Men heeft gezien dat hard roepen in de media effect heeft, dus dan voert men via die kant de druk op.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zegt iets over de wanhoop. Tegelijkertijd weet ik niet of het in het brede plaatje nu helpt als ziekenhuizen zich zo uitlaten over de politiek.
Je weet niet waar ze heengaan, je weet niet of ze last van longproblemen of astma hebben: kortom: beetje kortzichtig.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Degene die buiten op straat met zo'n ding op gaat lopen.
Vind ik een gewaagde uitspraak..quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Scholen dicht gaat niet gebeuren want Arie Slob vindt het wel prima zo, horeca/bioscopen/theaters gaan niet dicht, want daar komen de besmettingen niet vandaan, een avondklok heeft naast de huidige horeca-maatregelen niet zoveel zin (de straten zijn redelijk uitgestorven na negenen), thuiswerkoproep is al gedaan, wat hou je dan nog over? Essentiële winkels sluiten misschien, maar dan moeten ze eerst ook de kosten van vergoeden rond hebben.
Raar dat je ze dan niet zag toen het niet verplicht was.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je weet niet waar ze heengaan, je weet niet of ze last van longproblemen of astma hebben: kortom: beetje kortzichtig.
Dat was ook het geval in mijn stad Eindhoven. Politieauto's op zijn kant, brandstichting, winkelruiten ingegooid, plunderingen bij de winkels in het Station, losgetrokken stenen waar de politie mee bekogeld werd, politiepaarden die op hol sloegen en een waterkanon dat ingezet moest worden. Met je 'dat was het dan'.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, maar ik vond het erg lafjes op de beelden. Paar honderd man een dagje of 2, dat was het dan.
Moet je eens in Frankrijk of Spanje een demo meemaken, is de halve binnenstad naar de klote.
Wat zijn dat?quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
Gisteren ongeveer 30 BOSS-bedden tekort op de IC. Vandaag ongeveer 50.
Denk dat ze al lang weer thuis op de bank zitten. Die zijn daar dinsdag vertrokken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:53 schreef D_A het volgende:
Hoe zou 't zijn met die negen Nederlandse toeristen die even niet in quarantaine gingen..
Testen is in beginsel bedoeld om een ontwikkeling te volgen en in te kunnen dammen, wat hier zinloos is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Na bijna 2 jaar in dit topic begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom dat percentage positief zo belangrijk is. Je gaat toch alleen testen bij een vermoeden van corona? Dan is het toch niet raar dat dat er ook daadwerkelijk uit komt. En zeker nu er geen testen voor toegang meer is (alles is 'savonds immers dicht), dan gaat het toch alleen om vermoedingen van besmetting bij mensen die gaan testen.
Hoe dat percentage uit komt is toch vooral random, afhankelijk van andere factoren? En ook nog een manipuleerbaar?
In Spanje zijn ze niet blij in ieder gevalquote:Op vrijdag 19 november 2021 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk dat ze al lang weer thuis op de bank zitten. Die zijn daar dinsdag vertrokken.
Goed filmpje.quote:
Nederland valt echt mee, is echt geen protest-land en de mensen zijn over het algemeen redelijk braaf en volgzaam. Dat waren vooral dwazen/voetbalhooligans in Eindhoven, rellen om het rellen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat was ook het geval in mijn stad Eindhoven. Politieauto's op zijn kant, brandstichting, winkelruiten ingegooid, plunderingen bij de winkels in het Station, losgetrokken stenen waar de politie mee bekogeld werd, politiepaarden die op hol sloegen en een waterkanon dat ingezet moest worden. Met je 'dat was het dan'.
Dat zijn IC bedden bedoeld voor noodgevallen en rampen. Dan heb je waarschijnlijk heel plots een boel bedden direct nodig.quote:
Oftewel we zijn fucked als we nu met een grote ramp te maken krijgen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zijn IC bedden bedoeld voor noodgevallen en rampen. Dan heb je waarschijnlijk heel plots een boel bedden direct nodig.
Virologen zijn dan ook iets anders dan gedragswetenschappers, maar we hebben ze allebei hard nodig deze crisis voor fatsoenlijk beleid.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:41 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik word wel heel treurig van virologen die betogen dat we maar gewoon moeten accepteren dat we vanaf nu mondkapjes dragen in publieke ruimtes ja. Het nieuwe normaal![]()
Ik heb dan liever een hoger sterftecijfer.
Meeste mensen willen helemaal geen mondkapjes dragen. Veel zie je ze onder de neus dragen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Virologen zijn dan ook iets anders dan gedragswetenschappers, maar we hebben ze allebei hard nodig deze crisis voor fatsoenlijk beleid.
Precies, dat was gewoon gajes, dat ging helemaal niet om de avondklok.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nederland valt echt mee, is echt geen protest-land en de mensen zijn over het algemeen redelijk braaf en volgzaam. Dat waren vooral dwazen/voetbalhooligans in Eindhoven, rellen om het rellen.
Echte demonstraties zijn lang geleden in Nederland, waarin een groot deel van de doorsnee bevolking meedoet. Die paar maanden avondklok verliep rustig, ze hadden het zonder moeite nog 2 maanden kunnen verlengen.
Niet per se. Er zouden 188 vrije bedden moeten zijn, dat zijn er nu op papier ongeveer 130-140.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oftewel we zijn fucked als we nu met een grote ramp te maken krijgen.
Denk volgende week elke dag tussen de 10-20 erbij netto. Denk echt dat we nu ergens in de top van de curve zitten.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet per se natuurlijk. Er zouden 188 vrije bedden moeten zijn, dat zijn er nu op papier ongeveer 130-140.
Probleem is dat de bezetting van de IC gestaag oploopt, dus of we volgende week nog steeds zoveel bedden vrij hebben is de vraag.
Geen VVD in de regering.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:04 schreef Simmertje het volgende:
Waarom kunnen ze in België wel thuiswerken (of telewerken zoals zij het noemen) verplicht maken?
Zolang de scholen openblijven is er een hele groep mensen die hun contacten niet in kán perken hequote:Op vrijdag 19 november 2021 15:53 schreef Oliver23 het volgende:
OMT: ''Aankomende week is cruciaal
Het aantal infecties en ziekenhuisopnames stijgt hard. Het OMT sprak vanochtend uitvoerig over de nieuwste coronagolf. Als er komende week geen kanteling in de cijfers komt, dreigen mogelijk extra maatregelen. De bal ligt bij het kabinet. ‘Het ziet er niet goed uit.’
Het Outbreak Management Team vergaderde over de actuele epidemiologische situatie en de effectiviteit van de voorgenomen 1, 2 en 3G-plannen. Met besmettingsaantallen die door het dak gaan en ziekenhuizen die op de piek rekening moeten houden met zeshonderd à zevenhonderd coronapatiënten op de ic lijkt het alarmfase één.
,,Het belangrijkste advies vorige week was: breng het aantal contacten omlaag, liefst met 20 tot 25 procent”, zegt een lid van het OMT tegen deze nieuwssite. Het kabinet koos ervoor om winkels en horeca ‘s avonds op slot te gooien en het thuiswerkadvies opnieuw in te voeren. De eerste gegevens over mobiliteit en gedrag tonen iets van een daling, maar erg overtuigend vindt dit OMT-lid het nog niet. ,,Of er dan scherpere maatregelen nodig zijn, is aan de politiek. Sneller boosteren helpt wel.”
Een ander OMT-lid stelt dat de cijfers er slecht uitzien, maar dat ‘alles valt of staat bij komende week’. Dan moet duidelijk worden in hoeverre mensen werkelijk hun contacten verminderen, dat zou dan terug te zien moeten zijn in de infecties en later de ziekenhuis-instroom.
bron: AD
Omdat iedereen het in Nederland altijd beter weet. Ik zie de usual suspects ook altijd weer inbellen vanuit een kantoorruimte.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:04 schreef Simmertje het volgende:
Waarom kunnen ze in België wel thuiswerken (of telewerken zoals zij het noemen) verplicht maken?
Is het allemaal niet, ja op papier. Als de werkgever een arbeidsplek kwalificeert dat het niet thuis gedaan kan worden dan stopt het.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:04 schreef Simmertje het volgende:
Demonstreren is hier vooral zich er niet mee bemoeien en anderen verfoeien dat het ze niet moet b(l)oeien.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nederland valt echt mee, is echt geen protest-land en de mensen zijn over het algemeen redelijk braaf en volgzaam. Dat waren vooral dwazen/voetbalhooligans in Eindhoven, rellen om het rellen.
Echte demonstraties zijn lang geleden in Nederland, waarin een groot deel van de doorsnee bevolking meedoet. Die paar maanden avondklok verliep rustig, ze hadden het zonder moeite nog 2 maanden kunnen verlengen.
Normaal zijn het altijd twee weken. Eén cruciale week is wel edgyquote:
Kan in de toekomst ook op de corona-bingo-kaart.quote:
Vooral bestuurders. Blijft lachwekkend.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat iedereen het in Nederland altijd beter weet. Ik zie de usual suspects ook altijd weer inbellen vanuit een kantoorruimte.
Dat is puur giswerk. Doorgaans wordt een week of 2 à 3 gerekend voordat positieve tests zichtbaar worden in de IC-cijfers. Als dat klopt zou dat betekenen dat de instroom die we nu zien gecorreleerd is aan dagcijfers rond de 8k, terwijl we inmiddels op 20+k zitten. Dat betekent dat de instroom de komende weken alleen maar groeit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk volgende week elke dag tussen de 10-20 erbij netto. Denk echt dat we nu ergens in de top van de curve zitten.
De tering!quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:09 schreef _serial_ het volgende:
Groetjes vanaf het strand van Maspalomas![]()
[ afbeelding ]
Zitten ook tegenwoordig veel herbesmetting in de cijfers en jonge kinderen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is puur giswerk. Doorgaans wordt een week of 2 à 3 gerekend voordat positieve tests zichtbaar worden in de IC-cijfers. Als dat klopt zou dat betekenen dat de instroom die we nu zien gecorreleerd is aan dagcijfers rond de 8k, terwijl we inmiddels op 20+k zitten. Dat betekent dat de instroom de komende weken alleen maar groeit.
Neuh, Ronmiel shotje.quote:
Klap in het gezicht van de Spaanse Robert Koch.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:09 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Maar hoeveel zou het werken op kantoor nou echt uitmaken? Ik begrijp dat zo'n 15% van de besmettingen op werk plaatsvindt, maar in hoeverre hebben we het dan echt over kantoorwerk? Als ik voor mezelf spreek: ik moet wel echt mijn best doen wil ik iemand op mijn werk besmetten, dan wel besmet raken. Uiteraard kán het nog steeds gebeuren, maar de kans lijkt me echt bijzonder klein.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat iedereen het in Nederland altijd beter weet. Ik zie de usual suspects ook altijd weer inbellen vanuit een kantoorruimte.
Klap in het gezicht van het klimaat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de Spaanse Robert Koch.
Heerlijk goedkope biertjes daar op Gran Canaria, ik zat er eind augustus. Geniet ervan!quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:09 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Bij ons was een keer 1 iemand besmet en we werken met 25 man in een ruimte, nooit iemand anders besmet geraakt. Het is allemaal zo willekeurig die percentages, niemand weet het. Als je het ene verbied vindt de besmetting ergens anders plaats, want de factor mens kan je niet wegcijferen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar hoeveel zou het werken op kantoor nou echt uitmaken? Ik begrijp dat zo'n 15% van de besmettingen op werk plaatsvindt, maar in hoeverre hebben we het dan echt over kantoorwerk? Als ik voor mezelf spreek: ik moet wel echt mijn best doen wil ik iemand op mijn werk besmetten, dan wel besmet raken. Uiteraard kán het nog steeds gebeuren, maar de kans lijkt me echt bijzonder klein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |