Niet-gebruikt vuurwerk dat je weggooit, moet je voor de veiligheid eerst goed nat maken en in een dichtgebonden zak stoppen (zodat het vochtig blijft), voordat je het bij het restafval gooit.quote:Op zondag 21 november 2021 06:12 schreef onduidelijkk het volgende:
2 jaar terug had ik nog wat vuurwerk die overbleef. Namelijk 8x ratelbanden uit België. Om precies te zijn het volgende:
https://www.lootsvuurwerk(...)elebration-13-meter/
De jaar erop was er een vuurwerk verbod dus ik had het niet afgestoken. Dit jaar is er opnieuw een vuurwerkverbod en nu wil ik graag deze matten weg hebben in verband met gevaar voor huur opzegging door de woningbouw. Die dingen liggen bij mij in de schuur. Ik weet niet tot hoe ver dat een gevaar oplevert voor mijn huurcontract. Op de website staat er F2 maar toch vermoed ik dat het een gevaar kan opleveren. Heb geen zin om mijn huis kwijt te raken om zoiets lulligs.
Dus vandaar dat ik die dingen wil inleveren , maar hoe? Hoe kan ik het inleveren zonder strafbaar bezig te zijn. Want ik ga ervanuit dat die dingen illegaal en strafbaar is?
Nee want dat kan gezien worden als handel in explosieven. En stel die ding knalt in jou huis dan heb je een zeer groot probleem. Want 1 van die ratelbanden die uit elkaar knalt zorgt al voor een zeer grote explosie van minstens 6 meter hoog. Laat staan 8 stuks.quote:
Dat verschilt per gemeente. Er zijn genoeg gemeentes die ook illegaal vuurwerk accepteren.quote:Op zondag 21 november 2021 06:27 schreef onduidelijkk het volgende:
'Legaal' inleveren van illegaal vuurwerk niet mogelijk
https://wos.nl/nieuws/art(...)urwerk-niet-mogelijk
quote:Op zondag 21 november 2021 06:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat verschilt per gemeente. Er zijn genoeg gemeentes die ook illegaal vuurwerk accepteren.
Westlanders werden doorverwezen naar Den Haag
https://www.ad.nl/westlan(...)-inleveren~a46d129a/
Vorige jaar was er een actie dat klopt. Maar ik wil nu inleveren , alleen zie ik dat dat niet kan. Doe ik dat wel dan heb ik een probleem. Laatste optie is gewoon alles afsteken tijdens oud en nieuw. Dat gaan heel veel mensen doen ondanks het verbod.quote:Op zondag 21 november 2021 06:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat verschilt per gemeente. Er zijn genoeg gemeentes die ook illegaal vuurwerk accepteren.
Westlanders werden doorverwezen naar Den Haag
https://www.ad.nl/westlan(...)-inleveren~a46d129a/
Je kan het nu inderdaad wel inleveren, maar niet anoniem met waarschijnlijk een straf(blad) tot gevolg.quote:Op zondag 21 november 2021 06:45 schreef onduidelijkk het volgende:
[..]
[..]
Vorige jaar was er een actie dat klopt. Maar ik wil nu inleveren , alleen zie ik dat dat niet kan. Doe ik dat wel dan heb ik een probleem. Laatste optie is gewoon alles afsteken tijdens oud en nieuw. Dat gaan heel veel mensen doen ondanks het verbod.
Ik ga zelf sowieso wel wat afsteken tijdens oud en nieuw maar niet zo heel veel. Die matten moeten weg.
Ja dus ik kan het niet inleveren. Dan moet ik het afsteken tijdens oud en nieuw. Ik stres me eraan eerlijk gezegd. Want je leest op internet verhalen over mensen waarvan de huurovereenkomst is beëindigt vanwege (teveel) vuurwerk op de zolder.quote:Op zondag 21 november 2021 06:52 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Je kan het nu inderdaad wel inleveren, maar niet anoniem met waarschijnlijk een straf(blad) tot gevolg.
Dumping op particulier terrein is geen taak van de gemeente. Waarschijnlijk komen ze het ontschadelijk maken omdat het gevaar kan opleveren voor de omgeving, maar sturen ze de rekening van opruimen/afvoeren naar TSquote:Op zondag 21 november 2021 07:26 schreef valentijn101 het volgende:
Leg het voor in de tuin. Bel de gemeente met de vraag:”Er heeft hier iemand vuurwerk in mijn tuin gedumpt. Waar kan ik het inleveren?”
quote:Wanneer je te maken krijgt met een illegale dumping van afval op jouw grond, dan ben jij er verantwoordelijk voor dat het wordt opgeruimd.
dumpen op gemeentegrond danquote:Op zondag 21 november 2021 07:37 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dumping op particulier terrein is geen taak van de gemeente. Waarschijnlijk komen ze het ontschadelijk maken omdat het gevaar kan opleveren voor de omgeving, maar sturen ze de rekening van opruimen/afvoeren naar TS
[..]
Die dingen liggen al ruim 1.5 jaar in mijn schuur. Op elkaar gestapeld. Grootste probleem is mijn vermoeden. Ik denk dat er een kans bestaat dat de woningbouw mijn huurcontract kan opzeggen vanwege ''opslag vuurwerk'' , zou er een controle plaats vinden door de politie. Het is ook niet zomaar vuurwerk maar echt meerdere klappermatten uit België.quote:
Onderdompelen en dan ergens weggooien. Dat zou ik kunnen doen. Geen slecht idee eigenlijk.quote:Op zondag 21 november 2021 08:16 schreef Filosoofert het volgende:
Wat is er mis met de suggestie onderdompelen en weggooien, die al meerdere keren gegeven is?
Onderdompelen, in een vuilniszak, dichtknopen, kliko/ondergrondse.quote:Op zondag 21 november 2021 08:19 schreef onduidelijkk het volgende:
[..]
Onderdompelen en dan ergens weggooien. Dat zou ik kunnen doen. Geen slecht idee eigenlijk.
En dan de verbrandingsoven in? Dat zal de oven leuk vinden…quote:Op zondag 21 november 2021 08:23 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Onderdompelen, in een vuilniszak, dichtknopen, kliko/ondergrondse.
kliko/ondergrondse.?quote:Op zondag 21 november 2021 08:23 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Onderdompelen, in een vuilniszak, dichtknopen,kliko/ondergrondse.
Ik denk dat het beste optie is om het gewoon ergens weg te flikkeren. Ergens waar weinig mensen zijn. Gewoon in de struiken pleuren en wegwezen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan de verbrandingsoven in? Dat zal de oven leuk vinden…
Ja tot een paar kinderen het vinden en afsteken.quote:Op zondag 21 november 2021 08:25 schreef onduidelijkk het volgende:
[..]
Ik denk dat het beste optie is om het gewoon ergens weg te flikkeren. Ergens waar weinig mensen zijn. Gewoon in de struiken pleuren en wegwezen.
Je bent onbekend met kliko’s? Je gooit nu je afval uit het raam?quote:
Anoniem berichtje sturen naar de gemeente dat op plaats X veel vuurwerk ligt. Weggegooid vanwege vuurwerkverbod.quote:Op zondag 21 november 2021 08:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja tot een paar kinderen het vinden en afsteken.
Ooit zo'n oven gezien?quote:Op zondag 21 november 2021 08:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan de verbrandingsoven in? Dat zal de oven leuk vinden…
Ah we zitten onze tijd weer te verdoen zie ik.quote:
Handel is in mijn optiek ruilen... dus je kan het ook weg geven, is het geen handel!quote:Op zondag 21 november 2021 06:29 schreef onduidelijkk het volgende:
Nee want dat kan gezien worden als handel in explosieven.
Niet in een sloot of zo gooien. Er zitten schadelijk stoffen in vuurwerk. Geef het gewoon af bij de milieustraat van je gemeente.quote:Op zondag 21 november 2021 08:58 schreef Sfancta het volgende:
Zo'n kleinigheden raak je gemakkelijk kwijt. Ergens dumpen in het water of thuis zelf even goed natmaken en in de container.
Ook dat mag niet. Je krijgt een strafblad wanneer je dat zou doen. Gelijk politie erbij.quote:Op zondag 21 november 2021 09:02 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Niet in een sloot of zo gooien. Er zitten schadelijk stoffen in vuurwerk. Geef het gewoon af bij de milieustraat van je gemeente.
Gast heeft wel zijn huis kwijt en stond dus op straat: (hij had wel 40 stuks meer als mij in zijn huis en was wel bedoelt voor de handel mja)quote:Op zondag 21 november 2021 09:21 schreef -Sigaartje het volgende:
Ratelbanden uit België. Vast een beetje illegaal....
Nijmegen , Busserweg. Naast NEC stadion. Gratis op te halen.quote:Op zondag 21 november 2021 10:08 schreef Haags het volgende:
Steek ze gewoon af. Beetje zonde om zomaar weg te gooien.
quote:Op zondag 21 november 2021 09:16 schreef onduidelijkk het volgende:
Heb het net weggeflikkert. Een vriend heeft een melding gemaakt bij vuurwerk verkoop groepen op telegram waar het precies ligt en alles. Mogen mensen die het willen ophalen gratis. 800 euro aan vuurwerk.
GC / Gratis 800 euro aan vuurwerk.quote:Op zondag 21 november 2021 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
Jij hebt illegaal vuurkwerk gedumpt dat gewoon afgestoken kan worden door iedereen die het maar vindt? Je hebt het niet nat gemaakt terwijl je dat net nog een goed idee vond?
Ja, lekker verantwoordelijk bezig. Man man man
Ja, dus troll. Indien echt zie je direct wat het voor paupers zijn die met dergelijke rommel bezig zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 10:29 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
GC / Gratis 800 euro aan vuurwerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |