abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202273772
2 jaar terug had ik nog wat vuurwerk die overbleef. Namelijk 8x ratelbanden uit België. Om precies te zijn het volgende:

https://www.lootsvuurwerk(...)elebration-13-meter/

De jaar erop was er een vuurwerk verbod dus ik had het niet afgestoken. Dit jaar is er opnieuw een vuurwerkverbod en nu wil ik graag deze matten weg hebben in verband met gevaar voor huur opzegging door de woningbouw. Die dingen liggen bij mij in de schuur. Ik weet niet tot hoe ver dat een gevaar oplevert voor mijn huurcontract. Op de website staat er F2 maar toch vermoed ik dat het een gevaar kan opleveren. Heb geen zin om mijn huis kwijt te raken om zoiets lulligs.

Dus vandaar dat ik die dingen wil inleveren , maar hoe? Hoe kan ik het inleveren zonder strafbaar bezig te zijn. Want ik ga ervanuit dat die dingen illegaal en strafbaar is?
pi_202273778
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 06:12 schreef onduidelijkk het volgende:
2 jaar terug had ik nog wat vuurwerk die overbleef. Namelijk 8x ratelbanden uit België. Om precies te zijn het volgende:

https://www.lootsvuurwerk(...)elebration-13-meter/

De jaar erop was er een vuurwerk verbod dus ik had het niet afgestoken. Dit jaar is er opnieuw een vuurwerkverbod en nu wil ik graag deze matten weg hebben in verband met gevaar voor huur opzegging door de woningbouw. Die dingen liggen bij mij in de schuur. Ik weet niet tot hoe ver dat een gevaar oplevert voor mijn huurcontract. Op de website staat er F2 maar toch vermoed ik dat het een gevaar kan opleveren. Heb geen zin om mijn huis kwijt te raken om zoiets lulligs.

Dus vandaar dat ik die dingen wil inleveren , maar hoe? Hoe kan ik het inleveren zonder strafbaar bezig te zijn. Want ik ga ervanuit dat die dingen illegaal en strafbaar is?
Niet-gebruikt vuurwerk dat je weggooit, moet je voor de veiligheid eerst goed nat maken en in een dichtgebonden zak stoppen (zodat het vochtig blijft), voordat je het bij het restafval gooit.

Veel gemeentes hebben vorig jaar inleverpunten ingesteld waar rond de jaarwisseling je het (il)legale vuurwerk anoniem kan inleveren. Waarschijnlijk komen deze er dit jaar weer vanwege het vuurwerkverbod

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 21-11-2021 06:35:04 ]
pi_202273781
Wat ik ook niet begrijp is , ze hebben een vuurwerkverbod ingevoerd maar waarom dan geen ''inleverpunt' of een bepaalde vrijstelling dat je anoniem alles kunt dumpen via de gemeente of iets in die richting. Heel veel mensen hebben nog vuurwerk in hun schuur dus dat snap ik even niet.

Soort van wie A zegt moet ook B zeggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door onduidelijkk op 21-11-2021 06:58:55 ]
pi_202273782
Geef maar aan mij dan :)
pi_202273784
'Legaal' inleveren van illegaal vuurwerk niet mogelijk

https://wos.nl/nieuws/art(...)urwerk-niet-mogelijk
pi_202273786
Jij gaat denk ik nog veel DM krijgen vandaag _O-
Suc6 met het kwijtraken :s)
pi_202273787
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 06:25 schreef dexamfetamine het volgende:
Geef maar aan mij dan :)
Nee want dat kan gezien worden als handel in explosieven. En stel die ding knalt in jou huis dan heb je een zeer groot probleem. Want 1 van die ratelbanden die uit elkaar knalt zorgt al voor een zeer grote explosie van minstens 6 meter hoog. Laat staan 8 stuks.

Mijn schuurtje is wat verderop dus dan maakt het niet zoveel uit maar toch. Beste is alles inleveren , maar dat kan (nog) niet zo te zien,
pi_202273797
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 06:27 schreef onduidelijkk het volgende:
'Legaal' inleveren van illegaal vuurwerk niet mogelijk

https://wos.nl/nieuws/art(...)urwerk-niet-mogelijk
Dat verschilt per gemeente. Er zijn genoeg gemeentes die ook illegaal vuurwerk accepteren.

Westlanders werden doorverwezen naar Den Haag
https://www.ad.nl/westlan(...)-inleveren~a46d129a/
pi_202273799
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 06:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat verschilt per gemeente. Er zijn genoeg gemeentes die ook illegaal vuurwerk accepteren.

quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 06:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Vorige jaar was er een actie dat klopt. Maar ik wil nu inleveren , alleen zie ik dat dat niet kan. Doe ik dat wel dan heb ik een probleem. Laatste optie is gewoon alles afsteken tijdens oud en nieuw. Dat gaan heel veel mensen doen ondanks het verbod.

Ik ga zelf sowieso wel wat afsteken tijdens oud en nieuw maar niet zo heel veel. Die matten moeten weg.
pi_202273807
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 06:45 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
[..]
Vorige jaar was er een actie dat klopt. Maar ik wil nu inleveren , alleen zie ik dat dat niet kan. Doe ik dat wel dan heb ik een probleem. Laatste optie is gewoon alles afsteken tijdens oud en nieuw. Dat gaan heel veel mensen doen ondanks het verbod.

Ik ga zelf sowieso wel wat afsteken tijdens oud en nieuw maar niet zo heel veel. Die matten moeten weg.
Je kan het nu inderdaad wel inleveren, maar niet anoniem met waarschijnlijk een straf(blad) tot gevolg.
pi_202273814
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 06:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je kan het nu inderdaad wel inleveren, maar niet anoniem met waarschijnlijk een straf(blad) tot gevolg.
Ja dus ik kan het niet inleveren. Dan moet ik het afsteken tijdens oud en nieuw. Ik stres me eraan eerlijk gezegd. Want je leest op internet verhalen over mensen waarvan de huurovereenkomst is beëindigt vanwege (teveel) vuurwerk op de zolder.

Ik heb geen zwaar illegaal vuurwerk zoals cobra's of mortierbommen. Het gaat echt om die matten. Ik lees vooral dat mensen die echt eruit worden gezet mensen zijn die cobra's mortierbommen lawinepijlen in grote hoeveelheid opgeslagen hebben in hun huis of berging.

Er is ook geen sprake van handel.

[ Bericht 5% gewijzigd door onduidelijkk op 21-11-2021 07:08:28 ]
pi_202273848
Leg het voor in de tuin. Bel de gemeente met de vraag:”Er heeft hier iemand vuurwerk in mijn tuin gedumpt. Waar kan ik het inleveren?” ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202273867
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 07:26 schreef valentijn101 het volgende:
Leg het voor in de tuin. Bel de gemeente met de vraag:”Er heeft hier iemand vuurwerk in mijn tuin gedumpt. Waar kan ik het inleveren?” ^O^
Dumping op particulier terrein is geen taak van de gemeente. Waarschijnlijk komen ze het ontschadelijk maken omdat het gevaar kan opleveren voor de omgeving, maar sturen ze de rekening van opruimen/afvoeren naar TS
quote:
Wanneer je te maken krijgt met een illegale dumping van afval op jouw grond, dan ben jij er verantwoordelijk voor dat het wordt opgeruimd.
pi_202273874
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 07:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dumping op particulier terrein is geen taak van de gemeente. Waarschijnlijk komen ze het ontschadelijk maken omdat het gevaar kan opleveren voor de omgeving, maar sturen ze de rekening van opruimen/afvoeren naar TS
[..]

dumpen op gemeentegrond dan
pi_202273890
Gewoon laten liggen
lol
pi_202273901
Gewoon in een emmer met water dompelen dan. 100% onschadelijk maken
pi_202273904
In een sloot dumpen. 14.gif
pi_202273938
Waarom steek je het niet vandaag of morgen af? Ergens waar het geen kwaad kan voor anderen. :?
pi_202273947
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 07:51 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Gewoon laten liggen
Die dingen liggen al ruim 1.5 jaar in mijn schuur. Op elkaar gestapeld. Grootste probleem is mijn vermoeden. Ik denk dat er een kans bestaat dat de woningbouw mijn huurcontract kan opzeggen vanwege ''opslag vuurwerk'' , zou er een controle plaats vinden door de politie. Het is ook niet zomaar vuurwerk maar echt meerdere klappermatten uit België.

Door die vuurwerkverbod weet ik ff niet wat ik moet doen ermee. Want anders zou ik het afsteken tijdens nieuwjaar en is het ook klaar. Ik ga wel meedoen met oud en nieuw maar dan wel met minder vuurwerk , minder kilotjes. Dat levert ook geen grote gevaar op zoals contractontbinding.
pi_202273948
Wat is er mis met de suggestie onderdompelen en weggooien, die al meerdere keren gegeven is?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_202273955
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:16 schreef Filosoofert het volgende:
Wat is er mis met de suggestie onderdompelen en weggooien, die al meerdere keren gegeven is?
Onderdompelen en dan ergens weggooien. Dat zou ik kunnen doen. Geen slecht idee eigenlijk.
pi_202273965
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:19 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Onderdompelen en dan ergens weggooien. Dat zou ik kunnen doen. Geen slecht idee eigenlijk.
Onderdompelen, in een vuilniszak, dichtknopen, kliko/ondergrondse.
  zondag 21 november 2021 @ 08:24:23 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202273966
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:23 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Onderdompelen, in een vuilniszak, dichtknopen, kliko/ondergrondse.
En dan de verbrandingsoven in? Dat zal de oven leuk vinden…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202273967
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:23 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Onderdompelen, in een vuilniszak, dichtknopen,kliko/ondergrondse.
kliko/ondergrondse.?
pi_202273973
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik denk dat het beste optie is om het gewoon ergens weg te flikkeren. Ergens waar weinig mensen zijn. Gewoon in de struiken pleuren en wegwezen.
  zondag 21 november 2021 @ 08:27:10 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202273983
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:25 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Ik denk dat het beste optie is om het gewoon ergens weg te flikkeren. Ergens waar weinig mensen zijn. Gewoon in de struiken pleuren en wegwezen.
Ja tot een paar kinderen het vinden en afsteken.
  zondag 21 november 2021 @ 08:27:40 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202273987
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:24 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
kliko/ondergrondse.?
Je bent onbekend met kliko’s? Je gooit nu je afval uit het raam?
pi_202273998
Grote vuilniszak pakken alles erin pleuren. In de auto. Rustige plek zoeken en weg der mee. Ik heb daarnaast wel legaal vuurwerk die ook in NL te verkrijgen is ( wanneer er geen verbod geldt...) . Dus normale cakes. Maar wel rond de 150 kg. Dus ruim meer dan 25kg.

Die matten zijn een ander verhaal. Omdat het waarschijnlijk onder zwaar knalvuurwerk valt kan het een groot probleem opleveren. Knalvuurwerk is daarbij ook nog is volledig verboden in Nederland.
pi_202274000
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja tot een paar kinderen het vinden en afsteken.
Anoniem berichtje sturen naar de gemeente dat op plaats X veel vuurwerk ligt. Weggegooid vanwege vuurwerkverbod.
pi_202274001
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ooit zo'n oven gezien?

Weet je wat hard gaat? Een gasfles, zon bbq ding weet je wel. (Al knalt die al eerder in het proces ;) )

Geloof me, die paar rotjes boeien echt niet.

quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:24 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
kliko/ondergrondse.?
Ah we zitten onze tijd weer te verdoen zie ik.

Waarom zou ik überhaupt nog serieus reageren op fok
pi_202274020
Geef het aan de plaatselijke Chinees die steken het wel af.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202274156
Zo'n kleinigheden raak je gemakkelijk kwijt. Ergens dumpen in het water of thuis zelf even goed natmaken en in de container.
pi_202274173
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 06:29 schreef onduidelijkk het volgende:
Nee want dat kan gezien worden als handel in explosieven.
Handel is in mijn optiek ruilen... dus je kan het ook weg geven, is het geen handel! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_202274183
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:58 schreef Sfancta het volgende:
Zo'n kleinigheden raak je gemakkelijk kwijt. Ergens dumpen in het water of thuis zelf even goed natmaken en in de container.
Niet in een sloot of zo gooien. Er zitten schadelijk stoffen in vuurwerk. Geef het gewoon af bij de milieustraat van je gemeente.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202274277
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 09:02 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Niet in een sloot of zo gooien. Er zitten schadelijk stoffen in vuurwerk. Geef het gewoon af bij de milieustraat van je gemeente.
Ook dat mag niet. Je krijgt een strafblad wanneer je dat zou doen. Gelijk politie erbij.

Heb het net weggeflikkert. Een vriend heeft een melding gemaakt bij vuurwerk verkoop groepen op telegram waar het precies ligt en alles. Mogen mensen die het willen ophalen gratis. 800 euro aan vuurwerk.
pi_202274302
Ratelbanden uit België. Vast een beetje illegaal....
pi_202274341
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:21 schreef -Sigaartje het volgende:
Ratelbanden uit België. Vast een beetje illegaal....
Gast heeft wel zijn huis kwijt en stond dus op straat: (hij had wel 40 stuks meer als mij in zijn huis en was wel bedoelt voor de handel mja)

Zero tolerance bij opslag van illegaal vuurwerk in woonwijk
Het is een algemeen bekend feit dat de opslag van een grote hoeveelheid vuurwerk risico’s meebrengt. De vuurwerkramp in Enschede heeft geleid tot een aanscherping van de regels voor onder meer opslag, verpakking, hoeveelheid en afstand tot kwetsbare objecten. Omdat de Nederlandse wet strenger is dan die in de ons omringende landen, is het vuurwerk dat hier wordt verkocht volgens liefhebbers minder spectaculair.

Nederlanders kopen daarom in België en Duitsland het hier verboden vuurwerk. Zo ook een huurder die dacht gemakkelijk geld te verdienen door voor bekenden over de grens een partij vuurwerk op te halen en tijdelijk bij hem thuis op te slaan. De opslag van vuurwerk is echter in strijd met de bestemming woonruimte en dus in strijd met de huurovereenkomst.

De casus
Voor vrienden uit de kroeg haalt huurder op een vrijdag met een speciaal daarvoor gehuurde boedelbak in België 47 rollen Chinese duizendklappers. Hij slaat de partij op in zijn garage, die aan het huis grenst, plaatst wat autobanden om de dozen heen, zeiltje erover, klaar. De bestelling zal echter niet zondag, maar pas maandag worden opgehaald. Op maandag staat de politie voor de deur en neemt de 900 kilo illegaal vuurwerk in beslag. In plaats van de verwachte fikse boete ontvangt huurder van de woningstichting een huuropzegging en krijgt hij twee weken de tijd om te vertrekken.

Huurder staat op de zwarte lijst en kan nergens anders in de gemeente een woning huren. Hij wil graag een tweede kans, maar ook een door buren georganiseerde handtekeningenactie brengt verhuurster niet op andere gedachten. Huurder heeft zijn eigen gezin en de buurt onacceptabel in gevaar gebracht door de partij explosieven te verbergen. De sanctie is dezelfde als voor betrapte wiettelers. De kantonrechter ontbindt de huurovereenkomst en stelt de termijn voor ontruiming op twee weken. Via een kort geding weet huurder twee maanden uitstel te krijgen. Verhuurster wil echter niet van uitstel weten en gaat in beroep.

Het oordeel van de rechter
Het hof is net als de kantonrechter van mening dat het vuurwerk niet is bestemd voor eigen gebruik, en het dus om bedrijfsmatige handel gaat. Dat het vuurwerk amateuristisch is vervoerd en opgeslagen doet daaraan niet af. De vraag die moet worden beantwoord, is of huurder door de opslag van vuurwerk zijn verplichtingen uit de huurovereenkomst niet is nagekomen en ontbinding van de huurovereenkomst om die reden gerechtvaardigd is.

Volgens de huurovereenkomst is de woning uitsluitend bestemd om te worden gebruikt voor woonruimte. Opslag van vuurwerk zoals in dit geval is in strijd met die bestemming en dus met de huurovereenkomst. Dit levert een wanprestatie op die niet meer ongedaan kan worden gemaakt. De woningstichting heeft een zwaarwegend belang bij een regulier en veilig gebruik van haar woningbestand in overeenstemming met de bestemming. Het belang van de huurder bij behoud woning is ook groot: hij staat op de zwarte lijst, kan moeilijk een sociale huurwoning in de omgeving vinden en een verhuizing heeft voor het gezin ingrijpende gevolgen. Die omstandigheden zijn echter niet zo bijzonder dat zij opwegen tegen het belang van de woningstichting bij ontbinding. Bovendien had huurder kunnen weten dat het houden van die hoeveelheid vuurwerk in strijd is met de woonbestemming en dat de huurovereenkomst op grond daarvan kon worden opgezegd. Huurder moet ontruimen.

(Uitspraak Gerechtshof Amsterdam van 20 september 2007, WR 2008, 55)
pi_202274602
Steek ze gewoon af. Beetje zonde om zomaar weg te gooien.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 21 november 2021 @ 10:11:56 #39
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202274617
Gewoon afsteken man.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202274660
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 10:08 schreef Haags het volgende:
Steek ze gewoon af. Beetje zonde om zomaar weg te gooien.
Nijmegen , Busserweg. Naast NEC stadion. Gratis op te halen.

liggen 3 zakken op de grond. Ter waarde van 800 euro.
pi_202274680
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:16 schreef onduidelijkk het volgende:
Heb het net weggeflikkert. Een vriend heeft een melding gemaakt bij vuurwerk verkoop groepen op telegram waar het precies ligt en alles. Mogen mensen die het willen ophalen gratis. 800 euro aan vuurwerk.
:') 14.gif

_O-
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 10:28:59 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202274737
Jij hebt illegaal vuurkwerk gedumpt dat gewoon afgestoken kan worden door iedereen die het maar vindt? Je hebt het niet nat gemaakt terwijl je dat net nog een goed idee vond?

Ja, lekker verantwoordelijk bezig. Man man man :N
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202274750
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
Jij hebt illegaal vuurkwerk gedumpt dat gewoon afgestoken kan worden door iedereen die het maar vindt? Je hebt het niet nat gemaakt terwijl je dat net nog een goed idee vond?

Ja, lekker verantwoordelijk bezig. Man man man :N
GC / Gratis 800 euro aan vuurwerk.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 10:31:19 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202274764
quote:
Ja, dus troll. Indien echt zie je direct wat het voor paupers zijn die met dergelijke rommel bezig zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')