abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202265181
Prima dat het er weer een verbod op zit, hopelijk snel een permanent verbod tot het einde der tijden.

Mijn hond is er blij mee.
  zaterdag 20 november 2021 @ 18:39:04 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202265340
Het is ook wel een beetje een probleem geworden dat de gedachtegang is "ik heb er niks mee dus mooi verbieden". Ik ga mijn geld er ook niet aan uitgeven maar ik gun mensen die dat wel willen hun pleziertje.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_202265417
Er raken ieder jaar mensen blind of gehandicapt door mongolen die niet et vuurwerk om kunnen gaan, deze zijn er ook vast blij mee. :)

Ik vind het totaal niet boeiend, vuurwerk. Ik vind dat verbod prima. Het lijkt in de stad hier af en toe wel The Purge, pubers en kinderachtige volwassenen die een avondje volledig dronken losgaan met klein explosief materiaal. Ik vind het een beetje triest.
-nee-
pi_202271166
Als het niet mag is het juist leuker _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_202273926
Enorm blij mee, het zijn tegenwoordig gewoon echt granaten waar ze mee rondlopen. Laat de gemeente lekker wat organiseren met mooi siervuurwerk op de markt. Niemand zit te wachten op achterlijke tokkies die erop uit zijn om dingen te slopen.

Mag echt wel definitief verboden gemaakt worden om het zelf in bezit te hebben.
pi_202274165
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:06 schreef pferdfahrer het volgende:
Enorm blij mee, het zijn tegenwoordig gewoon echt granaten waar ze mee rondlopen. Laat de gemeente lekker wat organiseren met mooi siervuurwerk op de markt. Niemand zit te wachten op achterlijke tokkies die erop uit zijn om dingen te slopen.

en een verbod gaat DAT dus niet tegen, dat is al illegaal en pakkans van 0,00000001%

het verbieden van vanalles door de overheid is perdefinitie een hele slechte zaak want waar houdt het op?

roken verbieden want die leggen vaak een langdurige extra druk op de zorg en brengen extra milieuvervuiling?
alocohol verbieden omdat men mensen dronken doodrijdt? of dat sommige mensen (zeer) geweldadig worden door alcohol?

ik vind het leuk gewoon eens per jaar een paar grote dure potten te kopen en dit af te steken, niks mis mee lijkt me
pi_202274209
Ik niet, ik gun iedereen z'n lolletje! en zeker 1x per jaar..

Ik zal zeker vuurwerk afsteken, al zal het wel CAT 1 zijn (legaal dus) en dat mag zelfs het hele jaar door! :Y

Persoonlijk hoop ik op een kleurrijk oud en nieuw, veel mooi vuurwerk en gezelligheid op straat! en zal daar zelf ook deel aan nemen!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Official ESF Kreviewer zondag 21 november 2021 @ 09:09:10 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_202274226
Ik ben er blij mee, met name voor dieren en milieu.

Dat een paar tokkies nu geen traditie meer hebben, vind ik een bonus.
pi_202274240
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:28 schreef Ridocar het volgende:
Omdat TS begint: Ik wel. Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af. In m'n tienerjaren vond ik het wel grappig, spannend en stoer, maar nu... meh.
Dit :Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_202274415
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 08:59 schreef mschol het volgende:

[..]
en een verbod gaat DAT dus niet tegen, dat is al illegaal en pakkans van 0,00000001%

het verbieden van vanalles door de overheid is perdefinitie een hele slechte zaak want waar houdt het op?

roken verbieden want die leggen vaak een langdurige extra druk op de zorg en brengen extra milieuvervuiling?
alocohol verbieden omdat men mensen dronken doodrijdt? of dat sommige mensen (zeer) geweldadig worden door alcohol?

ik vind het leuk gewoon eens per jaar een paar grote dure potten te kopen en dit af te steken, niks mis mee lijkt me
In elk Europees land is het zowat verboden, zie je ze daar met van alles rondsmijten dan? Nee, dus dat kulargument moet je niet mee aankomen.
pi_202274542
Het kan mij eigenlijk weinig schelen. Steek al 20 jaar geen vuurwerk meer af.

Maar beetje lullig voor de kinderen enzo. Wij hadden er vroeger toch een hoop lol aan.

En waar ik me nog het meest aan irriteer is dat het doorgeduwd is onder het mom van corona.
(Zoals zoveel in deze tijd)
Do what you love, love what you do!
pi_202274601
Ik. Je hoort nu echt veel vuurwerk overal en in mijn beleving staat elke keer dat je een knal hoort de politie ongelofelijk voor lul en daar geniet ik van.
Annyong
  zondag 21 november 2021 @ 10:22:09 #63
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202274671
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:53 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik heb zelf huisdieren maar die ene dag dat ze wat banger zijn is geen reden om het helemaal te verbieden, zou wel erg soft beleid zijn. Wat is het volgende, autorijden verbieden want katten worden overreden?

Ik zie liever grote georganiseerde vuurwerkshows i.p.v. helemaal geen vuurwerk.
Dan woon je in een toffe buurt denk ik, op andere plaatsen is het niet 'die ene dag' maar 'die twee maanden'.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 21 november 2021 @ 10:27:01 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202274719
Ik geef er niet zo veel om. Vind het wel treurig dat het er onder het mom van coronamaatregel doorheen gedrukt wordt. Dat is natuurlijk onzin en een druppel op een gloeiende plaat.
pi_202276036
Ik ben er blij mee.

Siervuurwerk wel altijd mooi gevonden hoor, en ik heb er zelfs heel leuke herinneringen aan. Maar gezien de enorme vervuiling en schade aan het milieu die het meebrengt, de vele huisdieren die aan de kalmeringsmedicatie moeten, de wilde dieren die geen kant op kunnen, de gewonde dieren, de gewonde mensen (niet eens altijd degenen die afsteken), de , schade aan de omgeving.... vind ik de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Dit jaar moet ik ook werken met O&N, dus de hoop dat we niet al teveel half uiteengereten/verbrandde dieren binnen krijgen in de spoed die we of moeten laten hemelen of aan een shockinfuus kunnen leggen, staat me wel aan. ;)
pi_202283539
Dit werkt alleen maar illegaal vuurwerk in de hand.
pi_202283657
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:18 schreef HPoi het volgende:
Dit werkt alleen maar illegaal vuurwerk in de hand.
Maar dan heb je een ander probleem want als er grote hoeveelheid aan illegaal vuurwerk in je huis ligt , en dan spreek ik over sociale huurwoningen , dan pakken ze woning af , je huurcontract word zonder genade door midden gescheurd. Sta je daar dan met je gezin op straat.

Bij koop huis zit je wel veilig. Dan krijg je maximaal gevangenisstraf.
  zondag 21 november 2021 @ 20:30:54 #68
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_202283783
Ik steek zelf niks af, die tijd heb ik gehad.
Dat het nu verboden is vind ik dan ook wel weer jammer. Vuurwerk hoort er bij toch? Als het maar normaal en verantwoord gaat.
  zondag 21 november 2021 @ 20:34:00 #69
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_202283865
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:06 schreef pferdfahrer het volgende:

Oja, maar die tokkies die je nu noemt, die trekken zich natuurlijk niets aan van een verbod. Die gaan net zo hard door.

Het zijn vooral de brave gezinnen met kinderen en vriendengroepen ouder dan 25 die nu niets meer afsteken.
pi_202283901
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 20:34 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Oja, maar die tokkies die je nu noemt, die trekken zich natuurlijk niets aan van een verbod. Die gaan net zo hard door.

Het zijn vooral de brave gezinnen met kinderen en vriendengroepen ouder dan 25 die nu niets meer afsteken.
Klopt mensen die van vuurwerk houden gaan gewoon afsteken. Vuurwerk is overal verkrijgbaar. Er zijn op de zwarte markt via telegram bijv vele honderden handelaren die vuurwerk na je huisbrengen. En dan spreek ik over illegale vuurwerk zoals cobra's , 100k klappermatten , shells etc.

Je kan ook ff naar België , Duitsland , Polen of Tsjechië. Doordat er zoveel vraag en aanbod is naar vuurwerk kun je het onmogelijk tegen houden.
pi_202286101
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 20:34 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Degene die het is toch doen meteen hard straffen en schenen knuppelen. Die gezinnen waar jij het over hebt zal ook wel het type armoede Ypenburg zijn. Een beetje normaal mens boeit vuurwerk niks omdat ze mentaal al verder zijn dan 12 jaar.
pi_202287439
Wie er blij mee is? Handelaren in illegaal vuurwerk.
Net zoals handelaren in drugs blij zijn met het verbod c.q. gedoogbeleid. Oud en nieuw 20/21 om 00:00 was er geen vuurpijl of sierpot legaal, toch knalde het kruit als vanouds. Het geen sporadisch incident, maar schering en zonder meer zware inslag. Na de klokslag leek alles alsof er geen verbod was; met als énige verschil dat er BTW noch belasting werd afgedragen en veiligheid vereiste noch toezicht was. De lucht was vooralsnog dik van de dampen en de straten waren alsnog bezaaid met resten. Minder dan voorheen, absoluut. Maar wogen de baten van het verbod tegen de alsnog gemaakte kosten af; dat is een steen waarvan ik twijfel of deze ooit vanuit het onderste op een transparantie manier naar boven komt.
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:54:23 #73
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202301176
Ik ben absoluut voor een verbod. Meerdere leden uit mijn familie werken in de hulp verlening en elk jaar is het weer raak met van die tokkies die vuurwerk naar hulpverleners gooien enz.

En je hebt nog steeds mensen met te weinig hersencellen die vuurwerk naar dieren gooien 👎.
pi_202301299
uurtje oud en nieuw is het leuk. maar Nederlanders kunnen er niet mee omgaan. vele gewonden, weken/maanden lang geknal. en nu is het ook een wapen geworden.

op termijn wordt het uiteraard verboden, dat kan niet anders. t is net zoiets als stierenvechten; rare oude traditie die zn tijd wel heeft gehad.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:13:35 #75
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_202301330
Er wordt hier ieder jaar zo fucking veel gesloopt met vuurwerk, blijkbaar kan het niet notmaal dus ben er wel blij mee.

En dat een keer per jaar valt ook wel mee, het begint ergens in oktober al en loopt tot eine januari door. Vind het wel sneu voor kinderen dat wel, anderen hebben het goed verpest voor ze.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')