abonnement Unibet Coolblue
pi_202286873
Zie tt

Met name als ik boos ben of gefrustreerd weet ik niet goed wat ik ermee kan.
  zondag 21 november 2021 @ 23:34:59 #2
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_202286885
ga fappen
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  zondag 21 november 2021 @ 23:36:26 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202286900
Kun je een vriend bellen, of is dat moeilijk?
pi_202286932
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:36 schreef BasEnAad het volgende:
Kun je een vriend bellen, of is dat moeilijk?
Is helaas geen optie, althans, heb het wel eens besproken.
  zondag 21 november 2021 @ 23:47:21 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202286978
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:40 schreef Rock92 het volgende:

[..]
Is helaas geen optie, althans, heb het wel eens besproken.
Ben je nu ook boos/gefrustreerd?
  Spellchecker zondag 21 november 2021 @ 23:47:41 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202286981
Ga morgen naar je huisarts en bespreek het daar.
Die kan je doorverwijzen.

Sterkte.
pi_202287015
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ben je nu ook boos/gefrustreerd?
Ja, het vreet me op.
  maandag 22 november 2021 @ 00:01:11 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202287071
Emoties hebben een functie, maar je moet ze niet constant je leven laten bepalen.

Probeer het te relativeren. Je bent een mens, geen door instinct en emotie gedreven beest.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202288277
Sporten, alles geven. Eventueel kun je ook gaan boksen (bokszak), maar alleen als het als uitlaatklep werkt, niet als het je boosheid alleen maar versterkt. Is ook een kwestie van wat je in je hoofd doet, wat je visualiseert en of je relativeert.
pi_202288409
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:34 schreef Rock92 het volgende:
Zie tt

Met name als ik boos ben of gefrustreerd weet ik niet goed wat ik ermee kan.
Ben je dan ook echt boos en gefrustreerd?
Ik heb nooit echt geleerd met emoties om te gaan in mijn opvoeding.
Ik was altijd boos of blij, angst en verdriet heb ik echt lang niet gevoeld. Pas na wat therapie :').

Boosheid is vaak onderdrukte angst of verdriet.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  maandag 22 november 2021 @ 09:21:44 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202288689
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:40 schreef Rock92 het volgende:

[..]
Is helaas geen optie, althans, heb het wel eens besproken.
Het gaat om een specifiek probleem dus?

Waarom lukt het niet met hen?

en anders evt een professional?
pi_202289164
Dank voor de tips.

Sporten doe ik regelmatig en reguleert de boel in m'n hoofd enigzins. Helaas tijdelijk. Ik heb een aantal mensen gesproken over deze situatie. Misschien ook maar eens een hulpverlener benaderen.
pi_202289260
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2021 09:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Het gaat om een specifiek probleem dus?

Waarom lukt het niet met hen?

en anders evt een professional?
Niet specifiek, een opstapeling van meerdere dingen. Opzich is het al fijn dat het bespreekbaar is. Beetje ventileren, het is helaas alleen tijdelijk.
  maandag 22 november 2021 @ 10:31:02 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202289347
Maar er is dus iets terugkerend waar je last van hebt. Is het iets war je iets aan kunt doen / oplossen / accepteren / whatever. Wat als resultaat zou kunnen hebben dat je er daarna minder last van hebt?
Hiermee stel ik niet dat jij nu ook weet hoe je dat zou moeten en hier misschien hulp bij dient te krijgen (op wat ovor manier dan ook)
pi_202289902
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2021 10:31 schreef Cue_ het volgende:
Maar er is dus iets terugkerend waar je last van hebt. Is het iets war je iets aan kunt doen / oplossen / accepteren / whatever. Wat als resultaat zou kunnen hebben dat je er daarna minder last van hebt?
Hiermee stel ik niet dat jij nu ook weet hoe je dat zou moeten en hier misschien hulp bij dient te krijgen (op wat ovor manier dan ook)
Er is iets wat er voor zorgt dat ik min of meer altijd met opgekropte emoties rondloop. Bepaalde handelingen halen tijdelijk druk can de ketel maar het keert eigenlijk altijd vrij snel terug. Wat je hier aan kunt doen? Beetje het kip of het ei verhaal. Ben je gefrustreerd omdat dingen niet gaan zoals je wil of gaat het niet zoals je wil omdat je gefrustreerd bent. Ik heb verschillende dingen gedaan om te kijken of die stress in mijn lichaam weg kan gaan maar tot nog toe helaas.

Ik denk dat een groot deel ook mindset is. Ik heb een periode met vrij negatieve gedachtes rondgelopen en wat ik merkte is dat je het leven ook op die manier gaat beleven. Negatief dus. Lastige hieraan is dat het leven niet een groot feest is, denk ik. Er mag ruimte zijn voor negativiteit, het moet alleen niet je leven gaan beheersen.

Lastig.
pi_202300019
Herkenbaar dit.

Maar zoals een user hiervoor ook al zei, achter boosheid zit vaak een andere emotie, en dan met name angst of verdriet.

Zo ben ik jarenlang boos geweest, hierdoor van alles uitgevroten, ik dacht zoek het allemaal lekker uit en fuck iedereen, maar achteraf zat er een hele berg met verdriet en rouw waar ik nooit wat mee gedaan had. De laatste tijd erken ik het ook pas.

Destijds leek het ook alsof ik nooit van die emoties af kon komen, of ze echt op een constructieve manier kon uiten of tot de kern kon komen. Ik zag niet in dat er achter die boosheid een andere emotie zat, en dat ik met die boosheid een soort 'drive' of energie had, die ik ook onbewust gebruikte, om dan maar dingen te doen waardoor ik de achterliggende emotie (het verdriet) eigenlijk niet hoefde te voelen. Therapie geprobeerd, hielp matig. Bleef boos en recalcitrant. Maar op de een of andere manier, na een tijd, begon ik milder naar dingen te kijken. Begon ik mensen te vergeven en met name ook mezelf. En dingen te accepteren zoals ze nu eenmaal zijn.

Kijk, ik hoef niet te weten waar je precies boos over bent, maar als je begint met mensen en dingen en vooral jezelf te vergeven, en anders naar de wereld te kijken, komt het achterliggende verdriet en/of angst pas los.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 23:36:21 ]
  dinsdag 23 november 2021 @ 19:21:42 #17
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_202308473
Het is wel belangrijk om je emoties een plaats te kunnen geven omdat dit anders enorm wordt opgekropt en daar komen geen goede dingen uit voort. Heb je een soort uitlaatklep of iets wat je vrede geeft? Mensen met wie je kunt praten of ben je niet iemand die er graag over praat? Iedereen is natuurlijk anders en het is belangrijk om te kijken of er iets is wat bíj jou past om je emoties een plaats te kunnen geven. Vaak worden er adviezen gegeven die niet resoneren met iedereen. Het is belangrijk om te ontdekken wat voor jou werkt om je emoties een plaats te kunnen geven zodat je het niet opkropt. Het enige wat wij met je OP kunnen is suggesties geven vanuit onze referentiekader, ervaringen of ervaringen van buitenaf waar wij weer van hebben geleerd wat voor jou kan werken maar het heeft vooral te maken met hoe jouw interne processoren werken om dingen te verwerken en wat jouw voorkeur heeft.

Emoties kun je pas een plaats geven als je er echt door heengaat en ook beseft waarom die emoties er zijn. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om te proberen stressvrij te leven of adviezen op te volgen zoals ''mensen vergeven en een andere kijk hebben op het leven'' als dit veel dieper gaat en de kern nog niet is aangepakt. Zonder de kern aan te pakken waarom je nu eigenlijk de stress ervaart. Hetzelfde met je emoties, je wil het een plek geven maar waarom ervaar je die emoties? Je kunt de oppervlak niet aanpakken zonder de diepte in te gaan.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')