abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202300242
En turns wappie?

"We hebben de zorg compleet uitgehold in de afgelopen 10 jaar".

Oordeel zelf.

https://twitter.com/i/status/1462699439739580419

"Het probleem is dat de gevaccineerden, die zijn besmettelijk, en daardoor komt het eigenlijk."

"Dus nu door de deltavariant is het geen discussie vind ik. Het heeft helemaal geen zin of je wel of niet gevaccineerd bent."

"Meer dan 60% van de besmettingen zijn bij volledig gevaccineerden."

"Het vaccin werkt niet zo goed tegen transmissie."

"Het betekent dat het niet meer helpt als je gevaccineerd bent om bij te dragen aan de besmettingen."

"De problemen waar we nu vanavond in gaan komen en de komende weken is gewoon omdat we de zorg totaal hebben uitgehold".

"Dat neem ik absoluut de afgelopen kabinetten kwalijk".

Wraak, rancune, om steun voor een 1G-beleid te creëren of zegt eindelijk wat hij echt denkt?

[ Bericht 29% gewijzigd door Ali_Kannibali op 23-11-2021 13:05:59 ]
pi_202300264
Zou wel typisch zijn als deze meneer aan de ene kant van het spectrum wordt neergezet als een expert, maar als die dan zijn mening veranderd ineens gebombardeerd wordt tot wappie en/of ongeloofwaardig.
pi_202300306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:47 schreef Harlekien2 het volgende:
Zou wel typisch zijn als deze meneer aan de ene kant van het spectrum wordt neergezet als een expert, maar als die dan zijn mening veranderd ineens gebombardeerd wordt tot wappie en/of ongeloofwaardig.
Zou me niks verbazen. Mensen zitten vaak in een bepaald kamp en de ander is slecht.
Plaats hier uw advertentie
pi_202300326
Hij heeft het alleen over besmettingen. 8)7
  dinsdag 23 november 2021 @ 01:31:54 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_202300331
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Maar méér dan 60% is gevaccineerd, dus verhoudingsgewijs raken ze nog steeds minder besmet. En dan heb ik het nog niet eens over de ziekenhuis- en IC-opnames.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_202300344
Weer zon compilatie van korte stukjes waar de context dan uitgetrokken is maar de korte stukjes passen in het beeld van de wappies.... misselijkmakend
pi_202300361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 01:31 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Maar méér dan 60% is gevaccineerd, dus verhoudingsgewijs raken ze nog steeds minder besmet. En dan heb ik het nog niet eens over de ziekenhuis- en IC-opnames.
Maar je doet het toch niet voor jezelf, maar voor een ander? :P
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2021 @ 04:10:39 #8
88815 The_Emotion
98.3
pi_202300528
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_202300618
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 01:51 schreef SOG het volgende:
Weer zon compilatie van korte stukjes waar de context dan uitgetrokken is maar de korte stukjes passen in het beeld van de wappies.... misselijkmakend
Oordeel zelf, vraagt TS
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202300875
quote:
Oftewel Thierrypicking.
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:24:55 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202301014
quote:
"We hebben de zorg compleet uitgehold in de afgelopen 10 jaar".

Oordeel zelf.

https://twitter.com/i/status/1462699439739580419

"Het probleem is dat de gevaccineerden, die zijn besmettelijk, en daardoor komt het eigenlijk."

"Dus nu door de deltavariant is het geen discussie vind ik. Het heeft helemaal geen zin of je wel of niet gevaccineerd bent."

"Het vaccin werkt niet zo goed tegen transmissie."

"Het betekent dat het niet meer helpt als je gevaccineerd bent om bij te dragen aan de besmettingen."

"De problemen waar we nu vanavond in gaan komen en de komende weken is gewoon omdat we de zorg totaal hebben uitgehold".

"Dat neem ik absoluut de afgelopen kabinetten kwalijk".

Wraak, rancune, om steun voor een 1G-beleid te creëren of zegt eindelijk wat hij echt denkt?
Ik heb in het twitterbericht Gommers niet horen zeggen dat hij tegen het vaccineren is. Dus een wappie is hij niet. Hij is eerder van mening dat G1 en G2 maatregelen niet gaan helpen om de transmissie van het virus gaan tegen houden. En waar noemt hij het getal 60% trouwens TS?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202301027
Kabinet nam nooit het advies van OMT volledig over.

twitter
pi_202301147
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:52 schreef Jaeger85 het volgende:
Oftewel Thierrypicking.
Nu moet ik toch even ingrijpen.... -O-

Maar OT: Die paar quotes zijn totaal uit hun verband gerukt. Ik heb Gommers zelden tot nooit iets onverstandig horen zeggen.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:06:24 #14
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_202301272
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 02:06 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Maar je doet het toch niet voor jezelf, maar voor een ander? :P
En? Gevaccineerden zijn minder lang en minder ernstig ziek, dus lagere viral load die ze verspreiden.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_202301530
Compleet uit zijn verband gerukt weer.

Verhaal wat op Diederik Gommers zijn Instagram staat:

quote:
andaag even lekker relaxen door een bezoek te brengen aan het Depot Boijmans van Beuningen in Rdam, wel met uitzicht op m'n ziekenhuis. Afgelopen week was er iets te veel ophef over enkele van mijn uitspraken. Wel erg aardige berichtjes gekregen van mensen die zich zorgen maakte omdat ik plots het OMT ga verlaten in februari 2022. Die datum staat echter al jaren vast want mijn 2e termijn als voorzitter van NVIC loopt dan af. Dus dit is geen verrassing en heeft dus niks te maken dat ik af en toe kritisch ben op het kabinet, want dat hoort in een democratie. Ik ben gewoon geen voorstander van 2G, want dat versterkt de tweedeling, en ik ben een groot voorstander om het samen te blijven doen. Solidariteit is het sleutelwoord en zoals Jaap van Dissel gisteren zei: "vermoedelijk laatste winter met zware maatregelen". Ik ben het met hem eens want dan heeft iedereen antistoffen, of door het vaccin of omdat hij covid heeft gehad. We gaan ervoor !!!

Wel wil ik nog even terugkomen op vaccineren. Ik heb in begin van de week op de radio gezegd dat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn en dus bijdragen aan de verspreiding. Daarom ben ik geen voorstander van een vaccin-verplichting voor ziekenhuispersoneel als je enkel besmettingen wil voorkomen van hen naar patienten, want we dragen altijd beschermingsmiddelen binnen de 1,5 meter. Maar sommige gingen met deze uitspraken aan de haal dat vaccineren geen zin heeft. Maar dat is tekort door de bocht. Gevaccineerden onder de 70 jaar hebben 33x kleinere kans op IC opname en 20X kleinere kans op ziekenhuis opname tov ongevaccineerden. Ook voor mensen boven de 70 jaar is dat 17x kleinere kans op IC opname en 7X kleinere kans op ziekenhuis opname. Dat laatste neemt af en we zien de laatste tijd steeds meer ouderen (>70 jaar) opgenomen worden in het ziekenhuis met covid ondanks dat ze volledig zijn gevaccineerd. Dus vaccin-effectiviteit voor ziekenhuisopname neemt af sinds de delta-variant. Ook zijn de ouderen vaak >6 maanden gevaccineerd en daarom is het belangrijk dat zij snel een booster krijgen. Komende week wordt wel de week van de waarheid of het ons lukt om besmettingen te laten dalen. Ik wens jullie een goed weekend.
pi_202301803
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik heb in het twitterbericht Gommers niet horen zeggen dat hij tegen het vaccineren is. Dus een wappie is hij niet. Hij is eerder van mening dat G1 en G2 maatregelen niet gaan helpen om de transmissie van het virus gaan tegen houden. En waar noemt hij het getal 60% trouwens TS?
Bij seconde 42/43 staat dat in het witte blokje, ik neem aan dat dat citaten van hem zijn waarop het interview is gebaseerd.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:55:42 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202301831
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Bij seconde 42/43 staat dat in het witte blokje, ik neem aan dat dat citaten van hem zijn waarop het interview is gebaseerd.
Waar zegt Gommers precies dat je vooral geen vaccin moet nemen tegen covid?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202301838
Kijk die gevaccineerden ineens kronkelen hier :') "Kut, onze basis, onze stoelpoten, onze ondergrond, allemaal weg!! :'( "
pi_202301845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:28 schreef Bananenpap het volgende:
Wel wil ik nog even terugkomen op vaccineren. Ik heb in begin van de week op de radio gezegd dat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn en dus bijdragen aan de verspreiding. Daarom ben ik geen voorstander van een vaccin-verplichting voor ziekenhuispersoneel als je enkel besmettingen wil voorkomen van hen naar patienten, want we dragen altijd beschermingsmiddelen binnen de 1,5 meter. Maar sommige gingen met deze uitspraken aan de haal dat vaccineren geen zin heeft.
Hmmmm, ik ben het met je eens dat het korte stukjes zijn en dat het dus waarschijnlijk is dat er dingen verkeerd worden voorgesteld, maar toch heb ik niet die indruk hier.

Alle stukjes gaan over de beperkte bescherming van vaccins tegen besmetting. Dat heeft hij in het citaat hierboven ook niet ontkend.

Wel wil ik nog even terugkomen op vaccineren. Ik heb in begin van de week op de radio gezegd dat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn en dus bijdragen aan de verspreiding. Daarom ben ik geen voorstander van een vaccin-verplichting voor ziekenhuispersoneel als je enkel besmettingen wil voorkomen van hen naar patienten, want we dragen altijd beschermingsmiddelen binnen de 1,5 meter. Maar sommige gingen met deze uitspraken aan de haal dat vaccineren geen zin heeft.

In de videobeelden wordt niet over de effectiviteit van de vaccins wat betreft ziekteverloop gesproken.

Dus nee, vind niet dat hier dingen uit zijn verband zijn gerukt.

Tenzij je naar mijn topictitel verwijst dat hij een wappie is geworden. Dat is natuurlijk meer als humor en overdrijving bedoeld. Ik hoop dat we nog een beetje kunnen lachen met zijn allen.
pi_202301847
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:55 schreef Megumi het volgende:

[..]
Waar zegt Gommers precies dat je vooral geen vaccin moet nemen tegen covid?
Nergens. Heeft iemand dat beweerd dan?
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:58:02 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202301849
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:56 schreef Thrilled het volgende:
Kijk die gevaccineerden ineens kronkelen hier :') "Kut, onze basis, onze stoelpoten, onze ondergrond, allemaal weg!! :'( "
Waar heb jij het nou weer over?
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:59:59 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202301874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nergens. Heeft iemand dat beweerd dan?
Overigens kun je lang en kort een discussie voeren. Het gaat of een wat strengere lockdown worden of G2 ben ik bang.
pi_202301882
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:56 schreef Thrilled het volgende:
Lees jij andere dingen dan ik op deze pagina?
pi_202301901
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:59 schreef Megumi het volgende:

[..]
Overigens kun je lang en kort een discussie voeren. Het gaat of een wat strengere lockdown worden of G2 ben ik bang.
Maar heeft iemand gezegd dat Gommers heeft gezegd dat vaccineren geen zin heeft?

In Australië hebben ze in de Northern Territories een strenge lockdown ingevoerd.

Je mag niet naar buiten, behalve voor noodgevallen, medische redenen, oproepen door de overheid.

Mensen met een positieve PCR-test en mensen die via contacttracering zijn gelinkt aan een positief geval worden naar een quarantainekamp afgevoerd. Letterlijk uit hun huis verwijderd en in een kamp gezet.

Gaat de goede kant op in de wereld.

Je mag toch hopen dat het niet zover gaat komen hier.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:04:46 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202301927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar heeft iemand gezegd dat Gommers heeft gezegd dat vaccineren geen zin heeft?

In Australië hebben ze in de Northern Territories een strenge lockdown ingevoerd.

Je mag niet naar buiten, behalve voor noodgevallen, medische redenen, oproepen door de overheid.

Mensen met een positieve PCR-test en mensen die via contacttracering zijn gelinkt aan een positief geval worden naar een quarantainekamp afgevoerd. Letterlijk uit hun huis verwijderd en in een kamp gezet.

Gaat de goede kant op in de wereld.

Je mag toch open dat het niet zover gaat komen hier.
Hopen mag altijd natuurlijk. Niet dat het covid virus daar zich wat van aantrekt. :') ;(
pi_202301936
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:04 schreef Megumi het volgende:

[..]
Hopen mag altijd natuurlijk. Niet dat het covid virus daar zich wat van aantrekt. :') ;(
Ik hoop eigenlijk vooral dat er niet massa's mensen om zouden staan te juichen als het wel gebeurt.
pi_202301955
Overigens vind ik van al deze video's de laatste uitspraak dat de zorg is kapotbezuinigd door de laatste kabinetten en dat erin moet worden geïnvesteerd misschien nog wel de belangrijkste. Want deze staat in het meest schrille contrast met het overheidsbeleid dat hier bijna niets aan doet.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:07:42 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202301956
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik hoop eigenlijk vooral dat er niet massa's mensen om zouden staan te juichen als het wel gebeurt.
Ik ken persoonlijk niemand gevaccineerd of niet die staat te juichen om wat er speelt rond de corona pandemie.
pi_202301967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:07 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ken persoonlijk niemand gevaccineerd of niet die staat te juichen om wat er speelt rond de corona pandemie.
Mijn uitspraak gaat niet over 'de coronapandemie', maar de manier waarop de overheid daarmee omgaat. Of liever met een groep mensen omgaat.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:11:54 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202302001
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Overigens vind ik van al deze video's de laatste uitspraak dat de zorg is kapotbezuinigd door de laatste kabinetten en dat erin moet worden geïnvesteerd misschien nog wel de belangrijkste. Want deze staat in het meest schrille contrast met het overheidsbeleid dat hier bijna niets aan doet.
Los hiervan zou je ook eens met name als EU moeten gaan nadenken of het slim is dat de productie van belangrijke medicijnen en vaccins in handen is van een select groepje bedrijven en (onbetrouwbare) landen. Om maar wat te roepen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:13:39 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202302024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Mijn uitspraak gaat niet over 'de coronapandemie', maar de manier waarop de overheid daarmee omgaat. Of liever met een groep mensen omgaat.
Om nou de overheid weer van alles de schuld te geven? Mensen zijn ook voor een deel verantwoordelijk voor hun eigen keuzes.
pi_202302061
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Los hiervan zou je ook eens met name als EU moeten gaan nadenken of het slim is dat de productie van belangrijke medicijnen en vaccins in handen is van een select groepje bedrijven en (onbetrouwbare) landen. Om maar wat te roepen.
Ach, tegenwoordig zijn bedrijfsleven, banken en overheid al compleet verwoven. Een draaideurcultuur.

Daarom zijn gangbare middelen denk ik ook snel verboden, het voorschrijven ervan bestraft en MOESTEN we met zijn allen op een vaccin wachten.

Dit heet 'public-private-partnership'. Overheid en bedrijven die samenwerken als partners met de samenleving, voor het gemeengoed. Zogenaamd. Door anderen wordt dit fascisme of corporatisme genoemd: de overheid is in wezen in handen van grote corporaties.
pi_202302106
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:58 schreef Megumi het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou weer over?
Ik zie hier vooral mensen die proberen in twijfel te trekken wat Gommers zegt, terwijl dit gewoon quotes zijn zonder conclusie vanuit TS...

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 01:21 schreef Catatafishh het volgende:
Hij heeft het alleen over besmettingen. 8)7
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 01:31 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Oftewel Thierrypicking.
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:27 schreef xpompompomx het volgende:
Topic kan wel dicht, want dit is geen goede weergave van de werkelijkheid.
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:47 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nu moet ik toch even ingrijpen.... -O-

Maar OT: Die paar quotes zijn totaal uit hun verband gerukt. Ik heb Gommers zelden tot nooit iets onverstandig horen zeggen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:28 schreef Bananenpap het volgende:
Compleet uit zijn verband gerukt weer.

Verhaal wat op Diederik Gommers zijn Instagram staat:
[..]

Vind het grappig dat jullie dan proberen TS of 'de wappies' in diskrediet te brengen. De wappies misbruiken deze quotes helemaal niet. Het onderstreept juist hun verhaal dat het blindstaren op vaccins totaal zinloos is en 'we' zijn blij dat er eindelijk zinnig geluid van kritiek uit die hoek begint te komen. Zeker nu er gedrochten van wetten rondom het 2G-beleid opgesteld gaan worden.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:18:23 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202302108
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ach, tegenwoordig zijn bedrijfsleven, banken en overheid al compleet verwoven. Een draaideurcultuur.

Daarom zijn gangbare middelen denk ik ook snel verboden, het voorschrijven ervan bestraft en MOESTEN we met zijn allen op een vaccin wachten.

Dit heet 'public-private-partnership'. Overheid en bedrijven die samenwerken als partners met de samenleving, voor het gemeengoed. Zogenaamd. Door anderen wordt dit fascisme of corporatisme genoemd: de overheid is in wezen in handen van grote corporaties.
Een soort van bijwerking van de covid pandemie is dat bepaalde problemen pijnlijk duidelijk worden. De kans dat daar in de toekomst wat mee gedaan gaat worden is zeer klein. Als de pandemie onder controle is gaat iedereen weer terug naar hun kantoortjes en achterkamertjes. En gaat alles als vanouds weer verder.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:27:36 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202302227
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Ik zie hier vooral mensen die proberen in twijfel te trekken wat Gommers zegt, terwijl dit gewoon quotes zijn zonder conclusie vanuit TS...
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vind het grappig dat jullie dan proberen TS of 'de wappies' in diskrediet te brengen. De wappies misbruiken deze quotes helemaal niet. Het onderstreept juist hun verhaal dat het blindstaren op vaccins totaal zinloos is en 'we' zijn blij dat er eindelijk zinnig geluid van kritiek uit die hoek begint te komen. Zeker nu er gedrochten van wetten rondom het 2G-beleid opgesteld gaan worden.
Het probleem is juist dat er een grote groep ongevaccineerde mensen is. En we zitten naar mijn mening is een soort van spagaat waar niet echt een duidelijke discussie over is. In een meer algemene zin zou je kunnen zeggen is covid een ramp voor de samenleving? En als het antwoord daar een ja op is? Is het dan gerechtvaardigd om bepaalde maatregelen te nemen die de vrijheden van mensen beperken in het kader van het algemeen belang? En maak dan ook duidelijk het waarom en hoe lang?

Dat er bij rampen bepaalde maatregelen nodig zijn waarmee men het niet altijd eens is is niet ongewoon. Maar maak dat wel met een heldere en duidelijke communicatie voor iedereen duidelijk. En stel daar een duidelijk doel tegenover. Wat ook haalbaar is. Niet steeds een korte lockdown beloven die dan weer verlengd gaat worden bijvoorbeeld.
pi_202302320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef Thrilled het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe bedoel je? Hij zegt dat het helemaal geen zin heeft om te vaccineren, maar hij zegt dat in de context dat gevaccineerden het virus even goed kunnen overbrengen als ongevaccineerden. Deze context wordt er uiteraard uitgetrokken en men doet alsof hij heeft gezegd dat vaccineren helemaal geen zin heeft, terwijl dat uiteraard wél zin heeft, omdat het de kans op zkh opname of ic opname drastisch vermindert.

Vandaar: de context wordt weggehaald zodat het past in het fvd plaatje.
pi_202302367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:27 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het probleem is juist dat er een grote groep ongevaccineerde mensen is. En we zitten naar mijn mening is een soort van spagaat waar niet echt een duidelijke discussie over is. In een meer algemene zin zou je kunnen zeggen is covid een ramp voor de samenleving? En als het antwoord daar een ja op is? Is het dan gerechtvaardigd om bepaalde maatregelen te nemen die de vrijheden van mensen beperken in het kader van het algemeen belang? En maak dan ook duidelijk het waarom en hoe lang?

Dat er bij rampen bepaalde maatregelen nodig zijn waarmee men het niet altijd eens is is niet ongewoon. Maar maak dat wel met een heldere en duidelijke communicatie voor iedereen duidelijk. En stel daar een duidelijk doel tegenover. Wat ook haalbaar is. Niet steeds een korte lockdown beloven die dan weer verlengd gaat worden bijvoorbeeld.
Klopt. Die ongevaccineerde mensen zijn er, 'deal with it' zou ik zeggen.

We zitten al 20 maanden in deze "crisis". Iedereen heeft zijn keuze onderhand echt wel gemaakt en laat zich nu alleen nog vaccineren omdat er meer druk uitgeoefend wordt omdat vrijheden worden afgepakt. Het enige wat nog kan is nog verder richting een dictatoriale samenleving gaan en de ongevaccineerden uit hun huizen trekken en naar de prikstraat slepen; vrijwillig gaan ze/we niet. Simpel.

De "crisis" of deze "ramp" is geen veiligheid- danwel gezondheidscrisis. Het is een capaciteitscrisis in de zorg als gevolg van jarenlang slecht beleid. Te weinig mensen, te veel zorg. Te veel vraag, te weinig aanbod.

Niet omdat corona zo gevaarlijk is, niet omdat het zo dodelijk is of dat we er bang voor zijn (uitzonderingen daargelaten), maar omdat de zorg de totale druk van alle zorgstromen samen niet aan kan. Dát is de reden van al deze waanzin.

Dat COVID hier is en blijft zijn we volgens mij inmiddels het allemaal over eens. Dat het elk seizoen terug komt is volgens mij ook niemand meer aan het ontkennen. Wil je dan elk jaar de samenleving op slot gooien, wetten aanpassen en totalitaire (digitale) maatregelen in het leven roepen (en in handen van de overheid geven) waar we nooit meer van af komen en die bovendien niet werken? Of gaan we nou eindelijk eens structurele plannen maken die de zorg helpen uitbouwen zodat niet alleen nu, maar ook over 20, 30, 40 jaar er mensen zijn die onze billen komen afvegen als het nodig is?

Niets van dat laatste is er gebeurt in de afgelopen 20 maanden. Het demissionaire kabinet zit in een lekker warm bad en pleegt politieke zelfmoord als ze daar uit stappen. Ze vinden het wel best zo, de maatregelen treffen hun niet zo, ze kunnen lekker hun EU-agenda verder uitwerken en strijken ondertussen lekker wat centen op. Maar vervolgens wel gek op kijken als de pleuris uitbreekt in Rotterdam :') Vooral zo doorgaan in Den Haag, 'you ain't seen nothing yet' denk ik dan..
pi_202302399
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:37 schreef SOG het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Hij zegt dat het helemaal geen zin heeft om te vaccineren, maar hij zegt dat in de context dat gevaccineerden het virus even goed kunnen overbrengen als ongevaccineerden. Deze context wordt er uiteraard uitgetrokken en men doet alsof hij heeft gezegd dat vaccineren helemaal geen zin heeft, terwijl dat uiteraard wél zin heeft, omdat het de kans op zkh opname of ic opname drastisch vermindert.

Vandaar: de context wordt weggehaald zodat het past in het fvd plaatje.
Wat ik hier lees zijn jouw aannames en framing ( het 'fvd-plaatje' :') come on..), de openingspost van TS is zo summier en alleen gevuld met quotes, dat er niks uit een context getrokken kan worden.

Elke wappie die ik volg heeft het volledige interview gequote van Gommers waarin erg duidelijk wordt dat het inderdaad gaat over het besmettings-aspect en niet zo zeer over vaccins in het algemeen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:46:28 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202302428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Klopt. Die ongevaccineerde mensen zijn er, 'deal with it' zou ik zeggen.

We zitten al 20 maanden in deze "crisis". Iedereen heeft zijn keuze onderhand echt wel gemaakt en laat zich nu alleen nog vaccineren omdat er meer druk uitgeoefend wordt omdat vrijheden worden afgepakt. Het enige wat nog kan is nog verder richting een dictatoriale samenleving gaan en de ongevaccineerden uit hun huizen trekken en naar de prikstraat slepen; vrijwillig gaan ze/we niet. Simpel.

De "crisis" of deze "ramp" is geen veiligheid- danwel gezondheidscrisis. Het is een capaciteitscrisis in de zorg als gevolg van jarenlang slecht beleid. Te weinig mensen, te veel zorg. Te veel vraag, te weinig aanbod.

Niet omdat corona zo gevaarlijk is, niet omdat het zo dodelijk is of dat we er bang voor zijn (uitzonderingen daargelaten), maar omdat de zorg de totale druk van alle zorgstromen samen niet aan kan. Dát is de reden van al deze waanzin.

Dat COVID hier is en blijft zijn we volgens mij inmiddels het allemaal over eens. Dat het elk seizoen terug komt is volgens mij ook niemand meer aan het ontkennen. Wil je dan elk jaar de samenleving op slot gooien, wetten aanpassen en totalitaire (digitale) maatregelen in het leven roepen (en in handen van de overheid geven) waar we nooit meer van af komen en die bovendien niet werken? Of gaan we nou eindelijk eens structurele plannen maken die de zorg helpen uitbouwen zodat niet alleen nu, maar ook over 20, 30, 40 jaar er mensen zijn die onze billen komen afvegen als het nodig is?

Niets van dat laatste is er gebeurt in de afgelopen 20 maanden. Het demissionaire kabinet zit in een lekker warm bad en pleegt politieke zelfmoord als ze daar uit stappen. Ze vinden het wel best zo, de maatregelen treffen hun niet zo, ze kunnen lekker hun EU-agenda verder uitwerken en strijken ondertussen lekker wat centen op. Maar vervolgens wel gek op kijken als de pleuris uitbreekt in Rotterdam :') Vooral zo doorgaan in Den Haag, 'you ain't seen nothing yet' denk ik dan..
Hehe moet ergens aan Portugal denken. Er was eens een generaal die tegen een staatsman iets in de volgende strekking zij. Kappen met lullen ik wil onbeperkte middelen, bevoegdheden en mensen. Met een voor jou en mij uitstekend resultaat achteraf. :P
pi_202302464
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Hehe moet ergens aan Portugal denken. Er was eens een generaal die tegen een staatsman iets in de volgende strekking zij. Kappen met lullen ik wil onbeperkte middelen, bevoegdheden en mensen. Met een voor jou en mij uitstekend resultaat achteraf. :P
Die snap ik niet :'(
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:51:06 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202302488
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Die snap ik niet :'(
Ik doe een subtiele vergelijking.
pi_202302903
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef Thrilled het volgende:

Stel dat de IC-capaciteit was verviervoudigd het afgelopen anderhalve jaar, dan hadden we geen problemen gehad volgens jou?
pi_202302914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Een soort van bijwerking van de covid pandemie is dat bepaalde problemen pijnlijk duidelijk worden. De kans dat daar in de toekomst wat mee gedaan gaat worden is zeer klein. Als de pandemie onder controle is gaat iedereen weer terug naar hun kantoortjes en achterkamertjes. En gaat alles als vanouds weer verder.
Denk je echt dat dit nog voorbijgaat in de nabije toekomst?

Er staat nog zoveel onheil voor de deur ... economische instorting, oorlog, noem het maar op. Dit is pas het begin.

Het worden nog hele gekke tijden.
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:29:40 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202302936
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Denk je echt dat dit nog voorbijgaat in de nabije toekomst?

Er staat nog zoveel onheil voor de deur ... economische instorting, oorlog, noem het maar op.

Het worden nog hele gekke tijden.
Dat is al eeuwen zo. Niet iets om ongerust over te worden. Met een kanttekening natuurlijk dat de technologie waarmee we elkaar kunnen afmaken wel wat geavanceerder is geworden. Maar corona staat daar los van.
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:32:13 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202302960
quote:

Maar die worden daar vrijwel niet ziek van. In tegenstelling tot ongevaccineerden.
pi_202303013
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Stel dat de IC-capaciteit was verviervoudigd het afgelopen anderhalve jaar, dan hadden we geen problemen gehad volgens jou?
Stel dat er geen grootschalige vergrijzing was geweest, hadden we dan een probleem gehad?
pi_202303194
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Klopt.

Wel tijdens de eerste uitbraak, maar nu? Met 88% (?) gevaccineerden, van die resterende 12% wellicht een groot deel met immuniteit na besmetting en een resterend deel ongevaccineerden waarvan velen in een niet-risico groep?

Gooi gewoon open die boel.

We zouden niet meer problemen hebben dan in een normaal griepseizoen waar ook al druk op de zorg was, de kranten vol mee stonden en we gewoon met onze snotneuzen naar ons werk gingen. We maalden er niet om.
pi_202303206
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar die worden daar vrijwel niet ziek van. In tegenstelling tot ongevaccineerde 60-plussers met overgewicht of onderliggend lijden.
Fixed it :)
pi_202303425
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

En als iedereen gevaccineerd is zijn de mensen die 2 prikken gehad hebben het probleem want die hebben geen booster gehad. En zo blijf je bezig. Kijk naar andere landen. Als je hier aan begint wordt t een rat race.
Plaats hier uw advertentie
pi_202303869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, dit wordt al anderhalf jaar geroepen. Mensen stemmen nog steeds voor hetzelfde kabinet. We krijgen wat we verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')