abonnement Unibet Coolblue
pi_202314915
Goedemorgen,

Op dit moment wordt er een nieuw complex gebouwd waarbij ik een appartement op de begane vloer ga betreden.

Mijn ervaringen in portiek gebouwen / appartementen zijn dat ze erg gehorig zijn.

Waarom kies ik dan weer voor zo’n woning? Nou, ik hou van klein wonen en een huis laat het nog niet toe.

Vandaag worden de gefabriceerde gevels het bouwterrein op gereden en geplaatst. Ik zal daarom vanmiddag wat foto’s maken van de gevels en hoe ze er voor staan.

Het gebouw krijgt 12 appartementen, 2 toegangsdeuren, 6 appartementen per deur, en drie woonlagen. Ik krijg de begane grond appartement.

Ik ben benieuwd of er mensen ervaringen hebben met deze gefabriceerde appartementen met keramische gevels. Het schijnt dat ze compleet geleverd worden in delen, en op de bouw alleen vast gemaakt dienen te worden.

Zijn deze echt zo gehorig zoals op meerdere foras wordt besproken? Uiteraard zijn er leef geluiden en daar heb ik ook geen moeite mee, maar bij elke voetstap, elkaar letterlijk horen praten, dat hoeft voor mij en de overige huurders niet.

Waarom vraag ik dit? Wij als nieuwe huurders hebben veel zeggenschap gekregen, en meer huurders vroegen zich dit af, wellicht kunnen we het voor zijn, alleen heb zowel ik als de rest van de huurders totaal geen kaas gegeten van isolatie en hoe dit werkt.

Natuurlijk de aannemer / verhuurder gesproken maar die zijn zoals het hoort heel zelfverzekerd en plaatsen ze alleen het beste van het beste.

Zoals gezegd zal ik in de loop van de dag foto’s plaatsen.
pi_202314933
Het gaat om dit gebouw / project;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 24 november 2021 @ 10:07:50 #3
74056 crew  ToT
pi_202315006
Ik hoop dat hier genoeg ouders zitten die verstand van dit soort dingen hebben! :Y

Schopje K&W misschien?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 november 2021 @ 10:18:53 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_202315109
Gastschopje K&W
  woensdag 24 november 2021 @ 10:40:07 #5
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202315390
Geluidswering tussen ruimtes onderling, tussen appartementen, wering van geluid van buiten etc. is allemaal in het Bouwbesluit geregeld.
Handig trouwens dat bij de verhuurbrochure ook de plattegrond van de verkeersruimte staat. met de trappen erin :X
pi_202315470
Ongeacht de bouwmethodiek zijn er gewoon eisen (en dus ook geluidseisen) gesteld waaraan een nieuwbouwwoning moet voldoen. In rapportages wordt vastgelegd of de beoogde bouwmethodiek aan de eis voldoet, en/of welke maatregelen de bouwer moet treffen om er aan te voldoen.

Kortom, je mag er gewoon van uit gaan dat e.e.a. conform de eisen wordt gebouwd.

Mocht dit uiteindelijk niet het geval zijn dan mag je de bouwer aansprakelijk stellen, en zullen zij het op moeten gaan lossen.
pi_202316375
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:40 schreef ueberduitser het volgende:
Handig trouwens dat bij de verhuurbrochure ook de plattegrond van de verkeersruimte staat. met de trappen erin :X
Ja, dat viel ons ook op, wij missen wel meer, ook van de achterzijde hebben wij geen beeld. Wij mogen om 12.00 uur op de bouwplaats zijn om te kijken, foto’s volgen later vandaag.
  woensdag 24 november 2021 @ 11:53:12 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202316391
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:46 schreef Alloch87 het volgende:
Ongeacht de bouwmethodiek zijn er gewoon eisen (en dus ook geluidseisen) gesteld waaraan een nieuwbouwwoning moet voldoen. In rapportages wordt vastgelegd of de beoogde bouwmethodiek aan de eis voldoet, en/of welke maatregelen de bouwer moet treffen om er aan te voldoen.

Kortom, je mag er gewoon van uit gaan dat e.e.a. conform de eisen wordt gebouwd.

Mocht dit uiteindelijk niet het geval zijn dan mag je de bouwer aansprakelijk stellen, en zullen zij het op moeten gaan lossen.
Kun je als huurder de bouwer aansprakelijk stellen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202316529
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kun je als huurder de bouwer aansprakelijk stellen?
Nee denk het niet inderdaad, je zal de verhuurder aansprakelijk moeten stellen, die op zijn beurt weer de bouwer aansprakelijk zal moeten stellen.
pi_202316558
Wij hebben in dit project veel zeggenschap, vandaar ook dit topic.

Wij zijn vooral benieuwd naar de ervaringen van deze prefab woningen en de ervaringen en tips voor geluidsisolatie, vooral om dat dit kleine appartementen zijn van 40m2 tot maximaal 50m2.
pi_202316761
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is de voorgevel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorgevel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijgevel met toegangsdeur appartement

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenaanzicht, begane grond staat al, en de vloer voor de eerste verdieping. Nu wordt de eerste verdieping geplaatst
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 12:30:42 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202316916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:46 schreef Alloch87 het volgende:
Ongeacht de bouwmethodiek zijn er gewoon eisen (en dus ook geluidseisen) gesteld waaraan een nieuwbouwwoning moet voldoen. In rapportages wordt vastgelegd of de beoogde bouwmethodiek aan de eis voldoet, en/of welke maatregelen de bouwer moet treffen om er aan te voldoen.

Kortom, je mag er gewoon van uit gaan dat e.e.a. conform de eisen wordt gebouwd.

Mocht dit uiteindelijk niet het geval zijn dan mag je de bouwer aansprakelijk stellen, en zullen zij het op moeten gaan lossen.
Lijkt mij ook dat dergelijke zaken in het bouwbesluit vastgesteld zijn en dat de bouwer in kwestie zich daar aan houden moet.
pi_202318439
De tussen wand met de buren wordt zoals gezegd hier enkel beton, zoals op de foto’s boven mij, in dat beton zitten ook al de gaten voor de stopcontacten etc. Ik vind dat stukje beton wel erg dun, helemaal in de stukken waar de stopcontacten zitten, er zit geen isolatie in het beton en komt er ook niet tussen, hopelijk valt het allemaal mee :)
pi_202324728
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:18 schreef qltel het volgende:
Gastschopje K&W
Mag ik vragen wat K&W is?
  woensdag 24 november 2021 @ 20:43:26 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202324792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 20:39 schreef Ippies het volgende:

[..]
Mag ik vragen wat K&W is?
Het subforum Klussen & Wonen, waarnaar je topic is verplaatst.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202326831
Zonder luchtspouw in de woningscheidende muur zul je idd meer geluid horen.
Maar misschien wordt er nog een zwevende dekvloer gelegd over de betonvloeren? Dat zal contactgeluid weer doen verminderen.

Prefab gevelelementen hoeven, mits goed op elkaar aangesloten, geen geluidsproblemen te veroorzaken.
pi_202329891
Dit zijn de vloeren die nu gelegd worden, de zijgevels staan nu, nu komen deze platen daar tussen als bodem/vloer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hopen erg dat de isolatie en geluidsdemping in orde is.
pi_202330051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:53 schreef Ippies het volgende:
Dit zijn de vloeren die nu gelegd worden, de zijgevels staan nu, nu komen deze platen daar tussen als bodem/vloer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hopen erg dat de isolatie en geluidsdemping in orde is.
Zonder details hoe dit afgewerkt wordt zegt dat niets. Dit zijn standaard kanaalplaatvloeren.
Wat me meteen doet vermoeden dat deze bouw vrij standaard is, met hooguit wat prefab muurdelen?

Ik zou me voorlopig in ieder geval geen zorgen maken.
pi_202330185
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:20 schreef Ippies het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is de voorgevel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorgevel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijgevel met toegangsdeur appartement

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenaanzicht, begane grond staat al, en de vloer voor de eerste verdieping. Nu wordt de eerste verdieping geplaatst

thanks interessant. misschien tip voor uploaden foto's https://imgur.com
pi_202381724
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:15 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
thanks interessant. misschien tip voor uploaden foto's https://imgur.com
Bedankt voor de tip. De appartementen gaan erg snel, twee verdiepingen zijn al af. Volgende week gaan wij kijken bij de isolatie. Zijn er mensen die ervaringen hebben met isolatie? Er is aangegeven dat het goed geisoleerd wordt i.v.m. energieverbruik en de zuinigheid, maar is dit ook geschikt voor het geluid?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')