Het verneukeratieve is vooral dat er meer virus dan ooit rondgaat, de zorg op z'n laatste benen loopt en er ondertussen weinig tot geen bereidheid is om daar iets aan te doen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat de situatie inmiddels bijna hetzelfde, zo niet erger is..
Volgend jaar weerquote:Op vrijdag 19 november 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Werkelijk stuitend dat we opnieuw in deze situatie terecht zijn gekomen eigenlijk, kan er met m'n hoofd niet bij eigenlijk
Ik geloof dat dat Isala enzo is, volgens mij Zwolle e.d. inderdaad. Als ik me goed herinner lagen Zwolle, Sneek, Meppel e.d. vooral patiënten uit Urk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:02 schreef Benny het volgende:
[..]
Mensen uit Urk/Staphorst/dat deel van de Bible Belt moeten daar naartoe toch?
Damn, nu moet je al 150 meter afstand houden op de snelweg...quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
Gisteren ongeveer 30 BOSS-bedden tekort op de IC. Vandaag ongeveer 50.
BOSS bedden zijn eigenlijk noodbedden voor niet-covid zorg toch?quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
@Evenstar en ik tarten met de wetenschapquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
@:Wereldgozer en ik heb het ook wel in mijn omgeving gehoord eigenlijk. Zou die kans echt maar 1 procent zijn? Ook als je voor het eerst ziek bent geweest in februari 2020?
Het zijn gewoon noodbedden. Er zijn er normaal 180 (~90 ziekenhuizen, 2 per ziekenhuis) voor urgente en kortdurende IC-zorg. Hartfalen wat snel behandeld moet worden e.d.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
BOSS bedden zijn eigenlijk noodbedden voor niet-covid zorg toch?
Het zijn bedden die worden vrijgehouden voor rampen, zoals wanneer er een vliegtuig neerstort of een bom ontploft.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
BOSS bedden zijn eigenlijk noodbedden voor niet-covid zorg toch?
Wou zeggen. Ik heb inmiddels een ernstige mate van apathie gekweekt tegen alle "BREAKING" en "Rand van de afgrond" berichten die voorbij komen 🤷🏻quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik kijk niet meer op van deze berichten.
Misschien het eerste lichtpuntje?quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:05 schreef _serial_ het volgende:
In de dagelijkse cijfers zie je vreemd genoeg een daling in DPL en besmettingen tot 5 dagen, ook is de datavertraging iets afgenomen.
Het is dus inderdaad ook een indicator voor de testbereidheid. In de winter heeft echt niet iedereen met een snottebel en een kuchje covid-19, maar als 100% van de personen met een snottebel en een kuchje zich wel laat testen, heb je naar verwachting een enorm laag percentage positief op covid-19 én weet je dat je vrijwel elke daadwerkelijke (symptomatische) besmetting eruitpikt (waar je dus in theorie BCO voor kan uitvoeren etc.).quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom zouden die onder het maaiveld blijven? Dat verwacht je - mits je capaciteit toereikend blijft - toch alleen maar met een afnemende testbereidheid?
Wat is BOSS?quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:09 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Misschien het eerste lichtpuntje?
De meeste patiënten uit Staphorst en Zwartewaterland gaan naar Zwolle ja. Zwolle scoort voor het eerst erg hoog de afgelopen weken qua besmettingen relatief in het land met dank aan onze grefo-buren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat Isala enzo is, volgens mij Zwolle e.d. inderdaad. Als ik me goed herinner lagen Zwolle, Sneek, Meppel e.d. vooral patiënten uit Urk.
Beds Open for Safety & Support. Er is een landelijke norm dat er 188 van dit soort IC-bedden vrijgehouden moeten worden voor noodgevallen. Daar komen we nu al weken niet aan, maar de laatste dagen komen we voor het eerst meerdere tientallen bedden tekort.quote:
Nou als ik de verhalen soms hoor, lijkt het wel of iedereen die zich nu met een licht kuchje laat testen positief.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het is dus inderdaad ook een indicator voor de testbereidheid. In de winter heeft echt niet iedereen met een snottebel en een kuchje covid-19, maar als 100% van de personen met een snottebel en een kuchje zich wel laat testen, heb je naar verwachting een enorm laag percentage positief op covid-19 én weet je dat je vrijwel elke daadwerkelijke (symptomatische) besmetting eruitpikt (waar je dus in theorie BCO voor kan uitvoeren etc.).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |