Een aantal wappies zullen er wel zijn, maar ik hoop toch echt vurig op een normaal protest. Utrecht heeft de ervaringen wel mee. Ja, in Kanaleneiland en Overvecht wil het nog wel eens onrustig zijn, maar doorgaan verlopen demonstraties in deze stad rustig.quote:Op zondag 21 november 2021 11:55 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat kun je vergeten. Die wappies komen om te rellen. Dat heeft helemaal niets meer met protesteren tegen wat dan ook te maken.
Ik help het je hopen. Wat ook zou kunnen helpen is als die welwillende mensen die daar echt komen om te protesteren eens op zouden staan tegen dat tuig en de politie zouden helpen met oppakken.quote:Op zondag 21 november 2021 11:59 schreef DW457 het volgende:
[..]
Een aantal wappies zullen er wel zijn, maar ik hoop toch echt vurig op een normaal protest. Utrecht heeft de ervaringen wel mee. Ja, in Kanaleneiland en Overvecht wil het nog wel eens onrustig zijn, maar doorgaan verlopen demonstraties in deze stad rustig.
Ja, dat ben ik met je eens. Ik ga er straks wel heen, ook met mijn dochter (zolang dat veilig kan). Ik vind het wel goed om haar dit mee te geven.quote:Op zondag 21 november 2021 12:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Wat ook zou kunnen helpen is als die welwillende mensen die daar echt komen om te protesteren eens op zouden staan tegen dat tuig en de politie zouden helpen met oppakken.
Tegen het huidige woonbeleid. En we protesteren vooral vóór meer woonmogelijkheden. Persoonlijk val ik in t gat tussen sociale huur (te veel salaris) en hypotheek en vrije sector (te weinig salaris). Die doelgroep wordt vaak vergeten, en dat is echt niet ok.quote:
Klopt, alleen is er geen oplossing zolang de rente kunstmatig laag word gehouden.quote:Op zondag 21 november 2021 13:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tegen het huidige woonbeleid. En we protesteren vooral vóór meer woonmogelijkheden. Persoonlijk val ik in t gat tussen sociale huur (te veel salaris) en hypotheek en vrije sector (te weinig salaris). Die doelgroep wordt vaak vergeten, en dat is echt niet ok.
Het is ook ingewikkeld, zeker. Maar ook wel aardig het gevolg van een decennium falend woonbeleid vanuit Den Haag.quote:Op zondag 21 november 2021 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, alleen is er geen oplossing zolang de rente kunstmatig laag word gehouden.
Wat was jou perfecte oplossing geweest dan?quote:Op zondag 21 november 2021 13:12 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het is ook ingewikkeld, zeker. Maar ook wel aardig het gevolg van een decennium falend woonbeleid vanuit Den Haag.
Klopt, ik volg het op de voet in Amsterdam, heb ook lang voor een woningbouwvereniging gewerkt. Een onderschat probleem is dat gemeentes bouwgrond kunstmatig schaars en duur houden.quote:Op zondag 21 november 2021 13:12 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het is ook ingewikkeld, zeker. Maar ook wel aardig het gevolg van een decennium falend woonbeleid vanuit Den Haag.
Ten eerst het probleem van de hypotheekrente, daarnaast moet men nieuwbouw aanwakkeren door grootschalige huizenbouw te doen, dit zorgt niet alleen voor meer huizen, maar ook voor een daling van de prijs.quote:Op zondag 21 november 2021 13:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat was jou perfecte oplossing geweest dan?
Lekker makkelijk zeiken zo.
En tegen welk kabinet protesteer je dan? Want op dit moment is er geen.quote:Op zondag 21 november 2021 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ten eerst het probleem van de hypotheekrente, daarnaast moet men nieuwbouw aanwakkeren door grootschalige huizenbouw te doen, dit zorgt niet alleen voor meer huizen, maar ook voor een daling van de prijs.
Ik protesteer niet, ik heb zelf een kleine 20 jaar geleden mijn woning gekocht.quote:Op zondag 21 november 2021 13:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
En tegen welk kabinet protesteer je dan? Want op dit moment is er geen.
Allemaal politiek, afschuiven op "pandjesbazen", in de grote steden vond men het 10 jaar geweldig dat de ene na de andere woning AirBNB werd, ik riep toen al dat dat behooorlijk dom is, maar goed met de Links politici aan de macht weet je het wel.quote:Op zondag 21 november 2021 13:17 schreef SOG het volgende:
Ja ik ga. Ik ga protesteren tegen 8 procent overdrachtsbelasting voor beleggers. Dit moet weer terug naar 6. Verder moet de zelfbewoningsplicht van tafel.
Dat is een leuk grapje zeg!quote:Op zondag 21 november 2021 14:18 schreef EINZ het volgende:
Er is een reactie gekomen vanuit de overheid. Premier Mark Rutte sprak zojuist de tweede kamer toe:
"Er zijn meer dan voldoende huizen in Nederland. Maar we maken er met ons allen wel teveel gebruik van. Daarom kondigt het kabinet tot nader order een woonstop op zondag af. Het is voorlopig verboden om op zondag tussen 03:00 en 20:00 in een woning te verblijven. Er zijn meer dan voldoende woningen, maar dan moeten we wel allemaal met zijn allen wat minder wonen"
Naar verluidt reageert de tweede kamer overwegend positief op het verbod. "Een enorme stap vooruit in de woonwereld", noemde Minister voor milieu en wonen van Veldhoven het idee.
Wat sowieso bizar is. En ja, je hebt gelijk: t is misschien makkelijk zeiken, maar de effecten van dit wanbeleid ervaar ik wel.quote:Op zondag 21 november 2021 13:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
En tegen welk kabinet protesteer je dan? Want op dit moment is er geen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |