abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:28:22 #1
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_202249313
Een paar uur geleden werd er een nieuwe website en logo gelanceerd van WinAmp. Met de mededeling dat er momenteel keihard gewerkt wordt aan een compleet nieuwe WinAmp (dat dus niet voort borduurt op de oudere versies).

En ik vroeg mij eigenlijk af... zijn er nog steeds mensen die WinAmp gebruiken? En zo ja wat is je reden hiervoor?

Ikzelf gebruik het nog steeds dagelijks (versie 5.8). Krijg vaak genoeg van mensen te horen dat het onzin is met alle streamingdiensten van nu, maar ik vind dat juist onzin. Het hebben van MP3's/Flacs ten opzichte van streamen heeft zoveel voordelen...

1. Je kan offline muziek luisteren. Kan bij sommige streamingdiensten ook, echter downloaden die maar een X aantal nummers naar je pc/telefoon, daarna worden de oudste weer verwijderd. Ik heb duizenden MP3's/Flacs die ik kan luisteren wanneer ik maar wil... offline zonder internetverbinding.

2. Je kan spelen met de EQualizer. Hebben de meeste streamingsdiensten niet. Vind het toch wel fijn om die controle te hebben op hoe de muziek klinkt... vooral als je het aanpast van hoofdtelefoon naar een 5.1 set of van een kleine ruimte naar grote ruimte gaat.

3. Plugins, bij WinAmp kan je nog steeds gebruik maken van tig plugins om je muziekervaring te verbeteren. Ook nu nog worden er plugins geschreven die bruikbaar zijn met WinAmp. Deze controle vind je echt zeker nooit bij een streamingsdienst.

4. Belangrijkste reden voor mij... veel streamingsdiensten (heb zelf Spotify en YouTube premium accounts gehad) hebben een groot deel van de muzieknummers die ik leuk vind en luister niet eens in hun bibliotheek. Vind het altijd verbazingwekkend dat ze nog zoveel missen qua muziek. Vooral voor iemand met een extreem brede muzieksmaak zoals ik... dan merk je echt hoeveel ze missen.

5. Last.fm connectie. Blijft voor mij persoonlijk toch leuk om je geschiedenis te tracken... ook al heb ik een paar jaar geleden mijn geschiedenis compleet gewist om opnieuw te beginnen.

6. Kwaliteit... het hebben van, voornamelijk FLAC, zorgt toch voor de allerhoogste kwaliteit. Meeste streamingdiensten bieden niet de hoogste kwaliteit aan... puur in verband met het dataverkeer dat hier aan vast zit. Vaak wordt er een gemiddelde kwaliteit gekozen. En als je verbinding verslechterd wordt de bitrate vaak nog lager.

Benieuwd naar jullie antwoorden!

WinAmp, it really whips the llama's ass! _O_
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:31:52 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202249378
Ik heb het nog steeds als standaard player voor muziek (mp3 enzo). Alleen luister ik nauwelijks nog muziek offline.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 19:33:22 #3
74056 crew  ToT
pi_202249412
Ik ben toentertijd met tegenzin overgestapt op Foobar2000.
Nu vind ik het wel okay genoeg en heb geen behoefte aan weer over te stappen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:36:24 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202249478
Sonique
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 19:42:16 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202249617
Vroeger O+ !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202249723
Ik luister muziek omdat ik het leuk vind, niet om er nog extra werk aan te hebben met het tweaken ervan etc. En hoef ook niet die nummers te horen die vrijwel niemand luistert. Geef mij maar kwaliteit



[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2021 19:46:41 ]
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:48:50 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202249813
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:46 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik luister muziek omdat ik het leuk vind, niet om er nog extra werk aan te hebben met het tweaken ervan etc. En hoef ook niet die nummers te horen die vrijwel niemand luistert. Geef mij maar kwaliteit

Kak is je ban voorbij ja…
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:49:17 #8
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_202249829
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:33 schreef ToT het volgende:
Ik ben toentertijd met tegenzin overgestapt op Foobar2000.
Nu vind ik het wel okay genoeg en heb geen behoefte aan weer over te stappen.
Met tegenzin? Hoezo dat dan? Ikzelf heb Foobar2000 wel eens geprobeerd maar vond het zo 'plain looking' en miste toch aardig wat functionaliteiten die WinAmp wel heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:46 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik luister muziek omdat ik het leuk vind, niet om er nog extra werk aan te hebben met het tweaken ervan etc. En hoef ook niet die nummers te horen die vrijwel niemand luistert. Geef mij maar kwaliteit

Ieder zijn muzieksmaak. Zijn zat mensen die niet meegaan in de 'mainstreammeuk'. Die hebben toch een probleem bij de meeste streamingdiensten.
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_202249852
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:48 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Kak is je ban voorbij ja…
Wees blij, kan je je frustratie weer ventileren
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 19:53:24 #10
74056 crew  ToT
pi_202249969
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:49 schreef IW2B het volgende:

[..]
Met tegenzin? Hoezo dat dan? Ikzelf heb Foobar2000 wel eens geprobeerd maar vond het zo 'plain looking' en miste toch aardig wat functionaliteiten die WinAmp wel heeft.

Ja juist omdat he zo plain looking is.
Met een zooi plug-ins kun je wel het één en ander krijgen wat wel handig is, maar ik blijf de feeling te steriel vinden.
Winamp was gewoon fijner! :Y Maar dat stopte er toentertijd mee.
Maar nu ben ik genoeg gewend aan Foobar en zo vaak luister ik toch geen muziek meer.
pi_202251103
Ik gebruik winamp nog dagelijks. Ik zet er een rits nummers in en hij speelt ze af.
Verder geen poespas en works for me.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_202251444
Trouwens, aangezien je meldt dat online die nummers bij youtube bijvoorbeeld er niet zijn, je kan ook die nummers uploaden naar youtube, dan je eigen speellijst maken en dan hebben andere mensen ook extra gemakkelijk toegang tot die muziek
pi_202251770
Maar zijn de mp3s die je luistert allemaal voor betaald? Want anders is dat ook iets wat je eigenlijk in je vergelijking mee moet nemen, de ene dienst is legaal, een paar gigabyte aan p2p gedownloadde muziek niet :)

Ik ben niet geïnteresseerd genoeg in muziek om een collectie op die manier bij te houden, ik luister bijna alles via Spotify, op een sonos-boxje of de koptelefoon die ik gratis bij m'n pokkie kreeg.

Vroeger wel heel veel plezier aan winamp beleefd, toen ik nog veel downloadde :)
-nee-
pi_202255240
Duh tuurlijk, ik draai ook nog Windows 95
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:05:43 #15
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_202255372
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:54 schreef Marsenal het volgende:
Maar zijn de mp3s die je luistert allemaal voor betaald? Want anders is dat ook iets wat je eigenlijk in je vergelijking mee moet nemen, de ene dienst is legaal, een paar gigabyte aan p2p gedownloadde muziek niet :)

Ik ben niet geïnteresseerd genoeg in muziek om een collectie op die manier bij te houden, ik luister bijna alles via Spotify, op een sonos-boxje of de koptelefoon die ik gratis bij m'n pokkie kreeg.

Vroeger wel heel veel plezier aan winamp beleefd, toen ik nog veel downloadde :)
Volledig legaal... allemaal rips van cd's die ik ook daadwerkelijk bezit (voor eigen gebruik mag je een kopie maken) lang leve de kringloop, koop al jaren en jaren daar, 50 cent per cdtje :)

Voor extreem weinig kan je dus een hele grote collectie legaal aanmaken.

Heb tevens een iTunes account met zo'n 900 gekochte nummers. Veel nummers die ik direct wou hebben en niet zo snel kon vinden in een kringloop (vaak te nieuw nog). En via iTunes kan je ze direct omzetten naar een MP3 (of in flac behouden)

In de tijd van Napster, Kazaa, eMule, Limewire, Bearshare downloade ik me suf. Maar was toen een geldloze tiener (wat het niet goed maakt). Maar sinds ik fulltime begon te werken kocht ik steeds meer en meer netjes alles. Zal misschien nog een paar illegale nummers hebben maar durf te wedden dat zeker 98% van wat ik heb legaal is.
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_202292934
Ik 3 weken geleden toevallig na jaren weer eens winamp geinstalleerd. Uit nostalgie. En ik download soms legaal livesets van bijv Paul Kalkbrenner en die kan ik dan mooi draaien met winamp.
pi_202294914
Ik gebruik het nog steeds, gewoon omdat het een fijn programma is, niet te veel poespas enzo.
Media library is geniaal en ctrl+j ook.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 22 november 2021 @ 17:22:46 #18
74056 crew  ToT
pi_202294955
Je kunt het nog steeds gewoon gebruiken om lokaal MP3'tjes en FLACjes mee te spelen zonder die streaming zooi?
Misschien dat ik het dan toch weer ff een kans ga geven.
Mijn zoontje is de laatste tijd geïnteresseerd in gewone muziek en ik wil meer visualisations gebruiken dan wat Foobar kan bieden.
  maandag 22 november 2021 @ 17:27:49 #19
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_202295043
Ik ben ook nog steeds een WinAmp gebruiker, het voldoet aan alles wat ik nodig heb voor het afspelen van digitale muziekbestanden die ik in bezit heb.
Heb er ooit nog eens een skin voor gemaakt…
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 november 2021 @ 18:57:10 #20
862 Arcee
Look closer
pi_202296144
19 posts en nog steeds geen nostalgisch bazenplaatje.



Winamp _O_
pi_202296205
quote:
Op maandag 22 november 2021 18:57 schreef Arcee het volgende:
19 posts en nog steeds geen nostalgisch bazenplaatje.

[ afbeelding ]

Winamp _O_
Die vensters horen natuurlijk boven elkaar. :{w
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 november 2021 @ 19:05:42 #22
862 Arcee
Look closer
pi_202296236
quote:
6s.gif Op maandag 22 november 2021 19:02 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Die vensters horen natuurlijk boven elkaar. :{w
True, en die equalizer kan ook weg.
pi_202296349
Volgens mij gaat het topic meer over het hebben van een lokale muziekcollectie tov de cloud dan om winamp. Aangezien ik op mac zit kan ik helaas geen winamp gebruiken, maar Plex werkt ook prima, en zo kun je je collectie ook op andere apparaten afspelen. Ik probeer clouddiensten te vermijden vanwege privacy en omdat je zelf geen controle hebt over wat beschikbaar is. Ook films/series bewaar ik gewoon op m'n NAS.

Vroeger wel altijd winamp gebruikt, m'n favoriete plugin was Wincue. Weet niet of die tegenwoordig nog werkt.
  dinsdag 23 november 2021 @ 05:05:20 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202300571
Ik gebruik het nog, en zelfs nog met die oude skin die er 20 jaar terug ook al was. Het werkt sowieso heel fijn als je veel radio luistert. Als het non-stop blijft werken, iig.

Want het valt me het laatste jaar wel op dat Winamp nog weleens vanuit het niets stopt. Op beide computers die hier in huis staan. Enig idee hoe dat komt?
pi_202301680
Geen idee. Daar heb ik gelukkig geen last van. Heb meer dat ik dan spotify in mijn browser open heb. En ik na een tijdje een zwart scherm zie en wel de muziek verder gaat. Dus dan kun je niet meer nummer selecteren. Bewijst maarweer dat winamp the best is.

Subvraag: Zijn er ook nog mensen die icq gebruiken? ZOja, ziet dat er ook nog een beetje uit als de 90s?
pi_202302179
Nog een trouwe Winamp gebruiker hier.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202302359
Oh ik heb in het verleden ook meerdere skins gemaakt, maar die heb ik niet meer :(

Nu simpel dit:
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_202302423
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:22 schreef ToT het volgende:
Je kunt het nog steeds gewoon gebruiken om lokaal MP3'tjes en FLACjes mee te spelen zonder die streaming zooi?
Misschien dat ik het dan toch weer ff een kans ga geven.
Mijn zoontje is de laatste tijd geïnteresseerd in gewone muziek en ik wil meer visualisations gebruiken dan wat Foobar kan bieden.
Goede opvoeding iig _O_
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 23 november 2021 @ 10:50:44 #29
74056 crew  ToT
pi_202302483
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:46 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
Goede opvoeding iig _O_
_O- Hij zat net lekker vrolijk mee te wiegen op Ode an die freude, maar Iron Maiden vindt-ie ook leuk, net als Ramses Shaffy en de meer obscure shit wat ik hier draai. :D
pi_202302501
Oh en ik heb stiekem wel meer dan 568 nummers :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_202302515
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:41 schreef Rafeiro het volgende:
Oh ik heb in het verleden ook meerdere skins gemaakt, maar die heb ik niet meer :(

Nu simpel dit:
[ afbeelding ]
Haha Postmen heerlijke tmf vibes krijg ik nu tnx
Deze skin was eigenlijk wel mijn favoriet toen
pi_202302568
The Stanley Brothers - The Girl Behind The Bar speelt nu.
Oh wat heb ik een crush gehad op zo'n meid. Heb haar zelf een telefoon gegeven :')
Die van haar was stuk.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  dinsdag 23 november 2021 @ 14:02:20 #33
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_202304731
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 19:15 schreef HeyMarlous het volgende:
Volgens mij gaat het topic meer over het hebben van een lokale muziekcollectie tov de cloud dan om winamp. Aangezien ik op mac zit kan ik helaas geen winamp gebruiken, maar Plex werkt ook prima, en zo kun je je collectie ook op andere apparaten afspelen. Ik probeer clouddiensten te vermijden vanwege privacy en omdat je zelf geen controle hebt over wat beschikbaar is. Ook films/series bewaar ik gewoon op m'n NAS.

Vroeger wel altijd winamp gebruikt, m'n favoriete plugin was Wincue. Weet niet of die tegenwoordig nog werkt.
Nou laten we het gewoon proberen te houden over WinAmp. En de toekomstige revival. :)
Ikzelf heb, zeer ouderwets, nog steeds geen NAS. Dit terwijl ik eigenlijk duizenden nummers en ook films/series heb... wat makkelijker is om te streamen via een NAS. Misschien toch maar eens over na gaan denken. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 05:05 schreef Eightyone het volgende:
Ik gebruik het nog, en zelfs nog met die oude skin die er 20 jaar terug ook al was. Het werkt sowieso heel fijn als je veel radio luistert. Als het non-stop blijft werken, iig.

Want het valt me het laatste jaar wel op dat Winamp nog weleens vanuit het niets stopt. Op beide computers die hier in huis staan. Enig idee hoe dat komt?
Dat probleem heb ik zelf nog nooit meegemaakt... apart. Welke versie gebruik je? Misschien per ongeluk een testversie geïnstalleerd toen? De 5.8 is toch wel redelijk stabiel... nooit problemen mee gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:39 schreef StevenHyde het volgende:
Geen idee. Daar heb ik gelukkig geen last van. Heb meer dat ik dan spotify in mijn browser open heb. En ik na een tijdje een zwart scherm zie en wel de muziek verder gaat. Dus dan kun je niet meer nummer selecteren. Bewijst maarweer dat winamp the best is.

Subvraag: Zijn er ook nog mensen die icq gebruiken? ZOja, ziet dat er ook nog een beetje uit als de 90s?
Had ICQ toevallig een maand of twee geleden weer een keer geïnstalleerd... wist helaas mijn oude nummer niet meer (bestond wel uit 8 cijfers dat ik nog weet, dus was een zeer vroege gebruiker). Maar het is echt totaal anders als dat het toen was... vond het helemaal niets. Ik heb ook een tijdje Gadu Gadu gebruikt (let op dit is enkel in het Pools), dat had echt de ICQ vibes van vroeger. MSN Messenger (en eerder ook al AOL Messenger) hadden echt zoveel gekopieerd van ICQ. Ben toendertijd ook overgestapt van ICQ naar MSN maar achteraf gezien was ICQ toch altijd de betere...

quote:
4s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:41 schreef Rafeiro het volgende:
Oh ik heb in het verleden ook meerdere skins gemaakt, maar die heb ik niet meer :(

Nu simpel dit:
[ afbeelding ]
Bento... denk dat deze de meest gebruikte is gezien deze meegeleverd wordt. Mocht je een externe skin willen raad ik je echt MMD3 aan. Die is echt super! Lijkt wel enigszins op Bento, maar je kan zoveel meer aanpassen/instellen. Kleurencombi's, andere visuals, etcetera... echt de beste die ik ooit (en ik heb werkelijkwaar honderden skins geprobeerd al die jaren) heb gebruikt.

Voorbeeld MMD3:


quote:
4s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:52 schreef Rafeiro het volgende:
Oh en ik heb stiekem wel meer dan 568 nummers :P
Gezien ik echt honderden en honderden cd's heb heb ik in principe tienduizenden nummers. Maar heb er momenteel 3570 op mijn schijf staan... eigenlijk allemaal de nummers die ik gewoon met enige regelmaat luister. :)

"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
  roze dinsdag 23 november 2021 @ 14:03:44 #34
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202304739
Niet meer maar vroeger stond het ongeveer 24/7 aan op mijn computer (in combi met MSN natuurlijk).
Your beauty never ever scared me.
pi_202304776
Ja ik had ook een heel vroeg icq nummer. Denk zes cijfers? Of ook acht? Iig in 96 aangemaakt. Maar weet het helaas ook niet meer. Zou wel echt priceless zijn als ik t nog wist en zo kon inloggen :D
  dinsdag 23 november 2021 @ 14:12:08 #36
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_202304809
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:08 schreef StevenHyde het volgende:
Ja ik had ook een heel vroeg icq nummer. Denk zes cijfers? Of ook acht? Iig in 96 aangemaakt. Maar weet het helaas ook niet meer. Zou wel echt priceless zijn als ik t nog wist en zo kon inloggen :D
Ja echt hè. Kijken wie je nog in je lijst had... en of die nog actief zijn. Ik zelf ook rond mijn 12e-13e aangemaakt dus zal ook in '96 of '97 geweest zijn. Machtige tijd. :D

Naast ICQ zat ik toen ook onwijs veel op chatphiles.com, weet niet of je dat kent? Was een X-Files (maar ook Xena en Stargate rooms kwamen er langs) gebaseerde chatwebsite. Ook echt een topper was dat...
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_202304873
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:12 schreef IW2B het volgende:

[..]
Ja echt hè. Kijken wie je nog in je lijst had... en of die nog actief zijn. Ik zelf ook rond mijn 12e-13e aangemaakt dus zal ook in '96 of '97 geweest zijn. Machtige tijd. :D

Naast ICQ zat ik toen ook onwijs veel op chatphiles.com, weet niet of je dat kent? Was een X-Files (maar ook Xena en Stargate rooms kwamen er langs) gebaseerde chatwebsite. Ook echt een topper was dat...
Zeker een heerlijke tijd :D Ik was 14/15. Ken chatphiles eerlijk gezegd niet. Zat zelf heel veel op nederlandse IRC chats. Met zo'n vaste kern, dat was altijd leuk met mijn inbelverbinding. Mijn ouders maar betalen.
pi_202328173
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_202328179
Efnet?
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_202328192
Ik heb zelf nog een IRCD gedraaid _O-
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_202328252
Wel grappig had iemand anders toen toegang gegeven via radmin, belt mn moeder in paniek op de pc doet dingen die ik niet doe :D
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_202328507
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_202334435
Geen idee eigenlijk waar dit over gaat
  Redactie Frontpage donderdag 25 november 2021 @ 15:06:57 #44
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202334454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:28 schreef IW2B het volgende:
1. Je kan offline muziek luisteren. Kan bij sommige streamingdiensten ook, echter downloaden die maar een X aantal nummers naar je pc/telefoon, daarna worden de oudste weer verwijderd. Ik heb duizenden MP3's/Flacs die ik kan luisteren wanneer ik maar wil... offline zonder internetverbinding.
Dit kan gewoon met bijvoorbeeld Spotify.

Heb eerder altijd wel Winamp gebruikt natuurlijk en daarvoor ook nog wel eens Sonique.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_202334924
Scorpions - Rock You Like a Hurricane :B :B
You sound reasonable...Time to up my medication.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:19:40 #46
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_202348351
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Dit kan gewoon met bijvoorbeeld Spotify.

Heb eerder altijd wel Winamp gebruikt natuurlijk en daarvoor ook nog wel eens Sonique.
Ik zie inderdaad dat Spotify het aantal (extreem) verhoogd heeft. Voorheen waren het een paar honderd nummers... ik zie nu 10.000 nummers op 5 apparaten. En enige vereiste 1x in de 30 dagen online komen. Dat is wel zeer netjes. :Y ^O^

Maar goed, dan nog mis ik werkelijk waar honderden nummers op Spotify die ik toch geregeld luister. Ik blijf het dus vooral met MP3 en FLAC doen. 8-) :P
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')