Een aantal wappies zullen er wel zijn, maar ik hoop toch echt vurig op een normaal protest. Utrecht heeft de ervaringen wel mee. Ja, in Kanaleneiland en Overvecht wil het nog wel eens onrustig zijn, maar doorgaan verlopen demonstraties in deze stad rustig.quote:Op zondag 21 november 2021 11:55 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat kun je vergeten. Die wappies komen om te rellen. Dat heeft helemaal niets meer met protesteren tegen wat dan ook te maken.
Ik help het je hopen. Wat ook zou kunnen helpen is als die welwillende mensen die daar echt komen om te protesteren eens op zouden staan tegen dat tuig en de politie zouden helpen met oppakken.quote:Op zondag 21 november 2021 11:59 schreef DW457 het volgende:
[..]
Een aantal wappies zullen er wel zijn, maar ik hoop toch echt vurig op een normaal protest. Utrecht heeft de ervaringen wel mee. Ja, in Kanaleneiland en Overvecht wil het nog wel eens onrustig zijn, maar doorgaan verlopen demonstraties in deze stad rustig.
Ja, dat ben ik met je eens. Ik ga er straks wel heen, ook met mijn dochter (zolang dat veilig kan). Ik vind het wel goed om haar dit mee te geven.quote:Op zondag 21 november 2021 12:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Wat ook zou kunnen helpen is als die welwillende mensen die daar echt komen om te protesteren eens op zouden staan tegen dat tuig en de politie zouden helpen met oppakken.
Tegen het huidige woonbeleid. En we protesteren vooral vóór meer woonmogelijkheden. Persoonlijk val ik in t gat tussen sociale huur (te veel salaris) en hypotheek en vrije sector (te weinig salaris). Die doelgroep wordt vaak vergeten, en dat is echt niet ok.quote:
Klopt, alleen is er geen oplossing zolang de rente kunstmatig laag word gehouden.quote:Op zondag 21 november 2021 13:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tegen het huidige woonbeleid. En we protesteren vooral vóór meer woonmogelijkheden. Persoonlijk val ik in t gat tussen sociale huur (te veel salaris) en hypotheek en vrije sector (te weinig salaris). Die doelgroep wordt vaak vergeten, en dat is echt niet ok.
Het is ook ingewikkeld, zeker. Maar ook wel aardig het gevolg van een decennium falend woonbeleid vanuit Den Haag.quote:Op zondag 21 november 2021 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, alleen is er geen oplossing zolang de rente kunstmatig laag word gehouden.
Wat was jou perfecte oplossing geweest dan?quote:Op zondag 21 november 2021 13:12 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het is ook ingewikkeld, zeker. Maar ook wel aardig het gevolg van een decennium falend woonbeleid vanuit Den Haag.
Klopt, ik volg het op de voet in Amsterdam, heb ook lang voor een woningbouwvereniging gewerkt. Een onderschat probleem is dat gemeentes bouwgrond kunstmatig schaars en duur houden.quote:Op zondag 21 november 2021 13:12 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het is ook ingewikkeld, zeker. Maar ook wel aardig het gevolg van een decennium falend woonbeleid vanuit Den Haag.
Ten eerst het probleem van de hypotheekrente, daarnaast moet men nieuwbouw aanwakkeren door grootschalige huizenbouw te doen, dit zorgt niet alleen voor meer huizen, maar ook voor een daling van de prijs.quote:Op zondag 21 november 2021 13:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat was jou perfecte oplossing geweest dan?
Lekker makkelijk zeiken zo.
En tegen welk kabinet protesteer je dan? Want op dit moment is er geen.quote:Op zondag 21 november 2021 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ten eerst het probleem van de hypotheekrente, daarnaast moet men nieuwbouw aanwakkeren door grootschalige huizenbouw te doen, dit zorgt niet alleen voor meer huizen, maar ook voor een daling van de prijs.
Ik protesteer niet, ik heb zelf een kleine 20 jaar geleden mijn woning gekocht.quote:Op zondag 21 november 2021 13:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
En tegen welk kabinet protesteer je dan? Want op dit moment is er geen.
Allemaal politiek, afschuiven op "pandjesbazen", in de grote steden vond men het 10 jaar geweldig dat de ene na de andere woning AirBNB werd, ik riep toen al dat dat behooorlijk dom is, maar goed met de Links politici aan de macht weet je het wel.quote:Op zondag 21 november 2021 13:17 schreef SOG het volgende:
Ja ik ga. Ik ga protesteren tegen 8 procent overdrachtsbelasting voor beleggers. Dit moet weer terug naar 6. Verder moet de zelfbewoningsplicht van tafel.
Dat is een leuk grapje zeg!quote:Op zondag 21 november 2021 14:18 schreef EINZ het volgende:
Er is een reactie gekomen vanuit de overheid. Premier Mark Rutte sprak zojuist de tweede kamer toe:
"Er zijn meer dan voldoende huizen in Nederland. Maar we maken er met ons allen wel teveel gebruik van. Daarom kondigt het kabinet tot nader order een woonstop op zondag af. Het is voorlopig verboden om op zondag tussen 03:00 en 20:00 in een woning te verblijven. Er zijn meer dan voldoende woningen, maar dan moeten we wel allemaal met zijn allen wat minder wonen"
Naar verluidt reageert de tweede kamer overwegend positief op het verbod. "Een enorme stap vooruit in de woonwereld", noemde Minister voor milieu en wonen van Veldhoven het idee.
Wat sowieso bizar is. En ja, je hebt gelijk: t is misschien makkelijk zeiken, maar de effecten van dit wanbeleid ervaar ik wel.quote:Op zondag 21 november 2021 13:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
Jij bent echt niet zo slim, he?quote:Op zondag 21 november 2021 15:46 schreef Nober het volgende:
Met protesteren krijg je meer nieuwe woningen?
De migrantenkwestie is een compleet ander verhaal, waar ik zelf ook heel anders in sta. Waar het mij om gaat is de huidige huizenmarkt. Op dat vlak steun ik dit protest. De migrantenkwestie staat hier los van.quote:Op zondag 21 november 2021 15:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze willen woningen en ze willen immigranten, dat is erg slim.
Immigranten die woningen moeten krijgen met voorrang... jij bent niet zo slim he?quote:Op zondag 21 november 2021 15:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
De migrantenkwestie is een compleet ander verhaal, waar ik zelf ook heel anders in sta. Waar het mij om gaat is de huidige huizenmarkt. Op dat vlak steun ik dit protest. De migrantenkwestie staat hier los van.
Waarom zou de politie zichzelf arresteren?quote:Op zondag 21 november 2021 12:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Wat ook zou kunnen helpen is als die welwillende mensen die daar echt komen om te protesteren eens op zouden staan tegen dat tuig en de politie zouden helpen met oppakken.
Vergeten?quote:Op zondag 21 november 2021 13:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tegen het huidige woonbeleid. En we protesteren vooral vóór meer woonmogelijkheden. Persoonlijk val ik in t gat tussen sociale huur (te veel salaris) en hypotheek en vrije sector (te weinig salaris). Die doelgroep wordt vaak vergeten, en dat is echt niet ok.
Weet je, flikker gewoon op uit dit topic. Uit onderzoek is al gebleken dat statushouders maar zeer beperkt invloed hebben op de woningmarkt. Als je serieus denkt dat statushouders t grootste probleem zijn op dit vlak, dan ben je nog achterlijker dan ik nu dacht.quote:Op zondag 21 november 2021 15:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Immigranten die woningen moeten krijgen met voorrang... jij bent niet zo slim he?
De ECB printte pre-corona 100 miljard per maand (bron: Arno Wellens) dan is het ook niet raar als de huizenprijzen zo duur zijn als dit geld merendeels verdwijnt in stenen.quote:Op zondag 21 november 2021 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, alleen is er geen oplossing zolang de rente kunstmatig laag word gehouden.
Yup, in die zin dat er veel aandacht wordt geschonken aan de sociale huurders en tweeverdienende starters of jonge starters (30-minners).quote:
Wie zijn die gasten vorige week vrijdag dan"?quote:Op zondag 21 november 2021 13:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
Doet mij denken aan pandjesbaas Van Haga die in een of andere vage FvD filmpje de schuld gaf aan asielzoekers. De man met een beleggingsportefeuille van ongeveer 100 huizen (bron: Quote)quote:Op zondag 21 november 2021 15:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Immigranten die woningen moeten krijgen met voorrang... jij bent niet zo slim he?
Nederland is overbevolkt. Wat achterlijk dat je dat niet wilt zien.quote:Op zondag 21 november 2021 16:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Weet je, flikker gewoon op uit dit topic. Uit onderzoek is al gebleken dat statushouders maar zeer beperkt invloed hebben op de woningmarkt. Als je serieus denkt dat statushouders t grootste probleem zijn op dit vlak, dan ben je nog achterlijker dan ik nu dacht.
Vertel me eens, waar geef ik aan dat ik meer immigranten wil? Of zit je weer vast in één of ander waanbeeld (zeer waarschijnlijk)?quote:Op zondag 21 november 2021 16:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Nederland is overbevolkt. Wat achterlijk dat je dat niet wilt zien.
Heb je trouwens überhaupt een punt of kom je hier gewoon etteren?quote:Op zondag 21 november 2021 16:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Nederland is overbevolkt. Wat achterlijk dat je dat niet wilt zien.
Niet slim, flikker gewoon op, achterlijk, etteren. Nee ik ben niet degene die vast zit in waanbeelden.quote:Op zondag 21 november 2021 16:12 schreef DW457 het volgende:
[..]
Vertel me eens, waar geef ik aan dat ik meer immigranten wil? Of zit je weer vast in één of ander waanbeeld (zeer waarschijnlijk)?
Je komt anders niet met zinnige argumenten. En ik snap t dat t wat confronterend kan zijn als iemand je een spiegel voor houdt.quote:Op zondag 21 november 2021 16:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Niet slim, flikker gewoon op, achterlijk, etteren. Nee ik ben niet degene die vast zit in waanbeelden.
Leg me dan eens uit waarom het mij niet lukt? Ik heb een normale baan, ben alleenstaande vader van een dochter, werk fulltime en heb een vast contract. Toch lukt het me niet, met mijn iets bovenmodale salaris. Ben ik dan ook een zeikerd?quote:Op zondag 21 november 2021 16:48 schreef Jimbo het volgende:
Als dit volk gewoon een normale baan had ipv een 4e studie vrijetijdskunde of filosofie hadden ze prima een huis kunnen betalen.
Ze moeten gewoon niet zo zeiken
Wat voor huis zoek je? Vrijstaand met een tuin en een zwembad? In het centrum van een stad? nee dat gaat je niet lukken.quote:Op zondag 21 november 2021 16:59 schreef DW457 het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom het mij niet lukt? Ik heb een normale baan, ben alleenstaande vader van een dochter, werk fulltime en heb een vast contract. Toch lukt het me niet, met mijn iets bovenmodale salaris. Ben ik dan ook een zeikerd?
Nope, gewoon een huis/appartement. Niet te ver van mijn werk, niet te ver van mijn dochter (dus Randstad + Gelderland), met minimaal 1 losse (t liefst 2) slaapkamers (dus geen studio) zodat ik mijn dochter goed kan hebben thuis.quote:Op zondag 21 november 2021 17:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Wat voor huis zoek je? Vrijstaand met een tuin en een zwembad? In het centrum van een stad? nee dat gaat je niet lukken.
Met een 'bovenmodaal' salaris hou je normaal genoeg over om een normaal huis te huren of een normale hypotheek te kunnen aflossen.
Oh jij denkt dat er je nog makkelijk in je eentje een huis kan kopen als we, laten we het maar even ruim nemen, 50k per jaar verdient en geen huis bezit dat je kan verkopen?quote:Op zondag 21 november 2021 17:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Wat voor huis zoek je? Vrijstaand met een tuin en een zwembad? In het centrum van een stad? nee dat gaat je niet lukken.
Met een 'bovenmodaal' salaris hou je normaal genoeg over om een normaal huis te huren of een normale hypotheek te kunnen aflossen.
Nee, precies. Ik wéét inmiddels dat ik niet kan kopen en dat is het hele probleem! Ik maak in mijn uppie geen enkele kans, waar dan ook en dat geeft heel duidelijk aan hoe ziek de woningmarkt is.quote:Op zondag 21 november 2021 17:20 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat er je nog makkelijk in je eentje een huis kan kopen als we, laten we het maar even ruim nemen, 50k per jaar verdient en geen huis bezit dat je kan verkopen?
Of gaan de doelpalen dan verzet worden en kom je met Fundalinkjes van die paar huizen die hij in theorie zou kunnen kopen op basis van de vraagprijs en een stukje overbieden ten opzichte daarvan?
Huren kan maar moeizaam. 25m2 is écht te klein voor mijn dochter en mij samen. Daarnaast vraagt een verhuurder vaak de huur x4 als inkomenseis en daar zit ik dan weer net onder. Super kut, want zo raak je dus dakloos.quote:Op zondag 21 november 2021 17:22 schreef Stepperoller het volgende:
Huren kan waarschijnlijk nog wel als er verder letterlijk geen aanvullende eisen mogen zijn, hoe redelijk ook gezien de situatie. Op 25 m2 of zo, want elke m2 meer wordt het lastiger om aan de inkomenseisen in de vrije sector te voldoen.
Ik snap gewoon niet waarom mensen die geen idee hebben van de huidige situatie (als alleenstaande sowieso aangewezen op vrije sector huur) dat weigeren te erkennen en per se een pleidooi willen afsteken over dat er heus nog wel iets mogelijk is.quote:Op zondag 21 november 2021 17:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, precies. Ik wéét inmiddels dat ik niet kan kopen en dat is het hele probleem! Ik maak in mijn uppie geen enkele kans, waar dan ook en dat geeft heel duidelijk aan hoe ziek de woningmarkt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |