Ironisch genoeg leunt de Nederlandse overheid juist heel erg op het idee van mensen als volwassenen behandelen. Het gaat er hier heel anders aan toe dan in bijvoorbeeld een Frankrijk waar regels gewoon worden opgelegd en het mantra 'wie niet horen wil, moet maar voelen' geldt. Hier doen we het toch vooral met adviezen en smeekbedes.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:04 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is, dat als je mensen behandelt als kleuters, dat ze zich dan ook gaan gedragen als kleuters. Vaak genoeg gezien op kleinere schaal bij bedrijven.
Eigen verantwoordelijkheid is iets uit de jaren 80. Nu is er een te grote groep die alles neemt wat ze kunnen krijgten todat ze gepakt worden. Met als gevolg dat anderen die dat zien dat ook gaan doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ironisch genoeg leunt de Nederlandse overheid juist heel erg op het idee van mensen als volwassenen behandelen. Het gaat er hier heel anders aan toe dan in bijvoorbeeld een Frankrijk waar regels gewoon worden opgelegd en het mantra 'wie niet horen wil, moet maar voelen' geldt. Hier doen we het toch vooral me adviezen en smeekbedes.
Daarom hebben we een van de meeste doden per hoofd van de bevolking van de wereld.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ironisch genoeg leunt de Nederlandse overheid juist heel erg op het idee van mensen als volwassenen behandelen. Het gaat er hier heel anders aan toe dan in bijvoorbeeld een Frankrijk waar regels gewoon worden opgelegd en het mantra 'wie niet horen wil, moet maar voelen' geldt. Hier doen we het toch vooral me adviezen en smeekbedes.
dit ja, helaas is het gezond verstand wat iedereen meent te hebben in veel gevallen toch niet zo gezond als aangenomenquote:Op woensdag 24 november 2021 09:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ironisch genoeg leunt de Nederlandse overheid juist heel erg op het idee van mensen als volwassenen behandelen. Het gaat er hier heel anders aan toe dan in bijvoorbeeld een Frankrijk waar regels gewoon worden opgelegd en het mantra 'wie niet horen wil, moet maar voelen' geldt. Hier doen we het toch vooral met adviezen en smeekbedes.
Ik vind dit eigenlijk niet fair. Een groot deel van de Nederlanders heeft zich wel een jaar of anderhalf over het algemeen aan de maatregelen gehouden. Een overgroot gedeelte heeft zich wel laten vaccineren. En nu is er weinig gevoel van urgentie meer (imo mede doordat de geschetste verwachtingen omtrent het vaccin niet zijn uitgekomen) en dan zijn "we" massaal ongehoorzame kleuters die met harde hand bestraft moeten worden door papi Hugo? Stank voor dank, zo zal het voelen. Ik denk dat je met een harde lockdown trouwens eerder een nog breder gedragen onvrede en wantrouwen zal voeden dan compliance, maar whatever. Gewoon blijven aanmodderen en naar de burger wijzen toch.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
We kunnen/willen beiden niet. Eigen verantwoordelijkheid geven aan het volk gaat ook niet werken. Daarvoor zijn we te egoistisch.
1,5 Meter? wordt toch niet gehandhaaft dus waarom zou ik.
Komt er wel handhaving op de 1,5 Meter dan is de reactie. Belachelijk, dictatuur, we leven in een vrji land, ik kan zelf wel mijn verantwoordelijkheid nemen etc.
Ja, als ik gisteren zo'n vrouw hoor zeggen op TV dat ze de regels niet volgt, maar 'gewoon haar gezond verstand' gebruikt, dan vrees ik alweer voor lekker doen waar je zin in hebt en wat druppeltjes van A. Vogel nemen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit ja, helaas is het gezond verstand wat iedereen meent te hebben in veel gevallen toch niet zo gezond als aangenomen
Maar iedereen wist dat het veel langer zou duren.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:26 schreef _serial_ het volgende:
2 minuten stilte en reminder dat deze klap maar 3 weken zou duren.
Oh ik zeg ook niet dat het de beleidsbepalers het goed gedaan hebben. Dat allerminst.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet fair. Een groot deel van de Nederlanders heeft zich wel een jaar of anderhalf over het algemeen aan de maatregelen gehouden. Een overgroot gedeelte heeft zich wel laten vaccineren. En nu is er weinig gevoel van urgentie meer (imo mede doordat de geschetste verwachtingen omtrent het vaccin niet zijn uitgekomen) en dan zijn "we" massaal ongehoorzame kleuters die met harde hand bestraft moeten worden door papi Hugo? Stank voor dank, zo zal het voelen. Ik denk dat je met een harde lockdown trouwens eerder een nog breder gedragen onvrede en wantrouwen zal voeden dan compliance, maar whatever. Gewoon blijven aanmodderen en naar de burger wijzen toch.
Dat mensen zich al anderhalf jaar wel netjes aan maatregelen gehouden zouden hebben, is toch geen argument om jet dan nu niet meer te doen? Het gaat toch niet om de lengte van de periode waarin het gedaan is, maar de noodzaak?quote:Op woensdag 24 november 2021 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet fair. Een groot deel van de Nederlanders heeft zich wel een jaar of anderhalf over het algemeen aan de maatregelen gehouden. Een overgroot gedeelte heeft zich wel laten vaccineren. En nu is er weinig gevoel van urgentie meer (imo mede doordat de geschetste verwachtingen omtrent het vaccin niet zijn uitgekomen) en dan zijn "we" massaal ongehoorzame kleuters die met harde hand bestraft moeten worden door papi Hugo? Stank voor dank, zo zal het voelen. Ik denk dat je met een harde lockdown trouwens eerder een nog breder gedragen onvrede en wantrouwen zal voeden dan compliance, maar whatever. Gewoon blijven aanmodderen en naar de burger wijzen toch.
Het werd afgeraden om te gebruiken als je al klachten had. Dan moest je naar de teststraat.quote:Op woensdag 24 november 2021 07:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Werden zelftesten afgeraden dan?
Laatste keer dat het langskwam kregen we er allemaal 2 kado van Hugo en moest je ze gebruiken als je ergens op bezoek ging oid.
Maar wat is de individuele noodzaak dan? Het is voor de gevaccineerde mens maar een griepje. Uiteindelijk ben je maar zo'n kleine schakel in een heel groot geheel en heb je niet eens directe invloed op. Je kan je perfect houden aan de maatregelen en uiteindelijk leef je toch met dezelfde consequenties als ieder ander.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mensen zich al anderhalf jaar wel netjes aan maatregelen gehouden zouden hebben, is toch geen argument om jet dan nu niet meer te doen? Het gaat toch niet om de lengte van de periode waarin het gedaan is, maar de noodzaak?
Dat is ook niet zozeer wat ik bedoel, maar er leek geimpliceerd te worden dat "de Nederlander" zich slecht aan regels houdt, dat is imo niet perse waar. Waarom dat nu niet meer zo is zal een combinatie van factoren zijn, ik denk ook dat meespeelt dat mensen niet langer meer zo bezorgd zijn om hun eigen veiligheid nu ze gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mensen zich al anderhalf jaar wel netjes aan maatregelen gehouden zouden hebben, is toch geen argument om jet dan nu niet meer te doen? Het gaat toch niet om de lengte van de periode waarin het gedaan is, maar de noodzaak?
Maar waarom minder betrouwbaar? Ik snap dat niet? Volgens mij was het omdat de regering graag oog wilde houden op de besmettingen?quote:Op woensdag 24 november 2021 07:26 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Afgeraden bij klachten omdat ze dan minder betrouwbaar zouden zijn.
En dat bevestigt dus mijn verhaal van zojuist over sociale controle. Je ziet een deel zich niet houden aan de adviezen (vaccinatie) en maatregelen en die komen er mee weg. Dus ga je het zelf ook maar doen. Met als gevolg dat we nog langer in een lockdown zitten.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar wat is de individuele noodzaak dan? Het is voor de gevaccineerde mens maar een griepje. Uiteindelijk ben je maar zo'n kleine schakel in een heel groot geheel en heb je niet eens directe invloed op. Je kan je perfect houden aan de maatregelen en uiteindelijk leef je toch met dezelfde consequenties als ieder ander.
Klopt. Vandaar ook mijn voorstel om die Levi op de plek van Hugo neer te zetten. Die geloofwaardigheid zal een stuk hoger liggen (voorlopig)quote:Op woensdag 24 november 2021 09:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En sowieso voor het kabinet geldt: als je mensen als kleutertjes gaat behandelen en continu zegt 'als jullie braaf zijn dan hoeven er geen maatregelen te komen', dan is het niet zo handig als je je zelf al tig keer niet aan de afspraken hebt gehouden. Dat zorgt niet echt voor vertrouwen he.
Er zat dan ook helemaal geen einddatum aan vast. Dat maakt hij er zelf weer van.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar iedereen wist dat het veel langer zou duren.
Maar dan komt compliance dus voort uit angst ipv oprechtheid. Wil je dat?quote:Op woensdag 24 november 2021 09:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Net zolang tot we wel weer sociaal zijn naar elkaar toe.
Werd wel enigszins zo gebracht, we moeten even 3 weken gas terug. Terwijl iedereen wist dat dit niet genoeg zou zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zat dan ook helemaal geen einddatum aan vast. Dat maakt hij er zelf weer van.
Dat is wel beetje de kern van het verhaal:quote:Op woensdag 24 november 2021 09:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En sowieso voor het kabinet geldt: als je mensen als kleutertjes gaat behandelen en continu zegt 'als jullie braaf zijn dan hoeven er geen maatregelen te komen', dan is het niet zo handig als je je zelf al tig keer niet aan de afspraken hebt gehouden. Dat zorgt niet echt voor vertrouwen he.
Maar het gaat niet alleen om de individuele noodzaak. Want jij kunt dan als individu wel maar een kleine schakel zijn, als de zorg zo volledig overloopt als gebeurt en erger, dan kun jij als individu dadelijk ook niet met je gebroken arm, gecompliceerde bevalling, hartinfarct of prostaatkanker terecht.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar wat is de individuele noodzaak dan? Het is voor de gevaccineerde mens maar een griepje. Uiteindelijk ben je maar zo'n kleine schakel in een heel groot geheel en heb je niet eens directe invloed op. Je kan je perfect houden aan de maatregelen en uiteindelijk leef je toch met dezelfde consequenties als ieder ander.
Ik denk dat het een tijd best goed is gegaan. En ik snap ook echt wel dat het na anderhalf jaar voelt alsof het lang genoeg heeft geduurd. Maar de situatie laat zien dat het nog niet voorbij is, lijkt me.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is ook niet zozeer wat ik bedoel, maar er leek geimpliceerd te worden dat "de Nederlander" zich slecht aan regels houdt, dat is imo niet perse waar. Waarom dat nu niet meer zo is zal een combinatie van factoren zijn, ik denk ook dat meespeelt dat mensen niet langer meer zo bezorgd zijn om hun eigen veiligheid nu ze gevaccineerd zijn.
Wat een naiviteit toch weer.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef Cue_ het volgende:
Op NPO politiek nu Rutte over de maatregelen (of dat is een herhaling, vermoed ik)
De lengte van de periode beïnvloed juist de noodzaak, dat is het hele eiereneten.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doch zal het voor veel mensen voelen dat het individueel voorbij is nu ze gevaccineerd zijn, denk ik.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar de situatie laat zien dat het nog niet voorbij is, lijkt me.
Yup, dit was van gister ofzo vermoed ik? Hij deed uitspraken die ik hier al had gelezen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wat een naiviteit toch weer.
edit: Mag hopen dat dit een herhaling is idd.
quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Werd wel enigszins zo gebracht, we moeten even 3 weken gas terug. Terwijl iedereen wist dat dit niet genoeg zou zijn.
https://www.rijksoverheid(...)1-in-eenvoudige-taalquote:Op 12 november kijkt het kabinet hoe het gaat.
En of er dan meer regels nodig zijn.
Heb toch aardig wat mensen in mijn omgeving die ondanks de vaccinatie een stevige griep te pakken hebben. Ik sla toch liever even over hoor wat dat betreft.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Doch zal het voor veel mensen voelen dat het individueel voorbij is nu ze gevaccineerd zijn, denk ik.
Dat heeft daar toch weinig mee te maken?quote:Op woensdag 24 november 2021 09:42 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Heb toch aardig wat mensen in mijn omgeving die ondanks de vaccinatie een stevige griep te pakken hebben. Ik sla toch liever even over hoor wat dat betreft.
Dan is het voor mij dus individueel niet voorbij. En ik ga ervanuit dat er steeds meer mensen beseffen dat ondanks hun vaccin status het "nog niet voorbij" is als ze in de omgeving mensen toch flink ziek zien worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heeft daar toch weinig mee te maken?
Ik snap ook dat het bij veel mensen steekt dat er (ogenschijnlijk) helemaal niks is veranderd in 1,5 jaar aan het adaptief vermogen van de zorg, zoals opschaalbare gecentraliseerde Covidzorg en dergelijke. En ook dat het lijkt alsof hier niks in gaat veranderen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen om de individuele noodzaak. Want jij kunt dan als individu wel maar een kleine schakel zijn, als de zorg zo volledig overloopt als gebeurt en erger, dan kun jij als individu dadelijk ook niet met je gebroken arm, gecompliceerde bevalling, hartinfarct of prostaatkanker terecht.
Dat heeft alles met duidelijke communicatie te maken. 500 mensen op de IC lijkt voor velen weinig als je niet weet wat de capaciteit is en/of de andere problematiek in de zorg.quote:
Snel niet maar het helpt uiteraard met minder aantal bewegingen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Denken we nou nog steeds dat we door winkels te sluiten de zorgdruk (snel) gaan laten afnemen?
Maar het is dus de vraag of dat komt door verkeerde individuele keuzes of door falen van de overheid. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Ik heb echter het kabinet nog geen enkele keer de hand in eigen boezem zien steken. Het zou al een stuk helpen qua draagvlak als je als overheid zelf ook uitstraalt dat oplossingen ook van die kant moeten komen. Het steeds maar terugvallen op "we doen het samen" is nu eenmaal niet oneindig in te zetten als overduidelijk is dat de ziekenhuizen vooral vol liggen met mensen die dat hebben nagelaten. Handel daar naar dan.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen om de individuele noodzaak. Want jij kunt dan als individu wel maar een kleine schakel zijn, als de zorg zo volledig overloopt als gebeurt en erger, dan kun jij als individu dadelijk ook niet met je gebroken arm, gecompliceerde bevalling, hartinfarct of prostaatkanker terecht.
Op 7 april 2020 lagen er 1323 Nederlanders met corona op de ic’s, volgens de Stichting Nice (Nationale Intensive Care Evaluatie).quote:Op woensdag 24 november 2021 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Heftig zeg.
Dit is echt by far de grootste golf tot nu toe.
Dat heeft alles met desinteresse te maken. Je kunt iets nog zo duidelijk zeggen, over honderden kanalen verspreiden, 'men is er klaar mee'.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heeft alles met duidelijke communicatie te maken. 500 mensen op de IC lijkt voor velen weinig als je niet weet wat de capaciteit is en/of de andere problematiek in de zorg.
Volg je het nieuws een beetje?quote:Op woensdag 24 november 2021 09:52 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Op 7 april 2020 lagen er 1323 Nederlanders met corona op de ic’s, volgens de Stichting Nice (Nationale Intensive Care Evaluatie).
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fduckduckgo.com%2F
Daar zijn we toch nog lang niet?
Dat begrijp ik ook wel, dat de situatie is van 'als iedereen nou zou', maar uiteindelijk is mijn invloed toch wel heel erg klein als gevaccineerde twintiger zonder contacten met risicogroepen, en is het offer gewoon te groot voor wat ik er voor terug krijg. Ik heb ook een eigen mentale gezondheid om rekening mee te houden en die is zeker rond de periode van de avondklok aardig geraakt. Vandaar dat die 'anderhalf jaar' ook een extra rol speelt.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit blijf je roepen, maar het is echt niet zo dat de gehele Nederlandse maatschappij schijt heeft aan wat er in de ziekenhuizen gaande is. Dat blijkt ook uit de opiniepeilingen om sneller en meer maatregelen te nemen om de cijfers te doen dalen. Dat sentiment is er heus nog wel.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heeft alles met desinteresse te maken. Je kunt iets nog zo duidelijk zeggen, over honderden kanalen verspreiden, 'men is er klaar mee'.
Hij heeft een punt, maar uiteindelijk schiet je daar nu niet zoveel mee op. Het is inderdaad relatief klein, maar wat als er straks geen ruimte meer is? Hoe gaan we daar straks mee om als samenleving? Ik zou het niet echt een fijn idee vinden als mijn pa straks geweigerd wordt bij het ziekenhuis omdat het vol is. Uiteindelijk zal dat toch veel meer ellende gaan opleveren.quote:
De mensen die opiniepeilingen invullen is een bepaalde groep mensen. Dat zijn mensen die zich erin interesseren en de moeite willen nemen een set vragen in te vullen. Dat is niet persé representatief voor de hele samenleving. Het kan uiteraard wel representatief zijn voor alle 'kampen', dat elke laag vertegenwoordigd is, maar een groot deel van de bevolking houdt zich daar echt totaal niet mee bezig.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit blijf je roepen, maar het is echt niet zo dat de gehele Nederlandse maatschappij schijt heeft aan wat er in de ziekenhuizen gaande is. Dat blijkt ook uit de opiniepeilingen om sneller en meer maatregelen te nemen om de cijfers te doen dalen. Dat sentiment is er heus nog wel.
Oei gevoelig onderwerp. Kan je als buitenstaander moeilijk advies hierin geven. Kom niet verder dan " probeer te relativeren ".quote:Op woensdag 24 november 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel, dat de situatie is van 'als iedereen nou zou', maar uiteindelijk is mijn invloed toch wel heel erg klein als gevaccineerde twintiger zonder contacten met risicogroepen, en is het offer gewoon te groot voor wat ik er voor terug krijg. Ik heb ook een eigen mentale gezondheid om rekening mee te houden en die is zeker rond de periode van de avondklok aardig geraakt. Vandaar dat die 'anderhalf jaar' ook een extra rol speelt.
Zeker gezien de oplopende 'zelfmoordgedachten' bij jongeren denk ik dat een hoop mensen van ongeveer mijn leeftijd dit nog een stuk erger ervaren dan ik, ook naar wat ik in mijn omgeving hoor. Klinkt misschien heftig maar een code zwart is niet meer zo spanennd als je door de lockdownmaatregelen dood wil en dat is toch hoe ernstig het kan zijn.
Natuurlijk is dat te abstract. Zeker voor jonge mensen die niemand in hun omgeving kennen die ooit in een ziekenhuis komt.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
De mensen die opiniepeilingen invullen is een bepaalde groep mensen. Dat zijn mensen die zich erin interesseren en de moeite willen nemen een set vragen in te vullen. Dat is niet persé representatief voor de hele samenleving. Het kan uiteraard wel representatief zijn voor alle 'kampen', dat elke laag vertegenwoordigd is, maar een groot deel van de bevolking houdt zich daar echt totaal niet mee bezig.
Als ik "op straat" kijk, wanneer ik boodschappen doe of wat ook dan zie je er echt nog weinig van. Ik denk echt dat "De ziekenhuizen lopen vol!" veel te abstract is voor mensen om te begrijpen wat de impact is.
Er zijn helemaal niet heel veel mensen overleden aan COVID-19 zelfs als ik de cijfers van het RIVM verdrievoudig, vind ik het niet indrukwekkend.quote:Op woensdag 24 november 2021 00:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kun je rustig stellen ja.
De zorg kraakt nog meer dan ooit te voren, geen wonderen in het vooruitzicht, maatschappij is moe, er is al heel veel geld in rook opgegaan.
Lichtpuntje is dat heel veel mensen gevaccineerd, genezen, of dood zijn. De pot met knikkers moet eens leeg gaan raken...
Jij zegt toch dat mensen niet bereikt worden? Dat heeft niets met communicatie te maken, maar met desinteresse.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit blijf je roepen, maar het is echt niet zo dat de gehele Nederlandse maatschappij schijt heeft aan wat er in de ziekenhuizen gaande is. Dat blijkt ook uit de opiniepeilingen om sneller en meer maatregelen te nemen om de cijfers te doen dalen. Dat sentiment is er heus nog wel.
Maar dit zijn wel cijfers met zeer frequente maatregelen. Als we het vanaf maart 2020 op zijn beloop hadden laten gaan.....quote:Op woensdag 24 november 2021 10:02 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Er zijn helemaal niet heel veel mensen overleden aan COVID-19 zelfs als ik de cijfers van het RIVM verdrievoudig, vind ik het niet indrukwekkend.
Daarnaast zijn het vooral bejaarden die eraan overlijden.
Dat is voor nabestaanden natuurlijk nog steeds een persoonlijk drama, maar dat 80-plussers (de grootste groep) overlijden vind ik eigenlijk een natuurlijk verschijnsel.
Mensen worden ouder, kwetsbaarder en dan gaan ze dood.
Prima om bejaarden proberen te beschermen, maar je moet wel realistisch blijven en inzien dat bij veroudering de werking van het immuunsysteem afneemt.
Waarom praat je in termen van "straffen"?quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is wel beetje de kern van het verhaal:
- Het gaat goed alle regeltjes kunnen overboord, jullie kunnen weer'
- Ohnee, het gaat toch niet zo goed, mondkapjes moeten terug
- Ohnee, jullie gedragen je niet, we straffen jullie door de evenementen en horeca weer te sluiten
- Foei, het moet toch echt beter, als het niet beter gaat doen we een lockdown
Terwijl de urgentie bij het volk al volkomen weg is, paar honderd in het ziekenhuis en voor het overgrote gedeelte is het niet meer dan een natte neus.
Omdat de maatregelen die we nu nemen amper effectief gaan zijn om de zorg overeind te houden maar vooral het effect hebben dat ze mensen het bloed onder de nagels vandaan halen?quote:Op woensdag 24 november 2021 10:04 schreef Fosive het volgende:
[..]
Waarom praat je in termen van "straffen"?
Snap je niet dat maatregelen noodzakelijk zijn om de zorg overeind te houden?
Nee, duurzaam investeren in de zorg is noodzakelijk om de zorg overeind te houden.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:04 schreef Fosive het volgende:
[..]
Waarom praat je in termen van "straffen"?
Snap je niet dat maatregelen noodzakelijk zijn om de zorg overeind te houden?
Dat is ook niet heel gek natuurlijk, als je dag in, dag uit hetzelfde doemscenario op alle radio en tv-zenders hoort dan ben je er op een gegeven moment ook wel klaar mee.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij zegt toch dat mensen niet bereikt worden? Dat heeft niets met communicatie te maken, maar met desinteresse.
Tot welke leeftijd spreek je van onnodig doodgaan?quote:Op woensdag 24 november 2021 01:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is simpel. Iedereen moet antistoffen krijgen. Door vaccinatie of besmetting. Zelfs als iedereen antistoffen heeft, dan is de IC capaciteit nog krap. Met antistoffen heb je (als ik de RIVM staatjes goed begrijp) een afname van 4x de huidige IC eis. Dus bij een grote golf 300 bedjes in plaats van 1200 bedjes. Dat scheelt natuurlijk enorm.
Verder hebben we als gemeenschap besloten dat we niet willen dat mensen onnodig dood gaan, dus de enige optie naast een enorm hoge vaccinatiegraad is beschermende maatregelen om verspreiding tegen te gaan. Maar hoelang wil je zoiets in stand houden? Als het deze winter nodig is, wat kunnen we dan volgende winter verwachten?
Kortom, meer mensen moet antistoffen krijgen. Graag zo snel mogelijk. Maatregelen zorgen juist dat ze geen antistoffen krijgen. Ze moeten ziek worden of ze moeten gevaccineerd worden. Als het ziek worden een probleem vormt voor de gehele gemeenschap, zoals opnieuw een lockdown gedurende de hele winter, dan moet in ieder geval vaccinatieplicht serieus overwogen worden.
Het helpt inderdaad niet dat veel van de genomen maatregelen alleen maar irriteren, maar tegelijkertijd weinig effectief zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Omdat de maatregelen die we nu nemen amper effectief gaan zijn om de zorg overeind te houden maar vooral het effect hebben dat ze mensen het bloed onder de nagels vandaan halen?
Of denk je dat het sluiten van supermarkten om 20:00 écht besmettingen gaat voorkomen?
Dat weet ik niet, genoeg mensen die de persco en socials niet zien omdat ze de taal niet machtig zijn bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij zegt toch dat mensen niet bereikt worden? Dat heeft niets met communicatie te maken, maar met desinteresse.
Dus de communicatie is wel goed maar de mensen zijn er klaar mee.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat is ook niet heel gek natuurlijk, als je dag in, dag uit hetzelfde doemscenario op alle radio en tv-zenders hoort dan ben je er op een gegeven moment ook wel klaar mee.
Laten we die even buiten beschouwing, dat is een probleem dat veel breder gaat dan deze crisis. Dan zijn er miljoenen die het wel kunnen volgen maar waarbij het alsnog de ver van hun bed show is. Maar zoals @Mallerd01 al zegt; hoe vaak je daar ook tegen zegt hoe erg het is, ze zijn er klaar mee.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, genoeg mensen die de persco en socials niet zien omdat ze de taal niet machtig zijn bijvoorbeeld.
Elke dag hetzelfde nieuws is niet perse goede communicatiequote:Op woensdag 24 november 2021 10:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus de communicatie is wel goed maar de mensen zijn er klaar mee.
Het is dan ook geen communicatie vanuit de overheid.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Elke dag hetzelfde nieuws is niet perse goede communicatie
Hoveel COVID-19 patiënten liggen er nu op de intensive care?quote:
Nite perse om te zeggen "ik ben er wel klaar mee"quote:Op woensdag 24 november 2021 10:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is dan ook geen communicatie vanuit de overheid.
Daarbij: vreemde reactie wel als dus elke dag blijkt hoe urgent iets is om dan juist te zeggen ja doei, nu ben ik er wel klaar mee.
Dat is ook wat je normaal altijd ziet als er een ramp of een oorlog uitbreekt: Dan kondigt de overheid gewoon een algehele media-blackout af. Niemand brengt wat naar buiten zonder goedkeuring.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:14 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat in dit hele Covid gebeuren het veel beter was geweest als de media zich er voornamelijk buiten zou hebben gehouden.
Niets geen gepraat met wie dan ook maar op tv wil. Met extra info en alles
Gewoon puur geinformeerd worden door de overheid op hun gekozen kanalen. En dit eventueel herhalen via andere kanalen en klaar.
En dan bij de talkshows gezellig over ditjes en datjes keuvelen? Terwijl de overheid moord en brand schreeuwt en de halve maatschappij gesloten is?quote:Op woensdag 24 november 2021 10:14 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat in dit hele Covid gebeuren het veel beter was geweest als de media zich er voornamelijk buiten zou hebben gehouden.
Gewoon puur geinformeerd worden door de overheid op hun gekozen kanalen. En dit eventueel herhalen via andere kanalen en klaar.
Ik weet niet of het 'goed' te noemen is. Ik denk dat het vooral aan urgentie mist.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus de communicatie is wel goed maar de mensen zijn er klaar mee.
Haha wat staat hier nou weer?!quote:Op woensdag 24 november 2021 10:14 schreef Cue_ het volgende:
Dat de media kut isquote:Op woensdag 24 november 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha wat staat hier nou weer?!
Ik ben helemaal voor maatregelen, maar doen alsof COVID-19 zeer dodelijk is vind ik gewoon onzin.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar dit zijn wel cijfers met zeer frequente maatregelen. Als we het vanaf maart 2020 op zijn beloop hadden laten gaan.....
Dan waren we er nu wel vanaf geweest vermoedelijk, maar het aantal doden daarentegen..........
Nee, talkshows gaan dan gewoon op zwart. Net zoals alle andere opinie en 'entertainment' programma's.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan bij de talkshows gezellig over ditjes en datjes keuvelen? Terwijl de overheid moord en brand schreeuwt en de halve maatschappij gesloten is?
dat we die VOC rovers moeten geloven.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha wat staat hier nou weer?!
Dat zou onmogelijk zijn, maar de media heeft wel degelijk een behoorlijke invloed gehad op het maatschappelijke debat omtrent corona en maatregelen.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan bij de talkshows gezellig over ditjes en datjes keuvelen? Terwijl de overheid moord en brand schreeuwt en de halve maatschappij gesloten is?
Realistisch
In Noord-Korea hebben ze het inderdaad wel beter voor elkaar.quote:
Ik denk dat Facebook meer invloed heeft gehad, helaas.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou onmogelijk zijn, maar de media heeft wel degelijk een behoorlijke invloed gehad op het maatschappelijke debat omtrent corona en maatregelen.
Er lagen plannen voor een Coronajournaal vanuit de overheid, die RTL/NPO/SBS zouden uitzenden. De omroepen hebben dit geweigerd. Ze wilden geen doorsluiskanaal zijn en onafhankelijk berichtenquote:Op woensdag 24 november 2021 10:14 schreef Cue_ het volgende:
als je vaak verkeerd voorgelicht wordt of afwijkt van OMT advies.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:18 schreef D_A het volgende:
Kan het niet gewoon zijn dat Hugo en Mark geen idee meer hebben?
Uh, wat? Is er ooit sprake geweest van zoiets in de westerse wereld? Bij de watersnoodramp? De Bijlmerramp? De vuurwerkramp? De treinkaping bij De Punt? Allerhande legionella uitbraken? 9/11? De vele oorlogen van de laatste decennia?quote:Op woensdag 24 november 2021 10:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is ook wat je normaal altijd ziet als er een ramp of een oorlog uitbreekt: Dan kondigt de overheid gewoon een algehele media-blackout af. Niemand brengt wat naar buiten zonder goedkeuring.
Misschien dat je dan heel even aan de poten van de persvrijheid zaagt, maar dan is daadkracht een stuk belangrijker.
Idee van Bruno Bruins inderdaad. Van wie sommigen nog wel eens denken dat het mét hem allemaal beter was gegaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Er lagen plannen voor een Coronajournaal vanuit de overheid, die RTL/NPO/SBS zouden uitzenden. De omroepen hebben dit geweigerd. Ze wilden geen doorsluiskanaal zijn en onafhankelijk berichten
Dit is echt heel raar. Als je wil dat mensen niet de deur uitgaan moet je natuurlijk niet de TV op zwart doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, talkshows gaan dan gewoon op zwart. Net zoals alle andere opinie en 'entertainment' programma's.
Als je mensen een gevoel van urgentie wil geven, dan mogen ze ook wel eventjes zonder Expeditie Robinson.
Bij 9/11 was dat in eerste instantie zeker het geval. Pas later op de dag gingen diezelfde beelden in een eindeloze loop over CNN heen.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, wat? Is er ooit sprake geweest van zoiets in de westerse wereld? Bij de watersnoodramp? De Bijlmerramp? De vuurwerkramp? De treinkaping bij De Punt? Allerhande legionella uitbraken? 9/11? De vele oorlogen van de laatste decennia?
Ik snap ook wel dat persvrijheid belangrijk is. Bedoelde het ook niet zo zwart/wit.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
Er lagen plannen voor een Coronajournaal vanuit de overheid, die RTL/NPO/SBS zouden uitzenden. De omroepen hebben dit geweigerd. Ze wilden geen doorsluiskanaal zijn en onafhankelijk berichten
Als je wil dat mensen niet de deur uit gaan dan moet je het luchtalarm af laten gaan, iedereen sommeren om binnen te blijven op de noodzender, en het leger dat laten bewaken.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is echt heel raar. Als je wil dat mensen niet de deur uitgaan moet je natuurlijk niet de TV op zwart doen.
Er wordt weer aardig geraaskald op de vroege morgen inderdaad.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, wat? Is er ooit sprake geweest van zoiets in de westerse wereld? Bij de watersnoodramp? De Bijlmerramp? De vuurwerkramp? De treinkaping bij De Punt? Allerhande legionella uitbraken? 9/11? De vele oorlogen van de laatste decennia?
Nou, ik heb toevallig de uitzendingen op 11 september 2001 van zowel CNN, ABC als FOX nog eens teruggekeken en ze waren er allemaal live bij, hoor.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij 9/11 was dat in eerste instantie zeker het geval. Pas later op de dag gingen diezelfde beelden in een eindeloze loop over CNN heen.
CNN was live toen de tweede erin vloogquote:Op woensdag 24 november 2021 10:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij 9/11 was dat in eerste instantie zeker het geval. Pas later op de dag gingen diezelfde beelden in een eindeloze loop over CNN heen.
Het ging mis toen het Red Team als stakeholder werd uitgenodigd in de kamer.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat persvrijheid belangrijk is. Bedoelde het ook niet zo zwart/wit.
Maar al dat 'we willen/moeten elke avond erover praten met waar dan ook 'deskundigen' vandaan'. Dat werkt gewoon niet ten goede (vind ik)
Kijk, zo leer je nog eens wat hier. Dat is wat het topic ook de moeite waard maakt. Ik had geen idee!quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Maar hoeveel opinie-geklep was er toen de boel live ging? Het is niet zo dat er dan al honderden 'experts' op de camera hun plasje gingen doen over wat er was gebeurd.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
CNN was live toen de tweede erin vloog.
Het is geen 2001 meer he?quote:Op woensdag 24 november 2021 10:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar hoeveel opinie-geklep was er toen de boel live ging? Het is niet zo dat er dan al honderden 'experts' op de camera hun plasje gingen doen over wat er was gebeurd.
Dat zie je in Nederland wel: Er gebeurt op maandagmiddag iets en maandagavond zitten er al 3 zelf-uitgeroepen deskundigen bij Jinek die vinden dat de politiek op 3 manieren moet ingrijpen.
Ik zou de uitzending eens terugkijken als ik jou was. Staat gewoon op YouTube. Ze beginnen vrijwel direct met speculeren en er worden vanaf het begin diverse "experts" geraadpleegd om de gebeurtenissen te duiden.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar hoeveel opinie-geklep was er toen de boel live ging? Het is niet zo dat er dan al honderden 'experts' op de camera hun plasje gingen doen over wat er was gebeurd.
Dat zie je in Nederland wel: Er gebeurt op maandagmiddag iets en maandagavond zitten er al 3 zelf-uitgeroepen deskundigen bij Jinek die vinden dat de politiek op 3 manieren moet ingrijpen.
quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Het lijkt me knap lastig voor het kabinet om je niet teveel laten opnaaien door alle paniekbagger in de media. Vond de lichte sneer van Rutte eergister richting de talkshows dan ook wel mooi.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:14 schreef Cue_ het volgende:
Ik vraag me wel af of en in welke intensiteit dit echt besproken is met de andere mediabedrijven. In hoeverre zou een vast reclameblok met vastgesteld beleid en/of wetenschappelijke feiten onafhankelijke berichtgeving in de weg staan? Mijn inziens echt zonde dat hier niks mee gedaan is. TV is hét instrument om de gemiddelde Nederlander mee te bereiken, i.t.t. huis-aan-huisbladen en regiobladen waar nu de maatregelen in worden benoemd.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Eens ja.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:29 schreef galantis het volgende:
Het lijkt me knap lastig voor het kabinet om je niet teveel laten opnaaien door alle paniekbagger in de media. Vond de lichte sneer van Rutte eergister richting de talkshows dan ook wel mooi.
En ze hadden het makkelijk af kunnen dwingen via het Commissariaat voor de Media.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:29 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of en in welke intensiteit dit echt besproken is met de andere mediabedrijven. In hoeverre zou een vast reclameblok met vastgesteld beleid en/of wetenschappelijke feiten onafhankelijke berichtgeving in de weg staan? Mijn inziens echt zonde dat hier niks mee gedaan is. TV is hét instrument om de gemiddelde Nederlander mee te bereiken, i.t.t. huis-aan-huisbladen en regiobladen waar nu de maatregelen in worden benoemd.
Maar een persconferentie uitzenden doen ze wel gewoon?quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |