abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 18:36:54 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202248460
quote:
Hardere aanpak voetbalgeweld: slimme camera’s in elk stadion en app voor hooligans met stadionverbod
Het kabinet gaat voetbalgeweld en overlast in en rond stadions harder aanpakken. Zo moeten in alle stadions straks geavanceerde camera’s hangen die vandalen kunnen herkennen. Ook komt er een app waarmee hooligans die al een stadionverbod en een meldplicht hebben, kunnen aantonen dat ze niet in de buurt van hun club zijn.

In de strijd tegen voetbalgeweld maakten demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid), KNVB, clubdirecteuren, burgemeesters, politie en Openbaar Ministerie vandaag afspraken, blijkt uit een brief die Grapperhaus naar de Kamer heeft gestuurd. De plannen zouden eigenlijk al dinsdag worden gepresenteerd, maar het coronadebat in de Tweede Kamer zorgde voor uitstel.
https://www.ad.nl/politie(...)dionverbod~affe4f6c/

_O-

Wat een fantastisch idee weer. Iedereen wordt verplicht een smartphone te nemen zodat er gecheckt kan worden of je als hooligan in de buurt van een stadion :?

Grappergod. Wat een grapjas.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 19 november 2021 @ 18:38:13 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202248476
Alsof je mensen dat moet verplichten, doen ze zelf wel, op misschien een willekeurige dorpsgek na.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_202248796
Gewoon lockdown verlengen voor alle 'supporters' van betaalde clubs. Oneindig.
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:01:56 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202248833
Een app :')

Gewoon meldplicht en al die doorgesnoven totaalidioten bij elkaar in een grote arena

Veel plezier
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:05:07 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202248886
Voetbal gewoon verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:28:54 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202249324
Grap weet niet eens wat een app is.
pi_202250159
Ah deze kan mooi in mijn toekomstige social credit systeem (nu corona-app)

epicbeardman in BNW / Toekomst van de Green Vaccine Passport/corona-apps
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_202250303
klinkt als een waterdicht plan
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:06:30 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202250451
Dat is het adagium van Grapperhaus; hoe bereik ik zo min mogelijk resultaat met zoveel mogelijk inbreuk op de privacy.
pi_202250509
Dan hoef je het straks alleen nog maar om te draaien, iedereen die wel naar het voetbal mag heeft een QR-code nodig.

Zijn er hier nog mensen die hier in trappen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:10:03 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202250540
Ik lees geen “lik op stuk”, dus ongetwijfeld fakenews. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202250666
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voetbal gewoon verbieden.
Jaaaa ALLES gewoon verbieden in dit land. Waarom zou je nog plezier mogen hebben in dit land. Slapen,werken, eten, slapen. Elke dag maar weer. Geen kachel aan in huis. Geen tv. Heb je allemaal niet nodig.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:30:52 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202251066
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:13 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Jaaaa ALLES gewoon verbieden in dit land. Waarom zou je nog plezier mogen hebben in dit land. Slapen,werken, eten, slapen. Elke dag maar weer. Geen kachel aan in huis. Geen tv. Heb je allemaal niet nodig.
De enigen die plezier beleven aan voetbal zijn aandeelhouders. Fans beleven alleen frustratie, hooligans beleven alleen geweld, de ME beleeft alleen pijn en de rest van de maatschappij beleeft alleen de kosten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 19 november 2021 @ 21:21:07 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202252403
quote:
Ook komt er een app waarmee hooligans die al een stadionverbod en een meldplicht hebben, kunnen aantonen dat ze niet in de buurt van hun club zijn.
Hoe moet ik dat voor me zien? Zal niet uitsluitend op gps-locatie zijn, want dan leg je je telefoon natuurlijk gewoon even bij iemand thuis neer die niet in de buurt van het stadion woont.

Moet je dan verplicht elk kwartier een selfie sturen met de locatie waar je je volgens je telefoon op dat moment bevindt, met een duidelijk herkenningspunt van die locatie achter je in beeld? :')
pi_202252639
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:36 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)dionverbod~affe4f6c/

_O-

Wat een fantastisch idee weer. Iedereen wordt verplicht een smartphone te nemen zodat er gecheckt kan worden of je als hooligan in de buurt van een stadion :?

Grappergod. Wat een grapjas.
Er staat kunnen aantonen, niet moeten aantonen. Waarschijnlijk dus een mogelijkheid om een soort meldingsplicht wat makkelijker te maken. Vraag ik me wel af hoe ze gaan controleren dat die hooligan uit de buurt van het stadion is en niet of die telefoon uit de buurt van het stadion is.

Vraag ik me ook af waarom je dat zou willen. Gewoon meldingsplicht bij de politie op moment van de wedstrijd. Laat ze maar flinke hinder ervaren van de straf.
pi_202252666
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De enigen die plezier beleven aan voetbal zijn aandeelhouders. Fans beleven alleen frustratie, hooligans beleven alleen geweld, de ME beleeft alleen pijn en de rest van de maatschappij beleeft alleen de kosten.
We zijn niet allemaal fan van Feyenoord hè... :)
  vrijdag 19 november 2021 @ 22:01:52 #17
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_202253505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:13 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Jaaaa ALLES gewoon verbieden in dit land. Waarom zou je nog plezier mogen hebben in dit land. Slapen,werken, eten, slapen. Elke dag maar weer. Geen kachel aan in huis. Geen tv. Heb je allemaal niet nodig.
Oke, zijn we gefrustreerd of zo ??
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  vrijdag 19 november 2021 @ 22:48:04 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202254933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat voor me zien? Zal niet uitsluitend op gps-locatie zijn, want dan leg je je telefoon natuurlijk gewoon even bij iemand thuis neer die niet in de buurt van het stadion woont.

Moet je dan verplicht elk kwartier een selfie sturen met de locatie waar je je volgens je telefoon op dat moment bevindt, met een duidelijk herkenningspunt van die locatie achter je in beeld? :')
Ik vermoed dat het zoiets is. Dat ze je steekproefsgewijs kunnen bellen en je telefoon dan kunnen uitpeilen met die app.
pi_202255402
Voetbalgeweld is inderdaad waar we als samenleving enorm op door moeten pakken. Fuck privacy, fuck alles, een paar kansloze North Face-jasjes zijn veel belangrijker.

Ga even iets nuttigs doen aub.

Waarom zitten er trouwens altijd van die enge mannetjes op Justitie? Nu Grapperhaus, ooit Opstelten samen met Teeven. Verdedig nou eens onze grondrechten i.p.v. ze aan te vallen.
^ To je nesmysl ^
pi_202255516
Dat riedeltje van hardere aanpak voetbalgeweld hoor ik letterlijk al sinds de jaren 70, en elke keer weer denkt een of andere debiel het wiel opnieuw te hebben uitgevonden, tot de eerstvolgende wedstrijd waarin het weer ontspoort en iedereen weer geschokt is. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202255651
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:12 schreef Hathor het volgende:
Dat riedeltje van hardere aanpak voetbalgeweld hoor ik letterlijk al sinds de jaren 70, en elke keer weer denkt een of andere debiel het wiel opnieuw te hebben uitgevonden, tot de eerstvolgende wedstrijd waarin het weer ontspoort en iedereen weer geschokt is. _O-
Exact dit. Maar wel elke keer een grote mond over een harde aanpak. Lachwekkend.

Overigens ook idioot dat er allemaal rare oplossingen bedacht worden voor dit probleem maar dat er voor probleemwijken blijkbaar geen oplossing mogelijk is. Ook daar kan je hard ingrijpen maar dat scoort blijkbaar niet.
^ To je nesmysl ^
pi_202255681
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik vermoed dat het zoiets is. Dat ze je steekproefsgewijs kunnen bellen en je telefoon dan kunnen uitpeilen met die app.
Mooiste straf zou zijn als ze je verplichten om naar een stad aan de andere kant van het land te rijden en gedurende twee uur voor tot twee uur na de wedstrijd ieder kwartier een selfie laten sturen met hetzelfde herkenningspunt op de achtergrond.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 23:21:06 #23
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202255686
Tijd voor een QR code! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_202255696
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:19 schreef TyVole het volgende:

[..]
Exact dit. Maar wel elke keer een grote mond over een harde aanpak. Lachwekkend.

Overigens ook idioot dat er allemaal rare oplossingen bedacht worden voor dit probleem maar dat er voor probleemwijken blijkbaar geen oplossing mogelijk is. Ook daar kan je hard ingrijpen maar dat scoort blijkbaar niet.
Ik herinner me nog dat ze dachten het probleem bij de wortel te hebben aangepakt door alcohol in en rond de stadions te verbieden, de week erop zaten al die gasten in het stadion met een volle neus en een pil in hun klink. Geen alcohol? Dan maar dope. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202255818
Ik dacht harder aanpakken, dus verheugd het topic openen. Maar meteen teleurgesteld natuurlijk, wat een slappe hap weer. Voetbalhooligans zijn totale asocialen en die zijn maar onder de indruk van een ding en dat is knalhard aanpakken. Al het andere lachen ze alleen maar uit.

Dus gewoon bruut aanpakken met wapenstokken, honden, waterkanonnen, traangas, tasers en pepperspray. Geen genade en ook zero tolerance. Grote bek tegen de politie moet al lik op stuk vergelding krijgen. En ook als ze gepakt zijn niet meer van die fopstrafjes. Gewoon lijfstraffen en/of dwangarbeid. Het werkt alleen als je de aanpak zo afschrikwekkend maakt dat ze niet meer durven.

Maar nee, Grapperhaus zegt dat hij het hard gaat aanpakken, wat dus helemaal niet is. En daarna weer gaan hard aanpakken niet werd terwijl er nooit hard wordt aangepakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')