraak afmeldt vanwege onvoldoende personeel, achterstanden bij kleinere en grotere organisaties met alle gevolgen van dien.
Ik probeer maar hardop te denken met een soort helicopterview, maar dit kan gaan gebeuren als je het virus maar laat uitrazen. Je ziet het nu al trouwens (afgemelde afspraken). En bij @:Mammietje haar man bijvoorbeeld al 5 van de 16 werknemers ziek (als ik het goed heb); dat is 1/3e van je bedrijf.
In theorie lijkt het me een interessant idee hoor, maar ik denk niet dat we daar mee geholpen zijn eerlijk gezegd. De kosten kunnen nog wel eens (flink) hoger uit gaan vallen dan nu (al) het geval is.
Het rond laten razen is misschien meer iets voor een Stephen King-miniserie.![]()
[..]
Graag.
Zou inderdaad eens duidelijkheid willen hoe dat nu echt zit. Maar er spelen meerdere factoren in Japan. Iedereen draagt er mondkapjes op een goede manier. Er is een hoge vaccinatiegraad. Testen is niet gratis dus er wordt minder getest. En de bevolking heeft de APOBE3CA enzyme in hun genen die RNA virussen aanvalt.quote:
Heftiger in de zin dat het resulteert in meer ziekenhuisopnames bij kwetsbare groepen, niet per se dat iedereen dood neervalt. Virussen met een hele hoge mortaliteit (+5%) zullen sowieso niet snel resulteren in een pandemie.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die twee eigenschappen zijn met elkaar in conflict, want iemand met heftiger ziekteverschijnselen valt eerder dood neer, en zal sowieso eerder geneigd zijn om zichzelf in isolatie te zetten.
Mee eens, laten we dit soort fake news lekker op insta en facebook houden.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Even serieus. Kunnen moderators mensen die aantoonbaar steeds terugkomen met fake news niet uit dit topic verwijderen/onzichtbaar maken. We willen allemaal denk ik fatsoenlijk in discussie en als je tegen vaccinatie bent is dat in mijn optiek prima. Maar elke keer die fake grafieken en 100x hetzelfde moeten uitleggen aan mensen die toch niet luisteren wordt ik wel een beetje gek van.
Edit: Is niet eens persoonlijk tegen Zoost ofzo. Maar in het algemeen.
Nu wel? Want tijdens de Olympische Spelen nog niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is een hoge vaccinatiegraad.
Ben jaren op vakantie geweest in Japan en weet zeker dat de basismaatregelen daar een stuk beter worden opgevolgd dan wij hier doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zou inderdaad eens duidelijkheid willen hoe dat nu echt zit. Maar er spelen meerdere factoren in Japan. Iedereen draagt er mondkapjes op een goede manier. Er is een hoge vaccinatiegraad. Testen is niet gratis dus er wordt minder getest. En de bevolking heeft de APOBE3CA enzyme in hun genen die RNA virussen aanvalt.
Er wordt gesteld dat Ivermectine eigenschappen bezit die virusreplicatie in het lichaam tegen gaan en zo besmettingen ook kan voorkomen. Dit is nog niet bewezen.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja want het slaat nergens op.
Zelfs als het zou werken als medicijn gaat het geen besmettingen tegen.
Nee, leg eens uit?quote:Op woensdag 24 november 2021 12:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, want dat is censuur en de persvrijheid is absoluut!
See what I did there?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |