In Noord-Korea hebben ze het inderdaad wel beter voor elkaar.quote:
Ik denk dat Facebook meer invloed heeft gehad, helaas.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou onmogelijk zijn, maar de media heeft wel degelijk een behoorlijke invloed gehad op het maatschappelijke debat omtrent corona en maatregelen.
Er lagen plannen voor een Coronajournaal vanuit de overheid, die RTL/NPO/SBS zouden uitzenden. De omroepen hebben dit geweigerd. Ze wilden geen doorsluiskanaal zijn en onafhankelijk berichtenquote:Op woensdag 24 november 2021 10:14 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat in dit hele Covid gebeuren het veel beter was geweest als de media zich er voornamelijk buiten zou hebben gehouden.
Niets geen gepraat met wie dan ook maar op tv wil. Met extra info en alles
Gewoon puur geinformeerd worden door de overheid op hun gekozen kanalen. En dit eventueel herhalen via andere kanalen en klaar.
als je vaak verkeerd voorgelicht wordt of afwijkt van OMT advies.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:18 schreef D_A het volgende:
Kan het niet gewoon zijn dat Hugo en Mark geen idee meer hebben?
Uh, wat? Is er ooit sprake geweest van zoiets in de westerse wereld? Bij de watersnoodramp? De Bijlmerramp? De vuurwerkramp? De treinkaping bij De Punt? Allerhande legionella uitbraken? 9/11? De vele oorlogen van de laatste decennia?quote:Op woensdag 24 november 2021 10:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is ook wat je normaal altijd ziet als er een ramp of een oorlog uitbreekt: Dan kondigt de overheid gewoon een algehele media-blackout af. Niemand brengt wat naar buiten zonder goedkeuring.
Misschien dat je dan heel even aan de poten van de persvrijheid zaagt, maar dan is daadkracht een stuk belangrijker.
Idee van Bruno Bruins inderdaad. Van wie sommigen nog wel eens denken dat het mét hem allemaal beter was gegaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Er lagen plannen voor een Coronajournaal vanuit de overheid, die RTL/NPO/SBS zouden uitzenden. De omroepen hebben dit geweigerd. Ze wilden geen doorsluiskanaal zijn en onafhankelijk berichten
Dit is echt heel raar. Als je wil dat mensen niet de deur uitgaan moet je natuurlijk niet de TV op zwart doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, talkshows gaan dan gewoon op zwart. Net zoals alle andere opinie en 'entertainment' programma's.
Als je mensen een gevoel van urgentie wil geven, dan mogen ze ook wel eventjes zonder Expeditie Robinson.
Bij 9/11 was dat in eerste instantie zeker het geval. Pas later op de dag gingen diezelfde beelden in een eindeloze loop over CNN heen.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, wat? Is er ooit sprake geweest van zoiets in de westerse wereld? Bij de watersnoodramp? De Bijlmerramp? De vuurwerkramp? De treinkaping bij De Punt? Allerhande legionella uitbraken? 9/11? De vele oorlogen van de laatste decennia?
Ik snap ook wel dat persvrijheid belangrijk is. Bedoelde het ook niet zo zwart/wit.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
Er lagen plannen voor een Coronajournaal vanuit de overheid, die RTL/NPO/SBS zouden uitzenden. De omroepen hebben dit geweigerd. Ze wilden geen doorsluiskanaal zijn en onafhankelijk berichten
Als je wil dat mensen niet de deur uit gaan dan moet je het luchtalarm af laten gaan, iedereen sommeren om binnen te blijven op de noodzender, en het leger dat laten bewaken.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is echt heel raar. Als je wil dat mensen niet de deur uitgaan moet je natuurlijk niet de TV op zwart doen.
Er wordt weer aardig geraaskald op de vroege morgen inderdaad.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, wat? Is er ooit sprake geweest van zoiets in de westerse wereld? Bij de watersnoodramp? De Bijlmerramp? De vuurwerkramp? De treinkaping bij De Punt? Allerhande legionella uitbraken? 9/11? De vele oorlogen van de laatste decennia?
Nou, ik heb toevallig de uitzendingen op 11 september 2001 van zowel CNN, ABC als FOX nog eens teruggekeken en ze waren er allemaal live bij, hoor.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij 9/11 was dat in eerste instantie zeker het geval. Pas later op de dag gingen diezelfde beelden in een eindeloze loop over CNN heen.
CNN was live toen de tweede erin vloogquote:Op woensdag 24 november 2021 10:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij 9/11 was dat in eerste instantie zeker het geval. Pas later op de dag gingen diezelfde beelden in een eindeloze loop over CNN heen.
Het ging mis toen het Red Team als stakeholder werd uitgenodigd in de kamer.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat persvrijheid belangrijk is. Bedoelde het ook niet zo zwart/wit.
Maar al dat 'we willen/moeten elke avond erover praten met waar dan ook 'deskundigen' vandaan'. Dat werkt gewoon niet ten goede (vind ik)
Kijk, zo leer je nog eens wat hier. Dat is wat het topic ook de moeite waard maakt. Ik had geen idee!quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Maar hoeveel opinie-geklep was er toen de boel live ging? Het is niet zo dat er dan al honderden 'experts' op de camera hun plasje gingen doen over wat er was gebeurd.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
CNN was live toen de tweede erin vloog.
Het is geen 2001 meer he?quote:Op woensdag 24 november 2021 10:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar hoeveel opinie-geklep was er toen de boel live ging? Het is niet zo dat er dan al honderden 'experts' op de camera hun plasje gingen doen over wat er was gebeurd.
Dat zie je in Nederland wel: Er gebeurt op maandagmiddag iets en maandagavond zitten er al 3 zelf-uitgeroepen deskundigen bij Jinek die vinden dat de politiek op 3 manieren moet ingrijpen.
Ik zou de uitzending eens terugkijken als ik jou was. Staat gewoon op YouTube. Ze beginnen vrijwel direct met speculeren en er worden vanaf het begin diverse "experts" geraadpleegd om de gebeurtenissen te duiden.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar hoeveel opinie-geklep was er toen de boel live ging? Het is niet zo dat er dan al honderden 'experts' op de camera hun plasje gingen doen over wat er was gebeurd.
Dat zie je in Nederland wel: Er gebeurt op maandagmiddag iets en maandagavond zitten er al 3 zelf-uitgeroepen deskundigen bij Jinek die vinden dat de politiek op 3 manieren moet ingrijpen.
quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Het lijkt me knap lastig voor het kabinet om je niet teveel laten opnaaien door alle paniekbagger in de media. Vond de lichte sneer van Rutte eergister richting de talkshows dan ook wel mooi.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:14 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat in dit hele Covid gebeuren het veel beter was geweest als de media zich er voornamelijk buiten zou hebben gehouden.
Niets geen gepraat met wie dan ook maar op tv wil. Met extra info en alles
Gewoon puur geinformeerd worden door de overheid op hun gekozen kanalen. En dit eventueel herhalen via andere kanalen en klaar.
Ik vraag me wel af of en in welke intensiteit dit echt besproken is met de andere mediabedrijven. In hoeverre zou een vast reclameblok met vastgesteld beleid en/of wetenschappelijke feiten onafhankelijke berichtgeving in de weg staan? Mijn inziens echt zonde dat hier niks mee gedaan is. TV is hét instrument om de gemiddelde Nederlander mee te bereiken, i.t.t. huis-aan-huisbladen en regiobladen waar nu de maatregelen in worden benoemd.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Eens ja.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:29 schreef galantis het volgende:
Het lijkt me knap lastig voor het kabinet om je niet teveel laten opnaaien door alle paniekbagger in de media. Vond de lichte sneer van Rutte eergister richting de talkshows dan ook wel mooi.
En ze hadden het makkelijk af kunnen dwingen via het Commissariaat voor de Media.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:29 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of en in welke intensiteit dit echt besproken is met de andere mediabedrijven. In hoeverre zou een vast reclameblok met vastgesteld beleid en/of wetenschappelijke feiten onafhankelijke berichtgeving in de weg staan? Mijn inziens echt zonde dat hier niks mee gedaan is. TV is hét instrument om de gemiddelde Nederlander mee te bereiken, i.t.t. huis-aan-huisbladen en regiobladen waar nu de maatregelen in worden benoemd.
Maar een persconferentie uitzenden doen ze wel gewoon?quote:Op woensdag 24 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |