abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202260477
Burgemeester Aboutaleb beschrijft de rellen van vrijdagavond in het centrum van Rotterdam als een ‘orgie van geweld’. De relschoppers verjoegen de politie - die werd overvallen door de hoge opkomst - uit het centrum en waren ‘heel kort’ de baas op straat. Maar het duurde uren voor de politie weer daadwerkelijk de overhand had en de macht terug kreeg.

Verlaten politiewagens werden in brand gestoken en geplunderd. Politiemensen die probeerden de orde te herstellen, kwamen in het nauw en schoten meermaals. Ook gericht, waarbij meerdere mensen werden geraakt. ,,Schandalig”, noemt Aboutaleb de aanval op de politie, die qua agenten in het nauw doet denken aan de strand- en avondklokrellen. ,,Aan het begin van de avond was er een overmacht aan relschoppers en demonstranten. We moesten snel opschalen om weer de baas te worden.”

De burgemeester, politiechef en officier van justitie wisten van de oproep om vrijdagavond bij de Koopgoot te demonstreren tegen 2G, het systeem dat alleen toegang geeft aan wie gevaccineerd of genezen is. Niemand had echter officieel een demonstratie aangemeld. ,,Maar ook zo’n niet aangemelde demonstratie willen we de ruimte geven om stoom af te blazen, om leuzen te roepen.”

Maar in plaats van tientallen demonstranten, zoals ook eerder bij coronaprotesten op de Coolsingel, waren er vele honderden. Deels mogelijk ook uit boosheid over het vuurwerkverbod dat eerder op de dag werd afgekondigd. Op ‘Rotterdam, Rotterdam’ en ‘Rotterdam Hooligans’ na werden geen duidelijke leuzen geroepen. ,,Politie herkende wat leden van de harde kern van Feyenoord, maar ook van voetbalclubs elders in Nederland. Maar ook vele andere demonstranten, uit alle hoeken van Nederland.” Gedurende avond sloten zich daar nog vele jonge Rotterdammers bij aan.

,,Er waren agenten aanwezig in vredestenue om de demonstratie te begeleiden. Helaas kwamen we er snel achter dat het protest niet vredig ging.” Er werd zwaar vuurwerk afgestoken, scooters gingen in brand en demonstranten hadden bivakmutsen op.

Besloten werd ME’ers uit het hele land op te trommelen: acht pelotons van vierhonderd man sterk in totaal. Het eerste was rond 21 uur aanwezig. De ‘gewone’ agenten hadden zich teruggetrokken, hun voertuigen achterlatend toen ze in het nauw werden gedreven. Ze werden bekogeld met stenen, verkeersborden, dranghekken, vuurwerk. Ook later werd vol de aanval ingezet op ME’ers. Aboutaleb: ,,Op verschillende momenten voelde de politie zich genoodzaakt gericht te schieten. Er zijn zeven gewonden gevallen.” Ook aan politiekant zijn er gewonden. ,,Er waren mensen die horen dat er geschoten wordt en dan de politie opzoeken. Die groep was er niet om te demonstreren, maar die waren ergens anders op uit.”

,,Er zijn tientallen aanhoudingen verricht, we verwachten er meer. Er wordt een groot onderzoek gestart. De Rijksrecherche doet onderzoek naar de plekken waar de politie heeft geschoten.” Het zou gaan om minimaal twintig aanhoudingen. Ook de brandweer werd bekogeld, toen die een politiewagen wilden blussen die dicht bij een woongebouw stond. Ze moesten hun bluswagen achterlaten.

Aboutaleb: ,,Dit raakt ons allemaal. Wat bezielt deze mensen, zeiden we tegen elkaar. Maar er waren ook bijzondere momenten. Een hardloper die om zich heen kijkt en denkt ‘dit is mijn stad’, en een verliefd stel dat zich vastklampt aan elkaar.” Hij roemt ook de politie: ,,Hoe kan je als agent zo schakelen. Mensen keren zich tegen je, en toch hulp verlenen als er iemand gewond is. De politie trad heldhaftig op. Daar heb ik complimenten voor.”

Er is een groot onderzoek gestart, zowel van de politie als van de Rijksrecherche, die het schieten door agenten onderzoekt. Er zijn ontelbare beelden, van de vaste camera’s in het centrum maar ook van de vele mobieltjes waarmee alles werd vastgelegd. Van een neergeschoten jongen tot het vernielen van de politiewagen.

https://www.ad.nl/dossier(...)chandalig~a8e0bed82/

What to say ? :{

:T
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202260483
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:57 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Dat commentaar :'). Compleet emotieloos: mensen worden platgereden. Je beschrijft een massamoord en je zegt het alsof er een corner wordt gegeven. Dit is nou de bevolkingsgroep vol empathie hoor _O-
Misschien wel omdat mensen niet daadwerkelijk worden platgereden maar dit soort sensatiefilmers altijd chargeren als de moeder. Deze downie heeft gisteren ook urenlang volgehouden dat er doden zijn gevallen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202260491
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:37 schreef Ed1234 het volgende: [..] Vanuit een andere hoek: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100015379_fac94fa3 En een ander moment waarop werd geschoten: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100015373_1a4d998d Veel te vroeg om conclusies te trekken dus.
"De ME kan helemaal niks zelfs niet met helmen"

1 seconden later wordt er iemand neergeschoten :D
pi_202260542
quote:
Besloten werd ME’ers uit het hele land op te trommelen: acht pelotons van vierhonderd man sterk in totaal. Het eerste was rond 21 uur aanwezig. De ‘gewone’ agenten hadden zich teruggetrokken, hun voertuigen achterlatend toen ze in het nauw werden gedreven. Ze werden bekogeld met stenen, verkeersborden, dranghekken, vuurwerk. Ook later werd vol de aanval ingezet op ME’ers. Aboutaleb: ,,Op verschillende momenten voelde de politie zich genoodzaakt gericht te schieten. Er zijn zeven gewonden gevallen.” Ook aan politiekant zijn er gewonden. ,,Er waren mensen die horen dat er geschoten wordt en dan de politie opzoeken. Die groep was er niet om te demonstreren, maar die waren ergens anders op uit.”
Misschien een klein probleempje mocht dit weer in meerdere steden tegelijk gebeuren. :D Hoeveel ME hebben we eigenlijk?
  zaterdag 20 november 2021 @ 13:06:04 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_202260548
Hoe laat begint vanavond de voorstelling?
Ik heb extra bier en popcorn in huis weet je wel.
  zaterdag 20 november 2021 @ 13:09:35 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202260593
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:05 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Misschien een klein probleempje mocht dit weer in meerdere steden tegelijk gebeuren. :D Hoeveel ME hebben we eigenlijk?
Minder dan 10 jaar geleden. Wellicht kunnen we er bij hoge nood wat uit Duitsland lenen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202260596
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Toen er gericht werd geschoten gingen de rellen gewoon door. Sowieso is dat altijd een heerlijke illusie bij wereldvreemd volk, dat hard aanpakken en hard straffen werkt. _O-
GEWOON IN DE KNIE SCHIE--

Oh... -O-
pi_202260599
quote:

[..]
Je kan toch gewoon iedere agent een pak helm en schild geven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202260621
RELLUHHHHHHHHHHHHHHH
Eens kijken
pi_202260626
HEEY HEEY HEEEY!!!!
Eens kijken
  Spellchecker zaterdag 20 november 2021 @ 13:12:27 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202260629
quote:

[..]
Niet genoeg of niet met genoeg "bevoegdheden"

Leger ook maar inzetten onderhand?
pi_202260631
DIE KRIEG IST BEGONNEN!!!!!!!!!!!!!
Eens kijken
pi_202260652
quote:

[..]
Heel veel ME'ers zijn gewone agenten. Meestal weet je ook wanneer je nodig bent als ME'er zoals bij bepaalde voetbalwedstrijden

Deze demonstratie was aangekondigd op social media en niet eens officieel aangemeld. Ze verwachten enkele tientallen lui die wat rondjes zouden lopen en 'liefde, vrijheid en democratie' blèren, maar het werden vele honderden jonge en superagressieve relschoppers die de halve binnenstad gesloopt zouden hebben als er niet door ME'ers uit het hele land opgetreden zou zijn.

Kortom: dit kan in de toekomst nog weleens een probleem worden, want dit kan je niet blijven doien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 20 november 2021 @ 13:14:08 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202260655
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Je kan toch gewoon iedere agent een pak helm en schild geven.
Beter dan een vredestenue, wtf dat is.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202260833
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:37 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Vanuit een andere hoek:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100015379_fac94fa3

En een ander moment waarop werd geschoten:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100015373_1a4d998d

Veel te vroeg om conclusies te trekken dus.
De filmer is drugscrimineel/wappie/FvD-fan Eldor van Feggelen.

Tiep zijn naam in op google en je weet genoeg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202260960
quote:

[..]
Er zijn meer relschoppers dan normale redelijke mensen. Soort zoekt namelijk soort.
pi_202262135
Ik las orgie en dacht: hier moet ik gepost hebben.
U MAD?
  Moderator zaterdag 20 november 2021 @ 15:18:35 #18
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202262261
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:12 schreef Maharski het volgende:
HEEY HEEY HEEEY!!!!
Carlosgod

@Oriente
What can change the nature of a man?
  zaterdag 20 november 2021 @ 16:22:31 #19
65846 Bocaj
47th President.
pi_202263281
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:00 schreef Caland het volgende:
‘orgie van geweld’
Dit ging volgens mij ook veel en veel te ver... (Van een ander level!)
pi_202263513
In Abou we trust.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202263922
quote:
Trek eens aan mijn vinger.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202263967
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:05 schreef superniger het volgende:

[..]
Trek eens aan mijn vinger.
Dat is een wijzend vingertje naar de overheid minder :+
pi_202264173
Ruim 20 jaar geleden: slooprellen kampioenschap Feyenoord van 1999
Ruim 10 jaar geleden: Hoek van Hollandrellen
Nu: de zogenaamde G2-rellen

Het is een terugkerende cyclus aldaar.
pi_202264271
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:09 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
GEWOON IN DE KNIE SCHIE--

Oh... -O-
Of in het hoof.... Oh...
pi_202264279
Geen idee wat er vannacht gebeurt is. Ik had een paar biertjes op en keek op het AD. Van de media, FOK! en social media ben ik niks wijzer geworden. Het enige idee wat ik heb is dat een paar spindoctors hard aan het werk waren vanochtend op hun vrije dag en dat ongeloofwaardige politici als "aso" Grapperhaus en "dit soort agenten zijn niet welkom in mijn stad" Aboutaleb hard aan het werk zijn. Zag ook een filmpje waar een voorbijstaander werd geraakt door een kogel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202264334
quote:

[..]
Niet genoeg om het Nederlandse volk tegen te houden als we met honderdduizenden het Binnenhof bestormen })
pi_202264354
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:26 schreef Derrazi het volgende:
Geen idee wat er vannacht gebeurt is. Ik had een paar biertjes op en keek op het AD. Van de media, FOK! en social media ben ik niks wijzer geworden. Het enige idee wat ik heb is dat een paar spindoctors hard aan het werk waren vanochtend op hun vrije dag en dat ongeloofwaardige politici als "aso" Grapperhaus en "dit soort agenten zijn niet welkom in mijn stad" Aboutaleb hard aan het werk zijn. Zag ook een filmpje waar een voorbijstaander werd geraakt door een kogel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, waarom is dat, dat sluiten en opschonen?
pi_202264368
-nee-
pi_202264873
Videos gechecked. Vrijwel allemaal Maroks. Strijden voor onze vrijheid. Wat een helden.
pi_202264959
Walgelijk gericht schieten… wat zijn we voor schurkenland? Ik neem aan dat dit een staart gaat krijgen. We zijn hier verdomme Mexico niet
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202265006
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:07 schreef Stoorzendert het volgende:
Walgelijk gericht schieten… wat zijn we voor schurkenland? Ik neem aan dat dit een staart gaat krijgen. We zijn hier verdomme Mexico niet
Ja, want rellen en de boel slopen en de levens van agenten bedreigen moet gewoon kunnen! :(

:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 18:19:33 ]
pi_202265115
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:07 schreef Stoorzendert het volgende:
Jij hebt de beelden niet gezien?
pi_202265201
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:09 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ja, want rellen en de boel slopen en de levens van agenten bedreigen moet gewoon kunnen! :(

:')
Die demonstranten stonden ook met pistolen? Zelfs in het Oostblok wordt met rubber kogels geschoten. Dit kan niet
pi_202265212
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Jij hebt de beelden niet gezien?
Dus als iemand iets gooit moet je ‘m door z’n hoofd schieten? Afketsende kogels? Ziek figuur
pi_202265219
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:01 schreef TheJanitor het volgende:
Videos gechecked. Vrijwel allemaal Maroks. Strijden voor onze vrijheid. Wat een helden.
dan hebben ze energie,joh.
pi_202265220
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die demonstranten stonden ook met pistolen? Zelfs in het Oostblok wordt met rubber kogels geschoten. Dit kan niet
Nee, maar ze waren wel in de meerderheid. De Nederlandse politie schiet doorgaans alleen als het echt niet anders kan. Dus tenzij jij er bij was en getraind bent om de situatie objectief te beoordelen, hecht ik weinig waarde aan jouw visie.
pi_202265254
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:26 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nee, maar ze waren wel in de meerderheid. De Nederlandse politie schiet doorgaans alleen als het echt niet anders kan. Dus tenzij jij er bij was en getraind bent om de situatie objectief te beoordelen, hecht ik weinig waarde aan jouw visie.
Ach man, lul het nieuws na. We zijn een schurkenstaat als we dit goedpraten. Zin kotsen :r

Als je als politie zo in een hoekje laat drijven, ben je niet goed voorbereid
pi_202265280
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ach man, lul het nieuws na. We zijn een schurkenstaat als we dit goedpraten. Zin kotsen :r

Ok, alwetend orakel :')
  zaterdag 20 november 2021 @ 18:42:26 #39
65846 Bocaj
47th President.
pi_202265367
quote:
Jakkiebah... Weer die Marrokkanen?

Nou, dan moet Aboutaleb maar eens in hun taal gaan spreken/preken en doen! :Y

Op Radio1 werd ook gesproken over 12 jarigen met (grote) messen... (Drill-rappers?!)
  zaterdag 20 november 2021 @ 18:47:47 #40
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202265422
quote:
Dan heb je met één oog dicht gekeken.
  zaterdag 20 november 2021 @ 18:48:55 #41
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202265431
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Een echte krijger zoals jij stond zeker aan de frontlinie dat je dit zo goed weet?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 20 november 2021 @ 18:59:41 #42
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202265529
Als rechtgeaarde Marokkaan zou Aboutaileb tegen dat tuig wel eens flink de knoet willen hanteren.
Maar dat is uiteraard een brug ter ver in ons liberale poldermodel.
pi_202265572
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dan heb je met één oog dicht gekeken.
Als 3% van de bevolking, waren ze wel of niet oververtegenwoordigd?
  zaterdag 20 november 2021 @ 19:03:39 #44
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202265590
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 19:02 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Als 3% van de bevolking, waren ze wel of niet oververtegenwoordigd?
Ah, je doet een Baudetje. Eerst een leugen de wereld in helpen om daarna snel de aandacht ergens anders op te vestigen. Netjes.
pi_202265613
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2021 19:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ah, je doet een Baudetje. Eerst een leugen de wereld in helpen om daarna snel de aandacht ergens anders op te vestigen. Netjes.
Nee hoor, zeker 80% van de relschoppers in de videos waren Maroks.
pi_202265621
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:59 schreef kibo het volgende:
Als rechtgeaarde Marokkaan zou Aboutaileb tegen dat tuig wel eens flink de knoet willen hanteren.
Maar dat is uiteraard een brug ter ver in ons liberale poldermodel.
Dat heeft ie met het woningprotest anders wel gewoon gedaan.
pi_202265653
Voor mij part flikkeren ze al dat volk de zee in, we hebben die stageplaatsen gewoon nodig.
-nee-
pi_202265673
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 19:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nee hoor, zeker 80% van de relschoppers in de videos waren Maroks.
Ja hoor ja. Kan me nog zomerse rellen in de Schilderswijk herinneren een paar jaar terug waarbij er letterlijk 1 iemand met een ADO shirtje aan liep.

Waarop alles en iedereen inclusief de media ervan maakte dat het allemaal ADO hooligans waren. :')
Zonder wrijving geen glans
pi_202265708
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 19:09 schreef Haags het volgende:

[..]
Ja hoor ja. Kan me nog zomerse rellen in de Schilderswijk herinneren een paar jaar terug waarbij er letterlijk 1 iemand met een ADO shirtje aan liep.

Waarop alles en iedereen inclusief de media ervan maakte dat het allemaal ADO hooligans waren. :')
Beetje incompleet verhaal zo, ben je alleen een ado supporter als je het shirt draagt dan?

Ado-supporters zijn notoire tokkies en werkeloze losers, daar hoeft de media niks aan te doen voordat mensen ze framen voor een relletje.
-nee-
pi_202265739
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2021 19:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Iemand die door de vermommingen heen kan kijken. Je zou bij de politie moeten solliciteren. Oh kut, je bent geen Marokkaan maar zo eentje die al bang is bij het zien van een Marokkaan. Dan is dat wellicht niet zo'n goed idee.
Zet bij de volgende rel eens je geluid aan, kanker hier kanker daar, en dan nog in een bepaald dialect.
Lekker blijven ontkennen, :wtf:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')