abonnement Unibet Coolblue
pi_202417619
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Je kan ook verhuizen naar een land met een hogere vaccinatiegraad. Hier in ierland is 96% geprikt.

Exact de zelfde problemen op de IC als in Nederland overigens.
Ja, ook 70% ongevaccineerden op de IC?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202418228
https://deanderekrant.nl/(...)he-artsen-2021-11-20
Artsen worden gecensureerd. Wanneer ze een afwijkende mening die niet overeenkomt met de overheid zullen boetes gaan volgen.


Vrijheden van normale burgers die niet willen vaccineren zullen steeds verder afgepakt worden. Net een nieuwe wet door de kamer, waarmee we ook hier in NLD niet meer naar winkels en basis voorzieningen kunnen zoals de kapper.

Wanneer gaat het te ver? Als we straks net als in andere landen de straat niet meer op mogen? Als we naar kampen moeten? Of moeten we nog verder gaan?
pi_202418431
Dit hele gebeuren hebben we te danken aan het algehele zwabberbeleid van alle regeringen.
Alles voor de economie…..

Als de wereldleiders in het begin gelijk gezegd hadden dat we met zijn allen een maand in volle lockdown gegaan waren en iedereen had dat gedaan, dan hadden we nooit een pandemie gehad.

Maar is mens eigen om pas de put te dempen als het kalf verdronken is.
pi_202418921
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:20 schreef klipper het volgende:
Dit hele gebeuren hebben we te danken aan het algehele zwabberbeleid van alle regeringen.
Alles voor de economie…..

Als de wereldleiders in het begin gelijk gezegd hadden dat we met zijn allen een maand in volle lockdown gegaan waren en iedereen had dat gedaan, dan hadden we nooit een pandemie gehad.

Maar is mens eigen om pas de put te dempen als het kalf verdronken is.
En dat acht je haalbaar, de hele planeet een maand in lockdown.

Nog even los van het feit dat het virus ook door dieren kan worden verspreid...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202418942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:05 schreef bellamy13 het volgende:
https://deanderekrant.nl/(...)he-artsen-2021-11-20
Artsen worden gecensureerd. Wanneer ze een afwijkende mening die niet overeenkomt met de overheid zullen boetes gaan volgen.


Vrijheden van normale burgers die niet willen vaccineren zullen steeds verder afgepakt worden. Net een nieuwe wet door de kamer, waarmee we ook hier in NLD niet meer naar winkels en basis voorzieningen kunnen zoals de kapper.

Wanneer gaat het te ver? Als we straks net als in andere landen de straat niet meer op mogen? Als we naar kampen moeten? Of moeten we nog verder gaan?
Tja, het vaccin geen vaccin willen noemen, kinderen vanaf 12 jaar niet het recht op zelfbeschikking gunnen, beweren dat artsen patiënten genezen met hydroxychlorycine....
En het dan vreemd vinden dat daar weerstand tegen is...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202423499
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, het vaccin geen vaccin willen noemen, kinderen vanaf 12 jaar niet het recht op zelfbeschikking gunnen, beweren dat artsen patiënten genezen met hydroxychlorycine....
En het dan vreemd vinden dat daar weerstand tegen is...
Weerstand.. ik weet niet of dat woord de lading dekt.

Ik zou het eerder keiharde overheidscensuur noemen.

Voorbeeld:
We kunnen erover van mening verschillen bijv. over het nut van kinderen vaccineren. Zodra ik een boete van 100k kan krijgen omdat ik van mening verschil, schaadt dit de vrijheid van meningsuiting. Jij mag roepen wat je wilt, en ik niet meer
pi_202423699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:59 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Weerstand.. ik weet niet of dat woord de lading dekt.

Ik zou het eerder keiharde overheidscensuur noemen.

Voorbeeld:
We kunnen erover van mening verschillen bijv. over het nut van kinderen vaccineren. Zodra ik een boete van 100k kan krijgen omdat ik van mening verschil, schaadt dit de vrijheid van meningsuiting. Jij mag roepen wat je wilt, en ik niet meer
Er is natuurlijk wel een verschil tussen 'roepen' en in je hoedanigheid als arts een behandeling aanraden die niet effectief of zelfs gevaarlijk is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202424474
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:59 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Weerstand.. ik weet niet of dat woord de lading dekt.

Ik zou het eerder keiharde overheidscensuur noemen.

Voorbeeld:
We kunnen erover van mening verschillen bijv. over het nut van kinderen vaccineren. Zodra ik een boete van 100k kan krijgen omdat ik van mening verschil, schaadt dit de vrijheid van meningsuiting. Jij mag roepen wat je wilt, en ik niet meer
Hoezo zou jij een boete krijgen van 100K als jij bijvoorbeeld vindt dat kinderen niet gevaccineerd hoeven te worden?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202426490
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo zou jij een boete krijgen van 100K als jij bijvoorbeeld vindt dat kinderen niet gevaccineerd hoeven te worden?
Als het kabinet dit besluit zou dit werkelijkheid kunnen worden. Worden nu al boetes opgelegd voor bepaalde medicatie voorschrijven

De vaccins werken 3 tot 6 maanden.

Na 9 maanden straks geen QR code meer.

Wetende dat onder de 30 bijna niemand overlijd aan corona.. niemand overbelast het ziekenhuis
Het is toch belachelijk dat we hier een discussie moeten houden over:

Vrijheid van meningsuiting
Wel of niet mogen werken
Wel of geen vaccinatieplicht
Wel of niet naar buiten mogen
Wel of niet boodschappen mogen doen
Wel of niet meer naar de kapper kan of naar winkels kunnen


Halloooooooo wordt wakker mensen, dit kan toch niet meer langer doorgaan
pi_202426550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:31 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als het kabinet dit besluit zou dit werkelijkheid kunnen worden.
Het is dus een verzinsel.


quote:
De vaccins werken 3 tot 6 maanden.
Dat is ook een verzinsel.


quote:
Na 9 maanden straks geen QR code meer.
Europees niet nee.

quote:
Wetende dat onder de 30 bijna niemand overlijd aan corona.. niemand overbelast het ziekenhuis
Het is toch belachelijk dat we hier een discussie moeten houden over:

Vrijheid van meningsuiting
Wel of niet mogen werken
Wel of geen vaccinatieplicht
Wel of niet naar buiten mogen
Wel of niet boodschappen mogen doen
Wel of niet meer naar de kapper kan of naar winkels kunnen


Halloooooooo wordt wakker mensen, dit kan toch niet meer langer doorgaan
We kunnen natuurlijk alle Covid zorg in de ziekenhuizen annuleren.
Het is maar een griepje, wie zich aan wil stellen doet dat thuis maar, of bestelt via Ali express een antiwormen middel.
Kan de rest van Nederland gewoon verder met hun leven.
Er is immers niets aan de hand...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202427017
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is dus een verzinsel.
[..]
Dat is ook een verzinsel.
[..]
Europees niet nee.
[..]
We kunnen natuurlijk alle Covid zorg in de ziekenhuizen annuleren.
Het is maar een griepje, wie zich aan wil stellen doet dat thuis maar, of bestelt via Ali express een antiwormen middel.
Kan de rest van Nederland gewoon verder met hun leven.
Er is immers niets aan de hand...
Nee het is geen verzinsel. Helaas:

"Het dreigen door de Inspectie met een niet reële boete van ¤150.000 kunnen we zonder overdrijving ook intimidatie noemen. Eén arts heeft daadwerkelijk een bestuursrechtelijke boete van ¤3.000 opgelegd gekregen. De zaak wordt nu door deze arts aangevochten bij de bestuursrechter. "

Boostershots:

De vaccins werken niet zo goed (voor lange termijn). Op korte termijn werken ze. Punt blijft, dat voor mij of mijn kinderen het niet nodig is. (we hebben nu allemaal corona hier, op de quarantaine bullshit van 10 dagen na (voor mijn zoontje van 3 jaar, die nul klachten heeft) gaat het prima...). We houden ons keurig aan de regels uiteraard, maar worden helemaal gek van 20 dagen binnen zitten (20 dagen want eerst de een besmet, daarna de ander etc.) Volgens jou zijn de boosters niet nodig? Zou fijn zijn als je gelijk hebt.

Zijn de ongevaccineerden het probleem? Kijk dan even naar onderstaand rekenvoorbeeld.
Stel je hebt twee groepen:
1 miljoen ongevaccineerden, en 1 miljoen gevaccineerden.
Je hebt in deze groepen 10000 mensen die (veel) te dik zijn. 5000 hiervan zijn gevaccineerd, en 5000 niet.

Van alle ongevaccineerden belanden de 5000 dikke mensen in het ziekenhuis. Van de gevaccineerden belanden maar 2500 dikke mensen in het ziekenhuis. Voor de rest nagenoeg niemand.

Vervolgens zegt Hugo: "ALLE ongevaccineerden zijn het probleem, want die belanden massaal in het ziekenhuis."Ja hugo dit klopt. Van alle ziekenhuisopnames is 75% niet gevaccineerd! Dat klopt. Maar gezonde mensen die niet gevaccineerd zijn hebben niets met deze ziekenhuisopnames te maken. En dat zijn ook miljoenen mensen die je op 1 hoop bij elkaar gooit....

mensen onder de 30
Uit alle data blijkt dat de mensen onder de 30 niets, maar dan ook niets in een ziekenhuis te zoeken hebben met of zonder corona, met of zonder vaccin. Toch roept HUGO doodleuk elke dag dat deze groep ook verantwoordelijk is voor de ziekenhuisoverbelasting. En deze groep moet de maatregelen gaan voelen. Bullshit.... Laat dan zien dat deze mensen een groter aandeel dan 1% vormen van de ziekenhuisopnames.
pi_202427283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:04 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Nee het is geen verzinsel. Helaas:

"Het dreigen door de Inspectie met een niet reële boete van ¤150.000 kunnen we zonder overdrijving ook intimidatie noemen. Eén arts heeft daadwerkelijk een bestuursrechtelijke boete van ¤3.000 opgelegd gekregen. De zaak wordt nu door deze arts aangevochten bij de bestuursrechter. "
Dat is niet vanwege het uiten van een mening.


quote:
Boostershots:

De vaccins werken niet zo goed (voor lange termijn). Op korte termijn werken ze.
Op langere termijn ook wel, alleen niet tegen Delta.
Daarom boostershot.


quote:
Punt blijft, dat voor mij of mijn kinderen het niet nodig is. (we hebben nu allemaal corona hier, op de quarantaine bullshit van 10 dagen na (voor mijn zoontje van 3 jaar, die nul klachten heeft) gaat het prima...). We houden ons keurig aan de regels uiteraard, maar worden helemaal gek van 20 dagen binnen zitten (20 dagen want eerst de een besmet, daarna de ander etc.) Volgens jou zijn de boosters niet nodig? Zou fijn zijn als je gelijk hebt.

Zijn de ongevaccineerden het probleem? Kijk dan even naar onderstaand rekenvoorbeeld.
Stel je hebt twee groepen:
1 miljoen ongevaccineerden, en 1 miljoen gevaccineerden.
Je hebt in deze groepen 10000 mensen die (veel) te dik zijn. 5000 hiervan zijn gevaccineerd, en 5000 niet.

Van alle ongevaccineerden belanden de 5000 dikke mensen in het ziekenhuis. Van de gevaccineerden belanden maar 2500 dikke mensen in het ziekenhuis. Voor de rest nagenoeg niemand.
70% van de IC wordt bezet door 13% ongevaccineerden.
Dat is een probleem...


quote:
Vervolgens zegt Hugo: "ALLE ongevaccineerden zijn het probleem, want die belanden massaal in het ziekenhuis."Ja hugo dit klopt. Van alle ziekenhuisopnames is 75% niet gevaccineerd! Dat klopt. Maar gezonde mensen die niet gevaccineerd zijn hebben niets met deze ziekenhuisopnames te maken. En dat zijn ook miljoenen mensen die je op 1 hoop bij elkaar gooit....

mensen onder de 30
Uit alle data blijkt dat de mensen onder de 30 niets, maar dan ook niets in een ziekenhuis te zoeken hebben met of zonder corona, met of zonder vaccin. Toch roept HUGO doodleuk elke dag dat deze groep ook verantwoordelijk is voor de ziekenhuisoverbelasting. En deze groep moet de maatregelen gaan voelen. Bullshit.... Laat dan zien dat deze mensen een groter aandeel dan 1% vormen van de ziekenhuisopnames.
Ik ben het met je eens dat er meer gericht moet worden op de kwetsbare die in het ziekenhuis belanden.
Maar ook voor de distributie van het virus is het van belang zoveel mogelijk te vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202427671
Ik denk eerlijk gezegd dat je rekening moet houden met steeds verder gaande polarisatie. Je vraagt een steeds groter wordende groep die corona moe is om mee te doen aan een lockdown. Zie de meest recente maatregelen. Alles gaat om 5 uur dicht. Of je nu corona hebt of niet. Of je nou gevaccineerd bent of niet. Dit wordt net zo goed als een vorm van vrijheidsberoving gezien als het opleggen van een vaccinatieplicht. Dus ik denk dat de maatregelen steeds verder gaan totdat er een oplossing komt waar 1 van de 2 niet langer als vrijheidsberoving wordt gezien.
pi_202428054
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:44 schreef Daboman het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je rekening moet houden met steeds verder gaande polarisatie. Je vraagt een steeds groter wordende groep die corona moe is om mee te doen aan een lockdown. Zie de meest recente maatregelen. Alles gaat om 5 uur dicht. Of je nu corona hebt of niet. Of je nou gevaccineerd bent of niet. Dit wordt net zo goed als een vorm van vrijheidsberoving gezien als het opleggen van een vaccinatieplicht. Dus ik denk dat de maatregelen steeds verder gaan totdat er een oplossing komt waar 1 van de 2 niet langer als vrijheidsberoving wordt gezien.
En welke oplossing denk jij dan aan?
Definitely not CIA
pi_202428203
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]
En welke oplossing denk jij dan aan?
Ik vind het een lastig dilemma. Beste manier zou denk ik wel zijn om ongevaccineerden alsnog te overtuigen zoals men al probeert, maar dat kost tijd, tijd waarin we dus verder polariseren. Misschien zou er meer uitleg moeten komen over hoe die vaccins zo snel ontwikkeld konden worden, ik heb me er altijd over verwonderd dat er niet heel veel moeite is gedaan om dit in jip en janneke taal aan het grote publiek uit te leggen. Het is namelijk niet bijster ingewikkeld, ontwikkelprocessen die normaal na elkaar gaan liepen nu parallel, en daarnaast is een hoop van de ontwikkeling niet op 0 begonnen. Ik zeg wel eens gekscherend dat er over de hele wereld op allerlei labs allermaal koelkasten open gingen om weer eens wat samples van vastgelopen onderzoek op te pakken.

Maar er zijn heel veel redenen om je niet te vaccineren, en daar zitten ook heel valide redenen tussen. Misschien ook een kwestie van maatwerk.
pi_202430634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:37 schreef Daboman het volgende:

[..]
Ik vind het een lastig dilemma. Beste manier zou denk ik wel zijn om ongevaccineerden alsnog te overtuigen zoals men al probeert, maar dat kost tijd, tijd waarin we dus verder polariseren. Misschien zou er meer uitleg moeten komen over hoe die vaccins zo snel ontwikkeld konden worden, ik heb me er altijd over verwonderd dat er niet heel veel moeite is gedaan om dit in jip en janneke taal aan het grote publiek uit te leggen. Het is namelijk niet bijster ingewikkeld, ontwikkelprocessen die normaal na elkaar gaan liepen nu parallel, en daarnaast is een hoop van de ontwikkeling niet op 0 begonnen. Ik zeg wel eens gekscherend dat er over de hele wereld op allerlei labs allermaal koelkasten open gingen om weer eens wat samples van vastgelopen onderzoek op tewa pakken.

Maar er zijn heel veel redenen om je niet te vaccineren, en daar zitten ook heel valide redenen tussen. Misschien ook een kwestie van maatwerk.
Ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was uitgelegd.
Maar er zijn ook geluiden die gewoon tegen vaccinatie zijn, ongeacht wat. En die weten goed luid te praten en schromen niet om de werkelijkheid een eigen draai te geven om hun versie aannemelijker te maken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 2 december 2021 @ 10:35:02 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202430712
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was uitgelegd.
Maar er zijn ook geluiden die gewoon tegen vaccinatie zijn, ongeacht wat. En die weten goed luid te praten en schromen niet om de werkelijkheid een eigen draai te geven om hun versie aannemelijker te maken.
Aangifte doen tegen Willen Engel bijvoorbeeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202430805
quote:
Misschien beter een crowdfunding houden om tegen elke scheet die hij laat een civiele procedure aanspannen. Dat is wat hij ook doet met het geld dat hij overhield van zijn Spaanse vakantiehuis.....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202430873
Ik ben voor de zuid-korea aanpak:
- Zorgen dat de ziekenhuizen ruim voldoende plek hebben.
- Alle maatregelen los laten en verder leven zoals voor corona. Sommige worden ziek, dat is niet anders. We kunnen in ieder geval weer "leven".
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_202431854
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:46 schreef DX11 het volgende:
Ik ben voor de zuid-korea aanpak:
- Zorgen dat de ziekenhuizen ruim voldoende plek hebben.
- Alle maatregelen los laten en verder leven zoals voor corona. Sommige worden ziek, dat is niet anders. We kunnen in ieder geval weer "leven".
Jij laat je omscholen tot IC verpleegkundige *O*
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202432341
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij laat je omscholen tot IC verpleegkundige *O*
Kon het maar zo snel. Punt is dat Rutte gewoon loopt te kloten. Er worden links en rechts ziekenhuizen gesloopt, waardoor we geen marge meer hebben. Andere landen hebben dat gewoon beter geregeld.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 2 december 2021 @ 12:12:07 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202432458
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:46 schreef DX11 het volgende:
Ik ben voor de zuid-korea aanpak:
- Zorgen dat de ziekenhuizen ruim voldoende plek hebben.
- Alle maatregelen los laten en verder leven zoals voor corona. Sommige worden ziek, dat is niet anders. We kunnen in ieder geval weer "leven".
Ah weer een met het bekende toverstafje om massa's zorgpersoneel te krijgen
pi_202432521
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah weer een met het bekende toverstafje om massa's zorgpersoneel te krijgen
Nee dat is nu te laat, maar dat had wel voorkomen kunnen worden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_202432545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:05 schreef DX11 het volgende:

[..]
Kon het maar zo snel. Punt is dat Rutte gewoon loopt te kloten. Er worden links en rechts ziekenhuizen gesloopt, waardoor we geen marge meer hebben. Andere landen hebben dat gewoon beter geregeld.
Ik ken geen enkel land dat zonder maatregelen door de crisis komt dankzij een goede capaciteit in de gezondheidszorg.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202432556
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah weer een met het bekende toverstafje om massa's zorgpersoneel te krijgen
Zuid Korea heeft ook de grenzen dicht, wat hier niet haalbaar is...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')