en een verbod gaat DAT dus niet tegen, dat is al illegaal en pakkans van 0,00000001%quote:Op zondag 21 november 2021 08:06 schreef pferdfahrer het volgende:
Enorm blij mee, het zijn tegenwoordig gewoon echt granaten waar ze mee rondlopen. Laat de gemeente lekker wat organiseren met mooi siervuurwerk op de markt. Niemand zit te wachten op achterlijke tokkies die erop uit zijn om dingen te slopen.
Mag echt wel definitief verboden gemaakt worden om het zelf in bezit te hebben.
Ditquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:28 schreef Ridocar het volgende:
Omdat TS begint: Ik wel. Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af. In m'n tienerjaren vond ik het wel grappig, spannend en stoer, maar nu... meh.
In elk Europees land is het zowat verboden, zie je ze daar met van alles rondsmijten dan? Nee, dus dat kulargument moet je niet mee aankomen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:59 schreef mschol het volgende:
[..]
en een verbod gaat DAT dus niet tegen, dat is al illegaal en pakkans van 0,00000001%
het verbieden van vanalles door de overheid is perdefinitie een hele slechte zaak want waar houdt het op?
roken verbieden want die leggen vaak een langdurige extra druk op de zorg en brengen extra milieuvervuiling?
alocohol verbieden omdat men mensen dronken doodrijdt? of dat sommige mensen (zeer) geweldadig worden door alcohol?
ik vind het leuk gewoon eens per jaar een paar grote dure potten te kopen en dit af te steken, niks mis mee lijkt me
Dan woon je in een toffe buurt denk ik, op andere plaatsen is het niet 'die ene dag' maar 'die twee maanden'.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:53 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik heb zelf huisdieren maar die ene dag dat ze wat banger zijn is geen reden om het helemaal te verbieden, zou wel erg soft beleid zijn. Wat is het volgende, autorijden verbieden want katten worden overreden?
Ik zie liever grote georganiseerde vuurwerkshows i.p.v. helemaal geen vuurwerk.
Maar dan heb je een ander probleem want als er grote hoeveelheid aan illegaal vuurwerk in je huis ligt , en dan spreek ik over sociale huurwoningen , dan pakken ze woning af , je huurcontract word zonder genade door midden gescheurd. Sta je daar dan met je gezin op straat.quote:Op zondag 21 november 2021 20:18 schreef HPoi het volgende:
Dit werkt alleen maar illegaal vuurwerk in de hand.
Oja, maar die tokkies die je nu noemt, die trekken zich natuurlijk niets aan van een verbod. Die gaan net zo hard door.quote:Op zondag 21 november 2021 08:06 schreef pferdfahrer het volgende:
Enorm blij mee, het zijn tegenwoordig gewoon echt granaten waar ze mee rondlopen. Laat de gemeente lekker wat organiseren met mooi siervuurwerk op de markt. Niemand zit te wachten op achterlijke tokkies die erop uit zijn om dingen te slopen.
Mag echt wel definitief verboden gemaakt worden om het zelf in bezit te hebben.
Klopt mensen die van vuurwerk houden gaan gewoon afsteken. Vuurwerk is overal verkrijgbaar. Er zijn op de zwarte markt via telegram bijv vele honderden handelaren die vuurwerk na je huisbrengen. En dan spreek ik over illegale vuurwerk zoals cobra's , 100k klappermatten , shells etc.quote:Op zondag 21 november 2021 20:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Oja, maar die tokkies die je nu noemt, die trekken zich natuurlijk niets aan van een verbod. Die gaan net zo hard door.
Het zijn vooral de brave gezinnen met kinderen en vriendengroepen ouder dan 25 die nu niets meer afsteken.
Degene die het is toch doen meteen hard straffen en schenen knuppelen. Die gezinnen waar jij het over hebt zal ook wel het type armoede Ypenburg zijn. Een beetje normaal mens boeit vuurwerk niks omdat ze mentaal al verder zijn dan 12 jaar.quote:Op zondag 21 november 2021 20:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Oja, maar die tokkies die je nu noemt, die trekken zich natuurlijk niets aan van een verbod. Die gaan net zo hard door.
Het zijn vooral de brave gezinnen met kinderen en vriendengroepen ouder dan 25 die nu niets meer afsteken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |